Ja, in de coördinatiewet uitzonderingstoestanden. Ik vermoed van wel, omdat de maatregelen tot nu toe geen wettelijke grondslag lijken te hebben. Als je ze lang wilt volhouden moet je ook kunnen handhaven.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:54 schreef Jojoke het volgende:
Zou Rutte morgen de noodtoestand uitroepen? Hebben we zoiets in Nederland en wat voor een voordelen zou dat hebben?
Mag toch hopen dat Rutte morgen niet nog eens met extra maatregelen komt, zou als een lul op een drumstel slaan..quote:Op zondag 15 maart 2020 18:54 schreef Jojoke het volgende:
Zou Rutte morgen de noodtoestand uitroepen? Hebben we zoiets in Nederland en wat voor een voordelen zou dat hebben?
Klinkt goed op papier, maar waarom zien we dan nog geen resultaat vanuit Italië, daar zijn de rigoreuze maatregelen toch al meer dan 2 weken geleden doorgevoerdquote:Op zondag 15 maart 2020 18:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Schatting n.a.v. aantal huidige IC-patiënten in combinatie met hoe lang het duurt voordat het aantal besmetten patiënten verdubbelt. Sommige bronnen zeggen dat die verdubbeling iedere twee dagen plaatsvindt, andere bronnen zeggen vier dagen.
Als je vandaag maatregelen treft dan zie je dat ongeveer over 8 tot 12 dagen terug in je cijfers. Dit zou dus betekenen dat wij (gerekend vanaf vandaag) tussen 23-03 en 27-03 resultaat gaan zien.
Met twee dagen voor een verdubbeling:
15-03: 60
17-03: 120
19-03: 240
21-03: 480
23-03: 960
25-03: 1920
27-03: 3840
Dit zou een horrorscenario zijn, maar ik geloof niet dat dit gaat gebeuren. Er zijn al relatief vroeg milde maatregelen getroffen waardoor ik denk dat de verdubbeling niet iedere twee dagen heeft plaatsgevonden.
Met drie dagen voor een verdubbeling:
18-03: 120
21-03: 240
24-03: 480
27-03: 960
Dit zouden wij prima aankunnen in Nederland, maar dan moeten wij wel waarschijnlijk wat operatiekamers etc. opofferen voor een tijdje.
Met vier dagen voor een verdubbeling:
19-03: 120
23-03: 240
27-03: 480
Dit zou helemaal geen probleen moeten opleveren. Hooguit wat geplande operaties afzeggen.
Er spelen natuurlijk nog VEEL meer factoren mee en dit is echt een kort door de bocht berekening, maar het geeft wel een schatting/idee van wat er kan gebeuren.
Martial law. Dan kan Rutte bijvoorbeeld ineens zeggen dat alle Centerparcs huisjes dienst gaan doen als Corona quarantaine ruimte ofzo. Er zit wel een praktische kant aan als je snel wil schakelen.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:54 schreef Jojoke het volgende:
Dit dus.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja...
Dacht ffe dat het aan mijn internetverbinding lag.
De belangrijkste maatregelen zijn nu genomen. Totale lockdown heeft niet heel veel extra effect denk ik.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:51 schreef Confetti het volgende:
Ik wil geen verdere paniek zaaien, maar we staan er helemaal alleen voor. Er is geen land ter wereld dat ons nu gaat helpen, niet economisch en zeker niet in materiaal.
We zijn in oorlog. Rutte moet morgenavond écht leveren met hele harde maatregelen.
Ik denk het wel. Ze hadden het op tv al over maatregelen voor de komende weken/maanden die morgen aangekondigd wordenquote:Op zondag 15 maart 2020 18:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat Rutte morgen niet nog eens met extra maatregelen komt, zou als een lul op een drumstel slaan..
Nee nog geen twee weken geleden (nationaal dan)..quote:Op zondag 15 maart 2020 18:56 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Klinkt goed op papier, maar waarom zien we dan nog geen resultaat vanuit Italië, daar zijn de rigoreuze maatregelen toch al meer dan 2 weken geleden doorgevoerd
Als je daar al om moet rouwenquote:Op zondag 15 maart 2020 18:51 schreef Arkai het volgende:
Ik ben stiekem wel aan het rouwen voor het komende jaar als er geen nieuwe Netflix-series meer komen omdat alle productiesets stil zijn komen te vallen.
Is dit serieus?quote:
Die zie je wel. In de regio's waar die maatregelen zijn getroffen dalen de opnames. Maar doordat iedereen de regio gewoon uit kon, heeft de golf zich naar buiten bewogen. Daar zie je nu de effecten van.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:56 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Klinkt goed op papier, maar waarom zien we dan nog geen resultaat vanuit Italië, daar zijn de rigoreuze maatregelen toch al meer dan 2 weken geleden doorgevoerd
Het topic gaat aardig snel maar mijn glasvezelinternet wordt steeds langzamer.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:55 schreef _I het volgende:
[..]
Gezien de snelheid van het topic sta ik ambivalent t.o. dit voorstel.
Wauw. Geen woorden voor.quote:
hoe weten we dat dit echt isquote:
6 dagen gelden.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:56 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Serieus?quote:Op zondag 15 maart 2020 18:58 schreef tralalala het volgende:
Ik heb niet eens een huisarts. Denk dat het nog steeds mijn vorige huisarts is in mijn vorige woonplaats 8 jaar geleden, wie denkt daar nou aan?
Iedereen die zijn zaakjes op orde heeft denkt daaraan.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:58 schreef tralalala het volgende:
Ik heb niet eens een huisarts. Denk dat het nog steeds mijn vorige huisarts is in mijn vorige woonplaats 8 jaar geleden, wie denkt daar nou aan?
quote:Op zondag 15 maart 2020 18:58 schreef tralalala het volgende:
quote:Op zondag 15 maart 2020 18:58 schreef tralalala het volgende:
Ik kwam er tijdens een ziekenhuisbezoekje een paar jaar geleden achter dat mijn huisarts al 10 jaar dood was.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:58 schreef tralalala het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |