Wel een interessant experiment. Voor de aarde zelf zo slecht nog niet.quote:
En Klaver en Jetten hebben dit niet beslotenquote:Op zondag 15 maart 2020 18:28 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Wat een pestbende Rutte
Chappeau
Ik hoop maar dat je baantje bij Unilever veilig is... was het het waard?
Inderdaad. CFR gaat straks naar 10% en 70% van de bevolking wordt besmet.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Bereiken nu echt toppunt inderdaad. Nog een paar dagen dit soort cijfers vrees ik en daarna hopelijk snelle daling.
Als de IC's daarna nu echt vol zitten ga je inderdaad krijgen dat die 10% die normaal gesproken op IC komt nu komt te overlijden, want ze kunnen simpelweg niet geholpen worden.
dat zit tot april helemaal volquote:Op zondag 15 maart 2020 18:30 schreef Arkai het volgende:
Bezorgen via Picnic ligt eruit. Hoopte dat ik niet meer naar de supermarkt hoefte.
Net pas bekend geworden, tijdens het RTL Nieuws.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:29 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat was toch nog niet bekend? Dat zei die minister toch bij die persco?
Klaver sowieso niet, maakt geen deel uit van het kabinet.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:30 schreef RipCity het volgende:
[..]
En Klaver en Jetten hebben dit niet besloten
Nou, min of meer wel.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:30 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
En we konden het ook echt niet zien aankomen.. compleet verrast
Haha.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:29 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ga je dan e-learning Nederlands nemen![]()
Dat werd afgelopen woensdag bij die speciale nos uitzending nog volledig ontkrachtquote:Op zondag 15 maart 2020 18:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het virus overleeft tot 24 uur op karton dus een zieke sorteermedewerker of pakketbezorger zou je kunnen besmetten.
Pakketje dus 24 uur laten staan en handen goed wassen na het aannemen.
Hou deze grapjes lekker op feestboek gekkegerrit.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:22 schreef GekkeGerrit- het volgende:
GodverGeen goed moment voor een dutje.
Kent iemand nog een goede dealer in Groningen?
Ja, dat mag. Het gaat om het voorkomen van verzamelingen mensen, niet om het uithongeren van de bevolkingquote:Op zondag 15 maart 2020 18:30 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Is het al bekend of dit in NL ook mag?
Heb ik wel gezien in 15 jaar luchtvracht ja. 20 lege stoelen? Passagiers zover mogelijk naar voren, dozen op en onder de stoelen, straps er omheen, gordijntje er voor. Georgian Airlines.. nog wat andere ex russen.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En anders wat pakketjes in de gordels op stoelen
quote:
Weet niet of je serieus bent of niet, maar nee.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Inderdaad. CFR gaat straks naar 10% en 70% van de bevolking wordt besmet.
Scenes met massagraven zoals tijdens de Spaanse Griep lijken opeens niet meer zover weg.
Komt ook gewoon hier.
Dat hadden wij al lang door, maar nog niet de politiek.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:29 schreef HetDonkertAan het volgende:
Dat we nu maar inzien dat de kapitalistische monopoly maar eens ingedamd moet worden en we meer moeten gaan inzetten op vitale beroepen.
Het is mij in ieder geval duidelijk dat we daar meer balans in moeten gaan vinden.
Had je verwacht dat dit binnen een week opgelost zou zijn ofzoquote:Op zondag 15 maart 2020 18:23 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Dit al gepost?
Italie gaat het totaal niet beter, jezus wat een getallen.
quote:Op zondag 15 maart 2020 18:31 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Hou deze grapjes lekker op feestboek gekkegerrit.
De site is down of het ligt er helemaal uit?quote:Op zondag 15 maart 2020 18:30 schreef Arkai het volgende:
Bezorgen via Picnic ligt eruit. Hoopte dat ik niet meer naar de supermarkt hoefte.
Yep..... en epidemisch gezien is doorgifte en bemettingsrisico via goederen nu niet het probleem. Anders kun je de winkelverkopen ook wel uitschakelen en dat is niet iets wat we willen.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het virus overleeft tot 24 uur op karton dus een zieke sorteermedewerker of pakketbezorger zou je kunnen besmetten.
Pakketje dus 24 uur laten staan en handen goed wassen na het aannemen.
Dit is een bericht van 2 dagen terug, dus dat zou kunnen:quote:Op zondag 15 maart 2020 18:31 schreef Max23 het volgende:
[..]
Dat werd afgelopen woensdag bij die speciale nos uitzending nog volledig ontkracht
bron: https://www.npr.org/2020/03/13/815307842/research-coronavirus-can-live-for-a-long-time-in-air-on-surfaces?t=1584293588823quote:ALLISON AUBREY, BYLINE: The new study looked at the novel coronavirus in a laboratory setting and found the virus can survive up to 72 hours on stainless steel and plastic surfaces and on cardboard up to 24 hours. Jamie Lloyd-Smith of UCLA is one of the authors.
Daar eten waarschijnlijk wel.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:33 schreef falling_away het volgende:
Vallen Domino's / New York Pizza etc. ook onder Horeca?
De mens maakt de politiekquote:Op zondag 15 maart 2020 18:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat hadden wij al lang door, maar nog niet de politiek.
Alvast gefeliciteerd voor over 9 maanden.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:27 schreef Maver24 het volgende:
Ik en me vriendin gaan 2 maanden op lockdown. Heb alles in huis. Ook genoeg eten voor de kat.
Die krijgen op de Dag van de Zorg een flesje handcreme met een mooi gedichtje erbij.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:29 schreef Josephine1998 het volgende:
Mag hopen wanneer alles over is alle zorg medewerkers een dikke bonus krijgen.
Lijkt mij niet nodig.quote:
Hij woont geloof ik wel in de UK en daar zou de aanpak anders zijn heb ik begrepen, dus die piek kan wel iets forser zijn.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Weet niet of je serieus bent of niet, maar nee.
Wat denk je dat Horeca betekent? Badr...quote:Op zondag 15 maart 2020 18:33 schreef falling_away het volgende:
Vallen Domino's / New York Pizza etc. ook onder Horeca?
Al die bezorgdiensten zijn weken vooruit volgeboekt.. Picnic. AH etc.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:30 schreef Arkai het volgende:
twitter:tiffchanteuse twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 01:34:40#TraderJoes in downtown Manhattan, on 6th Ave & Spring St. Ppl have lost their goddamn minds. I’ve never seen anything like this. #Covid_19 #CoronavirusPandemic #panicbuying #apocalypse2020 #NYC #masshysteria #GodHelpUs #coronavirus https://t.co/PUwXQVuqyd reageer retweet
Gaat rutte nooit doen. Stort heel de economie in elkaar.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:27 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat we een Oostenrijks scenario krijgen hier. Dat eigenlijk iedereen maar thuis moet blijven, behalve de mensen in vitale functies.
Hier in NL valt flitsagentje waarschijnlijk nog onder vitaal
Kan geen bezorgmomenten meer aanvinken. Of alle slots zijn vol of ze hebben logistieke problemen. App werkt wel gewoon.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:33 schreef Greys het volgende:
[..]
De site is down of het ligt er helemaal uit?
Die giovanca was een betere duider geweest.quote:
Of over de broccoli die je net in de winkel hebt gekocht. Kortom: dan kun je niks meer eten.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:34 schreef Arkai het volgende:
Al die mensen die via Thuisbezorgd eten bestellen. Is er niemand bang dat iemand met Corona even een keer niest of hoest over je bestelling heen? Ik zou het niet aandurven..
die komen bij jinek hun ervaring delen straks.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:29 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Er zijn mensen die 12 jaar in een lockdown hebben gezeten in Ruinerwold.
Effect op wat? De mode?quote:Op zondag 15 maart 2020 18:34 schreef RipCity het volgende:
Nikkie Plessen komt zo bij boulevard over het effect van Corona
Die kook je zelf, braniacquote:Op zondag 15 maart 2020 18:35 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Of over de broccoli die je niet in de winkel hebt gekocht. Kortom: dan kun je niks meer eten.
Je bent gewoon lelijkquote:Op zondag 15 maart 2020 18:36 schreef HetDonkertAan het volgende:
Nou had ik gedacht dat ik eindelijk eens wat goede tinder-matches zou krijgen in deze barre tijden dat iedereen maar thuis zit.
Maar nee, ik heb blijkbaar toch een verkeerde foto.... of ze kunnen mij niet vinden op tinder.
Vooral het MKB zal getroffen worden maar als de rest door blijft draaien dan moet dat de klap opvangen. Lijkt me best logische beslissing.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:34 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Gaat rutte nooit doen. Stort heel de economie in elkaar.
Die gaat dit spreiden tot april/mei en hoop dat we de piek hebben gehad.
Maandag noemde men dit nog een griepje.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:34 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Gewoon een selfie maken met een N95-masker en je voorraad wc-papier.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:36 schreef HetDonkertAan het volgende:
Nou had ik gedacht dat ik eindelijk eens wat goede tinder-matches zou krijgen in deze barre tijden dat iedereen maar thuis zit.
Maar nee, ik heb blijkbaar toch een verkeerde foto.... of ze kunnen mij niet vinden op tinder.
Deze stap had ook nagenoeg niemand verwacht afgelopen woensdag. Wie weet wat we over 4 dagen doen.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:34 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Als het goed is kook je die eerst. Happie van thuisbezorgd schuif je meteen je mik in.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:35 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Of over de broccoli die je net in de winkel hebt gekocht. Kortom: dan kun je niks meer eten.
Belachelijk ja, hopelijk doen ze dat nu beter..quote:Op zondag 15 maart 2020 18:34 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Die krijgen op de Dag van de Zorg een flesje handcreme met een mooi gedichtje erbij.
(Sorry kon het niet laten, dat kregen wij 3 jaar geleden op de Dag van de Zorg namelijk na een redelijk intensieve Noro epidemie in onze verpleeghuizen).
Dus? Dan was je je handen, truusquote:
Waarom ? Want die doen hun werk.... net als alle andere mensen die naar vermogen bijdragen.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:29 schreef Josephine1998 het volgende:
Mag hopen wanneer alles over is alle zorg medewerkers een dikke bonus krijgen.
Dat vond je wel echt even een taakje die jij op moest pakken ofzo?quote:Op zondag 15 maart 2020 18:38 schreef Vallon het volgende:
Ik zeg dit zo om te voorkomen dat we mensen op een voetstuk gaan zetten.
quote:Op zondag 15 maart 2020 18:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nu denkt men nog dat een gehele (of gedeeltelijke) lockdown er niet komt.
Die denkt ws dat het over bier gaatquote:Op zondag 15 maart 2020 18:34 schreef RipCity het volgende:
Nikkie Plessen komt zo bij boulevard over het effect van Corona
Zegt die voldaan achter zn pctjequote:Op zondag 15 maart 2020 18:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom ? Want die doen hun werk.... net als alle andere mensen die naar vermogen bijdragen.
Toegegeven dat er nu juist veel van hen wordt verwacht, net als van de kassamedewerker en de vuilnisman en vrijwilliger die belt met of de boodschappen doet voor thuiszittende oudjes.
Ah ok, in Nederland zijn wij denk ik nu net op tijd met de maatregelen om Italiaanse toestanden te vermijden.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hij woont geloof ik wel in de UK en daar zou de aanpak anders zijn heb ik begrepen, dus die piek kan wel iets forser zijn.
quote:Op zondag 15 maart 2020 18:37 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Gewoon een selfie maken met een N95-masker en je voorraad wc-papier.
Dat klinkt goed. Bedankt.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:37 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Gewoon een selfie maken met een N95-masker en je voorraad wc-papier.
Is dit echt een recente foto? In dat geval neemt de paniek wel bizarre vormen aan.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:38 schreef funnywell het volgende:
[ afbeelding ]
Wij de wiet, hun de wapens. Ik weet de keus dan wel
Tandarts alleen nog voor nood.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:37 schreef kilon het volgende:
Als ik het goed begrijp zijn alle winkels en diensten als kapper, tandarts etc. nog wel gewoon open toch?
Heel informatief inderdaad. Iedereen moet even de eerste 20-25min bekijken.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:41 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Even in de herhaling hier:
Eerder deze week ook al gepost, maar dit interview is echt heel erg informatief (Michael Osterholm is an internationally recognized expert in infectious disease epidemiology.). Vooral de eerste 20 minuten gaan ze direct op 'hoe erg is het nou?' in.
Hoeveel tentjes zullen er worden opgebouwd vanavond?quote:Op zondag 15 maart 2020 18:41 schreef Caland het volgende:
Gouden tijden voor mensen met een wiethokje op zolder
Op tijd? Ze zijn redelijk laatquote:Op zondag 15 maart 2020 18:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ah ok, in Nederland zijn wij denk ik nu net op tijd met de maatregelen om Italiaanse toestanden te vermijden.
UK heb ik mij niet heel erg in verdiept, maar als die de gok nemen met herd immunity is het echt een hele gevaarlijke gok bij een onbekend virus. Hoop dat het goed komt.
Yep, het gaat om voorkomen van onnodige samenkomsten, verder je gezonde verstand gebruiken en flex zijn bij afspraken. Kan mij voorstellen dat de tandarts vooral ruimte wil houden voor (medische) spoedzaken en niet om je tanden te bleken. De kapper zal je ws terugwijzen wanneer je ziek lijkt/bent etc.etc.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:37 schreef kilon het volgende:
Als ik het goed begrijp zijn alle winkels en diensten als kapper, tandarts etc. nog wel gewoon open toch?
In Nederland kan de mortaliteit zeer snel oplopen wegens beperkte IC capaciteit en hierdoor zal een lockdown al rap aan de orde zijn.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nu denkt men nog dat een gehele (of gedeeltelijke) lockdown er niet komt.
Waarom denk je dat, Kyran?quote:Op zondag 15 maart 2020 18:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ah ok, in Nederland zijn wij denk ik nu net op tijd met de maatregelen om Italiaanse toestanden te vermijden.
Wat heeft een tandarts te maken met medische spoedzaken in relatie tot Corona dan?quote:Op zondag 15 maart 2020 18:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, het gaat om voorkomen van onnodige samenkomsten, verder je gezonde verstand gebruiken en flex zijn bij afspraken. Kan mij voorstellen dat de tandarts vooral ruimte wil houden voor (medische) spoedzaken en niet om je tanden te bleken. De kapper zal je ws terugwijzen wanneer je ziek lijkt/bent etc.etc.
Ja dat denk ik ook, zou er niet gerust op zijn. Straks een heel groot lepra-eiland voor onze kust. Net als Spinalonga.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
UK heb ik mij niet heel erg in verdiept, maar als die de gok nemen met herd immunity is het echt een hele gevaarlijke gok bij een onbekend virus. Hoop dat het goed komt.
Maar mensen die in de zorg werken mogen nu juist best wel eens op een voetstuk gezet worden !!!quote:Op zondag 15 maart 2020 18:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom ? Want die doen hun werk.... net als alle andere mensen die naar vermogen bijdragen.
Toegegeven dat er nu juist veel van hen wordt verwacht, net als van de kassamedewerker en de vuilnisman en vrijwilliger die belt met of de boodschappen doet voor thuiszittende oudjes.
Nou, dat is met de maatregel die zojuist is getroffen nou net niet de bedoeling.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:43 schreef Digi2 het volgende:
[..]
In Nederland kan de mortaliteit zeer snel oplopen wegens beperkte IC capaciteit en hierdoor zal een lockdown al rap aan de orde zijn.
quote:Op zondag 15 maart 2020 18:39 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat vond je wel echt even een taakje die jij op moest pakken ofzo?
En jullie zagen je kans schoon om te reageren........ want we moeten vooral in extase zijn over wat door wie gebeurd. Prima dat mensen hun werk doen maar dat doe ik/anderen ook en niet alleen achter m'n scherm.quote:
https://twitter.com/cjjohnsonjr/status/1238868541689880576quote:Op zondag 15 maart 2020 18:42 schreef Arkai het volgende:
[..]
Is dit echt een recente foto? In dat geval neemt de paniek wel bizarre vormen aan.
Oorlogstijden vragen om oorlogsmaatregelen.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:08 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Ook blij dat je minder hebt overgelaten voor andere mensen?
Zal Rutte dat echt gaan verkondigen? Naar het Oostenrijkse voorbeeld?quote:Op zondag 15 maart 2020 18:45 schreef Confetti het volgende:
Ik vind het echt belachelijk dat we tot morgenavond moeten wachten op een totale lockdown. Dit is kostbare tijd die verloren gaat.
Jep moet je ook vooral doen, maar hier op fok is toch ook leuk anders zitten we hier niet. Ik vermaak me er wel altijd mee.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:45 schreef HetDonkertAan het volgende:
En toch denk ik dat die Gers Pardoel niet helemaal onzin heeft verkondigd. Hoewel hij natuurlijk vast en zeker een flinke joint naar binnen heeft geheist voor hij zijn betoog over liefde hield.
Lachen en lol maken verhoogt de weerstand wel degelijk....
Dit zijn tijden waar je over 't algemeen niet in de meest ontspannen modus bent en da's wel jammer.
Niet dat ik 't met hem eens ben dat we elkaar nu vooral fysiek moeten knuffelen en kussen maar het is wel belangrijk om lol te blijven maken met elkaar. Dat wat ze in Italië deden op dat balkon, da's ook mooi! Zoiets houdt de moed er een beetje in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |