abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192302386
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:24 schreef EP3 het volgende:
O+... Zucht... Wat 'n heerlijk album weer van Waxa.
Fijne plaat inderdaad.
pi_192304171
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:42 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ja uiteraard :7 Jullie zijn de diehard users in dit topic he.
Top. Dan kies ik uiteindelijk toch voor deze, denk ik:

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_192305763
Hoor weinig over deze nieuwe uitgave op Domino vandaag: het langverwachte debuut van de Britse band Sorry. Niet alle singles uit 2018 en 2019 hebben de schifting doorstaan, maar gelukkig mijn favoriet ‘Starstruck’ wel, dezelfde versie in een andere mix.

https://open.spotify.com/track/3EOpdjNYbystkxrXPONn2i?si=04oeqr3SSHeMM_U5DsFKnQ

Staan best wat goede dingen op, maar in alle eerlijkheid is geen enkel liedje zo sterk als ‘Starstruck’. Maar het album hoort zeker onder het “indie”-kopje, en zal vast in de smaak vallen bij sommigen hier.

En het nieuwe album van Little Dragon is vandaag uit. Best wel wat singles/EP’s en samenwerkingen de afgelopen 2 jaar, toch nieuw materiaal. Live altijd te gek, en ook op plaat staan ze altijd garant voor kwaliteit.

https://open.spotify.com/album/3PuofR78j1BFBGBrNCCYUF?si=q_bgNf0nTS6EjqeniaqH3Q

Er is ook een remix met Kali Uchis van single ‘Are You Feeling Sad?’.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 09:34:45 #279
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_192316129
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:24 schreef EP3 het volgende:
O+... Zucht... Wat 'n heerlijk album weer van Waxa.
Klinkt toch als redelijke standaard 90s countrypop? Zwaar tegenvallend eigenlijk.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 09:44:09 #280
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_192316214
Ik zie nu pas de review op pitchfork :D staat bol van de verwijzingen die geen steek houden.

Ik hoor eerder heather nova of sheryl crow :X
  zaterdag 28 maart 2020 @ 09:48:06 #281
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_192316267
Dit is dan weer heerlijk, een playlist met 72(!) nummers waar Dylan naar verwijst in zijn nieuwe song _O_

https://www.npr.org/secti(...)ans-murder-most-foul
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:07:42 #282
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_192316484
Het is een ingetogen en ook ietwat braaf album, Beregd. Album leunt erg op Waxa's ( prachtige ) stem en teksten.
Dus ik begrijp je teleurstelling. Maar het overstijgt toch écht het wezenloze gezever van een Sheryl of Heather.

En het is een uitstekend lenteplaatje. Dat helpt ook mee.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_192320564
Ik denk dat ik voorlopig toch liever naar U.S. Girls en Soccer Mommy luister, als we het dan toch over dames hebben. Maar dat is persoonlijk uiteraard.
www.thuisuiteten.nl
  Moderator zaterdag 28 maart 2020 @ 15:49:50 #284
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_192321194
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:02 schreef methodmich het volgende:
Ik denk dat ik voorlopig toch liever naar U.S. Girls en Soccer Mommy luister, als we het dan toch over dames hebben. Maar dat is persoonlijk uiteraard.
Het is wel een enorm vrouwenjaar tot nu toe. Naast die jij noemt luister ik ook geregeld naar Nadia Reid, Caroline Rose, Yumi Zouma, Tennis, Alice Boman, Ultraista, Mariecke Borger, Frazey Ford, Bonny Ligth Horseman, Eefje en nu ook nog Dua Lipa. Ongekend!
  zaterdag 28 maart 2020 @ 16:54:01 #285
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_192322012
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:07 schreef EP3 het volgende:
Het is een ingetogen en ook ietwat braaf album, Beregd. Album leunt erg op Waxa's ( prachtige ) stem en teksten.
Dus ik begrijp je teleurstelling. Maar het overstijgt toch écht het wezenloze gezever van een Sheryl of Heather.

En het is een uitstekend lenteplaatje. Dat helpt ook mee.
Kacey Musgraves is misschien een betere vergelijking. Ook zo'n countrypop zangeres die plots onverklaarbaar wordt opgehemeld.
  Moderator zaterdag 28 maart 2020 @ 16:56:44 #286
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_192322046
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:54 schreef Beregd het volgende:

[..]

Kacey Musgraves is misschien een betere vergelijking. Ook zo'n countrypop zangeres die plots onverklaarbaar wordt opgehemeld.
Waarom onverklaarbaar?
pi_192322239
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:49 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Het is wel een enorm vrouwenjaar tot nu toe. Naast die jij noemt luister ik ook geregeld naar Nadia Reid, Caroline Rose, Yumi Zouma, Tennis, Alice Boman, Ultraista, Mariecke Borger, Frazey Ford, Bonny Ligth Horseman, Eefje en nu ook nog Dua Lipa. Ongekend!
Ja, ik heb dan Grimes, CocoRosie, Puss n Boots en Roosbeef nog. Maar daar staat ook wel weer Destroyer tegenover. En Matt Watts, Stephen Malkmus, Greg Dulli en Caribou.
www.thuisuiteten.nl
pi_192322448
Ik heb nog niet veel heel goede albums gehoord dit jaar, wel een hoop "leuke"

David Keenan, Alexandra Savior, Squirrel Flower, Andy Shauf, Soccer Mommy, Rebecca Foon, Stephen Malkmus, allemaal best leuk, maar niet geweldig ofzo.

Vandaag voor het eerst een nieuw album 4x achter elkaar gedraaid, de nieuwe van Songdog. Even afwachten of ie over een week nog steeds favoriet is.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 18:17:51 #289
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_192323115
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:54 schreef Beregd het volgende:

[..]

Golden Hour vind ik ook n mooi plaatje, ja. Ook niet spannend, maar het zit gewoon retegoed in mekaar.
En hoezo ook zo'n countrypop zangeres? Katie Crutchfield komt toch uit n heel andere hoek?

Overigens vind ik Ivy Tripp nog altijd - met afstand - haar beste plaat. Maar dat terzijde.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 18:52:50 #290
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_192323748
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 18:17 schreef EP3 het volgende:

[..]

Golden Hour vind ik ook n mooi plaatje, ja. Ook niet spannend, maar het zit gewoon retegoed in mekaar.
En hoezo ook zo'n countrypop zangeres? Katie Crutchfield komt toch uit n heel andere hoek?

Overigens vind ik Ivy Tripp nog altijd - met afstand - haar beste plaat. Maar dat terzijde.
Heb het dan over de richting die ze op de láátste plaat uitgegaan is. Haar vorige twee vind ik wel fijn :)
pi_192328976
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:44 schreef Beregd het volgende:
Ik zie nu pas de review op pitchfork :D staat bol van de verwijzingen die geen steek houden. [..]
Beetje Pitchfork's paradepaardje, toch? Van die soms totaal willekeurige genre-omschrijvingen die niet zouden misstaan in een programmaboekje voor een gratis festival, "post-electro met een vleugje neo-doo-wop, alsof Karl Hyde een kind kreeg met Phil Phillips", maar dan in nog veel meer wollig en pretentieus taalgebruik. Vooral non-journaliste Laura Snapes excelleerde daar altijd in, en dat was dan ook het enige waarin ze excelleerde. Maar die krijgt gelukkig tegenwoordig niet heel veel klusjes meer daar.

Aansluitend op het onderwerp van country-zangeres hierboven: ik dacht country te háten in welke vorm dan ook - op Macca’s geinige ‘Sally G’ na misschien - maar gek genoeg is dit een charmant plaatje waar ik veel plezier aan heb beleefd vorig jaar, het totaal ondergesneeuwde ‘You Made It This Far’ van Esther Rose. Ik denk dat ik dit album wél trek omdat de akkoordenwisselingen wat minder voorspelbaar zijn dan wat ik denk wat generieke country is, en de instrumentatie/productie meer “huiskamer” dan “hillbilly maisveld” is. Denk dat een aantal hier het wel kunnen waarderen. Het is een beetje alsof Glen Campbell een kind kreeg met... oh nee.

https://open.spotify.com/track/2WOygaUK5AZD62M8v0Yq0B?si=YQwzfBTnQ5mMcLrR57ac7g
pi_192337229
http://open.spotify.com/t(...)aoODqESGeKIiqCh7twdA

http://open.spotify.com/t(...)c8LQbESe2ktBEvJvNdPA

http://open.spotify.com/t(...)5quYWASW6fgLqV7p37og

Ik hoop dat als ze het wat minder druk heeft met Vampire Weekend dat we weer wat van Springtime Carnivore gaan horen :) Fijne muziek
pi_192337443

Iemand die meer van dit soort muziek weet?
pi_192340741
quote:
17s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Iemand die meer van dit soort muziek weet?
Bauhaus, Sisters of Mercy, Modern English?

Mjah, die laatste twee "swingen" wat meer. Ik denk nog even verder.

[ Bericht 46% gewijzigd door cafca op 29-03-2020 18:47:07 ]
pi_192342230
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:40 schreef cafca het volgende:

[..]

Bauhaus, Sisters of Mercy, Modern English?

Mjah, die laatste twee "swingen" wat meer. Ik denk nog even verder.

Thanks, dat Sisters of Mercy nummer had ik al op deze pagina gepost 2 dagen geleden ofzo.
Bauhaus lijkt me juist te weinig swingen in vergelijking :P Medusa van Clan lijkt me echt een dansnummer, ik kan moeilijk stil blijven staan bij dat soort drums in elk geval volgens mij heb ik het ook uit een techno set geplukt. Hoewel de drums natuurlijk niet het enige zijn wat geweldig is die hook is ook liefde.
Moderen English klinkt inderdaad wel hetzelfde maar een stuk 'cleaner'.

Zoiets lijkt er ook wel op denk ik Maar daarvan vind ik de zang véél te glad
pi_192342383
Tja, Joy Division/New Order ken je wel, neem ik aan?
De vroegere albums van Depeche Mode komen misschien ook wel in die richting. Flock of Seagulls? Magazine?
  zondag 29 maart 2020 @ 20:10:47 #297
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_192344364
Chameleons is ook wel een goeie tip, ja. Anne Clark en Gary Numan zijn weer net iets elektronischer, lijkt me.
Ook fijne muziekjes, wel :Y
pi_192345853
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:02 schreef cafca het volgende:
Tja, Joy Division/New Order ken je wel, neem ik aan?
De vroegere albums van Depeche Mode komen misschien ook wel in die richting. Flock of Seagulls? Magazine?
Ja Joy Division en New Order ken ik zeer goed, New Order moest ik een beetje voor opwarmen maar dat is alweer even terug. Magazine ken ik niet, ga het luisteren Flock of Seagulls wel eens gehoord maar ik zal het eens luisteren. Ik ken alleen I Run via GTA Vice City dat is in ieder geval een topper.

quote:
Ja Anne Clarke is geniaal de tijd 30 jaar vooruit ik denk dat je haar muziek veel fans van electronische muziek nu zou kunnen laten horen en dat die je dan meteen zouden geloven als je
zegt dat het van dit jaar is. Mijn favoriet is deze
Chameleons is ook top Monkeyland en Don't Fall O+ maar dat is toch heavier heb ik het gevoel.
Gary Numan kan ik me wel eens in verdiepen klinkt wel interessant.

Dit is ook een topper, een van mijn favoriete nummers ooit alleen jammer dat ze voor de rest voornamelijk herrie maken.
  zondag 29 maart 2020 @ 22:43:36 #300
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_192346106
Gary Numan/Tubeway Army was zijn tijd ook ver vooruit. Je moet zéker deze drie albums van 'm luisteren:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')