tegenquote:Op woensdag 18 maart 2020 13:49 schreef Anonymousz het volgende:
Ik vraag het nogmaals
Zijn jullie voor of tegen volledige lockdown?
Tegenquote:Op woensdag 18 maart 2020 13:49 schreef Anonymousz het volgende:
Ik vraag het nogmaals
PvdD-genot. Die kunnen echt alles om dieren te laten draaien.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:48 schreef _I het volgende:
"Als we de dieren met rust hadden gelaten, zaten we nu niet met een coronacrisis."
Okee.
Zuid Korea had er sowieso twee miljoen, daarom konden ze daar zo enorm veel mensen testen. Sommige landen hebben er imho wel echt een stuk meer dan andere landen. Geen idee of dat aan niet op tijd schakelen en bestellen ligt of niet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:42 schreef xminator het volgende:
[..]
Niemand heeft genoeg tests, behalve voor alle rijke en bekende mensen.
COR / Vanavond volledige lockdownquote:Op woensdag 18 maart 2020 13:49 schreef Anonymousz het volgende:
Ik vraag het nogmaals
Hier ga je geen 1 antwoord op krijgen. Diverse mensen zijn voor (ik op dit moment ook, voor 2 weken bijv), diverse mensen zijn tegen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:49 schreef Anonymousz het volgende:
Ik vraag het nogmaals
Daar zit natuurlijk wel een kern van waarheid in.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:48 schreef _I het volgende:
"Als we de dieren met rust hadden gelaten, zaten we nu niet met een coronacrisis."
Okee.
Het WHO adviseert en de maatregelen uitvoeren die je zelf en kost je aardig wat, waaronder geld.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
klopt ja....en het WHO heeft al ervaring met tientallen uitbraken....
lekker ertegenin gaan, top idee !
Voor, tot de zorg voldoende capaciteit en hulpmiddelen heeft om het iets te laten vieren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:49 schreef Anonymousz het volgende:
Ik vraag het nogmaals
Ja, het is zo vluchtig als wat.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:49 schreef Zeroku het volgende:
PvdD-genot. Die kunnen echt alles om dieren te laten draaien.
ZK, China en ook Italie hebben/hadden er inderdaad heel veel. Die waren als eerste bij de winkelschappen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Zuid Korea had er sowieso twee miljoen, daarom konden ze daar zo enorm veel mensen testen. Sommige landen hebben er imho wel echt een stuk meer dan andere landen. Geen idee of dat aan niet op tijd schakelen en bestellen ligt of niet.
Ik ben voor wat de experts zeggen momenteel, lockdown zal binnenkort wel komen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:49 schreef Anonymousz het volgende:
Ik vraag het nogmaals
Ze heeft wel weer een punt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:49 schreef Zeroku het volgende:
[..]
PvdD-genot. Die kunnen echt alles om dieren te laten draaien.
Tegen. Maatregelen kunnen natuurlijk wel uitgebreid worden indien nodig tzt, maar dat moet blijken. We hebben al praktisch een lockdown vergelijkbaar met andere landen bovendien.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:49 schreef Anonymousz het volgende:
Ik vraag het nogmaals
VOORquote:Op woensdag 18 maart 2020 13:49 schreef Anonymousz het volgende:
Ik vraag het nogmaals
Ik weet het niet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:49 schreef Anonymousz het volgende:
Ik vraag het nogmaals
quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:49 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik snap dat jullie het debat aan het volgen zijn, maar zijn de dagcijfers van België al ergens voorbij gekomen?
quote:Er zijn dinsdag 243 nieuwe besmettingen met het sars-CoV-2-virus vastgesteld in ons land, bijna 500 patiënten liggen in het ziekenhuis. Er zijn ook vier nieuwe overlijdens gerapporteerd, de jongste is 59 jaar oud.
De nieuwe cijfers werden medegedeeld op de dagelijkse persconferentie van het Crisiscentrum van Binnenlandse Zaken. Het gaat om 133 nieuwe vastgestelde besmettingen in Vlaanderen, 66 in Wallonië en 41 in Brussel. Drie besmettingen zijn van onbekende origine. Dat blijft nog steeds een onderschatting van het werkelijke aantal besmettingen, want niet iedereen met symptomen wordt getest. Er werden in totaal wel al 18.360 stalen gecontroleerd.
Ook zijn er opnieuw vier doden te betreuren door covid-19, wat het totaal op veertien brengt. Het jongste slachtoffer was 59 jaar oud. De andere slachtoffers waren tussen 80 en 90 jaar oud.
'Nog voldoende capaciteit in ziekenhuizen'
In totaal werden 496 covid-19-patiënten opgenomen in het ziekenhuis, dat zijn er 135 meer dan gisteren. Honderd patiënten liggen op de afdeling intensieve zorg, dat zijn er 21 meer dan gisteren. 66 van hen worden beademd. 'Het aantal opnames stijgt snel', aldus viroloog Steven Van Gucht.
Als het stenen regent, krijg je pijn in je hoofd.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:49 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Daar zit natuurlijk wel een kern van waarheid in.
Waarom precies?quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:50 schreef KingRadler het volgende:
we kunnen wel tegen een Lockdown zijn.
Maar toch zie ik het gebeuren als landen om ons heen wel een Lockdown hebben.
Dan moet Nederland wel mee.
Het beleid wel, de strategie nietquote:Op woensdag 18 maart 2020 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vind ik ook, hoor. Wat vooral verschilt is hoe het wordt uitgelegd, maar in grote lijnen lijkt het beleid in diverse Europese landen inmiddels best veel op elkaar.
groenen moeten even hun mond gaat houden met hun politiek correcte gejankmuil. Grote mensen problemen nu.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:49 schreef Cara het volgende:
Man, timing, Partij van de Dieren.
Iedereen schijt zich voor zichzelf in de broek, als je nu over dieren gaat beginnen ga je andere mensen in de toekomst niet meekrijgen.
Tja, one issue partijtjes. Grijpen alles aan om hun agenda te pushen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:50 schreef Stoorzendert het volgende:
Heeft deze doos wel door dat we momenteel een andere crisis hebben?
Och, als iedereen die voor een lockdown is dan gewoon lekker 24 uur per dag in huis blijft dan scheelt dat weer volle parken, bouwmarkten en supermarkten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:50 schreef KingRadler het volgende:
we kunnen wel tegen een Lockdown zijn.
Maar toch zie ik het gebeuren als landen om ons heen wel een Lockdown hebben.
Dan moet Nederland wel mee.
Mensen werken zoveel mogelijk thuis?quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:47 schreef Zwansen het volgende:
Volgens mij is de strategie van alle Europese landen vrijwel identiek met alleen wat nuance verschillend. Hier zijn scholen dicht, mensen werken zover mogelijk allemaal thuis, horeca is dicht, etc. Dit komt toch al redelijk dichtbij een lockdown zoals ze die in België ook hebben.
quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
groenen moeten even hun mond gaat houden met hun politiek correcte gejankmuil. Grote mensen problemen nu.
Dit is dan ook een groot probleem, mensen die de adviezen in de wind slaan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:51 schreef HeatWave het volgende:
Man, kijk uit je raam, NIEMAND hier houdt zich zelfs maar aan social distancing, want het is maar een griepje.
Meer of minder Corona?quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:49 schreef Anonymousz het volgende:
Ik vraag het nogmaals
Sterker. Vandaag wordt er al opgeschaald, alleen zijn bedrijven en mensen daar ZELF mee begonnenquote:Op woensdag 18 maart 2020 13:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar denk dat we medio volgende week alsnog in lockdown zijn als de groei van het aantal opnames per dag niet afneemt.
Het druist tegen het gevoel in (slechte raadgever, i know) en er bestaat de kans dat je straks als paria te boek komt te staan binnen Europa (= slecht voor handel, economie, reizen etc.)quote:
Ik zie in mijn omgeving dat waar mogelijk iedereen thuiswerkt en er zijn amper mensen op straat.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Mensen werken zoveel mogelijk thuis?
Hou toch op man, zieke mensen gaan ook nog gewoon naar het werk.
Niemand houdt zich eraan.
Heel erg bedankt!quote:
Dat zeg ik: de uitleg verschilt per land, maar qua maatregelen komt het eigenlijk overal op hetzelfde neer.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:51 schreef riazop het volgende:
[..]
Het beleid wel, de strategie niet
[ afbeelding ]
Globaliseringsproblemen nu. Ooit waren groenen en linksen daar met goede reden tegen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
groenen moeten even hun mond gaat houden met hun politiek correcte gejankmuil. Grote mensen problemen nu.
is inderdaad wel opvallend, ja. waar je ook kijkt zie je de mensen dicht op elkaar gepakt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:51 schreef HeatWave het volgende:
Man, kijk uit je raam, NIEMAND hier houdt zich zelfs maar aan social distancing, want het is maar een griepje.
Ik zie het ook nergens gebeuren, op een enkeling na dan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:51 schreef HeatWave het volgende:
Bruins kijkt van dag tot dag, dus als je niet vooruit kijkt bestel je ook niks.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Zuid Korea had er sowieso twee miljoen, daarom konden ze daar zo enorm veel mensen testen. Sommige landen hebben er imho wel echt een stuk meer dan andere landen. Geen idee of dat aan niet op tijd schakelen en bestellen ligt of niet.
Pics??quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:51 schreef HeatWave het volgende:
ik zie uit mijn raam geen groepen mensen op straat hoor, af en toe iemand met een hond.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:51 schreef HeatWave het volgende:
Nee, zeker niet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:51 schreef KingRadler het volgende:
[..]
als enige land in Europe geen Lockdown hebben dan zit je virtueel al in een Lockdown.
Dat is niet anders in andere landen. Daar werken mensen ook door.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Mensen werken zoveel mogelijk thuis?
Hou toch op man, zieke mensen gaan ook nog gewoon naar het werk.
Niemand houdt zich eraan.
En daarom moet er een lockdown komen, want op deze manier blijft iedereen lekker vakantie vieren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:52 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dit is dan ook een groot probleem, mensen die de adviezen in de wind slaan.
Dat doet me denken aan Goebbels in het Sportpalast in 1943:quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:49 schreef Anonymousz het volgende:
Ik vraag het nogmaals
Tegen. Liever gespreid dat mensen het virus krijgen dan het uitstellen van de enorme piek.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:49 schreef Anonymousz het volgende:
Ik vraag het nogmaals
Zelfs in Italië eten ze nog gewoon elke dag.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:53 schreef junkiesietze het volgende:
godver moet ik nou wiet hamsteren of niet :/
Ik woon aan een winkelcentrum, het is redelijk druk daar. En er lopen zat mensen samen etcquote:Op woensdag 18 maart 2020 13:53 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
ik zie uit mijn raam geen groepen mensen op straat hoor, af en toe iemand met een hond
Maakt niet uit, we hebben zelf genoeg besmette gevallen om die Groepsimmuniteit te bewerkstelligenquote:Op woensdag 18 maart 2020 13:51 schreef KingRadler het volgende:
[..]
als enige land in Europe geen Lockdown hebben dan zit je virtueel al in een Lockdown.
Hier ook, wel gehoord dat mensen in fabrieken zich soms te verantwoordelijk voelen en wel verkouden op komen dagenquote:Op woensdag 18 maart 2020 13:52 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik zie in mijn omgeving dat waar mogelijk iedereen thuiswerkt en er zijn amper mensen op straat.
2 jaar terug moesten we 10 redenen presenteren waarom globalisering GOED was.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Globaliseringsproblemen nu. Ooit waren groenen en linksen daar met goede reden tegen.
quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Zelfs in Italië eten ze nog gewoon elke dag.
ja.. etenquote:Op woensdag 18 maart 2020 13:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Zelfs in Italië eten ze nog gewoon elke dag.
Inderdaad, rennen met z'n allen naar de IKEA smaland etc.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:51 schreef HeatWave het volgende:
tja die hadden al een heel plan klaar liggen en heel wat betere kennis dan de amateurs van het RIVM...en dat blijkt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Bijna alleen maar gewone mensen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:51 schreef Aurelius het volgende:
Bij KLM werken ook een boel "gewone" mensen. Dat vergeten die hippies ook wel eens.
Dat is ook mijn indruk. Iedereen met wie ik te maken heb werkt thuis op dit moment.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
In mijn beleving werken trouwens erg veel mensen wel degelijk thuis deze tijd.
Als je met een tijdelijke lockdown de rem erop zet voor de zorg over een week of twee en daarna (als mensen door de lockdown wellicht de ernst meer inzien en de cijfers die tegen die tijd wellicht veel hoger zijn) kan je ze daarna alsnog weer wat meer los laten en wellicht dat ze dan wel serieuzer afstand houden etc.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Tegen. Liever gespreid dat mensen het virus krijgen dan het uitstellen van de enorme piek.
Ja, op dat cruise schip ging het om bijna 50%.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
https://www.medrxiv.org/c(...).20033803v1.full.pdf
Prima paper!
We find that, (1) instead of aberration, there is a remarkable amount of asymptomatic individuals, (2) an individual with symptoms is approximately twice more likely to pass the disease to others than that of an asymptomatic patient.
Nou was het al bekend dat asymptomatische patiënten konden overdragen, maar ook met zulke cijfers?
30% van de patiënten is asymptomatic. Dat is best wel veel. En die mensen zijn dus voor een groot deel verantwoordelijk voor het besmetten van anderen.
Maar ondertussen handelen wij alleen maar met: blijf binnen als je symptomen hebt. Hoe zit dat precies?
quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:55 schreef Zipportal het volgende:
Noord-Korea claimt overwinning op coronavirus, maar niemand gelooft het
https://www.ad.nl/buitenl(...)elooft-het~a46bce1c/
het was mogelijk hoor om het in te dammen....zie Singaporequote:Op woensdag 18 maart 2020 13:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het WHO adviseert en de maatregelen uitvoeren die je zelf en kost je aardig wat, waaronder geld.
Is elke maatregel de kosten waard? Die laatste afweging maken de landen/regeringen zelf.
Wil je veilig autorijden, dan plaats je extra airbags, draag je een overall wat 40 seconden bestand is tegen brand en een helm.
Jouw auto heeft dat niet hé? Top idee !
Er heerst nog steeds een soort "griepje" mentaliteit.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Inderdaad, rennen met z'n allen naar de IKEA smaland etc.
Die moesten zelf dicht omdat kabinet geen maatregelen neemt.
Jij snapt het dus kennelijk niet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Tegen. Liever gespreid dat mensen het virus krijgen dan het uitstellen van de enorme piek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |