twitter:KevRincon twitterde op zondag 22-03-2020 om 16:34:56Update on #COVIDー19 in New York. There are now 15,168 cases of the coronavirus. That’s 4,812 new cases overnight. reageer retweet
Maar de gemiddelde Nederlander dus niet. Of is de gemiddelde voetbalsupporter ook een hooligan?quote:Op zondag 22 maart 2020 16:39 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
True, maar dat is met elke maatregel zo.
twitter:clashreport twitterde op zondag 22-03-2020 om 16:33:59Sizi çok seviyoruz. Lütfen EVDE KALIN! https://t.co/sMrNxCYAxy reageer retweet
Belgie +8 weken lockdownquote:Op zondag 22 maart 2020 16:41 schreef vosss het volgende:
Heb ik vanmiddag nog nieuws gemist buiten die belg van 39 en 43 doden in Nederland?
Die gaan China en Italië flink overschrijdenquote:Op zondag 22 maart 2020 16:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Bijna 5000 nieuwe cases in New Yorktwitter:KevRincon twitterde op zondag 22-03-2020 om 16:34:56Update on #COVIDー19 in New York. There are now 15,168 cases of the coronavirus. That’s 4,812 new cases overnight. reageer retweet
Ik hoorde dat iemand aanwijzingen had voor een lockdownquote:Op zondag 22 maart 2020 16:41 schreef vosss het volgende:
Heb ik vanmiddag nog nieuws gemist buiten die belg van 39 en 43 doden in Nederland?
quote:Op zondag 22 maart 2020 16:41 schreef Markesh het volgende:
[..]
Die gaan China en Italië flink overschrijden
twitter:KevRincon twitterde op zondag 22-03-2020 om 16:37:17New York has now had 374 deaths related to #COVIDー19. reageer retweet
800.000 mondkapjes erbij dankzij Huaweiquote:Op zondag 22 maart 2020 16:41 schreef vosss het volgende:
twitter:yekvucutcom twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 15:04:08🇹🇷Yerli solunum cihazı üretiyoruz.
Biosys Medikal şirketi ve ASELSAN işbirliği ile mekanik ventilatör üretimi yapıldı.
Yerli solunum cihazının COVID-19 salgını sırasında önemli bir ihtiyacı karşılaması bekleniyor.
https://t.co/D6KvP8QCdR reageer retweet
Hoeveel erbij? Klinkt veel maar weet niet wat de stijging is.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:42 schreef kilon het volgende:
[..]twitter:KevRincon twitterde op zondag 22-03-2020 om 16:37:17New York has now had 374 deaths related to #COVIDー19. reageer retweet
Ik zou bijna adviseren om een peuk op te stekenquote:Op zondag 22 maart 2020 16:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
met de dag trek ik 't slechter, het gedrag van mensen die de maatregelen compleet negeren.
wat te doen.... Flink gaan hoesten? Luid boeren of vieze scheten laten?
Gewoon zelf je wel volgens de richtlijnen gedragen. Meer kan je niet doen. En hopen dat anderen dat ook doen.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
met de dag trek ik 't slechter, het gedrag van mensen die de maatregelen compleet negeren.
Met of zonder extra spyware van ome Erdogan?quote:Op zondag 22 maart 2020 16:43 schreef polderturk het volgende:
Het Turkse bedrijf BioSys is begonnen met de productie van beademingsapparaten. Gelijk honderden van bestellen.twitter:yekvucutcom twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 15:04:08🇹🇷Yerli solunum cihazı üretiyoruz.
Biosys Medikal şirketi ve ASELSAN işbirliği ile mekanik ventilatör üretimi yapıldı.
Yerli solunum cihazının COVID-19 salgını sırasında önemli bir ihtiyacı karşılaması bekleniyor.
https://t.co/D6KvP8QCdR reageer retweet
Dan zou ik wel ff het raam van je zolderkamer openzetten.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik spreek alleen nog met 1 vriendin af, voor de rest geen bezoek en ga ook nergens heen even.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:43 schreef vencodark het volgende:
Hier hebben de buren bezoek. Kindertjes lopen daar gezellig rond. Moeten ze zelf weten natuurlijk maar wij ontvangen niemand en gaan ook nergens heen.
Ontvangen of gaan jullie nog op bezoek?
Als niemand klachten heeft of onder de risicogroep valt.
Zomaar nieuwsgierig.
Komt totaal niet overeen met het gemelde dodental.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:42 schreef kilon het volgende:
[..]twitter:KevRincon twitterde op zondag 22-03-2020 om 16:37:17New York has now had 374 deaths related to #COVIDー19. reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Ja wel even eruit maar heel voorzichtig. Geen bezoek ontvangen. Gister even bij een vriend geweest, ook aan alle regels gehouden.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:43 schreef vencodark het volgende:
Hier hebben de buren bezoek. Kindertjes lopen daar gezellig rond. Moeten ze zelf weten natuurlijk maar wij ontvangen niemand en gaan ook nergens heen.
Zomaar nieuwsgierig.
De teringquote:Op zondag 22 maart 2020 16:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Bijna 5000 nieuwe cases in New Yorktwitter:KevRincon twitterde op zondag 22-03-2020 om 16:34:56Update on #COVIDー19 in New York. There are now 15,168 cases of the coronavirus. That’s 4,812 new cases overnight. reageer retweet
Gisteravond wel wat drankjes en spelletjes gedaan bij een vriend en vriendin van me. Met zn 4en waren we in totaal. Natuurlijk voorzichtig gedaan en niemand had klachten. Verder zonder ik me behoorlijk af, werk ik thuis en is boodschappen doen het enige wat ik buitenshuis doe.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:43 schreef vencodark het volgende:
Zomaar nieuwsgierig.
quote:Op zondag 22 maart 2020 16:45 schreef Tengano het volgende:
Deze is voor jou mootie. Hier kun je de mensen in vinden die een maand geleden voor gek werden verklaard.
COR / Het grote boodschappentopic.Mensen die hamsteren verklaar ik nog steeds voor gek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En die vind ik overigens een stuk asocialer dan wat mensen die in een park lopen.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
In China hebben ze nu camerea's die 99% van de mensen met een mondkapje ook herkennen.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:44 schreef superniger het volgende:
[..]
Met of zonder extra spyware van ome Erdogan?
Hoe bedoel je? lijkt me wel redelijk te kloppen.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Komt totaal niet overeen met het gemelde dodental.
Dat is wel waar. Dat is meteen wat het hier zo onwerkelijk maakt. Officieel zijn er 4200 gevallen in Nederland, maar hoeveel zijn het er écht?quote:
Was een tijdje terug x6 volgens het RIVM. Sindsdien zijn ze nog minder gaan testen, dus gok op minimaal x10.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:48 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat is wel waar. Dat is meteen wat het hier zo onwerkelijk maakt. Officieel zijn er 4200 gevallen in Nederland, maar hoeveel zijn het er écht?
Daar kan niemand een goed antwoord op geven, dat maakt deze hele situatie onbegrijpelijk en verwarrend.
quote:Op zondag 22 maart 2020 16:48 schreef polderturk het volgende:
Onze buurman is 63 jaar oud en heeft net een stent gehad.
Hij woont alleen.
Ik heb met hem afgesproken dat als ik boodschappen ga doen, dat ik gelijk voor hem ga kopen en dat ik het voor zijn deur zet.
Hij leeft in quarantaine.
Dat is precies het punt. Je gokt *10. Niemand die het weet.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:49 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Was een tijdje terug x6 volgens het RIVM. Sindsdien zijn ze nog minder gaan testen, dus gok op minimaal x10.
Goed bezig.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:48 schreef polderturk het volgende:
Hij woont alleen.
Ik heb met hem afgesproken dat als ik boodschappen ga doen, dat ik gelijk voor hem ga kopen en dat ik het voor zijn deur zet.
liefquote:Op zondag 22 maart 2020 16:48 schreef polderturk het volgende:
Hij woont alleen.
Dit is geen nieuws, of wilde je er nog wat over kwijt?quote:Op zondag 22 maart 2020 16:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
Italie; Op zaterdag stierven 793 mensen door het virus.
In totaal zijn er in Italië tot nu toe 4825 mensen aan het virus overleden.
bron: https://www.telegraaf.nl/(...)aam-hartverscheurend
Nee, geen bezoek voor ons. Kinderen laten we wel buitenspelen met een select groepje kinderen in de buurt. Mijn vrouw werkt in de ambulante zorg en heeft zodoende nog wel eens contact met anderen. Ik werk volledig vanuit huisquote:Op zondag 22 maart 2020 16:43 schreef vencodark het volgende:
Zomaar nieuwsgierig.
Volgens mij is de bedoeling om het zorgsysteem overeind te houden en niet 1 of ander wiskundig symbool.quote:
Dat klopt. Daarom zijn het aantal doden of aantal bezette bedden op de IC veel belangrijker om te volgen.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:49 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat is precies het punt. Je gokt *10. Niemand die het weet.
Het één heeft effect op het ander, maar het is idd wel prettiger om niet te veel in abstracte termen te spreken.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Volgens mij is de bedoeling om het zorgsysteem overeind te houden en niet 1 of ander wiskundig symbool.
Reken vandaag op 1000.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
Italie; Op zaterdag stierven 793 mensen door het virus.
In totaal zijn er in Italië tot nu toe 4825 mensen aan het virus overleden.
bron: https://www.telegraaf.nl/(...)aam-hartverscheurend
Ik ben nu voor het eerst in 3 weken even bij mijn moeder. Normaal kom ik daar elke week.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:43 schreef vencodark het volgende:
wij ontvangen niemand en gaan ook nergens heen.
Zomaar nieuwsgierig.
Hij woont alleen.
Alcohol-wipes zouden voldoende moeten zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:51 schreef THEFXR het volgende:
welke wipes moet je kopen voor de pin automaat/winkelkarretje enzo?
dus laten we niet kijken naar het zorgsysteem naar kijken naar R0quote:Op zondag 22 maart 2020 16:52 schreef ToT het volgende:
[..]
Het één heeft effect op het ander, maar het is idd wel prettiger om niet te veel in abstracte termen te spreken.
nee, die clip duurt 20 min en is nog niet voorbij, dus je hebt niet gekekenquote:Op zondag 22 maart 2020 16:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Volgens mij is de bedoeling om het zorgsysteem overeind te houden en niet 1 of ander wiskundig symbool.
Goeie, gab.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:48 schreef polderturk het volgende:
Hij woont alleen.
Grapje toch?quote:Op zondag 22 maart 2020 16:46 schreef HPoi het volgende:
[..]
Behalve de frietkotten, die blijven open.
Je tong werkt ook heel goed, stond op Facebook.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:51 schreef THEFXR het volgende:
Zelfs die cijfers schijnen niet meer compleet te zijn. Ze tellen niet alle doden meer even wel en mensen sterven thuis aan het virus zonder dat het toegekend wordt aan het virus.quote:
Als winkel zijnde of als klant? Als klant is het meer dan genoeg om de goedkoopste alcoholdoekjes te gebruiken en die daarna meteen weg te gooien. Daarna was je toch je handen weer.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:51 schreef THEFXR het volgende:
Ik zie hier ook kinderen buiten spelen en die houden natuurlijk geen afstand. Halen zo van alles op en komen daar ook weer mee thuis.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:51 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, geen bezoek voor ons. Kinderen laten we wel buitenspelen met een select groepje kinderen in de buurt. Mijn vrouw werkt in de ambulante zorg en heeft zodoende nog wel eens contact met anderen. Ik werk volledig vanuit huis
als die vol poep zit zou ik een andere gebruiken. Ik zou het ook even melden bij de bank/winkel.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:51 schreef THEFXR het volgende:
zijn dat brillen doekjes of aparte dingen bij de drogisterij?quote:Op zondag 22 maart 2020 16:52 schreef ToT het volgende:
[..]
Alcohol-wipes zouden voldoende moeten zijn.
Godverdomme net afgelopen zomer een hele doos van weggeflikkerd omdat ik ze niet gebruikte!
Vinden ze misschien wel, maar dan zitten ze zelf de hele dag met de kinderen opgescheept.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zie hier ook kinderen buiten spelen en die houden natuurlijk geen afstand. Halen zo van alles op en komen daar ook weer mee thuis.
Vreemd dat mensen vinden dat die regels niet voor kinderen gelden
Klopt, zoiets postte ik gister al. Bergamo 100 meer doden dan vorig jaar in dezelfde periode. Waarvan 30% gediagnosticeerd met corona. Dus wellicht is het in die regio nog 3x hoger.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:53 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Zelfs die cijfers schijnen niet meer compleet te zijn. Ze tellen niet alle doden meer even wel en mensen sterven thuis aan het virus zonder dat het toegekend wordt aan het virus.
Kan het kabinet nog iets aan dat veto doen?quote:Op zondag 22 maart 2020 16:52 schreef Pumpalov het volgende:
President heeft z'n veto uitgesproken over de nieuwe maatregelen omdat het de vrijheid volgens hem te veel in het gedrang brengt
Het volk klaagt ook over de zwaarte van de maatregelen. Kabinet houdt echter vast aan de koers. Voorkomen dat het de kant van de geblokkeerde landen (Duitsland, Denemarken, Frankrijk, VK, Nederland, Spanje en Italië) op gaat. Vermoeden dat zwaartepunt hier over 2-3 weken komt. Vandaag 13% stijging in gevallen, totaal van 185 nu, drie doden, drie genezen (die alsnog maand thuisquarantaine opgelegd krijgen).
doel, middel.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dus laten we niet kijken naar het zorgsysteem naar kijken naar R0
Nou ja, als het aantal besmettingen inderdaad *10 is, dus ongeveer 42.000 en er zijn "maar" 179 dodelijke slachtoffers, dan is dat een heel ander beeld dan wat de NOS nu dagelijks uitzendt.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:52 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Dat klopt. Daarom zijn het aantal doden of aantal bezette bedden op de IC veel belangrijker om te volgen.
Goed zoquote:Op zondag 22 maart 2020 16:48 schreef polderturk het volgende:
Hij woont alleen.
Tja, kinderen nemen is toch een zegen voor die mensen.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vinden ze misschien wel, maar dan zitten ze zelf de hele dag met de kinderen opgescheept.
Bij o.a. de Jumbo liggen nu bij de ingang ontsmettingsdoekjes voor je karretje en eventueel pinautomaat. Geen idee of dit overal zo is. Bij de kassa's staan nu ook lijnen op de vloer om de 1,5 meter afstand aan te geven.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:51 schreef THEFXR het volgende:
Hij woont alleen.
Klopt, het doel is het zorgsysteem, het midel zijn maatregelen en over een jaar is de analyse klaar en is R0 gezakt.... hoera... we hebben gewonnen.quote:
Ik gok op 1143 doden.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:56 schreef BarryOSeven het volgende:
Ik moet bijna huilen van de zenuwen. Over een uur de cijfers van Italie!
Gok een week van tevoren.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:57 schreef Elvi het volgende:
Ik vind het zo gek dat er nog niet is gezegd dat die 6 april het niet gaat worden. Wanneer zouden ze dat officiëel maken?
Het zou me niet verbazen als dat gebruikt wordt als reden voor toch een NL-lockdownquote:Op zondag 22 maart 2020 16:57 schreef Elvi het volgende:
Ik vind het zo gek dat er nog niet is gezegd dat die 6 april het niet gaat worden. Wanneer zouden ze dat officiëel maken?
als het niet 6 april blijft is het een dag van te voren.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:57 schreef Elvi het volgende:
Deze week verwacht ik. In ieder geval niet op het laatste moment, want dan is iedereen net weer voorbereid om de wijde wereld in te trekken.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:57 schreef Elvi het volgende:
Niet geluisterd naar Rutte, eigenlijk zei die letterlijk in de persconferentie dat kinderen eigenlijk volgens de experts gewoon nog naar buiten zouden mogen en naar school zouden moeten kunnen.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zie hier ook kinderen buiten spelen en die houden natuurlijk geen afstand. Halen zo van alles op en komen daar ook weer mee thuis.
Nope, geen contact behalve met partner uit hetzelfde huishouden. Die werkt in een vitaal beroep en heeft op die manier nog weleens contact, maar die gaat komende week ook alle digitale lessen vanuit huis voorbereiden. Zelf kan ik ook volledig thuis werken.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:43 schreef vencodark het volgende:
Zomaar nieuwsgierig.
USA 27,151 +2,944 349 +47 178 26,624 708 82quote:Op zondag 22 maart 2020 16:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? lijkt me wel redelijk te kloppen.
15.000 cases, 374 doden. Is een stuk meer dan bv Duitsland.
Nu inderdaad wel. Dat massale hamsteren zorgt voor schaarste die zich normaliter niet zou voordoen, waarbij mensen die acuut behoefte hebben aan bepaalde producten ernaast grijpen doordat anderen voorraden zitten op te hopen. Niet handig.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mensen die hamsteren verklaar ik nog steeds voor gek.
En die vind ik overigens een stuk asocialer dan wat mensen die in een park lopen.
Waarom zou je risico nemen?quote:Op zondag 22 maart 2020 16:46 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Gisteravond wel wat drankjes en spelletjes gedaan bij een vriend en vriendin van me. Met zn 4en waren we in totaal. Natuurlijk voorzichtig gedaan en niemand had klachten.
Bij ons ook.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:57 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Bij o.a. de Jumbo liggen nu bij de ingang ontsmettingsdoekjes voor je karretje en eventueel pinautomaat. Geen idee of dit overal zo is. Bij de kassa's staan nu ook lijnen op de vloer om de 1,5 meter afstand aan te geven.
Zijn wel meer van die berichten, de Duitsers en Belgen hebben ook mondkapjes tegengehouden die voor andere landen bedoeld waren.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:58 schreef Jano9 het volgende:
Italië beschuldigt Tsjechië en Polen van diefstal mondkapjes uit China
https://www.ad.nl/buitenl(...)-uit-china~a29a7134/
Een Europa.
A.s. woensdag is de technische briefing en donderdag debat. Misschien toch die donderdag weer?quote:Op zondag 22 maart 2020 16:57 schreef Elvi het volgende:
Deze had ik van eBay. Was om wondjes mee te desinfecteren.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zijn dat brillen doekjes of aparte dingen bij de drogisterij?
Klopt: Niet meer dan 2 personen bij elkaar (behalve mensen die bij elkaar wonen uiteraard). Tegen overtredingen wordt opgetreden door de politie en er worden ook boetes uitgedeeld. Restaurants, kappers en cosmeticastudio's (nagelsalons en zo) moeten dichtblijven. Het helpen van anderen en individuele sportbeoefening in de open lucht blijft wel mogelijk.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:18 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:JeroenAkkermans twitterde op zondag 22-03-2020 om 16:16:25Het ziet ernaar uit dat Duitsland contact tussen meer dan 2 mensen op straat gaat verbieden. Om 17.30 meer hierover in verklaring kanselier Merkel. https://t.co/fjVTUiZ03I reageer retweet
Het doel is het zorgsysteem. Die kan je ontzien door de R0 te laten dalen, want dat betekent minder besmettingen en dus minder ziekenhuisopname.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt, het doel is het zorgsysteem, het midel zijn maatregelen en over een jaar is de analyse klaar en is R0 gezakt.... hoera... we hebben gewonnen.
Precies en ik hamsterde een maand geleden toen de meesten nog zaten te slapen en het hamsteren nog geen kwaad kon.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:58 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nu inderdaad wel. Dat massale hamsteren zorgt voor schaarste die zich normaliter niet zou voordoen, waarbij mensen die acuut behoefte hebben aan bepaalde producten ernaast grijpen doordat anderen voorraden zitten op te hopen. Niet handig.
waar is de hendel om R0 te laten dalen? dan doe ik het gelijk.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:00 schreef kilon het volgende:
[..]
Het doel is het zorgsysteem. Die kan je ontzien door de R0 te laten dalen, want dat betekent minder besmettingen en dus minder ziekenhuisopname.
Doel: zorgsysteem
Middel: R0 laten dalen.
De tweet is al verdwenen blijkbaar.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
USA 27,151 +2,944 349 +47 178 26,624 708 82
349 doden volgens worldometers. Maar alleen in NY dus al meer?
Ik zou met een grote boog om.de buren heenlopen voorlopig. Echt he ....quote:Op zondag 22 maart 2020 16:43 schreef vencodark het volgende:
Zomaar nieuwsgierig.
Zo, Deutsche gründlichkeit.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:00 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Klopt: Niet meer dan 2 personen bij elkaar (behalve mensen die bij elkaar wonen uiteraard). Tegen overtredingen wordt opgetreden door de politie en er worden ook boetes uitgedeeld. Restaurants, kappers en cosmeticastudio's (nagelsalons en zo) moeten dichtblijven. Het helpen van anderen en individuele sportbeoefening in de open lucht blijft wel mogelijk.
https://www.spiegel.de/po(...)ed-9eda-1779b869ca9b
Bij ons wel. We houden ze in de gaten, dat ze afstand moeten houden van de rest.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Prima maatregel.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:00 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Klopt: Niet meer dan 2 personen bij elkaar (behalve mensen die bij elkaar wonen uiteraard). Tegen overtredingen wordt opgetreden door de politie en er worden ook boetes uitgedeeld. Restaurants, kappers en cosmeticastudio's (nagelsalons en zo) moeten dichtblijven. Het helpen van anderen en individuele sportbeoefening in de open lucht blijft wel mogelijk.
https://www.spiegel.de/po(...)ed-9eda-1779b869ca9b
Klopt. En ook handhaven, primaquote:
RIP.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:46 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Gisteravond wel wat drankjes en spelletjes gedaan bij een vriend en vriendin van me. Met zn 4en waren we in totaal. Natuurlijk voorzichtig gedaan en niemand had klachten. Verder zonder ik me behoorlijk af, werk ik thuis en is boodschappen doen het enige wat ik buitenshuis doe.
Hier totale confinement (wat flinke spanningen geeft) terwijl we (ws?) niet eens tot enige risicogroep behoren. Ik hou mij strikt aan de richtlijnen voor buiten de deur en ga die niet langer naar -en op eigen inzicht interpreteren. Verder proberen contact te houden met de omgeving en alert te zijn voor/op anderen.... bellen/skypen, is er nog beweging en gaan daar de gordijnen open etc.etc.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:43 schreef vencodark het volgende:
Zomaar nieuwsgierig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probleem is wel het zicht houden op ouderen die wel (flink) in de risicogroep zitten en geneigd zijn zichzelf weg te cijferen (uit angst of omdat ze niet lastig willen zijn). Iemand heeft al een briefje opgehangen: geen folders en kranten, post in doos op de container."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Is nog niet geupdate. komt pas over een uur of wat (gebeurd elke dag)quote:Op zondag 22 maart 2020 16:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
USA 27,151 +2,944 349 +47 178 26,624 708 82
349 doden volgens worldometers. Maar alleen in NY dus al meer?
Andere maatregelen die niet gevetoo'd worden..quote:Op zondag 22 maart 2020 16:56 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Kan het kabinet nog iets aan dat veto doen?
Dat is dus het zoveel mogelijk isoleren. Want dan kan je zo min mogelijk besmetten of besmet raken.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
waar is de hendel om R0 te laten dalen? dan doe ik het gelijk.
Hier komen nog 2 andere mensen naast ons binnen:quote:Op zondag 22 maart 2020 16:43 schreef vencodark het volgende:
Zomaar nieuwsgierig.
Goedzo, dat vind ik tenminste verantwoordelijkheid nemenquote:Op zondag 22 maart 2020 17:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Bij ons wel. We houden ze in de gaten, dat ze afstand moeten houden van de rest.
Andere kinderen in onze buurt hebben daar lak aan, helaas.
Dus halen we de onze weer naar binnen.
Zelfs kinderen waarbij we weten dat de ouders ziek zijn spelen gewoon buiten.... zucht
Vandaag zelfs eentje die zij dat hij zelf afstand nam van de rest, omdat hijzelf Corona had.
Blijf dan binnen!!!
Ondertussen hebben mijn eigen kinderen er heel erg moeite mee dat ze niet met anderen mogen spelen en zodra de speeltuin druk wordt we ze weer naar binnen halen. En ondertussen zie je de anderen kijken van 'die zijn gek'. Maarja, dit is Groningen, en de noodzaak is hier nog niet doorgedrongen. Dat de helft van ons gezin chronisch ziek is en dit niet erbij kan hebben zal hun ook een worst zijn.
Waar haalt men vandaan dat de maatregelen in België +8 weken te doen?quote:Op zondag 22 maart 2020 17:01 schreef Asschen_sukar het volgende:
https://www.ntvg.nl/artik(...)oor-sterfte/volledig
Tot een maand lang mensen kunnen besmetten, daar schrok ik toch wel even van. Betekent dat België toch helemaal niet zo gek is om de maatregelen minimaal 8 weken te laten duren.
Dat soort dingen zag ik dus ook teveel voorbij komen. En die mensen gaan dan ook nog even langs bij hun ouders en schoonouders (die niet per se oud of risicogroep zijn trouwens) waardoor er alweer een heel netwerk van potentiële besmetlijntjes ontstaat.quote:
Was ook gelul.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:04 schreef ZarB het volgende:
[..]
Waar haalt men vandaan dat de maatregelen in België +8 weken te doen?
https://www.demorgen.be/p(...)og-8-weken~b75623d2/
Ik maak dat hier iig niet uit op.
quote:Op zondag 22 maart 2020 16:58 schreef Jano9 het volgende:
Een Europa.
https://www.ad.nl/dossier(...)ar-kust-af~a3523299/quote:In totaal dertig patiënten uit Brabantse ziekenhuizen zijn zondag naar andere ziekenhuizen in het land gebracht. Volgens Michiel Jonker van het Regionaal Overleg Acute Zorg (ROAZ) waren dat er minder dan gepland. ,,Een aantal patiënten was er te ernstig aan toe om te worden vervoerd en er zijn ook mensen overleden", aldus Jonker.
Sorry maar wat wil je nu eigenlijk bereiken met deze discussie?quote:Op zondag 22 maart 2020 17:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
waar is de hendel om R0 te laten dalen? dan doe ik het gelijk.
Dat fake news rijst de pan uit. Net als opruier op twitter. Die Sietske ofzo.quote:
Goed zo en inderdaad, ergerlijk hoe anderen schijt hebben aan jouw gezondheid. Hier ook vijf van de vijf met "onderliggende" factoren en dus supervoorzichtig.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Bij ons wel. We houden ze in de gaten, dat ze afstand moeten houden van de rest.
Andere kinderen in onze buurt hebben daar lak aan, helaas.
Dus halen we de onze weer naar binnen.
Zelfs kinderen waarbij we weten dat de ouders ziek zijn spelen gewoon buiten.... zucht
Vandaag zelfs eentje die zij dat hij zelf afstand nam van de rest, omdat hijzelf Corona had.
Blijf dan binnen!!!
Ondertussen hebben mijn eigen kinderen er heel erg moeite mee dat ze niet met anderen mogen spelen en zodra de speeltuin druk wordt we ze weer naar binnen halen. En ondertussen zie je de anderen kijken van 'die zijn gek'. Maarja, dit is Groningen, en de noodzaak is hier nog niet doorgedrongen. Dat de helft van ons gezin chronisch ziek is en dit niet erbij kan hebben zal hun ook een worst zijn.
Mensen lijken te vergeten dat Taiwan al jaren dezelfde strijd tegen China voert als Hong Kong de afgelopen periode. Zij hebben echt alle reden om alles vanuit China te wantrouwen.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:06 schreef Adrie072 het volgende:
Vergeten Taiwan
Hét land waar de wereld een voorbeeld aan kan nemen in de aanpak van het nieuwe coronavirus is niet China, maar Taiwan. Want terwijl China nog bezig was het nieuwe ‘Sars-achtige’ virus waarvoor wijlen dokter Li Wenliang zo dapper waarschuwde onder de pet te houden, wantrouwde Taiwan de grote buurman al direct. Begin januari begon men op het eiland al met het screenen van iedereen met een ‘verdachte’ reisroute. Wars van privacyoverwegingen verbonden de Taiwanezen daartoe de databanken van onder meer de nationale gezondheidsdienst en de douane. Potentiële virusverspreiders werden direct opgespoord, getest en indien nodig in quarantaine geplaatst. Bij een positieve test gingen ook meteen de familieleden getest. Als China datzelfde had gedaan in januari, in plaats van de voorkeur te geven aan vakanties en partijcongressen, was het leed mogelijk wel te overzien geweest.
Zowel voor China als de rest van de wereld.
bron https://www.ad.nl/dossier(...)t-covid-19~a9b535ea/
Als ik op de gallerij mensen hoor lopen wacht ik nog even voor ik naar buiten ga voor de boodschappen. En niet alleen omdat ik geen zin heb in een praatje. En ik ga ook maar 1 keer per week naar de brievenbus. Er is toch bijna nooit post.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:06 schreef Tengano het volgende:
Misschien een beetje para, maar ik doe ook de deur niet meer open. Ik heb geen zin dat hier vreemde mensen door mijn voordeur naar binnen kunnen ademen. Jammer dan.
Ik heb een maand geleden al een voorraadje ingeslagen toen je door iedereen hier voor gek verklaard werd en er werd geroepen dat je een paniekzaaier was die volledig in "paniek" was.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Precies en ik hamsterde een maand geleden toen de meesten nog zaten te slapen en het hamsteren nog geen kwaad kon.
Dat gaat zeker nu in dit stadium wel wat te ver.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:06 schreef Tengano het volgende:
Misschien een beetje para, maar ik doe ook de deur niet meer open. Ik heb geen zin dat hier vreemde mensen door mijn voordeur naar binnen kunnen ademen. Jammer dan.
Daarom dus vrachtwagens met ziekenhuisvoorraden met politiebegeleidingquote:Op zondag 22 maart 2020 16:58 schreef Jano9 het volgende:
Een Europa.
Mijn broertje appte 2 weken (of zoiets) geleden dat zijn werk (sauna) voorlopig zou sluiten maar dat hij nu wel genoeg tijd had om langs te komen!quote:Op zondag 22 maart 2020 17:04 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat soort dingen zag ik dus ook teveel voorbij komen. En die mensen gaan dan ook nog even langs bij hun ouders en schoonouders (die niet per se oud of risicogroep zijn trouwens) waardoor er alweer een heel netwerk van potentiële besmetlijntjes ontstaat.
Mag dat niet dan. Als ze maar op gepaste afstand blijven van anderen.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:08 schreef Nikonlover het volgende:
Ik zie mensen op bankjes zitten hier. En mensen die hand in hand lopen.
Hand in hand ja? Heftig zeg.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:08 schreef Nikonlover het volgende:
Kwam hier vandaan: https://reuters.com/artic(...)elgium-idUSKBN2190KMquote:Op zondag 22 maart 2020 17:04 schreef ZarB het volgende:
[..]
Waar haalt men vandaan dat de maatregelen in België +8 weken te doen?
https://www.demorgen.be/p(...)og-8-weken~b75623d2/
Ik maak dat hier iig niet uit op.
Precies, en in een lift stappen doe ik eigenlijk ook niet meer tenzij ik zeker weet dat ik er alleen in sta. Boodschappen doen doe ik nog wel, maar neem dat gelijk heel veel mee van wat ik nodig heb, zodat ik zo weinig mogelijk in de supermarkt kom.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:08 schreef kilon het volgende:
[..]
Als ik op de gallerij mensen hoor lopen wacht ik nog even voor ik naar buiten ga voor de boodschappen. En niet alleen omdat ik geen zin heb in een praatje. En ik ga ook maar 1 keer per week naar de brievenbus. Er is toch bijna nooit post.
Off-topic: heeft iemand ooit gecheckt of deze topic ook logaritmisch toenemen?
Het is wat.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:08 schreef Nikonlover het volgende:
Tja mensen die hand in hand met elkaar lopen zullen vast ook wel met elkaar neuken enzo.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:08 schreef Nikonlover het volgende:
Je maakt wat mee gozerquote:Op zondag 22 maart 2020 17:08 schreef Nikonlover het volgende:
Same, al weken terug gewoon begonnen met bij elke keer boodschappen doen een paar extra dingen meenemen, pakje pasta, blikje groenten, pakje paracetamol, niemand die het ook maar een klein beetje op zou vallen.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:08 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik heb een maand geleden al een voorraadje ingeslagen toen je door iedereen hier voor gek verklaard werd en er werd geroepen dat je een paniekzaaier was die volledig in "paniek" was.
Op mijn dooie akkertje heb ik mijn boodschappen kunnen halen en degenen die riepen dat het "maar een griepje was" zijn nu in paniek aan het hamsteren.
Tja..
quote:Op zondag 22 maart 2020 17:08 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik heb een maand geleden al een voorraadje ingeslagen toen je door iedereen hier voor gek verklaard werd en er werd geroepen dat je een paniekzaaier was die volledig in "paniek" was.
Op mijn dooie akkertje heb ik mijn boodschappen kunnen halen en degenen die riepen dat het "maar een griepje was" zijn nu in paniek aan het hamsteren.
Tja..
Datquote:Op zondag 22 maart 2020 17:08 schreef Markesh het volgende:
[..]
Tja..
Ik doe dit ook vooral omdat er best veel oudere mensen in het complex wonen en het is natuurlijk leuk mijzelf te beschermen, maar voor hen is het nog veel gevaarlijker.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Precies, en in een lift stappen doe ik eigenlijk ook niet meer tenzij ik zeker weet dat ik er alleen in sta. Boodschappen doen doe ik nog wel, maar neem dat gelijk heel veel mee van wat ik nodig heb, zodat ik zo weinig mogelijk in de supermarkt kom.
Niet zo vreemd als het stellen zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:08 schreef Nikonlover het volgende:
Tweet is verwijderd.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:42 schreef kilon het volgende:
quote:Op zondag 22 maart 2020 17:12 schreef BlauweTijger het volgende:
Einde dag 4 en de klachten worden minder. Wel nog 38.5 graad en keelpijn maar niet zo'n hevige pijn meer als de dagen hiervoor. Blijkbaar ben je er als gezonde twintiger binnen een week vanaf (gaat over mijn vriendin).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |