Als ik de berichtgevingen hoor van Nieuwsuur waar een viroloog zat die de maatregelen van Rutte zat te verdedigen en een dodental van 80.000 Nederlanders volkomen acceptabel vind, denk ik ook dat die lockdown er heel snel gaat komen. Er is toch geen Nederlander behalve Mark Rutte die 80.000 Nederlandse doden accepteert. 1 tot 2 % van de geïnfecteerden. Nederland heeft maar 17 miljoen inwoners, stel je eens voor als China deze maatregel van immuniteit zou overnemen, dan praat je geloof ik over een dodental van 15 tot 30 miljoen Chinezen.quote:
'Voldoende' groepsimmuniteit ontstaat als er niet meer zoveel mensen zulke ernstige klachten van krijgen dat de ziekenhuis overspoelen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:40 schreef Bozoe het volgende:
Ik weet niet of deze vraag al gesteld is. Maar hopelijk kan iemand het uitleggen. Hoe ga je er achter komen of je voldoende groepsimmuniteit hebt als je de lichtere gevallen niet test?
En drugs te kopen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:38 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Alleen nog maar buiten komen om boodschappen te doen
Ja precies. Geen toeval dat ze dat net na de verruiming aankondigen. Net als dat KLM stopte met vliegen toen niemand meer kwam opdagen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat is nogal bedrijfseconomisch ingestoken. Blijkbaar opteren ze voor de werktijdverkortingsregelen omdat de omzet daalt.
Ongetwijfeld ja. Hoewel er blijkbaar ook iemand positief getest is in Zara (in de kalverstraat) hoor ik via via (ja geen goede bronquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat is nogal bedrijfseconomisch ingestoken. Blijkbaar opteren ze voor de werktijdverkortingsregelen omdat de omzet daalt.
Waarbij 75% 70+ of zo zal zijn... Wat moeten we dan, de hele economie kapot laten gaan? Als ontwikkelingsland uit deze strijd komenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:42 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als ik de berichtgevingen hoor van Nieuwsuur waar een viroloog zat die de maatregelen van Rutte zat te verdedigen en een dodental van 80.000 Nederlanders volkomen acceptabel vind, denk ik ook dat die lockdown er heel snel gaat komen. Er is toch geen Nederlander behalve Mark Rutte die 80.000 Nederlandse doden accepteert. 1 tot 2 % van de geïnfecteerden. Nederland heeft maar 17 miljoen inwoners, stel je eens voor als China deze maatregel van immuniteit zou overnemen, dan praat je geloof ik over een dodental van 15 tot 30 miljoen Chinezen.
Even een mooie vergelijking die tegelijk verschrikkelijk is. De allergrootste natuurramp dat de wereld kent Tsunami in Azië 2004. 220.000 slachtoffers over de wereld. Dat zou maar drie keer zoveel zijn als de acceptabele 80.000 Nederlandse slachtoffers. Godallemachtig dat Mark Rutte hier geen slapeloze nachten aan overhoud die de beslissing van groepsimmuniteit neemt.
Simpel, je bent op weg naar de supermarkt of op terugweg van de supermarkt, dus daar hoort een blokje om in het park niet bij.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus de supermarkt mag nog wel en ik neem aan ook de apotheek? Hoe is dit in hemels naam te controleren? We moeten eten dus we moeten wel naar de supermarkt. En ik bedoel niet om te hamsteren want dat is helemaal niet nodig blijkbaar en ook zeer asociaal tegenover de andere mensen.
En het RIVM wordt ook al niet meer geloofd...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:39 schreef KingRadler het volgende:
Niemand maakt zich meer druk om het klimaat
Het gaat meer op dat een bepaald soort mensen gewoon schijt hebben aan de regels van nu.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:43 schreef TheVulture het volgende:
Dat gezever over een lockdown, we zitten er al praktisch in maar blijkbaar vinden mensen het fijner als het ook echt dat labeltje krijgt
Eens. Zo blijf ik toch uit de buurt bij iedereen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:36 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat blijf ik ook doen hoor, ben ik even blij dat ik buitenaf woon
Wat dacht je van stikstof?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:39 schreef KingRadler het volgende:
Niemand maakt zich meer druk om het klimaat
Om wel even te nuanceren.... wanneer kom je uit de lockdown is de kans dat je weer een haard krijgt zeer groot zolang er geen medische oplossingenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:42 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als ik de berichtgevingen hoor van Nieuwsuur waar een viroloog zat die de maatregelen van Rutte zat te verdedigen en een dodental van 80.000 Nederlanders volkomen acceptabel vind, denk ik ook dat die lockdown er heel snel gaat komen. Er is toch geen Nederlander behalve Mark Rutte die 80.000 Nederlandse doden accepteert. 1 tot 2 % van de geïnfecteerden. Nederland heeft maar 17 miljoen inwoners, stel je eens voor als China deze maatregel van immuniteit zou overnemen, dan praat je geloof ik over een dodental van 15 tot 30 miljoen Chinezen.
Even een mooie vergelijking die tegelijk verschrikkelijk is. De allergrootste natuurramp dat de wereld kent Tsunami in Azië 2004. 220.000 slachtoffers over de wereld. Dat zou maar drie keer zoveel zijn als de acceptabele 80.000 Nederlandse slachtoffers. Godallemachtig dat Mark Rutte hier geen slapeloze nachten aan overhoud die de beslissing van groepsimmuniteit neemt.
Mensen sterven nu eenmaal, dat is niet de schuld van Mark. En we mogen ook best een beetje kwaad zijn op dat virus, en dan vooral de Chinezen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:42 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Is het een internationale winkelketen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ongetwijfeld ja. Hoewel er blijkbaar ook iemand positief getest is in Zara (in de kalverstraat) hoor ik via via (ja geen goede bron) maar de winkel is wel opeens dicht gegaan eerder vandaag.
Gauw naar 't Malieveldquote:
Dat is wel heel lief, maar ik denk dat ik me er al bij neergelegd heb dat ik het waarschijnlijk ook ga krijgen. Ik heb heel dicht contact gehad met de mensen die nu ziek zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:42 schreef _I het volgende:
[..]
Ja, en dat gaat de komende weken ook nog niet wijzigen ben ik bang.
Kunnen we iets voor je doen? Zorgen dat je niet naar buiten hoeft?
87 jaar. Logisch dat men sterft aan dit virus als je al zo oud bent. Dit is het laatste zetje.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:45 schreef NaturalScience het volgende:
Ik krijg net door dat er zojuist een patiënt aan het COVID-19 is overleden in het Meander Medisch Centrum. Het gaat om een 87 jarige vrouw uit Amersfoort.
(Bron: interne mails)
Zeker, maar dan is je piekbelasting op je zorgapparaat weer over en die hebben dan weer plek. Dus weer even "loslaten" en op tijd weer op slot zodat de volgende piek nog te behappen is en weer n lockdown even. En dat herhalen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:45 schreef nils7 het volgende:
[..]
Om wel even te nuanceren.... wanneer kom je uit de lockdown is de kans dat je weer een haard krijgt zeer groot zolang er geen medische oplossingen
Mijn oma is 88. Ik bid voor haar elke dagquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:45 schreef NaturalScience het volgende:
Ik krijg net door dat er zojuist een patiënt aan het COVID-19 is overleden in het Meander Medisch Centrum. Het gaat om een 87 jarige vrouw uit Amersfoort.
Erg naar. Maar ze had ook een hoge leeftijd.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:45 schreef NaturalScience het volgende:
Het hele westen, alle rijke landen zijn in lock down, denk je nu werkelijk dat zij hier niet over na heeft gedacht. Wij zijn in Nederland niet de enige die intelligent zijn. Ik begin me nu werkelijk zorgen te maken dat wij alle raad wegslaan als een autist en we maar gaan experimenteren omdat de economie zo belangrijk is. MH17 300 doden. Dat is nu echt peanuts. Realiseer je dat niet?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarbij 75% 70+ of zo zal zijn... Wat moeten we dan, de hele economie kapot laten gaan? Als ontwikkelingsland uit deze strijd komen
200.000 doden vallen per jaar door de influenza. Daar hoor ik je minder over.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:42 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dat is toch precies de tactiek die Nederland nu toepast?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker, maar dan is je piekbelasting op je zorgapparaat weer over en die hebben dan weer plek. Dus weer even "loslaten" en op tijd weer op slot zodat de volgende piek nog te behappen is en weer n lockdown even. En dat herhalen.
Zaterdag zat die geloof ik pas over de 150k, gaat echt hard nuquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:47 schreef Scrummie2.1 het volgende:
198,690 < bijna 200k. Ik dacht nog een paar dagen terug, he, we zijn de 100k voorbij, hoe lang zou het nu duren? Niet zo lang dus.
Die slachtoffers vallen sowieso wel. Het is een pandemie.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:42 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nee, gek he.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
En het RIVM wordt ook al niet meer geloofd...
jaquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:47 schreef Generationalpha het volgende:
Ok, maar even serieus. Als ik het goed begrijp is de mogelijkheid dat onze samenleving gewoon een jaar gaat platliggen dus levensgroot?
Blijf thuis als je angstig bent.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:47 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Het hele westen, alle rijke landen zijn in lock down, denk je nu werkelijk dat zij hier niet over na heeft gedacht. Wij zijn in Nederland niet de ene die intelligent zijn. Ik begin me nu werkelijk zorgen te maken dat wij alle raad wegslaan als een autist en we maar gaan experimenteren omdat de economie zo belangrijk is. MH17 300 doden. Dat is nu echt peanuts. Realiseer je dat niet?
Voor de griep hoef je meestal niet aan de beademing op een IC.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:47 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
200.000 doden vallen per jaar door de influenza. Daar hoor ik je minder over.
Het probleem is meer de overvolle ICs.
Dat is wat ze willen, maar met de maatregelen zijn ze te laat geweest. Waardoor er nu onder publieke druk alsnog die lockdown gaat komen. Die ook weer te laat gaat zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:48 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat is toch precies de tactiek die Nederland nu toepast?
Lekker 500 euro boete per keer genot. Wat jij wil man.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Blijf thuis als je angstig bent.
Met of zonder lockdown gaan mensen naar buiten. Tenminste ik wel.
Denk maar niet dat ik binnen blijf om voor sommige een schijn veiligheidsgevoel te creeeren.
Dat is het al behoorlijk door veel minder vliegtuigen en auto’s.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:46 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Dat probleem is straks wel voorbij als alles op slot gaat
Die wet is er heulemaal nietquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:49 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Lekker 500 euro boete per keer genot. Wat jij wil man.
Wel goed voor de staatskas.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:49 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
12 jaar cel in Italie als je het formulier faked wat je nodig hebt om naar buiten te mogen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:49 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |