abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:39:27 #26
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192295588
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:35 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ik kap ermee. We zitten nu in 2 topics met elkaar te discussiëren en het gaat hem niet worden. Of je wil het niet zien, of je werkt voor de overheid. Of beiden.

Maar neem maar van mij aan dat heel veel mensen die virus minder onderschat hebben dan het RIVM en dat die in januari / februari al lang met zekerheid aangrenzende waarschijnlijkheid wisten dat het ook hier zou gaan gebeuren zonder verregaande maatregelen. Die maatregelen zijn niet getroffen en daarom zitten we nu met de gebakken peren.

Dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk, we zitten met de gebakken peren door een stel kutchinezen. Daar kan het RIVM dan weer niks aan doen.
Wellicht, maar die mensen konden dat veilig roepen (op een forum) zonder dat ze economieverwoestende keuzes hoefden te maken. Als ze ernaast hadden gezeten was er niks aan de hand.

Significant verschil met het RIVM
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192295667
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wellicht, maar die mensen konden dat veilig roepen (op een forum) zonder dat ze economieverwoestende keuzes hoefden te maken. Als ze ernaast hadden gezeten was er niks aan de hand.

Significant verschil met het RIVM
Dat punt heb ik al eerder gemaakt. Ik heb begrip voor het later reageren van het RIVM dan een stelletje forumgangers, maar Nederland was sowieso later dan vrijwel alle landen in de buurt en ook 'lakser'.

Daarbij, hebben ze ook FOUTIEVE uitspraken gedaan. Dat is mijn grootste punt. Welke sukkel zegt 'carnaval vier je in kleine groepjes'? Kom toch op. Ook werden er foutieve uitspraken gedaan over de besmettelijkheid van het virus, terwijl officiële kanalen van andere landen heel andere informatie naar buiten brachten.
pi_192295986
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:43 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Dat punt heb ik al eerder gemaakt. Ik heb begrip voor het later reageren van het RIVM dan een stelletje forumgangers, maar Nederland was sowieso later dan vrijwel alle landen in de buurt en ook 'lakser'.

Daarbij, hebben ze ook FOUTIEVE uitspraken gedaan. Dat is mijn grootste punt. Welke sukkel zegt 'carnaval vier je in kleine groepjes'? Kom toch op. Ook werden er foutieve uitspraken gedaan over de besmettelijkheid van het virus, terwijl officiële kanalen van andere landen heel andere informatie naar buiten brachten.
Er valt best wat kritiek te hebben en zeker op die carnaval uitspraak. Ik ga graag mee met de kosters hier. Ik heb twee rieken, Ik leen er graag één uit.

Maar om een tweet van een RIVM medewerker, waar hij/zij persoonlijk op een vraag reageert te kwalificeren als officiële persverklaring (en zelfs dan nog de woorden verdraaien). En een Van Dissel moet daarvoor vervolgd worden. Het is om te janken.

En dan het verwijt over "griepje". Net de tweet gelezen hahahha _O- gewoon niet kunnen lezen. Bizar _O-
pi_192296878
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wellicht, maar die mensen konden dat veilig roepen (op een forum) zonder dat ze economieverwoestende keuzes hoefden te maken. Als ze ernaast hadden gezeten was er niks aan de hand.

Significant verschil met het RIVM
Met het op grote schaal inkopen van PPE en ontsmettingsmiddelen was de economie heus niet kapot gegaan hoor. Zat voorbereidingen die gemakkelijk te treffen waren geweest zonder welke schade dan ook met als grootste risico dat je een eventueel door te verhandelen grote voorraad voor later zou hebben.

Het was niet slechts dat men geen risico's wilde nemen, men had zelf oprecht geen flauw benul terwijl vele duizenden internetkneuzen het wél aan zagen komen. (En wanneer niet de pandemie/dreiging dan toch minstens de run op bepaalde producten.) Hier is door mensen die daar veel te veel voor betaald worden onvoorstelbaar gefaald. :W
  vrijdag 27 maart 2020 @ 02:39:48 #30
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192297304
Ik lees dat sommige mensen het RIVM en de overheid heel erg verdedigen maar er zijn gewoon objectief gezien wat fouten gemaakt. En dan heb ik het niet over wat nou de beste aanpak is van deze crisis met betrekking tot economische activiteiten en lockdown / geen lockdown, want daarvoor bestaat geen handboek soldaat. Het is ook nog maar de vraag of een China, dat haar hele economie heeft opgeofferd, er beter uit zal komen dan Nederland.

Wat mij stoort is het volgende:
-Er zitten weeffouten in het systeem. Één van de weeffouten is de volledige afhankelijkheid van Roche voor tests en China voor mondkapjes. Goed, dat zijn fouten die je niet in één nacht hebt hersteld maar dat zijn wel risico's die je als vooruitziende overheid en gezondheidsorganisatie in kaart had moet gaan brengen in Januari. Vervolgens had je daarnaar kunnen handelen. In het debat werd er gistereb continu omheen gedraaid, maar duidelijk is dat de overheid nu pas enigszins met Roche in gesprek is en ook nu pas is men bezig mondkapjes uit China te halen. Dit had je economisch gezien niet de kop gekost noch had je hiermee onnodige paniek gezaaid.
-Wat betreft het opschalen van de IC's en de coördinatie in ziekenhuizen is er ook vooral reactief gereageerd. En ook dat was minder erg geweest als het in reactie op de situatie in Italië was geweest. Nu was het in reactie op de situatie in Nederland zelf. Met een kans dat we eind Mei met overvolle IC's zaten. Het alternatief zou zijn dat we een overschot op vrijgemaakte / bestelde beademingsapparaten weer terug zouden kunnen geven aan privéklinieken, Defensie en dierenartsen of zouden kunnen inzetten om Italië te ontlasten.
-Er zijn veel onwaarheden verkondigd waar men niet op terug is gekomen. Dat komt de geloofwaardigheid niet ten goede. Ook dat Singapore in lockdown zou zitten is nog een goed voorbeeld.
-Argumenten die worden aangedragen voor het niet kunnen hanteren van beleid dat landen als Singapore, Zuid-Korea en Taiwan hanteren zijn argumenten die voortkomen uit het eigen gekozen beleid. In landen als Singapore en Taiwan had men het carnaval niet door laten gaan (carnaval werd als argument gebruikt voor het niet kunnen doen van contactonderzoek). Maar goed, dat is nog te billijken omdat de beer nog niet los was in Italië toen. Maar dat neemt niet weg dat ondanks het carnaval, men wel de aanpak van Taiwan / Singapore zoveel mogelijk had kunnen hanteren met inachtneming van het feit dat mensen ook voordat ze symptomen hebben besmettelijk zijn. Idem aan de aanpak van Groningen. Bij dit beleid zouden ook eerder vluchtrestricties zijn ingevoerd (kost je ook de kop niet) en quarantaineregels voor terugkerende mensen uit China, Zuid-Korea en Italië.
-De 900 Vindicat studenten was ook een mooi voorbeeld. Het is met een sisser afgelopen, maar had in potentie een kleine catastrofe in Groningen in gang kunnen zetten. Hoe daarmee is omgegaan was in landen als Taiwan en Singapore ook nooit gebeurd.
pi_192299267
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee, het RIVM heeft deze dingen nooit beweerd. Zeker niet met jouw stelligheid.
Uhm wel, zeker voor zorgmedewerkers kramen ze nu onzin uit om geen paniek te veroorzaken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192299299
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nuance aanbrengen betekent dat je je indekt tegen simpele zielen die alles zwart-wit zien.

'Er is 99% kans dat X niet gebeurd'
* De 1% kans gebeurd *
'JIJ ZEI DAT HET NIET ZOU GEBEUREN!'

Kansberekening is ook lastig.
Kom op, die hele carnavalsstatement was toch bullshit en mensen hadden dat gelijk al door.
Ook dat niet besmettelijk zijn was al in het buitenland aangetoond dat dat niet waar was.

Je hebt nuanceren en bagatelliseren. Dit is geen nuanceren meer.

En dat roep ik trouwens de hele tijd al. gezegd hebbende dat ik ook niet verwacht had dat geheel Europa op slot zou gaan. Maar ik had dan ook meer van de test faciliteiten verwacht.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 27 maart 2020 @ 10:18:55 #34
269689 crew  Viv
pi_192299616
Ik heb de OP vernieuwd, zie daar alle uitspraken die het RIVM wél stellig deed en die pijnlijk onjuist waren. :Y)

Opvallend genoeg zijn die allemaal van dezelfde webcare-medewerker. :D
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:19:14 #35
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192299618
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nuance aanbrengen betekent dat je je indekt tegen simpele zielen die alles zwart-wit zien.

'Er is 99% kans dat X niet gebeurd'
* De 1% kans gebeurd *
'JIJ ZEI DAT HET NIET ZOU GEBEUREN!'

Kansberekening is ook lastig.
Het gaat niet om kansberekening, maar om mensenlevens.

De nuance geeftbonduidelijkheid.

Ze hadden kunnen communiceren "het is mogelijk dat het virus naar Nederland komt."
Ook nuance, en helder, maar nog geen paniek.
Kwalijker is dat er steeds niet gehandeld werd, "geen woorden maar daden". Als je weet dat het gaat komen, ga je toch hamsteren in o.a. beademingsapparatuur en mondkapjes etc? En sluit je direct alle lucht- en zeehavens en als Europa ook de grenzen, met quarantaine voor alle migranten en andere mensen die de grens over willen.
De social distancing had moeten ingaan toen Rutte nog lachte dat we elkaar geen hand meer mochten geven.

Wist je dat op de site van RIVM helemaal niet staat wat de incubatietijd is en vanaf wanneer je het virus kunt overdragen? Dat is cruciale informatie. Er staat ook niet op of het virus op kinderen kan leven, zoals het op andere oppervlakten in leven blijft.
De informatie is dus incompleet en in het verleden vaak misleidend gebleken. Ook het NL-Alert blonk uit in onduidelijkheid, waardoor iedereen het op zijn eigen manier kon interpreteren.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:22:27 #36
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192299648
quote:
Echt schandalig. Daar mogen koppen gaan rollen.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:26:46 #37
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192299692
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:00 schreef opgebaarde het volgende:


Maar om een tweet van een RIVM medewerker, waar hij/zij persoonlijk op een vraag reageert te kwalificeren als officiële persverklaring (en zelfs dan nog de woorden verdraaien). En een Van Dissel moet daarvoor vervolgd worden. Het is om te janken.
De R staat voor Rijks. Het is het officiële twitteraccount van het RIVM, een overheidsinstantie. Als burger mag je verwachten dat daar alleen officiële mededelingen van de overheid worden geplaatst, en dat die aan richtlijnen voor communicatie voldoen, in elke uiting. Als een individuele medewerker iets doms twittert, moet onmiddellijk rectificatie volgen.
pi_192299824
Ik voel bij het RIVM wel een vorm van verwaandheid. Tegenover het onnozele volk ach dat kan ik nog begrijpen. Maar als het RIVM ook verwaand is tegen hun collega's in het buitenland, dan begin ik me zorgen te maken. Gelukkig geeft men nu gehoor aan de virologen en artsen in Italie en Spanje etc. Maar echt moeizaam ging dit wel. Verder krijg ik echt het gevoel dat men constant hun rotzooi onder het tapijt zit te vegen. Net doen alsof het allemaal goed komt maar intussen wel met de gebakken peren zitten. Maar ja door het falen van de RIVM hebben we nu de ellende voor onze kiezen gekregen. En voorlopig kunnen we deze ellende alleen maar slikken, want de overheid zit zowat in de reet van het RIVM.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:40:22 #39
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192299853
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:38 schreef MakkieR het volgende:
Ik voel bij het RIVM wel een vorm van verwaandheid. Tegenover het onnozele volk ach dat kan ik nog begrijpen. Maar als het RIVM ook verwaand is tegen hun collega's in het buitenland, dan begin ik me zorgen te maken. Gelukkig geeft men nu gehoor aan de virologen en artsen in Italie en Spanje etc. Maar echt moeizaam ging dit wel. Verder krijg ik echt het gevoel dat men constant hun rotzooi onder het tapijt zit te vegen. Net doen alsof het allemaal goed komt maar intussen wel met de gebakken peren zitten. Maar ja door het falen van de RIVM hebben we nu de ellende voor onze kiezen gekregen. En voorlopig kunnen we deze ellende alleen maar slikken, want de overheid zit zowat in de reet van het RIVM.
Het RIVM is de overheid.
pi_192300502
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:26 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De R staat voor Rijks. Het is het officiële twitteraccount van het RIVM, een overheidsinstantie. Als burger mag je verwachten dat daar alleen officiële mededelingen van de overheid worden geplaatst, en dat die aan richtlijnen voor communicatie voldoen, in elke uiting. Als een individuele medewerker iets doms twittert, moet onmiddellijk rectificatie volgen.
Joh nog steeds is veel onduidelijk over het virus of is iets nog niet 100% aangetoond. Zie dit topic en de boze stampvoeters. Dus als het nu nog niet feitelijk vaststaat, stond het toen al helemaal niet 100% vast.

Ik hoop dat vanaf nu alle (semi) overheidsinstanties niet meer reageren op vragen.
pi_192300526
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Echt schandalig. Daar mogen koppen gaan rollen.
in alle landen
pi_192301039
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ze hadden kunnen communiceren "het is mogelijk dat het virus naar Nederland komt."
Het is ook mogelijk om aangereden te worden op een zebrapad.
Het is ook mogelijk om slachtoffer te zijn van een aanslag.
Het is ook mogelijk om door de bliksem geraakt te worden.

Laten we alle grote evenementen voor de rest van ons leven afgelasten, omdat er MOGELIJK iets zou kunnen gebeuren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192301692
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 12:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is ook mogelijk om aangereden te worden op een zebrapad.
Het is ook mogelijk om slachtoffer te zijn van een aanslag.
Het is ook mogelijk om door de bliksem geraakt te worden.

Laten we alle grote evenementen voor de rest van ons leven afgelasten, omdat er MOGELIJK iets zou kunnen gebeuren.
Je overdrijft weer wat je punt niets sterker maakt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192302211
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 12:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Je overdrijft weer wat je punt niets sterker maakt.
Het punt is gewoon dat niemand van de experts een catastrofe van deze omvang als een realistisch scenario heeft gezien. Dat een paar amateurvirologen hier het zogenaamd voorspeld hadden, doet daar niets aan af.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192302421
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het punt is gewoon dat niemand van de experts een catastrofe van deze omvang als een realistisch scenario heeft gezien. Dat een paar amateurvirologen hier het zogenaamd voorspeld hadden, doet daar niets aan af.
In de eerste persconferentie, die met dat briefje. Herinner je je die nog?

Daarin werd gevraagd waarom een groep Chinezen twee weken in Quarantaine moesten en dat dit niet gold voor andere reizigers.

Het antwoord van, ik meen Bruins, sprak boekdelen.

Het was China die dit had gevraagd, China heeft dus aangegeven dat die mensen in quarantaine moesten. Nu ben ik natuurlijk niet op de hoogte van de communicatie op zich, maar het geeft te denken.

Het is niet alleen hier op FOK! dat mensen het van ver af zagen aankomen, de signalen waren dan ook overduidelijk, ook Baudet is al sinds eind januari bezig, je kan vinden van hem wat je wil, maar uiteindelijk heeft ook hij gelijk gekregen.

Het vraagt ook geen studie epidemiologie om te zien dat China in paniek raakt. Het vraagt geen studie biologie om te snappen dat chinezen mensen zijn, net als wij, dus dat we op ons hoede moeten zijn.

De waarschuwingen waren glashelder. En zelfs als het had overgewaaid had een gedegen voorbereiding niet misstaan, met Schiphol en de doorvoerstatus die wij genieten is het krankzinnig dat er werd gesteld dat het risico laag was omdat er geen vluchten uit wuhan waren.

Dat er onvoldoende testen waren en nauwelijks getest werd is bizar, ook de aanname dat d ekans klein was dat het hier zou aankomen, we wisten de R0 eind januari al.

Sorry, maar je raakt kant nog wal en je denigrerende benadering van mensen die het wel hebben zien aankomen maakt je eigenlijk nog meelijwekkender.

Dit is overigens de enige keer dat ik de moeite neem op je te reageren, ik heb een hekel aan dom getroll

:)

Prettig weekeind
pi_192302885
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het punt is gewoon dat niemand van de experts een catastrofe van deze omvang als een realistisch scenario heeft gezien. Dat een paar amateurvirologen hier het zogenaamd voorspeld hadden, doet daar niets aan af.
Dan hebben we de verkeerde experts. Sorry hoor maar toen het in China en Italie los ging zat men hier onzin over carnaval te raaskallen. En die landen waren toen al volop aan het waarschuwen. China had zelfs maatregelen afgedwongen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:19:56 #47
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192302909
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 12:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is ook mogelijk om aangereden te worden op een zebrapad.
Het is ook mogelijk om slachtoffer te zijn van een aanslag.
Het is ook mogelijk om door de bliksem geraakt te worden.

Laten we alle grote evenementen voor de rest van ons leven afgelasten, omdat er MOGELIJK iets zou kunnen gebeuren.
Nee, dat hoeft niet. Maar je staat dan minder voor lul als je eerst beweert dat het risico enorm klein is (terwijl iedereen die nadenkt weet dat dat niet waar is).
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:20:56 #48
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192302929
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Joh nog steeds is veel onduidelijk over het virus of is iets nog niet 100% aangetoond. Zie dit topic en de boze stampvoeters. Dus als het nu nog niet feitelijk vaststaat, stond het toen al helemaal niet 100% vast.
Wat is niet duidelijk?
Dat er een virus is?
Zelfs in BNW wordt daar niet over getwijfeld.
pi_192303000
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:18 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik heb de OP vernieuwd, zie daar alle uitspraken die het RIVM wél stellig deed en die pijnlijk onjuist waren. :Y)

Opvallend genoeg zijn die allemaal van dezelfde webcare-medewerker. :D
Mooi gedaan!
pi_192303009
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dan hebben we de verkeerde experts. Sorry hoor maar toen het in China en Italie los ging zat men hier onzin over carnaval te raaskallen. En die landen waren toen al volop aan het waarschuwen. China had zelfs maatregelen afgedwongen.
Captain hindsight weer het altijd beter.

Ben jij al miljardair vanwege handelen op de beurs als je zo precies alles kan voorspellen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')