Geen ouders opeengepakt in de gangen. Ouders worden door het sluiten van de scholen meer gedwongen thuis te werken want ook al spelen die kinderen buiten er zal toch wel een ouders thuis een oogje in het zeil moeten hebben denk ik. Zoiets?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp van het sluiten van de scholen is dat ik hier voor de deur een speelplaats heb waar kinderen nu de hele dag aan het spelen zijn en zeer nauw contact hebben. Ze rennen achter elkaar aan, gaan liggen rollebolen en hoesten elkaar in het gezicht. Wat is de zin dan van de scholen sluiten? Op deze manier heeft het virus vrij spel.
Hep op fb gestaan!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:58 schreef Fukushima het volgende:
Ik zie nu op FB discussies ontstaan van verschillende personen die de groeps immuniteit in twijfel beginnen te trekken, omdat ze de getallen die daarbij horen aan het doorrekenen zijn.
Nog wel reacties van:”het was een goede speech” maar wel de kanttekening dat er iets niet aan klopt.
Gaat de goede kant op
Ja maar ik wil zo graag buiten lopen (alsof ze dat hiervoor al elke dag dedenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
Aan degenen die de maatregelen en een eventuele lockdown toch allemaal nog wat overdreven vinden: gedraag je alsof je het virus al hebt, hou rekening met anderen
Goed om te weten dat je zoveel kijkt op FB, en daar je info haalt..quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:58 schreef Fukushima het volgende:
Ik zie nu op FB discussies ontstaan van verschillende personen die de groeps immuniteit in twijfel beginnen te trekken, omdat ze de getallen die daarbij horen aan het doorrekenen zijn.
Nog wel reacties van:”het was een goede speech” maar wel de kanttekening dat er iets niet aan klopt.
Gaat de goede kant op
Ja samen de UK gaat dat nog wel een puinhoop worden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Al 1500 cases vandaag in de VS, en die updaten nog tot savonds laat door. Plus dat ze nog steeds te weinig testen.
Ik denk dat het daar heel hard gaat komende dagen, omdat elke staat eigenlijk een besmettingshaard opzich is. Over een paar weken zitten we zo op gemiddeld 1000 cases per staat, dus elke dag 50.000 cases.
Kijk anders op NOS die hebben de wijsheid altijd in pachtquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:59 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Goed om te weten dat je zoveel kijkt op FB, en daar je info haalt..
Truus en Annie weten het beter dan experts ja?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:58 schreef Fukushima het volgende:
Gaat de goede kant op
Nee hoor. Een keurige wijk met nette mensen. Vanmiddag waren er 30! kinderen aan het spelen. Urenlang.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Woon je in een tokkiewijk? Hier is het sinds vandaag erg rustig, ook in de speeltuinen![]()
Mensen doen een blokje om en her en der zie je 1 of 2 kindjes. Dat is het wel.
En wat gaan ze er aan doen dan?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:58 schreef Fukushima het volgende:
Gaat de goede kant op
Ja ik zat ook al te zoekenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:58 schreef crystal_meth het volgende:
#331? Dacht effe dat ik een volledig deel gemist had..
Hier ook. Iedereen werkt thuis, tokkiewijk of niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee hoor. Een keurige wijk met nette mensen. Vanmiddag waren er 30! kinderen aan het spelen. Urenlang.
Bron: https://www.verzetsmuseum.org/jongeren/inval/doden_wo2quote:Het totaal aantal Nederlanders dat in 1940 - 1945 als gevolg van oorlog, bezetting en vervolging is omgekomen ligt tussen de 225.000 en 280.000.
Sterktequote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Mijn oma van 89 is zeer ziek, waarschijnlijk influenza, mogelijk corona. Mocht dit laatste het geval zijn dan raakt de stront de ventilator in het verpleegtehuis waar ze (sinds een maand ook echt.. ) woont.
Nee, ik haal mijn info altijd op www.tinfoilhat.com. Ik dacht dat iedereen dat ook deed.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:00 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Kijk anders op NOS die hebben de wijsheid altijd in pacht
Maar Rutte zegt dat er een grote kans is dat iedereen ziek gaat worden. Dat gaat mijn baas helemaal fantastisch vindenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:01 schreef Kyran het volgende:
Goed even wat rekensommetjes ....
• 80% van de patiënten hebben milde of matige klachten. Deze worden dus al een hele tijd niet meer getest. Ik neem dus aan dat de cijfers die wij nu krijgen van het RIVM ongeveer 20% van het geheel is.
Bron: https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19
• Totaal aantal bevestigde patiënten: 1705, dus totaal aantal werkelijke patiënten zou dan 8525 moeten zijn
• Totaal aantal overleden: 43, dus 0.5% van alle gevallen komt te overlijden
• Totaal aantal opgenomen: 314, dus 3.7% van alle gevallen komt in het ziekenhuis
• Totaal aantal opgenomen op IC: 135, 1.6% van alle gevallen komt op een IC
Interessant is om te zien dat 43% van alle gevallen die naar het ziekenhuis moeten op de IC belanden. Echt belachelijk hoog.
Stel je zou 60% van je bevolking, zonder enige vorm van controle, besmet laten raken.
• 60% = 10.200.000 miljoen besmettingen
• 0.5% komt te overlijden, dus 51.000 mensen
• 3.7% komt in een ziekenhuis terecht, dus 377.400 mensen
• 1.6% komt op de IC, dit zijn dus 163.200 mensen.
Als wij uit zouden gaan van 2000 IC-bedden, die dus in de eerste dagen/weken vol zouden komen te liggen, heb je 161.200 mensen die komen te overlijden door gebrek aan IC-bedden.
161.200 + 51.000 = 212.200
Als 60% van de bevolking bij een ongecontroleerde uitbraak besmet zou raken zouden wij dus meer dan 200.000 doden krijgen. De extra doden door gebrek aan reguliere ziekenhuisbedden laat ik zelfs nog even buiten beschouwing.
Even wat perspectief:
[..]
Bron: https://www.verzetsmuseum.org/jongeren/inval/doden_wo2
Enige wat er van je gevraagd wordt om te voorkomen dat er zoveel mensen komen te overlijden is dat je even wat van je luxe leven inlevert. Je kan nog steeds naar buiten, in veel gevallen kan je nog steeds werken, je kan nog steeds om de hoek je voedsel halen, er komt nog steeds water uit de kraan en elektriciteit uit de muur.
Dit laat ook meteen zien waarom het dus niet mogelijk en/of ongewenst is om het maar even over ons heen te laten komen (optie 2 van Rutte). Ik zie nog steeds users beweren dat dat de beste manier is, zonder dat ze even een rekenmachine erbij pakken. Ik snap niet dat iemand zulke beweringen kan doen zonder zich te schamen.
Optie 3 van Rutte is ook niet mogelijk. Enige manier om het op zo'n manier te doen is als de hele wereld, zonder uitzonderingen, hieraan zou meewerken. Zelfs dan heb je maar één lutser nodig die het allemaal kan verpesten.
Daarom blijft alleen de eerste optie van Rutte over. Wij moeten dit virus gecontroleerd over ons heen laten komen. Sleutelwoord is wat mij betreft GECONTROLEERD.
Op dit moment heb ik niet het idee (of illusie) dat het RIVM het onder controle heeft. Vanaf dag één hebben zij verkeerde aannames gedaan, tegen alle adviezen van de WHO in gewerkt, alle recente onderzoeken genegeerd en altijd de kant van "het glas is half vol" gekozen. Wij weten niet wat er op ons afkomt en je kan niet winnen als je je vijand niet kent, niet weet waar die zich bevindt en geen idee hebt met hoeveel man ze zijn.
Ik heb het al vaker laten vallen. Wij kunnen geen exponentieel probleem aanpakken met lineaire oplossingen. Het opschalen van bedden is een lineaire oplossing. Dat gaat niet werken. Vooral niet als het om knullige aantallen gaat als 80 extra apparaten van het leger en 12 extra appararten uit een calamiteitenhospitaal. Die zijn binnen een halve dag al in gebruik en dan heb je weer niks.
Er moet NU op de rem getrapt worden, zoals het gebeurt in bijna alle andere landen in Europa! De zorg moet de tijd krijgen om zich beter voor te bereiden, het RIVM en de GDD moeten zorgen voor meer testcapaciteit, het volk moet vaker en beter geïnformeerd worden, er moet centraal geregeld worden dat er voldoende beschermingsmateriaal is etc.
Daarna kan het leven stap voor stap weer op gang komen. Dit keer met goede monitoring, fatsoenlijk testbeleid, quarantaine regels volgens de laatste inzichten etc. Als het op een gegeven moment alsnog te snel lijkt te gaan kan je weer de maatregelen aanscherpen en als het goed gaat kan je de maatregelen weer versoepelen.
Wat België nu heeft gedaan moeten wij hier dus ook doen. Verbod op samenscholing, niet met meer dan X man in een supermarkt en alle onnodige winkels sluiten. Je mag wel gewoon naar buiten, zolang dat alleen of met je huisgenoten is. Het is dus net een stapje extra t.o.v. wat wij nu doen, maar geeft wel meer controle en nog minder kans op besmettingen.
Als je dit goed doet kom je er van af met ongeveer 51.000 doden. Nog steeds een flink aantal en nog steeds ruim 10 keer zoveel als het aantal doden per jaar n.a.v. een flinke griepepidemie, maar een andere optie zie ik persoonlijk niet (behalve hopen op een vaccin).
Het gekke is dat er geen enkele ouder bij komt staan. De kinderen die vroeger bij me aan de deur komen voor een snoepje komen ook nog steeds, maar ik doe het niet meer. Weet niet wat de ouders daar van denken dus ik neem het zekere voor het onzekere.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:58 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Geen ouders opeengepakt in de gangen. Ouders worden door het sluiten van de scholen meer gedwongen thuis te werken want ook al spelen die kinderen buiten er zal toch wel een ouders thuis een oogje in het zeil moeten hebben denk ik. Zoiets?
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Mijn oma van 89 is zeer ziek, waarschijnlijk influenza, mogelijk corona. Mocht dit laatste het geval zijn dan raakt de stront de ventilator in het verpleegtehuis waar ze (sinds een maand ook echt.. ) woont.
Ik bekijk het positief. Nu zie ik tenminste een keer politie op straatquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:02 schreef Maver24 het volgende:
Dat wij dat gaan meemaken, onze generatie, een total lockdown. Denk ff na hoe zo onwerkelijk dat is. Heel vreemd gevoel. Politie op straat etc. Wtf
Maar die kinderen horen toch aan school te werken / les van ouders te krijgen? Tenminste, zo gaat dat in mijn omgeving deze dagen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:00 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hier ook. Iedereen werkt thuis, tokkiewijk of niet.
Sterkte.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:00 schreef Straatcommando. het volgende:
KDV is dicht? Waar toveren die mensen een oppas vandaan? Uit het sprookjesbos? Denk je dat anderen nu het risico lopen om op je kinderen te passen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar die kinderen horen toch aan school te werken / les van ouders te krijgen? Tenminste, zo gaat dat in mijn omgeving deze dagen.
Ai. Kun je aangeven in welke regio dit is?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Bij De Wereld Draait Door werd al gesproken over oorlogstoestanden waar wij nu in verkeren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:02 schreef Maver24 het volgende:
Dat wij dat gaan meemaken, onze generatie, een total lockdown. Denk ff na hoe zo onwerkelijk dat is. Heel vreemd gevoel. Politie op straat etc. Wtf
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:01 schreef Kyran het volgende:
Goed even wat rekensommetjes ....
• 80% van de patiënten hebben milde of matige klachten. Deze worden dus al een hele tijd niet meer getest. Ik neem dus aan dat de cijfers die wij nu krijgen van het RIVM ongeveer 20% van het geheel is.
Bron: https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19
• Totaal aantal bevestigde patiënten: 1705, dus totaal aantal werkelijke patiënten zou dan 8525 moeten zijn
• Totaal aantal overleden: 43, dus 0.5% van alle gevallen komt te overlijden
• Totaal aantal opgenomen: 314, dus 3.7% van alle gevallen komt in het ziekenhuis
• Totaal aantal opgenomen op IC: 135, 1.6% van alle gevallen komt op een IC
Interessant is om te zien dat 43% van alle gevallen die naar het ziekenhuis moeten op de IC belanden. Echt belachelijk hoog.
Stel je zou 60% van je bevolking, zonder enige vorm van controle, besmet laten raken.
• 60% = 10.200.000 miljoen besmettingen
• 0.5% komt te overlijden, dus 51.000 mensen
• 3.7% komt in een ziekenhuis terecht, dus 377.400 mensen
• 1.6% komt op de IC, dit zijn dus 163.200 mensen.
Als wij uit zouden gaan van 2000 IC-bedden, die dus in de eerste dagen/weken vol zouden komen te liggen, heb je 161.200 mensen die komen te overlijden door gebrek aan IC-bedden.
161.200 + 51.000 = 212.200
Als 60% van de bevolking bij een ongecontroleerde uitbraak besmet zou raken zouden wij dus meer dan 200.000 doden krijgen. De extra doden door gebrek aan reguliere ziekenhuisbedden laat ik zelfs nog even buiten beschouwing.
Even wat perspectief:
[..]
Bron: https://www.verzetsmuseum.org/jongeren/inval/doden_wo2
Enige wat er van je gevraagd wordt om te voorkomen dat er zoveel mensen komen te overlijden is dat je even wat van je luxe leven inlevert. Je kan nog steeds naar buiten, in veel gevallen kan je nog steeds werken, je kan nog steeds om de hoek je voedsel halen, er komt nog steeds water uit de kraan en elektriciteit uit de muur.
Dit laat ook meteen zien waarom het dus niet mogelijk en/of ongewenst is om het maar even over ons heen te laten komen (optie 2 van Rutte). Ik zie nog steeds users beweren dat dat de beste manier is, zonder dat ze even een rekenmachine erbij pakken. Ik snap niet dat iemand zulke beweringen kan doen zonder zich te schamen.
Optie 3 van Rutte is ook niet mogelijk. Enige manier om het op zo'n manier te doen is als de hele wereld, zonder uitzonderingen, hieraan zou meewerken. Zelfs dan heb je maar één lutser nodig die het allemaal kan verpesten.
Daarom blijft alleen de eerste optie van Rutte over. Wij moeten dit virus gecontroleerd over ons heen laten komen. Sleutelwoord is wat mij betreft GECONTROLEERD.
Op dit moment heb ik niet het idee (of illusie) dat het RIVM het onder controle heeft. Vanaf dag één hebben zij verkeerde aannames gedaan, tegen alle adviezen van de WHO in gewerkt, alle recente onderzoeken genegeerd en altijd de kant van "het glas is half vol" gekozen. Wij weten niet wat er op ons afkomt en je kan niet winnen als je je vijand niet kent, niet weet waar die zich bevindt en geen idee hebt met hoeveel man ze zijn.
Ik heb het al vaker laten vallen. Wij kunnen geen exponentieel probleem aanpakken met lineaire oplossingen. Het opschalen van bedden is een lineaire oplossing. Dat gaat niet werken. Vooral niet als het om knullige aantallen gaat als 80 extra apparaten van het leger en 12 extra appararten uit een calamiteitenhospitaal. Die zijn binnen een halve dag al in gebruik en dan heb je weer niks.
Er moet NU op de rem getrapt worden, zoals het gebeurt in bijna alle andere landen in Europa! De zorg moet de tijd krijgen om zich beter voor te bereiden, het RIVM en de GDD moeten zorgen voor meer testcapaciteit, het volk moet vaker en beter geïnformeerd worden, er moet centraal geregeld worden dat er voldoende beschermingsmateriaal is etc.
Daarna kan het leven stap voor stap weer op gang komen. Dit keer met goede monitoring, fatsoenlijk testbeleid, quarantaine regels volgens de laatste inzichten etc. Als het op een gegeven moment alsnog te snel lijkt te gaan kan je weer de maatregelen aanscherpen en als het goed gaat kan je de maatregelen weer versoepelen.
Wat België nu heeft gedaan moeten wij hier dus ook doen. Verbod op samenscholing, niet met meer dan X man in een supermarkt en alle onnodige winkels sluiten. Je mag wel gewoon naar buiten, zolang dat alleen of met je huisgenoten is. Het is dus net een stapje extra t.o.v. wat wij nu doen, maar geeft wel meer controle en nog minder kans op besmettingen.
Als je dit goed doet kom je er van af met ongeveer 51.000 doden. Nog steeds een flink aantal en nog steeds ruim 10 keer zoveel als het aantal doden per jaar n.a.v. een flinke griepepidemie, maar een andere optie zie ik persoonlijk niet (behalve hopen op een vaccin).
Ja, Arnhem.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:04 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Ai. Kun je aangeven in welke regio dit is?
Tijd voor een lockdown dan maar.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee hoor. Een keurige wijk met nette mensen. Vanmiddag waren er 30! kinderen aan het spelen. Urenlang.
Lekker populistische uitspraakquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:04 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Bij De Wereld Draait Door werd al gesproken over oorlogstoestanden waar wij nu in verkeren.
Doen zoals we nu doen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:04 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hoe kan je eigenlijk een virus gecontroleerd 50 tot 70 % van de bevolking laten besmetten?
Ik haal mijn info van verschillende bronnen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:59 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Goed om te weten dat je zoveel kijkt op FB, en daar je info haalt..
Ik bedoelde meer dat ze je dus in de gaten houden als je ook maar buiten bent. In een vrij land is dat eigenlijk ondenkbaar maar misschien toch gebeurenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik bekijk het positief. Nu zie ik tenminste een keer politie op straat
Gewoon de deur wagenwijd openzettenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:04 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hoe kan je eigenlijk een virus gecontroleerd 50 tot 70 % van de bevolking laten besmetten?
Wie past er op de kinderen? Jij ?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Tijd voor een lockdown dan maar.
Mijn ma zei het ook eergister idd, lijkt wel oorlogquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:04 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Bij De Wereld Draait Door werd al gesproken over oorlogstoestanden waar wij nu in verkeren.
Jij denkt dat de economie anders wel blijft draaien.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarbij 75% 70+ of zo zal zijn... Wat moeten we dan, de hele economie kapot laten gaan? Als ontwikkelingsland uit deze strijd komen
ook daalt criminaliteit waarschijnlijk veel bij een totale lockdown.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik bekijk het positief. Nu zie ik tenminste een keer politie op straat
Ja maar, hoe kan je dan voorkomen dat dat virus ineens heel hard gaat?quote:
Denk je dat die het risico willen lopen op te passen? Man wat ben je dom echt hoor. NIEMAND hier in de wijk komt aan een oppas, juist omdat iedereen BANG is. Niemand gaat zn vingers branden aan een mogelijke besmetting.quote:
Na de tweede wereld oorlog hebben we ons land toch ook opgebouwd?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de economie anders wel blijft draaien.
Nederland exporteert nogal veel naar andere landen, wist je dat?
Nou ja, ik denk zoals Nederland het nu doet, stapje voor stapje maatregelen, zodat er ondertussen (zoals nu dus nog) "genoeg" mensen besmet raken. En dan de zooi dicht.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:04 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Kun je vrijwel nietquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:07 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja maar, hoe kan je dan voorkomen dat dat virus ineens heel hard gaat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |