twitter:rivm twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 13:39:07@Back2Basics_PII @afeye We zijn zeer goed voorbereid mocht het virus hier opduiken. Er treden dan allerlei maatregelen in werking die voorkomen dat het virus zich verder kan verspreiden. Meer info kun je ook hier vinden: https://t.co/BDVLihYFuI. ^MS reageer retweet
twitter:rivm twitterde op dinsdag 11-02-2020 om 12:42:40@Energy_of_Light @A1B2EMC2 @AX0_io @alicewho66 @rinskejansen @Bananen_druiven @TvanGroningen @BNR De incubatietijd is maximaal 14 dagen, niet 24. Iemand zonder klachten verspreidt het virus niet. ^MS reageer retweet
Carnaval werd onderschat:twitter:
twitter:NicoleBroek1 twitterde op donderdag 27-02-2020 om 23:55:42Ik ga stuk hier! Deze beste #JaapVanDissel van het #RIVM wil iedereen contacten met wie "ons" eerste #CoronaVirus slachtoffer carnaval heeft gevierd!? Appeltje eitje volgens meneer, want "Carnaval vier je meestal toch in een vrij kleine groep". Slaap lekker verder @rivm... https://t.co/Jd548TFMxX reageer retweet
twitter:WHO twitterde op maandag 16-03-2020 om 17:00:30"Once again, our key message is:
test,
test,
test.
This is a serious disease. Although the evidence we have suggests that those over 60 are at highest risk, young people, including children, have died"-@DrTedros #COVID19 #coronavirus reageer retweet
twitter:WHO twitterde op maandag 16-03-2020 om 17:00:07"People infected with #COVID19 can still infect others after they stop feeling sick, so these measures should continue for at least 2 weeks after symptoms disappear.
Visitors should not be allowed until the end of this period.
There are more details in WHO’s guidance"-@:DrTedros reageer retweet
En dan de meest recente controverse:quote:Zodra dokter Ferraro over de situatie in Nederland hoort, waar de scholen openblijven ondanks ruim zeshonderd besmettingen, klinkt er opeens verse energie door in zijn stem. ‘Wat jullie premier zojuist heeft besloten, is niet genoeg om het virus te stoppen’, zegt hij telefonisch vanuit Piacenza, in Noord-Italië. En: ‘Als dit alle maatregelen zijn, hebben jullie over een week vierduizend besmettingen.’
https://www.volkskrant.nl(...)smettingen~b4c2141f/
Nee, zeiden huisartsen en in reactie daarop ook het RIVM op 26-03-2020:quote:Vergelijken met buurlanden
Omdat er vanwege een gebrek aan coronatests onvoldoende wordt getest in Nederland, is het moeilijk te zeggen of Nederland het in vergelijking met andere landen beter of slechter doet, aldus Van Dissel. Het aantal bevestigde besmettingen kan niet worden vergeleken met dat in andere landen, het dodental door corona wél. Bij overlijden wordt, ook achteraf, gecheckt of er sprake was van een coronabesmetting.
https://nos.nl/artikel/23(...)luiden-noodklok.html
quote:Een woordvoerder van het RIVM bevestigt dat het sterftecijfer alleen gebaseerd is op bevestigde gevallen van COVID-19. Vermoedens van corona worden hierin niet meegenomen, want dan zouden de cijfers een vertekend beeld gaan geven. Iemand kan immers ook overleden zijn aan ‘gewone’ influenza: griep.
Testen na overlijden gebeurt niet
Er is geen beleid om mensen na overlijden te testen of ze corona hebben gehad. Dat heeft te maken met de testcapaciteit en bovendien levert het geen gezondheidswinst op.
https://www.bnnvara.nl/ze(...)n-sterftecijfer-rivm
Gisteren beweerde het RIVM nog bij monde van Jaap van Dissel dat juist het dodental heel betrouwbaar is, en dat ze zelfs ná het overlijden nog testen:quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:02 schreef merdobach het volgende:
Dat kan zeker, dan moeten ze die duidelijk communiceren vanuit RIVM. En geen statements plaatsen op basis van onjuiste cijfers. En al zeker geen beleid bepalen adv die onjuiste cijfers.
Dat liegen is echt kwalijk. We kunnen volgens mij al een lijstje gaan bijhouden.quote:Op donderdag 26 maart 2020 20:25 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Gisteren beweerde het RIVM nog bij monde van Jaap van Dissel dat juist het dodental heel betrouwbaar is, en dat ze zelfs ná het overlijden nog testen:
[ afbeelding ]
https://nos.nl/artikel/23(...)luiden-noodklok.html
Ja, ik wil de OP straks wel updaten met opvallende uitspraken van het RIVM.quote:Op donderdag 26 maart 2020 20:42 schreef merdobach het volgende:
[..]
Dat liegen is echt kwalijk. We kunnen volgens mij al een lijstje gaan bijhouden.
Dus het RIVM heeft paar maanden geleden een beleid gekozen op basis van cijfers die nu gefabriceerd worden?quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:02 schreef merdobach het volgende:
[..]
Dat kan zeker, dan moeten ze die duidelijk communiceren vanuit RIVM. En geen statements plaatsen op basis van onjuiste cijfers. En al zeker geen beleid bepalen adv die onjuiste cijfers.
Nee toen nam het rivm het totaal niet serieus: “zou niet naar NL komen”. Beleid is ook communiceren dat iemand na 24 uur geen kuchje weer lekker aan het werk kan tussen de mensen. Beleid is ook nog steeds beweren dat kinderen niet besmettelijk zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2020 21:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus het RIVM heeft paar maanden geleden een beleid gekozen op basis van cijfers die nu gefabriceerd worden?
Dat probeer je te zeggen met beleid gebaseerd op onjuiste cijfers?
Onwaar. Onwaar. Onwaar. En... onwaar.quote:Op donderdag 26 maart 2020 21:11 schreef merdobach het volgende:
[..]
Nee toen nam het rivm het totaal niet serieus: “zou niet naar NL komen”. Beleid is ook communiceren dat iemand na 24 uur geen kuchje weer lekker aan het werk kan tussen de mensen. Beleid is ook nog steeds beweren dat kinderen niet besmettelijk zijn.
En als de foutieve cijfers dan positief zijn, beweren zie ons beleid werkt en we hoeven niet aan te passen.
Was dat maar waar, maar helaas. Onwaar.quote:Op donderdag 26 maart 2020 21:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Onwaar. Onwaar. Onwaar. En... onwaar.
Nee, het RIVM heeft deze dingen nooit beweerd. Zeker niet met jouw stelligheid.quote:Op donderdag 26 maart 2020 21:33 schreef merdobach het volgende:
[..]
Was dat maar waar, maar helaas. Onwaar.
Ach. Voordat het corona Europa bereikte, waren er al deskundigen die beweerden dat 50 tot 70% van de mensen ter wereld besmet zou raken. Dus besmet terwijl voorzorgsmaatregelen zouden worden getroffen. Dat klinkt als een uitgemaakte zaak mijns inziensquote:Op donderdag 26 maart 2020 21:11 schreef merdobach het volgende:
[..]
Nee toen nam het rivm het totaal niet serieus: “zou niet naar NL komen”. Beleid is ook communiceren dat iemand na 24 uur geen kuchje weer lekker aan het werk kan tussen de mensen. Beleid is ook nog steeds beweren dat kinderen niet besmettelijk zijn.
En als de foutieve cijfers dan positief zijn, beweren zie ons beleid werkt en we hoeven niet aan te passen.
Precies ze liegen. Waarom dat weten we niet, aannames. Dat ze liegen weten we wel. Daar moeten ze even mee stoppen, lijkt me voor iedereen een stuk beter.quote:Op donderdag 26 maart 2020 21:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ach. Voordat het corona Europa bereikte, waren er al deskundigen die beweerden dat 50 tot 70% van de mensen ter wereld besmet zou raken. Dus besmet terwijl voorzorgsmaatregelen zouden worden getroffen. Dat klinkt als een uitgemaakte zaak mijns inziens
Wellicht had het RIVM die theorie ook. Dat het (nagenoeg) onmogelijk is om het virus onder de knie te krijgen en/of buiten de landsgrenzen te houden.
Alleen dan vraagt iemand aan het RIVM; komt het hierheen? Dan heeft het RIVM twee keuzes
1 ja zeggen. Gevolg paniek, chaos, rellen etc
2 nee zeggen en dus liegen. Geen paniek, proberen het virus gecontroleerd te laten verspreiden, mensen leren de ziekte en wennen aan het idee. Allemaal als doel om tijd te winnen.
2 lijkt waarschijnlijk. Vinden heel veel huilies heel erg moeilijk.
Het gaat zover, het virus is niet eens meer het probleem, nee we hebben een vijand nodig en dat is het RIVM en dan stampvoetend "wij zijn boos".
Dan die 24 uur geen symptomen = beter.
Wat willen jullie nu? Dat die mensen nog een maand opgesloten blijven in hun huis terwijl de kans op besmetten van anderen nihil is? Die kans zelfs kleiner is dan een willekeurige andere Nederlander die iemand besmet?
En dan, je grootouders, ouders, vrienden of jijzelf dan, als je in het ziekenhuis terecht komt. Moet de receptioniste zeggen: 'ja sorry vervelend, arts zit nog vier weken thuis want protocol, hier een pijnstiller en neem telefonisch maar afscheid!'?
Klinkt als een fucking goed idee!
En dat alleen maar omdat 1% kans hetzelfde is als 80% of een 90% kans.
Die kinderen.
Kinderen kunnen inderdaad anderen besmetten. Het gebeurt nauwelijks, echt enorm weinig. Nauwelijks iets over bekend zelfs. Maar je hebt gelijk, het RIVM moet communiceren: "kinderen dragen corona over".
Varkens kunnen ook corona hebben. Dus communiceren dat varkens corona overdragen?
En mbt het testen
We kunnen gewoon niet iedereen testen. Wellicht wil het RIVM hetzelfde als jou en mij, alleen kan het niet. We hebben te weinig testen, het gaat gewoon niet. Balen man, maar het kan gewoon niet. Er moet nagedacht worden over elke test.
Stel het RIVM doet wat de dwazen willen en het RIVM gaat actief de sterfgevallen testen... Dan hebben we betere sterfte cijfers, zonder wiskundig model.
Vervelende is, voor elke test kan een levend ziek persoon niet getest worden. En die persoon, is wellicht ziek en besmet weer andere mensen, die ook niet getest kunnen worden. Dat klinkt als een fan-fucking-tastisch idee!
Leugens of naiviteit.quote:Op donderdag 26 maart 2020 21:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zie bij al die tweets gewoon de nodige nuance... Bv.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:08 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Leugens of naiviteit.
https://www.welingelichte(...)emaal-naast-zat.html
Deze 4 berichten zijn door het RIVM de wereld in geslingerd toen eigenlijk iedereen al wist dat dit totale onzin is.
1. Virus komt hoogstwaarschijnlijk niet in Nederland
2. Virus is niet zo heel besmettelijk
3. Carnaval vier je in kleine groepen, dus weinig besmettingsrisico
4. Besmetting alleen als patiënt verschijnselen heeft van Corona
Ik ben te lui om van elke tweet de bron op te gaan zoeken.
quote:Met wat we nu weten, lijkt het virus inderdaad een beetje op de gewone griep.
quote:Hoi Evert Jan, de kans dat er een patiënt in Nederland opduikt met het virus zien we als reëel, de kans dat de ziekte zich hier in Nederland verspreidt is klein
Precies, dat beweerden ze ook nog: is maar een griepje. Ik ga er wel vanuit dat Jaap, Jacco en Jantien straks strafrechtelijk vervolgd worden voor deze waanzin. Gelukkig begint de politiek het ook al door te krijgen. Die de Jonge zet wel in op testen ipv luisteren naar de Bassie karikatuur.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zie bij al die tweets gewoon de nodige nuance... Bv.
[..]
Kansloos.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:18 schreef merdobach het volgende:
[..]
Precies, dat beweerde ze ook nog: is maar een griepje.
Dus? Als je nuance aanbrengt dan is het prima wat je zegt, ook al zit je er finaal naast?quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zie bij al die tweets gewoon de nodige nuance... Bv.
[..]
[..]
ik zie je alleen maar uit je nek kletsen en feiten ontkennen, werk je voor het RIVM?quote:Op donderdag 26 maart 2020 21:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nuance aanbrengen betekent dat je je indekt tegen simpele zielen die alles zwart-wit zien.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:23 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dus? Als je nuance aanbrengt dan is het prima wat je zegt, ook al zit je er finaal naast?
Ik kap ermee. We zitten nu in 2 topics met elkaar te discussiëren en het gaat hem niet worden. Of je wil het niet zien, of je werkt voor de overheid. Of beiden.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nuance aanbrengen betekent dat je je indekt tegen simpele zielen die alles zwart-wit zien.
'Er is 99% kans dat X niet gebeurd'
* De 1% kans gebeurd *
'JIJ ZEI DAT HET NIET ZOU GEBEUREN!'
Kansberekening is ook lastig.
Ik zou zeggen 'solliciteer als epidemioloog'!quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:35 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Maar neem maar van mij aan dat heel veel mensen die virus minder onderschat hebben dan het RIVM en dat die in januari / februari al lang met zekerheid aangrenzende waarschijnlijkheid wisten dat het ook hier zou gaan gebeuren zonder verregaande maatregelen. Die maatregelen zijn niet getroffen en daarom zitten we nu met de gebakken peren.
Wellicht, maar die mensen konden dat veilig roepen (op een forum) zonder dat ze economieverwoestende keuzes hoefden te maken. Als ze ernaast hadden gezeten was er niks aan de hand.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:35 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik kap ermee. We zitten nu in 2 topics met elkaar te discussiëren en het gaat hem niet worden. Of je wil het niet zien, of je werkt voor de overheid. Of beiden.
Maar neem maar van mij aan dat heel veel mensen die virus minder onderschat hebben dan het RIVM en dat die in januari / februari al lang met zekerheid aangrenzende waarschijnlijkheid wisten dat het ook hier zou gaan gebeuren zonder verregaande maatregelen. Die maatregelen zijn niet getroffen en daarom zitten we nu met de gebakken peren.
Dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk, we zitten met de gebakken peren door een stel kutchinezen. Daar kan het RIVM dan weer niks aan doen.
Dat punt heb ik al eerder gemaakt. Ik heb begrip voor het later reageren van het RIVM dan een stelletje forumgangers, maar Nederland was sowieso later dan vrijwel alle landen in de buurt en ook 'lakser'.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wellicht, maar die mensen konden dat veilig roepen (op een forum) zonder dat ze economieverwoestende keuzes hoefden te maken. Als ze ernaast hadden gezeten was er niks aan de hand.
Significant verschil met het RIVM
Er valt best wat kritiek te hebben en zeker op die carnaval uitspraak. Ik ga graag mee met de kosters hier. Ik heb twee rieken, Ik leen er graag één uit.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:43 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dat punt heb ik al eerder gemaakt. Ik heb begrip voor het later reageren van het RIVM dan een stelletje forumgangers, maar Nederland was sowieso later dan vrijwel alle landen in de buurt en ook 'lakser'.
Daarbij, hebben ze ook FOUTIEVE uitspraken gedaan. Dat is mijn grootste punt. Welke sukkel zegt 'carnaval vier je in kleine groepjes'? Kom toch op. Ook werden er foutieve uitspraken gedaan over de besmettelijkheid van het virus, terwijl officiële kanalen van andere landen heel andere informatie naar buiten brachten.
Met het op grote schaal inkopen van PPE en ontsmettingsmiddelen was de economie heus niet kapot gegaan hoor. Zat voorbereidingen die gemakkelijk te treffen waren geweest zonder welke schade dan ook met als grootste risico dat je een eventueel door te verhandelen grote voorraad voor later zou hebben.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wellicht, maar die mensen konden dat veilig roepen (op een forum) zonder dat ze economieverwoestende keuzes hoefden te maken. Als ze ernaast hadden gezeten was er niks aan de hand.
Significant verschil met het RIVM
Uhm wel, zeker voor zorgmedewerkers kramen ze nu onzin uit om geen paniek te veroorzaken.quote:Op donderdag 26 maart 2020 21:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, het RIVM heeft deze dingen nooit beweerd. Zeker niet met jouw stelligheid.
Kom op, die hele carnavalsstatement was toch bullshit en mensen hadden dat gelijk al door.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nuance aanbrengen betekent dat je je indekt tegen simpele zielen die alles zwart-wit zien.
* De 1% kans gebeurd *
Het gaat niet om kansberekening, maar om mensenlevens.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
* De 1% kans gebeurd *
Echt schandalig. Daar mogen koppen gaan rollen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 10:04 schreef SOG het volgende:
https://twitter.com/rivm/status/1228317838483611649
De R staat voor Rijks. Het is het officiële twitteraccount van het RIVM, een overheidsinstantie. Als burger mag je verwachten dat daar alleen officiële mededelingen van de overheid worden geplaatst, en dat die aan richtlijnen voor communicatie voldoen, in elke uiting. Als een individuele medewerker iets doms twittert, moet onmiddellijk rectificatie volgen.quote:Op donderdag 26 maart 2020 23:00 schreef opgebaarde het volgende:
Maar om een tweet van een RIVM medewerker, waar hij/zij persoonlijk op een vraag reageert te kwalificeren als officiële persverklaring (en zelfs dan nog de woorden verdraaien). En een Van Dissel moet daarvoor vervolgd worden. Het is om te janken.
Het RIVM is de overheid.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 10:38 schreef MakkieR het volgende:
Ik voel bij het RIVM wel een vorm van verwaandheid. Tegenover het onnozele volk ach dat kan ik nog begrijpen. Maar als het RIVM ook verwaand is tegen hun collega's in het buitenland, dan begin ik me zorgen te maken. Gelukkig geeft men nu gehoor aan de virologen en artsen in Italie en Spanje etc. Maar echt moeizaam ging dit wel. Verder krijg ik echt het gevoel dat men constant hun rotzooi onder het tapijt zit te vegen. Net doen alsof het allemaal goed komt maar intussen wel met de gebakken peren zitten. Maar ja door het falen van de RIVM hebben we nu de ellende voor onze kiezen gekregen. En voorlopig kunnen we deze ellende alleen maar slikken, want de overheid zit zowat in de reet van het RIVM.
Joh nog steeds is veel onduidelijk over het virus of is iets nog niet 100% aangetoond. Zie dit topic en de boze stampvoeters. Dus als het nu nog niet feitelijk vaststaat, stond het toen al helemaal niet 100% vast.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 10:26 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De R staat voor Rijks. Het is het officiële twitteraccount van het RIVM, een overheidsinstantie. Als burger mag je verwachten dat daar alleen officiële mededelingen van de overheid worden geplaatst, en dat die aan richtlijnen voor communicatie voldoen, in elke uiting. Als een individuele medewerker iets doms twittert, moet onmiddellijk rectificatie volgen.
in alle landenquote:Op vrijdag 27 maart 2020 10:22 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Echt schandalig. Daar mogen koppen gaan rollen.
Het is ook mogelijk om aangereden te worden op een zebrapad.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 10:19 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ze hadden kunnen communiceren "het is mogelijk dat het virus naar Nederland komt."
Je overdrijft weer wat je punt niets sterker maakt.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is ook mogelijk om aangereden te worden op een zebrapad.
Het is ook mogelijk om slachtoffer te zijn van een aanslag.
Het is ook mogelijk om door de bliksem geraakt te worden.
Laten we alle grote evenementen voor de rest van ons leven afgelasten, omdat er MOGELIJK iets zou kunnen gebeuren.
Het punt is gewoon dat niemand van de experts een catastrofe van deze omvang als een realistisch scenario heeft gezien. Dat een paar amateurvirologen hier het zogenaamd voorspeld hadden, doet daar niets aan af.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je overdrijft weer wat je punt niets sterker maakt.
In de eerste persconferentie, die met dat briefje. Herinner je je die nog?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het punt is gewoon dat niemand van de experts een catastrofe van deze omvang als een realistisch scenario heeft gezien. Dat een paar amateurvirologen hier het zogenaamd voorspeld hadden, doet daar niets aan af.
Dan hebben we de verkeerde experts. Sorry hoor maar toen het in China en Italie los ging zat men hier onzin over carnaval te raaskallen. En die landen waren toen al volop aan het waarschuwen. China had zelfs maatregelen afgedwongen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het punt is gewoon dat niemand van de experts een catastrofe van deze omvang als een realistisch scenario heeft gezien. Dat een paar amateurvirologen hier het zogenaamd voorspeld hadden, doet daar niets aan af.
Nee, dat hoeft niet. Maar je staat dan minder voor lul als je eerst beweert dat het risico enorm klein is (terwijl iedereen die nadenkt weet dat dat niet waar is).quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is ook mogelijk om aangereden te worden op een zebrapad.
Het is ook mogelijk om slachtoffer te zijn van een aanslag.
Het is ook mogelijk om door de bliksem geraakt te worden.
Laten we alle grote evenementen voor de rest van ons leven afgelasten, omdat er MOGELIJK iets zou kunnen gebeuren.
Wat is niet duidelijk?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 11:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Joh nog steeds is veel onduidelijk over het virus of is iets nog niet 100% aangetoond. Zie dit topic en de boze stampvoeters. Dus als het nu nog niet feitelijk vaststaat, stond het toen al helemaal niet 100% vast.
Mooi gedaan!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 10:18 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik heb de OP vernieuwd, zie daar alle uitspraken die het RIVM wél stellig deed en die pijnlijk onjuist waren.![]()
Opvallend genoeg zijn die allemaal van dezelfde webcare-medewerker.
Captain hindsight weer het altijd beter.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan hebben we de verkeerde experts. Sorry hoor maar toen het in China en Italie los ging zat men hier onzin over carnaval te raaskallen. En die landen waren toen al volop aan het waarschuwen. China had zelfs maatregelen afgedwongen.
Die verwaandheid is het grote probleem en dat zo’n Jacco het allemaal maar “spannend” vindt. Die ziet het als een groot spel lijkt het wel.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 10:38 schreef MakkieR het volgende:
Ik voel bij het RIVM wel een vorm van verwaandheid. Tegenover het onnozele volk ach dat kan ik nog begrijpen. Maar als het RIVM ook verwaand is tegen hun collega's in het buitenland, dan begin ik me zorgen te maken. Gelukkig geeft men nu gehoor aan de virologen en artsen in Italie en Spanje etc. Maar echt moeizaam ging dit wel. Verder krijg ik echt het gevoel dat men constant hun rotzooi onder het tapijt zit te vegen. Net doen alsof het allemaal goed komt maar intussen wel met de gebakken peren zitten. Maar ja door het falen van de RIVM hebben we nu de ellende voor onze kiezen gekregen. En voorlopig kunnen we deze ellende alleen maar slikken, want de overheid zit zowat in de reet van het RIVM.
Sterftecijferquote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:20 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Wat is niet duidelijk?
Dat er een virus is?
Zelfs in BNW wordt daar niet over getwijfeld.
En waarom heeft letterlijk geen enkel westers land dat gedaan begin februari? Zelfs in Italië was de lockdown pas begin maart. Jij denkt dat al die experts het eigenlijk wel aan hadden zien komen? Dus niet alleen het Nederlandse RIVM, maar ook het Italiaanse RIVM, en ALLE RIVM's. Van Nederland, van Italië, van Frankrijk, van Spanje, van België, van Amerika, van de UK, van Duitsland etc.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:51 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Het was China die dit had gevraagd, China heeft dus aangegeven dat die mensen in quarantaine moesten. Nu ben ik natuurlijk niet op de hoogte van de communicatie op zich, maar het geeft te denken.
Een vriendin van mijn tante heeft een zoon en daar de vriendin van zegt dat dit niet klopt.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 16:43 schreef Navifactiva het volgende:
Een oude studievriendin van mijn vriendin kent van Dissel en zegt dat hij zijn eigen kontgat niet kan vinden zonder hulp. Ze kent ook een paar mensen bij het RIVM en zegt dat we beter af als we niets doen dan wanneer die klapmongool en de rest van die prutsers bij het RIVM de leiding hebben.
Heb soms de indruk dat er hier ook wat werknemers zitten. Heel wat van die loze functies daar, als je LinkedIn bekijkt. Die hebben wel tijd om op een forum de boel te gaan zitten goedpraten.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 16:43 schreef Navifactiva het volgende:
Een oude studievriendin van mijn vriendin kent van Dissel en zegt dat hij zijn eigen kontgat niet kan vinden zonder hulp. Ze kent ook een paar mensen bij het RIVM en zegt dat we beter af als we niets doen dan wanneer die klapmongool en de rest van die prutsers bij het RIVM de leiding hebben.
Kennelijk, gezien de huidige situatie is dat helaas wel het geval, of wilde je anders beweren?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 16:19 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik vind het echt heel moeilijk te geloven dat al die experts te lichtzinnig hiermee om zijn gegaan.
Lijkt me geen troll, wel iemand die om een of andere reden nogal betrokken is bij het rivm...quote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:29 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Reageer ik nog op die achterlijke troll
godver
Er was géén geringe kans, net zoals iedere klapjosti weet dat carnaval niet in kleine kring gevierd wordt had het ook niemand mogen verrassen dat er rondom Chinees nieuwjaar massale mondiale volksbewegingen zijn, alsook grote bewegingen binnen China zelf. Dat in combinatie met de gefaalde lockdown van Wuhan vlak voor de nieuwjaarsviering waarvan miljoenen van te voeren op de hoogte waren en nog snel uitgereisd zijn was overduidelijk een perfecte storm. Daarop had gemakkelijk geacteerd kunnen worden en dat dit niet gebeurd is, is een schande.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 16:19 schreef DireStraits7 het volgende:
Je kunt niet altijd een land dichtgooien vanwege een geringe kans dat er iets zou kunnen gebeuren
Ik kan me niet voorstellen dat je niet ziet wat voor ongelofelijke fouten er zijn gemaakt als je er werkt, ik schat die mensen zelf best hoog in. Het is de organisatie, die is compleet rot.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:33 schreef merdobach het volgende:
[..]
Lijkt me geen troll, wel iemand die om een of andere reden nogal betrokken is bij het rivm...
Je staat behoorlijk alleen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:35 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Er was géén geringe kans, net zoals iedere klapjosti weet dat carnaval niet in kleine kring gevierd wordt had het ook niemand mogen verrassen dat er rondom Chinees nieuwjaar massale mondiale volksbewegingen zijn, alsook grote bewegingen binnen China zelf. Dat in combinatie met de gefaalde lockdown van Wuhan vlak voor de nieuwjaarsviering waarvan miljoenen van te voeren op de hoogte waren en nog snel uitgereisd zijn was overduidelijk een perfecte storm. Daarop had gemakkelijk geacteerd kunnen worden en dat dit niet gebeurd is, is een schande.
Je komt wat gefrustreerd over.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je niet ziet wat voor ongelofelijke fouten er zijn gemaakt als je er werkt, ik schat die mensen zelf best hoog in. Het is de organisatie, die is compleet rot.
Dat is met meer dingen, onvermijdelijk met die leuke banen carrousels en positieve discriminatie. Neem nu die griet bij Roche
Ze brak net niet, compleet ongeschikt... maar ja
kijk dit filmpje en zie die achterlijke trut breken
Echte Pauline Krikke 2.0, steekt niet een stad in de fik, welnee, massamoord staat ook goed op linked in
Wat een bende, werkelijk, wat een bende
Nogal een beschuldiging/statement..quote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je niet ziet wat voor ongelofelijke fouten er zijn gemaakt als je er werkt, ik schat die mensen zelf best hoog in. Het is de organisatie, die is compleet rot.
Dat is met meer dingen, onvermijdelijk met die leuke banen carrousels en positieve discriminatie. Neem nu die griet bij Roche
Echte Pauline Krikke 2.0, steekt niet een stad in de fik, welnee, massamoord staat ook goed op linked in
gebruik je deze bewoordingen ook op je werkplaats als iemand iets doet wat je niet zint?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
heb je het filmpje gezien? dat is dus het bedrijf dat ervoor heeft gezorgd dat er geen testen gedaan konden worden, vanwege een oplossing die lijkt op handzeepquote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:44 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nogal een beschuldiging/statement..
Dit is een bewering die het RIVM deed in Januari, zeker geen persoonlijke opvatting van mij.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je staat behoorlijk alleen.
Er zijn heel weinig gebieden die in de veronderstelling zijn dat ze het virus definitief buiten de landsgrenzen kunnen houden.
https://www.ad.nl/buitenl(...)smettingen~ae309bc6/quote:Nederland
Volgens het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) is de kans dat het virus in Nederland opduikt heel klein omdat er vanuit Wuhan geen directe vluchten naar ons land zijn.
Nou in eerste instantie was het niet alleen rivm, maar ook de politiek/media. Ok het is allemaal nieuw en mensen maken fouten. Maar nu is het wel rivm, door te manipuleren/verdoezelen ten koste van juist beleid. Ze weten dondersgoed dat ze fouten hebben gemaakt en gaan er gewoon bewust mee door. Dat is misdadig, zeker omdat ze ook goed door hebben hoeveel macht ze hebben. Rutte neemt alles blindelings over.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik heb het gezien en vind het dieptriest dat een journalist zo losgaat op een private partij maar er amper kritiek is op autoriteiten die daadwerkelijk verantwoordelijkheid dragen en sinds januari hebben verzaakt waardoor zich nu overal om ons heen een letterlijke ramp voltrekt.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:47 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
heb je het filmpje gezien? dat is dus het bedrijf dat ervoor heeft gezorgd dat er geen testen gedaan konden worden, vanwege een oplossing die lijkt op handzeep
En dan beweert zo'n griet dat ze nu wel willen samenwerken, drie weken te laat
ja, dat is moord met voorbedachte rade op meerdere mensen
maar niet te kritisch doen hoorquote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:47 schreef merdobach het volgende:
Ze weten dondersgoed dat ze fouten hebben gemaakt en gaan er gewoon bewust mee door. Dat is misdadig, zeker omdat ze ook goed door hebben hoeveel macht ze hebben
Daar zijn ze voor(!)quote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:48 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Ik heb het gezien en vind het dieptriest dat een journalist zo losgaat op een private partij
Nou mede, maar dan ook op de autoriteiten waar de daadwerkelijke verantwoordelijkheid ligt. Hier wordt een zondebok gezocht/gepakt.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:50 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Daar zijn ze voor(!)
Roche had direct mee moeten werken, dat deden ze niet, dat is misdadig, en ja moord op meerdere mensen
en terecht, de medicijnmannen van deze cultuur hebben het voorzichzelf verziekt met hun compleet krankzinnige verdienmodellen. De tekenen waren er eerde, HIV medicijnen voor een halve ton en weet ik wat voor kolder, het is klaar vrees ik, en zeker voor die trien van Roche, aantoonbaar tegenwerken, ze geeft het gewoon toe op beeld.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:50 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou mede, maar dan ook op de autoriteiten waar de daadwerkelijke verantwoordelijkheid ligt. Hier wordt een zondebok gezocht/gepakt.
Ow nu heeft zij het weer gedaan....quote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Hele gare opmerking van het RIVM inderdaad. Zeker waar.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:47 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dit is een bewering die het RIVM deed in Januari, zeker geen persoonlijke opvatting van mij.
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)smettingen~ae309bc6/
Je op laten stoken door Lodewijk Asscher, met z'n "ik had het leuk gevonden als u 3 weken geleden" "vanaf morgen reken ik u en uw bedrijf erop af ".quote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:52 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
en terecht, de medicijnmannen van deze cultuur hebben het voorzichzelf verziekt met hun compleet krankzinnige verdienmodellen. De tekenen waren er eerde, HIV medicijnen voor een halve ton en weet ik wat voor kolder, het is klaar vrees ik, en zeker voor die trien van Roche, aantoonbaar tegenwerken, ze geeft het gewoon toe op beeld.
twitter:CorinneEllemeet twitterde op donderdag 06-02-2020 om 15:57:34Alle partijen met uitzondering van Forum voor Democratie stemden voor mijn motie die de Tweede Kamer laat uitspreken dat discriminerende uitspraken naar mensen met Chinese achtergrond ontoelaatbaar zijn. https://t.co/6rlBOKsRYj reageer retweet
Ja makkelijk, met internationale politieke samenwerking waartoe vele duurbetaalde organen bestaan had het mogelijk moeten zijn SARS-CoV-2 binnen China te houden of minstens de uitbraak beheersbaar te houden doormiddel van het nagaan en breken van chains of transmission. Dat dit niet gebeurd is toont het failliet van deze organen aan.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hele gare opmerking van het RIVM inderdaad. Zeker waar.
Maar realiteit. Was het virus wel buiten de deur te houden? Met de kennis van toen, van vorige maand en met de kennis van nu.
Wauw. En toen was er al zoveel bekend.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Je op laten stoken door Lodewijk Asscher, met z'n "ik had het leuk gevonden als u 3 weken geleden" "vanaf morgen reken ik u en uw bedrijf erop af ".![]()
![]()
De journalistiek en bevolking zou hem en z'n mede kamerkneuzen erop af moeten rekenen dat dit:[ afbeelding ]twitter:CorinneEllemeet twitterde op donderdag 06-02-2020 om 15:57:34Alle partijen met uitzondering van Forum voor Democratie stemden voor mijn motie die de Tweede Kamer laat uitspreken dat discriminerende uitspraken naar mensen met Chinese achtergrond ontoelaatbaar zijn. https://t.co/6rlBOKsRYj reageer retweet
is waar zij zich mee bezig hielden in de waardevolle weken dat er nog véél meer gedaan had kunnen worden om de huidige ramp te voorkomen.![]()
als je mijn reacties kent is het feit dat we ons druk maakten over een carnavalslied terwijl we mondkapjes en testen hadden moeten regelen één van de zaken die me hoogst woest maakt, de correctheid deed hen de das om.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Je op laten stoken door Lodewijk Asscher, met z'n "ik had het leuk gevonden als u 3 weken geleden" "vanaf morgen reken ik u en uw bedrijf erop af ".![]()
![]()
De journalistiek en bevolking zou hem en z'n mede kamerkneuzen erop af moeten rekenen dat dit:[ afbeelding ]twitter:CorinneEllemeet twitterde op donderdag 06-02-2020 om 15:57:34Alle partijen met uitzondering van Forum voor Democratie stemden voor mijn motie die de Tweede Kamer laat uitspreken dat discriminerende uitspraken naar mensen met Chinese achtergrond ontoelaatbaar zijn. https://t.co/6rlBOKsRYj reageer retweet
is waar zij zich mee bezig hielden in de waardevolle weken dat er nog véél meer gedaan had kunnen worden om de huidige ramp te voorkomen.![]()
Dat lied was dan ook wel bijzonder smakeloos, triest en achterlijk, zeker binnen de context van 'ons' eigen Chinees nieuwjaar: carnaval.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:30 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
als je mijn reacties kent is het feit dat we ons druk maakten over een carnavalslied terwijl we mondkapjes en testen hadden moeten regelen één van de zaken die me hoogst woest maakt, de correctheid deed hen de das om.
Compleet krankzinnig, en Rutte lekker spelen in de sneeuw
ach, smakeloos was vroeger op tv, tegenwoordig onderwerp van debat...quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:50 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat lied was dan ook wel bijzonder smakeloos, triest en achterlijk, zeker binnen de context van 'ons' eigen Chinees nieuwjaar: carnaval.
Nou nee hoor, zoals er nu in italie, spanje en nederland mensen overlijden zo (en vermoedelijk nog wel erger) stierven er toen op grote schaal al mensen in wuhan/china. Daar lollig over doen is bijzonder smakeloos, dat vond iedere niet compleet empathieloze zwakzinnige ook toen al.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:51 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
ach, smakeloos was vroeger op tv, tegenwoordig onderwerp van debat...
die luxe zijn we voorlopig wel kwijt
Dat is het punt ook niet, alleen hadden passende maatregelen zoals inkopen van testen en beschermingsmiddelen op de achtergrond niet misstaan, kennelijk lag het zwaartepunt dus verkeerd, en die luxe hebben we niet meer... begrijp je?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou nee hoor, zoals er nu in italie, spanje en nederland mensen overlijden zo (en vermoedelijk nog wel erger) stierven er toen op grote schaal al mensen in wuhan/china. Daar lollig over doen is bijzonder smakeloos, dat vond iedere niet compleet empathieloze zwakzinnige ook toen al.
Ik dacht dat je met "we" de bevolking bedoelde. Dat autoriteiten zich met andere zaken bezig hadden moeten houden is evident, daarbij ben ik behoorlijk tegen censuur.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:54 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat is het punt ook niet, alleen hadden passende maatregelen zoals inkopen van testen en beschermingsmiddelen op de achtergrond niet misstaan, kennelijk lag het zwaartepunt dus verkeerd... begrijp je?
Idem hier, dat zijn randzaken, dat had nooit zoveel aandacht moeten krijgen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik dacht dat je met "we" de bevolking bedoelde. Dat autoriteiten zich met andere zaken bezig hadden moeten houden is evident, daarbij ben ik behoorlijk tegen censuur.
Uit hetzelfde artikel:quote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:47 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dit is een bewering die het RIVM deed in Januari, zeker geen persoonlijke opvatting van mij.
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)smettingen~ae309bc6/
Bovendien moet het RIVM het ook doen met de informatie die zij vanuit China kregen:quote:Directeur van het Centrum voor Infectieziektebestrijding Jaap van Dissel verklaart: ,,Er is nog veel onzeker: hoeveel besmettingen er precies zijn opgetreden, of iedereen wel ziek wordt na besmetting, of er overdracht is van mens op mens.’’ Volgens de RIVM’er, die ook hoogleraar infectieziekten is, is waakzaamheid geboden. ,,We zijn alert en houden de berichten goed in de gaten.’’ Op de vraag of we ons zorgen moeten maken, antwoordt de expert: ,,Er is teveel onzeker om de situatie goed te duiden. Dat geldt ook voor de risico’s.’’
In die tijd was helemaal nog niet bekend of intermenselijke besmetting mogelijk was.quote:Volgens de Chinese overheid zijn er geen besmettingen bekend die zouden zijn overgebracht van mens tot mens. Het virus zou uitsluitend op mens zijn overgebracht door geïnfecteerde dieren op een vlees- en vismarkt in Wuhan.
Tegelijkertijd dacht men toen dat het net zo besmettelijk was als de Sars-versie die we al kenden vanuit Azië. En die was echt bij lange na niet zo makkelijk overdraagbaar als dit virus.quote:,,Maar mensen moeten ernstig rekening houden met de mogelijkheid dat het virus wel degelijk van mens op mens overslaat. Op basis van onze kennis van corona-virussen lijkt het niet erg waarschijnlijk dat mensen alleen door dieren besmet zijn geraakt'', voegt de Britse viroloog hieraan toe.
Uhm niets hindsight je kunt mijn posts terugvinden dat ik dat toen al zei. Was ook niet zo moeilijk te voorspellen in het buitenland was het immers al raak.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:26 schreef The_End het volgende:
[..]
Captain hindsight weer het altijd beter.
Ben jij al miljardair vanwege handelen op de beurs als je zo precies alles kan voorspellen?
https://www.destentor.nl/(...)uropa-komt~a56f6e82/quote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:04 schreef DireStraits7 het volgende:
Bovendien moet het RIVM het ook doen met de informatie die zij vanuit China kregen:
Nee ze hadden het echt onmogelijk kunnen weten hoor, de berichten en beelden op internet van gewone burgers uit Wuhan schetsten ook helemaal geen zeer zorgwekkend beeld. En iedereen weet dat autoritaire communistische regimes super betrouwbaar zijn met statistieken. Echt een donderslag bij heldere hemel dat dit allemaal zo gelopen is.quote:Annemieke van Dongen 21-01-20, 18:00
Vijf vragen over De viering van Chinees Nieuwjaar komend weekend vergroot de kans dat het dodelijke coronavirus zich naar Europa verspreidt, stelt het Europees Centrum voor ziektepreventie en ‑bestrijding. Het virus, dat overdraagbaar blijkt van mens op mens, heeft tot nu toe zes levens geëist.
Je eerste bericht is van 18 januari. Het bericht van het AD (waarin de intermenselijke besmetting is aangetoond) is van 20 januari.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:12 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
https://www.destentor.nl/(...)uropa-komt~a56f6e82/
[..]
Nee ze hadden het echt onmogelijk kunnen weten hoor, de berichten en beelden op internet van gewone burgers uit Wuhan schetsten ook helemaal geen zeer zorgwekkend beeld.
voor de duidelijkheid:quote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je eerste bericht is van 18 januari. Het bericht van het AD (waarin de intermenselijke besmetting is aangetoond) is van 20 januari.
Bovendien zegt het nog niet zoveel dat het overdraagbaar is van mens-tot-mens. Griep is ook overdraagbaar van mens tot mens, maar voor een griepvirus gaan we niet allemaal in lockdown.
Dat deze lockdown ineffectief was omdat miljoenen vlak ervoor de stad ontvluchtten werd online ook breed uitgemeten.quote:On 23 January 2020, the central government of China imposed a lockdown in Wuhan and other cities in Hubei province in an effort to quarantine the centre of an outbreak of coronavirus disease 2019 (COVID-19). The incident was commonly referred to in the media as the "Wuhan lockdown" (Chinese: 武汉封城; pinyin: Wǔhàn fēng chéng). The World Health Organization (WHO), although stating that it was beyond its own guidelines, commended the move, calling it "unprecedented in public health history".[2]
Wat blijft dit toch bizar:twitter:rivm twitterde op vrijdag 14-02-2020 om 14:59:28Aura Timen, hoofd Centrum Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding, legt uit waarom we ons geen zorgen hoeven te maken over het COVID-19. Wil je de hele video zien? Kijk dan op: https://t.co/sJVgtLycRs #nieuw #coronavirus #ncov #covid #virus https://t.co/FWZelellNq reageer retweet
Nogmaals, dat zegt niets over ons, meer over de experts, dat is wel de conclusie lijkt me.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:16 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
voor de duidelijkheid:
https://en.wikipedia.org/wiki/2020_Hubei_lockdowns
[..]
Dat deze lockdown ineffectief was omdat miljoenen vlak ervoor de stad ontvluchtten werd online ook breed uitgemeten.![]()
Internetkneuzen wereldwijd wisten dit, maar de professionals die alle berichten/signalen goed in de gaten houden niet.
Hoe vaak heb jij infectieziekten, de beurskoersen, migratiestromen, oorlogen of het weer voorspeld en altijd die 100% score vastgehouden?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 21:06 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nogmaals, dat zegt niets over ons, meer over de experts, dat is wel de conclusie lijkt me.
Je zal het afleggen tegen internetkneuzen met je jarenlange studie... dat is ook wel kut
ik snap de pijn van dire streets, maar ja, het is niet veel anders dan wat het is, er is gefaald, door dikke salaris mannen
kut he
en nou verantwoording nemen
Echte experts ja, geen egotrippers zoals Jacco en Jaap die denken dat het een computerspelletje is.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 21:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe vaak heb jij infectieziekten, de beurskoersen, migratiestromen, oorlogen of het weer voorspeld en altijd die 100% score vastgehouden?
Als er weer een MERS gevalletje in Europa binnenkomt. Dan ga ik achter de experts aan in plaats van jou en vriend lamehuizen. Niet persoonlijk maar ik ben in de veronderstelling dat kennis tot betere beslissingen leidt. Daar durf ik mijn hoofd voor in het vuur te steken.
Eens. Ik zou op we website liever zien "we weten het niet zeker, maar vermoeden..." (en dan bronvermelding) dan helemaal niks.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 15:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Sterftecijfer
Hoeveel mensen worden ziek en hoe zwaar
Waar is ziek worden van afhankelijk
Hoe besmettelijk zijn kinderen
Lengte incubatietijd
Besmettelijkheid zonder symptomen
Beste manier van behandelen
Hoe ziet quarantaine ruit (was veel kritiek op thuisquarantaine)
Wanneer genezen en daarna nog besmettelijk
Hoe lang "leeft" het virus op oppervlakten
Iedereen en alles maanden opsluiten is dat een oplossing
Over bijna alles hierboven maken mensen zich enorm druk en zeker icm RIVM
Gelukkig hadden ze bij de overheid uiteindelijk ook door dat ze niet zo'n beste stuurman hadden.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:52 schreef Haushofer het volgende:
Ah, hier is het "de beste stuurlui staan aan wal"-topic. Ahoy!
Dat was geen RIVM, maar dat heeft mij ook enorm verbaasd. Hoewel ze (een soort van) aangaven dat het geen keihard onderzoek is, begrijp ik niet waarom ons toch per se bang willen maken.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:02 schreef MakkieR het volgende:
Ik weet niet of dit het RIVM is, maar ik hoor steeds geluiden op 1 of bij Eva Jinek dat een bepaald groep mensen de risico groepen zijn. Eerst waren het de ouderen, later kreeg je erbij te horen dat ook rokers tot de risicogroep behoort. En nu hoor ik voor het eerst dat het obesitas betreft samen met suiker patiënten. Zijn ze daar systematisch bezig om de Nederlanders proberen bang te maken ofzo. Als je nu stopt met roken dan ga je er misschien niet aan door Corona.
Knip
Das de oud ceo van DSM?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Gelukkig hadden ze bij de overheid uiteindelijk ook door dat ze niet zo'n beste stuurman hadden.![]()
Nu hebben ze Feike Sijbesma aangesteld als speciaal gezant coronacrisis en wat een verademing is dat!Vertelt een heel helder en foutloos verhaal (zie vandaag bij Op1 en Een Vandaag), weet precies waar we staan en waar het aan ontbreekt en regelt die shit gewoon.
Grappig, mij lijkt hij vooral alles goed te praten. Dat niemand het zag aankomenquote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Gelukkig hadden ze bij de overheid uiteindelijk ook door dat ze niet zo'n beste stuurman hadden.![]()
Nu hebben ze Feike Sijbesma aangesteld als speciaal gezant coronacrisis en wat een verademing is dat!Vertelt een heel helder en foutloos verhaal (zie vandaag bij Op1 en Een Vandaag), weet precies waar we staan en waar het aan ontbreekt en regelt die shit gewoon.
Dat er ooit weer een pandemie ons land zou teisteren, daar ging men wel vanuit, maar dat is niet hetzelfde als er klaar voor zijn. Wij zijn als land wel groot in draaiboeken, protocollen en samenwerkingsverbanden, maar het ontbreekt aan voldoende testcapaciteit en andere benodigdheden. Dat benoemde hij ook eerlijk, en hij wil nu vooral vooruit kijken en het alsnog op orde brengen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:29 schreef kurk_droog het volgende:
Grappig, mij lijkt hij vooral alles goed te praten. Dat niemand het zag aankomen
Ik vond ook dat het geen toegevoegde waarde had. Stel je voor als ze hadden gezegd: alleen zwarte mensen worden geraakt door corona of alleen homo's terwijl het niet zo is. Dan had je een enorm schandaal in Nederland te pakken. Maar omdat het ouderen, obesitas of rokers betreft mag het ineens wel. Mensen die zich hier schaamteloos over uitspreken, mogen wel eens goed nadenken met wat ze doen. Ik vond het in ieder geval niet normaal hoe makkelijk je een bepaalde groep zit te discrimineren. En blijkbaar is dit toegestaan op de publieke zenders.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat was geen RIVM, maar dat heeft mij ook enorm verbaasd. Hoewel ze (een soort van) aangaven dat het geen keihard onderzoek is, begrijp ik niet waarom ons toch per se bang willen maken.
Zeker omdat de cijfers die al maanden wereldwijd openbaar gedeeld en aangevuld worden, hun woorden niet onderbouwen.
en ik weet bij wie ik moet zijn als ik een hele serie dooddoeners nodig heb, je staat bovenaanquote:Op zaterdag 28 maart 2020 08:57 schreef Rolfieo het volgende:
Prachtig topic hier. Pareltje.
Gelukkig hebben we de echte specialisten hier op FOK zitten. Dat is overduidelijk in dit topic te zien.
Achteraf kijken is zo gemakkelijk, maar conclusies op feiten, is een heel ander verhaal. En verantwoordelijkheid nemen is helemaal lastig, want je kunt het echter nooit goed doen.
Maar iemand verantwoordelijk houden van achter je toetsenbord is natuurlijk erg gemakkelijk.
Natuurlijk hadden ze het allemaal beter kunnen doen.
Maar wat als het achteraf allemaal niet nodig was geweest? dan had iedereen zich (of fok) afgevraagd, waarom men die acties allemaal heeft gedaan of gecommuniceerd, die paniek had allemaal voorkomen kunnen worden want......
Prachtig topic. Ik zie al dat ik voor de echt informatie en kennis hier moet zijn. Overduidelijk......
Gezien dit topic. Nee.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 09:00 schreef Fer_de_Lance het volgende:
en ik weet bij wie ik moet zijn als ik een hele serie dooddoeners nodig heb, je staat bovenaan
heb je ook nog enige inhoud verder? Of was dit het?
Er wordt hier ook vergeleken tussen landen. Dat wat het RIVM over corona zegt niet overeenkomt met wat vergelijkbare instituten uit het buitenland zeggen, en dat daarbij doorschemert dat het RIVM geen onafhankelijk instituut is, maar naar buiten brengt wat past in het gekozen beleid. We hebben het dan over wetenschappelijke feiten als besmettelijkheid, dodelijkheid, incubatietijd en fase van besmettelijkheid, wat de zwakke groepen zijn, hoe het zich verspreidt, dodelijkheid.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 08:57 schreef Rolfieo het volgende:
Gelukkig hebben we de echte specialisten hier op FOK zitten. Dat is overduidelijk in dit topic te zien.
Achteraf kijken is zo gemakkelijk, maar conclusies op feiten, is een heel ander verhaal. En verantwoordelijkheid nemen is helemaal lastig, want je kunt het echter nooit goed doen.
Maar iemand verantwoordelijk houden van achter je toetsenbord is natuurlijk erg gemakkelijk.
Maar wat als het achteraf allemaal niet nodig was geweest? dan had iedereen zich (of fok) afgevraagd, waarom men die acties allemaal heeft gedaan of gecommuniceerd, die paniek had allemaal voorkomen kunnen worden want......
Prachtig topic. Ik zie al dat ik voor de echt informatie en kennis hier moet zijn. Overduidelijk......
Ach jonge als rivm op 15 febr een blij filmpje post over dat we ons geen zorgen hoeven te maken en dat iedereen die besmet is zijn contacten worden nagegaan en getest en evt worden geisoleerd dan heb je toch gewoon de plank zwaar misgeslagen. Op dat moment was china al een shitstorm.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 08:57 schreef Rolfieo het volgende:
En waarom slaan we het advies van de WHO in de wind? Nadat de "test, test, test"-boodschap werd gecommuniceerd (zie tweet in OP) stelde het RIVM dat dit advies vooral op andere landen van toepassing is.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 09:58 schreef Lunatiek het volgende:
Wij lopen niet voorop, we lopen twee weken achter op Italië, waarom gebruiken we dan geen Italiaanse onderzoeksresultaten om het beleid mee te maken? Of Chinese, die lopen een maand voor op Italië.
quote:Over het vermeende restrictieve testbeleid zegt Timen: ,,We passen het WHO-beleid toe, in Nederlandse context. Er wordt veel getest: de afgelopen dagen zo’n duizend per dag, bij tal van laboratoria in het land. We testen bij ziekenhuisopnames. We hebben ook nog meetstations door het hele land, daar zijn we zeven weken geleden al mee begonnen. En we gaan met de infectieradar de bevolking peilen. Ik denk dat de WHO vooral landen aanspreekt waar nog geen duidelijk beeld is van het virus.’’
https://www.ad.nl/binnenl(...)immuniteit~a99537fa/
quote:Al voor carnaval hadden eerste mensen in Brabant symptomen van coronavirus
Het coronavirus was al voor carnaval aanwezig in Brabant. Dat blijkt uit een onderzoek onder zorgmedewerkers van de ziekenhuizen ETZ in Tilburg en Amphia in Breda. Bij 7 van de 86 medewerkers die positief zijn getest, ontstonden al klachten voordat op 27 februari het coronavirus werd vastgesteld bij de officiële ‘patiënt nul’, Joost Boons uit Loon op Zand.
1353 medewerkers van de twee Brabantse ziekenhuizen lieten zich voor het onderzoek testen. 86 van hen hadden daadwerkelijk het coronavirus onder de leden of waren er op dat moment weer vanaf, zo blijkt uit de resultaten die vrijdag online zijn gezet. Bij de meesten ontstonden de eerste klachten pas in de eerste week van maart. Maar bij een handvol al voor of tijdens carnaval; de eerste al op 19 februari.
Ziekenhuisdirecteur Bart Berden van het ETZ hield er al rekening mee dat patiënt nul niet de échte patiënt nul zou zijn. ,,Ja, dat kan. In de eerste weken dachten we nog: als je geen koorts hebt, ben je niet besmettelijk. Dat bleek dus wel het geval te zijn.” Hij noemt carnaval wel ‘echt een kickstarter’ voor het coronavirus. Hij ziet nu op enkele plekken buiten Brabant een ‘merkwaardig snelle groei’ van het aantal patiënten met het virus, zo zegt Berden vandaag in een interview met deze krant.
De helft had geen koorts
De tijdens het onderzoek positief getesten hadden last van hoesten en voelden zich niet helemaal lekker. Maar opvallend is dat bijna de helft geen koorts had en een vergelijkbaar aantal geen loopneus of verkoudheidsverschijnselen. Ook had maar 57 procent hoofdpijn.
Niet verwonderlijk dat bijna twee derde van de geteste medewerkers gewoon aan het werk is gegaan, ondanks de klachten. Het onderzoek heeft niet uitgewezen dat zij ook anderen besmet hebben.
https://www.gelderlander.(...)oronavirus~a1a386c9/
We hadden inderdaad in 1 Januari Nederland op slot moeten zetten, iedereen in thuis quarantine moeten plaatsen en dit door het leger laten handhaven met ondersteuning van een verplichte app op je telefoon. Duur van deze lockdown zal minimaal een 1/2 jaar zijn, maar hou rekening met een jaar of misschien 1,5 jaar.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 09:57 schreef ViviRAWRS het volgende:
@:Rolfieo en anderen met dezelfde mening:
Dit topic loopt al sinds 25 februari, nog voordat de eerste Nederlandse COVID-19-patiënt ontdekt werd. Het is dus helemaal geen makkelijke kritiek achteraf, wij hebben het vanaf het allereerste begin al mis zien gaan.
Er is niemand die dit zegt. Wat een achterlijke conclusie trek je hier op basis van (ook terecht) gegeven kritiek in dit topic.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 10:27 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
We hadden inderdaad in 1 Januari Nederland op slot moeten zetten, iedereen in thuis quarantine moeten plaatsen en dit door het leger laten handhaven met ondersteuning van een verplichte app op je telefoon. Duur van deze lockdown zal minimaal een 1/2 jaar zijn, maar hou rekening met een jaar of misschien 1,5 jaar.
Mogelijk sterfgevallen zal enorm zijn, en ziekenhuizen zullen een chaos worden in deze periode.
Dit doen wij op basis van de adviezen van onze medische specialisten op FOK. Een forum wat bekend staat om al zijn medische en voornamelijk op epidemioloog, virologie, microbiologie, politieke en gedrag deskundigen.
Heel Nederland zal zich dan hier ook echt aan houden, zonder enige commentaar of andere gevolgen.
Maar ik wel een goede start, om mee te beginnen. Bij vorige grote ziekten werkt dit wel heel goed.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 10:11 schreef SOG het volgende:
Ach jonge als rivm op 15 febr een blij filmpje post over dat we ons geen zorgen hoeven te maken en dat iedereen die besmet is zijn contacten worden nagegaan en getest en evt worden geisoleerd dan heb je toch gewoon de plank zwaar misgeslagen. Op dat moment was china al een shitstorm.
En dan die quote over dat je carnaval in kleine groepen viert.... dan ben je toch gewoon wereldvreemd.
Ignorance is strength?
quote:Op zaterdag 28 maart 2020 10:27 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
We hadden inderdaad in 1 Januari Nederland op slot moeten zetten, iedereen in thuis quarantine moeten plaatsen en dit door het leger laten handhaven met ondersteuning van een verplichte app op je telefoon. Duur van deze lockdown zal minimaal een 1/2 jaar zijn, maar hou rekening met een jaar of misschien 1,5 jaar.
Mogelijk sterfgevallen zal enorm zijn, en ziekenhuizen zullen een chaos worden in deze periode.
Dit doen wij op basis van de adviezen van onze medische specialisten op FOK. Een forum wat bekend staat om al zijn medische en voornamelijk op epidemioloog, virologie, microbiologie, politieke en gedrag deskundigen.
Heel Nederland zal zich dan hier ook echt aan houden, zonder enige commentaar of andere gevolgen.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 10:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Er is niemand die dit zegt. Wat een achterlijke conclusie trek je hier op basis van (ook terecht) gegeven kritiek in dit topic.
Stel je niet zo aan en doe eens niet zo belachelijk.
En waar baseert de WHO zijn adviezen op?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 10:18 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
En waarom slaan we het advies van de WHO in de wind? Nadat de "test, test, test"-boodschap werd gecommuniceerd (zie tweet in OP) stelde het RIVM dat dit advies vooral op andere landen van toepassing is.Zo hoefden ze er geen werk van te maken om de testcapaciteit drastisch op te schroeven:
[..]
Ja en andere experts hier beweren dat roken juist het risico op een coronabesmetting verkleint:quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:02 schreef MakkieR het volgende:
Ik weet niet of dit het RIVM is, maar ik hoor steeds geluiden op 1 of bij Eva Jinek dat een bepaald groep mensen de risico groepen zijn. Eerst waren het de ouderen, later kreeg je erbij te horen dat ook rokers tot de risicogroep behoort. Als je nu stopt met roken dan ga je er misschien niet aan door Corona.
Wij hoeven echt niet als een Messias behandeld te worden hoor, maar het zou wel fijn zijn als onze (naar nu blijkt terechte) kritiek niet simpel wordt afgedaan met "achteraf is makkelijk praten" (want wij deden het voorafquote:Op zaterdag 28 maart 2020 10:34 schreef Basp1 het volgende:
Nu niet te cynisch worden voor deze Fokkers die denken dat ze als Messias behandeld moeten worden omdat ze met hun doomvoorspellingen het een keer goed hadden. Net zoals de kapotte klok het 2* per dag goed heeft.
Mwa vooraf zijn mij hier massale slachtingen beloofd en stijgingen van 80% per dag. Niet iets wat is uitgekomen. Zelfs de IC's in Brabant zitten nog niet in de 3e fase. Die fase zou volgens belofte een week geleden al in zijn gegaan. Ook is mij beloofd dat er vele jongen mensen met honinggraatlongen in het ziekenhuis terecht zouden komen. Tot de leeftijd van 40 jaar komt iets meer dan 4,5% in het ziekenhuis terecht, afgaande op de huidige besmettingscijfers van het RIVM. De uiteindelijke besmettingen liggen naar verwachting een veelvoud hoger, waardoor het ziekenhuis-opname plaatje en het mortaliteitspercentage nog kariger wordt.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 11:13 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wij hoeven echt niet als een Messias behandeld te worden hoor, maar het zou wel fijn zijn als onze (naar nu blijkt terechte) kritiek niet simpel wordt afgedaan met "achteraf is makkelijk praten" (want wij deden het vooraf) en "een kapotte klok heeft het ook 2 keer per dag goed" (want onze kritiek was niet lukraak, maar onderbouwd).
Dat is idd frappant dat ze alleen kijken naar voorspelling van hun die zelf goed uitgekomen zijn, maar heel snel over foute voorspellingen van deze subgroep heen springen en snel het RIVM weer daarna van alles de schuld gaan geven.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 11:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Mwa vooraf zijn mij hier massale slachtingen beloofd en stijgingen van 80% per dag. Niet iets wat is uitgekomen. Zelfs de IC's in Brabant zitten nog niet in de 3e fase. Die fase zou volgens belofte een week geleden al in zijn gegaan. Ook is mij beloofd dat er vele jongen mensen met honinggraatlongen in het ziekenhuis terecht zouden komen.
Ik ga even alleen hierop in, want de rest van de uitspraken heb ik nooit gedaan.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 11:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Zelfs de IC's in Brabant zitten nog niet in de 3e fase. Die fase zou volgens belofte een week geleden al in zijn gegaan.
quote:Verplaatsen honderden coronapatiënten uit Brabant wordt megaoperatie
21 maart 2020
De capaciteit van de Brabantse ziekenhuizen, waaronder de intensive care, is de komende week onvoldoende. Door overbelasting zullen circa 500 tot 700 patiënten naar de intensive care en andere afdelingen in ziekenhuizen buiten de provincie moeten worden gebracht. Vandaag was het voor ongeveer 60 patiënten al zover.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-defensie-militairen
Het kan zijn dat jij die uitspraken niet gedaan hebt. Maar je reageert wel op een post waarin het gaat cq je het opneemt voor de voorspellingen van de virologen alhier.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 11:46 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik ga even alleen hierop in, want de rest van de uitspraken heb ik nooit gedaan.
Misschien is het je ontgaan dat er inmiddels honderden COVID-19-patiënten zijn overgeplaatst vanuit Noord-Brabant naar ziekenhuizen elders in het land? Anders hadden ze in Noord-Brabant inderdaad vorig weekend al code zwart gehad op de IC's:
[..]
Graag een bron welke virologen dat dan zijn. Mij zijn geen fok-posters bekend die beweren viroloog te zijn?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 11:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het kan zijn dat jij die uitspraken niet gedaan hebt. Maar je reageert wel op een post waarin het gaat over de voorspellingen van de virologen alhier.
Voor wat betreft je IC punt: het is toch opgelost? We zitten niet in fase 3 (code rood en zwart, dat taalgebruik (niet van jou hoor) is ook al onnodig ophitsend) Jouw argument is 'stel..dat' ja zo kan iedereen er wel een punt aan lullen. Stel dat we geen corona hadden gehad, dan was er niks aan de hand geweest.
quote:Op zaterdag 28 maart 2020 11:53 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Graag een bron welke virologen dat dan zijn. Mij zijn geen fok-posters bekend die beweren viroloog te zijn?
Even ge-repostquote:Op zaterdag 28 maart 2020 11:18 schreef VacaLoca het volgende:
Rivm heeft iig elke keer bij twijfel de meest naïeve keus gemaakt:
Onduidelijk of virus hier kan komen: RIVM: nah geen directe vluchten Wuhan. (achteraf: verspreid snel hele wereld over)
Onduidelijk of je alleen besmettelijk bent bij klachten of ook als je geen klachten hebt: RIVM : je bent alleen besmettelijk bij klachten. (achteraf: ook zonder klachten besmettelijk)
Onduidelijk of kinderen het virus doorgeven: RIVM en Rutte: kinderen niet vatbaar dus speel lekker buiten (achteraf: kinderen wel besmettelijk (hoewel rivm dat nog steeds niet duidelijk concludeerd))
Onduidelijk of je corona kan hebben als je niet in Italië, Wuhan of Iran bent geweest: RIVM: alleen thuisblijven als je in risicogebied bent geweest. (achteraf: Nederland was al zelf een brandhaard).
Meeste dingen is vrij common sense op het moment zelf al dat wat achteraf bevestigd werd wss aan de orde was. Dat werd overal toen al geroepen dus is geen captain hindsight gedrag hier vind ik.
Punt is dus ook dat ookal kan je argumenteren dat ze het toen niet wisten, dat rivm en overheid dan hadden moeten handelen naar worst case scenario.
Dit.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 10:29 schreef Confetti het volgende:
In tijden van crisis gaat een groot deel gewoon blind van de bevolking achter de leiders staan. Terwijl we absurd snel onze IC-capaciteit hebben bereikt, vergeleken met andere landen en nota bene op plek 3 staan van de gehele wereld qua aantal doden, relatief gezien.
We doen het gewoon waardeloos.
Dat plaatje beschrijft het RIVM inderdaad goed, dankquote:
Daar zijn we het over eensquote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:06 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat plaatje beschrijft het RIVM onderdaad goed, dank
Leg mij dan eens uit, als je het zelf zo goed zag aankomen dat het zo uit de hand zou lopen, dat je toch een nieuw huis hebt gekocht zonder je oude huis te verkopen enzoquote:
Omdat ik dat nieuwe huis kocht vlak voordat de poep door de ventilator begon te slingeren.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit, als je het zelf zo goed zag aankomen dat het zo uit de hand zou lopen, dat je toch een nieuw huis hebt gekocht zonder je oude huis te verkopen enzo
Ik gun je een vlotte verkoop, dus mooi zo. Je hebt er wel meermalen grote zorgen over geuit. Aan de ene kant verwijten dat een club niet handelt in januari naar een apocalyps maar ondertussen zelf risicovolle constructies aangaan is nogal, wat we plachten te noemen, hypocriet.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Omdat ik dat nieuwe huis kocht vlak voordat de poep door de ventilator begon te slingeren.
Overigens hebben we ons huidige huis sinds gisteren online staan en binnen 2 uur al 6 bezichtigingen in kunnen plannen. Die verkoop komt wel goed. Dankje.
Offtopic maar good for you. Ik misgun je niks.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:12 schreef vosss het volgende:
Bovendien heb ik een getekend rentevoorstel liggen op het allltime low; die is langzaam al weer aan het stijgen.
Dus eigenlijk had ik het niet beter kunnen doen
Dat we het zelfs veel slechter doen dan Duitsland en daar om IC-plaatsen vragen terwijl we als klein flexibel welvarend handelsland ook nog eens tegen tekorten van beschermingsmiddelen dreigen aanlopen is een wakeup-call waard.quote:
Dankjequote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:17 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Offtopic maar good for you. Ik misgun je niks.
Onduidelijk of virus hier kan komen: RIVM: nah geen directe vluchten Wuhan. (achteraf: verspreid snel hele wereld over)quote:
Oh ik ben benieuwd naar welk onbewoond eiland hij is verhuisd.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:55 schreef deedeetee het volgende:
Anderen deden t niet beter.
27 februari is dit artikel van.
Tis gelukkig een * zij * ik hoop dat ze het overleeft heeft. Zou wel t toppunt van ironie zijn als t haar dood geworden was.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:02 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Oh ik ben benieuwd naar welk onbewoond eiland hij is verhuisd.
quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:55 schreef deedeetee het volgende:
Anderen deden t niet beter.
27 februari is dit artikel van.
Je kunt nooit weten hoe het was gegaan met andere maatregelen of eerder of niks doen. Je kunt het maar één keer doen in een land.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:55 schreef Pedroso het volgende:
Met de kennis van nu zouden we ongetwijfeld andere maatregelen hebben genomen maar dat wil niet zeggen dat we nog steeds goed de Sjaak waren geweest als we het anders hadden gedaan. Een zelfuitgeroepen voorbeeld land als België zit ook nog gewoon op bijna dezelfde curve als die van Nederland.
Wat mij betreft is een intelligente Lockdown zoals we die nu hebben de best mogelijke maatregel, hoe meer mensen kunnen doorwerken hoe beter.
Het overgrote deel van de bevolking heeft vertrouwen in het Nederlandse beleid, al vanaf het begin. In mijn omgeving dan ook vooral lof voor het kabinet (en aanverwante crisisorganisaties) dit aanpakken in deze moeilijk, zeer onzekere tijden.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:18 schreef Tyr80 het volgende:
Buiten FOK! is iedereen die ik ken best pissig op het gevoerde beleid en de verantwoordelijken daarvoor, komen jullie buiten FOK! nog mensen tegen die er wel positief over zijn?
Zelden....quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:18 schreef Tyr80 het volgende:
Buiten FOK! is iedereen die ik ken best pissig op het gevoerde beleid en de verantwoordelijken daarvoor, komen jullie buiten FOK! nog mensen tegen die er wel positief over zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |