abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192107748
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 22:42 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Als ik de berichtgevingen hoor van Nieuwsuur waar een viroloog zat die de maatregelen van Rutte zat te verdedigen en een dodental van 80.000 Nederlanders volkomen acceptabel vind, denk ik ook dat die lockdown er heel snel gaat komen. Er is toch geen Nederlander behalve Mark Rutte die 80.000 Nederlandse doden accepteert. 1 tot 2 % van de geïnfecteerden. Nederland heeft maar 17 miljoen inwoners, stel je eens voor als China deze maatregel van immuniteit zou overnemen, dan praat je geloof ik over een dodental van 15 tot 30 miljoen Chinezen.

Even een mooie vergelijking die tegelijk verschrikkelijk is. De allergrootste natuurramp dat de wereld kent Tsunami in Azië 2004. 220.000 slachtoffers over de wereld. Dat zou maar drie keer zoveel zijn als de acceptabele 80.000 Nederlandse slachtoffers. Godallemachtig dat Mark Rutte hier geen slapeloze nachten aan overhoud die de beslissing van groepsimmuniteit neemt.
Klopt helemaal wat je hier stelt.
Het kan ook helemaal niet zoals ze 't nu willen.... Op den duur zullen de huidige maatregelen zorgen voor ziekenhuis die vol raken en capaciteit die wegvalt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')