Bedankt voor de link. Bizarre idioterie.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:00 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)s-zorgpersoneel.html
En wij hebben minder inwoners dan Italie toch?quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:01 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
Tot nu toe volgen we Italië nog steeds
Ja, 1,5m ja.quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:59 schreef Plots het volgende:
Moeten de klanten bij de kassa in de supermarkt ook 1,5 meter afstand houden in de rij? Ik haat het als de band half leeg is, omdat mensen niet aansluiten. Daarom vroeg ik aan een oma die voor me stond, of ze even naar voren kon, zodat ik m'n boodschappen op de band kon zetten. Deed ze meteen geïrriteerd "Ja, maar ander halve meter bla bla"
Kamervragen!quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:32 schreef HeatWave het volgende:
Er is een bedrijf dat mondkapjes maakt, met bakken, ze bieden het aan bij het RIVM/Min VWS, maar die "weten nog niet of het nodig is" dus verkopen ze ze aan het buitenland.
https://www.nu.nl/coronav(...)amper-voor-hier.html
Je ziet al kleine verschillen. Zo is de groei van gisteren naar vandaag al een stuk kleiner dan in Italië. Dat gaat bij exponentiële groei flink verschil maken.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:01 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:02 schreef Plots het volgende:
Wow, wist niet dat het zo overdreven streng is allemaal hoor. Kan toch weinig gebeuren als je minder dan 1,5 m op elkaar staat zonder elkaar aan te raken of naar elkaar te hoesten.
Nee jij komt er wel.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:02 schreef Plots het volgende:
Wow, wist niet dat het zo overdreven streng is allemaal hoor. Kan toch weinig gebeuren als je minder dan 1,5 m op elkaar staat zonder elkaar aan te raken of naar elkaar te hoesten.
Waarom zijn er nu weer random datums gepakt zodat een beetje leuk past? Vertekend beeld schetsen en daarmee paniek zaaien.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:01 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
We zijn de fase van trollen hierover nu wel een beetje voorbij tochquote:Op donderdag 19 maart 2020 16:02 schreef Plots het volgende:
Welke dag begon het in Nederland?quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:01 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
Het is wel iets naar elkaar toe gegroeid hahaquote:Op donderdag 19 maart 2020 16:02 schreef Elvi het volgende:
[..]
En wij hebben minder inwoners dan Italie toch?
Ik ben serieus. Wist niet dat men die 1,5 m zo letterlijk neemt.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:04 schreef bdd8 het volgende:
[..]
We zijn de fase van trollen hierover nu wel een beetje voorbij toch
Slim.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:05 schreef maxi-mus het volgende:
Contactloos pinnen verhoogd naar 100 euro.
Bron; telegraaf.
Wij hebben veel eerder strenge maatregelen getroffen, dus volgens de modellen krijgen we geen Italiaanse toestanden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:01 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
17.00 uur crisisoverleg, verder nog niks. Al heeft Geert wel een debat aangevraagd. Morgen geeft Rutte sowieso altijd een persco.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:05 schreef HulkHeld het volgende:
Staat er nog een persco/debat op het programma binnenkort?
Jij dacht dat het spreekwoordelijk was? Zo ja, minder denkenquote:Op donderdag 19 maart 2020 16:05 schreef Plots het volgende:
[..]
Ik ben serieus. Wist niet dat men die 1,5 m zo letterlijk neemt.
Daar zit zeker geen ziekenhuis zoals in Uden?quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:05 schreef roos94 het volgende:
Hier in schouwen duiveland (33k inwoners) maar 2 besmettingen.
#zeelandgenot
veel eerder?quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:06 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Wij hebben veel eerder strenge maatregelen getroffen, dus volgens de modellen krijgen we geen Italiaanse toestanden.
Live te volgen op NOS.nl?quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:06 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
17.00 uur crisisoverleg, verder nog niks. Al heeft Geert wel een debat aangevraagd. Morgen geeft Rutte sowieso altijd een persco.
twitter:fia twitterde op donderdag 19-03-2020 om 16:07:18#F1 - FIA Formula 1 Dutch, Spanish and Monaco Grands Prix to be postponed
https://t.co/l2EecdGyFs reageer retweet
Omdat de fokexperts die het allemaal beter weten als het RIVM nog slechter met statistiek omgaan als het instituut waar men alleen kritiek op levert.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:04 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Waarom zijn er nu weer random datums gepakt zodat een beetje leuk past? Vertekend beeld schetsen en daarmee paniek zaaien.
Dit is pertinent onwaar. Italië gooide 11 dorpen op slot. Op hetzelfde moment bij ons werd er gezegd handen goed wassen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:06 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Wij hebben veel eerder strenge maatregelen getroffen, dus volgens de modellen krijgen we geen Italiaanse toestanden.
quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:08 schreef the_actraiser het volgende:
Een cijfer update UMCU:
80% heeft een milde ziekte (let op! ook asymptomatische dragers daarbij)
Sterfte 0,3 tot 3% (afhankelijk van welk land)
Eenmaal op IC 50%(!) sterfte. Gelijk aan langer bekende ARDS.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Acute_respiratory_distress_syndrome
Kwetsbaar: Immungecompromitteerden en 70 plussers
Meer mannen dan vrouwen ziek.
IC Patienten zijn 1:1 <50 jaar en >50 jaar
R0=2-3 (tov griep =1.3) Dus groepen mensen vermijden!
Besmetting via lucht in vorm van druppels en mogelijk transmissie via contact en ontlasting.
(lees handen wassen)
Incubatietijd 4-14 dagen (max 24! dagen)
Herinfectie nog niet duidelijk.
Meest voorkomende symptomen (let op de verschillen):
Covid-19: Koorts (>38) Vermoeidheid en droge hoest. In mindere mate, spierpijn, keelpijn, hoofdpijn en kortademigheid. Soms ook loopneus en diarree
Griep: Koorts (>38) Vermoeidheid, droge hoest, spierpijn, hoofdpijn. In mindere mate, keelpijn, en loopneus. Soms ook kortademigheid.
Verkoudheid: Niezen, loopneus, keelpijn. In mindere mate, hoofpijn. Soms ook koorts, vermoeidheid, droge hoest en spierpijn
Zelfs Spanje zal net niet de Italiaanse toestanden bereiken, hoewel het daar wel hard doorettert.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:09 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Relatief gezien. Wij gingen in lock-down toen er 20 doden waren, Italie veel later.
Ah ja, even vergeten dat buurtwacht dat zelf mag bepalenquote:Op donderdag 19 maart 2020 16:10 schreef KNAK het volgende:
iemand al gevraagd aan een agent of er een lockdown aanstaande is? Ik dus daarnet wel en ik kon dus zien aan z’n blik in de ogen en z’n lichaamshouding dat hij meer in zich had dan het antwoord “ we gaan het zien “ wat hij gaf.
Je denk niet dat het uitlekt als elk random politie petje dat weet?quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:10 schreef KNAK het volgende:
iemand al gevraagd aan een agent of er een lockdown aanstaande is? Ik dus daarnet wel en ik kon dus zien aan z’n blik in de ogen en z’n lichaamshouding dat hij meer in zich had dan het antwoord “ we gaan het zien “ wat hij gaf.
quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:10 schreef KNAK het volgende:
We lopen inderdaad steeds een ander aantal dagen achter op Italiëquote:Op donderdag 19 maart 2020 16:04 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Waarom zijn er nu weer random datums gepakt zodat een beetje leuk past? Vertekend beeld schetsen en daarmee paniek zaaien.
Hier klopt dus geen snars van he.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:01 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien dacht hij gewoon 'Jezus, laat me mijn werk doen'quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:10 schreef KNAK het volgende:
Heel begrijpelijk, maar ook heel jammerquote:Op donderdag 19 maart 2020 16:08 schreef Tarado het volgende:
twitter:fia twitterde op donderdag 19-03-2020 om 16:07:18#F1 - FIA Formula 1 Dutch, Spanish and Monaco Grands Prix to be postponed
https://t.co/l2EecdGyFs reageer retweet
Dat is iets te veel.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:11 schreef Anonymousz het volgende:
Ik verwacht +6000 nieuwe besmettingen en +700 doden in italie
quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:10 schreef KNAK het volgende:
Onze BOA heeft veto, dus maak je geen zorgenquote:Op donderdag 19 maart 2020 16:10 schreef KNAK het volgende:
Vertel ons meer!!quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:10 schreef KNAK het volgende:
Je gaat ervoor vandaagquote:Op donderdag 19 maart 2020 16:11 schreef Anonymousz het volgende:
Eerder een groene roggel.quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:54 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Voor Jaap dacht ik meer aan de gouden griffel
Waarschijnlijk niet lang meer zoals jij ermee omgaatquote:Op donderdag 19 maart 2020 16:05 schreef roos94 het volgende:
Hier in schouwen duiveland (33k inwoners) maar 2 besmettingen.
#zeelandgenot
COR is Elysium.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:10 schreef KNAK het volgende:
Dat doet ie al lijkt mequote:Op donderdag 19 maart 2020 16:06 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Jij dacht dat het spreekwoordelijk was? Zo ja, minder denken
Als het alleen carnaval was geweest, dan zouden heel Brabant en Limburg dit soort aantallen zien. Bovendien, carnaval was dit jaar erg rustig vanwege de storm en daardoor afgelaste activiteiten en optochten.quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:44 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Carnaval maakt meer kapot dan u lief is
Ik ben immuungecompromitteerd- volgens de arts gewoon door blijven gaan met de medicatie.. RIP.quote:
En daarna werd je met een knuppel geramd omdat je niet ver genoeg afstand nam?quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:10 schreef KNAK het volgende:
Wel frappant idd.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:14 schreef Coelho het volgende:
[..]
Als het alleen carnaval was geweest, dan zouden heel Brabant en Limburg dit soort aantallen zien. Bovendien, carnaval was dit jaar erg rustig vanwege de storm en daardoor afgelaste activiteiten en optochten.
Wat mij persoonlijk ook opviel, is dat het gebied rond Uden, waar nu de piek ligt, hetzelfde gebied is waar Q-koorts en vee gerelateerde MRSA voorkwamen. Beide ziektes die door dieren veroorzaakt werden. Weet niet of het toeval is, maar zou het niet kunnen zijn dat mensen in die regio door een hogere blootstelling aan deeltjes van dieren door de vele veebedrijven een soort van overgevoeligheid hebben?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In Italië heeft het virus al langer gecirculeerd, is een scenario dat ik vaker heb gehoord.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:01 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
Goede onderbouwing, wanneer?quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:11 schreef Anonymousz het volgende:
Als het alleen carnaval was geweest, dan zouden heel Brabant en Limburg dit soort aantallen zien. Bovendien, carnaval was dit jaar erg rustig vanwege de storm en daardoor afgelaste activiteiten en optochten.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:14 schreef Coelho het volgende:
[ afbeelding ] Op donderdag 19 maart 2020 15:44 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Carnaval maakt meer kapot dan u lief is
Praten daar met veel consumptie waarschijnlijkquote:[ afbeelding ]
we zijn nog steeds niet in lock-down dus laten we even afwachten of die curve echt af gaat buigenquote:Op donderdag 19 maart 2020 16:09 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Relatief gezien. Wij gingen in lock-down toen er 20 doden waren, Italie veel later.
quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als het alleen carnaval was geweest, dan zouden heel Brabant en Limburg dit soort aantallen zien. Bovendien, carnaval was dit jaar erg rustig vanwege de storm en daardoor afgelaste activiteiten en optochten.
Wat mij persoonlijk ook opviel, is dat het gebied rond Uden, waar nu de piek ligt, hetzelfde gebied is waar Q-koorts en vee gerelateerde MRSA voorkwamen. Beide ziektes die door dieren veroorzaakt werden. Weet niet of het toeval is, maar zou het niet kunnen zijn dat mensen in die regio door een hogere blootstelling aan deeltjes van dieren door de vele veebedrijven een soort van overgevoeligheid hebben?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Wel frappant idd.
2 Chinese toeristen eind januari en een geevacuurde man uit Wuhan. Daarna de eerste meldingen op 21 februari, van deze lijst klopt dus uberhaupt niksquote:Op donderdag 19 maart 2020 16:15 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
In Italië heeft het virus al langer gecirculeerd, is een scenario dat ik vaker heb gehoord.
Dat zijn geen "random datums", dat geeft aan hoeveel dagen we achter lopen op hetzelfde scenario.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:04 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Totaal niet. Wij lopen 6 dagen achter qua meldingen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat zijn geen "random datums", dat geeft aan hoeveel dagen we achter lopen op hetzelfde scenario.
Nee, want je weet niet wat er uit de berekeningen van de RIVM zijn gekomen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat zijn geen "random datums", dat geeft aan hoeveel dagen we achter lopen op hetzelfde scenario.
Dat vind ik nou ook weer niet zo veilig...quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:05 schreef maxi-mus het volgende:
Contactloos pinnen verhoogd naar 100 euro.
Bron; https://www.telegraaf.nl/(...)gn=seeding-telegraaf
Dat zie ik ook niet werken in dit land.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:18 schreef Vault-Boy het volgende:
Komt geen lockdown. Dit blijft gewoon zo een tijdje. Niet dat ik het weet, maar een echte lockdown zie ik hier echt niet gebeuren.
Waarom niet? Omdat er dan met een gestolen pinpas 100 euro kan worden gepind?quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat vind ik nou ook weer niet zo veilig...
Ook geen tijd voorquote:Op donderdag 19 maart 2020 16:19 schreef -river- het volgende:
[..]
Dat zie ik ook niet werken in dit land.
"Komt geen lockdown"quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:18 schreef Vault-Boy het volgende:
Komt geen lockdown. Dit blijft gewoon zo een tijdje. Niet dat ik het weet, maar een echte lockdown zie ik hier echt niet gebeuren.
twitter:adamcooperF1 twitterde op donderdag 19-03-2020 om 16:20:13Along with the Monaco GP postponement some extraordinary news - Prince Albert II has tested positive for COVID-19: https://t.co/mMdcnUx4ag reageer retweet
ze hebben het aantal doden gematcht. en dat is het cijfer wat ertoe doet. zie je gelijk hoe ver nederland achterloopt tov Italiequote:Op donderdag 19 maart 2020 16:04 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Nou, criminelen horen dit vast ook...quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:20 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Waarom niet? Omdat er dan met een gestolen pinpas 100 euro kan worden gepind?
er is tot nu toe geen voorspelling van hem juist gebleken...quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:20 schreef Markesh het volgende:
[..]
"Komt geen lockdown"
"Niet dat ik het weet"
Buiten dat zijn we het rioolputje van Europa en denk maar niet dat al die zooi die we binnenhalen mee gaat werken met onze knuffel mentaliteit.quote:
Ik denk wel dat het voordeel opweegt tegen het nadeel maar je moet sowieso goed op je pinpas passen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, criminelen horen dit vast ook...
Je zou je pinpas maar kwijt raken.
Wij namen wel eerder maatregelen though. Je kan een paar dorpjes niet vergeleken met heel Nederland. Italie ging pas op slot (als geheel) toen ze al duizenden besmettingen hadden. Véél meer. Ja, wij hadden op dat moment al veel meer besmettingen (onbevestigd alleen), maar dat was in Italie natuurlijk net zo.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit is pertinent onwaar. Italië gooide 11 dorpen op slot. Op hetzelfde moment bij ons werd er gezegd handen goed wassen.
Ik heb Nederland wel wat hoger zitten hoor.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:21 schreef -river- het volgende:
[..]
Buiten dat zijn we het rioolputje van Europa en denk maar niet dat al die zooi die we binnenhalen mee gaat werken met onze knuffel mentaliteit.
Volgens mij is dit gezegde op jou van toepassing.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:21 schreef Montov het volgende:
Ik vroeg aan een vakkenvuller of hij op de artikelen spuugt. Ik kon dus zien aan z’n blik in de ogen en z’n lichaamshouding dat hij meer in zich had dan het antwoord “ wat? “ wat hij gaf.
Hoezo mijn grafiek?quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:22 schreef Fretwork het volgende:
Nog even terugkomend op de bullshitgrafief van The Fresh Prince.
Italie 21 feb: 16 meldingen (+16)
Nederland 27 februari: 1 melding (+1)
Nederland 2 maart: 18 meldingen (+8)
Selectieve grafiek kan de prullenbak in lijkt me
My badquote:
Ik niet, we hebben teveel tokkies die zelfs te dom zijn om te poepen, gaat niet lukken.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik
[..]
Ik heb Nederland wel wat hoger zitten hoor.
Enige juiste besluit.
Over een paar maanden zijn de meeste mensen het alweer vergeten imo.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:23 schreef BarryOSeven het volgende:
Oh jongens dit loopt helemaal uit de klauwen!
Voor de Tokkies misschien niet nee..quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:25 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik niet, we hebben teveel tokkies die zelfs te dom zijn om te poepen, gaat niet lukken.
quote:
Deze tabel, ik ben een beetje gaar van het thuiswerkenquote:Op donderdag 19 maart 2020 16:01 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
Had het vandaag ook vergeten tot ik weer het topic tegenkwamquote:Op donderdag 19 maart 2020 16:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Over een paar maanden zijn de meeste mensen het alweer vergeten imo.
Tussen twee persoonsvormen hoort een komma.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:23 schreef Markesh het volgende:
[..]
Volgens mij is dit gezegde op jou van toepassing.
"zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten..."
o daar had ik op geantwoord, ik snap het idee er wel achter.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:26 schreef Fretwork het volgende:
[..]
[..]
Deze tabel, ik ben een beetje gaar van het thuiswerken
MPGodquote:Op donderdag 19 maart 2020 16:26 schreef KennyPowers het volgende:
NYT gehaald![]()
https://www.nytimes.com/r(...)ds-toilet-paper.html
Wat een goed artikel.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:26 schreef KennyPowers het volgende:
NYT gehaald![]()
https://www.nytimes.com/r(...)ds-toilet-paper.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |