SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.![]()
Wat naar voor je! Sterkte...quote:Op maandag 16 maart 2020 19:57 schreef Evienne het volgende:
Niemand anders met de botte bijl ontslagen vanwege covid-19? Lucky you 😔![]()
Dan moet China zich vanaf nu volledig gaan afsluiten van de buitenwereld en voor altijd weken quarantaine instellen voor buitenlanders. Zo niet, zal ook daar het virus weer gaan oplaaien.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
China laat zien hoe je daarna de draad weer oppakt. Door totale controle van de Staat. Ook die landen zullen daar aan moeten geloven.
Tegen die tijd zijn wij allang verloren door deze kamikaze actie van Rutte.![]()
Nee? Ik heb niet eens wiet in paniek gehaald. Waar heb je het over?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:57 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Heb jij al je wiet die je gisteravond in paniek gehaald hebt in één keer opgerookt ofzo?![]()
Inderdaad want wij adviseren mensen niet om thuis te werken en sluiten geen horeca en scholen en leggen vrijwel niet alle vliegverkeer stil.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:58 schreef riazop het volgende:
[..]
Ze gaan iig geen Nederlanders meer binnenlaten denk ik
Volgensmij doen vrijwel alle landen ongeveer hetzelfde in hun eigen sausje. Met hun eigen manieren van het brengen aan het volk in de hoop dat ze de mensen mee krijgen en hun steentje bijdragen. Zonder dat alles omvalt...
Ook in de andere landen zal bij de "lock down" de afval nog gewoon gehaald worden en de politie nog aan het werk zijn etc.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Ik ben eigenlijk nooit echt ziek. Laatste keer dat ik koorts had, was ik misschien 8 jaar ofzo. Ben nu 26. Ben wel paar keer per jaar verkouden, maar daar blijft het dan bij. Betekent dat dat ik een goed immuunsysteem heb?
Ik begin namelijk bang te worden voor dat coronacirus.![]()
De maatregelen in Spanje en Italie zijn niet vergelijkbaar met hier. Laten we eerlijk zijn.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Inderdaad want wij adviseren mensen niet om thuis te werken en sluiten geen horeca en scholen en leggen vrijwel niet alle vliegverkeer stil.
Volgensmij doen vrijwel alle landen ongeveer hetzelfde in hun eigen sausje. Met hun eigen manieren van het brengen aan het volk in de hoop dat ze de mensen mee krijgen en hun steentje bijdragen.![]()
Een jaar de grenzen dicht, dat zou niet gaan niet gebeuren.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:58 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
ow zei Rutte dat. vandaar al die papegaaien hier.
Een lockdown zou niet werken, want elke keer als je die opheft begint het weer.
Een lockdown doe je alleen als je zorgstelsel al aan het overstromen is, niet 2 weken van te voren.
Het is heel ellendig, maar zulke beslissingen worden gemaakt op statistieken en rekenmodellen, niet op tellers die elke overledene in kaart brengt. Dat kunnen "we" als groep helemaal niet aan.
Mensen gaan dood, elke dag. En dat zou niet met een teller te zien moeten zijn.![]()
Als je kan managen kijk je naar de toekomst, niet zoals Rutte naar het heden. Ze lopen continu 2 weken achter de feiten aan. weet niet of t bewust is of onbewust maar het is wel kostbare tijd wat je steeds verliest.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:00 schreef TheVulture het volgende:
Meer dan prima speech van Rutte, die nog maar eens aantoont dat ie een van de weinigen in Den Haag is die dit soort zaken kan managen...![]()
Dit.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:03 schreef _I het volgende:
[..]
Een jaar de grenzen dicht, dat zou niet gaan niet gebeuren.
Een lockdown doe je alleen als je zorgstelsel al aan het overstromen is, niet 2 weken van te voren.
Het is heel ellendig, maar zulke beslissingen worden gemaakt op statistieken en rekenmodellen, niet op tellers die elke overledene in kaart brengt. Dat kunnen "we" als groep helemaal niet aan.
Mensen gaan dood, elke dag. En dat zou niet met een teller te zien moeten zijn.![]()
♫ They tried to make me go in lockdown
But I said, "No, no, no" ♫|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Anton Mussert.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:04 schreef butz0rs het volgende:
Wie is die man op het schilderij?
[ afbeelding ]Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Maar zijn ze beter, kun je beter binnen blijven dan op 1,5m van elkaar blijven? Hebben wij echt zoveel minder gesloten? Hebben wij daadwerkelijk zoveel meer sociale contacten op het moment?quote:Op maandag 16 maart 2020 20:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
De maatregelen in Spanje en Italie zijn niet vergelijkbaar met hier. Laten we eerlijk zijn.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Thorbeckequote:Op maandag 16 maart 2020 20:04 schreef butz0rs het volgende:
[ afbeelding ]And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function![]()
quote:Op maandag 16 maart 2020 20:05 schreef Dagoduck het volgende:
♫ They tried to make me go in lockdown
But I said, "No, no, no" ♫![]()
![]()
![]()
Franse troepen trekken momenteel Parijs binnen en Macron wordt verwacht zo direct zware verscherpte maatregelen aan te kondigen
Compete lockdown waarschijnlijk. En sluiten van alle grenzen.
https://www.hln.be/nieuws(...)ransen-toe~abf17840/![]()
Net met lopen hond kreeg ik weer een paniekaanval. Longinhoud viel met de helft weg in kwestie van een seconde. Heeft 10 minuten geduurd weer.
4e keer deze week al, zou een HAP bijvoorbeeld me aanhoren? Of is dit niet van belang nu?![]()
Die links is Thorbecke.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:04 schreef butz0rs het volgende:
[ afbeelding ]|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Zo anders dan in Nederland. We gaan de andere richting uit.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:05 schreef riazop het volgende:
Franse troepen trekken momenteel Parijs binnen en Macron wordt verwacht zo direct zware verscherpte maatregelen aan te kondigen
twitter:BNODesk twitterde op maandag 16-03-2020 om 20:06:07BREAKING: France will be put on lockdown to stop the spread of coronavirus, president says reageer retweet
![]()
Maar dit helpt niet.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:05 schreef riazop het volgende:
De Franse wetenschappelijke raad belast met het indammen van Covid-19 raadt de Franse regering dezelfde maatregelen te nemen als in Italië, luidt het volgens persbureau AFP.
https://www.hln.be/nieuws(...)ransen-toe~abf17840/And I am a weapon of massive consumption
Frankrijk in Lockdowntwitter:BNODesk twitterde op maandag 16-03-2020 om 20:06:07BREAKING: France will be put on lockdown to stop the spread of coronavirus, president says reageer retweet
Order! Ordeeeeeeeeer!![]()
Thorbeckequote:Op maandag 16 maart 2020 20:04 schreef butz0rs het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Dat weten wij helaas ook niet, je kan altijd bellen.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:06 schreef Sfancta het volgende:
Net met lopen hond kreeg ik weer een paniekaanval. Longinhoud viel met de helft weg in kwestie van een seconde. Heeft 10 minuten geduurd weer.
4e keer deze week al, zou een HAP bijvoorbeeld me aanhoren? Of is dit niet van belang nu?![]()
Vanuit maatschappelijk oogpunt de beste oplossing.
Vanuit persoonlijk oogpunt een drama. Mijn hele (kleine familie) is zowat een risico groep. Maak me ernstige zorgen en vraag me oprecht af hoe de wereld er eventueel uit zal zien zonder ze.![]()
15 dagen enkel strikt nodige verplaatsingen vanaf morgenmiddag 12 uur (dus geen vrienden opzoeken).quote:Op maandag 16 maart 2020 20:06 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op maandag 16-03-2020 om 20:06:07BREAKING: France will be put on lockdown to stop the spread of coronavirus, president says reageer retweet
![]()
Omdat het niet bestaat. Het laatste teken van herbesmetting is alweer weken geleden. Als het echt een ding is, was je er inmiddels al mee doodgegooid.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:48 schreef Tyr80 het volgende: [..]
Dit is het enige belangrijke aspect. Herbesmetting en blijvende schade. Waarom niet meer in het nieuws?
Wat betreft mutaties, heb je daar ook enige weerstand tegen opgebouwd door een besmetting te hebben doorlopen. Nu mag je best de vergelijking trekken met de griep daarin. Elk jaar duikt er weer een mutatie op, maar door een besmetting met een andere mutatie heb je daar toch wel enige immuniteit tegen opgebouwd.Weisst![]()
Macron kondigt dus totale lockdown aan.
Wees maar trots op die walgelijke Rutte. Straks zitten wij met 500 doden per dag. Man man man.![]()
alles gesloten en verplaatsingen moeten beperkt worden tot het hoogstnoodzakelijkequote:Op maandag 16 maart 2020 20:05 schreef riazop het volgende:
Als je weet wat er in andere landen gebeurt hier heen komt dan is het verstandig om in lockdown te gaan voordat het zorgstelsel overstroomt en niet op t moment zelf, dan is het namelijk te laat. Het duurt bijna 2 weken voordat een lockdown effect heeft.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:03 schreef _I het volgende:
[..]
Een jaar de grenzen dicht, dat zou niet gaan niet gebeuren.
Mensen gaan dood, elke dag. En dat zou niet met een teller te zien moeten zijn.
Een lockdown volledig opheffen hoeft niet, je kan het ook gefaseerd doen (gebeurt volgens mij in (China). Dan worden er ook mensen ziek maar lang niet zoveel als nu.![]()
Vrijwel hetzelfde als nederland...quote:
(laatste keer dat ik keek was onze horeca dicht, werden mensen geadviseerd thuis te werken, sociale interactie te mijden etc.)En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
En onze koers wordt gebaseerd op de inzichten van 'experts' die er sinds het begin van deze hele kwestie structureel naast hebben gezeten in een richting die de WHO ook expliciet afkeurt. Geeft dat even hoop!quote:Op maandag 16 maart 2020 20:06 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Zo anders dan in Nederland. We gaan de andere richting uit.![]()
precies hoe ik er ook in sta.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:03 schreef Mar_an het volgende:
Ik ben eigenlijk nooit echt ziek. Laatste keer dat ik koorts had, was ik misschien 8 jaar ofzo. Ben nu 26. Ben wel paar keer per jaar verkouden, maar daar blijft het dan bij. Betekent dat dat ik een goed immuunsysteem heb?
Ik begin namelijk bang te worden voor dat coronacirus.
just give a second thought
what if we don't get caught...![]()
Volgens rutte en het rivm inderdaad niet. En we weten hoe vaak die het bij het rechte eind hebben gehad...quote:
dit wordt waanzinnig interessant. Frankrijk zal iig vanaf vandaag geen Nederlanders meer willen toelaten.![]()
De tegenstellende maatregelen tussen landen vind ik ergens doodeng.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:07 schreef Confetti het volgende:
Macron kondigt dus totale lockdown aan.
Wees maar trots op die walgelijke Rutte. Straks zitten wij met 500 doden per dag. Man man man.![]()
Kan iemand mij uitleggen waarom lockdown zo goed is?
Bij mijn weten wil een grote groep immuniteit krijgt, dat krijg je niet als je alles op slot doetFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Ik voel me fijner bij de keuze van de Nederlandse regering. Hebben nog enige vorm van vrijheid.
Bij Lock down wordt je van je complete vrijheid beroofd zonder dat het zicht geeft op herstel. Gaat een hoop spanningen geven in de bevolking.![]()
Fijn he.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
En onze koers wordt gebaseerd op de inzichten van 'experts' die er sinds het begin van deze hele kwestie structureel naast hebben gezeten in een richting die de WHO ook expliciet afkeurt. Geeft dat even hoop!![]()
Welke maatregelen neemt Frankrijk die Nederland niet neemt?quote:Op maandag 16 maart 2020 20:08 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
De tegenstellende maatregelen tussen landen vind ik ergens doodeng.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Daar komen rellen van.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:08 schreef Mothzor het volgende:
Ik voel me fijner bij de keuze van de Nederlandse regering. Hebben nog enige vorm van vrijheid.
Bij Lock down wordt je van je complete vrijheid beroofd zonder dat het zicht geeft op herstel. Gaat een hoop spanningen geven in de bevolking.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Eens.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:08 schreef Mothzor het volgende:
Bij Lock down wordt je van je complete vrijheid beroofd zonder dat het zicht geeft op herstel. Gaat een hoop spanningen geven in de bevolking.![]()
Dat we niet hetzelfde doen als die arrogante stokbroodvreters vind ik absoluut niet doodengquote:Op maandag 16 maart 2020 20:08 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
De tegenstellende maatregelen tussen landen vind ik ergens doodeng.❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven![]()
Het advies van Rutte om de economie niet plat te gooien zou eventueel wel werken als er een paar miljard goedkope testkits op de markt komen. Zelfquarantaine op het moment dat je positief test en doorgaan. Dan kun je herd immunity betrekkelijk makkelijk opbouwen.One man's trash, another man's treasure.![]()
Nou dan mogen ze het leger wel bij de hand houden in Parijs.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:07 schreef zipcon het volgende:
[..]
15 dagen enkel strikt nodige verplaatsingen vanaf morgenmiddag 12 uur (dus geen vrienden opzoeken).![]()
eenzame fokkers op zolder blijven de enige overlevenden
jammer dat enkel de lelijke wijven (foksters) zullen over blijven om mee te paren![]()
Er is nu een live speech van Macron bezig. Daar is wel een doventolk te zien. Dat riep gelijk een vraag bij mij op. 'Verstaan' Nederlandse doven de Franse doventolk?
Overigens trekken er ook legerkonvooien Parijs binnen. Die gaat geen halve maatregelen nemen![]()
![]()
Ja, of dat je geluk hebt gehadquote:Op maandag 16 maart 2020 20:03 schreef Mar_an het volgende:
Ik begin namelijk bang te worden voor dat coronacirus.Anyhow, waarom zou je bang zijn? 'Verreweg de meeste mensen' krijgen slecht milde griepverschijnselen. Als je verder een beetje gezond bent zou ik me, zeker gezien je leeftijd, geen zorgen maken. Althans niet voor jezelf.
![]()
Viel mij ook al opquote:Op maandag 16 maart 2020 20:06 schreef quirina het volgende:
Wel interessant om te zien dat Europa dus helemaal niet goed samenwerkt he.![]()
Vanuit welk oogpunt? Vanuit het individu gezien die elke dag om 14:00 hoort hoeveel mensen er zijn overleden.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:08 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Als je weet wat er in andere landen gebeurt hier heen komt dan is het verstandig om in lockdown te gaan voordat het zorgstelsel overstroomt en niet op t moment zelf, dan is het namelijk te laat. Het duurt bijna 2 weken voordat een lockdown effect heeft.
Een lockdown volledig opheffen hoeft niet, je kan het ook gefaseerd doen (gebeurt volgens mij in (China). Dan worden er ook mensen ziek maar lang niet zoveel als nu.
Maar als je verantwoordelijk bent voor 17.000.000 mensen, dan kan je je niet laten sturen door 1000 doden. Of 2000.
Emotioneel heb je helemaal gelijk, maar je kan niet iedereen redden. Echt niet.![]()
Geruststellend dat het 'gevoel' leidend moet zijn..quote:Op maandag 16 maart 2020 20:08 schreef Mothzor het volgende:
Ja, best wel onzinnig eigenlijk.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:06 schreef quirina het volgende:
Wel interessant om te zien dat Europa dus helemaal niet goed samenwerkt he.And I am a weapon of massive consumption
De beide maatregelen liggen meer in één lijn met wat uitzonderingen dan dat ze het "tegenovergestelde" zijn, en een half horeca verbod zou je ook als "fake news" kunnen bestempelen want welke uitzondering is er dan?quote:Op maandag 16 maart 2020 20:09 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ga eens weg met je fake news. Hij kondigt net aan dat bjna niemand zich vrij mag bewegen en jij vergelijkt een half horecaverbod daarmee.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Nee.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:09 schreef onlogisch het volgende:
'Verstaan' Nederlandse doven de Franse doventolk?![]()
het volk kan wel in opstand komenquote:Op maandag 16 maart 2020 20:10 schreef _I het volgende:
[..]
Vanuit welk oogpunt? Vanuit het individu gezien die elke dag om 14:00 hoort hoeveel mensen er zijn overleden.
Maar als je verantwoordelijk bent voor 17.000.000 mensen, dan kan je je niet laten sturen door 1000 doden. Of 2000.
Emotioneel heb je helemaal gelijk, maar je kan niet iedereen redden. Echt niet.![]()
ja doventaal is universeel, we zouden die beter allemaal lerenquote:Op maandag 16 maart 2020 20:09 schreef onlogisch het volgende:
Er is nu een live speech van Macron bezig. Daar is wel een doventolk te zien. Dat riep gelijk een vraag bij mij op. 'Verstaan' Nederlandse doven de Franse doventolk?
Overigens trekken er ook legerkonvooien Parijs binnen. Die gaat geen halve maatregelen nemen![]()
Precies. En als je na een lockdown weer alles openstelt dan is niemand immuun en begin je van voor af aan.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:08 schreef F1gamer het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom lockdown zo goed is?
Bij mijn weten wil een grote groep immuniteit krijgt, dat krijg je niet als je alles op slot doet![]()
Sterkte in ieder geval! Blijven herhalen, blijven gaan en niet teveel vasthouden aan de momenten dat het slecht ging.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:06 schreef Sfancta het volgende:
4e keer deze week al, zou een HAP bijvoorbeeld me aanhoren? Of is dit niet van belang nu?
Je bent naar buiten geweest, hebt de wandeling afgemaakt en morgen weer een nieuwe poging.
HAP ben ik ook benieuwd naar. Vanwege angst (ruim voor Corona) al eens een maand of 2 niet eens buiten geweest en toen was de wereld nog lief en normaal.
Ben bang dat ik een soort relapse ga krijgen door al dit gebeuren, want durf nu ook nauwelijks meer de deur uit. Maarja, ik moet het ook maar doen. Morgen weer naar de winkel, woensdag aan het werk en dan alles beetje van me af proberen te zetten.![]()
Ik vond het een zeer goede speech van Rutte. Vertelde eerlijk hoe de vlag erbij hangt. Het virus gaan we niet meer uit de wereld helpen. Dit is de enige reële oplossing. We moeten hopen dat we de besmettingsgolf goed kunnen spreiden en dat de lente/zomer ons een handje gaat helpen.![]()
Als jij zo graag in lock down Wil, heb je nu de vrijheid om dat zelfstandig te doen. Keuze is aan jou.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
Geruststellend dat het 'gevoel' leidend moet zijn..
Lock down heeft heel veel nadelen waarvan de 2e golf besmettingen na het opheffen van de lock down de grootste is.![]()
Wacht maar tot de Duitsers weer binnenvallenquote:Op maandag 16 maart 2020 20:09 schreef onlogisch het volgende:
![]()
Racisme in Nederland richting Aziaten neemt ook alleen maar toe. Eerste berichten zijn al binnen.graag op anoniem![]()
Helemaal niet universeel.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:11 schreef 20100 het volgende:
[..]
ja doventaal is universeel, we zouden die beter allemaal leren![]()
Onzin, er zijn honderden verschillende gebarentalen.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:11 schreef 20100 het volgende:
[..]
ja doventaal is universeel, we zouden die beter allemaal leren|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Dit is fake news.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:11 schreef 20100 het volgende:
[..]
ja doventaal is universeel, we zouden die beter allemaal leren
MODS DOE HIER WAT AAN VERDOMMEgraag op anoniem![]()
Wie zegt dat, ze nemen tot nu toe de maatregelen waardoor het zorgstelsel niet exponentieel wordt belast... dus tot zover werkt de strategie. Dat dit in andere landen niet is gelukt of gebeurd is voer voor analysten. Maar in Duitsland lukt het zo ook prima volgens mij, net als in Belgie. Dat het in Italie, Spanje en nu ook Frankrijk uit de klauwen begint te lopen waardoor je wel naar een echte lockdown moet is puur omdat je zorgstelsel overbelast raakt... en dan loop je dus blijkbaar het risico dat virus dubbel en dwars terugkomt na de lockdown...quote:Op maandag 16 maart 2020 20:03 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Als je kan managen kijk je naar de toekomst, niet zoals Rutte naar het heden. Ze lopen continu 2 weken achter de feiten aan. weet niet of t bewust is of onbewust maar het is wel kostbare tijd wat je steeds verliest.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Die doctor Cambell zei in zijn clips dat "herd immunity" de foute manier was om het te bestrijden, gewoon lockdown en iedereen in isolatie, dat hoeft niet lang te zijn, je kan altijd weer terug schalen als de piek overleefd is.![]()
Rustig aan doen manquote:Op maandag 16 maart 2020 20:06 schreef Sfancta het volgende:
4e keer deze week al, zou een HAP bijvoorbeeld me aanhoren? Of is dit niet van belang nu?
Ik had 2 maanden geleden ook een paar keer last van een paniekaanval omdat ik dacht dat ik hondsdolheid had![]()
![]()
quote:Op maandag 16 maart 2020 20:12 schreef KingRoland het volgende:
Racisme in Nederland richting Aziaten neemt ook alleen maar toe. Eerste berichten zijn al binnen.quote:oh ah toma toma vem vem vem vem![]()
Nee iedereen redden is onmogelijk maar dit plan is onverantwoord en gaat waarschijnlijk, net als dat de scholen niet dicht zouden gaan, weer veranderen.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:10 schreef _I het volgende:
[..]
Vanuit welk oogpunt? Vanuit het individu gezien die elke dag om 14:00 hoort hoeveel mensen er zijn overleden.
Lockdown houdt in iedereen verplicht binnen, leger in de straten en mensen oppakken die hun huis uitkomen.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:14 schreef THEFXR het volgende:
Die doctor Cambell zei in zijn clips dat "herd immunity" de foute manier was om het te bestrijden, gewoon lockdown en iedereen in isolatie, dat hoeft niet lang te zijn, je kan altijd weer terug schalen als de piek overleefd is.You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.![]()
Nou nee, er is een samenscholingsverbod. Maar je kan wel een online petitie starten.quote:
Feitelijk volgen ze een standaard protocol en is er weinig aan de hand.
- Behalve als mensen er blijvend schade aan over houden
- Als er een mutatie komt en een tweede infectie mogelijk is (en dodelijker)
- Indien China gelogen heeft over de gevolgen en er een veel grotere mortaliteit is
En zelfs dan zal men gelaten reageren. Mensen komen niet zo snel in opstand. Zeker niet met een pandemie. Das natuur.
Met zet de schouders er weer onder en pakt de draad weer op.![]()
Dat zal het virus leren ja!quote:Op maandag 16 maart 2020 20:14 schreef riazop het volgende:
Macron verklaart tot vier keer toe de "totale oorlog" aan het virus
Wat anders dan flapdrol Rutte![]()
Ik denk dat de conclusie inderdaad is dat lock down of niet het enige dat we kunnen doen is ons zorgsysteem ontzien en door te proberen het aantal besmettelijke mensen een beetje uit te smeren. Dat doe je door sociale contacten te minderen, handenwas protocollen in te stellen, massa bijeenkomsten af te lasten etc.
Dat is wat elk land tot nu toe doet, allemaal in hun eigen smaakje.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
En dan iedereen die NL inkomt 2 weken in quarantaine? Hoe praktisch is dat?quote:Op maandag 16 maart 2020 20:14 schreef THEFXR het volgende:
Die doctor Cambell zei in zijn clips dat "herd immunity" de foute manier was om het te bestrijden, gewoon lockdown en iedereen in isolatie, dat hoeft niet lang te zijn, je kan altijd weer terug schalen als de piek overleefd is."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Idd, man. Dit is pas een leider. Die mongool kwam niet verder dan 'let op elkaar'quote:Op maandag 16 maart 2020 20:14 schreef riazop het volgende:
Wat anders dan flapdrol Rutte
Misselijkmakend die zwakte.![]()
Niet gekeken, maar maak hier uit op geen lockdown maar wel voorzichtig is dus mensen op een lage schaal ziek laten worden zodat we niet in 1 keer weer massaal ziek worden bij vrijheid blijheid en dan weer volledig in de shit zitten?
Prima maatregel.![]()
Quote voor later.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:15 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Nee iedereen redden is onmogelijk maar dit plan is onverantwoord en gaat waarschijnlijk, net als dat de scholen niet dicht zouden gaan, weer veranderen.![]()
Een relapse lijkt me niet erg, eerder logisch. Wees vooral niet te streng voor jezelf. Iedereen heeft een verhaal door deze pandemie, haal daar je sterkte uit. Het is niet erg, je bent niet alleen.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:12 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Sterkte in ieder geval! Blijven herhalen, blijven gaan en niet teveel vasthouden aan de momenten dat het slecht ging.
Je bent naar buiten geweest, hebt de wandeling afgemaakt en morgen weer een nieuwe poging.
HAP ben ik ook benieuwd naar. Vanwege angst (ruim voor Corona) al eens een maand of 2 niet eens buiten geweest en toen was de wereld nog lief en normaal.
Ben bang dat ik een soort relapse ga krijgen door al dit gebeuren, want durf nu ook nauwelijks meer de deur uit. Maarja, ik moet het ook maar doen. Morgen weer naar de winkel, woensdag aan het werk en dan alles beetje van me af proberen te zetten.![]()
* Bosbeetle vertelt in gebarentaal dat er veel verschillende gebarentalen zijn en dat niet alle doven dat kunnen verstaan, en blinden al helemaal niet.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:13 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Dit is fake news.
MODS DOE HIER WAT AAN VERDOMMEEn mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
BREAKING: Macron announces full lockdown in France for at least two weeks. No family or social gatherings allowed![]()
Ben vast gezond, maar eet niet altijd mega gezond en zo. Ben toch een beetje bang D.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:09 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ja, of dat je geluk hebt gehadAnyhow, waarom zou je bang zijn? 'Verreweg de meeste mensen' krijgen slecht milde griepverschijnselen. Als je verder een beetje gezond bent zou ik me, zeker gezien je leeftijd, geen zorgen maken. Althans niet voor jezelf.
![]()
https://www.jpost.com/HEA(...)virus-vaccine-619101quote:Op maandag 16 maart 2020 19:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb dat tot nu toe niet in de serieuze dagbladen daar gezien hoor.![]()
Ja, het virus doet het nu al in de broek.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:14 schreef riazop het volgende:
Wat anders dan flapdrol RuttePut these foolish ambitions to rest.![]()
Zo hoort het!quote:Op maandag 16 maart 2020 20:16 schreef onlogisch het volgende:
BREAKING: Macron announces full lockdown in France for at least two weeks. No family or social gatherings allowed![]()
Hij zegt: er gaat geen bedrijf failliet. Opschorting belastingen indien nodig
Wat een leider, vergeleken met die slapjanus van net die het woord oorlog niet eens kent.![]()
Je kan zeker Trump zijn teksten ook wel waarderen?quote:Op maandag 16 maart 2020 20:14 schreef riazop het volgende:
Wat anders dan flapdrol RutteWeisst![]()
quote:Op maandag 16 maart 2020 20:17 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ja, het virus doet het nu al in de broek.![]()
![]()
niet praktisch. maar dit is geen normale situatie dus gaan er dingen veranderen.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:15 schreef gniffie het volgende:
[..]
En dan iedereen die NL inkomt 2 weken in quarantaine? Hoe praktisch is dat?![]()
Ga mega-gezond eten!quote:Op maandag 16 maart 2020 20:16 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ben vast gezond, maar eet niet altijd mega gezond en zo. Ben toch een beetje bang D.
Groetjes, je moeder.![]()
Als dat nodig blijkt, en jij gaat ervan uit dat dit op zeker gaat gebeuren, dan passen ze de boel weer aan. Maar elke dag is er 1 in hun ogen. De laatste dag heeft procentueel gezien de meeste besmettingen, dus die wil je graag meepakken als je zo snel mogelijk door de ellende wil.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:15 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Nee iedereen redden is onmogelijk maar dit plan is onverantwoord en gaat waarschijnlijk, net als dat de scholen niet dicht zouden gaan, weer veranderen.![]()
Compleet ongeloofwaardig dus.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:17 schreef Confetti het volgende:
Hij zegt: er gaat geen bedrijf failliet.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
We weten inmiddels dat je het niet eens bent met de maatregelen. Maar normaal reageren is ook een optie...quote:Op maandag 16 maart 2020 20:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Idd, man. Dit is pas een leider. Die mongool kwam niet verder dan 'let op elkaar'
Misselijkmakend die zwakte.![]()
Bedankt lieve mensen die op mijn post reageerden, ik ben idd ontslagen, per direct, ik werk in het doelgroepenvervoer i.e, taxi’s voor ouderen, gehandicapten en alles valt angstaanjagend stil. Aan onze klanten en mijn voormalige collega’s wens ik alle kracht en liefde, samen komen we er doorheen. 😘think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep![]()
Wij gaan het lief vragen.quote:Adding weight to his order, Macron says infractions will be punished – going significantly further than the measures announced by the UK’s prime minister in the last few hours.![]()
😂😂👌quote:Op maandag 16 maart 2020 20:17 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ja, het virus doet het nu al in de broek.![]()
Bedankt! En inderdaad sta er niet alleen voor.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:16 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Een relapse lijkt me niet erg, eerder logisch. Wees vooral niet te streng voor jezelf. Iedereen heeft een verhaal door deze pandemie, haal daar je sterkte uit. Het is niet erg, je bent niet alleen.
Zo maar eens richting R&P met dit verhaal, want dit blijft natuurlijk COR. Of anders even telefonisch informeren met de HAP. Misschien dat basisggz (al dan niet online) net even dat randje eraf haalt.![]()
Zeinhij nu dat alle grenzen dichtgaanVooral heel kostbaar. Maar de ECB zet gewoon de geldpersen aan.quote:![]()
Sterkte!quote:Op maandag 16 maart 2020 20:18 schreef Evienne het volgende:
Bedankt lieve mensen die op mijn post reageerden, ik ben idd ontslagen, per direct, ik werk in het doelgroepenvervoer i.e, taxi’s voor ouderen, gehandicapten en alles valt angstaanjagend stil. Aan onze klanten en mijn voormalige collega’s wens ik alle kracht en liefde, samen komen we er doorheen. 😘![]()
![]()
Zou wel mooi zijn als wij straks dikke kudde immuniteit hebben en dat het in landen zoals Frankrijk en Italië weer opnieuw opduikt. Ben heel benieuwd of onze methode goed gaat werken. We weten het niet, maar misschien hebben we ook wel gelijk en zijn deze maatregelen genoeg.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Trump zegt dat iedereen die het wil een test krijgt. Ook erg helder.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:17 schreef Confetti het volgende:
Wat een leider, vergeleken met die slapjanus van net die het woord oorlog niet eens kent.![]()
nee: zijn andere gebaren, maar omdat gebarentaal visueel is kan een dove wel iets volgen.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:09 schreef onlogisch het volgende:
Overigens trekken er ook legerkonvooien Parijs binnen. Die gaat geen halve maatregelen nemen
volgens mij![]()
Soliciteren bij supermarkt voor boodschappen vervoer? die kunnen nu wel wat extra mensen gebruiken denk ik.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:18 schreef Evienne het volgende:
Bedankt lieve mensen die op mijn post reageerden, ik ben idd ontslagen, per direct, ik werk in het doelgroepenvervoer i.e, taxi’s voor ouderen, gehandicapten en alles valt angstaanjagend stil. Aan onze klanten en mijn voormalige collega’s wens ik alle kracht en liefde, samen komen we er doorheen. 😘![]()
Wij hier aan de lopende band toen jij nog meende dat het slechts een griepje betrof en we vooral naar het rivm, de echte experts, moesten luisteren.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:17 schreef trein2000 het volgende:
Op de NOS geeft een arts het carnaval de schuld. Dat zag nou niemand aankomen.![]()
Heel naar, sterkte!quote:Op maandag 16 maart 2020 20:18 schreef Evienne het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op maandag 16-03-2020 om 20:14:09BREAKING: San Francisco Mayor Breed puts city on lockdown, says residents will be required to stay at home except for essential needs reageer retweet
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ja, wat je nu dus ziet is dat Terry en Greetje meteen roepen dat er een totale lockdown moet komen... was te verwachten.I´m back.![]()
Hij doelde op mensen van buiten de EU. Het Schengenverbod dus.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:19 schreef riazop het volgende:
Zeinhij nu dat alle grenzen dichtgaan
[..]
Vooral heel kostbaar. Maar de ECB zet gewoon de geldpersen aan.
De Duitse en Spaanse grens zijn door die landen al afgesloten..![]()
quote:Op maandag 16 maart 2020 20:16 schreef onlogisch het volgende:
![]()
MH17 boek ookquote:Op maandag 16 maart 2020 20:04 schreef butz0rs het volgende:
[ afbeelding ]"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
https://www.jpost.com/HEA(...)virus-vaccine-619101quote:Op maandag 16 maart 2020 19:59 schreef Qarrad het volgende:
Ik heb dat tot nu toe niet in de serieuze dagbladen daar gezien hoor.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Jerusalem_Post![]()
Heel helder maar gaat hij niet kunnen uitvoerenquote:Op maandag 16 maart 2020 20:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Trump zegt dat iedereen die het wil een test krijgt. Ook erg helder.![]()
Denk dat grens met Belgie overblijft maar dat Belgie vannacht of morgenochtend met zelfde complete lockdown gaat komen en dan grens met Nederland sluitquote:Op maandag 16 maart 2020 20:20 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hij doelde op mensen van buiten de EU. Het Schengenverbod dus.
De Duitse en Spaanse grens zijn door die landen al afgesloten..![]()
Toch wel blij dat Corona nog voor de eerst volgende landelijke verkiezingen is uitgebrokenquote:Op maandag 16 maart 2020 20:20 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, wat je nu dus ziet is dat Terry en Greetje meteen roepen dat er een totale lockdown moet komen... was te verwachten.![]()
Het is evengoed afwachten hoeveel mensen nu een verkoudheid hebben wat uiteindelijk maar niet aantoonbaar een Covid19 besmetting is. Op die manier kan dus een groot deel van de bevolking bijdrage aan ‘containment’ (insluiting) van het virus.ik Vermoed dat de RIVM strategie zo ongeveer werkt. Ik ben iig de eerst komende 3 weken vrij i.v.m werktijdverkorting erg balen![]()
En na die twee weken? Een lockdown gaat m.i. absoluut niet werken. Maargoed, ik heb er ook de ballen verstand van. Ik heb in ieder geval meer met de Nederkandse aanpak.quote:![]()
Had de jostiband niet iets kunnen spelen na de speech van rutte?quote:Op maandag 16 maart 2020 20:21 schreef Houtenbeen het volgende:
Wow het Franse volkslied na de speech van Macron![]()
dan zijn we toch nog gesloten door de landen om ons heenquote:Op maandag 16 maart 2020 20:21 schreef riazop het volgende:
[..]
Denk dat grens met Belgie overblijft maar dat Belgie vannacht of morgenochtend met zelfde complete lockdown gaat komen en dan grens met Nederland sluit![]()
Als Rutte een lockdown had aangekondigd dan hadden Thierry en Geert als overtreffende trap gevraagd om het barricaderen van alle huisdeuren door het leger. Die zijn gewoon een misselijkmakend politiek spel aan het spelen.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:20 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, wat je nu dus ziet is dat Terry en Greetje meteen roepen dat er een totale lockdown moet komen... was te verwachten.![]()
Wat naar voor je zegquote:Op maandag 16 maart 2020 20:18 schreef Evienne het volgende:
Bedankt lieve mensen die op mijn post reageerden, ik ben idd ontslagen, per direct, ik werk in het doelgroepenvervoer i.e, taxi’s voor ouderen, gehandicapten en alles valt angstaanjagend stil. Aan onze klanten en mijn voormalige collega’s wens ik alle kracht en liefde, samen komen we er doorheen. 😘sterkte!
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Weet met z'n debiele petje?quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Nee, elke taal heeft zijn eigen gebarentaalquote:Op maandag 16 maart 2020 20:09 schreef onlogisch het volgende:
Met of zonder bigly crowd?quote:You can learn anything, the secret lies in discipline.
quote:Op maandag 16 maart 2020 20:17 schreef Confetti het volgende:
Wat een leider, vergeleken met die slapjanus van net die het woord oorlog niet eens kent.
Jij bent zo simpel.![]()
quote:Op maandag 16 maart 2020 20:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dan zijn we toch nog gesloten door de landen om ons heen![]()
![]()
In China , Hongkong en Taiwan wél alvastquote:Op maandag 16 maart 2020 20:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
En na die twee weken? Een lockdown gaat m.i. absoluut niet werken.
Maar eh, dat experiment van Rutte om het virus rustig te spreiden is ook geinig hoor!
Ja, daar gaan we nog veel lol aan beleven![]()
om geen paniek te zaaienquote:Op maandag 16 maart 2020 20:22 schreef leolinedance het volgende:
Waarom schrijft het RIVM dat kinderen nog gewoon met elkaar mogen spelen?![]()
Heb jij alles wel gevolgd?quote:Op maandag 16 maart 2020 20:22 schreef leolinedance het volgende:
Speech van Rutte, van Macron, van Trump, van Boris (eerder vandaag) man man wat een genot!quote:Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Hoe kunnen we onze overheid nou vertrouwen als andere landen zo'n drastisch andere koers kiezen? Een uur nadat Rutte zegt dat een lockdown geen zin heeft kondigt een ander land deze aan. En nee, niet een bananenrepubliek in Azie, maar Frankrijk..
Over een paar dagen gaan we zien hoe het uitpakt, en vooral in Engeland dat hetzelfde doet.![]()
we moeten dat virus spreiden toch?quote:Op maandag 16 maart 2020 20:22 schreef leolinedance het volgende:
Omdat ze een beetje stout zijn.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:22 schreef leolinedance het volgende:
![]()
Als er iets is waarmee je de komende tijd geholpen kan worden, schroom dan niet om een topic in Fokkers helpen fokkers te openen.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:18 schreef Evienne het volgende:
Bedankt lieve mensen die op mijn post reageerden, ik ben idd ontslagen, per direct, ik werk in het doelgroepenvervoer i.e, taxi’s voor ouderen, gehandicapten en alles valt angstaanjagend stil. Aan onze klanten en mijn voormalige collega’s wens ik alle kracht en liefde, samen komen we er doorheen. 😘
Sterkte![]()
![]()
Dat klinkt naar,ik zal voor je duimen dat je er komende dagen goed doorheen komt. Je kunt het !quote:Op maandag 16 maart 2020 20:12 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Sterkte in ieder geval! Blijven herhalen, blijven gaan en niet teveel vasthouden aan de momenten dat het slecht ging.
Ben bang dat ik een soort relapse ga krijgen door al dit gebeuren, want durf nu ook nauwelijks meer de deur uit. Maarja, ik moet het ook maar doen. Morgen weer naar de winkel, woensdag aan het werk en dan alles beetje van me af proberen te zetten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Ik blijf het bijzonder vinden dat "onze experts" het anders aan willen pakken dat de experts in heel veel andere landen![]()
En anders is de vergrijzing gelijk opgelost.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:19 schreef Discombobulate het volgende:
Zou wel mooi zijn als wij straks dikke kudde immuniteit hebben en dat het in landen zoals Frankrijk en Italië weer opnieuw opduikt. Ben heel benieuwd of onze methode goed gaat werken. We weten het niet, maar misschien hebben we ook wel gelijk en zijn deze maatregelen genoeg.![]()
![]()
Als het leger ingezet moet worden dan zegt dat genoeg over de bevolking ...quote:Op maandag 16 maart 2020 20:05 schreef riazop het volgende:
Zijn er nog daadwerkelijk mensen die denken dat we dit virus kunnen uitbannen? En moeten we daarvoor maar een jaar in lockdown?![]()
![]()
wij zijn nu het zwarte schaap van de EU, succes daarmee Ruttequote:Op maandag 16 maart 2020 20:24 schreef Confetti het volgende:
Hoe kunnen we onze overheid nou vertrouwen als andere landen zo'n drastisch andere koers kiezen? Een uur nadat Rutte zegt dat een lockdown geen zin heeft kondigt een ander land deze aan. En nee, niet een bananenrepubliek in Azie, maar Frankrijk..
Over een paar dagen gaan we zien hoe het uitpakt, en vooral in Engeland dat hetzelfde doet.![]()
Aangezien dat een leugen is van de man (er is nu al bij lange na niet genoeg testcapaciteit) is dat juist bij uitstek niet helder.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Trump zegt dat iedereen die het wil een test krijgt. Ook erg helder.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
idd we kunnen altijd nog de herd immunity proberen als de lockdown niet werkt.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:24 schreef Confetti het volgende:
Bestaat dat?quote:Op maandag 16 maart 2020 20:25 schreef Chia het volgende:
[..]
Als er iets is waarmee je de komende tijd geholpen kan worden, schroom dan niet om een topic in Fokkers helpen fokkers te openen.
Sterkte![]()
Jammer om te zien dat het eindelijk niet meer over twee kampen ging; de zogenaamde paniekzaaiers en de ‘het is maar een griepje’ groep.
Nu hebben we het kamp ‘Rutte heeft het niet goed gedaan’ tegenover het ‘Rutte is het beste wat ons kon overkomen in deze crisis’. Droevig.![]()
Even terugspoelen, benieuwdquote:You can learn anything, the secret lies in discipline.
In principe pakken onze experts het niet anders aan? Is het misschien niet zo dat Frankrijk bijvoorbeeld al veel verder op de lijn is dan wij zijn en een lockdown voor ons nog niet het meeste effect zal hebben?I see peas of green, red roses too....![]()
Sterkte, wat onwijs klote voor jequote:Op maandag 16 maart 2020 20:18 schreef Evienne het volgende:
Bedankt lieve mensen die op mijn post reageerden, ik ben idd ontslagen, per direct, ik werk in het doelgroepenvervoer i.e, taxi’s voor ouderen, gehandicapten en alles valt angstaanjagend stil. Aan onze klanten en mijn voormalige collega’s wens ik alle kracht en liefde, samen komen we er doorheen. 😘
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Dit, in Frankrijk is het al praktisch een burgeroorlog, lastig volk.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:25 schreef Collide het volgende:
[..]
Als het leger ingezet moet worden dan zegt dat genoeg over de bevolking ...![]()
Ik zag in een filmpje van dr. Campbell dat veel mensen van landen in Afrika dit daadwerkelijk denken, omdat het virus daar nog niet lijkt te zijn.quote:![]()
Die andere landen gaan ook voor herd immunity, maar die zitten al in code zwart situaties.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:25 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
idd we kunnen altijd nog de herd immunity proberen als de lockdown niet werkt.![]()
Frankrijk heeft een lockdown van 2 weken. Zoiets gaan wij ook krijgen om de pieken eruit te halen.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:24 schreef Confetti het volgende:
Over een paar dagen gaan we zien hoe het uitpakt, en vooral in Engeland dat hetzelfde doet.
Macron weet ook dat een echte lockdown zoals hoe Rutte het bedoelde niet gaat werken. Dus niet allemaal een jaar binnen tot het virus is verdwenen, want het is overal al los. Maar misschien krijgen wij ook wel een gerichte, korte lockdown zoals je in Frankrijk nu krijgt.![]()
Als je het aantal besmettingen relatief bekijkt loopt Frankrijk niet erg voor. Het is gewoon een hele andere strategie. Ik vertrouw het RIVM voor geen meter dus vrees met grote vrezen.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:26 schreef Greenpeas het volgende:
In principe pakken onze experts het niet anders aan? Is het misschien niet zo dat Frankrijk bijvoorbeeld al veel verder op de lijn is dan wij zijn en een lockdown voor ons nog niet het meeste effect zal hebben?![]()
Die kinderen moeten een buffer vormenquote:Op maandag 16 maart 2020 20:22 schreef leolinedance het volgende:
Waarom schrijft het RIVM dat kinderen nog gewoon met elkaar mogen spelen?
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Nederlanders mogen Bulgarije helemaal niet meer in zonder verblijfsvergunning, net als inzaten van wat andere landen.
Net een vrouw uit Frankrijk staande gehouden aan de grens. Ambulances er bij en wordt direct naar ziekenhuis gebracht. Indien ziek direct quarantaine. Zoniet teruggestuurd."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Dat roept echt niemand hierquote:Op maandag 16 maart 2020 20:25 schreef Breekfast het volgende:
Zijn er nog daadwerkelijk mensen die denken dat we dit virus kunnen uitbannen? En moeten we daarvoor maar een jaar in lockdown?![]()
![]()
Die zijn nog voor de zomer immuun. Kost wat levens maar dan kunnen ze in ieder geval gewoon weer lekker zuipen aan de costa’squote:Op maandag 16 maart 2020 20:24 schreef Confetti het volgende:
Over een paar dagen gaan we zien hoe het uitpakt, en vooral in Engeland dat hetzelfde doet.
EngelandGODEN
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
San Francisco gaat wel in lockdown:twitter:BNODesk twitterde op maandag 16-03-2020 om 20:14:09BREAKING: San Francisco Mayor Breed puts city on lockdown, says residents will be required to stay at home except for essential needs reageer retweet
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Staat weinig in nuquote:Op maandag 16 maart 2020 20:27 schreef asco het volgende:
[..]
Oh cool, eens kijken of ik iemand kan helpen.![]()
Echt fantastisch een totale lockdown. Vooral als iedereen vervolgens door dezelfde supermarkt loopt en overal met zijn tengels aanzit en dezelfde lucht inademt.![]()
En Spanje gaat zijn grenzen sluitenquote:Op maandag 16 maart 2020 20:24 schreef Confetti het volgende:
Frankrijk is de overtreffende trap van een bananenrepubliek manquote:Op maandag 16 maart 2020 20:24 schreef Confetti het volgende:
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin![]()
maar ons gelijk halen nadat de mensen die lief hebt zijn verbrand, heb je niks aanquote:Op maandag 16 maart 2020 20:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als je het aantal besmettingen relatief bekijkt loopt Frankrijk niet erg voor. Het is gewoon een hele andere strategie. Ik vertrouw het RIVM voor geen meter dus vrees met grote vrezen.![]()
jup, veel mensen lijken niet te kunnen begrijpen dat totale isolatie van het hele volk praktisch onmogelijk is.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:28 schreef Boussaadia het volgende:
Echt fantastisch een totale lockdown. Vooral als iedereen vervolgens door dezelfde supermarkt loopt en overal met zijn tengels aanzit en dezelfde lucht inademt.![]()
Maak een algemeen coronatopic waar iedereen zijn vraag en hulp kan aanbiedenquote:
_____
Aangezien kinderen minder last hebben zal de eerste verkrachting of cannibalisme niet lang meer op zich lsten wachtenquote:Op maandag 16 maart 2020 20:26 schreef Viltje het volgende:
[..]
Ik zag in een filmpje van dr. Campbell dat veel mensen van landen in Afrika dit daadwerkelijk denken, omdat het virus daar nog niet lijkt te zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Totale lockdown is om verspreiding te remmen, niet om het te voorkomen.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:28 schreef Boussaadia het volgende:
Echt fantastisch een totale lockdown. Vooral als iedereen vervolgens door dezelfde supermarkt loopt en overal met zijn tengels aanzit en dezelfde lucht inademt.
Ofwel: tempo eruit halen![]()
Tja een stad in lockdown is wel iets anders als een heel land.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:28 schreef LTVDK het volgende:
San Francisco gaat wel in lockdown:twitter:BNODesk twitterde op maandag 16-03-2020 om 20:14:09BREAKING: San Francisco Mayor Breed puts city on lockdown, says residents will be required to stay at home except for essential needs reageer retweet
![]()
Europa werkt nu al niet samen met elkaar. Ieder land doet zijn eigen ding gooien grenzen dicht alles en helpen elkaar niet.
Zie er nog een keer oorlog van komen ook.![]()
Kan dat? Ik was ook te laat om Trump te horenquote:
En belangrijker nog; wanneer kan ik weer swaffelen?quote:![]()
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
En ook totaal geen nut heeft.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:29 schreef TaliesinDS het volgende:
[..]
jup, veel mensen lijken niet te kunnen begrijpen dat totale isolatie van het hele volk praktisch onmogelijk is.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Afstand houden, doekjes bij de hand.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:28 schreef Boussaadia het volgende:
twitter:SkyNews twitterde op maandag 16-03-2020 om 20:29:20"We've made the decision to further toughen the guidelines and blunt the infection now."
US President Donald Trump says Americans should be schooled at home and there should not be gatherings of more than 10 people.
More on the #coronavirus measures: https://t.co/XxfqAoHlHi https://t.co/3jU4f3zT10 reageer retweet![]()
Het is heel de Bay-area, 6,7 miljoen mensen, toch wel het formaat van een klein land:quote:Op maandag 16 maart 2020 20:29 schreef Questular het volgende:
[..]
Tja een stad in lockdown is wel iets anders als een heel land.twitter:BNODesk twitterde op maandag 16-03-2020 om 20:20:28BREAKING: 5 Bay Area counties will join San Francisco in putting their regions on lockdown, which will cover 6.7 million people, according to the San Francisco Chronicle reageer retweet
_____
Klopt idd.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:23 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als Rutte een lockdown had aangekondigd dan hadden Thierry en Geert als overtreffende trap gevraagd om het barricaderen van alle huisdeuren door het leger. Die zijn gewoon een misselijkmakend politiek spel aan het spelen.I´m back.![]()
Ik stop er voortaan helemaal mee, ook met dat zoenenquote:
heb in fokkers helpen fokkers nieuwe post aangemaakt voor den haagquote:Op maandag 16 maart 2020 20:29 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maak een algemeen coronatopic waar iedereen zijn vraag en hulp kan aanbieden![]()
Geldt ook voor jou hè. Als je nu voor een onbekende tijd zonder inkomen zit: geef het aan, er zijn vast mensen die willen steunen in de vorm van boodschappen of iets dergelijks.quote:![]()
Ik zou het ook regio voor regio doen om het tempo te “sturen”.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:29 schreef Questular het volgende:
[..]
Tja een stad in lockdown is wel iets anders als een heel land.![]()
nobody cares about the Netherlandsquote:Op maandag 16 maart 2020 20:30 schreef Sfancta het volgende:
Iemand links naar interntionale nieuwssites die ons als land uitlachen of oordelen? Kan niks vinden![]()
In de whatsappgroep van ouders van de schoolklas van mijn dochtertje (deze bestaan en zijn een ware bron van vermaak) is nu een discussie bezig wanneer we voor de zorgmedewerkers moeten klappen.
Ik geniet daarvan!
My friends all drive horses![]()
ik heb financiele buffer dus zit goed maar bedankt :pquote:Op maandag 16 maart 2020 20:31 schreef Chia het volgende:
[..]
Geldt ook voor jou hè. Als je nu voor een onbekende tijd zonder inkomen zit: geef het aan, er zijn vast mensen die willen steunen in de vorm van boodschappen of iets dergelijks.![]()
Europa werkt vooralsnog redelijk goed samen met elkaar en grenzen dicht is een normale stap om alles te isoleren en kruisbesmettingen te voorkomen.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:30 schreef quirina het volgende:
Europa werkt nu al niet samen met elkaar. Ieder land doet zijn eigen ding gooien grenzen dicht alles en helpen elkaar niet.
Zie er nog een keer oorlog van komen ook.
Logischer dan te tijden van de vluchtelingencrisis bijvoorbeeld."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Da's zonde.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik stop er voortaan helemaal mee, ook met dat zoenen![]()
Fox newsquote:Op maandag 16 maart 2020 20:30 schreef Sfancta het volgende:
Iemand links naar interntionale nieuwssites die ons als land uitlachen of oordelen? Kan niks vinden![]()
![]()
quote:Op maandag 16 maart 2020 20:31 schreef bitterbal het volgende:
[..]
heb in fokkers helpen fokkers nieuwe post aangemaakt voor den haag
_____
In Italië zie je nu op de plekken waar de eerste lockdowns waren dat het aantal patiënten fors afneemt.quote:![]()
Ik weet niet hoe ik meerdere berichten moet quoten maar bedankt voor jullie steun. Ik heb onverhoopt alle tijd van de wereld dus als er behoefte is aan hulp in Dongen (Tilburg/Breda) betreft boodschappen, verzorging van huisdieren, hier ben ik 😏think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep![]()
Nous sommes en guerre van Macron zorgt vermoedelijk voor meer paniek dan rust.Put these foolish ambitions to rest.![]()
Ben het verre met de opzet eens. Kan me alleen vinden in de algemene gedachte.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:26 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Jammer om te zien dat het eindelijk niet meer over twee kampen ging; de zogenaamde paniekzaaiers en de ‘het is maar een griepje’ groep.
Nu hebben we het kamp ‘Rutte heeft het niet goed gedaan’ tegenover het ‘Rutte is het beste wat ons kon overkomen in deze crisis’. Droevig.
Ze hadden nog steeds alle informatie die niet ingrijpend waren eerder kunnen doorvoeren. De kans dat het hier zou komen, het handen wassen en geven, social distancing, ... Al die zaken hadden er voor kunnen zorgen dat er veel later ingegrepen had hoeven worden.
Als wij plastic schermen in winkels/restaurants hadden opgehangen, handgeldispensers neer hadden gezet en een flinke reclame campagne met alle eerlijke info en het plan, was ik een stuk blijer geweest.
Ze hebben zich flink vergist in het tijdspad en werden door social media ingehaald. Als China niet het internet had gesloten, waren ze helemaal ingehaald door de werkelijkheid.
De weg was vol kuilen, op zeker!![]()
there should not be gatherings of more than 10 people.
wtf! Tot hoelang?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Je hebt denk ik een paniekaanval. Ontzettend klote voor je maar maak je niet teveel zorgen: ik vermoed dat je verder prima in orde bent.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:06 schreef Sfancta het volgende:
In Nederland gaat zoiets ook niet werken, daar wonen teveel tokkies die zich nergens wat van aantrekken of gaan rellen als er een lockdown komtquote:Op maandag 16 maart 2020 20:28 schreef Boussaadia het volgende:
twitter:lookner twitterde op maandag 16-03-2020 om 19:44:41Idris Elba met with Justin Trudeau's wife before she tested positive https://t.co/wJSYsylfUd reageer retweet
![]()
En dat is niet meer dan logisch. Als ze naar buiten gaan begint het weer. Zoals Rutte het vanavond al zei, dit is niet hoe je een virus uitroeit. Dit is hoe je het uitstelt.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In Italië zie je nu op de plekken waar de eerste lockdowns waren dat het aantal patiënten fors afneemt.
Het is een heel menselijk gedrag om als je de controle verliest dat je actie verwacht. Je kijkt naar andere landen en dan denk jij ook; ja, ik wil ook weer controle. Dus alles dichtgooien, JA! DAT MOET!
NEE.![]()
Zie trump nog wel oorlog starten of smerige spelletjes starten om amerikjanen allemaal producten te geven die hij hier vandaan moet halen.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Die pinda daar linksachterin die hoor je nooitDeze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
twitter:BNODesk twitterde op maandag 16-03-2020 om 20:34:59NEW: France reports 1,210 new cases of coronavirus and 21 new deaths, raising total to 6,633 cases and 148 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Hij gaat volledig op lockdown, begrijp ik? Maar dat zorgt er dus niet voor dat de ziekte kan "uitwoeden" door groepsimmuniteit als ik Rutte mag geloven...quote:Op maandag 16 maart 2020 20:33 schreef Koffieplanter het volgende:
Nous sommes en guerre van Macron zorgt vermoedelijk voor meer paniek dan rust.I´m back.![]()
Ah. Ik hoef mn elektriciteit en internet deze maand niet te betalen
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Deze onzin?quote:Op maandag 16 maart 2020 20:32 schreef PippenScottie het volgende:
In de whatsappgroep van ouders van de schoolklas van mijn dochtertje (deze bestaan en zijn een ware bron van vermaak) is nu een discussie bezig wanneer we voor de zorgmedewerkers moeten klappen.
Ik geniet daarvan!![]()
![]()
Doet hij toch al met dat potentiële vaccinquote:Op maandag 16 maart 2020 20:36 schreef RipCity het volgende:
Zie trump nog wel oorlog starten of smerige spelletjes starten om amerikjanen allemaal producten te geven die hij hier vandaan moet halen.![]()
Oh god die onzin weer idd. Van die mensen die dat gaan doorsturenquote:
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Maar minder druk op de zorg. Als iedereen daar nu nog rondliep wordt het daar de komende weken een slagveld.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:36 schreef EnterToets het volgende:
[..]
En dat is niet meer dan logisch. Als ze naar buiten gaan begint het weer. Zoals Rutte het vanavond al zei, dit is niet hoe je een virus uitroeit. Dit is hoe je het uitstelt.
Het is een heel menselijk gedrag om als je de controle verliest dat je actie verwacht. Je kijkt naar andere landen en dan denk jij ook; ja, ik wil ook weer controle. Dus alles dichtgooien, JA! DAT MOET!
NEE."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Dat is toch juist de bedoeling, uitstellen. je wilt niet dat die piek van patienten allemaal in 1x komen maar verspreid.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:36 schreef EnterToets het volgende:
[..]
En dat is niet meer dan logisch. Als ze naar buiten gaan begint het weer. Zoals Rutte het vanavond al zei, dit is niet hoe je een virus uitroeit. Dit is hoe je het uitstelt.
NEE.![]()
*Amerika. Aangezien elk continent, elk land, zijn eigen aanpak heeft kan je er niks over zeggen hoe het dan hier zal zijn.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:38 schreef Newone82 het volgende:
Tot augustus hebben we dus volgens Trump de gevolgen hiervan. Zoals verwacht.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Er staat ook 'het gevecht tegen onze gezondheid'quote:Op maandag 16 maart 2020 20:37 schreef RipCity het volgende:
[..]
Oh god die onzin weer idd. Van die mensen die dat gaan doorsturen![]()
![]()
![]()
![]()
Als je het te vroeg doet, tegen de zin van het volk, dan moet je handhaven. Als je wacht tot het volk het zelf wil en het zichtbaar duidelijk is, dan gaan ze pas handelen.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:38 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat is toch juist de bedoeling, uitstellen. je wilt niet dat die piek van patienten allemaal in 1x komen maar verspreid.
Anders zegt iedereen " zie je wel, drukte om niets."![]()
Leuk met de Vierdaagsefeesten. Snap de tactiek van NL wel. Bij een complete lockdown rem je veel, maar hebben veel mensen nog geen antistoffen.
Als die in de zomer weer naar buiten mogen, en zeker bij bovengenoemd evenement, heb je in no time een nieuwe golf. Kunt dan maar beter immuun zijn."He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Vergis je niet dat veel mensen geen buffer hebben. Consumeren en hebzucht is diepgeworteld in ons consumeer/weggooi maatschappij. Groot huis, geld lenen. Nieuwe bus kopen, geld lenen. iPhone kopen, geld lenen. Nieuws gereedschap kopen, geld lenen etc etc etc.![]()
Rutte noemde het onmogelijk dat er een lockdown komt.
Kans dat de scholen sluiten was ook 0.
Ook zouden we elke euro die naar Griekenland ging terugkrijgen.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Humans never developed Herd immunity to other viruses such as chicken pox, smallpox, rabies, polio, viral meningitis, viral pneumonia - or influenza. Only vaccination delivers "herd immunity “.And I am a weapon of massive consumption
Dikke knuffel. Het is begrijpelijk en je bent nog steeds welkom bij je huisarts. Zij zijn er nog steeds voor jou. Hou je hondje even stevig vast, jullie komen er samen doorheen,quote:Op maandag 16 maart 2020 20:06 schreef Sfancta het volgende:
4e keer deze week al, zou een HAP bijvoorbeeld me aanhoren? Of is dit niet van belang nu?think for yourself, question authority
Bijstandsgezinnen met 6 potten shag en een macbook.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:41 schreef osodevo het volgende:
Vergis je niet dat veel mensen geen buffer hebben. Consumeren en hebzucht is diepgeworteld in ons consumeer/weggooi maatschappij. Groot huis, geld lenen. Nieuwe bus kopen, geld lenen. iPhone kopen, geld lenen. Nieuws gereedschap kopen, geld lenen etc etc etc.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Are people messing on the internet?
Itzzzz the russianasssEen oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
De scholen zijn ook niet volledig gesloten, er is nog steeds plek voor kinderen van ouders in vitale beroepenquote:Op maandag 16 maart 2020 20:42 schreef hollandia02 het volgende:
Ook zouden we elke euro die naar Griekenland ging terugkrijgen.![]()
nog niet eens 1 dagquote:Op maandag 16 maart 2020 20:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als je het aantal besmettingen relatief bekijkt loopt Frankrijk niet erg voor.![]()
Heeft hij dat echt gezegd? Sorry, ik heb de toespraak niet helemaal gezien.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:42 schreef hollandia02 het volgende:
Rutte noemde het onmogelijk dat er een lockdown komt.![]()
Remember het kwartje van Kok ....quote:Op maandag 16 maart 2020 20:42 schreef hollandia02 het volgende:
Ook zouden we elke euro die naar Griekenland ging terugkrijgen.![]()
Spreek voor jezelf aubquote:Op maandag 16 maart 2020 20:41 schreef osodevo het volgende:
Vergis je niet dat veel mensen geen buffer hebben. Consumeren en hebzucht is diepgeworteld in ons consumeer/weggooi maatschappij. Groot huis, geld lenen. Nieuwe bus kopen, geld lenen. iPhone kopen, geld lenen. Nieuws gereedschap kopen, geld lenen etc etc etc..![]()
Rutte zei dat onderwijs moet doorgaan. "En dat het bij HBO en WO makkelijker is op afstand les te geven"quote:Op maandag 16 maart 2020 20:43 schreef Chia het volgende:
[..]
De scholen zijn ook niet volledig gesloten, er is nog steeds plek voor kinderen van ouders in vitale beroepenIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Hoe lang duurt het eigenlijk met de huidige maatregelen voor we een groepsimmuniteit bereikt hebben?
6 maanden, meer, minder?Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Zorgt er iig voor dat iedereen binnen blijftquote:Op maandag 16 maart 2020 20:33 schreef Koffieplanter het volgende:
Nous sommes en guerre van Macron zorgt vermoedelijk voor meer paniek dan rust.![]()
Rutte straks: Om het virus sneller te verspreiden organiseert de overheid de nationale orgie dag.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:44 schreef MichaelScott het volgende:
Hoe lang duurt het eigenlijk met de huidige maatregelen voor we een groepsimmuniteit bereikt hebben?
6 maanden, meer, minder?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Bron? Als er in de biblebelt weer een uitbraak van mazelen ofzo is, worden niet-ingeënte kinderen in de rest van NL niet ziek hoor.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:42 schreef Revanches het volgende:
Humans never developed Herd immunity to other viruses such as chicken pox, smallpox, rabies, polio, viral meningitis, viral pneumonia - or influenza. Only vaccination delivers "herd immunity “.![]()
Dat zij hij min of meer ja.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:43 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Heeft hij dat echt gezegd? Sorry, ik heb de toespraak niet helemaal gezien.![]()
- Nederland in lockdown, het derde scenario, is geen optie, zei Rutte. ,,Dat is veel te ingrijpend en niet nodig. Een beheersbare verspreiding van het virus, dat is het devies de komende maanden."quote:Op maandag 16 maart 2020 20:43 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Heeft hij dat echt gezegd? Sorry, ik heb de toespraak niet helemaal gezien.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Fok=LangzaamIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Negentwintig jaar geleden. Negenentwintig!quote:
Als, als, als onze (groot)ouders dat niet teruggekregen hebben (dmv lagere verhogingen in de jaren daarna) als, dan nog is het negenentwintig jaar geleden![]()
ook heel concreet van Macron:
Voorlopig geen huur te betalen door Fransen
De elektriciteits- en waterfactuur wordt tijdelijk opgeschort, net als huishuur. Hij maakt een budget van 300 miljard euro vrij om het inkomensverlies voor Franse werknemers te compenseren.
https://www.hln.be/nieuws(...)n-lockdown~abf17840/![]()
Je bent twee weken ziek en dat virus gaat als een motherfucker. Dus binnen 6 maanden moet je al een royale buffer hebben.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:44 schreef MichaelScott het volgende:
6 maanden, meer, minder?Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
k denk dat we onterecht hebben gedacht afgelopen tijd dat onze specialiste niet op de hoogte waren we niks deden om het te stoppen![]()
Nee allequote:Op maandag 16 maart 2020 20:19 schreef Discombobulate het volgende:
Zou wel mooi zijn als wij straks dikke kudde immuniteit hebben en dat het in landen zoals Frankrijk en Italië weer opnieuw opduikt. Ben heel benieuwd of onze methode goed gaat werken. We weten het niet, maar misschien hebben we ook wel gelijk en zijn deze maatregelen genoeg.experts hebben dezelfde conclusies.... waarbij je kunt kiezen:quote:Op maandag 16 maart 2020 20:25 schreef Markesh het volgende:
Ik blijf het bijzonder vinden dat "onze experts" het anders aan willen pakken dat de experts in heel veel andere landen
1) beheersen door langzaam ziek te worden en beter te worden (immuniteit opbouwen)
2) Alle sluiten --> lost op termijn niets op (geen immuniteit)
3) Niets doen ---> afzichtelijke ellende met ieder voor zich
De keuze van dit rijtje wordt bepaald door en hoe je eigen gezondsheidssysteem is opgebouwd.
Allemaal heel begrijpelijk tenzij je bewust het niet wilt snappen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Hahah.. om het nu beheersbaar te houden zal je wel moeten. Misschien niet het hele land maar wel steden/regio's.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:45 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
- Nederland in lockdown, het derde scenario, is geen optie, zei Rutte. ,,Dat is veel te ingrijpend en niet nodig. Een beheersbare verspreiding van het virus, dat is het devies de komende maanden."![]()
Buitentemperatuur wat van invloed zou zijn klinklare onzin volgens NPO 1.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Gaat dit over HIV?quote:Op maandag 16 maart 2020 20:35 schreef THEFXR het volgende:
twitter:lookner twitterde op maandag 16-03-2020 om 19:44:41Idris Elba met with Justin Trudeau's wife before she tested positive https://t.co/wJSYsylfUd reageer retweet
![]()
Experts buiten NL hebben gek genoeg allemaal andere conclusiesquote:Op maandag 16 maart 2020 20:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee alle
[..]
experts hebben dezelfde conclusies.... waarbij je kunt kiezen:
![]()
Ik dacht dat het aan mijn Raspberry PI lagquote:
Het is vooral zonlicht dat virussen kapot maakt (UV straling) dus in zonnige landen is de verspreiding waarschijnlijk wel minder.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:48 schreef hollandia02 het volgende:
Buitentemperatuur wat van invloed zou zijn klinklare onzin volgens NPO 1.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Stel 1.150 IC bedden, dan mogen er ongeveer 20.000 mensen tegelijkertijd ziek zijn. Stel dat dit 2 weken gemiddeld duurt en 60% moet het hebben voor we immuun zijn. 17.000.000*60%*2/20.000.=1.020 Dat zijn ruim 1.000 weken, ofwel 20 jaar.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:44 schreef MichaelScott het volgende:
6 maanden, meer, minder?![]()
Ik had yvonne op Twitter al geïnformeerd. Oude tijden herleven op FOK!.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:48 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik dacht dat het aan mijn Raspberry PI lagI´m back.![]()
Snelheid van verspreiding wordt door het virus bepaalt en door ons gedrag, niet door het aantal IC bedden.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:49 schreef Benger het volgende:
[..]
Stel 1.150 IC bedden, dan mogen er ongeveer 20.000 mensen besmet zijn. Stel dat dit 2 weken gemiddeld duurt en 60% moet het hebben voor we immuun zijn. Dat zijn ruim 1.000 weken, ofwel 20 jaar.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
In welke standjes zou dat het best werken?quote:Op maandag 16 maart 2020 20:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Rutte straks: Om het virus sneller te verspreiden organiseert de overheid de nationale orgie dag.One man's trash, another man's treasure.![]()
Omdat?quote:Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Zo begrijpelijk dat het dus gewoon een dikke middelvinger is naar al onze ouderen.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee alle
[..]
experts hebben dezelfde conclusies.... waarbij je kunt kiezen:
1) beheersen door langzaam ziek te worden en beter te worden (immuniteit opbouwen)
2) Alle sluiten --> lost op termijn niets op (geen immuniteit)
3) Niets doen ---> afzichtelijke ellende met ieder voor zich
De keuze van dit rijtje wordt bepaald door en hoe je eigen gezondsheidssysteem is opgebouwd.
Allemaal heel begrijpelijk tenzij je bewust het niet wilt snappen.
Kan jij mij exact het verschil uitleggen tussen het zorgsysteem in Italië, Frankrijk en Nederland?![]()
Kwestie van dagen totdat de DUO lening omhoog gaat.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:41 schreef osodevo het volgende:
Vergis je niet dat veel mensen geen buffer hebben. Consumeren en hebzucht is diepgeworteld in ons consumeer/weggooi maatschappij. Groot huis, geld lenen. Nieuwe bus kopen, geld lenen. iPhone kopen, geld lenen. Nieuws gereedschap kopen, geld lenen etc etc etc.![]()
![]()
PVV-leider Geert Wilders is nog altijd kritisch. ,,Rutte moet alles doen om ervoor te zorgen dat zo min mogelijk mensen ziek worden en het virus zich zo min mogelijk verspreidt", vindt hij. ,,Een lockdown, waar veel landen al voor kiezen, helpt daarbij. Jammer dat hij daar niet voor kiest."In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Maar is het aannemelijk dat ook bij een volledige lockdown je zoiets creëert?quote:A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Vind dat Geert daarin ook wel een punt heeft....quote:Op maandag 16 maart 2020 20:52 schreef hollandia02 het volgende:
PVV-leider Geert Wilders is nog altijd kritisch. ,,Rutte moet alles doen om ervoor te zorgen dat zo min mogelijk mensen ziek worden en het virus zich zo min mogelijk verspreidt", vindt hij. ,,Een lockdown, waar veel landen al voor kiezen, helpt daarbij. Jammer dat hij daar niet voor kiest."
Snap Rutte daarentegen ook wel weer.
Mensen moeten nu gewoon zoveel mogelijk hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Van de overheid moet je niet verwachten dat ze je tot onder de nagels beschermen![]()
![]()
Als Rutte het juiste voorbeeld wil geven had ie zichzelf moeten (laten) besmetten. Nu is het gewoon fuck jullie.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Nee, daar zal je zelf voor moeten zorgen. De overheid kan ze niet in kampen stoppen, dus moeten de mensen met een goede weerstand die ziek worden ouderen niet opzoeken.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:51 schreef Markesh het volgende:
[..]
Zo begrijpelijk dat het dus gewoon een dikke middelvinger is naar al onze ouderen.
Wat had je dan verwacht. Dat we allemaal een jaar in een bubbel gingen leven tot de rest van de leven dit doorgemaakt heeft? Dat kan toch ook niet.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: