nou ja, wat er ook staat. De meeste mensen ervaren milde tot geen klachten. En alleen op deze manier krijg je snel immuniteit. En de verspreiding gaat niet zo rap als hier misschien. Ik ben stiekem voor. Want dit virus is nog niet van plan om weg te gaan. Dus dan moet je ook kijken naar de toekomstquote:Op zondag 29 maart 2020 11:51 schreef Newone82 het volgende:
Wat vinden we van de Zweden aanpak?
Die doen bijna niks https://www.thelocal.se/2(...)coronavirus-approach
Ik betwijfel dat. Ben benieuwd naar de cijfers van vandaag daar.quote:Op zondag 29 maart 2020 11:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
nee, de cijers in Italie zouden veel erger zijn zonder lockdown. VEEL erger. Ze zijn te laat begonnen (zoals zoveel landen).
De lockdown zal ook pas dit weekend effect gaan hebben zeiden de doktoren. Fabrieken waren bijvoorbeeld tot vorige week nog gewoon open.
Interessant om te lezen, dank.quote:Op zondag 29 maart 2020 11:55 schreef _I het volgende:
[..]
Verhaal is best lang, maar zeer interessant.
Waar baseer je dit op?quote:Op zondag 29 maart 2020 11:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
nee, de cijers in Italie zouden veel erger zijn zonder lockdown. VEEL erger. Ze zijn te laat begonnen (zoals zoveel landen).
Zolang de IC's het aan kunnen, lijkt dit een prima aanpak inderdaad.quote:Op zondag 29 maart 2020 11:57 schreef Apotheose het volgende:
[..]
nou ja, wat er ook staat. De meeste mensen ervaren milde tot geen klachten. En alleen op deze manier krijg je snel immuniteit. En de verspreiding gaat niet zo rap als hier misschien. Ik ben stiekem voor. Want dit virus is nog niet van plan om weg te gaan. Dus dan moet je ook kijken naar de toekomst
De dag tot dag groei is nog maar een paar procent. In tegenstelling tot percentages van 30% net na de lockdown. Dus het effect is er zeker.quote:Op zondag 29 maart 2020 11:57 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat. Ben benieuwd naar de cijfers van vandaag daar.
De ICs, en het zorgpersoneel. En zoals we nu zien, is dat een probleem. Dus met niks doen hebben we problemen qua IC bedden en ons zorgpersoneel gaat instorten.quote:Op zondag 29 maart 2020 11:58 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zolang de IC's het aan kunnen, lijkt dit een prima aanpak inderdaad.
Op de IC's houden ze wel ruimte voor geen-corona gevallen right?quote:Op zondag 29 maart 2020 11:58 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zolang de IC's het aan kunnen, lijkt dit een prima aanpak inderdaad.
Zweden heeft wel als 'voordeel' dat het vreselijk dun bevolkt is waardoor er minder makkelijk verspreid kan worden.quote:Op zondag 29 maart 2020 11:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De lockdown zal ook pas dit weekend effect gaan hebben zeiden de doktoren. Fabrieken waren bijvoorbeeld tot vorige week nog gewoon open.
Zweden moet gewoon alsnog in lockdown straks. En dan zal het niet zoals bij Italie voornamelijk in het noorden zitten, maar overal.
Onjuist. De cijfers laten duidelijk een afvlakking zien. Het is nog steeds extreem, maar zoals ik zei niet meer 30% groei TOV van de vorige dag.quote:Op zondag 29 maart 2020 11:58 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Tot nu toe lijkt niks er op dat de lockdown qua cijfers werkt. Dus vraag me dat ook af.
Bij ons in het ziekenhuis in ieder geval wel.quote:Op zondag 29 maart 2020 11:59 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Op de IC's houden ze wel ruimte voor geen-corona gevallen right?
zal in de steden toch niet zoveel anders zijn als hierquote:Op zondag 29 maart 2020 11:59 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zweden heeft wel als 'voordeel' dat het vreselijk dun bevolkt is waardoor er minder makkelijk verspreid kan worden.
Er is een flink tekort..quote:Op zondag 29 maart 2020 12:01 schreef osodevo het volgende:
Waarom draagt niemand hier in de EU een mondkapje? In landen als HK en Sinagpore doodgewoon.
Dat weet je niet. Als er geen lockdown was geweest wist je niet wat de cijfers waren want het is niet gebeurd.quote:Op zondag 29 maart 2020 11:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Onjuist. De cijfers laten duidelijk een afvlakking zien. Het is nog steeds extreem, maar zoals ik zei niet meer 30% groei TOV van de vorige dag.
Tot op heden valt het qua besmettingen daar nog mee, al ging het gisteren wel hard. Zweden kan zich een dergelijke aanpak daar nu nog wel permitteren omdat het gewoon een zeer dunbevolkt land is, letterlijk drie of vier (middel)grote steden en daarna vooral natuur. Maar binnen die steden zullen de problemen zich toch wel gaan opstapelen.quote:Op zondag 29 maart 2020 11:51 schreef Newone82 het volgende:
Wat vinden we van de Zweden aanpak?
Die doen bijna niks https://www.thelocal.se/2(...)coronavirus-approach
het is er simpelweg nietquote:Op zondag 29 maart 2020 12:01 schreef osodevo het volgende:
Waarom draagt niemand hier in de EU een mondkapje? In landen als HK en Sinagpore doodgewoon.
Er is een flink tekort..quote:Op zondag 29 maart 2020 12:02 schreef osodevo het volgende:
Ook raar dat hier nauwelijks wordt getest terwijl in Korea dit geen probleem is
Die zijn nergens meer te krijgen, daarnaast zou ik me ergens ook wel een beetje een no-no voelen als ik er met een ging lopen terwijl de gezondheidszorg een tekort heeft. Bovendien die standaard dingetjes die een tandarts ook heeft, vergroten volgens mij vooral de besmettingskans omdat het virus zich aan de buitenkant kan nestelen.quote:Op zondag 29 maart 2020 12:01 schreef osodevo het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |