SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.![]()
Op flightradar24 zie ik anders niet veel verschil. Nog behoorlijk wat vliegtuigen in de lucht.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:49 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat is het al behoorlijk door veel minder vliegtuigen en auto’s.Check it out![]()
Probleem is naast dat de hele wereld dit aan het doen is dus je zult sws niet in staat zijn de behoefte aan apparatuur snel te vervullen..... dat lukt nu nog niet een t.a.v. simpele mondkapjes.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Veel minder.
Wij hebben 1150 IC bedden in Nederland en gemiddeld is daar altijd zo'n 60-70% van bezet.
Men was bezig om dat uit te breiden naar 1500.
De kosten per ICU cq. bed zijn met 430K en per opnamedag van ¤8K-16K bron, hoe onbelangrijk ook... wel van een zeker relevantie.
Je zult ook personeel moeten - gemiddeld 1 arts & 6 verpleegkundigen per IC bed - hebben die je met noodwetten, minder stringente eisen kunt laten instromen en hopelijk niet gaat wegtrekken bij andere reeds onderbezette disciplines.
Daarnaast, totaal los van specifiek Covid19 zaken, zullen de algemene kosten enorm toenemen vanwege alle maatregelen en stringentere eisen.
Ik wil maar zeggen dat we ons niet moeten gaan verbazen, in mijn bierviltjes denken, de kosten in/voor de zorg aangejaagd door het virus zomaar 20-25% of veel meer zullen gaan toenemen en dat moet ergens wel worden opgebracht om niet te spreken opgehoest.
Strikt budgettair zal je een balans moeten vinden tussen een minimale (liefst geen) extra capaciteit t.a.v. ICU's, de algemene ziekenhuiscapaciteit en het accepteren dat kwetsbare mensen door het virus sneller zullen gaan overlijden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Alle scholen in Kansas gaan dicht, tot zover niets nieuws.
Alleen daar tot het einde van het jaar......A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Eerder het gebrek aan maatregelen! Met het sluiten van de horeca en scholen was Mark al minstens een week te laat. Volgende week kan je zien hoe erg te laat we waren. Dit wordt echt kut.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:50 schreef HetDonkertAan het volgende:
Op den duur zullen de huidige maatregelen zorgen voor ziekenhuis die vol raken en capaciteit die wegvalt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Even terug gezocht:quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:47 schreef Scrummie2.1 het volgende:
198,690 < bijna 200k. Ik dacht nog een paar dagen terug, he, we zijn de 100k voorbij, hoe lang zou het nu duren? Niet zo lang dus.twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 18:32:36Coronavirus timeline:
- January 19: 100 cases
- January 24: 1,000 cases
- January 28: 5,000 cases
- February 12: 50,000 cases
- March 6: 100,000 cases
- March 14: 150,000 cases reageer retweetOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Einde van het schooljaar neem ik aan dan toch? Of tot december??quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:51 schreef HeatWave het volgende:
Alleen daar tot het einde van het jaar......De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Hypotheekrentes van 2 lage aanbieders, namelijk HollandWoont en HypoTrust gaan per donderdag omhoog. Lockdown op donderdag zou dus goed kunnen. Rentebox.nl voor de info.![]()
Een ziekte vergelijken met een vliegtuigrampquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:47 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Het hele westen, alle rijke landen zijn in lock down, denk je nu werkelijk dat zij hier niet over na heeft gedacht. Wij zijn in Nederland niet de enige die intelligent zijn. Ik begin me nu werkelijk zorgen te maken dat wij alle raad wegslaan als een autist en we maar gaan experimenteren omdat de economie zo belangrijk is. MH17 300 doden. Dat is nu echt peanuts. Realiseer je dat niet?![]()
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
Zou Greta de aandacht missen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:39 schreef KingRadler het volgende:
Niemand maakt zich meer druk om het klimaat
Kunnen aspergers hiermee omgaan?![]()
Tot het einde van het jaar?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:51 schreef HeatWave het volgende:
Alleen daar tot het einde van het jaar......Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Niet helemaal duidelijk, ik heb het van Stevequote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Einde van het schooljaar neem ik aan dan toch? Of tot december??.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Even los van de doden. De samenleving kan dus misschien wel een jaar in deze staat blijven hangen.
Dat is een bizar idee.![]()
Alles wemdquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:52 schreef Generationalpha het volgende:
Even los van de doden. De samenleving kan dus misschien wel een jaar in deze staat blijven hangen.
Dat is een bizar idee.Ik zwaai naar dieren.![]()
Oh, dan is het toch langer terug dan het voor mijn gevoel was, dat is dan weer positief. Van 150k naar 200k is wel een versnelling hoger gegaan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Even terug gezocht:twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 18:32:36Coronavirus timeline:
- January 19: 100 cases
- January 24: 1,000 cases
- January 28: 5,000 cases
- February 12: 50,000 cases
- March 6: 100,000 cases
- March 14: 150,000 cases reageer retweet![]()
Mensen doen panisch. Alsof je iedere dag op visite gaat bij familie etcquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:52 schreef Generationalpha het volgende:
Dat is een bizar idee.Toch lekker man even rust.
![]()
Ik heb een renteaanbod liggen voor 20 jaar op 1,85 annuïtair.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:52 schreef Poepz0r het volgende:
Hypotheekrentes van 2 lage aanbieders, namelijk HollandWoont en HypoTrust gaan per donderdag omhoog. Lockdown op donderdag zou dus goed kunnen. Rentebox.nl voor de info.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Inderdaad, deze virus is veel dodelijker dan een aanslag op MH17. Ik zeg het liever niet maar dat is wel de waarheid.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:52 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Een ziekte vergelijken met een vliegtuigramp![]()
![]()
1.31 hier.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb een renteaanbod liggen voor 20 jaar op 1,85 annuïtair.![]()
Wat ik niet begrijp van het sluiten van de scholen is dat ik hier voor de deur een speelplaats heb waar kinderen nu de hele dag aan het spelen zijn en zeer nauw contact hebben. Ze rennen achter elkaar aan, gaan liggen rollebolen en hoesten elkaar in het gezicht. Wat is de zin dan van de scholen sluiten? Op deze manier heeft het virus vrij spel.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:51 schreef HeatWave het volgende:
Alleen daar tot het einde van het jaar......![]()
Tot nu toe zijn de mensen die al overleden zijn allemaal vrij oud. Persoonlijk denk ik dat dit iets is wat op dit moment nog niet voorkomen kan worden zonder vaccin, die lockdown gaat ook in ander landen niet jaren duren, misschien een periode maar ik geloof niet meer dan 3 maanden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:47 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Het hele westen, alle rijke landen zijn in lock down, denk je nu werkelijk dat zij hier niet over na heeft gedacht. Wij zijn in Nederland niet de enige die intelligent zijn. Ik begin me nu werkelijk zorgen te maken dat wij alle raad wegslaan als een autist en we maar gaan experimenteren omdat de economie zo belangrijk is. MH17 300 doden. Dat is nu echt peanuts. Realiseer je dat niet?
Ik denk dat het op dit moment belangrijk is om niet teveel in paniek te raken en kijken hoe de regels die wij hebben ingevoerd zullen helpen in het terug drinken van de hoeveelheid besmettingen. Er is nog niet genoeg tijd geweest om daar achter te komen en paniek is niet altijd de beste raadgever.![]()
Vind ik ook.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:52 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Een ziekte vergelijken met een vliegtuigramp![]()
De vliegramp kwamen toch merendeels jonge mensen om, plotseling en in de bloei van hun leven.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Terwijl er dus met dat blokje om helemaal niets mis is. Dit is waar het om gaat:quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Simpel, je bent op weg naar de supermarkt of op terugweg van de supermarkt, dus daar hoort een blokje om in het park niet bij.
Een en ander op last van een boete.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:44 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Het gaat meer op dat een bepaald soort mensen gewoon schijt hebben aan de regels van nu.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: