Link? Ik heb nooit geen idee wat ik op voorraad heb en heb zodoende veel ook dubbel.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 21:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Erg he.
Ik ga morgen alles invoeren in een voorraad app zodat ik makkelijk kan zien wat er allemaal is nu, en hoeveel. En op basis daarvan eens proberen te berekenen hoeveel maaltijden het zouden kunnen zijn. Maar zeker wel twee weken (en misschien wel vier ook, ik ga morgen rekenen). Dan wordt het wel heel vaak pasta en rijst, maar ach. Wat Vitaminepillen erbij en voor geval van nood kan het.
Link naar de app staat in deze post, met plaatjesquote:Op woensdag 26 februari 2020 11:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Link? Ik heb nooit geen idee wat ik op voorraad heb en heb zodoende veel ook dubbel.
Overigens heb ik normaal ook 12x een halve liter aan sportdrank in huis.
Dit omdat ik sport, maar zou je daar op kunnen overleven?
Het is calorierijk.
Daar werken ook mensen, die ziek kunnen worden, of in quarantaine zittenquote:Op woensdag 26 februari 2020 12:52 schreef Fer_de_Lance het volgende:
In principe hebben we eigenlijk al een heel goed, fijnmazig voedseldistributienetwerk opgezet met Albert en PicNic
Ik denk dat de vraag of je kan overleven of niet op een voorraad niet zo van belang is, ik denk dan ook dat je beter wat extra spulletjes in huis kunt halen die je toch wel eet.
Mocht de situatie zo verslechteren dat het op overleven aankomt kom je er niet met een voorraadkast, dat breekt de pleuris wel zo ongelofelijk uit....
Als je zo vaak als nodig is om alles schoon te houden voor virus met dit soort gels/sprays aan de slag gaat (dus niet diegene die in ziekenhuizen gebruikt worden en terugvetten) ligt je huid binnen no time open en is buiten oncomfortabel een prachtige port d'entree voor allerlei inhuren organismenquote:Op woensdag 26 februari 2020 12:45 schreef Arizona het volgende:
Hier bij de Kruidvat en de Hema was de desinfecterende handgel uitverkocht.
(nou ja, ik nam bij de Kruidvat de laatste twee flesjes mee, toen vroeg een vrouw, was dat het laatste en toen zei de verkoopster dat dat inderdaad het geval was). En bij de kassa bij de Hema vroeg een vrouw voor mij of ze nog handgel hadden, antwoord was nee.
Daarna was ik bij de Zeeman, 15 meter van de Hema en de Kruidvat, daar waren nog tientallen flesjes.
Maar er zijn dus toch best veel mensen voorzorgsmaatregelen aan het nemen.
Dat klopt, maar de infrastructuur is er en werkt, en het is niet een 100% ziek/kill rate hequote:Op woensdag 26 februari 2020 13:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daar werken ook mensen, die ziek kunnen worden, of in quarantaine zitten
Ik gebruik dat spul ook niet voor het virus, gebruik het al sinds jaar en dag voor als ik onderweg wat eet (in de auto of het ov) om daarna mijn handen even schoon te kunnen makenquote:Op woensdag 26 februari 2020 13:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je zo vaak als nodig is om alles schoon te houden voor virus met dit soort gels/sprays aan de slag gaat (dus niet diegene die in ziekenhuizen gebruikt worden en terugvetten) ligt je huid binnen no time open en is buiten oncomfortabel een prachtige port d'entree voor allerlei inhuren organismen
Nee, ik gebruik veel knoflook en vindt het gewoon lekker en ik ben verder heel aards. Op het nieuws was al dat de prijs van knoflook en gember al omhoog was gegaan. Ik betaalde 5 euro per kilo gember bijvoorbeeld. Maar belangrijker nog wil ik niet zonder knoflook komen te zitten omdat nou eenmaal in mijn kook- en voedselvoorraad zit. Daarnaast zegt Jomanda dat het heilzaam is tegen het virus en dat telt natuurlijk ook.quote:
Jomanda moet men in zulke zaken nimmer negerenquote:Op woensdag 26 februari 2020 15:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, ik gebruik veel knoflook en vindt het gewoon lekker en ik ben verder heel aards. Op het nieuws was al dat de prijs van knoflook en gember al omhoog was gegaan. Ik betaalde 5 euro per kilo gember bijvoorbeeld. Maar belangrijker nog wil ik niet zonder knoflook komen te zitten omdat nou eenmaal in mijn kook- en voedselvoorraad zit. Daarnaast zegt Jomanda dat het heilzaam is tegen het virus en dat telt natuurlijk ook.
Je weet niet wat er in z'n vriezer zit he?quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:23 schreef Molo het volgende:
24 kilo rijst???![]()
Hoe lang denk je dat zo'n quarantaine ofzo duurt![]()
En wat een eenzijdige maaltijden krijg je zo, als het nodig zou zijn, why?
Ik zeg toch dat het basis is. Ik eet zelf nooit aardappelen en af en toe eens pasta. Ik eet liever rijst dus daar wil ik dan wel genoeg van in huis hebben. En daar kan ik dus van alles mee maken.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:23 schreef Molo het volgende:
24 kilo rijst???![]()
Hoe lang denk je dat zo'n quarantaine ofzo duurt![]()
En wat een eenzijdige maaltijden krijg je zo, als het nodig zou zijn, why?
Truequote:Op woensdag 26 februari 2020 15:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Je weet niet wat er in z'n vriezer zit he?
Ik heb indisch leren koken en met die ingredienten kun je echt van alles maken.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:26 schreef Molo het volgende:
[..]
True
Maar zoveel rijst, en een paar liter vissaus, dat zijn geen kleine hoeveelheden![]()
Staat ook in die postquote:Op woensdag 26 februari 2020 15:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Je weet niet wat er in z'n vriezer zit he?
Heb je ook genoeg water in voorraad? Want ik mag toch hopen dat de supermarkten wel weer bereikbaar zijn voor eenieder (of thuis laten bezorgen) als jij door drie kilo rijst heen bent.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat het basis is. Ik eet zelf nooit aardappelen en af en toe eens pasta. Ik eet liever rijst dus daar wil ik dan wel genoeg van in huis hebben. En daar kan ik dus van alles mee maken.
Waarom denk je dat de waterleiding het niet meer zou doen dan? Of het gas, of de electriciteit?quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb je ook genoeg water in voorraad? Want ik mag toch hopen dat de supermarkten wel weer bereikbaar zijn voor eenieder (of thuis laten bezorgen) als jij door drie kilo rijst heen bent.
Als het zó ernstig wordt dat je jouw hoeveelheden rijst nodig hebt, zal drinkwater ook wel een probleem worden qua distributie gok ik
Extra kabeltje of harde schijfje gekocht voor wat giegjes HP?quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:26 schreef PicoMMP het volgende:
Ik heb heeeeeeeeeeeeel veel tissues en massageolie gehaald.
Tegenvraag, waarom denk jij in je eentje zulke enorme hoeveelheden rijst nodig te hebben?quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de waterleiding het niet meer zou doen dan? Of het gas, of de electriciteit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |