Fijne plaat inderdaad.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 10:24 schreef EP3 het volgende:
... Zucht... Wat 'n heerlijk album weer van Waxa.
Top. Dan kies ik uiteindelijk toch voor deze, denk ik:quote:Op vrijdag 27 maart 2020 07:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ja uiteraardJullie zijn de diehard users in dit topic he.
Klinkt toch als redelijke standaard 90s countrypop? Zwaar tegenvallend eigenlijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 10:24 schreef EP3 het volgende:
... Zucht... Wat 'n heerlijk album weer van Waxa.
Het is wel een enorm vrouwenjaar tot nu toe. Naast die jij noemt luister ik ook geregeld naar Nadia Reid, Caroline Rose, Yumi Zouma, Tennis, Alice Boman, Ultraista, Mariecke Borger, Frazey Ford, Bonny Ligth Horseman, Eefje en nu ook nog Dua Lipa. Ongekend!quote:Op zaterdag 28 maart 2020 15:02 schreef methodmich het volgende:
Ik denk dat ik voorlopig toch liever naar U.S. Girls en Soccer Mommy luister, als we het dan toch over dames hebben. Maar dat is persoonlijk uiteraard.
Kacey Musgraves is misschien een betere vergelijking. Ook zo'n countrypop zangeres die plots onverklaarbaar wordt opgehemeld.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 10:07 schreef EP3 het volgende:
Het is een ingetogen en ook ietwat braaf album, Beregd. Album leunt erg op Waxa's ( prachtige ) stem en teksten.
Dus ik begrijp je teleurstelling. Maar het overstijgt toch écht het wezenloze gezever van een Sheryl of Heather.
En het is een uitstekend lenteplaatje. Dat helpt ook mee.
Waarom onverklaarbaar?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 16:54 schreef Beregd het volgende:
[..]
Kacey Musgraves is misschien een betere vergelijking. Ook zo'n countrypop zangeres die plots onverklaarbaar wordt opgehemeld.
Ja, ik heb dan Grimes, CocoRosie, Puss n Boots en Roosbeef nog. Maar daar staat ook wel weer Destroyer tegenover. En Matt Watts, Stephen Malkmus, Greg Dulli en Caribou.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 15:49 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Het is wel een enorm vrouwenjaar tot nu toe. Naast die jij noemt luister ik ook geregeld naar Nadia Reid, Caroline Rose, Yumi Zouma, Tennis, Alice Boman, Ultraista, Mariecke Borger, Frazey Ford, Bonny Ligth Horseman, Eefje en nu ook nog Dua Lipa. Ongekend!
Golden Hour vind ik ook n mooi plaatje, ja. Ook niet spannend, maar het zit gewoon retegoed in mekaar.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 16:54 schreef Beregd het volgende:
[..]
Kacey Musgraves is misschien een betere vergelijking. Ook zo'n countrypop zangeres die plots onverklaarbaar wordt opgehemeld.
Heb het dan over de richting die ze op de láátste plaat uitgegaan is. Haar vorige twee vind ik wel fijnquote:Op zaterdag 28 maart 2020 18:17 schreef EP3 het volgende:
[..]
Golden Hour vind ik ook n mooi plaatje, ja. Ook niet spannend, maar het zit gewoon retegoed in mekaar.
En hoezo ook zo'n countrypop zangeres? Katie Crutchfield komt toch uit n heel andere hoek?
Overigens vind ik Ivy Tripp nog altijd - met afstand - haar beste plaat. Maar dat terzijde.
Beetje Pitchfork's paradepaardje, toch? Van die soms totaal willekeurige genre-omschrijvingen die niet zouden misstaan in een programmaboekje voor een gratis festival, "post-electro met een vleugje neo-doo-wop, alsof Karl Hyde een kind kreeg met Phil Phillips", maar dan in nog veel meer wollig en pretentieus taalgebruik. Vooral non-journaliste Laura Snapes excelleerde daar altijd in, en dat was dan ook het enige waarin ze excelleerde. Maar die krijgt gelukkig tegenwoordig niet heel veel klusjes meer daar.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 09:44 schreef Beregd het volgende:
Ik zie nu pas de review op pitchforkstaat bol van de verwijzingen die geen steek houden. [..]
Bauhaus, Sisters of Mercy, Modern English?quote:Op zondag 29 maart 2020 15:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Iemand die meer van dit soort muziek weet?
Thanks, dat Sisters of Mercy nummer had ik al op deze pagina gepost 2 dagen geleden ofzo.quote:Op zondag 29 maart 2020 18:40 schreef cafca het volgende:
[..]
Bauhaus, Sisters of Mercy, Modern English?
Mjah, die laatste twee "swingen" wat meer. Ik denk nog even verder.
Ja Joy Division en New Order ken ik zeer goed, New Order moest ik een beetje voor opwarmen maar dat is alweer even terug. Magazine ken ik niet, ga het luisteren Flock of Seagulls wel eens gehoord maar ik zal het eens luisteren. Ik ken alleen I Run via GTA Vice City dat is in ieder geval een topper.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:02 schreef cafca het volgende:
Tja, Joy Division/New Order ken je wel, neem ik aan?
De vroegere albums van Depeche Mode komen misschien ook wel in die richting. Flock of Seagulls? Magazine?
Ja Anne Clarke is geniaal de tijd 30 jaar vooruit ik denk dat je haar muziek veel fans van electronische muziek nu zou kunnen laten horen en dat die je dan meteen zouden geloven als jequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |