Je bent gewoon lelijkquote:Op zondag 15 maart 2020 18:36 schreef HetDonkertAan het volgende:
Nou had ik gedacht dat ik eindelijk eens wat goede tinder-matches zou krijgen in deze barre tijden dat iedereen maar thuis zit.
Maar nee, ik heb blijkbaar toch een verkeerde foto.... of ze kunnen mij niet vinden op tinder.
Vooral het MKB zal getroffen worden maar als de rest door blijft draaien dan moet dat de klap opvangen. Lijkt me best logische beslissing.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:34 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Gaat rutte nooit doen. Stort heel de economie in elkaar.
Die gaat dit spreiden tot april/mei en hoop dat we de piek hebben gehad.
Maandag noemde men dit nog een griepje.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:34 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Gewoon een selfie maken met een N95-masker en je voorraad wc-papier.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:36 schreef HetDonkertAan het volgende:
Nou had ik gedacht dat ik eindelijk eens wat goede tinder-matches zou krijgen in deze barre tijden dat iedereen maar thuis zit.
Maar nee, ik heb blijkbaar toch een verkeerde foto.... of ze kunnen mij niet vinden op tinder.
Deze stap had ook nagenoeg niemand verwacht afgelopen woensdag. Wie weet wat we over 4 dagen doen.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:34 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Als het goed is kook je die eerst. Happie van thuisbezorgd schuif je meteen je mik in.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:35 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Of over de broccoli die je net in de winkel hebt gekocht. Kortom: dan kun je niks meer eten.
Belachelijk ja, hopelijk doen ze dat nu beter..quote:Op zondag 15 maart 2020 18:34 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Die krijgen op de Dag van de Zorg een flesje handcreme met een mooi gedichtje erbij.
(Sorry kon het niet laten, dat kregen wij 3 jaar geleden op de Dag van de Zorg namelijk na een redelijk intensieve Noro epidemie in onze verpleeghuizen).
Dus? Dan was je je handen, truusquote:
Waarom ? Want die doen hun werk.... net als alle andere mensen die naar vermogen bijdragen.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:29 schreef Josephine1998 het volgende:
Mag hopen wanneer alles over is alle zorg medewerkers een dikke bonus krijgen.
Dat vond je wel echt even een taakje die jij op moest pakken ofzo?quote:Op zondag 15 maart 2020 18:38 schreef Vallon het volgende:
Ik zeg dit zo om te voorkomen dat we mensen op een voetstuk gaan zetten.
quote:Op zondag 15 maart 2020 18:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nu denkt men nog dat een gehele (of gedeeltelijke) lockdown er niet komt.
Die denkt ws dat het over bier gaatquote:Op zondag 15 maart 2020 18:34 schreef RipCity het volgende:
Nikkie Plessen komt zo bij boulevard over het effect van Corona
Zegt die voldaan achter zn pctjequote:Op zondag 15 maart 2020 18:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom ? Want die doen hun werk.... net als alle andere mensen die naar vermogen bijdragen.
Toegegeven dat er nu juist veel van hen wordt verwacht, net als van de kassamedewerker en de vuilnisman en vrijwilliger die belt met of de boodschappen doet voor thuiszittende oudjes.
Ah ok, in Nederland zijn wij denk ik nu net op tijd met de maatregelen om Italiaanse toestanden te vermijden.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hij woont geloof ik wel in de UK en daar zou de aanpak anders zijn heb ik begrepen, dus die piek kan wel iets forser zijn.
quote:Op zondag 15 maart 2020 18:37 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Gewoon een selfie maken met een N95-masker en je voorraad wc-papier.
Dat klinkt goed. Bedankt.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:37 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Gewoon een selfie maken met een N95-masker en je voorraad wc-papier.
Is dit echt een recente foto? In dat geval neemt de paniek wel bizarre vormen aan.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:38 schreef funnywell het volgende:
[ afbeelding ]
Wij de wiet, hun de wapens. Ik weet de keus dan wel
Tandarts alleen nog voor nood.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:37 schreef kilon het volgende:
Als ik het goed begrijp zijn alle winkels en diensten als kapper, tandarts etc. nog wel gewoon open toch?
Heel informatief inderdaad. Iedereen moet even de eerste 20-25min bekijken.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:41 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Even in de herhaling hier:
Eerder deze week ook al gepost, maar dit interview is echt heel erg informatief (Michael Osterholm is an internationally recognized expert in infectious disease epidemiology.). Vooral de eerste 20 minuten gaan ze direct op 'hoe erg is het nou?' in.
Hoeveel tentjes zullen er worden opgebouwd vanavond?quote:Op zondag 15 maart 2020 18:41 schreef Caland het volgende:
Gouden tijden voor mensen met een wiethokje op zolder
Op tijd? Ze zijn redelijk laatquote:Op zondag 15 maart 2020 18:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ah ok, in Nederland zijn wij denk ik nu net op tijd met de maatregelen om Italiaanse toestanden te vermijden.
UK heb ik mij niet heel erg in verdiept, maar als die de gok nemen met herd immunity is het echt een hele gevaarlijke gok bij een onbekend virus. Hoop dat het goed komt.
Yep, het gaat om voorkomen van onnodige samenkomsten, verder je gezonde verstand gebruiken en flex zijn bij afspraken. Kan mij voorstellen dat de tandarts vooral ruimte wil houden voor (medische) spoedzaken en niet om je tanden te bleken. De kapper zal je ws terugwijzen wanneer je ziek lijkt/bent etc.etc.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:37 schreef kilon het volgende:
Als ik het goed begrijp zijn alle winkels en diensten als kapper, tandarts etc. nog wel gewoon open toch?
In Nederland kan de mortaliteit zeer snel oplopen wegens beperkte IC capaciteit en hierdoor zal een lockdown al rap aan de orde zijn.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Waarom denk je dat, Kyran?quote:Op zondag 15 maart 2020 18:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ah ok, in Nederland zijn wij denk ik nu net op tijd met de maatregelen om Italiaanse toestanden te vermijden.
Wat heeft een tandarts te maken met medische spoedzaken in relatie tot Corona dan?quote:Op zondag 15 maart 2020 18:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, het gaat om voorkomen van onnodige samenkomsten, verder je gezonde verstand gebruiken en flex zijn bij afspraken. Kan mij voorstellen dat de tandarts vooral ruimte wil houden voor (medische) spoedzaken en niet om je tanden te bleken. De kapper zal je ws terugwijzen wanneer je ziek lijkt/bent etc.etc.
Ja dat denk ik ook, zou er niet gerust op zijn. Straks een heel groot lepra-eiland voor onze kust. Net als Spinalonga.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
UK heb ik mij niet heel erg in verdiept, maar als die de gok nemen met herd immunity is het echt een hele gevaarlijke gok bij een onbekend virus. Hoop dat het goed komt.
Maar mensen die in de zorg werken mogen nu juist best wel eens op een voetstuk gezet worden !!!quote:Op zondag 15 maart 2020 18:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom ? Want die doen hun werk.... net als alle andere mensen die naar vermogen bijdragen.
Toegegeven dat er nu juist veel van hen wordt verwacht, net als van de kassamedewerker en de vuilnisman en vrijwilliger die belt met of de boodschappen doet voor thuiszittende oudjes.
Nou, dat is met de maatregel die zojuist is getroffen nou net niet de bedoeling.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:43 schreef Digi2 het volgende:
[..]
In Nederland kan de mortaliteit zeer snel oplopen wegens beperkte IC capaciteit en hierdoor zal een lockdown al rap aan de orde zijn.
quote:Op zondag 15 maart 2020 18:39 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat vond je wel echt even een taakje die jij op moest pakken ofzo?
En jullie zagen je kans schoon om te reageren........ want we moeten vooral in extase zijn over wat door wie gebeurd. Prima dat mensen hun werk doen maar dat doe ik/anderen ook en niet alleen achter m'n scherm.quote:
https://twitter.com/cjjohnsonjr/status/1238868541689880576quote:Op zondag 15 maart 2020 18:42 schreef Arkai het volgende:
[..]
Is dit echt een recente foto? In dat geval neemt de paniek wel bizarre vormen aan.
Oorlogstijden vragen om oorlogsmaatregelen.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:08 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Ook blij dat je minder hebt overgelaten voor andere mensen?
Zal Rutte dat echt gaan verkondigen? Naar het Oostenrijkse voorbeeld?quote:Op zondag 15 maart 2020 18:45 schreef Confetti het volgende:
Ik vind het echt belachelijk dat we tot morgenavond moeten wachten op een totale lockdown. Dit is kostbare tijd die verloren gaat.
Jep moet je ook vooral doen, maar hier op fok is toch ook leuk anders zitten we hier niet. Ik vermaak me er wel altijd mee.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:45 schreef HetDonkertAan het volgende:
En toch denk ik dat die Gers Pardoel niet helemaal onzin heeft verkondigd. Hoewel hij natuurlijk vast en zeker een flinke joint naar binnen heeft geheist voor hij zijn betoog over liefde hield.
Lachen en lol maken verhoogt de weerstand wel degelijk....
Dit zijn tijden waar je over 't algemeen niet in de meest ontspannen modus bent en da's wel jammer.
Niet dat ik 't met hem eens ben dat we elkaar nu vooral fysiek moeten knuffelen en kussen maar het is wel belangrijk om lol te blijven maken met elkaar. Dat wat ze in Italië deden op dat balkon, da's ook mooi! Zoiets houdt de moed er een beetje in.
Ik poste deze afgelopen dagen, had verwacht dat ie ook wel in de OP kwam te staanquote:Op zondag 15 maart 2020 18:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heel informatief inderdaad. Iedereen moet even de eerste 20-25min bekijken.
De tijd zal uitwijzen of dit op tijd is genomen of juist te laat.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:45 schreef Tris het volgende:
[..]
Nou, dat is met de maatregel die zojuist is getroffen nou net niet de bedoeling.
En ik hoop werkelijk dat dit een gunstig effect zal hebben, het is namelijk totaal niet grappig deze situatie.
Tjah, je past wel op als je weet dat diegene die voor je staat over 20 minuten waarschijnlijk met een geweer rond looptquote:Op zondag 15 maart 2020 18:45 schreef funnywell het volgende:
[..]
https://twitter.com/cjjohnsonjr/status/1238868541689880576
Ja, maar grappig genoeg nemen ze daar afstand wel serieus, maar hier als wordt verteld 1,5 meter gaan ze op een kluitje staan.
't zal hier inderdaad nog wel even druk blijven.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:46 schreef funnywell het volgende:
[..]
Jep moet je ook vooral doen, maar hier op fok is toch ook leuk anders zitten we hier niet. Ik vermaak me er wel altijd mee.
ok manquote:Op zondag 15 maart 2020 18:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
[..]
En jullie zagen je kans schoon om te reageren........ want we moeten vooral in extase zijn over wat door wie gebeurd. Prima dat mensen hun werk doen maar dat doe ik/anderen ook en niet alleen achter m'n scherm.
Ik zou niet in de schoenen willen staan van diegene die de totale lockdown moet aankondigen. Hier spelen medische, economische en politieke belangen een zware rol in mee. Uiteindelijk heeft een lockdown ook gewoon invloed op de toekomstige zorgcapaciteit van ziekenhuizen.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:45 schreef Confetti het volgende:
Ik vind het echt belachelijk dat we tot morgenavond moeten wachten op een totale lockdown. Dit is kostbare tijd die verloren gaat.
In Italië wordt ook post en pakketten bezorgd volgens PostNLquote:Op zondag 15 maart 2020 18:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoop wel dat dat blijft. Doen ze in Italië ook nog post- en pakketten bezorgen gezien de situatie?
Veel zal afhangen van de reactie van mensen op dit besluit.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De tijd zal uitwijzen of dit op tijd is genomen of juist te laat.
Nee, ho ho, het is niet inclusief van je om bepaalde mensen op een voetstukje te zetten, we hebben allemaal recht op een voetstukje toevalligquote:Op zondag 15 maart 2020 18:50 schreef HetDonkertAan het volgende:
Laten we vooral blij zijn met mensen die vitale functies blijven uitoefenen.
Plaats ze juist maar even op een voetstuk!
Man man man. Wees er blij mee man.
Nee we moeten het nou echt zelf even doen.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:51 schreef Confetti het volgende:
Ik wil geen verdere paniek zaaien, maar we staan er helemaal alleen voor. Er is geen land ter wereld dat ons nu gaat helpen, niet economisch en zeker niet in materiaal.
We zijn in oorlog. Rutte moet morgenavond écht leveren met hele harde maatregelen.
Doe ff ergens anders paniek zaaienquote:Op zondag 15 maart 2020 18:51 schreef Confetti het volgende:
Ik wil geen verdere paniek zaaien, maar we staan er helemaal alleen voor. Er is geen land ter wereld dat ons nu gaat helpen, niet economisch en zeker niet in materiaal.
We zijn in oorlog. Rutte moet morgenavond écht leveren met hele harde maatregelen.
Schatting n.a.v. aantal huidige IC-patiënten in combinatie met hoe lang het duurt voordat het aantal besmetten patiënten verdubbelt. Sommige bronnen zeggen dat die verdubbeling iedere twee dagen plaatsvindt, andere bronnen zeggen vier dagen.quote:
Ja...quote:Op zondag 15 maart 2020 18:52 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Moet Danny eerst wat servercapaciteit inkopen. De tering wat traag.
In Italië is het nationale internetverkeer toch onderuit gegaan omdat mensen Fortnite wilden spelen?quote:Op zondag 15 maart 2020 18:53 schreef RAVW het volgende:
[ link | afbeelding ]
![]()
en dat is nog maar het begin denk dat straks wel meerdere servers gaan overbelast worden
Ik snap je ironie maar NEE.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:52 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nee, ho ho, het is niet inclusief van je om bepaalde mensen op een voetstukje te zetten, we hebben allemaal recht op een voetstukje toevallig
Maar waarom tot de 27e? 2 dagen later en het scenario van drie dagen is net zo'n probleem?quote:Op zondag 15 maart 2020 18:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Schatting n.a.v. aantal huidige IC-patiënten in combinatie met hoe lang het duurt voordat het aantal besmetten patiënten verdubbelt. Sommige bronnen zeggen dat die verdubbeling iedere twee dagen plaatsvindt, andere bronnen zeggen vier dagen.
Als je vandaag maatregelen treft dan zie je dat ongeveer over 8 tot 12 dagen terug in je cijfers. Dit zou dus betekenen dat wij (gerekend vanaf vandaag) tussen 23-03 en 27-03 resultaat gaan zien.
Met twee dagen voor een verdubbeling:
15-03: 60
17-03: 120
19-03: 240
21-03: 480
23-03: 960
25-03: 1920
27-03: 3840
Dit zou een horrorscenario zijn, maar ik geloof niet dat dit gaat gebeuren. Er zijn al relatief vroeg milde maatregelen getroffen waardoor ik denk dat de verdubbeling niet iedere twee dagen heeft plaatsgevonden.
Met drie dagen voor een verdubbeling:
18-03: 120
21-03: 240
24-03: 480
27-03: 960
Dit zouden wij prima aankunnen in Nederland, maar dan moeten wij wel waarschijnlijk wat operatiekamers etc. opofferen voor een tijdje.
Met vier dagen voor een verdubbeling:
19-03: 120
23-03: 240
27-03: 480
Dit zou helemaal geen probleen moeten opleveren. Hooguit wat geplande operaties afzeggen.
Er spelen natuurlijk nog VEEL meer factoren mee en dit is echt een kort door de bocht berekening, maar het geeft wel een schatting/idee van wat er kan gebeuren.
Gezien de snelheid van het topic sta ik ambivalent t.o. dit voorstel.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:50 schreef Harvest89 het volgende:
Kunnen we alle mensen die straks thuis zitten geen Fok! uitnodiging per mail sturen?
Misschien is Corona wel stiekem een godsgeschenk om dit forum te redden.
Ja, in de coördinatiewet uitzonderingstoestanden. Ik vermoed van wel, omdat de maatregelen tot nu toe geen wettelijke grondslag lijken te hebben. Als je ze lang wilt volhouden moet je ook kunnen handhaven.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:54 schreef Jojoke het volgende:
Zou Rutte morgen de noodtoestand uitroepen? Hebben we zoiets in Nederland en wat voor een voordelen zou dat hebben?
Mag toch hopen dat Rutte morgen niet nog eens met extra maatregelen komt, zou als een lul op een drumstel slaan..quote:Op zondag 15 maart 2020 18:54 schreef Jojoke het volgende:
Zou Rutte morgen de noodtoestand uitroepen? Hebben we zoiets in Nederland en wat voor een voordelen zou dat hebben?
Klinkt goed op papier, maar waarom zien we dan nog geen resultaat vanuit Italië, daar zijn de rigoreuze maatregelen toch al meer dan 2 weken geleden doorgevoerdquote:Op zondag 15 maart 2020 18:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Schatting n.a.v. aantal huidige IC-patiënten in combinatie met hoe lang het duurt voordat het aantal besmetten patiënten verdubbelt. Sommige bronnen zeggen dat die verdubbeling iedere twee dagen plaatsvindt, andere bronnen zeggen vier dagen.
Als je vandaag maatregelen treft dan zie je dat ongeveer over 8 tot 12 dagen terug in je cijfers. Dit zou dus betekenen dat wij (gerekend vanaf vandaag) tussen 23-03 en 27-03 resultaat gaan zien.
Dit zou een horrorscenario zijn, maar ik geloof niet dat dit gaat gebeuren. Er zijn al relatief vroeg milde maatregelen getroffen waardoor ik denk dat de verdubbeling niet iedere twee dagen heeft plaatsgevonden.
Dit zouden wij prima aankunnen in Nederland, maar dan moeten wij wel waarschijnlijk wat operatiekamers etc. opofferen voor een tijdje.
Dit zou helemaal geen probleen moeten opleveren. Hooguit wat geplande operaties afzeggen.
Er spelen natuurlijk nog VEEL meer factoren mee en dit is echt een kort door de bocht berekening, maar het geeft wel een schatting/idee van wat er kan gebeuren.
Martial law. Dan kan Rutte bijvoorbeeld ineens zeggen dat alle Centerparcs huisjes dienst gaan doen als Corona quarantaine ruimte ofzo. Er zit wel een praktische kant aan als je snel wil schakelen.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:54 schreef Jojoke het volgende:
Dit dus.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja...
Dacht ffe dat het aan mijn internetverbinding lag.
De belangrijkste maatregelen zijn nu genomen. Totale lockdown heeft niet heel veel extra effect denk ik.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:51 schreef Confetti het volgende:
Ik denk het wel. Ze hadden het op tv al over maatregelen voor de komende weken/maanden die morgen aangekondigd wordenquote:Op zondag 15 maart 2020 18:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat Rutte morgen niet nog eens met extra maatregelen komt, zou als een lul op een drumstel slaan..
Nee nog geen twee weken geleden (nationaal dan)..quote:Op zondag 15 maart 2020 18:56 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Klinkt goed op papier, maar waarom zien we dan nog geen resultaat vanuit Italië, daar zijn de rigoreuze maatregelen toch al meer dan 2 weken geleden doorgevoerd
Als je daar al om moet rouwenquote:Op zondag 15 maart 2020 18:51 schreef Arkai het volgende:
Ik ben stiekem wel aan het rouwen voor het komende jaar als er geen nieuwe Netflix-series meer komen omdat alle productiesets stil zijn komen te vallen.
Is dit serieus?quote:
Die zie je wel. In de regio's waar die maatregelen zijn getroffen dalen de opnames. Maar doordat iedereen de regio gewoon uit kon, heeft de golf zich naar buiten bewogen. Daar zie je nu de effecten van.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:56 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Klinkt goed op papier, maar waarom zien we dan nog geen resultaat vanuit Italië, daar zijn de rigoreuze maatregelen toch al meer dan 2 weken geleden doorgevoerd
Het topic gaat aardig snel maar mijn glasvezelinternet wordt steeds langzamer.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:55 schreef _I het volgende:
[..]
Gezien de snelheid van het topic sta ik ambivalent t.o. dit voorstel.
Wauw. Geen woorden voor.quote:
hoe weten we dat dit echt isquote:
6 dagen gelden.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:56 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Serieus?quote:Op zondag 15 maart 2020 18:58 schreef tralalala het volgende:
Ik heb niet eens een huisarts. Denk dat het nog steeds mijn vorige huisarts is in mijn vorige woonplaats 8 jaar geleden, wie denkt daar nou aan?
Iedereen die zijn zaakjes op orde heeft denkt daaraan.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:58 schreef tralalala het volgende:
Ik heb niet eens een huisarts. Denk dat het nog steeds mijn vorige huisarts is in mijn vorige woonplaats 8 jaar geleden, wie denkt daar nou aan?
quote:Op zondag 15 maart 2020 18:58 schreef tralalala het volgende:
quote:Op zondag 15 maart 2020 18:58 schreef tralalala het volgende:
Ik kwam er tijdens een ziekenhuisbezoekje een paar jaar geleden achter dat mijn huisarts al 10 jaar dood was.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:58 schreef tralalala het volgende:
echt?quote:Op zondag 15 maart 2020 18:58 schreef Domnivoor het volgende:
Hier in Utrecht is de horeca nog volop open. Tsja, zo gaat het natuurlijk niet werken
Is dit gesponsord door UFC?quote:
Straks het internet stuk.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:58 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Het topic gaat aardig snel maar mijn glasvezelinternet wordt steeds langzamer.
Caiway is ook niet echt een betrouwbare aanbieder gebleken afgelopen maanden maar denk dat dit vooral overbelasting op de servers is.
quote:Op zondag 15 maart 2020 18:59 schreef Caland het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik kwam er tijdens een ziekenhuisbezoekje een paar jaar geleden achter dat mijn huisarts al 10 jaar dood was.
Wat de fuckquote:
ook wel whisful thinking.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maandag noemde men dit nog een griepje.
Dinsdag dacht men nog dat het aantal zieken wel mee zou vallen.
Woensdag dacht men nog dat alles open zou blijven.
We gaan spannende tijden tegemoet.quote:
Duidelijk een filmset...quote:
twitter:KimBoon94 twitterde op zondag 15-03-2020 om 19:00:10We staan straks vast weer lekker op de kaart mensen. Italianen zingen op balkons, Spanjaarden applaudisseren voor zorgpersoneel en wat doen Nederlanders? Die rennen met z’n allen naar de coffeeshop... reageer retweet
En je had geen verwijzing ofzo nodig?quote:Op zondag 15 maart 2020 18:59 schreef Caland het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik kwam er tijdens een ziekenhuisbezoekje een paar jaar geleden achter dat mijn huisarts al 10 jaar dood was.
Ik zeg fake. Deze meneer heeft toevallig 2 van dit soort events gezien en gefilmd?quote:
Of een keer een abo nemen.quote:Op zondag 15 maart 2020 19:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Als we FOK! nou even allemaal whitelisten van je adblock verdiend danny er ook nog flink mee (en kan hij weer servercapaciteit inhuren)
quote:Op zondag 15 maart 2020 19:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Als we FOK! nou even allemaal whitelisten van je adblock verdiend danny er ook nog flink mee (en kan hij weer servercapaciteit inhuren)
Tijd om de marechaussee er op af te sturen dus.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:58 schreef Domnivoor het volgende:
Hier in Utrecht is de horeca nog volop open. Tsja, zo gaat het natuurlijk niet werken
quote:Op zondag 15 maart 2020 19:01 schreef tompsv18 het volgende:
twitter:KimBoon94 twitterde op zondag 15-03-2020 om 19:00:10We staan straks vast weer lekker op de kaart mensen. Italianen zingen op balkons, Spanjaarden applaudisseren voor zorgpersoneel en wat doen Nederlanders? Die rennen met z’n allen naar de coffeeshop... reageer retweet
Dat kan inderdaad heel goed. Het is echt heel moeilijk in te schatten wanneer zoiets effect gaat hebben. Daarnaast zijn de bronnen wat betreft minimale, gemiddelde en maximale incubiatietijd redelijk tegenstrijdig.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar waarom tot de 27e? 2 dagen later en het scenario van drie dagen is net zo'n probleem?
Helder, dankjewel!quote:Op zondag 15 maart 2020 18:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Was de totale lockdown niet pas afgelopen zondag, dus nu precies een week?quote:Op zondag 15 maart 2020 18:56 schreef Fukushima het volgende:
[..]
6 dagen nu, zover ik weet.quote:Op zondag 15 maart 2020 19:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Was de totale lockdown niet pas afgelopen zondag, dus nu precies een week?
Ze zijn ook wel dom om mensen rauw op hun dak te gooien dat ze binnen nu en een uur? hun deuren moeten sluiten.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:58 schreef Domnivoor het volgende:
ja was vorige week zondag in Lombardije. de volgende dag in de rest van italie als ik t goed heb.quote:Op zondag 15 maart 2020 19:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, ik kwam binnen op de eerste hulp met een gebroken voet. Vroeg die dame achter dat loket wat de naam van mijn huisarts was. De naam kende ik nog (omdat die heel atypisch was) en toevallig kende zij hem weer.quote:
Toont ook aan dat die totale hysterie over triage en code zwart allemaal heel voorbarig waren.quote:
Goede vraag. Mijn vape spulletjes zouden dinsdag opgehaald moeten kunnen worden. Dus hoop echt dat de lockdown morgen niet aangekondigd wordtquote:Op zondag 15 maart 2020 19:03 schreef wieksel het volgende:
Bizar die vechtpartijen!
Wat k me afvroeg, blijven andere winkels (kruidvat enzo) wel gewoon open? Kan me indenken dat al die mensen die ineens met kids thuiszitten naar de ikea gaan, lijkt me ook niet goed...
En... Postnl, is daar wat over bekend? Niet het belangrijkste, maar ik verwacht wat pakketjes...
Nee ik klik gewoon dagelijks op een paar adsquote:
Als die mensen naar de Ikea gaan dan kunnen ze beter naar de sociale werkplaats gaan want dan hebben ze het waarschijnlijk niet helemaal begrepen.quote:Op zondag 15 maart 2020 19:03 schreef wieksel het volgende:
Bizar die vechtpartijen!
Wat k me afvroeg, blijven andere winkels (kruidvat enzo) wel gewoon open? Kan me indenken dat al die mensen die ineens met kids thuiszitten naar de ikea gaan, lijkt me ook niet goed...
En... Postnl, is daar wat over bekend? Niet het belangrijkste, maar ik verwacht wat pakketjes...
Oei, ja, zo kun je natuurlijk ook binnen komen bij een ziekenhuis.quote:Op zondag 15 maart 2020 19:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee, ik kwam binnen op de eerste hulp met een gebroken voet. Vroeg die dame achter dat loket wat de naam van mijn huisarts was. De naam kende ik nog (omdat die heel atypisch was) en toevallig kende zij hem weer.
Hm ja te simpel denk ik. Er zal intussen ookal een golf mensen besmet zijn in of door Duitslands.quote:Op zondag 15 maart 2020 19:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad heel goed. Het is echt heel moeilijk in te schatten wanneer zoiets effect gaat hebben. Daarnaast zijn de bronnen wat betreft minimale, gemiddelde en maximale incubiatietijd redelijk tegenstrijdig.
Wat het in Nederland nog lastiger maakt is dat wij als het ware twee grote moment hebben van besmetting (carnaval en terugkerende vakantiegangers). De eerste groep (carnaval) die is nu al ziek (geweest), maar de mensen die zij hebben besmet vallen samen met terugkerende vakantiegangers. Met een beetje pech hebben wij straks een stijlere lijn dan in eerste instantie verwacht, want dan komen dus die twee groepen tegelijk.
Het kan ook zijn dat die tweede groep (terugkerende vakantiegangers) zich iets bewuster waren van de situatie en hopelijk al veel zelf in quarantaine hebben gezeten.
Where is Ja! Momentquote:Op zondag 15 maart 2020 18:34 schreef RipCity het volgende:
Nikkie Plessen komt zo bij boulevard over het effect van Corona
Ja volgens mij heb je gelijk, Noord Italië was wel eerder maar dat werkte natuurlijk nietquote:
Dan moet het in ieder geval aan het einde van volgende week wel zichtbaar worden in Italië en kunnen wij hier ook iets beter inschatten hoelang het gaat duren.quote:
Oei. Grensgebied.quote:Op zondag 15 maart 2020 19:00 schreef Rewimo het volgende:
Pfoe, gisteren in Kreis Kleve 10 besmettingen, vandaag al 36Dat loopt wel heel snel op.
Bron
Die "meneer" ben ik zelf. Wist geen andere manier om filmpjes te laten zien. Heb ze doorgestuurd kregen.quote:Op zondag 15 maart 2020 19:01 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ik zeg fake. Deze meneer heeft toevallig 2 van dit soort events gezien en gefilmd?
Ja je hebt gelijk, dus vanaf mis volgende week betere cijfers als het goed isquote:Op zondag 15 maart 2020 19:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het komt beter dan zonder social media. Heb er best vertrouwen in. Zowel in het aantal doden, als in wat het ons gaat brengen.quote:Op zondag 15 maart 2020 19:01 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
We gaan spannende tijden tegemoet.
Wil nog wel eens zien of alles blijft lopen zoals het liep.
Heb er wel vertrouwen in dat het uiteindelijk goed komt maar er zullen wel mensen sterven in ieders directe omgeving waarschijnlijk.
Aangezien het RIVM geen informatie deelt moeten wij het doen met de cijfers die wij hebben en verder dan dit kom ik op dit moment niet.quote:Op zondag 15 maart 2020 19:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hm ja te simpel denk ik. Er zal intussen ookal een golf mensen besmet zijn in of door Duitslands.
Het is gewoon onwerkelijk deze situatie.. maak me vooral zorgen over de lengte van deze maatregelen.. kan zo maar eens maanden gaan durenquote:Op zondag 15 maart 2020 19:08 schreef Tris het volgende:
Ben er trouwens wel behoorlijk van geschrokken, ook al zag je het van verre aankomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |