Link? Ik heb nooit geen idee wat ik op voorraad heb en heb zodoende veel ook dubbel.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 21:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Erg he.
Ik ga morgen alles invoeren in een voorraad app zodat ik makkelijk kan zien wat er allemaal is nu, en hoeveel. En op basis daarvan eens proberen te berekenen hoeveel maaltijden het zouden kunnen zijn. Maar zeker wel twee weken (en misschien wel vier ook, ik ga morgen rekenen). Dan wordt het wel heel vaak pasta en rijst, maar ach. Wat Vitaminepillen erbij en voor geval van nood kan het.
Link naar de app staat in deze post, met plaatjesquote:Op woensdag 26 februari 2020 11:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Link? Ik heb nooit geen idee wat ik op voorraad heb en heb zodoende veel ook dubbel.
Overigens heb ik normaal ook 12x een halve liter aan sportdrank in huis.
Dit omdat ik sport, maar zou je daar op kunnen overleven?
Het is calorierijk.
Daar werken ook mensen, die ziek kunnen worden, of in quarantaine zittenquote:Op woensdag 26 februari 2020 12:52 schreef Fer_de_Lance het volgende:
In principe hebben we eigenlijk al een heel goed, fijnmazig voedseldistributienetwerk opgezet met Albert en PicNic
Ik denk dat de vraag of je kan overleven of niet op een voorraad niet zo van belang is, ik denk dan ook dat je beter wat extra spulletjes in huis kunt halen die je toch wel eet.
Mocht de situatie zo verslechteren dat het op overleven aankomt kom je er niet met een voorraadkast, dat breekt de pleuris wel zo ongelofelijk uit....
Als je zo vaak als nodig is om alles schoon te houden voor virus met dit soort gels/sprays aan de slag gaat (dus niet diegene die in ziekenhuizen gebruikt worden en terugvetten) ligt je huid binnen no time open en is buiten oncomfortabel een prachtige port d'entree voor allerlei inhuren organismenquote:Op woensdag 26 februari 2020 12:45 schreef Arizona het volgende:
Hier bij de Kruidvat en de Hema was de desinfecterende handgel uitverkocht.
(nou ja, ik nam bij de Kruidvat de laatste twee flesjes mee, toen vroeg een vrouw, was dat het laatste en toen zei de verkoopster dat dat inderdaad het geval was). En bij de kassa bij de Hema vroeg een vrouw voor mij of ze nog handgel hadden, antwoord was nee.
Daarna was ik bij de Zeeman, 15 meter van de Hema en de Kruidvat, daar waren nog tientallen flesjes.
Maar er zijn dus toch best veel mensen voorzorgsmaatregelen aan het nemen.
Dat klopt, maar de infrastructuur is er en werkt, en het is niet een 100% ziek/kill rate hequote:Op woensdag 26 februari 2020 13:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daar werken ook mensen, die ziek kunnen worden, of in quarantaine zitten
Ik gebruik dat spul ook niet voor het virus, gebruik het al sinds jaar en dag voor als ik onderweg wat eet (in de auto of het ov) om daarna mijn handen even schoon te kunnen makenquote:Op woensdag 26 februari 2020 13:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je zo vaak als nodig is om alles schoon te houden voor virus met dit soort gels/sprays aan de slag gaat (dus niet diegene die in ziekenhuizen gebruikt worden en terugvetten) ligt je huid binnen no time open en is buiten oncomfortabel een prachtige port d'entree voor allerlei inhuren organismen
Nee, ik gebruik veel knoflook en vindt het gewoon lekker en ik ben verder heel aards. Op het nieuws was al dat de prijs van knoflook en gember al omhoog was gegaan. Ik betaalde 5 euro per kilo gember bijvoorbeeld. Maar belangrijker nog wil ik niet zonder knoflook komen te zitten omdat nou eenmaal in mijn kook- en voedselvoorraad zit. Daarnaast zegt Jomanda dat het heilzaam is tegen het virus en dat telt natuurlijk ook.quote:
Jomanda moet men in zulke zaken nimmer negerenquote:Op woensdag 26 februari 2020 15:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, ik gebruik veel knoflook en vindt het gewoon lekker en ik ben verder heel aards. Op het nieuws was al dat de prijs van knoflook en gember al omhoog was gegaan. Ik betaalde 5 euro per kilo gember bijvoorbeeld. Maar belangrijker nog wil ik niet zonder knoflook komen te zitten omdat nou eenmaal in mijn kook- en voedselvoorraad zit. Daarnaast zegt Jomanda dat het heilzaam is tegen het virus en dat telt natuurlijk ook.
Je weet niet wat er in z'n vriezer zit he?quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:23 schreef Molo het volgende:
24 kilo rijst???![]()
Hoe lang denk je dat zo'n quarantaine ofzo duurt![]()
En wat een eenzijdige maaltijden krijg je zo, als het nodig zou zijn, why?
Ik zeg toch dat het basis is. Ik eet zelf nooit aardappelen en af en toe eens pasta. Ik eet liever rijst dus daar wil ik dan wel genoeg van in huis hebben. En daar kan ik dus van alles mee maken.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:23 schreef Molo het volgende:
24 kilo rijst???![]()
Hoe lang denk je dat zo'n quarantaine ofzo duurt![]()
En wat een eenzijdige maaltijden krijg je zo, als het nodig zou zijn, why?
Truequote:Op woensdag 26 februari 2020 15:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Je weet niet wat er in z'n vriezer zit he?
Ik heb indisch leren koken en met die ingredienten kun je echt van alles maken.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:26 schreef Molo het volgende:
[..]
True
Maar zoveel rijst, en een paar liter vissaus, dat zijn geen kleine hoeveelheden![]()
Staat ook in die postquote:Op woensdag 26 februari 2020 15:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Je weet niet wat er in z'n vriezer zit he?
Heb je ook genoeg water in voorraad? Want ik mag toch hopen dat de supermarkten wel weer bereikbaar zijn voor eenieder (of thuis laten bezorgen) als jij door drie kilo rijst heen bent.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat het basis is. Ik eet zelf nooit aardappelen en af en toe eens pasta. Ik eet liever rijst dus daar wil ik dan wel genoeg van in huis hebben. En daar kan ik dus van alles mee maken.
Waarom denk je dat de waterleiding het niet meer zou doen dan? Of het gas, of de electriciteit?quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb je ook genoeg water in voorraad? Want ik mag toch hopen dat de supermarkten wel weer bereikbaar zijn voor eenieder (of thuis laten bezorgen) als jij door drie kilo rijst heen bent.
Als het zó ernstig wordt dat je jouw hoeveelheden rijst nodig hebt, zal drinkwater ook wel een probleem worden qua distributie gok ik
Extra kabeltje of harde schijfje gekocht voor wat giegjes HP?quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:26 schreef PicoMMP het volgende:
Ik heb heeeeeeeeeeeeel veel tissues en massageolie gehaald.
Tegenvraag, waarom denk jij in je eentje zulke enorme hoeveelheden rijst nodig te hebben?quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de waterleiding het niet meer zou doen dan? Of het gas, of de electriciteit?
Het punt is dat als er een mogelijke uitbraak komt, er ook een lockdown kan volgen van de omgeving die de logistiek voor de bevoorrading van winkels kan bemoeilijken. Plus als je ziek bent ga je niet met een baal van 20 kilo rijst lopen slepen. Daarnaast is het zo dat als er een tekort dreigt iedereen een run op de supermarkten doet en dan ben je of te laat of het is stervensduur.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Tegenvraag, waarom denk jij in je eentje zulke enorme hoeveelheden rijst nodig te hebben?
Dat deed ik dus al en ik had nog vier kilo over dus heb ik vanmorgen nog een nieuwe baal van 20 kilo gekocht.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:35 schreef Lonaa het volgende:
Nou ja, los daarvan is bulk vaak goedkoper dan kleine verpakkingen. En als je toch vaak rijst eet kun je dus net zo goed een baal van 25 kg kopen ipv iedere week 2 van die kleine kutpakjes.
Ja, dat snap ik.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het punt is dat als er een mogelijke uitbraak komt, er ook een lockdown kan volgen van de omgeving die de logistiek voor de bevoorrading van winkels kan bemoeilijken. Plus als je ziek bent ga je niet met een baal van 20 kilo rijst lopen slepen. Daarnaast is het zo dat als er een tekort dreigt iedereen een run op de supermarkten doet en dan ben je of te laat of het is stervensduur.
En daar doe je als volwassene vier jaar mee ofzo?quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:35 schreef Lonaa het volgende:
Nou ja, los daarvan is bulk vaak goedkoper dan kleine verpakkingen. En als je toch vaak rijst eet kun je dus net zo goed een baal van 25 kg kopen ipv iedere week 2 van die kleine kutpakjes.
Niet blind op vertrouwt, maar de vier dingen die je geregeld moet hebben in een survival situatie zijn:quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik.
Beetje voorraad snap ik nog wel, altijd handig sowieso, net als wat kaarsen in huis en een zaklamp met batterijen ofzo.
Maar je pakt wel uit zeg.
Als het zó heftig wordt als jij beschrijft (wat ik niet geloof qua uit de hand lopen), denk ik dat er wel meer zaken uit gaan vallen, waar jij nu blind op vertrouwt dat die het nu juist wél blijven doen.
Gas, water, licht, vuilnis ophalen, hygiëne überhaupt, veiligheid op straat etc.
Ligt eraan hoe vaak je rijst eet he? In Azie eten ze het bij elke maaltijd.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:36 schreef Molo het volgende:
[..]
En daar doe je als volwassene vier jaar mee ofzo?
Precies met die rijst moet ik makkelijk een jaar mee vooruit kunnen en dan is er verder qua houdbaarheidsdatum niks aan de hand. Je kan er ook makkelijk twee jaar mee doen. En pasta blijft ook lang goed, maar die heb ik nog niet. Ik ga ook nog even kijken trouwens of ik nog wel genoeg zout heb. Daarnaast kun je bij een eventuele schaarste er nog van alles bij hosselen, maar je moet wel een goeie basis hebben, vind ik.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe vaak je rijst eet he? In Azie eten ze het bij elke maaltijd.
Als je 3x per week in je eentje 100 gram rijst eet bij je avondeten is het in een jaar op.
Ja nou je het zo zegt eet ik eigenlijk voor 95% rijst ipv pasta of aardappelen idd. En couscous heb ik nog nooit gemaakt eigenlijk. Oh bloem inkopen is ook nog wel handig; daar kun je van alles mee bakken zoals brood, pizza en pannekoeken ed. En zorgen dat je droge gist in huis hebt, die blijft ook lang goed. Die moet je gewoon bij de molen kopen, dan koop je gelijk een onsje ipv die lullige pakjes van 7 gram bij de supermarkt.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:44 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb bijv. wel van (veel) aangebroken droogwaren een nieuwe gekocht. Couscous, pasta, kikkererwten. Maar dus niet van rijst. Ik kan wel rijst kopen maar ik vind het niet lekker en eet het amper. Dan is het een beetje kansloos, vind ik.
Maar als Teglano idd zoveel/zo vaak rijst eet, ja prima toch. Ik doe geloof ik ook al een jaar met mijn kg zak
Wie durft er nog naar de toko om zo een baal te scoren?quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:35 schreef Lonaa het volgende:
Maar volgens mij is het voor Tengano helemaal geen noodvoorraad, maar gewoon, wat ie eet. Alleen ietsje eerder gekocht dan normaal.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:47 schreef Molo het volgende:
Ik snap de redenatie erachter wel, maar die hoeveelheid gewoon niet.
Noodvoorraad voor minimaal een jaar. Ja uhmmm, nee, dat gaat er hier gewoon niet in
Als jij de ruimte er voor hebt en er zen van wordt prima natuurlijk, maar ik vind het extreem zwaar overdreven
quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:48 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Wie durft er nog naar de toko om zo een baal te scoren?
Ik ging maandag naar de Aziatische supermarkt.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:48 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Ik had hiervoor ook al een baal van 20 kilo rijst gekocht omdat dat gewoon goedkoper is. Ik doe eigenlijk niet heel veel anders. Datzelfde geldt voor de overige producten, ik wil alleen zorgen dat ik het nu goed op voorraad heb, want ik denk dat het niet lang meer gaat duren voordat het virus zich hier ook aandient en er dingen gaan veranderen waar je nu nog geen zicht op hebt.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:47 schreef Molo het volgende:
Ik snap de redenatie erachter wel, maar die hoeveelheid gewoon niet.
Noodvoorraad voor minimaal een jaar. Ja uhmmm, nee, dat gaat er hier gewoon niet in
Als jij de ruimte er voor hebt en er zen van wordt prima natuurlijk, maar ik vind het extreem zwaar overdreven
Dat haal ik echt compleet niet uit zijn woorden.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:48 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Maar volgens mij is het voor Tengano helemaal geen noodvoorraad, maar gewoon, wat ie eet. Alleen ietsje eerder gekocht dan normaal.
Gek genoeg lagen er nog genoeg, maar ik zag die chinezen ook met makkelijk twee balen weggaan. Die kijken toch heel anders tegen deze situatie aan misschien.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:48 schreef Xenorium het volgende:
[..]
De Amazing Coroniental?quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:48 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ging maandag naar de Aziatische supermarkt.
Jij snapt hetquote:Op woensdag 26 februari 2020 15:48 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Maar volgens mij is het voor Tengano helemaal geen noodvoorraad, maar gewoon, wat ie eet. Alleen ietsje eerder gekocht dan normaal.
Dat zie ik eigenlijk Aziaten standaard doenquote:Op woensdag 26 februari 2020 15:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Gek genoeg lagen er nog genoeg, maar ik zag die chinezen ook met makkelijk twee balen weggaan. Die kijken toch heel anders tegen deze situatie aan misschien.
Gemiste kansquote:Op woensdag 26 februari 2020 15:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee. Hij heet geloof ik ook gewoon 'aziatische supermarkt'.
Van die knoflook had ik normaal gesproken 1 kilo gekocht ipv drie. Maar een kilo ingevroren knoflook kostte dus iets van 2,09 euro of zo en ik heb een vriezer van kasthoogte. De knoflook is nu al duurder geworden dus is het voor mij handiger om nog twee van die zakken te scoren. Dat kost vier euro extra ongeveer en dan hoef ik iig niet zonder te zitten wat ik veel erger zou vinden. Ik doe bijna alles met knoflook; tot mijn spinazie en boerenkool toequote:Op woensdag 26 februari 2020 15:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat haal ik echt compleet niet uit zijn woorden.
Extreme voorraden van wat hij normaal eet iig
En dan ook nog snelkookrijstquote:Op woensdag 26 februari 2020 15:56 schreef Xenorium het volgende:
Nederlanders kopen altijd van die stomme rijst in kartonnen doosjes van een paar honderd gram en koken de rijst dan en gooien het overgebleven water weg..
Ik heb nog nooit een aziaat met een doosje rijst van karton gezien..
Maar dan moet je altijd alles ontdooien voordat je het kan verwerken.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Van die knoflook had ik normaal gesproken 1 kilo gekocht ipv drie. Maar een kilo ingevroren knoflook kostte dus iets van 2,09 euro of zo en ik heb een vriezer van kasthoogte. De knoflook is nu al duurder geworden dus is het voor mij handiger om nog twee van die zakken te scoren. Dat kost vier euro extra ongeveer en dan hoef ik iig niet zonder te zitten wat ik veel erger zou vinden. Ik doe bijna alles met knoflook; tot mijn spinazie en boerenkool toe![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou en?quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar dan moet je altijd alles ontdooien voordat je het kan verwerken.
Ik eet liever lekkere rijst, basmatiquote:Op woensdag 26 februari 2020 15:59 schreef Tengano het volgende:
Mocht je trouwens voordelig uit willen zijn met rijst; bij AH is de zilvervliesrijst 0,89 cent de kilo en voor 4,49 heb je 5 kilo surinaamse rijst met lange korrel.
Nu ligt het er nog
quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:59 schreef Tengano het volgende:
Vaak zat niet uit ChinaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ja zoiets heb ik ook, maar ik twijfelde over die surinaamse rijst omdat hij best wel voordelig was.quote:Op woensdag 26 februari 2020 16:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik eet liever lekkere rijst, basmati
Dat is vooral vulling. Ik ken veel Surinamers die dat spul niet eten, want inferieurquote:Op woensdag 26 februari 2020 16:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja zoiets heb ik ook, maar ik twijfelde over die surinaamse rijst omdat hij best wel voordelig was.
Nou ja, Coolblue heeft al problemen met goederen uit China, dus het lijkt mij niet onmogelijk dat rijst uit China ook een probleem zou kunnen worden. En die boeren met een grote bek hier heb ik nog nooit rijst zien verbouwen dus.....quote:
In Italië wordt ook rijst verbouwdquote:Op woensdag 26 februari 2020 16:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou ja, Coolblue heeft al problemen met goederen uit China, dus het lijkt mij niet onmogelijk dat rijst uit China ook een probleem zou kunnen worden. En die boeren met een grote bek hier heb ik nog nooit rijst zien verbouwen dus.....
Goed dat je het zegt, dan laat ik het lekker liggen. Ik wou eens zo'n baaltje proberen. Misschien haal ik dan wel een kilootje, ben toch wel benieuwd.quote:Op woensdag 26 februari 2020 16:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is vooral vulling. Ik ken veel Surinamers die dat spul niet eten, want inferieur
quote:Op woensdag 26 februari 2020 16:06 schreef Molo het volgende:
[..]
In Italië wordt ook rijst verbouwd![]()
(Was grapje hè)
https://www.ahealthylife.(...)rdelen-van-knoflook/quote:3. Knoflook kan ziektes bestrijden, waaronder een verkoudheid
Knoflook staat erom bekend dat het de functie van het immuunsysteem een oppepper geeft. Uit een grote 12-weekse studie bleek dat een dagelijks knoflooksupplement het aantal verkoudheden met 63% deed afnemen, vergeleken met een placebo (4).
De gemiddelde duur van de verkoudheidssymptomen werd ook met 70% verminderd, van 5 dagen bij een placebo tot maar 1,5 dag bij de knoflook-groep.
Uit een ander onderzoek bleek dat met een hoge dosis knoflookextract (2,56 gram per dag) het aantal ziektedagen door verkoudheid of griep met 61% afnam (5).
Als je vaak verkouden bent, dan zou het toevoegen van knoflook aan je dieet wel eens zeer nuttig kunnen zijn.
Ah, dan moeten ze in China ook maar eens wat meer knoflook gaan etenquote:Op woensdag 26 februari 2020 16:12 schreef Tengano het volgende:
FYI
11 bewezen gezondheidsvoordelen van knoflook
[..]
https://www.ahealthylife.(...)rdelen-van-knoflook/
quote:Op woensdag 26 februari 2020 16:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ah, dan moeten ze in China ook maar eens wat meer knoflook gaan eten
Eten kook je of op gas of met electriciteit. Ik kan het bij mij beiden; naast mijn gasfornuis heb ik ook kookplaatjes; electrisch en inductie. Dus in principe zouden beide voorzieningen uit moeten vallen voordat je geen toegang meer hebt tot een warmtebron om je eten te bereiden. Ik acht trouwens de kans niet zo groot dat deze toevoer zal stagneren; dat doet ie met een normale griep ook niet.quote:Goed houdbare voedselvoorraad
Zelfs de overheid adviseert het ons: zorg dat je houdbaar voedsel hebt. Investeer in een voorraad met eten en drinken waar je minstens een maand mee vooruit kan. Enkele suggesties:
Drinken
Koop een ruime hoeveelheid water in pakken of plastic flessen. Let in de winkel op de houdbaarheidsdatum en kies de producten die het langst mee gaan. Koop ook regelmatig nieuw water, maar gooi het oude – zolang het niet in de weg staat – niet weg. Grote kans dat het veel langer houdbaar is dan de datum aangeeft. Het beste combineer je dit met een waterfilter.
Pasta, rijst en peulvruchten
Rijst en droge pasta (spagetti, macaroni e.d.) kunnen jarenlang bewaard blijven en nog prima te eten zijn. In het ergste geval is het een tikkie muf, maar dat is niet erg. Peulvruchten zijn ook lekker lang houdbaar. Zowel gedroogd als in blik/pot. Droog is wel efficienter qua opslag, maar vereist water voor bereiding. Variëer ruim, daar heb je later profijt van. Koop van alles wat bij de supermarkt, betere groenteboer en vergeet zeker de Aziatische toko niet!
Ingeblikt eten
Niets zo lang houdbaar als eten in blik. Soms wel 10 of 20 jaar, en dat staat dan zelfs officieel op de verpakking als houdbaarheidsdatum. Maar in de praktijk kan het soms nog veel langer houdbaar blijven, zelfs tot 50 jaar!
https://preppers.nl/producten/voeding/voedselvoorraad/
Dit dingetje is ook erg handig. Kun je eventueel rechtstreeks mee uit een sloot drinken.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:57 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Heb je zelfs een contraptie voor: https://www.rei.com/produ(...)lytic-water-purifier
Die kleefrijst uit het verre oosten is anders ook niet veel soeps. Rijst moet je koken en daarna stomen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:56 schreef Xenorium het volgende:
Nederlanders kopen altijd van die stomme rijst in kartonnen doosjes van een paar honderd gram en koken de rijst dan en gooien het overgebleven water weg..
Ik heb nog nooit een aziaat met een doosje rijst van karton gezien..
Beste is zo'n primus ding met brandstoftankje, die branden op alles.quote:Op woensdag 26 februari 2020 17:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Eten kook je of op gas of met electriciteit. Ik kan het bij mij beiden; naast mijn gasfornuis heb ik ook kookplaatjes; electrisch en inductie. Dus in principe zouden beide voorzieningen uit moeten vallen voordat je geen toegang meer hebt tot een warmtebron om je eten te bereiden. Ik acht trouwens de kans niet zo groot dat deze toevoer zal stagneren; dat doet ie met een normale griep ook niet.
Als je heel zeker zou willen zijn, dan kun je ervoor kiezen om zo'n flinke gasfles te scoren met butagas (die ook in zo'n flinke caravan zit) en te zorgen dat je alles beschikbaar hebt om dat ding aan je gasfornuis te koppelen.
Ik ken ze nog van vroeger idd. Leuk met zo'n pompje. Ze zullen ze tegenwoordig ook wel weer maken denk ik.quote:Op woensdag 26 februari 2020 17:36 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Beste is zo'n primus ding met brandstoftankje, die branden op alles.
Is dat jouw kanaal?quote:Op woensdag 26 februari 2020 17:23 schreef DrainBamage het volgende:
[..]
Dit dingetje is ook erg handig. Kun je eventueel rechtstreeks mee uit een sloot drinken.
https://www.allprepare.co(...)3EAQYBCABEgI36_D_BwE
Ik vind dat irritant.quote:
Nee hoor, ik zocht op 'water zuiveren' en kwam dat filmpje tegen. Daarna dat apparaatje even opgezocht op google. Had er nog nooit van gehoord, maar ziet er wel verrekte handig en simpel uitquote:
Heb ik. En nog een gasbarbecue met grote gasfles, nog wat campinggas pitjes met bijbehorende tankjes etc.quote:Op woensdag 26 februari 2020 17:36 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Beste is zo'n primus ding met brandstoftankje, die branden op alles.
Als ik gember of knoflook nodig heb en ik weet wat ik ga maken is dat zo vanzelf ontdooid. In de soep ontdooit het vanzelf en in een magnetron die op ontdooistand staat gaat het ook vrij eenvoudig.quote:Op woensdag 26 februari 2020 17:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik vind dat irritant.
Vergeet dat altijd met als gevolg dat ik maar verse koop.
Geinig ding inderdaad en 40 euro dus terwijl je er de rest van je leven mee kunt doen. Stel voor dat je gaat hiken en geen waterflessen onderweg hoeft te kopen dan verdient zo'n ding zich eigenlijk vanzelf terug. Die ga ik idd onthouden. Heb nog niet gekeken waar ze die hebben. Meestal is bij Bever wel alles nogal aan de prijs. Dank voor de tipquote:Op woensdag 26 februari 2020 17:49 schreef DrainBamage het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zocht op 'water zuiveren' en kwam dat filmpje tegen. Daarna dat apparaatje even opgezocht op google. Had er nog nooit van gehoord, maar ziet er wel verrekte handig en simpel uit
Als je een sloot achter je huis of ergens om de hoek hebt lijkt het me ideaal.
Ik heb dit een tijdje met verbazing geobserveerd en ben tot de conclusie gekomen dat een bepaalde groep mensen dit op de 1 of andere manier leuk vindt om te doen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 17:57 schreef Collide het volgende:
Waarom slaan jullie allemaal eten in, je zal echt niet dood gaan door een tekort aan eten.
Echt waar?quote:Op woensdag 26 februari 2020 18:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]supermarkt knoflook is vaak Chinese knoflook
quote:Op woensdag 26 februari 2020 18:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Je bent me aan het beflikkeren
Is gewoon leuk om over te ouwehoeren denk ik. Beetje inspiratie opdoen voor als het in de toekomst onverhoopt echt een keer nodig isquote:Op woensdag 26 februari 2020 17:57 schreef Collide het volgende:
Waarom slaan jullie allemaal eten in, je zal echt niet dood gaan door een tekort aan eten.
Rijst kan prima met noodels eerst de rijst koken dan de noodels en bij elkaar gooien met het zakje kruiden van de noddels erbijquote:Op dinsdag 25 februari 2020 19:25 schreef Toefjes het volgende:
Als ik in lockdown moet dan heb ik in elk geval rijst en toiletpapier.
Ok, rijst alleen is niet heel smakelijk maar wel beter dan bloembollen
Daarom heb ik dus een megablok trassi liggen, inclusief de knoflook, vissaus en sojasaus om dit soort dingen fatsoenlijk op smaak te brengen; wat het dan ook is. En vlees marineren lukt ook op die manier. Ik zag net een leuke video van brandnetelsoep. Vroeger heb ik wel eens brandnetels als groente geplukt en bereidt. Zit ook heel veel ijzer in. Ik had toen allemaal van die kruidenboekjes en wat je buiten allemaal kunt plukken. Ook had ik een fascinatie voor giftige planten zoals mallewillempies kruid en dergelijke.quote:Op woensdag 26 februari 2020 18:33 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Rijst kan prima met noodels eerst de rijst koken dan de noodels en bij elkaar gooien met het zakje kruiden van de noddels erbij![]()
![]()
Als je rijk bent kan je er ook nog een eitje bij bakken en erdoor snijden
Belangrijkste voordeel is dat mensen met corona terugdeinzen door je slechte ademquote:Op woensdag 26 februari 2020 16:12 schreef Tengano het volgende:
FYI
11 bewezen gezondheidsvoordelen van knoflook
Ik ruik liever iemand die naar knoflook 'stinkt' dan iemand die een slechte adem heeft.quote:Op woensdag 26 februari 2020 18:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
Belangrijkste voordeel is dat mensen met corona terugdeinzen door je slechte adem
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |