Het kan zijn dat jij die uitspraken niet gedaan hebt. Maar je reageert wel op een post waarin het gaat cq je het opneemt voor de voorspellingen van de virologen alhier.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 11:46 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik ga even alleen hierop in, want de rest van de uitspraken heb ik nooit gedaan.
Misschien is het je ontgaan dat er inmiddels honderden COVID-19-patiënten zijn overgeplaatst vanuit Noord-Brabant naar ziekenhuizen elders in het land? Anders hadden ze in Noord-Brabant inderdaad vorig weekend al code zwart gehad op de IC's:
[..]
Graag een bron welke virologen dat dan zijn. Mij zijn geen fok-posters bekend die beweren viroloog te zijn?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 11:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het kan zijn dat jij die uitspraken niet gedaan hebt. Maar je reageert wel op een post waarin het gaat over de voorspellingen van de virologen alhier.
Voor wat betreft je IC punt: het is toch opgelost? We zitten niet in fase 3 (code rood en zwart, dat taalgebruik (niet van jou hoor) is ook al onnodig ophitsend) Jouw argument is 'stel..dat' ja zo kan iedereen er wel een punt aan lullen. Stel dat we geen corona hadden gehad, dan was er niks aan de hand geweest.
quote:Op zaterdag 28 maart 2020 11:53 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Graag een bron welke virologen dat dan zijn. Mij zijn geen fok-posters bekend die beweren viroloog te zijn?
Even ge-repostquote:Op zaterdag 28 maart 2020 11:18 schreef VacaLoca het volgende:
Rivm heeft iig elke keer bij twijfel de meest naïeve keus gemaakt:
Onduidelijk of virus hier kan komen: RIVM: nah geen directe vluchten Wuhan. (achteraf: verspreid snel hele wereld over)
Onduidelijk of je alleen besmettelijk bent bij klachten of ook als je geen klachten hebt: RIVM : je bent alleen besmettelijk bij klachten. (achteraf: ook zonder klachten besmettelijk)
Onduidelijk of kinderen het virus doorgeven: RIVM en Rutte: kinderen niet vatbaar dus speel lekker buiten (achteraf: kinderen wel besmettelijk (hoewel rivm dat nog steeds niet duidelijk concludeerd))
Onduidelijk of je corona kan hebben als je niet in Italië, Wuhan of Iran bent geweest: RIVM: alleen thuisblijven als je in risicogebied bent geweest. (achteraf: Nederland was al zelf een brandhaard).
Meeste dingen is vrij common sense op het moment zelf al dat wat achteraf bevestigd werd wss aan de orde was. Dat werd overal toen al geroepen dus is geen captain hindsight gedrag hier vind ik.
Punt is dus ook dat ookal kan je argumenteren dat ze het toen niet wisten, dat rivm en overheid dan hadden moeten handelen naar worst case scenario.
Dit.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 10:29 schreef Confetti het volgende:
In tijden van crisis gaat een groot deel gewoon blind van de bevolking achter de leiders staan. Terwijl we absurd snel onze IC-capaciteit hebben bereikt, vergeleken met andere landen en nota bene op plek 3 staan van de gehele wereld qua aantal doden, relatief gezien.
We doen het gewoon waardeloos.
Dat plaatje beschrijft het RIVM inderdaad goed, dankquote:
Daar zijn we het over eensquote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:06 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat plaatje beschrijft het RIVM onderdaad goed, dank
Leg mij dan eens uit, als je het zelf zo goed zag aankomen dat het zo uit de hand zou lopen, dat je toch een nieuw huis hebt gekocht zonder je oude huis te verkopen enzoquote:
Omdat ik dat nieuwe huis kocht vlak voordat de poep door de ventilator begon te slingeren.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit, als je het zelf zo goed zag aankomen dat het zo uit de hand zou lopen, dat je toch een nieuw huis hebt gekocht zonder je oude huis te verkopen enzo
Ik gun je een vlotte verkoop, dus mooi zo. Je hebt er wel meermalen grote zorgen over geuit. Aan de ene kant verwijten dat een club niet handelt in januari naar een apocalyps maar ondertussen zelf risicovolle constructies aangaan is nogal, wat we plachten te noemen, hypocriet.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Omdat ik dat nieuwe huis kocht vlak voordat de poep door de ventilator begon te slingeren.
Overigens hebben we ons huidige huis sinds gisteren online staan en binnen 2 uur al 6 bezichtigingen in kunnen plannen. Die verkoop komt wel goed. Dankje.
Offtopic maar good for you. Ik misgun je niks.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:12 schreef vosss het volgende:
Bovendien heb ik een getekend rentevoorstel liggen op het allltime low; die is langzaam al weer aan het stijgen.
Dus eigenlijk had ik het niet beter kunnen doen
Dat we het zelfs veel slechter doen dan Duitsland en daar om IC-plaatsen vragen terwijl we als klein flexibel welvarend handelsland ook nog eens tegen tekorten van beschermingsmiddelen dreigen aanlopen is een wakeup-call waard.quote:
Dankjequote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:17 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Offtopic maar good for you. Ik misgun je niks.
Onduidelijk of virus hier kan komen: RIVM: nah geen directe vluchten Wuhan. (achteraf: verspreid snel hele wereld over)quote:
Oh ik ben benieuwd naar welk onbewoond eiland hij is verhuisd.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:55 schreef deedeetee het volgende:
Anderen deden t niet beter.
27 februari is dit artikel van.
Tis gelukkig een * zij * ik hoop dat ze het overleeft heeft. Zou wel t toppunt van ironie zijn als t haar dood geworden was.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:02 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Oh ik ben benieuwd naar welk onbewoond eiland hij is verhuisd.
quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:55 schreef deedeetee het volgende:
Anderen deden t niet beter.
27 februari is dit artikel van.
Je kunt nooit weten hoe het was gegaan met andere maatregelen of eerder of niks doen. Je kunt het maar één keer doen in een land.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:55 schreef Pedroso het volgende:
Met de kennis van nu zouden we ongetwijfeld andere maatregelen hebben genomen maar dat wil niet zeggen dat we nog steeds goed de Sjaak waren geweest als we het anders hadden gedaan. Een zelfuitgeroepen voorbeeld land als België zit ook nog gewoon op bijna dezelfde curve als die van Nederland.
Wat mij betreft is een intelligente Lockdown zoals we die nu hebben de best mogelijke maatregel, hoe meer mensen kunnen doorwerken hoe beter.
Het overgrote deel van de bevolking heeft vertrouwen in het Nederlandse beleid, al vanaf het begin. In mijn omgeving dan ook vooral lof voor het kabinet (en aanverwante crisisorganisaties) dit aanpakken in deze moeilijk, zeer onzekere tijden.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:18 schreef Tyr80 het volgende:
Buiten FOK! is iedereen die ik ken best pissig op het gevoerde beleid en de verantwoordelijken daarvoor, komen jullie buiten FOK! nog mensen tegen die er wel positief over zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |