SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.![]()
Op flightradar24 zie ik anders niet veel verschil. Nog behoorlijk wat vliegtuigen in de lucht.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:49 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat is het al behoorlijk door veel minder vliegtuigen en auto’s.Check it out![]()
Probleem is naast dat de hele wereld dit aan het doen is dus je zult sws niet in staat zijn de behoefte aan apparatuur snel te vervullen..... dat lukt nu nog niet een t.a.v. simpele mondkapjes.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Veel minder.
Wij hebben 1150 IC bedden in Nederland en gemiddeld is daar altijd zo'n 60-70% van bezet.
Men was bezig om dat uit te breiden naar 1500.
De kosten per ICU cq. bed zijn met 430K en per opnamedag van ¤8K-16K bron, hoe onbelangrijk ook... wel van een zeker relevantie.
Je zult ook personeel moeten - gemiddeld 1 arts & 6 verpleegkundigen per IC bed - hebben die je met noodwetten, minder stringente eisen kunt laten instromen en hopelijk niet gaat wegtrekken bij andere reeds onderbezette disciplines.
Daarnaast, totaal los van specifiek Covid19 zaken, zullen de algemene kosten enorm toenemen vanwege alle maatregelen en stringentere eisen.
Ik wil maar zeggen dat we ons niet moeten gaan verbazen, in mijn bierviltjes denken, de kosten in/voor de zorg aangejaagd door het virus zomaar 20-25% of veel meer zullen gaan toenemen en dat moet ergens wel worden opgebracht om niet te spreken opgehoest.
Strikt budgettair zal je een balans moeten vinden tussen een minimale (liefst geen) extra capaciteit t.a.v. ICU's, de algemene ziekenhuiscapaciteit en het accepteren dat kwetsbare mensen door het virus sneller zullen gaan overlijden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Alle scholen in Kansas gaan dicht, tot zover niets nieuws.
Alleen daar tot het einde van het jaar......A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Eerder het gebrek aan maatregelen! Met het sluiten van de horeca en scholen was Mark al minstens een week te laat. Volgende week kan je zien hoe erg te laat we waren. Dit wordt echt kut.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:50 schreef HetDonkertAan het volgende:
Op den duur zullen de huidige maatregelen zorgen voor ziekenhuis die vol raken en capaciteit die wegvalt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Even terug gezocht:quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:47 schreef Scrummie2.1 het volgende:
198,690 < bijna 200k. Ik dacht nog een paar dagen terug, he, we zijn de 100k voorbij, hoe lang zou het nu duren? Niet zo lang dus.twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 18:32:36Coronavirus timeline:
- January 19: 100 cases
- January 24: 1,000 cases
- January 28: 5,000 cases
- February 12: 50,000 cases
- March 6: 100,000 cases
- March 14: 150,000 cases reageer retweetOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Einde van het schooljaar neem ik aan dan toch? Of tot december??quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:51 schreef HeatWave het volgende:
Alleen daar tot het einde van het jaar......De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Hypotheekrentes van 2 lage aanbieders, namelijk HollandWoont en HypoTrust gaan per donderdag omhoog. Lockdown op donderdag zou dus goed kunnen. Rentebox.nl voor de info.![]()
Een ziekte vergelijken met een vliegtuigrampquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:47 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Het hele westen, alle rijke landen zijn in lock down, denk je nu werkelijk dat zij hier niet over na heeft gedacht. Wij zijn in Nederland niet de enige die intelligent zijn. Ik begin me nu werkelijk zorgen te maken dat wij alle raad wegslaan als een autist en we maar gaan experimenteren omdat de economie zo belangrijk is. MH17 300 doden. Dat is nu echt peanuts. Realiseer je dat niet?![]()
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
Zou Greta de aandacht missen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:39 schreef KingRadler het volgende:
Niemand maakt zich meer druk om het klimaat
Kunnen aspergers hiermee omgaan?![]()
Tot het einde van het jaar?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:51 schreef HeatWave het volgende:
Alleen daar tot het einde van het jaar......Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Niet helemaal duidelijk, ik heb het van Stevequote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Einde van het schooljaar neem ik aan dan toch? Of tot december??.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Even los van de doden. De samenleving kan dus misschien wel een jaar in deze staat blijven hangen.
Dat is een bizar idee.![]()
Alles wemdquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:52 schreef Generationalpha het volgende:
Even los van de doden. De samenleving kan dus misschien wel een jaar in deze staat blijven hangen.
Dat is een bizar idee.Ik zwaai naar dieren.![]()
Oh, dan is het toch langer terug dan het voor mijn gevoel was, dat is dan weer positief. Van 150k naar 200k is wel een versnelling hoger gegaan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Even terug gezocht:twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 18:32:36Coronavirus timeline:
- January 19: 100 cases
- January 24: 1,000 cases
- January 28: 5,000 cases
- February 12: 50,000 cases
- March 6: 100,000 cases
- March 14: 150,000 cases reageer retweet![]()
Mensen doen panisch. Alsof je iedere dag op visite gaat bij familie etcquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:52 schreef Generationalpha het volgende:
Dat is een bizar idee.Toch lekker man even rust.
![]()
Ik heb een renteaanbod liggen voor 20 jaar op 1,85 annuïtair.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:52 schreef Poepz0r het volgende:
Hypotheekrentes van 2 lage aanbieders, namelijk HollandWoont en HypoTrust gaan per donderdag omhoog. Lockdown op donderdag zou dus goed kunnen. Rentebox.nl voor de info.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Inderdaad, deze virus is veel dodelijker dan een aanslag op MH17. Ik zeg het liever niet maar dat is wel de waarheid.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:52 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Een ziekte vergelijken met een vliegtuigramp![]()
![]()
1.31 hier.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb een renteaanbod liggen voor 20 jaar op 1,85 annuïtair.![]()
Wat ik niet begrijp van het sluiten van de scholen is dat ik hier voor de deur een speelplaats heb waar kinderen nu de hele dag aan het spelen zijn en zeer nauw contact hebben. Ze rennen achter elkaar aan, gaan liggen rollebolen en hoesten elkaar in het gezicht. Wat is de zin dan van de scholen sluiten? Op deze manier heeft het virus vrij spel.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:51 schreef HeatWave het volgende:
Alleen daar tot het einde van het jaar......![]()
Tot nu toe zijn de mensen die al overleden zijn allemaal vrij oud. Persoonlijk denk ik dat dit iets is wat op dit moment nog niet voorkomen kan worden zonder vaccin, die lockdown gaat ook in ander landen niet jaren duren, misschien een periode maar ik geloof niet meer dan 3 maanden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:47 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Het hele westen, alle rijke landen zijn in lock down, denk je nu werkelijk dat zij hier niet over na heeft gedacht. Wij zijn in Nederland niet de enige die intelligent zijn. Ik begin me nu werkelijk zorgen te maken dat wij alle raad wegslaan als een autist en we maar gaan experimenteren omdat de economie zo belangrijk is. MH17 300 doden. Dat is nu echt peanuts. Realiseer je dat niet?
Ik denk dat het op dit moment belangrijk is om niet teveel in paniek te raken en kijken hoe de regels die wij hebben ingevoerd zullen helpen in het terug drinken van de hoeveelheid besmettingen. Er is nog niet genoeg tijd geweest om daar achter te komen en paniek is niet altijd de beste raadgever.![]()
Vind ik ook.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:52 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Een ziekte vergelijken met een vliegtuigramp![]()
De vliegramp kwamen toch merendeels jonge mensen om, plotseling en in de bloei van hun leven.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Terwijl er dus met dat blokje om helemaal niets mis is. Dit is waar het om gaat:quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Simpel, je bent op weg naar de supermarkt of op terugweg van de supermarkt, dus daar hoort een blokje om in het park niet bij.
Een en ander op last van een boete.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:44 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Het gaat meer op dat een bepaald soort mensen gewoon schijt hebben aan de regels van nu.![]()
Ondernemers ook?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:52 schreef Generationalpha het volgende:
Ff wat anders, hoe zit dat met België, die gingen morgen op slot begreep ik? Mogen belgen dan ook niet meer naar hun werk?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Acceptatie is niet voor niets de laatste fase.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:45 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is wel heel lief, maar ik denk dat ik me er al bij neergelegd heb dat ik het waarschijnlijk ook ga krijgen. Ik heb heel dicht contact gehad met de mensen die nu ziek zijn.
Ja, je kan ook nog hopen dat die mensen een "gewoon" griepje hebben.
Ik vraag me echt af, hoe groot die golf wordt die we hier in Brabant hebben of nog krijgen.![]()
Je hebt gelukkig al even aan het idee kunnen wennen.
Die golf is groot. Maar alle voortekenen wijzen erop dat er binnen een dag of drie alsnog een extreme vorm wordt doorgevoerd. De eerste ziekenhuizen zitten nu in het rood, dus veel rek is er niet meer. De woorden zijn nu uitgesproken, dus zal het beleid ook klaar zijn.
99% van de mensen kan er achteraf nog over napraten. Das een hele grote groep!![]()
Correctquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:54 schreef vosss het volgende:
Ff wat anders, hoe zit dat met België, die gingen morgen op slot begreep ik? Mogen belgen dan ook niet meer naar hun werk?![]()
Nou ja, wel minder, of er nou 1000-2000 koters in 1 pand zitten of 10 op een pleintje.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp van het sluiten van de scholen is dat ik hier voor de deur een speelplaats heb waar kinderen nu de hele dag aan het spelen zijn en zeer nauw contact hebben. Ze rennen achter elkaar aan, gaan liggen rollebolen en hoesten elkaar in het gezicht. Wat is de zin dan van de scholen sluiten? Op deze manier heeft het virus vrij spel.
Maar juist OMDAT mensen dit dus blijven doen komt er een lockdown, mensen luisteren gewoon niet.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Elke ziekte is dodelijker dan een vliegtuigramp.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:53 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Inderdaad, deze virus is veel dodelijker dan een aanslag op MH17. Ik zeg het liever niet maar dat is wel de waarheid.
Een vliegtuigramp is tragisch om andere redenen."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Helemaal als je meerekent dat de cijfers uit China al een tijdje niet meer meestijgen en het dus eigenlijk van 70.000 naar 130.000 buiten China (!) is gestegen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:48 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zaterdag zat die geloof ik pas over de 150k, gaat echt hard nu![]()
Yep die gepensioneerde viroloog legt prima uit met welk doel, het testen werkt... de presentatoren proberen hem op een vervelende wijze uit zijn tent de te lokken..... wat gelukkig niet werkt.quote:"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
20 jaar 1,7quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb een renteaanbod liggen voor 20 jaar op 1,85 annuïtair.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
En verdorie ik moet nog 4 jaar met rente 3,85 annuïtair.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb een renteaanbod liggen voor 20 jaar op 1,85 annuïtair.Check it out![]()
Was al bekendquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:45 schreef NaturalScience het volgende:
Ik krijg net door dat er zojuist een patiënt aan het COVID-19 is overleden in het Meander Medisch Centrum. Het gaat om een 87 jarige vrouw uit Amersfoort.
(Bron: interne mails)
bron: https://www.rtvutrecht.nl(...)-uit-amersfoort.html![]()
Je vergeet denk ik dat wanneer echt 80.000 slachtoffers te betreuren zijn dat jouw geliefden er ook tussen zit. Een vader een moeder een opa een oma een tante of een oud oom. Dat maakt deze ramp dus niet minder erg.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vind ik ook.
De vliegramp kwamen toch merendeels jonge mensen om, plotseling en in de bloei van hun leven.![]()
Jij snapt hetquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:56 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zolang we maar kunnen blijven bbq'en![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zwaai naar dieren.![]()
Ja, maar dan geen vleermuizen of aanverwanten si vous plait.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:56 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zolang we maar kunnen blijven bbq'en![]()
Klopt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp van het sluiten van de scholen is dat ik hier voor de deur een speelplaats heb waar kinderen nu de hele dag aan het spelen zijn en zeer nauw contact hebben. Ze rennen achter elkaar aan, gaan liggen rollebolen en hoesten elkaar in het gezicht. Wat is de zin dan van de scholen sluiten? Op deze manier heeft het virus vrij spel.
Aan de andere kant heb je dan geen 350 tot 1000 leerlingen in een gebouw waar iedereen dezelfde deurklinken aanraakt maar enkele kinderen buiten. Gaat toch minder snel.![]()
Woon je in een tokkiewijk? Hier is het sinds vandaag erg rustig, ook in de speeltuinenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp van het sluiten van de scholen is dat ik hier voor de deur een speelplaats heb waar kinderen nu de hele dag aan het spelen zijn en zeer nauw contact hebben. Ze rennen achter elkaar aan, gaan liggen rollebolen en hoesten elkaar in het gezicht. Wat is de zin dan van de scholen sluiten? Op deze manier heeft het virus vrij spel.![]()
Mensen doen een blokje om en her en der zie je 1 of 2 kindjes. Dat is het wel.![]()
Ik denk dat er ook veel chronisch zieken komen te overlijden. Die zijn nog vrij jong, maar hebben een zwakke gezondheid.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:56 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Je vergeet denk ik dat wanneer echt 80.000 slachtoffers te betreuren zijn dat jouw geliefden er ook tussen zit. Een vader een moeder een opa een oma een tante of een oud oom. Dat maakt deze ramp dus niet minder erg.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Ik zie nu op FB discussies ontstaan van verschillende personen die de groeps immuniteit in twijfel beginnen te trekken, omdat ze de getallen die daarbij horen aan het doorrekenen zijn.
Nog wel reacties van:”het was een goede speech” maar wel de kanttekening dat er iets niet aan klopt.
Gaat de goede kant op
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Van die figuren zoals ik vanavond bij de supermarkt tegen kwam die om een uur of 9 nog met hun rennende kinderen een gezinsuitje organiserenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, wel minder, of er nou 1000-2000 koters in 1 pand zitten of 10 op een pleintje.
Maar juist OMDAT mensen dit dus blijven doen komt er een lockdown, mensen luisteren gewoon niet.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Hier spelen ze allemaal buiten (wijk 300-350k huizen). En dat komt omdat paps en mams beide moeten thuiswerken. Wij wonen aan een bos dus dat is prima voor die koters.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Woon je in een tokkiewijk? Hier is het sinds vandaag erg rustig, ook in de speeltuinen![]()
Mensen doen een blokje om en her en der zie je 1 of 2 kindjes. Dat is het wel.![]()
dan is t een kleine stap naar een dictatuur.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:52 schreef Generationalpha het volgende:
Al 1500 cases vandaag in de VS, en die updaten nog tot savonds laat door. Plus dat ze nog steeds te weinig testen.
Ik denk dat het daar heel hard gaat komende dagen, omdat elke staat eigenlijk een besmettingshaard opzich is. Over een paar weken zitten we zo op gemiddeld 1000 cases per staat, dus elke dag 50.000 cases.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Geen ouders opeengepakt in de gangen. Ouders worden door het sluiten van de scholen meer gedwongen thuis te werken want ook al spelen die kinderen buiten er zal toch wel een ouders thuis een oogje in het zeil moeten hebben denk ik. Zoiets?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp van het sluiten van de scholen is dat ik hier voor de deur een speelplaats heb waar kinderen nu de hele dag aan het spelen zijn en zeer nauw contact hebben. Ze rennen achter elkaar aan, gaan liggen rollebolen en hoesten elkaar in het gezicht. Wat is de zin dan van de scholen sluiten? Op deze manier heeft het virus vrij spel.![]()
Hep op fb gestaan!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:58 schreef Fukushima het volgende:
Ik zie nu op FB discussies ontstaan van verschillende personen die de groeps immuniteit in twijfel beginnen te trekken, omdat ze de getallen die daarbij horen aan het doorrekenen zijn.
Nog wel reacties van:”het was een goede speech” maar wel de kanttekening dat er iets niet aan klopt.
Gaat de goede kant op![]()
Aan degenen die de maatregelen en een eventuele lockdown toch allemaal nog wat overdreven vinden: gedraag je alsof je het virus al hebt, hou rekening met anderen![]()
Uber etc verboden in New York. We're really not going anywhere for a while.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Ja maar ik wil zo graag buiten lopen (alsof ze dat hiervoor al elke dag dedenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
Aan degenen die de maatregelen en een eventuele lockdown toch allemaal nog wat overdreven vinden: gedraag je alsof je het virus al hebt, hou rekening met anderen)
![]()
Goed om te weten dat je zoveel kijkt op FB, en daar je info haalt..quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:58 schreef Fukushima het volgende:
Gaat de goede kant op"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Ja samen de UK gaat dat nog wel een puinhoop worden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Al 1500 cases vandaag in de VS, en die updaten nog tot savonds laat door. Plus dat ze nog steeds te weinig testen.
Ik denk dat het daar heel hard gaat komende dagen, omdat elke staat eigenlijk een besmettingshaard opzich is. Over een paar weken zitten we zo op gemiddeld 1000 cases per staat, dus elke dag 50.000 cases.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Kijk anders op NOS die hebben de wijsheid altijd in pachtquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:59 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Goed om te weten dat je zoveel kijkt op FB, en daar je info haalt..![]()
![]()
Truus en Annie weten het beter dan experts ja?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:58 schreef Fukushima het volgende:
Gaat de goede kant op
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Nee hoor. Een keurige wijk met nette mensen. Vanmiddag waren er 30! kinderen aan het spelen. Urenlang.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Woon je in een tokkiewijk? Hier is het sinds vandaag erg rustig, ook in de speeltuinen![]()
Wat mij trouwens ook opvalt is dat ik als krantenbezorger sinds maandag nu echt overal briefjes op de ramen zie waarop staat : Gelieve bezoeker: In verband met het corona virus zijn vrienden of bezoekers niet welkom. We houden telefonisch contact. In die strekking. Is dit wat jullie ook vaker zien en hangt bij jullie inmiddels ook zo'n briefje aan de voordeur?![]()
En wat gaan ze er aan doen dan?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:58 schreef Fukushima het volgende:
Gaat de goede kant op![]()
Ja ik zat ook al te zoekenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:58 schreef crystal_meth het volgende:
#331? Dacht effe dat ik een volledig deel gemist had..Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Mijn oma van 89 is zeer ziek, waarschijnlijk influenza, mogelijk corona. Mocht dit laatste het geval zijn dan raakt de stront de ventilator in het verpleegtehuis waar ze (sinds een maand ook echt.. ) woont.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Hier ook. Iedereen werkt thuis, tokkiewijk of niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee hoor. Een keurige wijk met nette mensen. Vanmiddag waren er 30! kinderen aan het spelen. Urenlang.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Goed even wat rekensommetjes ....
• 80% van de patiënten hebben milde of matige klachten. Deze worden dus al een hele tijd niet meer getest. Ik neem dus aan dat de cijfers die wij nu krijgen van het RIVM ongeveer 20% van het geheel is.
Bron: https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19
• Totaal aantal bevestigde patiënten: 1705, dus totaal aantal werkelijke patiënten zou dan 8525 moeten zijn
• Totaal aantal overleden: 43, dus 0.5% van alle gevallen komt te overlijden
• Totaal aantal opgenomen: 314, dus 3.7% van alle gevallen komt in het ziekenhuis
• Totaal aantal opgenomen op IC: 135, 1.6% van alle gevallen komt op een IC
Interessant is om te zien dat 43% van alle gevallen die naar het ziekenhuis moeten op de IC belanden. Echt belachelijk hoog.
Stel je zou 60% van je bevolking, zonder enige vorm van controle, besmet laten raken.
• 60% = 10.200.000 miljoen besmettingen
• 0.5% komt te overlijden, dus 51.000 mensen
• 3.7% komt in een ziekenhuis terecht, dus 377.400 mensen
• 1.6% komt op de IC, dit zijn dus 163.200 mensen.
Als wij uit zouden gaan van 2000 IC-bedden, die dus in de eerste dagen/weken vol zouden komen te liggen, heb je 161.200 mensen die komen te overlijden door gebrek aan IC-bedden.
161.200 + 51.000 = 212.200
Als 60% van de bevolking bij een ongecontroleerde uitbraak besmet zou raken zouden wij dus meer dan 200.000 doden krijgen. De extra doden door gebrek aan reguliere ziekenhuisbedden laat ik zelfs nog even buiten beschouwing.
Even wat perspectief:Bron: https://www.verzetsmuseum.org/jongeren/inval/doden_wo2quote:Het totaal aantal Nederlanders dat in 1940 - 1945 als gevolg van oorlog, bezetting en vervolging is omgekomen ligt tussen de 225.000 en 280.000.
Enige wat er van je gevraagd wordt om te voorkomen dat er zoveel mensen komen te overlijden is dat je even wat van je luxe leven inlevert. Je kan nog steeds naar buiten, in veel gevallen kan je nog steeds werken, je kan nog steeds om de hoek je voedsel halen, er komt nog steeds water uit de kraan en elektriciteit uit de muur.
Dit laat ook meteen zien waarom het dus niet mogelijk en/of ongewenst is om het maar even over ons heen te laten komen (optie 2 van Rutte). Ik zie nog steeds users beweren dat dat de beste manier is, zonder dat ze even een rekenmachine erbij pakken. Ik snap niet dat iemand zulke beweringen kan doen zonder zich te schamen.
Optie 3 van Rutte is ook niet mogelijk. Enige manier om het op zo'n manier te doen is als de hele wereld, zonder uitzonderingen, hieraan zou meewerken. Zelfs dan heb je maar één lutser nodig die het allemaal kan verpesten.
Daarom blijft alleen de eerste optie van Rutte over. Wij moeten dit virus gecontroleerd over ons heen laten komen. Sleutelwoord is wat mij betreft GECONTROLEERD.
Op dit moment heb ik niet het idee (of illusie) dat het RIVM het onder controle heeft. Vanaf dag één hebben zij verkeerde aannames gedaan, tegen alle adviezen van de WHO in gewerkt, alle recente onderzoeken genegeerd en altijd de kant van "het glas is half vol" gekozen. Wij weten niet wat er op ons afkomt en je kan niet winnen als je je vijand niet kent, niet weet waar die zich bevindt en geen idee hebt met hoeveel man ze zijn.
Ik heb het al vaker laten vallen. Wij kunnen geen exponentieel probleem aanpakken met lineaire oplossingen. Het opschalen van bedden is een lineaire oplossing. Dat gaat niet werken. Vooral niet als het om knullige aantallen gaat als 80 extra apparaten van het leger en 12 extra appararten uit een calamiteitenhospitaal. Die zijn binnen een halve dag al in gebruik en dan heb je weer niks.
Er moet NU op de rem getrapt worden, zoals het gebeurt in bijna alle andere landen in Europa! De zorg moet de tijd krijgen om zich beter voor te bereiden, het RIVM en de GDD moeten zorgen voor meer testcapaciteit, het volk moet vaker en beter geïnformeerd worden, er moet centraal geregeld worden dat er voldoende beschermingsmateriaal is etc.
Daarna kan het leven stap voor stap weer op gang komen. Dit keer met goede monitoring, fatsoenlijk testbeleid, quarantaine regels volgens de laatste inzichten etc. Als het op een gegeven moment alsnog te snel lijkt te gaan kan je weer de maatregelen aanscherpen en als het goed gaat kan je de maatregelen weer versoepelen.
Wat België nu heeft gedaan moeten wij hier dus ook doen. Verbod op samenscholing, niet met meer dan X man in een supermarkt en alle onnodige winkels sluiten. Je mag wel gewoon naar buiten, zolang dat alleen of met je huisgenoten is. Het is dus net een stapje extra t.o.v. wat wij nu doen, maar geeft wel meer controle en nog minder kans op besmettingen.
Als je dit goed doet kom je er van af met ongeveer 51.000 doden. Nog steeds een flink aantal en nog steeds ruim 10 keer zoveel als het aantal doden per jaar n.a.v. een flinke griepepidemie, maar een andere optie zie ik persoonlijk niet (behalve hopen op een vaccin).![]()
Sterktequote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Mijn oma van 89 is zeer ziek, waarschijnlijk influenza, mogelijk corona. Mocht dit laatste het geval zijn dan raakt de stront de ventilator in het verpleegtehuis waar ze (sinds een maand ook echt.. ) woont.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Nee, ik haal mijn info altijd op www.tinfoilhat.com. Ik dacht dat iedereen dat ook deed.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:00 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Kijk anders op NOS die hebben de wijsheid altijd in pacht
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Maar Rutte zegt dat er een grote kans is dat iedereen ziek gaat worden. Dat gaat mijn baas helemaal fantastisch vindenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:01 schreef Kyran het volgende:
• 80% van de patiënten hebben milde of matige klachten. Deze worden dus al een hele tijd niet meer getest. Ik neem dus aan dat de cijfers die wij nu krijgen van het RIVM ongeveer 20% van het geheel is.
• Totaal aantal bevestigde patiënten: 1705, dus totaal aantal werkelijke patiënten zou dan 8525 moeten zijn
• Totaal aantal opgenomen: 314, dus 3.7% van alle gevallen komt in het ziekenhuis
Interessant is om te zien dat 43% van alle gevallen die naar het ziekenhuis moeten op de IC belanden. Echt belachelijk hoog.
Stel je zou 60% van je bevolking, zonder enige vorm van controle, besmet laten raken.
Als wij uit zouden gaan van 2000 IC-bedden, die dus in de eerste dagen/weken vol zouden komen te liggen, heb je 161.200 mensen die komen te overlijden door gebrek aan IC-bedden.
Als 60% van de bevolking bij een ongecontroleerde uitbraak besmet zou raken zouden wij dus meer dan 200.000 doden krijgen. De extra doden door gebrek aan reguliere ziekenhuisbedden laat ik zelfs nog even buiten beschouwing.
Even wat perspectief:
[..]
Bron: https://www.verzetsmuseum.org/jongeren/inval/doden_wo2
Enige wat er van je gevraagd wordt om te voorkomen dat er zoveel mensen komen te overlijden is dat je even wat van je luxe leven inlevert. Je kan nog steeds naar buiten, in veel gevallen kan je nog steeds werken, je kan nog steeds om de hoek je voedsel halen, er komt nog steeds water uit de kraan en elektriciteit uit de muur.
Dit laat ook meteen zien waarom het dus niet mogelijk en/of ongewenst is om het maar even over ons heen te laten komen (optie 2 van Rutte). Ik zie nog steeds users beweren dat dat de beste manier is, zonder dat ze even een rekenmachine erbij pakken. Ik snap niet dat iemand zulke beweringen kan doen zonder zich te schamen.
Optie 3 van Rutte is ook niet mogelijk. Enige manier om het op zo'n manier te doen is als de hele wereld, zonder uitzonderingen, hieraan zou meewerken. Zelfs dan heb je maar één lutser nodig die het allemaal kan verpesten.
Daarom blijft alleen de eerste optie van Rutte over. Wij moeten dit virus gecontroleerd over ons heen laten komen. Sleutelwoord is wat mij betreft GECONTROLEERD.
Op dit moment heb ik niet het idee (of illusie) dat het RIVM het onder controle heeft. Vanaf dag één hebben zij verkeerde aannames gedaan, tegen alle adviezen van de WHO in gewerkt, alle recente onderzoeken genegeerd en altijd de kant van "het glas is half vol" gekozen. Wij weten niet wat er op ons afkomt en je kan niet winnen als je je vijand niet kent, niet weet waar die zich bevindt en geen idee hebt met hoeveel man ze zijn.
Ik heb het al vaker laten vallen. Wij kunnen geen exponentieel probleem aanpakken met lineaire oplossingen. Het opschalen van bedden is een lineaire oplossing. Dat gaat niet werken. Vooral niet als het om knullige aantallen gaat als 80 extra apparaten van het leger en 12 extra appararten uit een calamiteitenhospitaal. Die zijn binnen een halve dag al in gebruik en dan heb je weer niks.
Er moet NU op de rem getrapt worden, zoals het gebeurt in bijna alle andere landen in Europa! De zorg moet de tijd krijgen om zich beter voor te bereiden, het RIVM en de GDD moeten zorgen voor meer testcapaciteit, het volk moet vaker en beter geïnformeerd worden, er moet centraal geregeld worden dat er voldoende beschermingsmateriaal is etc.
Daarna kan het leven stap voor stap weer op gang komen. Dit keer met goede monitoring, fatsoenlijk testbeleid, quarantaine regels volgens de laatste inzichten etc. Als het op een gegeven moment alsnog te snel lijkt te gaan kan je weer de maatregelen aanscherpen en als het goed gaat kan je de maatregelen weer versoepelen.
Wat België nu heeft gedaan moeten wij hier dus ook doen. Verbod op samenscholing, niet met meer dan X man in een supermarkt en alle onnodige winkels sluiten. Je mag wel gewoon naar buiten, zolang dat alleen of met je huisgenoten is. Het is dus net een stapje extra t.o.v. wat wij nu doen, maar geeft wel meer controle en nog minder kans op besmettingen.
Als je dit goed doet kom je er van af met ongeveer 51.000 doden. Nog steeds een flink aantal en nog steeds ruim 10 keer zoveel als het aantal doden per jaar n.a.v. een flinke griepepidemie, maar een andere optie zie ik persoonlijk niet (behalve hopen op een vaccin).![]()
![]()
Dat wij dat gaan meemaken, onze generatie, een total lockdown. Denk ff na hoe zo onwerkelijk dat is. Heel vreemd gevoel. Politie op straat etc. Wtf![]()
Het gekke is dat er geen enkele ouder bij komt staan. De kinderen die vroeger bij me aan de deur komen voor een snoepje komen ook nog steeds, maar ik doe het niet meer. Weet niet wat de ouders daar van denken dus ik neem het zekere voor het onzekere.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:58 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Geen ouders opeengepakt in de gangen. Ouders worden door het sluiten van de scholen meer gedwongen thuis te werken want ook al spelen die kinderen buiten er zal toch wel een ouders thuis een oogje in het zeil moeten hebben denk ik. Zoiets?![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Mijn oma van 89 is zeer ziek, waarschijnlijk influenza, mogelijk corona. Mocht dit laatste het geval zijn dan raakt de stront de ventilator in het verpleegtehuis waar ze (sinds een maand ook echt.. ) woont.shit zeg. Veel sterkte.
![]()
Ik bekijk het positief. Nu zie ik tenminste een keer politie op straatquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:02 schreef Maver24 het volgende:
Dat wij dat gaan meemaken, onze generatie, een total lockdown. Denk ff na hoe zo onwerkelijk dat is. Heel vreemd gevoel. Politie op straat etc. Wtf![]()
Maar die kinderen horen toch aan school te werken / les van ouders te krijgen? Tenminste, zo gaat dat in mijn omgeving deze dagen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:00 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hier ook. Iedereen werkt thuis, tokkiewijk of niet.![]()
Sterkte.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Mijn oma van 89 is zeer ziek, waarschijnlijk influenza, mogelijk corona. Mocht dit laatste het geval zijn dan raakt de stront de ventilator in het verpleegtehuis waar ze (sinds een maand ook echt.. ) woont.![]()
KDV is dicht? Waar toveren die mensen een oppas vandaan? Uit het sprookjesbos? Denk je dat anderen nu het risico lopen om op je kinderen te passen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar die kinderen horen toch aan school te werken / les van ouders te krijgen? Tenminste, zo gaat dat in mijn omgeving deze dagen.![]()
Ai. Kun je aangeven in welke regio dit is?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Mijn oma van 89 is zeer ziek, waarschijnlijk influenza, mogelijk corona. Mocht dit laatste het geval zijn dan raakt de stront de ventilator in het verpleegtehuis waar ze (sinds een maand ook echt.. ) woont.![]()
Bij De Wereld Draait Door werd al gesproken over oorlogstoestanden waar wij nu in verkeren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:02 schreef Maver24 het volgende:
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:01 schreef Kyran het volgende:
Even wat perspectief:
[..]
Bron: https://www.verzetsmuseum.org/jongeren/inval/doden_wo2
![]()
Ja, Arnhem.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:04 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Ai. Kun je aangeven in welke regio dit is?''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Tijd voor een lockdown dan maar.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee hoor. Een keurige wijk met nette mensen. Vanmiddag waren er 30! kinderen aan het spelen. Urenlang.![]()
Lekker populistische uitspraakquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:04 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Bij De Wereld Draait Door werd al gesproken over oorlogstoestanden waar wij nu in verkeren.![]()
![]()
Doen zoals we nu doen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:04 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hoe kan je eigenlijk een virus gecontroleerd 50 tot 70 % van de bevolking laten besmetten?[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Ik haal mijn info van verschillende bronnen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:59 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Goed om te weten dat je zoveel kijkt op FB, en daar je info haalt..
Het lijkt erop dat die 3/4 die het eens is met scenario 1 mbt groeps immuniteit aan het afnemen is. Dat is een goed teken. En FB is een goede graadmeter voor de algemene opinieEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Ik bedoelde meer dat ze je dus in de gaten houden als je ook maar buiten bent. In een vrij land is dat eigenlijk ondenkbaar maar misschien toch gebeurenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik bekijk het positief. Nu zie ik tenminste een keer politie op straat![]()
Gewoon de deur wagenwijd openzettenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:04 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hoe kan je eigenlijk een virus gecontroleerd 50 tot 70 % van de bevolking laten besmetten?![]()
Wie past er op de kinderen? Jij ?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Tijd voor een lockdown dan maar.![]()
Mijn ma zei het ook eergister idd, lijkt wel oorlogquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:04 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Bij De Wereld Draait Door werd al gesproken over oorlogstoestanden waar wij nu in verkeren.![]()
Jij denkt dat de economie anders wel blijft draaien.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarbij 75% 70+ of zo zal zijn... Wat moeten we dan, de hele economie kapot laten gaan? Als ontwikkelingsland uit deze strijd komen
Nederland exporteert nogal veel naar andere landen, wist je dat?![]()
![]()
ook daalt criminaliteit waarschijnlijk veel bij een totale lockdown.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik bekijk het positief. Nu zie ik tenminste een keer politie op straat
Hoewel de economische ellende die ons te wachten staat wss voor een stijging gaat zorgen...Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Tsjonge, wat gaat deze reeks toch hard.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Ja maar, hoe kan je dan voorkomen dat dat virus ineens heel hard gaat?quote:Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Denk je dat die het risico willen lopen op te passen? Man wat ben je dom echt hoor. NIEMAND hier in de wijk komt aan een oppas, juist omdat iedereen BANG is. Niemand gaat zn vingers branden aan een mogelijke besmetting.quote:![]()
Na de tweede wereld oorlog hebben we ons land toch ook opgebouwd?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de economie anders wel blijft draaien.
Nederland exporteert nogal veel naar andere landen, wist je dat?![]()
Nou ja, ik denk zoals Nederland het nu doet, stapje voor stapje maatregelen, zodat er ondertussen (zoals nu dus nog) "genoeg" mensen besmet raken. En dan de zooi dicht.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:04 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hoe kan je eigenlijk een virus gecontroleerd 50 tot 70 % van de bevolking laten besmetten?A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Kun je vrijwel nietquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:07 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja maar, hoe kan je dan voorkomen dat dat virus ineens heel hard gaat?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: