abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 29 maart 2020 @ 10:51:23 #1
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192333494

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD.
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 29 maart 2020 @ 10:51:38 #2
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192333495
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:48 schreef Noek het volgende:

Mn vader heeft uitgezaaide kanker, vind je het heel erg?
Superveel sterkte, zoiets gun je niemand.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 29 maart 2020 @ 10:52:34 #3
13151 crew  Rewimo
pi_192333506
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 29 maart 2020 @ 10:53:03 #4
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_192333515
quote:
11s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:46 schreef _I het volgende:

[..]

Ik ook. 93% houdt zich aan de regels. Dat is echt bizar veel. Zonder enige handhaving. Maar de focus gaat naar die 7% die het niet overziet. Het overschot aan empathie, staat compassie in de weg.
Dit idd!! We letten alleen maar meer op elkaar en dan niet omdat we ons betrokken voelen ,maar om te janken, te klagen en te klikken over anderen die zich niet aan de maatregelen houden. Bizar dit.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_192333519
956 mensen op de IC inmiddels. Dat stijgt toch wel rap door, na iets van 907 gisteravond.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 29 maart 2020 @ 10:53:28 #6
13151 crew  Rewimo
pi_192333520
@Noek ik zou dan denk ik ook op zoek gaan naar een eigen mondkapje voor hem.

Sterkte! Het is nu helemaal een nare situatie...
pi_192333524
ik moet wel lachen om die media aandacht van de russen en chinezen. Waarbij italie veelal niks heeft aan die zooi uit ruslannd, en rusland zelf ook deze crisis niet aankan als stront de ventilator raakt.

Dat de EU in januari china medische hulp heeft gegeve hoor je niks over in de media en al helemaal niet in china.

De landen worden ook zorgvuldig gekozen door rusland en china.

Ondertussen heeft dit globale consequenties helaas....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192333532
quote:
thx! Ja wist inderdaad dat ze terug moesten. Maar dat de overheid ze niet heeft laten testen op voorhand.. :N Er is iets met overheid en testen. Dat vinden ze niet belangrijk genoeg (heb ik het idee)
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 29 maart 2020 @ 10:54:33 #9
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192333539
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:53 schreef Waterdrinker het volgende:
956 mensen op de IC inmiddels. Dat stijgt toch wel rap door, na iets van 907 gisteravond.
Wij hadden iets van 1100 IC-bedden? Is dat inmiddels al uitgebreid? Op dit tempo zitten we er snel doorheen.
pi_192333540
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:54 schreef Apotheose het volgende:

[..]

thx! Ja wist inderdaad dat ze terug moesten. Maar dat de overheid ze niet heeft laten testen op voorhand.. :N Er is iets met overheid en testen. Dat vinden ze niet belangrijk genoeg (heb ik het idee)
ze werden getest door oa TNO
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192333560
Rob Bauer, commandant der strijdkrachten op WNL.
Hij is een admiraal (marine). Meestal is de commandant der strijdkrachten toch een generaal van de landmacht?
pi_192333563
quote:

[..]

Je hebt even gemist dat NL weigert mondkapjes te kopen tegen inkoopsprijs van NL-se ondernemers maar nu een afgekeurde batch heeft uit China?

Hartstikke erg, maar we moeten het doen met wat we hebben. Je gaat in deze tijden van schaarste niet zo’n ding op de neus zetten “om een veilig gevoel te creeeren”

Terecht dat ze weigeren.

Ik heb ooit in Afrika gewerkt in de gezondheidszorg en op de plek waar ik zat kon een arts je niet eens behandelen als je uitgezaaide kanker had. Ik hield letterlijk hun hand vast als ze onder helse pijnen stierven, morfine was er ook niet. Dus alle problemen zijn relatief
  zondag 29 maart 2020 @ 10:56:28 #13
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192333568
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:53 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Dit idd!! We letten alleen maar meer op elkaar en dan niet omdat we ons betrokken voelen ,maar om te janken, te klagen en te klikken over anderen die zich niet aan de maatregelen houden. Bizar dit.
Spreek voor jezelf. Mijn betrokkenheid is gebaseerd op het feit dat ik niet dood wil, niet in armoede wil vervallen ook geen dierbaren wil verliezen
pi_192333578
Ik lees dat Zuid Europa boos op ons is omdat we niet nog meer bakken geld die kant op gooien. Niet echt terecht lijkt mij.
pi_192333584
quote:

[..]

Ja hallo fabrikant kun je even 10 test samples sturen om te testen, ja oké is goed 5 dagen later pas de test samples binnen. 8 van de 10 zijn goed. Je zit al een week met een tekort, wat zou jij doen? :D
pi_192333586
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:45 schreef Grishenko_ het volgende:
Was er trouwens laatst ook geen grote terugroepactie van mondkapjes, omdat het materiaal uit China compleet onbetrouwbaar bleek? Dat zou geen goede zet zijn, mochten ze hun invloed willen vergroten. Integendeel zelfs.
Komt misschien omdat Europeanen van die grote en dikke gezichten hebben, dan gaat een mondkapje ontworpen voor Chinese inderdaad niet perfect passen.

Althans, ik denk dat China gewoon zoiets gaat zeggen: van het ligt niet aan ons, maar aan jullie.
pi_192333587
Als je kanker hebt gaat quarantaine niet op omdat je elke dag behandeld wordt in t ziekenhuis waar echt veel besmettingen zijn.
Maar goed, geen mondkapjes dus voor kanker. Corona heeft voorrang.
(Ik heb zelf 3 stuks geregeld via t UMCG trouwens, niet eens onorthodox maar in Amsterdam mag het dus niet op)

Als je t terecht vindt gun ik je hetzelfde toe!
Go hard or go home
pi_192333589
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:57 schreef VacaLoca het volgende:
Ik lees dat Zuid Europa boos op ons is omdat we niet nog meer bakken geld die kant op gooien. Niet echt terecht lijkt mij.
of het terecht is of niet hangt af aa wie je het vraagt
pi_192333593
Ik hoop echt dat de basisscholen/kinderopvang toch weer opengaat op 6 april.
pi_192333595
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja hallo fabrikant kun je even 10 test samples sturen om te testen, ja oké is goed 5 dagen later pas de test samples binnen. 8 van de 10 zijn goed. Je zit al een week met een tekort, wat zou jij doen? :D
maar ondertussen zijn ze gewoon getest door TNO
pi_192333601
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:57 schreef Kickinalfa het volgende:
ik hoop de sportscholen

pff
  zondag 29 maart 2020 @ 10:58:24 #22
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192333604
Correctie: 93% van de Nederlanders zegt zich aan de regels te houden.

Het aantal mensen wat tuincentra, bouwmarkten etc. bezoekt, doet anders vermoeden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 29 maart 2020 @ 10:58:30 #23
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192333606
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:57 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Komt misschien omdat Europeanen van die grote en dikke gezichten hebben, dan gaat een mondkapje ontworpen voor Chinese inderdaad niet perfect passen.

Althans, ik denk dat China gewoon zoiets gaat zeggen: van het ligt niet aan ons, maar aan jullie.
Zucht, ik wilde een discussie aangaan, maar met deze non-argumenten wil ik liever deze skippen als je het niet erg vindt.
pi_192333608
quote:
Gok er maar niet op en anders zal t bijzonder experimenteel worden zoals Fer gisteren al aangaf.
Go hard or go home
pi_192333615
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:53 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Zo is het opgezet. "We moeten dit samen doen. Spreek elkaar aan op het gedrag. We zullen kliklijnen openen. We gaan boetes geven."

Als ze hand in eigen boezem hadden gestoken en om hulp gevraagd hadden vanuit een positie van kwetsbaarheid, was veel sterker leiderschap geweest.

En nou ben ik hier nog niet zo bang voor een machtsgreep van het kabinet, maar wel in andere landen en de effecten hiervan. Achtbaan aan veranderingen en een wereld van chaos. Volledige onzekerheid, die niet ondervangen wordt door sterk leiderschap.
pi_192333616
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:58 schreef MichaelScott het volgende:

Het aantal mensen wat tuincentra, bouwmarkten etc. bezoekt, doet anders vermoeden.
7% van 17 miljoen zijn anders aardig wat winkels e stranden vol op hetzelfde moment.
pi_192333627
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:57 schreef Noek het volgende:
Als je kanker hebt gaat quarantaine niet op omdat je elke dag behandeld wordt in t ziekenhuis waar echt veel besmettingen zijn.
(Ik heb zelf 3 stuks geregeld via t UMCG trouwens, niet eens onorthodox maar in Amsterdam mag het dus niet op)

Heel veel sterkte :* O+
pi_192333630
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:56 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ik heb ooit in Afrika gewerkt in de gezondheidszorg en op de plek waar ik zat kon een arts je niet eens behandelen als je uitgezaaide kanker had. Ik hield letterlijk hun hand vast als ze onder helse pijnen stierven, morfine was er ook niet. Dus alle problemen zijn relatief
Dat laatste is hartstikke erg maar huh??
Okok
Go hard or go home
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 29 maart 2020 @ 11:00:04 #29
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192333631
quote:

Hoe bedoel je, het mag niet op?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192333635
quote:

:* O+
pi_192333638
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:59 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Heel veel sterkte :* O+
Dankjewel!
Go hard or go home
pi_192333640
quote:

Heel veel sterkte Noek. Ik weet dat je je zorgen maakt! Hou je taai!
pi_192333641
quote:
Ik gok op 1% kans :X
Brutal. Fucking. Metal.
pi_192333653
quote:

Sterkte! -O-
Brutal. Fucking. Metal.
pi_192333655
quote:

Correct. Maar zolang die winkels open zijn, doet men ook niets fout.

Tevens is het ook al heel wat dat mensen zeggen zich aan de regels te houden.
pi_192333656
quote:

Spijt me dat je op je vorige bericht zo'n typische agressieve reactie kreeg, maar de redenen waarom je vader niet in aanmerking komt voor mondkapjes en andere beschermingsmiddelen kan je denk ik beter aan iemand in het ziekenhuis of behandelinstituut vragen.
pi_192333657
quote:

Mwah, 7% is nog steeds meer dan een miljoen mensen.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_192333668
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:00 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, het mag niet op?
Nou, ik zit nu in t AVL voor een extra scan (gewoon op zondag ja) en ik had een mondkapje voor hem dus ik zet hem net af en hij moest t kapje afdoen.

Maar genoeg hierover hoor, het zal wel terecht zijn, weet ik veel.
Go hard or go home
pi_192333671
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:01 schreef _I het volgende:

[..]

als je kijkt naar de mensen buiten is dat percentage van 93% volgens mij zelfs hoger.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 29 maart 2020 @ 11:03:10 #40
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192333680
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:02 schreef Noek het volgende:

[..]

Nou, ik zit nu in t AVL voor een extra scan (gewoon op zondag ja) en ik had een mondkapje voor hem dus ik zet hem net af en hij moest t kapje afdoen.

Gewoon een 'eigen' mondkapje en die móest af? Dat is echt te bizar voor woorden 8)7

Succes/sterkte :X
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 29 maart 2020 @ 11:03:14 #41
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192333682
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:58 schreef _I het volgende:

[..]

Zo is het opgezet. "We moeten dit samen doen. Spreek elkaar aan op het gedrag. We zullen kliklijnen openen. We gaan boetes geven."

Als ze hand in eigen boezem hadden gestoken en om hulp gevraagd hadden vanuit een positie van kwetsbaarheid, was veel sterker leiderschap geweest.

En nou ben ik hier nog niet zo bang voor een machtsgreep van het kabinet, maar wel in andere landen en de effecten hiervan. Achtbaan aan veranderingen en een wereld van chaos. Volledige onzekerheid, die niet ondervangen wordt door sterk leiderschap.
Als ze in Amerika, Frankrijk en Duitsland gaan beginnen, is het onvermijdelijk dat het hier ook gaat plaatsvinden. Jammer dat het volk zich makkelijk laat mennen (alhoewel corona uiteraard niet iets kleins is) om maar bevoegdheden te geven aan hun overheid.
pi_192333688
quote:

[..]

Ik snap je frustratie, maar als je er vanaf de zijlijn naar kijkt; gaat een mondkapje bij uitgezaaide kanker nog wel helpen? 9 van de 10 keer is uitgezaaide kanker redelijk einde oefening toch?

Sterkte in elk geval :*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192333695
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

als je kijkt naar de mensen buiten is dat percentage van 93% volgens mij zelfs hoger.
Ik zie mensen overal elkaar spastisch veel ruimte geven. N = 1.

Hou gewoon niet zo van dat wijzende vingertje. Doe het onbaatzuchtig, zorg voor je kudde en laat een ander over aan zichzelf.
pi_192333698
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Spijt me dat je op je vorige bericht zo'n typische agressieve reactie kreeg, maar de redenen waarom je vader niet in aanmerking komt voor mondkapjes en andere beschermingsmiddelen kan je denk ik beter aan iemand in het ziekenhuis of behandelinstituut vragen.
Ik mag niet mee, begeleiders mogen niet mee dus ik kan zo niks vragen.
Ik ga alleen maar on tour met de tumor als chauffeur momenteel.
Go hard or go home
pi_192333699
quote:
:N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192333701
quote:
7s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:03 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik snap je frustratie, maar als je er vanaf de zijlijn naar kijkt; gaat een mondkapje bij uitgezaaide kanker nog wel helpen? 9 van de 10 keer is uitgezaaide kanker redelijk einde oefening toch?

het gaat da toch over die 10%? Ik vind dat toch nog aardig hoog.
  zondag 29 maart 2020 @ 11:05:03 #47
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192333704
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:01 schreef _I het volgende:

[..]

quote:
Voor iedereen geldt: blijf zoveel mogelijk thuis. Werk thuis als dit kan. Ga alleen naar buiten voor noodzakelijke boodschappen, om zorg te verlenen aan een ander of om een frisse neus te halen. Maar houd altijd 1,5 meter afstand en vermijd groepsvorming. Groepen van maximaal 3 mensen zijn toegestaan, maar iedereen moet 1,5 meter afstand houden. Voor mensen die samen een huishouden vormen, geldt geen maximale groepsgrootte.
https://www.rijksoverheid(...)egelen-en-handhaving

Mwa.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192333707
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:19 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Goffer, dit maakt me zo link :X
Net als die feestende tieners. Wanen zich onaantastbaar, terwijl er zelfs al een baby aan corona is overleden.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-illinois-overleden
quote:
een 'uitgebreid onderzoek' licht moet werpen op de exacte doodsoorzaak.
Kan dus ook de griep geweest zijn wat de verspreider is van dit virus en ja dat gebeurt onder 1 jaar. Mijn eigen zoontje heeft zichzelf door 3 dagen 40 graden koorts geslagen, maar dochter van mn broer moest naar t ziekenhuis. Dat was 2 jaar terug.

Dus het kind kan drager zijn maar hoeft niet aan SARS gerelateerde klachten het begeven te hebben. Dat is een cruciaal verschil en daarom geven ze ook aan dat het eerst onderzocht moet worden
pi_192333710
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

het gaat da toch over die 10%? Ik vind dat toch nog aardig hoog.
Point taken :@
vosss is de naam,
pi_192333718
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:04 schreef _I het volgende:

[..]

Ik zie mensen overal elkaar spastisch veel ruimte geven. N = 1.

Hou gewoon niet zo van dat wijzende vingertje. Doe het onbaatzuchtig, zorg voor je kudde en laat een ander over aan zichzelf.
als een promille van de bevolking zich clustert dan liggen stranden bijna helemaal vol
pi_192333725
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:03 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Als ze in Amerika, Frankrijk en Duitsland gaan beginnen, is het onvermijdelijk dat het hier ook gaat plaatsvinden. Jammer dat het volk zich makkelijk laat mennen (alhoewel corona uiteraard niet iets kleins is) om maar bevoegdheden te geven aan hun overheid.
Of Rusland, Of China.

Wij zijn van het polderen. Weet niet of dat straks vruchten gaat dragen, of juist niet.
pi_192333730
quote:

[..]

Nah ja, hij is al 2 jaren aan t buffelen dus een jaartje erbij met kanker is beter dan 1 week dood aan corona.

Boeit ook echt niet verder. Corona it is..
Go hard or go home
pi_192333732
quote:

[..]

Nee, dat is niet direct het geval. Maar dat is een andere discussie.
pi_192333739
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:06 schreef _I het volgende:

[..]

Of Rusland, Of China.

Wij zijn van het polderen. Weet niet of dat straks vruchten gaat dragen, of juist niet.
zeker, een midden opzoeken is altijd beter dan de extremen.
  zondag 29 maart 2020 @ 11:07:35 #55
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_192333740
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:56 schreef polderturk het volgende:
Rob Bauer, commandant der strijdkrachten op WNL.
Hij is een admiraal (marine). Meestal is de commandant der strijdkrachten toch een generaal van de landmacht?
Nee, het wordt afgewisseld tussen de 4 verschillende takken.
pi_192333742
hoop dat er na deze coronacrisis, een Itaxit (italie uit de eu) en ook Nexit komt

wat hebben wij nou gehad aan die dictators EU, helemaal niks, geen enkele steun
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_192333743
quote:

[..]

Ik las dat bijvoorbeeld het Amphia in Breda zelf test voor ze ze in gebruik nemen (zijn daar niet in gebruik genomen). In het Bravis hebben ze de mondkapjes wel gebruikt.

https://www.bndestem.nl/b(...)st-doen-br~a4618874/
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_192333748
quote:
Ja, dat snappen jij en ik.

Maar hoe kan je praten over noodzakelijk als kledingwinkels en tuincentra gewoon open zijn. De overheid bepaalt toch aan de hand van wat ze open laten wat als noodzakelijk wordt gezien.
pi_192333750
quote:

[..]

Dat mag niet, Artikel 11. Als jij een mondkapje wil dragen, omdat jij het heel Azie het ziet doen mag jij die ook gewoon dragen.
pi_192333752
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:03 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Dit is echt het allerlaatste waar ik me druk om maak.
pi_192333756
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:07 schreef TheVoice4ever het volgende:
hoop dat er na deze coronacrisis, een Itaxit (italie uit de eu) en ook Nexit komt

aangezien wij als europeanen allemaal naar onze eigen leiders luisteren op tv en niet naar die muts van de EU, doen we dat toch zelf, dat we niks aan ze hebben gehad?
  zondag 29 maart 2020 @ 11:09:00 #62
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192333761
quote:

Ja want de economische crisis na Corona gaat al niet ernstig genoeg zijn, laten we er nog een schepje bovenop doen _O-

Gewoon nee.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192333763
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

als een promille van de bevolking zich clustert dan liggen stranden bijna helemaal vol
En dan acteer je daarop. Is het overigens bewezen dat men een verhoogd risico op het strand loopt? Of is de verontwaardiging deels afgunst van anderen die thuiszitten, of het gebrek aan relativeringsvermogen.
pi_192333768
quote:

We zijn niet gebaat bij een Nexit.

We handelen met andere EU landen, we maken gebruik van collectieve deals met landen buiten de EU die je als klein land nooit zou kunnen uitonderhandelen.

Welke steun hebben wij als Nederland overigens nodig?
  zondag 29 maart 2020 @ 11:09:41 #65
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_192333772
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja want de economische crisis na Corona gaat al niet ernstig genoeg zijn, laten we er nog een schepje bovenop doen _O-

Gewoon nee.
Dezelfde lui die klagen dat de EU nooit een superstaat mag worden, klagen nu dat de EU geen superstaat is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_192333775
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:09 schreef _I het volgende:

[..]

En dan acteer je daarop. Is het overigens bewezen dat men een verhoogd risico op het strand loopt? Of is de verontwaardiging deels afgunst van anderen die thuiszitten, of het gebrek aan relativeringsvermogen.
ik ben niet op de hoogte van de onderzoeken die lopen.
pi_192333777
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

We handelen met andere EU landen, we maken gebruik van collectieve deals met landen buiten de EU die je als klein land nooit zou kunnen uitonderhandelen.

Dat kan allemaal prima onder EEG, niet de EU.
pi_192333781
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:07 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Ik las dat bijvoorbeeld het Amphia in Breda zelf test voor ze ze in gebruik nemen (zijn daar niet in gebruik genomen). In het Bravis hebben ze de mondkapjes wel gebruikt.

https://www.bndestem.nl/b(...)st-doen-br~a4618874/
MUMC+ heeft ze ook niet gebruikt.
vosss is de naam,
  zondag 29 maart 2020 @ 11:11:05 #69
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192333787
quote:
15s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:09 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dezelfde lui die klagen dat de EU nooit een superstaat mag worden, klagen nu dat de EU geen superstaat is.
Yep.

https://www.ad.nl/buitenl(...)iet-wilden~ad092969/
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 29 maart 2020 @ 11:11:30 #70
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192333798
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:08 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dit is echt het allerlaatste waar ik me druk om maak.
Jammer dat je je niet druk maakt om de autoritaire bevoegdheden die overheden naar zich toetrekken die enkel gebruikt werden in oorlogstijd. Als overheden die bevoegdheden hebben verkregen is het heel lastig om die weer terug te krijgen naar de burgers.

Ik zie het in ieder geval als een reëel probleem, en ook daar moeten we niet lichtzinnig over denken.
pi_192333802
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:09 schreef _I het volgende:

[..]

Net het risico loopt men vooral op gesloten plekken, binnen. Niet in de buitenlucht lekker chillend op t strand.
pi_192333805
quote:
7s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:06 schreef Noek het volgende:

[..]

Nah ja, hij is al 2 jaren aan t buffelen dus een jaartje erbij met kanker is beter dan 1 week dood aan corona.

Boeit ook echt niet verder. Corona it is..
Boeit wel natuurlijk. Wat zijn dit nu voor een volslagen idiote reacties hier? Is het zo raar dat iemand met uitgezaaide kanker zolang mogelijk en met een zo hoog mogelijke kwaliteit wil leven? En is het zo raar dat zijn dochter zich daarom bekommert?

De medemenselijkheid is soms ver te zoeken...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 29 maart 2020 @ 11:12:47 #73
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192333818
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Italië mag er wel uitgeflikkerd worden van mijn part. Heeft sinds de oprichting van de EU letterlijk 0,0 toegevoegd, behalve handjes ophouden.
pi_192333821
quote:
Nee dat artikel moet anders zijn

We doen niks omdat de EU zo nooit bedacht is. Eu is nooit bedacht om iets voor de normale burger te betekenen. Is altijd puur eigen belang, dat er een paar beter van worden.
pi_192333823
quote:
8s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Boeit wel natuurlijk. Wat zijn dit nu voor een volslagen idiote reacties hier? Is het zo raar dat iemand met uitgezaaide kanker zolang mogelijk en met een zo hoog mogelijke kwaliteit wil leven? En is het zo raar dat zijn dochter zich daarom bekommert?

De medemenselijkheid is soms ver te zoeken...
Niks geks aan natuurlijk, dat iemand zich bekommert om het lot van zijn/haar vader.

Sommige reacties zijn inderdaad wel zum kotzen :r :{
Brutal. Fucking. Metal.
pi_192333830
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Gewoon nee.
denk aan die miljarden die we niet meer aan de eu hoeven te betalen dan, het paradijs van een nexit
pi_192333831
quote:

Dat komt omdat jij (en ik tot voor kort ook) de verkeerde verwachtingen bij de EU hebt. Wellicht handig om je daar wat meer over in te lezen.

Hier een klein begin. Word je wellicht duidelijk waar Brussel niet zomaar een zak geld onze kant opgooit of her probleem van ons mag aanpakken
https://www.europa-nu.nl/(...)tregelen_coronavirus
pi_192333832
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:10 schreef funnywell het volgende:

[..]

Dat kan allemaal prima onder EEG, niet de EU.
Met het detail dat we in de EU zitten.
pi_192333834
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

7% van 17 miljoen zijn anders aardig wat winkels e stranden vol op hetzelfde moment.
nou laat ze. De rest houdt zich er keurig aan. We hoeven niet ALLES stil te zetten??? En als je nou afstand houdt in winkels en op het strand? Strand is groot hoor. En winkels hebben deurbeleid.
pi_192333842
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:07 schreef _I het volgende:

[..]

Ja, dat snappen jij en ik.

Maar hoe kan je praten over noodzakelijk als kledingwinkels en tuincentra gewoon open zijn. De overheid bepaalt toch aan de hand van wat ze open laten wat als noodzakelijk wordt gezien.
Rick Nieman vroeg dat net ook terecht: je moet thuis blijven en tegelijkertijd zeggen ze: “koop bij je lokale ondernemer, koop die jas of paar schoenen..” en winkeliers merken het - er komt geen hond meer in de winkelcentra
pi_192333847
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:12 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Italië mag er wel uitgeflikkerd worden van mijn part. Heeft sinds de oprichting van de EU letterlijk 0,0 toegevoegd, behalve handjes ophouden.
Zo kan ik er nog wel een handjevol opnoemen....
pi_192333849
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:11 schreef funnywell het volgende:

[..]

Net het risico loopt men vooral op gesloten plekken, binnen. Niet in de buitenlucht lekker chillend op t strand.
Exact. En in de zorg. Er is dus feitelijk niets mis met de natuur in gaan, zolang je flink afstand houdt.

Ben voor 100% rekening houden met de regels, maar er zit echt wel ruimte in om een redelijk relaxt leven te kunnen hebben.
pi_192333851
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:13 schreef Apotheose het volgende:

[..]

nou laat ze. De rest houdt zich er keurig aan. We hoeven niet ALLES stil te zetten??? En als je nou afstand houdt in winkels en op het strand? Strand is groot hoor. En winkels hebben deurbeleid.
Ik mijd zelf alle winkels en dus ook bouwmarkten en tuincentra - en veel meer mensen lijken hetzelfde te doen. Zo heb ik een bestelling uitstaan bij een tuincentrum en die bestelling heeft al een week vertraging. Klaarblijkelijk is het topdrukte.
pi_192333852
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:11 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Jammer dat je je niet druk maakt om de autoritaire bevoegdheden die overheden naar zich toetrekken die enkel gebruikt werden in oorlogstijd. Als overheden die bevoegdheden hebben verkregen is het heel lastig om die weer terug te krijgen naar de burgers.

Ik zie het in ieder geval als een reëel probleem, en ook daar moeten we niet lichtzinnig over denken.
Dit is dan ook oorlogstijd, kijk om je heen. Er is bijna geen grens ter wereld meer open, de economie is totaal ingestort en we moeten het allemaal zelf doen. Je hebt een hele autoritaire overheid nodig nu.
pi_192333862
quote:
19s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:13 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Niks geks aan natuurlijk, dat iemand zich bekommert om het lot van zijn/haar vader.

Sommige reacties zijn inderdaad wel zum kotzen :r :{
Mee eens. En hoe langer dit duurt, hoe meer indirecte slachtoffers er gaan vallen omdat de gezondheidszorg nu overbelast wordt.
  zondag 29 maart 2020 @ 11:17:10 #86
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192333873
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:14 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Zo kan ik er nog wel een handjevol opnoemen....
We zijn dan eindelijk op het goede spoor. Eigenlijk zouden we een Noord-Europese samenwerking moeten hebben met uitsluitend Duitsland, Nederland, België, Scandinavië, Denemarken, Engeland en héél misschien Frankrijk als zij eindelijk normaal beleid gaan voeren.
pi_192333879
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:17 schreef Grishenko_ het volgende:
Frankrijk als zij eindelijk normaal beleid gaan voeren.
Frankrijk dus niet
  zondag 29 maart 2020 @ 11:18:32 #88
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192333887
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:15 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dit is dan ook oorlogstijd, kijk om je heen. Er is bijna geen grens ter wereld meer open, de economie is totaal ingestort en we moeten het allemaal zelf doen. Je hebt een hele autoritaire overheid nodig nu.
Totdat de crisistijd voorbij is, en je hebt nog steeds een autoritaire overheid die zijn bevoegdheden niet wil afstaan. Dat gaat namelijk vele malen lastiger dan je denkt.
pi_192333890
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:11 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Een nieuw politiek evenwicht in de wereld kan anders heel goed zijn....
pi_192333891
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik mijd zelf alle winkels en dus ook bouwmarkten en tuincentra - en veel meer mensen lijken hetzelfde te doen. Zo heb ik een bestelling uitstaan bij een tuincentrum en die bestelling heeft al een week vertraging. Klaarblijkelijk is het topdrukte.
Kom voor het werk geregeld langs een Intratuin. Die parkeerplaats is vaak overdag gewoon vol. Op een doordeweekse dag :X

Heel bizar om te zien.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_192333893
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Mee eens. En hoe langer dit duurt, hoe meer indirecte slachtoffers er gaan vallen omdat de gezondheidszorg nu overbelast wordt.
ja inderdaad. De overige zorg is óók belangrijk!!
pi_192333899
quote:
19s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:18 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Kom voor het werk geregeld langs een Intratuin. Die parkeerplaats is vaak overdag gewoon vol. Op een doordeweekse dag :X

Heel bizar om te zien.
Ik zou het niet weten, ik kom de deur niet echt meer uit. :Y)
pi_192333900
Belgie + 1702 besmettingen en + 78 doden.
  zondag 29 maart 2020 @ 11:20:57 #94
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192333909
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Frankrijk dus niet
Nee, liever niet nee. Daarentegen wél Engeland. Daar voeren ze wel goed beleid. Jammer van de Brexit, maar misschien met een Noord-Europese samenwerking dat ze te porren zijn om weer aan te sluiten bij deze confederatie.
pi_192333911
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:19 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Het is gewoon een redelijk hopeloze situatie. Voor iedereen wel cruciaal deze periode om gezond te blijven. En daar heb je helaas een grote geluksfactor voor nodig.
pi_192333912
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:19 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Uiteraard. Het is alleen wel een verschil of je naar het ziekenhuis moet met een hartaanval of dat je er heen moet omdat je een afspraak hebt om een moedervlek te laten verwijderen.

Er moeten prioriteiten gesteld worden, en dat is goed.
Brutal. Fucking. Metal.
  zondag 29 maart 2020 @ 11:21:20 #97
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192333915
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Een nieuw politiek evenwicht in de wereld kan anders heel goed zijn....
Nou vertel, ik ben benieuwd naar je verhandeling.
pi_192333917
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:20 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Nee, liever niet nee. Daarentegen wél Engeland. Daar voeren ze wel goed beleid. Jammer van de Brexit, maar misschien met een Noord-Europese samenwerking dat ze te porren zijn om weer aan te sluiten bij deze confederatie.
de engelsen willen toch niet en als ze het overwegen dat willen ze niks betalen en alleen ontvangen.
pi_192333927
quote:
19s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Uiteraard. Het is alleen wel een verschil of je naar het ziekenhuis moet met een hartaanval of dat je er heen moet omdat je een afspraak hebt om een moedervlek te laten verwijderen.

als je naar deze 2 extremen kijkt heb je gelijk.
pi_192333946
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

als je naar deze 2 extremen kijkt heb je gelijk.
Ja, moest toch m'n punt duidelijk maken :')
Brutal. Fucking. Metal.
  zondag 29 maart 2020 @ 11:23:35 #101
416020 K44S
The bearded man
pi_192333948
Hallo iedereen,

Verwachten jullie dat de maatregelen die tot 6 april duren (o.a. sportclubs dicht) zullen worden verlengd?
Het "einde" van de piek lijkt nabij?
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_192333950
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:21 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Nou vertel, ik ben benieuwd naar je verhandeling.
Vanaf wo2 is de VS de machthebber van de wereld. Met voordelen maar zeker ook nadelen. Als china het ovverneemt, wat heel goed mogelijk is, dan heeft dat andere voordelen en nadelen...
China heeft toch in 30/40 jaar de verandering van middeleeuwen naar industriele wereldmacht ondergaan, wat toch wel knap is.
pi_192333953
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:23 schreef K44S het volgende:
Hallo iedereen,

Verwachten jullie dat de maatregelen die tot 6 april duren (o.a. sportclubs dicht) zullen worden verlengd?
Ja, die worden geheid verlengd.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_192333964
quote:
19s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

ja tuurlijk. Die moedervlek kan wel wachten. Een donorhart niet.

https://www.volkskrant.nl(...)n-de-wacht~b47b59d1/
  zondag 29 maart 2020 @ 11:24:31 #105
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192333965
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

de engelsen willen toch niet en als ze het overwegen dat willen ze niks betalen en alleen ontvangen.
Volgens mij heb je geen enkel verstand van hoe verschillende landen ten opzichte van elkaar functioneren. Engeland is onze grootste import en export partner naast Duitsland. Wij zijn enorm afhankelijk van die Engelsen die altijd eerlijk leveren, en waar we een uitmuntende band mee hebben opgebouwd.

Jij bedoelt de Zuid-Europese landen.

Of je trollt.
pi_192333972
quote:
Hallo iedereen,

Alle maatregelen tot 1 juni gok ik.
pi_192333983
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:24 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Volgens mij heb je geen enkel verstand van hoe verschillende landen ten opzichte van elkaar functioneren. Engeland is onze grootste import en export partner naast Duitsland. Wij zijn enorm afhankelijk van die Engelsen die altijd eerlijk leveren, en waar we een uitmuntende band mee hebben opgebouwd.

Jij bedoelt de Zuid-Europese landen.

Of je trollt.
nee, engeland is altijd een eigenwijs land geweest.... ze zijn nu niet voor niks uit de EU en deden niet voor niks niet mee met de euro.
pi_192333984
quote:
Hallo iedereen,

Me dunkt dat de huidige maatregelen minimaal verlengd worden met een paar weken. En daarna nogmaals verlengd met een paar weken. Zelfs 1 juni zijn we hier echt nog niet vanaf
pi_192333989
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Vanaf wo2 is de VS de machthebber van de wereld. Met voordelen maar zeker ook nadelen. Als china het ovverneemt, wat heel goed mogelijk is, dan heeft dat andere voordelen en nadelen...
China heeft toch in 30/40 jaar de verandering van middeleeuwen naar industriele wereldmacht ondergaan, wat toch wel knap is.
het kan beiden kanten op gaan.
Mijn kinderen gaan zogauw het weer kan weer naar school in ieder geval.
pi_192334003
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:53 schreef Waterdrinker het volgende:
Hoe kom je aan deze cijfers?
  zondag 29 maart 2020 @ 11:27:28 #111
62913 Blik
The one and Only!
pi_192334004
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:24 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Alle maatregelen tot 1 juni gok ik.
Scholen tm meivakantie gok ik, dan heb je 1 maand extra te pakken. Daarna weer verder kijken
  Redactie Frontpage zondag 29 maart 2020 @ 11:28:20 #112
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192334018
quote:
Hallo iedereen,

Afgaande op de situatie is het niet meer dan logisch dan dat het verlengd wordt. Misschien niet gelijk tot 1 juni maar net als in België en Frankrijk 2 weken erbij en dan weer kijken naar de situatie.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zondag 29 maart 2020 @ 11:28:25 #113
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_192334022
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:27 schreef polderturk het volgende:

[..]

https://www.stichting-nice.nl/
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192334024
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:27 schreef polderturk het volgende:

[..]

In het blauwe vakje:

https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp

Wordt constant geüpdate
pi_192334028
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:27 schreef Blik het volgende:

[..]

Scholen tm meivakantie gok ik, dan heb je 1 maand extra te pakken. Daarna weer verder kijken
Ja, vanaf 6 april tot de meivakantie is maar 2 weken. Kan je die net zo goed erbij pakken. ^O^
pi_192334032
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192334042
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:59 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou 1 overlijden per week. Dat zijn er 52 per jaar. Uden telt zo'n 40.000 inwoners.
Ik heb het over één huisartsenpraktijk in Uden..
pi_192334048
quote:
11s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:29 schreef Isabeau het volgende:
[ afbeelding ]
was de hele spaanse griep dan een hoax?
  zondag 29 maart 2020 @ 11:31:01 #119
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_192334061
quote:
[ afbeelding ]
Lekker op tijd gepubliceerd.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_192334068
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:28 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja, vanaf 6 april tot de meivakantie is maar 2 weken. Kan je die net zo goed erbij pakken. ^O^
De meivakantie loopt over het algemeen tm 8 mei.
  zondag 29 maart 2020 @ 11:31:44 #121
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192334070
quote:
Hallo iedereen,

Als het piekt betekend dat alleen maar dat de huidige maatregelen helpen en dus verlengt gaan worden.

Om alles weer open te gooien heb je beter cijfers nodig dan alleen maar over de piek heen te zijn. Bijvoorbeeld een handjevol nieuwe cases per dag. (het liefst 0). Momenteel zitten we boven de 1000 nieuwe cases per dag dus ik denk dat zelfs eind april optimistisch is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192334077
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De meivakantie loopt over het algemeen tm 8 mei.
Tot die begint. ;)
pi_192334101
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:59 schreef Momo het volgende:
steeph twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 23:59:10 Zowel de rCFR als de nCFR vertellen me dat er een onderrapportage factor 5 tot 10 moet zijn... wereldwijd. https://t.co/F6Z7IeVPkR reageer retweet
Lijkt mij ook, anders lopen begrafenisondernemers niet vast.

Ook alleen omdat mensen die in het ziekenhuis belanden getest worden en overleden mensen verdacht van corona worden ook niet getest.

In Italië wel, één van de redenen dat daar zoveel overleden personen zijn aan corona.
  zondag 29 maart 2020 @ 11:34:12 #124
460440 Viltje
pi_192334110
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Als het piekt betekend dat alleen maar dat de huidige maatregelen helpen en dus verlengt gaan worden.

Om alles weer open te gooien heb je beter cijfers nodig dan alleen maar over de piek heen te zijn. Bijvoorbeeld een handjevol nieuwe cases per dag. (het liefst 0). Momenteel zitten we boven de 1000 nieuwe cases per dag dus ik denk dat zelfs eind april optimistisch is.
Het aantal cases neemt ook weer exponentieel af, gelukkig.
  zondag 29 maart 2020 @ 11:34:24 #125
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_192334111
quote:

[..]

Daar was ik woensdag.
Als begeleider mocht ik alleen helemaal achterin bij het restaurant plaatsnemen maar was toen niks qua mondkapjes regelingen of zo.
Viel me wel op dat er veel (ook afdelingen) gesloten was, het leek wel een zondag.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 29 maart 2020 @ 11:34:56 #126
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192334121
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:34 schreef Viltje het volgende:

[..]

Het aantal cases neemt ook weer exponentieel af, gelukkig.
Dat zie ik nergens gebeuren tot nu toe. Zelfs in Zuid-Korea waar ze rigoreus testen vinden ze nu al weken rond de 100 cases per dag.
pi_192334122
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ok...

China is op een paar 100 jaar na altijd een van de grootste wereldmachten geweest. Stuitend racistisch dat je je zo uitlaat ook. Alsof het een minderwaardig volkje is die dat niet zouden kunnen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_192334124
Zojuist te horen gekregen dat mijn opa, die in een verzorgingstehuis zit op dezelfde kamer als mijn oma, ziek is (koorts, hoofdpijn en hoesten). De arts komt zometeen langs. Er is al een andere bewoner overleden en een medewerker ligt in het ziekenhuis...
pi_192334125
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:33 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Lijkt mij ook, anders lopen begrafenisondernemers niet vast.

Ook alleen omdat mensen die in het ziekenhuis belanden getest worden en overleden mensen verdacht van corona worden ook niet getest.

In Italië wel, één van de redenen dat daar zoveel overleden personen zijn aan corona.
dat zou mooi zijn en geheel in verwachting van meerdere gezondsinsanties
pi_192334126
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 00:18 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Nee. Alex Jones.
Dit inderdaad, triest om te zien eigenlijk.

Is niet genoeg publiek voor in Nederland.

Uiteindelijk zal hij uitdoven met zijn geschreeuw.
pi_192334127
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Me dunkt dat de huidige maatregelen minimaal verlengd worden met een paar weken. En daarna nogmaals verlengd met een paar weken. Zelfs 1 juni zijn we hier echt nog niet vanaf
Je kunt het toch niet eindeloos blijven rekken zo? Ik begrijp echt dat de IC's niet overspoeld moeten raken, maar is het dan maar goed om op deze voet door te blijven gaan tot het virus eindelijk de wereld heeft verlaten?. Want immuniteit gaat toch zo nooit lukken (ja, is geen doel maar dan nog)? En als dat testen zo onnoemelijk traag gaat met maar 2000 per dag, dan weten we toch nooit waar we aan toe zijn of ben ik nou gek? Voor mijn gevoel (GEVOEL) gaat het zo traag met dit alles.... Beetje schieten met hagel.
pi_192334131
quote:
[ afbeelding ]
Wat is zo op opmerkelijk aan dit plaatje? :@
pi_192334150
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:35 schreef Alaianaya het volgende:
Zojuist te horen gekregen dat mijn opa, die in een verzorgingstehuis zit op dezelfde kamer als mijn oma, ziek is (koorts, hoofdpijn en hoesten). De arts komt zometeen langs. Er is al een andere bewoner overleden en een medewerker ligt in het ziekenhuis...
-O- Wat een beangstigende omgeving voor je opa. Sterkte, hopen dat het iets anders is wat de koorts veroorzaakt
pi_192334164
quote:

[..]

Je hebt even gemist dat NL weigert mondkapjes te kopen tegen inkoopsprijs van NL-se ondernemers maar nu een afgekeurde batch heeft uit China?

In andere landen moeten zulke patiënten verplicht een mondkapje op (bij bv dagbehandeling) en die krijgen ze dan van het ziekenhuis.
  zondag 29 maart 2020 @ 11:41:21 #135
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192334205
quote:
Pff. Hopen dat het meevalt.. Sterkte :{
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  zondag 29 maart 2020 @ 11:41:29 #136
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192334206
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:35 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Je kunt het toch niet eindeloos blijven rekken zo? Ik begrijp echt dat de IC's niet overspoeld moeten raken, maar is het dan maar goed om op deze voet door te blijven gaan tot het virus eindelijk de wereld heeft verlaten?. Want immuniteit gaat toch zo nooit lukken (ja, is geen doel maar dan nog)? En als dat testen zo onnoemelijk traag gaat met maar 2000 per dag, dan weten we toch nooit waar we aan toe zijn of ben ik nou gek? Voor mijn gevoel (GEVOEL) gaat het zo traag met dit alles.... Beetje schieten met hagel.
En weten nog steeds niet wanneer het vaccin mogelijk op grote schaal gepresenteerd kan worden.
pi_192334207
ook goed idee voor mensen hier die het virus met zich meedragen, als je geen masker hebt, draag dan een sjaal, om je neus en mond te bedekken
pi_192334210
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 00:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hopelijk gaan er gewoon boetes uitgedeeld worden.
Malieveld afsluiten?
pi_192334214
quote:

[..]

Zeker waar. Ik ben benieuwd wanneer we de verdere verspreiding enigszins onder controle hebben en de bevolking er aan toe is om het leven, onder de nieuwe omstandigheden, weer op te pakken.

Zal naar ik aanneem ver na 1 juni zijn, wellicht volgende jaar zomer pas? Ik heb eigenlijk geen idee :P
  zondag 29 maart 2020 @ 11:43:06 #140
460440 Viltje
pi_192334231
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat zie ik nergens gebeuren tot nu toe. Zelfs in Zuid-Korea waar ze rigoreus testen vinden ze nu al weken rond de 100 cases per dag.
In China gebeurde dat. Toen de R_0 onder de 1 kwam, nam het aantal cases (met vertraging vanwege incubatietijd, etc.) exponentieel af.
  zondag 29 maart 2020 @ 11:43:25 #141
62913 Blik
The one and Only!
pi_192334236
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:28 schreef vencodark het volgende:

[..]

3 weken bij ons in de regio. Vrijdag 24 april begint de meivakantie bij ons. Weet niet of die eerder start in andere regio’s
pi_192334253
quote:
Sterkte!
pi_192334255
quote:

[..]

Je kan in ieder geval rekken tot die 2000 beademingsapparaten binnen zijn. Dus rekken zolang je IC op kan schalen.

Ter bescherming van corona patiënten die IC zorg nodig hebben. Maar ook ter bescherming van niet-corona patiënten die IC zorg nodig hebben EN ter bescherming van zorg personeel dat het risico loopt met bosjes om te vallen.

Lijkt me een vrij logisch verhaal?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 29 maart 2020 @ 11:44:54 #144
13151 crew  Rewimo
pi_192334256
quote:
Ach jee. Dan is het echt zo naar dat je er niet naartoe kunt om ze te steunen ;(
pi_192334259
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:41 schreef TheVoice4ever het volgende:
ook goed idee voor mensen hier die het virus met zich meedragen, als je geen masker hebt, draag dan een sjaal, om je neus en mond te bedekken
Dat is mijn bescherming in de supermarkt inderdaad :D Ook om andere mensen te beschermen. Geen idee of het helpt maar het kan geen kwaad in elk geval.
  zondag 29 maart 2020 @ 11:45:14 #146
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192334263
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:43 schreef Viltje het volgende:

[..]

In China gebeurde dat. Toen de R_0 onder de 1 kwam, nam het aantal cases (met vertraging vanwege incubatietijd, etc.) exponentieel af.
Ja, in een mooie rechte lijn. Ik geloof er geen zak van.

De bioscopen daar zijn deze week ook weer gesloten omdat er toch opeens weer cases opdoken.
pi_192334265
https://twitter.com/GuidoFawkes/status/1244192385443287041

oud premier Tony Blair, was live op sky news, hij zet zich ook vooral in om advies te geven aan britse volk gedurende deze crisis
  zondag 29 maart 2020 @ 11:46:10 #148
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192334277
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zeker waar. Ik ben benieuwd wanneer we de verdere verspreiding enigszins onder controle hebben en de bevolking er aan toe is om het leven, onder de nieuwe omstandigheden, weer op te pakken.

Zal naar ik aanneem ver na 1 juni zijn, wellicht volgende jaar zomer pas? Ik heb eigenlijk geen idee :P
Dit alles gaat al met al nog zeker wel een jaar duren.
Ik heb me hier allang op voorbereid
  zondag 29 maart 2020 @ 11:46:11 #149
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192334278
Zodra er duidelijkheid komt over hoeveel % van de bevolking al antistoffen heeft kunnen we - denk ik - meer zeggen over hoelang de huidige beperkingen moeten doorgaan.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Redactie Frontpage zondag 29 maart 2020 @ 11:46:41 #150
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192334287
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:41 schreef TheVoice4ever het volgende:
Technisch gezien is dat wel verboden ivm 'gezichtsbedekkende kleding' , maar denk dat ze daar nu wel wat gematigder mee zullen zijn. Al zullen ze denk ik een bivakmuts nog steeds niet waarderen :+
_____
pi_192334292
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:45 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat is mijn bescherming in de supermarkt inderdaad :D Ook om andere mensen te beschermen. Geen idee of het helpt maar het kan geen kwaad in elk geval.
Ik zie een hoop mensen in de winkel met sjaal, alleen maken ze de fout om die ook om hun nek te wikkelen. Sjaal zakt af en zit niet meer netjes om hun neus. Als je dan elke keer aan je sjaal moet sjorren zodat je neus weer bedekt is, kun je maar beter zonder lopen.
pi_192334295
Spanje +5500 besmettingen +838 doden
  zondag 29 maart 2020 @ 11:47:27 #153
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192334298
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:46 schreef deedeetee het volgende:
Zodra er duidelijkheid komt over hoeveel % van de bevolking al antistoffen heeft kunnen we - denk ik - meer zeggen over hoelang de huidige beperkingen moeten doorgaan.
Is dat uberhaupt al ergens gedaan op de wereld?
  zondag 29 maart 2020 @ 11:47:30 #154
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192334299
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:45 schreef TheVoice4ever het volgende:
https://twitter.com/GuidoFawkes/status/1244192385443287041

oud premier Tony Blair, was live op sky news, hij zet zich ook vooral in om advies te geven aan britse volk gedurende deze crisis
Gelukkig staat Tony Blair ook bekend als degene die het Britse volk goed heeft ingelicht tijdens zijn ambt. Echt een hele transparante man.

:')
  Redactie Frontpage zondag 29 maart 2020 @ 11:47:46 #155
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192334305
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja, in een mooie rechte lijn. Ik geloof er geen zak van.

De bioscopen daar zijn deze week ook weer gesloten omdat er toch opeens weer cases opdoken.
Die cijfers van China rammelen echt aan alle kanten ja, daar kun je geen enkele representatieve conclusies uit trekken.
_____
  zondag 29 maart 2020 @ 11:47:54 #156
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192334311
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:47 schreef Alxander het volgende:
Vandaag?
  zondag 29 maart 2020 @ 11:48:04 #157
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192334313
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:47 schreef Alxander het volgende:
Alleen deze ochtend of is dat in combinatie met de avond update gister? :o
pi_192334321
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:46 schreef deedeetee het volgende:
Dat is wel een hoopvol onderzoek. Laten we maar hopen op het beste.
  Redactie Frontpage zondag 29 maart 2020 @ 11:48:31 #159
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192334323
BNODesk twitterde op zondag 29-03-2020 om 11:44:51 BREAKING: Spain reports 6,549 new cases of coronavirus and 838 new deaths since yesterday, raising total to 78,797 cases and 6,528 dead https://t.co/47MXF0XUJ0 reageer retweet
Gaat daar ook steeds harder lijkt het :{
_____
  zondag 29 maart 2020 @ 11:49:19 #160
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192334338
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Is dat uberhaupt al ergens gedaan op de wereld?
Zover ik weet niet, maar dat moet wel gaan gebeuren. Er wordt vast al gewerkt aan betrouwbare testen en Sanquin zou de komende weken ook al iets gaan doen toch ?
Ik las ergens dat men in België al op zoek was en meende iets gevonden te hebben. Dat uiteraard nog goed uitgetest moet worden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192334339
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:47 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zie een hoop mensen in de winkel met sjaal, alleen maken ze de fout om die ook om hun nek te wikkelen. Sjaal zakt af en zit niet meer netjes om hun neus. Als je dan elke keer aan je sjaal moet sjorren zodat je neus weer bedekt is, kun je maar beter zonder lopen.
Ik denk dan ook aan de bescherming van de mensen om me heen.
pi_192334371
Wat vinden we van de Zweden aanpak?

Die doen bijna niks https://www.thelocal.se/2(...)coronavirus-approach
  zondag 29 maart 2020 @ 11:51:03 #163
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192334373
Die cijfers van Spanje zijn wel met de avond update van gisteren als ik zo de cijfers bekijk op worldometer, dat maakt het ietsje beter wellicht (geen 800 doden vannacht, maar iets van 600). Mja.
pi_192334391
Zevende dag op één net een Belgische minister die meer financiële solidariteit in Europa wil. Krijgt van de presentatrice tegengeworpen dat het wel makkelijk is dat te zeggen maar dat het niet helemaal reëel is dat landen zoals Nederland en Duitsland die wel bezuinigd hebben nu te laten betalen voor de shit in België en Zuid Europa :D Nou veel woorden maar hij kwam er niet meer uit met zijn Coronabonds _O-
pi_192334394
quote:
15s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:09 schreef Perrin het volgende:

[..]

Bron?

[ Bericht 46% gewijzigd door Smack10 op 29-03-2020 12:06:05 ]
pi_192334395
waarom is er niet veel gemeld voor die royal van spanje, prinses maria teresa

eerste royal dood door covid-19

paar dagen geleden

https://www.abc.es/estilo(...)3270847_noticia.html
  zondag 29 maart 2020 @ 11:53:21 #167
416020 K44S
The bearded man
pi_192334421
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:28 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Afgaande op de situatie is het niet meer dan logisch dan dat het verlengd wordt. Misschien niet gelijk tot 1 juni maar net als in België en Frankrijk 2 weken erbij en dan weer kijken naar de situatie.
Hmm oke.

Kennen jullie personen in directe omgeving die het virus hebben?
  zondag 29 maart 2020 @ 11:53:22 #168
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192334422
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:51 schreef Newone82 het volgende:

Dom.

Omdat straks als het erger wordt toch alles dicht moet. Al was het maar vanwege druk van de bevolking.

Maar dan heeft het zich wel eerst veel meer verspreid, dus de lockdown moet veel langer duren dan.
  Redactie Frontpage zondag 29 maart 2020 @ 11:53:35 #169
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192334425
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Die cijfers van Spanje zijn wel met de avond update van gisteren als ik zo de cijfers bekijk op worldometer, dat maakt het ietsje beter wellicht (geen 800 doden vannacht, maar iets van 600). Mja.
Ja het zijn gewoon de 24-uurs cijfers.
_____
pi_192334434
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:20 schreef pussycatdoll het volgende:
Belgie + 1702 besmettingen en + 78 doden.
Benieuwd wanneer daar de maatregelen effect gaan hebben..
pi_192334444
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dom.

Omdat straks als het erger wordt toch alles dicht moet. Al was het maar vanwege druk van de bevolking.

Maar dan heeft het zich wel eerst veel meer verspreid, dus de lockdown moet veel langer duren dan.
Hoezo dom? In Italië gaat nu langzaam aan blijken dat de lockdown ook weinig doet met de cijfers. Komende week zal dit nog meer gaan verduidelijken.
  zondag 29 maart 2020 @ 11:54:55 #172
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_192334458
quote:

Dat leest als de Nederlandse aanpak zoals dat vorige week werd gepresenteerd
pi_192334461
quote:
We’re not going back to normal

To stop coronavirus we will need to radically change almost everything we do: how we work, exercise, socialize, shop, manage our health, educate our kids, take care of family members.

We all want things to go back to normal quickly. But what most of us have probably not yet realized—yet will soon—is that things won’t go back to normal after a few weeks, or even a few months. Some things never will.

It’s now widely agreed (even by Britain, finally) that every country needs to “flatten the curve”: impose social distancing to slow the spread of the virus so that the number of people sick at once doesn’t cause the health-care system to collapse, as it is threatening to do in Italy right now. That means the pandemic needs to last, at a low level, until either enough people have had Covid-19 to leave most immune (assuming immunity lasts for years, which we don’t know) or there’s a vaccine.

How long would that take, and how draconian do social restrictions need to be? Yesterday President Donald Trump, announcing new guidelines such as a 10-person limit on gatherings, said that “with several weeks of focused action, we can turn the corner and turn it quickly.” In China, six weeks of lockdown are beginning to ease now that new cases have fallen to a trickle.

But it won’t end there. As long as someone in the world has the virus, breakouts can and will keep recurring without stringent controls to contain them. In a report yesterday (pdf), researchers at Imperial College London proposed a way of doing this: impose more extreme social distancing measures every time admissions to intensive care units (ICUs) start to spike, and relax them each time admissions fall. Here’s how that looks in a graph.

MIT
Verhaal is best lang (via link, aanrader!), maar zeer interessant.

[ Bericht 1% gewijzigd door _I op 29-03-2020 12:03:34 ]
pi_192334472
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

nee, engeland is altijd een eigenwijs land geweest.... ze zijn nu niet voor niks uit de EU en deden niet voor niks niet mee met de euro.
Er zijn meerdere landen in de EU die niet met de Euro meedoen.

En wel om meerdere redenen.
  zondag 29 maart 2020 @ 11:56:13 #175
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192334480
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:54 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Hoezo dom? In Italië gaat nu langzaam aan blijken dat de lockdown ook weinig doet met de cijfers. Komende week zal dit nog meer gaan verduidelijken.
nee, de cijers in Italie zouden veel erger zijn zonder lockdown. VEEL erger. Ze zijn te laat begonnen (zoals zoveel landen).

De lockdown zal ook pas dit weekend effect gaan hebben zeiden de doktoren. Fabrieken waren bijvoorbeeld tot vorige week nog gewoon open.

Zweden moet gewoon alsnog in lockdown straks. En dan zal het niet zoals bij Italie voornamelijk in het noorden zitten, maar overal.
pi_192334497
quote:

nou ja, wat er ook staat. De meeste mensen ervaren milde tot geen klachten. En alleen op deze manier krijg je snel immuniteit. En de verspreiding gaat niet zo rap als hier misschien. Ik ben stiekem voor. Want dit virus is nog niet van plan om weg te gaan. Dus dan moet je ook kijken naar de toekomst
pi_192334503
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

nee, de cijers in Italie zouden veel erger zijn zonder lockdown. VEEL erger. Ze zijn te laat begonnen (zoals zoveel landen).

De lockdown zal ook pas dit weekend effect gaan hebben zeiden de doktoren. Fabrieken waren bijvoorbeeld tot vorige week nog gewoon open.
Ik betwijfel dat. Ben benieuwd naar de cijfers van vandaag daar.
  zondag 29 maart 2020 @ 11:57:46 #178
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192334510
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:55 schreef _I het volgende:

[..]

Verhaal is best lang, maar zeer interessant.
Interessant om te lezen, dank.
  zondag 29 maart 2020 @ 11:58:06 #179
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_192334519
quote:

[..]

Waar baseer je dit op?
  zondag 29 maart 2020 @ 11:58:21 #180
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192334525
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:57 schreef Apotheose het volgende:

[..]

nou ja, wat er ook staat. De meeste mensen ervaren milde tot geen klachten. En alleen op deze manier krijg je snel immuniteit. En de verspreiding gaat niet zo rap als hier misschien. Ik ben stiekem voor. Want dit virus is nog niet van plan om weg te gaan. Dus dan moet je ook kijken naar de toekomst
Zolang de IC's het aan kunnen, lijkt dit een prima aanpak inderdaad.
  zondag 29 maart 2020 @ 11:58:40 #181
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192334532
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:57 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Ik betwijfel dat. Ben benieuwd naar de cijfers van vandaag daar.
De dag tot dag groei is nog maar een paar procent. In tegenstelling tot percentages van 30% net na de lockdown. Dus het effect is er zeker.

Probleem is dat je niet alleen naar 0% groei (van dag op dag) maar naar een negatief percentage.
pi_192334533
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:58 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Waar baseer je dit op?
Tot nu toe lijkt niks er op dat de lockdown qua cijfers werkt. Dus vraag me dat ook af.
pi_192334536
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:57 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Interessant om te lezen, dank.
Verhaal via de link is nog veeeeeeel langer.
  zondag 29 maart 2020 @ 11:58:55 #184
416020 K44S
The bearded man
pi_192334539
Een complete lockdown zal natuurlijk ook impact hebben, al denk ik dat dit niet in NL zo ver zal komen.
pi_192334552
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:58 schreef Zeroku het volgende:

[..]

De ICs, en het zorgpersoneel. En zoals we nu zien, is dat een probleem. Dus met niks doen hebben we problemen qua IC bedden en ons zorgpersoneel gaat instorten.
pi_192334553
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:58 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Op de IC's houden ze wel ruimte voor geen-corona gevallen right?
  Redactie Frontpage zondag 29 maart 2020 @ 11:59:49 #187
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192334554
quote:

[..]

Zweden moet gewoon alsnog in lockdown straks. En dan zal het niet zoals bij Italie voornamelijk in het noorden zitten, maar overal.
Zweden heeft wel als 'voordeel' dat het vreselijk dun bevolkt is waardoor er minder makkelijk verspreid kan worden.
_____
  zondag 29 maart 2020 @ 11:59:57 #188
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192334557
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:58 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Tot nu toe lijkt niks er op dat de lockdown qua cijfers werkt. Dus vraag me dat ook af.
Onjuist. De cijfers laten duidelijk een afvlakking zien. Het is nog steeds extreem, maar zoals ik zei niet meer 30% groei TOV van de vorige dag.
  zondag 29 maart 2020 @ 12:00:06 #189
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192334562
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:58 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Waar baseer je dit op?
bijvoorbeeld Aziatische landen die het wel eerder gedaan hebben
pi_192334567
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:59 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Op de IC's houden ze wel ruimte voor geen-corona gevallen right?
Bij ons in het ziekenhuis in ieder geval wel.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_192334578
Waarom draagt niemand hier in de EU een mondkapje? In landen als HK en Sinagpore doodgewoon.
  zondag 29 maart 2020 @ 12:01:25 #192
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192334582
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:59 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Zweden heeft wel als 'voordeel' dat het vreselijk dun bevolkt is waardoor er minder makkelijk verspreid kan worden.
zal in de steden toch niet zoveel anders zijn als hier
pi_192334594
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:01 schreef osodevo het volgende:
Waarom draagt niemand hier in de EU een mondkapje? In landen als HK en Sinagpore doodgewoon.
Er is een flink tekort..
pi_192334595
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Onjuist. De cijfers laten duidelijk een afvlakking zien. Het is nog steeds extreem, maar zoals ik zei niet meer 30% groei TOV van de vorige dag.
Dat weet je niet. Als er geen lockdown was geweest wist je niet wat de cijfers waren want het is niet gebeurd.

Dus het blijft gokken wat de beste methode is. Niemand weet dat 100% zeker.
pi_192334597
quote:

Tot op heden valt het qua besmettingen daar nog mee, al ging het gisteren wel hard. Zweden kan zich een dergelijke aanpak daar nu nog wel permitteren omdat het gewoon een zeer dunbevolkt land is, letterlijk drie of vier (middel)grote steden en daarna vooral natuur. Maar binnen die steden zullen de problemen zich toch wel gaan opstapelen.
  zondag 29 maart 2020 @ 12:02:10 #196
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_192334598
quote:
het is er simpelweg niet
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_192334608
Ook raar dat hier nauwelijks wordt getest terwijl in Korea dit geen probleem is
pi_192334612
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:02 schreef osodevo het volgende:
Er is een flink tekort..
pi_192334622
quote:
Die zijn nergens meer te krijgen, daarnaast zou ik me ergens ook wel een beetje een no-no voelen als ik er met een ging lopen terwijl de gezondheidszorg een tekort heeft. Bovendien die standaard dingetjes die een tandarts ook heeft, vergroten volgens mij vooral de besmettingskans omdat het virus zich aan de buitenkant kan nestelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2020 12:04:12 ]
pi_192334626
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:03 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Er is een flink tekort..
Daar niet hoor. Waarom hier wel?
pi_192334627
quote:
Zo een viroloog in Buitenhof die vindt dat alle Nederlanders getest moeten worden.
  zondag 29 maart 2020 @ 12:04:20 #202
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192334631
quote:
heb je nog wat meer open deuren?
pi_192334633
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:04 schreef osodevo het volgende:

[..]

Vrijwel heel Nederland is afhankelijk van 1 leverancier uit Zwitserland die de grote vraag niet aankan.
pi_192334635
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

heb je nog wat meer open deuren?
Luister naar de WHO.
pi_192334636
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:04 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Zo een viroloog in Buitenhof die vindt dat alle Nederlanders getest moeten worden.
dat willen wel meer mensen. Ik wil ook graag de loterij winnen.
pi_192334637
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:49 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Zover ik weet niet, maar dat moet wel gaan gebeuren. Er wordt vast al gewerkt aan betrouwbare testen en Sanquin zou de komende weken ook al iets gaan doen toch ?
Ik las ergens dat men in België al op zoek was en meende iets gevonden te hebben. Dat uiteraard nog goed uitgetest moet worden.
Ik las een artikel gisteren dat in België allerlei anti-stoffen testen momenteel getest worden om daarna in te zetten.

Veel zijn niet betrouwbaar.

Ze willen die gaan inzetten om de massaal te gaan testen wie het gehad heeft.

Kan even de link nu niet meer vinden..
pi_192334642
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:04 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dat wilt iedereen, alleen te weinig testen. Je kunt veel willen....
pi_192334644
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:57 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Ik betwijfel dat.
Hoe kun je nou betwijfelen of de cijfers ergens zouden zijn zonder lockdown? 8)7

Of bedoel je wat anders?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 29 maart 2020 @ 12:05:26 #209
416020 K44S
The bearded man
pi_192334646
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:04 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Vrijwel heel Nederland is afhankelijk van 1 leverancier uit Zwitserland die de grote vraag niet aankan.
Inmiddels zou het bedrijf het "geheime recept" hebben vrij gegeven zodat meerdere bedrijven het goedje kan produceren.
pi_192334650
quote:

[..]

Hoe kan het dat men in Korea dan wel in staat was in zoveel te testen?

UAE trouwens ook... Dan doen we in NL echt wat fout
pi_192334654
mijn ouders gaan nu bv 1 keer per 2 weken naar supermarkt

dus iets meer kopen, maar in deze tijden van crisis moet je alles wat anders doen denk ik
  Redactie Frontpage zondag 29 maart 2020 @ 12:05:51 #212
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192334657
quote:
Nieuwe cijfers: nog eens 78 mensen overleden

Het is intussen vaste prik: de dagelijkse nieuwe cijfers over de Covid-19-patiënten in ons land van de overheid. Dit zijn de nieuwste vaststellingen:

Er liggen nu 4.138 mensen in het ziekenhuis die besmet zijn met het coronavirus. Dat zijn er 629 meer dan gisteren. Het is ook een forsere stijging dan gisteren.
Van die groep liggen 867 mensen op intensieve zorg. Daar zijn de voorbije 24 uur dus 78 patiënten bijgekomen. Gisteren waren dat er 99.
In totaal zijn er in heel het land 1.702 nieuwe besmettingen bijgekomen.
Het totale aantal infecties rondt de kaap va de 10.000 en ligt nu op 10.836.
In de voorbije 24 uur zijn er 78 nieuwe sterfgevallen gemeld. In totaal zijn nu al 431 coronapatiënten overleden.
In totaal zijn 1.359 patiënten ontslagen uit het ziekenhuis en genezen verklaard: een stijging van 296 in de voorbije 24 uur.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/28/liveblog-29-maart/
Normaal zijn de cijfers in België op zondag relatief gezien lager dan op andere dagen, maar gaat nu ook hard daar :{
_____
pi_192334658
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hoe kun je nou betwijfelen of de cijfers ergens zouden zijn zonder lockdown? 8)7
Simpelweg, omdat we dat niet weten.
pi_192334663
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:05 schreef osodevo het volgende:

[..]

Die zijn niet afhankelijk van 1 leverancier. In Groningen hebben ze het ook beter voor elkaar dan in de rest van Nederland.
pi_192334667
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:04 schreef osodevo het volgende:

[..]

Omdat er in Nederland nu 10 miljoen mensen thuiszitten, de epidemenie al meerdere weken hevig wordt, we een hoogopgeleide kenniseconomie zijn met een redelijke hoeveelheid aan zelfstandige resources, maar we het door gebrek aan daadkracht er toch niet in slagen om dit in te zetten om noodzakelijke producten te produceren. In plaats daarvan zit een honderdtal gedetineerden mondkapjes te verzamelen en waait de rest van Nederland uit in de natuur.
pi_192334668
https://nos.nl/artikel/23(...)fs-geen-goudvis.html

Herkenbaar. Wel mooi gezegd overigens: huidhonger. Voor mensen die samenwonen is het veel makkelijker - zo voelt dit voor mij ook. En als dit even tijdelijk is, prima. Maar we moeten allemaal maar uit zekerheid doen alsof we het hebben. En dus kun je niet je geliefden knuffelen. Dat mag de één misschien stom vinden 'want er gaan wel mensen dood'. Maar ondertussen heeft iedereen hun eigen problemen ook.
pi_192334669
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Maar daarom natuurlijk wel interessant om zo even te kijken.
pi_192334670
quote:
in de supermarkt hier draagt schat ik 25|% van de mensen een mondkapje.
pi_192334675
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:06 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Maar daarom natuurlijk wel interessant om zo even te kijken.
zeker, wie weet win ik het wel.
  zondag 29 maart 2020 @ 12:07:36 #220
416020 K44S
The bearded man
pi_192334686
quote:
Er is simpelweg te kort + als je extreem veel laat produceren, dan heb je veel foutieve mondkapjes dus heeft het nog steeds geen zin.

Laatst zag ik reclame op Instagram van een of ander naar mannetje die een paar duizend had laten produceren terwijl hij geen idee heeft wat de eisen zijn.
pi_192334690
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:05 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Normaal zijn de cijfers in België op zondag relatief gezien lager dan op andere da
Edit: Ik kan niet lezen..
pi_192334693
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:52 schreef TheVoice4ever het volgende:
waarom is er niet veel gemeld voor die royal van spanje, prinses maria teresa

eerste royal dood door covid-19

paar dagen geleden

https://www.abc.es/estilo(...)3270847_noticia.html
Uhmm omdat niemand hier haar kent misschien?

En waarom zou dat interessanter zijn dan Henk van 70 uit Oeteldonk o.i.d. ?
pi_192334707
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:07 schreef K44S het volgende:

[..]

Er is simpelweg te kort + als je extreem veel laat produceren, dan heb je veel foutieve mondkapjes dus heeft het nog steeds geen zin.

Laatst zag ik reclame op Instagram van een of ander naar mannetje die een paar duizend had laten produceren terwijl hij geen idee heeft wat de eisen zijn.
Er zou toch genoeg kennis in onze samenleving moeten zitten om mondkapjes te produceren, zou je zeggen.
  Moderator zondag 29 maart 2020 @ 12:08:52 #224
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_192334711
quote:

[..]

De wil om meer te testen was er ook nauwelijks. Hertzberger in NRC:
quote:
Maar er was een olifant in de kamer. Want niet alleen het aanbod van testmaterialen haperde, er was vooral ook gebrek aan vraag. Het was niet alleen een kwestie van weinig kunnen testen, maar vooral van weinig willen testen. De Nederlandse volksgezondheidsautoriteit volgt nog altijd het beleid van ‘flattening the curve’: rem de epidemie af zonder deze volledig te willen tegenhouden.
pi_192334718
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:06 schreef Apotheose het volgende:

Herkenbaar. Wel mooi gezegd overigens: huidhonger. Voor mensen die samenwonen is het veel makkelijker - zo voelt dit voor mij ook. En als dit even tijdelijk is, prima. Maar we moeten allemaal maar uit zekerheid doen alsof we het hebben. En dus kun je niet je geliefden knuffelen. Dat mag de één misschien stom vinden 'want er gaan wel mensen dood'. Maar ondertussen heeft iedereen hun eigen problemen ook.
Ja, daarom gaf Ira Helsloot in dit artikel eenzaamheid en dergelijke veel meer problemen gaat opleveren op de lange termijn dan dit virus zelf.

Helemaal mee eens, wij mensen zijn niet gemaakt op gesloten te zitten en geen sociaal contact te kunnen maken. Druist tegen onze natuur in. https://www.gelderlander.(...)meer-doden~a0f0aa10/
pi_192334721
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

loterij winnen of massaal eens een keer testen gaan produceren. Best een verschil. Met loterij moet je geluk hebben. Dat andere heb je zelf in de hand.
pi_192334726
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:08 schreef Slobeend het volgende:

[..]

De wil om meer te testen was er ook nauwelijks. Hertzberger in NRC:
[..]

Oh dat wist ik niet. Apart.
  zondag 29 maart 2020 @ 12:10:01 #228
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192334728
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:08 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Er zou toch genoeg kennis in onze samenleving moeten zitten om mondkapjes te produceren, zou je zeggen.
voor consument ter voorkoming van besmetting van anderen lijkt me ook relatief simpel, het wordt een ander verhaal als het gaat om mondkapjes tegen besmetting van buiten
pi_192334731
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:02 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Er is een flink tekort..
Daarom wordt de bevolking wijsgemaakt dat ze niet werken.
  zondag 29 maart 2020 @ 12:10:50 #230
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192334738
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:06 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Omdat er in Nederland nu 10 miljoen mensen thuiszitten, de epidemenie al meerdere weken hevig wordt, we een hoogopgeleide kenniseconomie zijn met een redelijke hoeveelheid aan zelfstandige resources, maar we het door gebrek aan daadkracht er toch niet in slagen om dit in te zetten om noodzakelijke producten te produceren. In plaats daarvan zit een honderdtal gedetineerden mondkapjes te verzamelen en waait de rest van Nederland uit in de natuur.
Wat ik hieraan toe zou willen voegen, is het feit dat we tijdens de crisis in 2008 voornamelijk bezuinigd hebben in de zorg en het onderwijs. Dat juist nu deze twee sectoren cruciaal blijken, is het erg cru dat we nu met de gebakken peren zitten.
pi_192334740
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:09 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Ja, daarom gaf Ira Helsloot in dit artikel eenzaamheid en dergelijke veel meer problemen gaat opleveren op de lange termijn dan dit virus zelf.

Helemaal mee eens, wij mensen zijn niet gemaakt op gesloten te zitten en geen sociaal contact te kunnen maken. Druist tegen onze natuur in. https://www.gelderlander.(...)meer-doden~a0f0aa10/
precies.
pi_192334742
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:43 schreef Blik het volgende:

[..]

3 weken bij ons in de regio. Vrijdag 24 april begint de meivakantie bij ons. Weet niet of die eerder start in andere regio’s
In Zeeland de 20e en dan 4 mei weer beginnen.
pi_192334755
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:10 schreef Smack10 het volgende:

[..]

klopt het is allemaal 1 grote leuge
pi_192334769
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:10 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Wat ik hieraan toe zou willen voegen, is het feit dat we tijdens de crisis in 2008 voornamelijk bezuinigd hebben in de zorg en het onderwijs. Dat juist nu deze twee sectoren cruciaal blijken, is het erg cru dat we nu met de gebakken peren zitten.
Klopt. We roepen het echter al jaren, maar er wordt nooit gehandeld omdat de dreiging nooit concreet genoeg is. De meeste ziekenhuizen hebben in normale tijd al regelmatig een bedden- of opnamestop.
pi_192334772
quote:

[..]

Het tegengeluid begint eindelijk een beetje op te leven.
pi_192334773
Zag deze reactie ergens op internet en vond hem wel goed over dit virus:

Recht op gezondheid, recht op leven, verbod op ziek worden en overlijden... De wereld komt erachter dat het leven niet maakbaar is en gaat liever failliet dan toegeven moeder natuur niet altijd in de hand te houden is. Over bevolking en natuurverontreiniging is niet natuurlijk, een dodelijk virus wel.. De werkelijkheid is hard en een realiteit check: de sterken worden vd zwakkeren gescheiden, dit ten koste van alles tegenhouden is water na de zee dragen.
pi_192334786
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:05 schreef osodevo het volgende:

[..]

Duitsland kan binnenkort 200.000 testen per week uitvoeren.
pi_192334789
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:13 schreef kol7680 het volgende:

Recht op gezondheid, recht op leven, verbod op ziek worden en overlijden... De wereld komt erachter dat het leven niet maakbaar is en gaat liever failliet dan toegeven moeder natuur niet altijd in de hand te houden is. Over bevolking en natuurverontreiniging is niet natuurlijk, een dodelijk virus wel.. De werkelijkheid is hard en een realiteit check: de sterken worden vd zwakkeren gescheiden, dit ten koste van alles tegenhouden is water na de zee dragen.
dan mis je het hele punt
pi_192334791
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:13 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Het tegengeluid begint eindelijk een beetje op te leven.
En terecht. Hoop dat dit de overhand gaat krijgen. We worden wakker, eindelijk.
  zondag 29 maart 2020 @ 12:14:31 #240
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192334796
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:10 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook ja. Ze werken idd niet 100%, misschien niet eens 50%

Maar als je de r0 ermee 0,1 punt omlaag krijgt dan is dat al winst.
  zondag 29 maart 2020 @ 12:15:01 #241
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_192334803
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:53 schreef K44S het volgende:

[..]

Hmm oke.

Ja. Beste vriendin en schoonzus van mijn schoondochter. Beide jonge vrouwen. De eerste werd een paar dagen na de geboorte van haar dochtertje ziek. Moest onder narcose, maar omdat ze met corona niet onder narcose mocht, is ze getest. Schoonzus heeft deze vriendin naar het zkh gebracht en is nu ook besmet. Mijn schoondochter heeft een paar dagen klachten gehad, maar is niet getest.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_192334807
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:10 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Wat dit betreft is het dan goed dat er een virus langskomt om de overheid in te laten zien wat ECHT belangrijk is.
pi_192334820
quote:

Dus een miljoen of 4 Nederlanders dood vind jij wel goed?
vosss is de naam,
  zondag 29 maart 2020 @ 12:16:00 #244
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192334821
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:15 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Wat dit betreft is het dan goed dat er een virus langskomt om de overheid in te laten zien wat ECHT belangrijk is.
ach dat zijn we snel allemaal weer vergeten hoor
pi_192334825
quote:

[..]

wij als burgers hebben er namelijk totaal geen inspraak op....
pi_192334831
quote:
5s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:15 schreef vosss het volgende:

[..]

Soms is het middel (lockdown) erger dan de kwaal.
pi_192334835
quote:

[..]

Zo veel zijn en worden het er niet
pi_192334837
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

ach dat zijn we snel allemaal weer vergeten hoor
als de overheid iets probeert en wij de rekening zien dan wordt die partije wel afgestraft bij de verkiezingen.
  zondag 29 maart 2020 @ 12:17:21 #249
416020 K44S
The bearded man
pi_192334839
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:15 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

Ja. Beste vriendin en schoonzus van mijn schoondochter. Beide jonge vrouwen. De eerste werd een paar dagen na de geboorte van haar dochtertje ziek. Moest onder narcose, maar omdat ze met corona niet onder narcose mocht, is ze getest. Schoonzus heeft deze vriendin naar het zkh gebracht en is nu ook besmet. Mijn schoondochter heeft een paar dagen klachten gehad, maar is niet getest.
Bah, lijkt me naar.

Bij mij is het in aanwezig in een 3e/4e lijn (de vriendin van een vriend van m'n ouders.
pi_192334840
quote:

[..]

Is een mening, wat is het bewijs?
pi_192334843
quote:

[..]

Als je serieus denkt dat 4 miljoen Nederlanders gaan sterven door dit virus dan ben je echt niet goed bij je hoofd.
pi_192334845
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:16 schreef osodevo het volgende:

[..]

consumptie gaat dus boven mensenlevens
  zondag 29 maart 2020 @ 12:17:44 #253
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_192334848
quote:

[..]

Als de belastingen dalijk omhoog beginnen te knallen, staan we weer met zijn allen te gillen
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_192334849
Ligt het nou aan mij of komt er minder informatie uit Spanje tov Italië. Bijvoorbeeld (Video)Berichten van artsen en/of ziekenhuizen.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  zondag 29 maart 2020 @ 12:18:09 #255
416020 K44S
The bearded man
pi_192334852
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:17 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Is een mening, wat is het bewijs?
Je wil bewijs dat mensen sociale dieren zijn?
  zondag 29 maart 2020 @ 12:18:22 #256
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192334854
quote:

de sterken worden vd zwakkeren gescheiden.

Dat is echt zo'n kul argument omdat het alleen om fysieke gesteldheid gaat. Terwijl de sterkte van de mensheid hem zit in wetenschappers, doktoren, leraren, etc.

In italie zijn nu al 50 doktoren overleden. Maarja dat zijn dus de zwakkeren volgens jou, dus prima dat die weg zijn toch?
pi_192334859
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:17 schreef Adames het volgende:

[..]

Zo veel zijn en worden het er niet
Als je het virus gewoon zijn vrije loop laat? Heb je daar een bron van dat het er zo veel niet gaan worden? Nou vooruit, 2 miljoen dan. Dat vind je prima?

Als we niks doen dan gaat een hele generatie over de kling zo een beetje.
vosss is de naam,
pi_192334861
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

klopt het is allemaal 1 grote leuge
Hoi Jaap, zorg jij nu maar gewoon dat die cijfers om 14.00 online staan en hou rekening met de huidige tijd. :W
pi_192334865
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

consumptie gaat dus boven mensenlevens
Is economische schade dan zo fijn? Dat kost ook levensjaren.
  zondag 29 maart 2020 @ 12:19:07 #260
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192334870
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:03 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Die zijn nergens meer te krijgen, daarnaast zou ik me ergens ook wel een beetje een no-no voelen als ik er met een ging lopen terwijl de gezondheidszorg een tekort heeft. Bovendien die standaard dingetjes die een tandarts ook heeft, vergroten volgens mij vooral de besmettingskans omdat het virus zich aan de buitenkant kan nestelen.
Het virus gaat zich aan de buitenkant van een mondkapje nestelen?
Dan nestelt het virus zich dus ook op je hele gezicht toch?
En dat is minder gevaarlijk dan een mondkapje?
pi_192334871
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:17 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Als je serieus denkt dat 4 miljoen Nederlanders gaan sterven door dit virus dan ben je echt niet goed bij je hoofd.
Als we helemaal niets doen. Geen maatregelen en gewoon verder zoals altijd.
vosss is de naam,
  zondag 29 maart 2020 @ 12:19:18 #262
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192334875
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

als de overheid iets probeert en wij de rekening zien dan wordt die partije wel afgestraft bij de verkiezingen.
Rutte gaat de verkiezingen dik winnen en dat zag er voor corona niet zo uit
pi_192334883
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:17 schreef gniffie het volgende:

[..]

Als de belastingen dalijk omhoog beginnen te knallen, staan we weer met zijn allen te gillen
Ja, en dan is het boos zijn op de overheid. Ik verkies de economie nu inderdaad boven de mensen die nu sterven die oud zijn en al 99% onderliggende ziektes hebben. Daar kom ik ruimelijk voor uit.
pi_192334886
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

wij als burgers hebben er namelijk totaal geen inspraak op....
dat hoor je mij niet zeggen. Maar nu merk je het beter. Lijkt mij.
pi_192334887
quote:

Oh, dan kunnen we de uitkeringen en toeslagen etc. ook wel stoppen?

En ontwikkelingshulp ook en migranten niet meer toelaten?

Man man man. :')
  zondag 29 maart 2020 @ 12:20:05 #266
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192334889
quote:

[..]

...
Laat ik het zo zeggen: ik heb juist door die isolatie door hoe slecht het met mij gaat omdat ik helemaal opbloei nu ik geen mensen hoef te zien even. Gisteren moest ik voor een rotreden de wereld in en was meteen de rest van de dag geveld door de stressreactie van mijn lichaam.

Ik hoop dat ik opknap met nog een paar weken geen mensen te hoeven zien, maar zelfs dan zal ik daarna zal ik echt hulp moeten zoeken omdat dit niet gezond is.

Ik snap dat dit nietig is in het perspectief van de globale pandemie uiteraard.
pi_192334890
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:17 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Dat getal was maar uit de lucht gegrepen he, het kunnen er ook 1 miljoen zijn. Niemand die het weet.
vosss is de naam,
pi_192334892
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:18 schreef osodevo het volgende:

[..]

Is economische schade dan zo fijn? Dat kost ook levensjaren.
geen idee, ik doe alleen een constatering van je mening.
  zondag 29 maart 2020 @ 12:20:47 #269
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192334901
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:19 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Ja, en dan is het boos zijn op de overheid. Ik verkies de economie nu inderdaad boven de mensen die nu sterven die oud zijn en al 99% onderliggende ziektes hebben. Daar kom ik ruimelijk voor uit.
En die paar jongere gezonde mensen die de pijp uit gaan of permanente longschade oplopen?
pi_192334902
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

en rutte heeft ook zoveel geinvesteerd in de zorg...
pi_192334904
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat hangt van de scherpte van de media af. Als die er op gaan hameren dat juist onder Rutte er ontzettend gesneden is in de capaciteit van de zorg kan het anders lopen.
pi_192334906
quote:
7s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat getal was maar uit de lucht gegrepen he, het kunnen er ook 1 miljoen zijn. Niemand die het weet.
De feiten zijn na 1 maand het virus in Nederland : ruim 600 doden. Dus je 4 miljoen doden is ronduit lachwekkend.
pi_192334907
quote:

Ik begrijp hieruit dat als jij na besmetting een dubbele longontsteking krijgt geen zorg aanvaardt maar zal accepteren dat "de zwakkeren van de sterken worden gescheiden"?
pi_192334911
quote:

[..]

eindelijk iemand die gewoon recht voor zijn raap zegt waar die voor staat.... ^O^
hoewel het verwerpelijk is, vind ik het toch knap.
pi_192334912
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat denk ik ook ja. Ze werken idd niet 100%, misschien niet eens 50%

Maar als je de r0 ermee 0,1 punt omlaag krijgt dan is dat al winst.
pi_192334917
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:19 schreef Apotheose het volgende:

[..]

dat hoor je mij niet zeggen. Maar nu merk je het beter. Lijkt mij.
tot we de prisj in euro's zien, dan hoeft het allemaal niet meer.
pi_192334920
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:16 schreef osodevo het volgende:

[..]

Wat is "de kwaal" dan in jouw ogen, en welke middelen ben je verloren?
pi_192334923
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:20 schreef Momo het volgende:

[..]

En die paar jongere gezonde mensen die de pijp uit gaan of permanente longschade oplopen?
Die neem ik met de koop toe. Ik ben niet bang voor de dood. Heel Nederland lijkt het wel. Voor iets waar 99% die besmet is niet dood aan gaat.
  zondag 29 maart 2020 @ 12:22:43 #279
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192334928
In Taiwan zijn mondkapjes bij iedereen thuisbezorgd vanuit de overheid, gratis en voor niks.

Wij hebben er niet eens genoeg voor de ziekenhuizen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 29 maart 2020 @ 12:22:51 #280
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_192334930
quote:

[..]

'onderliggende ziektes'. Met een hoge bloeddruk / diabetes kan je gewoon makkelijk van ouderdom sterven. Het is niet alsof je terminaal bent, hoogstens een kleine aanslag op je kwaliteit van leven.
  zondag 29 maart 2020 @ 12:23:07 #281
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192334933
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:22 schreef Tyr80 het volgende:
In Taiwan zijn mondkapjes bij iedereen thuisbezorgd vanuit de overheid, gratis en voor niks.

Wij hebben er niet eens genoeg voor de ziekenhuizen.
In Taiwan liepen de mensen ook niet in drommen de bouwmarkten in.
pi_192334939
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik begrijp hieruit dat als jij na besmetting een dubbele longontsteking krijgt geen zorg aanvaardt maar zal accepteren dat "de zwakkeren van de sterken worden gescheiden"?
niet alleen dat, maar deze user zal na een beenbreuk ook de rest van zijn leven mank lopen.
pi_192334940
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:06 schreef Apotheose het volgende:

Met alle respect, ik vind dit een beetje te romantiserend geschetst en wellicht zelfs ook een beetje aanstellerij (het artikel dan, niet jouw post ;)). Je realiseert je hopelijk ook dat er nu veel mensen gedwongen 24/7 met elkaar moeten zijn terwijl ze in een disfunctionele relatie/familie zitten? Het is verre van altijd rozengeur en maneschijn dat samen met anderen zijn.
  zondag 29 maart 2020 @ 12:23:51 #284
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192334945
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:21 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dat hangt van de scherpte van de media af. Als die er op gaan hameren dat juist onder Rutte er ontzettend gesneden is in de capaciteit van de zorg kan het anders lopen.
daar zijn alle grote partijen debet aan, het gaat om leiderschap en dat laat hij zien, liever het lot in zijn handen dan in die van kleutertjes Klaver of Baudet
pi_192334951
quote:
5s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:22 schreef _I het volgende:

[..]

Wat is "de kwaal" dan in jouw ogen, en welke middelen ben je verloren?
Recessie... Werkloosheid...
pi_192334956
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

eindelijk iemand die gewoon recht voor zijn raap zegt waar die voor staat.... ^O^
hoewel het verwerpelijk is, vind ik het toch knap.
Ja, ik geef dat toe. En gelukkig staan er meer mensen zo in die ik ken. Geeft me hoop dat er nog realistisch denkenden zijn dat het leven soms op kan houden. Ook door een virus ja. We moeten niet zo hysterisch doen over de dood. Die komt toch op een gegeven moment, of je nu wilt of niet.
pi_192334958
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:20 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik snap dat dit nietig is in het perspectief van de globale pandemie uiteraard.
Je moet absoluut niet zo denken. Zeker gezien jouw persoonlijke omstandigheden (die ik zo uit de losse pols inschat als zorgwekkend, zoals je zelf al aangeeft).
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 29 maart 2020 @ 12:25:02 #288
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192334963
quote:

[..]

Waarom kies je de ecomie dan? De economisch sterken zullen overwinnen en de economisch zwakkeren het niet overleven. Lijkt me toch prima voor je?
pi_192334969
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:21 schreef Smack10 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je kunt diezelfde verdeling ook maken met 'eet veel rijst' en 'eet minder rijst'. :')
pi_192334971
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:24 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Ja, ik geef dat toe. En gelukkig staan er meer mensen zo in die ik ken. Geeft me hoop dat er nog realistisch denkenden zijn dat het leven soms op kan houden. Ook door een virus ja. We moeten niet zo hysterisch doen over de dood. Die komt toch op een gegeven moment, of je nu wilt of niet.
klopt helemaal, gelukkig zijn de huidige maatregelen dan ook nite gebaseed op doden voorkomen.
pi_192334972
quote:

[..]

25.000 is toch wel de max die je realistisch zou kunnen krijgen
  zondag 29 maart 2020 @ 12:25:38 #292
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_192334975
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:24 schreef osodevo het volgende:

[..]

Nederland is een export land. Aan wie gaan we dan leveren als de rest van de wereld in lockdown is en wij hier over gaan tot de orde van de dag?
pi_192334976
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:24 schreef osodevo het volgende:

[..]

De kwaal is een recessie? Je bent werkloosheid kwijtgeraakt?

Of heb je iemand iets horen zeggen en herhaal je de woorden, zonder te begrijpen wat er speelt?
pi_192334978
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:22 schreef gniffie het volgende:

[..]

'onderliggende ziektes'. Met een hoge bloeddruk / diabetes kan je gewoon makkelijk van ouderdom sterven. Het is niet alsof je terminaal bent, hoogstens een kleine aanslag op je kwaliteit van leven.
80% van de mensen op de IC heeft obesitas. Dan ben je toch echt zelf verantwoordelijk voor je gezondheid en vatbaarder voor dit virus.
pi_192334981
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:23 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Met alle respect, ik vind dit een beetje te romantiserend geschetst en wellicht zelfs ook een beetje aanstellerij (het artikel dan, niet jouw post ;)). Je realiseert je hopelijk ook dat er nu veel mensen gedwongen 24/7 met elkaar moeten zijn terwijl ze in een disfunctionele relatie/familie zitten? Het is verre van altijd rozengeur en maneschijn dat samen met anderen zijn.
ja die zullen er inderdaad ook zijn. Maar dit coronavirus treft dan ook niet alleen de mensen die op de IC liggen, ook ALLE anderen. De eenzame mensen tot inderdaad die thuis in elkaar geslagen worden. En alles er tussenin. True.
pi_192334986
quote:

[..]

56% heeft onderliggende ziektes. 4,5% heeft dat niet en 39,4% is het niet van bekend.

Om te stellen dat 99% van de doden toch al onderliggende ziektes heeft is niet alleen erg kort door de bocht, het is ook gewoon pertinent NIET waar. Zelfs als later zou blijken dat die 39,4% ALLEMAAL onderliggend lijden hadden, wat uiteraard niet het geval is, dan nog zou het 95,5% zijn en geen 99%

Bron: https://www.rivm.nl/docum(...)erland-27-maart-2020
vosss is de naam,
  zondag 29 maart 2020 @ 12:26:07 #297
62913 Blik
The one and Only!
pi_192334987
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:11 schreef vencodark het volgende:

[..]

In Zeeland de 20e en dan 4 mei weer beginnen.
Dan lijkt me dat sowieso een logische beslissing om de schoolsluiting te verlengen tot de meivakantie
pi_192334988
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:53 schreef K44S het volgende:

[..]

Hmm oke.

Ja, meerdere goede vrienden. We werken in de gezondheidszorg op de IC. Ik hou mn afstand maar heb de afgelopen week 2x per ongeluk iets te dicht bij 2 directe collegas gestaan die nu positief zijn getest en beide ziek thuis zijn. Ook uitgebreid met die 2 gesproken (werkgerelateerd), 2 dagen later hadden ze klachten.

Ik wacht af. Ik heb tot nu geen klachten. Ik kom niet buiten omwille van anderen. Maar bang ben ik niet voor mezelf. Je kunt de natuur niet beheersen en daarnaast weet je dat je een zeker risico loopt als je in de zorg werkt. Net zoals er andere branches zijn die weer andere risico’s lopen
pi_192334994
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:25 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

25.000 is toch wel de max die je realistisch zou kunnen krijgen
Waar heb je dit aantal op gebaseerd?
pi_192335005
quote:
4s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:26 schreef vosss het volgende:

[..]

56% heeft onderliggende ziektes. 4,5% heeft dat niet en 39,4% is het niet van bekend.

Om te stellen dat 99% van de doden toch al onderliggende ziektes heeft is niet alleen erg kort door de bocht, het is ook gewoon pertinent NIET waar. Zelfs als later zou blijken dat die 39,4% ALLEMAAL onderliggend lijden hadden, wat uiteraard niet het geval is, dan nog zou het 95,5% zijn en geen 99%

Bron: https://www.rivm.nl/docum(...)erland-27-maart-2020
Studies zeggen bv in Italië iets anders https://www.bloomberg.com(...)r-illness-italy-says
pi_192335008
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:24 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Voor elke mening zijn wel tegenstanders te vinden. Maakt het geen waarheid.

Er is niemand die de doden niet accepteert. We proberen een overschot te vermijden, zodat we ons volk niet decimeren.

Alles gaat volledig over je hoofd heen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')