abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191693742
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 21:40 schreef Greys het volgende:

[..]

Geen flauw idee. Erg he. :@
Ik ga morgen alles invoeren in een voorraad app zodat ik makkelijk kan zien wat er allemaal is nu, en hoeveel. En op basis daarvan eens proberen te berekenen hoeveel maaltijden het zouden kunnen zijn. Maar zeker wel twee weken (en misschien wel vier ook, ik ga morgen rekenen). Dan wordt het wel heel vaak pasta en rijst, maar ach. Wat Vitaminepillen erbij en voor geval van nood kan het.
Link? Ik heb nooit geen idee wat ik op voorraad heb en heb zodoende veel ook dubbel.

Overigens heb ik normaal ook 12x een halve liter aan sportdrank in huis.
Dit omdat ik sport, maar zou je daar op kunnen overleven?
Het is calorierijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 26-02-2020 11:59:10 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:45:56 #202
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_191694693
Hier bij de Kruidvat en de Hema was de desinfecterende handgel uitverkocht.

(nou ja, ik nam bij de Kruidvat de laatste twee flesjes mee, toen vroeg een vrouw, was dat het laatste en toen zei de verkoopster dat dat inderdaad het geval was). En bij de kassa bij de Hema vroeg een vrouw voor mij of ze nog handgel hadden, antwoord was nee.

Daarna was ik bij de Zeeman, 15 meter van de Hema en de Kruidvat, daar waren nog tientallen flesjes :P .

Maar er zijn dus toch best veel mensen voorzorgsmaatregelen aan het nemen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 26 februari 2020 @ 12:47:42 #203
163650 Greys
pi_191694717
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 11:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Link? Ik heb nooit geen idee wat ik op voorraad heb en heb zodoende veel ook dubbel.

Overigens heb ik normaal ook 12x een halve liter aan sportdrank in huis.
Dit omdat ik sport, maar zou je daar op kunnen overleven?
Het is calorierijk.
Link naar de app staat in deze post, met plaatjes :P 👇🏽

COR / Het grote boodschappentopic.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191694799
In principe hebben we eigenlijk al een heel goed, fijnmazig voedseldistributienetwerk opgezet met Albert en PicNic

Ik denk dat de vraag of je kan overleven of niet op een voorraad niet zo van belang is, ik denk dan ook dat je beter wat extra spulletjes in huis kunt halen die je toch wel eet.

Mocht de situatie zo verslechteren dat het op overleven aankomt kom je er niet met een voorraadkast, dat breekt de pleuris wel zo ongelofelijk uit....
pi_191695236
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:52 schreef Fer_de_Lance het volgende:
In principe hebben we eigenlijk al een heel goed, fijnmazig voedseldistributienetwerk opgezet met Albert en PicNic

Ik denk dat de vraag of je kan overleven of niet op een voorraad niet zo van belang is, ik denk dan ook dat je beter wat extra spulletjes in huis kunt halen die je toch wel eet.

Mocht de situatie zo verslechteren dat het op overleven aankomt kom je er niet met een voorraadkast, dat breekt de pleuris wel zo ongelofelijk uit....
Daar werken ook mensen, die ziek kunnen worden, of in quarantaine zitten
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:25:22 #206
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191695267
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:45 schreef Arizona het volgende:
Hier bij de Kruidvat en de Hema was de desinfecterende handgel uitverkocht.

(nou ja, ik nam bij de Kruidvat de laatste twee flesjes mee, toen vroeg een vrouw, was dat het laatste en toen zei de verkoopster dat dat inderdaad het geval was). En bij de kassa bij de Hema vroeg een vrouw voor mij of ze nog handgel hadden, antwoord was nee.

Daarna was ik bij de Zeeman, 15 meter van de Hema en de Kruidvat, daar waren nog tientallen flesjes :P .

Maar er zijn dus toch best veel mensen voorzorgsmaatregelen aan het nemen.
Als je zo vaak als nodig is om alles schoon te houden voor virus met dit soort gels/sprays aan de slag gaat (dus niet diegene die in ziekenhuizen gebruikt worden en terugvetten) ligt je huid binnen no time open en is buiten oncomfortabel een prachtige port d'entree voor allerlei inhuren organismen :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_191695283
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:22 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Daar werken ook mensen, die ziek kunnen worden, of in quarantaine zitten
Dat klopt, maar de infrastructuur is er en werkt, en het is niet een 100% ziek/kill rate he
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:28:31 #208
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_191695311
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Als je zo vaak als nodig is om alles schoon te houden voor virus met dit soort gels/sprays aan de slag gaat (dus niet diegene die in ziekenhuizen gebruikt worden en terugvetten) ligt je huid binnen no time open en is buiten oncomfortabel een prachtige port d'entree voor allerlei inhuren organismen :P
Ik gebruik dat spul ook niet voor het virus, gebruik het al sinds jaar en dag voor als ik onderweg wat eet (in de auto of het ov) om daarna mijn handen even schoon te kunnen maken :D . En op vakantie :)

Maar bedoelde hiermee te zeggen dat veel mensen dus wel bezig zijn met extra inkopen (in dit geval van "hygiëne" producten)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 26 februari 2020 @ 15:15:49 #209
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191697162
Zo vanmorgen dus gelijk maar even ingeslagen :)

Ik heb alvast in huis:
24 kilo rijst
3 kilo knoflook
1,5 kilo gember
paar liter soja en vissaus
3 kilo sambal

en dat is eigenlijk een beetje basis want ik heb dus nog een vriezer van 358 liter die al ramvol zit met oa vlees en groente, en ingevroren! rookworsten voor de soep.

Verder ga ik nog grote blikken tomatenpuree halen van 750 gram per stuk; die kan ik lang bewaren en daar kan ik tomatensoep of chinese tomatensoep van maken.

Tip van mijn kant: ik heb de 3 kilo knoflook bij de toko gekocht; het is gepelde en ingevroren knoflook van 1 kilo per zak per stuk en die kun je lang goed houden natuurlijk. Normaal koop ik verse knoflook maar vaak gaat dat al heel snel doorschieten en dat wil ik eigenlijk niet.

De gember die pureer ik met een keukenmachine met schil en al en die vries ik in plastic zakjes in zodat ik er een soort vierkante plaatjes van maak die ik als het bevroren is gewoon in stukjes kan breken voor gebruik. Deed ik altijd al maar hier even als tip dus.

Ik woon verder gewoon op mezelf dus hier kan ik al makkelijk een tijdje mee vooruit. Ga nog even een lijstje maken wat ik nog meer wil scoren. Zit te denken aan ingevroren groenten als een soort backup voorraadje. En ik loop ook het topic nog even door voor wat andere ideeen.

Niemand had wat in de gaten in de winkel en iedereen liep gewoon heel schaapachtig door de winkel alsof de bevoorrading de komende tijd altijd zo zal blijven, maar daar ben ik toch niet helemaal zeker van. Mocht mijn voorraad niet echt nodig geweest zijn, dan kan ik het nog steeds gewoon opmaken, verder niks aan de hand dus.
pi_191697190
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:15 schreef Tengano het volgende:
3 kilo knoflook
Vampirisme een symptoom? :o
  woensdag 26 februari 2020 @ 15:21:03 #211
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191697243
quote:
11s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:17 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Vampirisme een symptoom? :o
Nee, ik gebruik veel knoflook en vindt het gewoon lekker en ik ben verder heel aards. Op het nieuws was al dat de prijs van knoflook en gember al omhoog was gegaan. Ik betaalde 5 euro per kilo gember bijvoorbeeld. Maar belangrijker nog wil ik niet zonder knoflook komen te zitten omdat nou eenmaal in mijn kook- en voedselvoorraad zit. Daarnaast zegt Jomanda dat het heilzaam is tegen het virus en dat telt natuurlijk ook.
pi_191697266
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:21 schreef Tengano het volgende:

[..]

Nee, ik gebruik veel knoflook en vindt het gewoon lekker en ik ben verder heel aards. Op het nieuws was al dat de prijs van knoflook en gember al omhoog was gegaan. Ik betaalde 5 euro per kilo gember bijvoorbeeld. Maar belangrijker nog wil ik niet zonder knoflook komen te zitten omdat nou eenmaal in mijn kook- en voedselvoorraad zit. Daarnaast zegt Jomanda dat het heilzaam is tegen het virus en dat telt natuurlijk ook.
Jomanda moet men in zulke zaken nimmer negeren
  woensdag 26 februari 2020 @ 15:23:27 #213
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191697274
24 kilo rijst??? :o
Hoe lang denk je dat zo'n quarantaine ofzo duurt :o

En wat een eenzijdige maaltijden krijg je zo, als het nodig zou zijn, why? :D
pi_191697295
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:23 schreef Molo het volgende:

Je weet niet wat er in z'n vriezer zit he? :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_191697311
Knof, gember en rode peper liggen gesneden in porties in de vriezer. :Y)

Handgel niét bij kruidvat, nog wel doekjes bij etos.
Niet bij Action.
En ruim aanwezig bij Zeeman.
Toevallig is het flesje in de handtas bijna leeg.
Voor de as. vakantieweek vind ik het prettig spul. w/
  woensdag 26 februari 2020 @ 15:26:12 #216
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191697321
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:23 schreef Molo het volgende:

Ik zeg toch dat het basis is. Ik eet zelf nooit aardappelen en af en toe eens pasta. Ik eet liever rijst dus daar wil ik dan wel genoeg van in huis hebben. En daar kan ik dus van alles mee maken.
  woensdag 26 februari 2020 @ 15:26:41 #217
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191697329
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:24 schreef Lonaa het volgende:

[..]

True
Maar zoveel rijst, en een paar liter vissaus, dat zijn geen kleine hoeveelheden _O- :D
pi_191697334
Ik heb heeeeeeeeeeeeel veel tissues en massageolie gehaald.
  woensdag 26 februari 2020 @ 15:27:15 #219
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191697339
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:26 schreef Molo het volgende:

[..]

True
Maar zoveel rijst, en een paar liter vissaus, dat zijn geen kleine hoeveelheden _O- :D
Ik heb indisch leren koken en met die ingredienten kun je echt van alles maken.

Oh, ik had trouwens toevallig al iets van 7 liter olie in huis om in te bakken.
  Spellchecker woensdag 26 februari 2020 @ 15:27:43 #220
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191697348
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:24 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Staat ook in die post :)
  woensdag 26 februari 2020 @ 15:28:17 #221
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191697358
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:26 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik zeg toch dat het basis is. Ik eet zelf nooit aardappelen en af en toe eens pasta. Ik eet liever rijst dus daar wil ik dan wel genoeg van in huis hebben. En daar kan ik dus van alles mee maken.
Heb je ook genoeg water in voorraad? Want ik mag toch hopen dat de supermarkten wel weer bereikbaar zijn voor eenieder (of thuis laten bezorgen) als jij door drie kilo rijst heen bent.
Als het zó ernstig wordt dat je jouw hoeveelheden rijst nodig hebt, zal drinkwater ook wel een probleem worden qua distributie gok ik :P
  woensdag 26 februari 2020 @ 15:29:09 #222
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191697370
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:28 schreef Molo het volgende:

[..]

Heb je ook genoeg water in voorraad? Want ik mag toch hopen dat de supermarkten wel weer bereikbaar zijn voor eenieder (of thuis laten bezorgen) als jij door drie kilo rijst heen bent.
Als het zó ernstig wordt dat je jouw hoeveelheden rijst nodig hebt, zal drinkwater ook wel een probleem worden qua distributie gok ik :P
Waarom denk je dat de waterleiding het niet meer zou doen dan? Of het gas, of de electriciteit?
  woensdag 26 februari 2020 @ 15:29:40 #223
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191697380
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:26 schreef PicoMMP het volgende:
Ik heb heeeeeeeeeeeeel veel tissues en massageolie gehaald.
Extra kabeltje of harde schijfje gekocht voor wat giegjes HP? :9
  woensdag 26 februari 2020 @ 15:30:26 #224
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191697396
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:29 schreef Tengano het volgende:

[..]

Waarom denk je dat de waterleiding het niet meer zou doen dan? Of het gas, of de electriciteit?
Tegenvraag, waarom denk jij in je eentje zulke enorme hoeveelheden rijst nodig te hebben?
  woensdag 26 februari 2020 @ 15:31:02 #225
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191697405
Bovendien weet ik in de buurt een bron van vrij helder en gezond water. Het is welwater en dat kan ik eventueel purificeren. Verder had ik al de nodige SAS survival guides in huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')