quote:Op zondag 29 maart 2020 22:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja Joy Division en New Order ken ik zeer goed, New Order moest ik een beetje voor opwarmen maar dat is alweer even terug. Magazine ken ik niet, ga het luisteren Flock of Seagulls wel eens gehoord maar ik zal het eens luisteren. Ik ken alleen I Run via GTA Vice City dat is in ieder geval een topper.
[..]
Ja Anne Clarke is geniaal de tijd 30 jaar vooruit ik denk dat je haar muziek veel fans van electronische muziek nu zou kunnen laten horen en dat die je dan meteen zouden geloven als je
zegt dat het van dit jaar is. Mijn favoriet is deze
Chameleons is ook top Monkeyland en Don't Fallmaar dat is toch heavier heb ik het gevoel.
Gary Numan kan ik me wel eens in verdiepen klinkt wel interessant.
Dit is ook een topper, een van mijn favoriete nummers ooit alleen jammer dat ze voor de rest voornamelijk herrie maken.
quote:Op zondag 29 maart 2020 22:43 schreef EP3 het volgende:
Gary Numan/Tubeway Army was zijn tijd ook ver vooruit. Je moet zéker deze drie albums van 'm luisteren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah, ben dus toch niet alleenquote:Op maandag 30 maart 2020 11:26 schreef Norrage het volgende:
Die nieuwe Waxahatchee geluisterd. Had oprecht het gevoel dat ik Ilse de Lange had opgezet
Kom aan...quote:Op maandag 30 maart 2020 11:26 schreef Norrage het volgende:
Die nieuwe Waxahatchee geluisterd. Had oprecht het gevoel dat ik Ilse de Lange had opgezet
Simple Minds hebben natuurlijk ook veel toffere dingen gemaakt dan Don't You en the Belfast Child, misschien ook wel in je straatje:quote:
DAt ene nummer, Lilacs geloof ik, dat had door Ilse gezongen kunnen zijn. Ik hoorde het toevallig op de radio vandaag, en dacht dat dus ookquote:
Dit...quote:Op maandag 30 maart 2020 13:18 schreef Mansjester het volgende:
Nieuwe Nicolas Jaar is wel weer pretentieus zeg
Hou eens op met dat ingewikkelde gedoe en maak gewoon mooie platen
Dat kan. Ik heb een totaal tegenovergestelde meningquote:Op maandag 30 maart 2020 16:15 schreef Norrage het volgende:
[..]
DAt ene nummer, Lilacs geloof ik, dat had door Ilse gezongen kunnen zijn. Ik hoorde het toevallig op de radio vandaag, en dacht dat dus ook![]()
Sowieso vind ik het wel heel erg poppy, en kan ik er nauwelijks naar luisteren. Terwijl ik vorige albums van haar wel erg fijn vond!
Ik vind het echt dom.quote:
quote:Op donderdag 2 april 2020 10:24 schreef Gehenna het volgende:
Het is wel een grappig effectje, maar dit is toch al een techniek zo oud als koptelefoons?
Niks. Het is rotzooi.quote:Op woensdag 1 april 2020 21:56 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Ik vind het echt dom.
Een reverbje en wat pannen? Wat is hier nou zo bijzonder aan?
Zeker bijzonder. Al ken ik hem/haar voornamelijk uit de tijd met The Johnsons.quote:
Heb een lijntje met Michiel, maar wil bij Kink niet lukken. Moet een edit komen van Describe om airplay te krijgen. Indie-zender me reetquote:Op vrijdag 3 april 2020 22:46 schreef Z het volgende:
Ik zit met smart op de nieuwe plaat van Perfume Genius te wachten.
Eens.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:10 schreef Norrage het volgende:
Maar overall is het jara nog mara een beetje matigjes...Nog geen echte uitschieter.
Dan moet je dit effe negeren:quote:Op donderdag 9 april 2020 21:57 schreef Kerftminister het volgende:
Nieuwe Strokes gelekt, zo eens aanslingeren.
The Strokes zijn inderdaad amper nog een functionerende band geweest in de afgelopen 15 jaar, die anno 2020 maximaal een laten we zeggen Franz Ferdinand-spot zouden verdienen. Door hun in begin jaren ’00 verkregen status is een album-release van The Strokes in Amerika (huidige situatie even buiten beschouwing latend) nog altijd een heel evenement. Hoe anders is het in Europa.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:52 schreef Moody het volgende:
Ze zijn eigenlijk 15 jaar geleden gestopt met muziek maken. Sinds First Impressions of Earth ben ik wel afgehaakt. Toch klinkt dit wel weer fris. [..]
Ik heb daar ook m'n bedenkingen bij. Wel een mooie Basquiat.quote:Op donderdag 9 april 2020 23:07 schreef EP3 het volgende:
Ik zie dat ze een schilderij van Basquiat hebben gebruikt als hoes. Dat getuigt ook niet echt van originaliteit.
Ik vind Laura tegenwoordig zo eentonig....quote:
quote:
Ook positief verrast. Van begin tot het eind hetzelfde niveau. Is ook wel eens anders geweest.quote:Op vrijdag 10 april 2020 10:41 schreef Kerftminister het volgende:
Na een luisterbeurt vooralsnog zeer positief erover. Maar heb er nog wel een paar nodig voordat ik wat uitgebreider iets nuttigs erover kan zeggen. At the Door vooralsnog mijn favoriet, maar die had in eerste instantie ook een tijd nodig voordat het kwartje bij me viel.
'Comedown Machine' had tenminste nog 'Partners In Crime', 'Welcome To Japan', '50/50' en 'Call It Fate, Call It Karma'.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:40 schreef Slobeend het volgende:
Jeetje, itt de communis opinio vond ik Comedown Machine best een leuk album, maar met The New Abnormal kan ik vrij weinig. Op naar Leithauser. Oh en die van Marling is inderdaad mooi.
quote:Op donderdag 9 april 2020 22:20 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Dan moet je dit effe negeren:
[..]
The Strokes zijn inderdaad amper nog een functionerende band geweest in de afgelopen 15 jaar, die anno 2020 maximaal een laten we zeggen Franz Ferdinand-spot zouden verdienen. Door hun in begin jaren ’00 verkregen status is een album-release van The Strokes in Amerika (huidige situatie even buiten beschouwing latend) nog altijd een heel evenement. Hoe anders is het in Europa.
Het goede nieuws is dat de liedjes op het nieuwe album beter zijn dan op die deprimerende EP van 4 jaar terug, die ze van ellende hebben uitgebracht zodat ze weer wat liedjes hadden om in de greatest hits-sets te verwerken, backstage voor het eerst in een jaar herenigd. En ze weten zelf ook hoe de kaarten geschud zijn. Toen ik ze in de zomer van 2016 op Splendour In The Grass zag, op The Who na een van de saaiste en minst bezielde rock-headliners waar ik ooit doorheen heb moeten zitten (ook nog eens 20 minuten te laat, grotere hits skippend vanwege tijdsgebrek), werd een van de liedjes van die EP afgekondigd met, parafraserend, een cynisch “die spelen we dus nooit meer”.
Ik heb anno 2020 veel meer interesse in nieuw materiaal van The Voidz dan van The Strokes, maar heb Albert Hammond Jr. hoog genoeg zitten dat je toch de hoop mag houden dat er een wederopstanding gaat plaatsvinden. En warempel, de opener ‘The Adults Are Talking’ is veelbelovend, een riff die iets aan ‘Reptilia’ doet denken als intro, maar met plots een soulvolle vocaal in de coupletten, ondersteund door een drumcomputer. Best goed. Liedje daarna ‘Selfless’ zijn ook wel goede momenten in te ontdekken. Zou dit album de kwaliteit krijgen die Julian Casablancas tegenwoordig in zijn band The Voidz stopt?
Snel wordt pijnlijk duidelijk dat die hoop ijdel was. ’t is allemaal voldoende, maar alles lijmt aan elkaar, wéér datzelfde trappetje in de akkoorden, wéér een solo ipv een goed refrein. En al staan er niet zoveel fillers op als hun bij elkaar geschraapte albums uit de jaren ’10, met 9 liedjes is dat amper een prestatie te noemen. Toch klinkt de band wel weer als functionerende band, in plaats van alsof de bandleden elkaar vanuit hun mansions aan verschillende kusten van het land stukjes hebben doorgestuurd. Dit lijken ze zelf ook wel echt te willen benadrukken, met de studio sessie-snippets aan het eind van ‘The Adults Are Talking’ en ‘Why Are Sunday's So Depressing’. We moeten eerlijk zijn, ‘Bad Decisions’ is bijvoorbeeld best door te komen, maar wie zet deze single (!) op ipv ‘Someday’, ‘Last Nite’, ‘Take It Or Leave It’ of zelfs een van de 2/3 aardige liedjes van het tweede album, laat staan het beste materiaal van hun derde album?
Als je even vergeet dat dit The Strokes moeten zijn brengt ‘Eternal Summer’ een rooskleurig perspectief. Het sluit kant A af, en begint zo goed omdat het gelijk een beetje prikkelt in plaats van “er gewoon is” zoals de liedjes daarvoor. Net even wat anders door de totaal andere vocalen van Julian Casablancas. Helaas moet ik oók hier op de helft (een dikke 3 minuten in het liedje) mijn enthousiasme een beetje teleurgesteld indammen, beseffend dat het ook hier niet echt mee gaat gebeuren. Een sterk couplet, mooie geluiden en verschillende tonen in de gitaren, een ritme in een fijne groove. Maar een brug die niet sterk genoeg is, weer niet echt een refrein, weer eindeloze herhaling en het is weer terug bij af en begint opnieuw. Het geforceerde “Tame Impala als ghetto VST”-outro is dan ook niet wat ik zoek.
En het komt niet meer goed op Kant B. ‘At The Door’ is toch niet waarmee je als muzikant kan terugkomen na zo’n lange tijd? Wat hebben zij de laatste 10 jaar toch veel drakerige melodielijnen geschreven, zoals de coupletten hier welke niet hadden misstaan als jaren ’70-smartlap. Dat voorspelbare verloopje kan ik niet meer aan. Het is niet erg als een band een andere sound krijgt. Integendeel. Maar het is wat, The Orwells schreven al jaren Strokes-liedjes waar de originele Strokes alleen nog maar van konden dromen na 2006, zelfs nog op hun laatste uitgave met nooit afgemaakte ruwe demo’s waar ze mee bezig waren voordat ze uit elkaar gereten werden door SJW’s. Af en toe steekt dat (de goede riffs dan, niet het vermeend wangedrag lol) ook bij The Strokes zelf weer de kop op bij dit album. Maar het is zo sporadisch, spaarzame momenten. En dit album is nota bene door Rick Rubin geproduceerd. Je zou toch denken dat hij ze echt tot hun grens heeft weten op te porren. Dat stemt triest.
Lichtpuntje lijkt te komen bij ‘Why Are Sunday's So Depressing’, wat tof begint omdat het zo’n eerder genoemde ouderwetse Strokes-riff heeft, maar dan afgewisseld met een moderner geluid in de vorm van af en toe interessante effecten op de gitaarpartijen. Maar helaas, dat liedje heeft eindelijk weer zo’n akkoorden-progressie die je van mijlenver voelt aankomen.
En ook dit album verzandt aan het eind weer in druilerige inkoppertjes met ‘Not The Same Anymore’ en ‘Ode To The Mets’. Eindeloze coupletten, een half afgemaakt of helemaal geen refrein, blokje solo’s, weer de eindeloze coupletten, en zo gaat het 2 keer 6 minuten door. Al met al klinken ze in ieder geval niet meer op automatische piloot en zo tergend ongeïnspireerd als in de afgelopen 10 jaar. Maar over 20 jaar zal niemand dit album aanstippen als een nieuw hoogtepunt in hun catalogus, vrees ik.
Als dat het prijsnummer is dan ga ik het verder niet luisteren. Was deze middelmaat al zat voordat ik op de helft zatquote:Op vrijdag 10 april 2020 23:25 schreef Moody het volgende:
[..]
Comeback 2.0. Geweldig album. Niet verwacht.
The Adults Are Talking is het prijsnummer.
En 'Eternal Summer' =quote:
Het is wel duidelijk dat ze goed naar Jackson Frank (die ze eerder dit jaar ook coverde) heeft geluisterd, vooral kwa gitaarspel. Ik vind het een prettig album, geen absolute topper inderdaad, maar wel fijn.quote:Op zondag 12 april 2020 00:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Die Laura Marling klinkt wel aardig, denk dat het niet mijn favoriet van haar gaat worden ik houd er van als ze wat meer rockt als het ware.
Days of wine and roses is een klassieker, maar die laatste albums zijn zeker ook OKquote:Op dinsdag 14 april 2020 16:33 schreef Norrage het volgende:
Nieuwe Dream Syndicate ook fijn! Heb ze nooit echt gevolgd, maar die plaats is echt lekker!
Goede tip dit!quote:Op maandag 6 april 2020 15:09 schreef Aisumasen het volgende:
Mooi album James Righton (ex-Klaxons): The Performer, an album by James Righton on Spotify
Jaquote:Op woensdag 15 april 2020 07:39 schreef Beregd het volgende:
Ik had dit gemist, maar blijkbaar is Travis Nelsen, de voormalige drummer van Okkervil River, vorige week overleden.
Hier een erg mooi artikel over hem.
https://aquariumdrunkard.(...)83KXi8KVkv3bR3PiZYc0
Mijn muzikale habitat laat zich beter vergelijken met n wereldstad als NY of Moskou.quote:Op vrijdag 17 april 2020 09:58 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Hier niet, Fiona valt niet in mijn straatje.
Ik ken eerlijk gezegd maar een stuk of 10 "perfecte albums", en daar is dit er geen vanquote:Op vrijdag 17 april 2020 10:33 schreef Leonos het volgende:
Nog nooit gehoord van Fiona, maar even aanzetten dan maar.
Het perfecte album
Exact dit inderdaad.quote:Op vrijdag 17 april 2020 10:55 schreef viagraap het volgende:
Ik kan niet zoveel met Fiona Apple. Ben me er zeer bewust van dat je soms moet wennen aan bepaalde elementen en een bepaalde sound, anders was ik nooit bij dit topic beland, maar deze vorm daarvan heb ik gewoon geen geduld/tolerantie voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |