abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 14 maart 2020 @ 14:55:52 #1
163650 Greys
pi_192026701


Voor eventuele nieuwe meelezers/posters hier (welkom!), de vorige delen van deze reeks over dit onderwerp vind je door links van paginanr 1 op het pijltje naar links te klikken.

In dit topic kan je alles kwijt over Rotterdam als ESF-hoststad, AHOY als locatie, podium, side events in de stad etc.


Rotterdam is de gaststad voor het Eurovisie Songfestival 2020. Dat hebben NPO, NOS en AVROTROS vandaag via deze video bekendgemaakt. Rotterdam Ahoy is de locatie van de 65e editie van het grootste muziekfestival ter wereld. Op dinsdag 12 mei en donderdag 14 mei zijn de halve finales, met de grote finale op zaterdag 16 mei.

Nadat vijf steden zich hadden aangemeld als kandidaat-gaststad voor het Eurovisie Songfestival 2020, koos de organisatie ervoor om in een tweede fase met Rotterdam en Maastricht om de tafel te gaan. In de afweging voor de uiteindelijke keuze wogen de technische geschiktheid van de locatie, omliggende faciliteiten, beschikbaarheid van accommodatie en financiële bijdrage zwaar mee. In dit zorgvuldige proces is de organisatie ondersteund door technische experts en de European Broadcasting Union (EBU). Ook werden aan beide locaties werkbezoeken afgelegd.

"Rotterdam en Maastricht hebben zich de afgelopen maanden van hun beste kant laten zien," zegt Sietse Bakker, Executive Producer Event van het Eurovisie Songfestival 2020. "Met Rotterdam als gaststad voor het Eurovisie Songfestival kiezen we niet alleen voor een stad met een bijzonder verhaal en een onmiskenbare daadkracht. We kiezen daarmee ook voor Rotterdam Ahoy, wat ons betreft de meest geschikte locatie om drie state-of-the-art TV-shows te produceren voor ruim 180 miljoen kijkers."

"Het is onze wens om een Eurovisie Songfestival te organiseren dat door heel Nederland wordt omarmd én waarmee we als Nederland een prachtig visitekaartje in Europa kunnen afgeven," aldus Shula Rijxman, voorzitter raad van bestuur van de NPO. "We zijn blij dat we als publieke omroep nu écht samen met Rotterdam en Ahoy aan de slag kunnen om een uniek evenement te organiseren dat Nederland verbindt en inspireert. En als ondernemende en creatieve stad past Rotterdam daar perfect bij."

Jon Ola Sand, Executive Supervisor van het Eurovisie Songfestival namens de European Broadcasting Union (EBU): "Rotterdam heeft met veel enthousiasme en toewijding laten zien dat de stad beschikt over de juiste faciliteiten om delegaties uit meer dan veertig landen volgend jaar mei te verwelkomen," vervolgt Jon Ola Sand. "We kijken ernaar uit om samen met de NPO, NOS en AVROTROS een onvergetelijk Eurovisie Songfestival in een geweldige stad neer te zetten."



IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 14 maart 2020 @ 15:02:18 #2
163650 Greys
pi_192026810
Ik heb uiteraard netjes gevraagd of ik het mocht zeggen, want what happens in dm (Twitter) stays in dm, maar Sietse was zo tof om ons vandaag zelf een bericht te sturen om te vragen hoe het sentiment is bij de fans op het forum omdat hij in deze rare tijden geen tijd heeft om alles hier continue mee te lezen. Heel begrijpelijk.

Maar weet dus dat het hem uitmaakt wat er leeft hierover onder de fans.

Ik heb hem via dm een korte samenvatting gegeven over onze/jullie zorgen en verdriet enzo, oa over het gevreesde 'Plan B'. Dit weekend mail ik hem een samenvatting met een aantal van jullie posts van de afgelopen dagen met gevoelens en ideeën.

Dus wellicht vinden jullie dit toch fijn om te horen.

Ik vond het in elk geval héél fijn dat hij het vroeg. _O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 14 maart 2020 @ 15:04:43 #3
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192026857
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:02 schreef Greys het volgende:
Ik heb uiteraard netjes gevraagd of ik het mocht zeggen, want what happens in dm (Twitter) stays in dm, maar Sietse was zo tof om ons vandaag zelf een bericht te sturen om te vragen hoe het sentiment is bij de fans op het forum omdat hij in deze rare tijden geen tijd heeft om alles hier continue mee te lezen. Heel begrijpelijk.

Maar weet dus dat het hem uitmaakt wat er leeft hierover onder de fans.

Ik heb hem via dm een korte samenvatting gegeven over onze/jullie zorgen en verdriet enzo, oa over het gevreesde 'Plan B'. Dit weekend mail ik hem een samenvatting met een aantal van jullie posts van de afgelopen dagen met gevoelens en ideeën.

Dus wellicht vinden jullie dit toch fijn om te horen.

Ik vond het in elk geval héél fijn dat hij het vroeg. _O_
Heel netjes van 'm :Y
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  ESF Reporter zaterdag 14 maart 2020 @ 15:06:28 #4
87554 Cee
Welluk?
pi_192026893
Dit team. _O_
pi_192026910
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:02 schreef Greys het volgende:
Ik heb uiteraard netjes gevraagd of ik het mocht zeggen, want what happens in dm (Twitter) stays in dm, maar Sietse was zo tof om ons vandaag zelf een bericht te sturen om te vragen hoe het sentiment is bij de fans op het forum omdat hij in deze rare tijden geen tijd heeft om alles hier continue mee te lezen. Heel begrijpelijk.

Maar weet dus dat het hem uitmaakt wat er leeft hierover onder de fans.

Ik heb hem via dm een korte samenvatting gegeven over onze/jullie zorgen en verdriet enzo, oa over het gevreesde 'Plan B'. Dit weekend mail ik hem een samenvatting met een aantal van jullie posts van de afgelopen dagen met gevoelens en ideeën.

Dus wellicht vinden jullie dit toch fijn om te horen.

Ik vond het in elk geval héél fijn dat hij het vroeg. _O_
Heel fijn en netjes dat Sietse het vraagt :Y En uiteraard heeft hij het veel te druk om hier nu mee te lezen, dus fijn als je kan helpen erbij O+
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 14 maart 2020 @ 15:07:46 #6
163650 Greys
pi_192026918
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:04 schreef Strani het volgende:

[..]

Heel netjes van 'm :Y
Heb ook geroepen dat ik het echt superlief vind dat hij het wil weten. Misschien een beetje klef maar #OpenUp enzo. :D (en het is gewoon ook echt tof)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 14 maart 2020 @ 15:09:24 #7
163650 Greys
pi_192026941
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:07 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Heel fijn en netjes dat Sietse het vraagt :Y En uiteraard heeft hij het veel te druk om hier nu mee te lezen, dus fijn als je kan helpen erbij O+
En ik vind het best geruststellend ook wel.

Jouw lange mooie post uit het vorige deel komt zeker ook in die samenvatting. ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192026971
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Heb ook geroepen dat ik het echt superlief vind dat hij het wil weten. Misschien een beetje klef maar #OpenUp enzo. :D (en het is gewoon ook echt tof)
En ook helemaal in lijn met zijn instelling van de afgelopen maanden; peilen bij de fans ^O^
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 14 maart 2020 @ 15:14:53 #9
163650 Greys
pi_192027015
Overigens heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat het Plan B verhaal niet klopt.

Dus wellicht dat sommigen/velen hier dan toch net wat beter slapen.

(ik wel iig :+ )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192027054
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:14 schreef Greys het volgende:
Overigens heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat het Plan B verhaal niet klopt.

Dus wellicht dat sommigen/velen hier dan toch net wat beter slapen.

(ik wel iig :+ )
Dat is zeker heel geruststellend! :D _O_
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zaterdag 14 maart 2020 @ 15:17:52 #11
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192027068
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:14 schreef Greys het volgende:
Overigens heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat het Plan B verhaal niet klopt.

Dus wellicht dat sommigen/velen hier dan toch net wat beter slapen.

(ik wel iig :+ )
*O*
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  zaterdag 14 maart 2020 @ 15:25:11 #12
2681 Dave
Aardig op drave
pi_192027183
Tof dat ie een berichtje heeft gestuurd!
:o)
  zaterdag 14 maart 2020 @ 15:29:21 #13
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192027228
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:02 schreef Greys het volgende:
Ik heb uiteraard netjes gevraagd of ik het mocht zeggen, want what happens in dm (Twitter) stays in dm, maar Sietse was zo tof om ons vandaag zelf een bericht te sturen om te vragen hoe het sentiment is bij de fans op het forum omdat hij in deze rare tijden geen tijd heeft om alles hier continue mee te lezen. Heel begrijpelijk.

Maar weet dus dat het hem uitmaakt wat er leeft hierover onder de fans.

Ik heb hem via dm een korte samenvatting gegeven over onze/jullie zorgen en verdriet enzo, oa over het gevreesde 'Plan B'. Dit weekend mail ik hem een samenvatting met een aantal van jullie posts van de afgelopen dagen met gevoelens en ideeën.

Dus wellicht vinden jullie dit toch fijn om te horen.

Ik vond het in elk geval héél fijn dat hij het vroeg. _O_
Dat is idd wel heel fijn om te weten dat hij, ondanks alles nu, toch nog ff komt polsen. O+
Aan hem en teamNL heb ik ook niet echt getwijfeld, voor hun zit er ook heel veel energie en tijd in, die willen ook het beste neerzetten. Het is meer de vrees dat de beslissing uiteindelijk bij de EBU ligt en die zie ik er wel voor aan om koste wat kost door te duwen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:14 schreef Greys het volgende:
Overigens heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat het Plan B verhaal niet klopt.

Dus wellicht dat sommigen/velen hier dan toch net wat beter slapen.

(ik wel iig :+ )
Daarom is deze post eigenlijk nog een stuk geruststellender. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_192027266
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:29 schreef Roger_Epiales het volgende:

Het is meer de vrees dat de beslissing uiteindelijk bij de EBU ligt en die zie ik er wel voor aan om koste wat kost door te duwen.
Dat sowieso natuurlijk. Sietse en de rest van het team gaan er niet alleen over. Maar dat Plan B niet klopt is echt een grote geruststelling sowieso _O_
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zaterdag 14 maart 2020 @ 15:32:43 #15
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192027292
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:31 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Dat sowieso natuurlijk. Sietse en de rest van het team gaan er niet alleen over. Maar dat Plan B niet klopt is echt een grote geruststelling sowieso _O_
Dat sowieso. *O*
Dan is er nog genoeg te vrezen over, maar die zogenaamde optie klonk wel als het slechtste plan ooit. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_192027329
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:31 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Dat sowieso natuurlijk. Sietse en de rest van het team gaan er niet alleen over. Maar dat Plan B niet klopt is echt een grote geruststelling sowieso _O_
Denk dat Plan B wel klopt maar geen plan is van NL-delegatie maar van EBU zelf
  zaterdag 14 maart 2020 @ 15:36:11 #17
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192027363
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:34 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:

[..]

Denk dat Plan B wel klopt maar geen plan is van NL-delegatie maar van EBU zelf
Als een geaccrediteerd lid van de pers ons vertelt dat het niet klopt, dan klopt het niet.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_192027429
Het ESF is een jaarlijks terugkerend liedjesfestijn met een wedstrijd element.
Dit jaar staat de hele wereld op z’n kop vanwege een grillig virus, dat op een moeilijk voorspelbare manier om zich heen grijpt.
De EBU zou in deze omstandigheden het besef moeten hebben dat deze overmacht situatie het eigenlijk onmogelijk maakt om het festijn te organiseren op de manier en volgens de standaard die in de loop van heel veel jaren tot een bepaald prestige heeft geleid. Een van de tradities van het festival is dat de winnaar een jaar later het festival mag organiseren in alle luister die daarbij hoort.

In mei het festival houden zoals gepland, is eigenlijk onmogelijk. Een half jaar vooruit schuiven is nog steeds niet op safe spelen, want wie zegt dat het virus dan niet meer rondwaart. En het zou betekenen dat het festival voortaan altijd in het najaar plaats moet vinden, want het is nou eenmaal onmogelijk om zoiets groots in korter dan een jaar volledig op touw te zetten. Dat impliceert dus dat de EBU van deze voorjaarstraditie afstand moet nemen, en het is maar de vraag of dat gewenst is. Alle buitenactiviteiten voor de fans komen daarmee onder druk te staan, want in sommige landen is het in september of oktober gewoon kutweer. Dus het is maar de vraag of de EBU dit stap gaat nemen.

Het meest logische is om van Rotterdam 2020 Rotterdam 2021 te maken en het volgend jaar mei te houden. Alles wat er aan voorbereiding is gedaan door het Nederlandse productieteam kan dan vanaf april 2020 on hold worden gezet en volgend jaar in maart of zo weer worden opgepakt en eventueel worden aangepast. Het festival blijft dan, zoals vanouds in het voorjaar plaats vinden.

Wat er in mei wel zou kunnen gebeuren is een compilatie maken van alle inzendingen dit jaar, maar dan als een festival zonder competitie element. We doen niet aan halve finales, elk land doet mee met deze uitzonderlijke aflevering in dit uitzonderlijk jaar. Elk land kan 5 minuten krijgen om iets van de sfeer van het land en iets van de optredende artiest te laten zien en het liedje zelf, in een feestelijke registratie van een live optreden dat in eigen land is opgenomen. De Nederlandse regie kan ervoor zorgen dat dat op een ordentelijke en afwisselende manier aan elkaar wordt geknoopt en maakt er op die manier toch een mooi avondje muziek tv van. Dan wordt het een festival om onze strijd tegen dat coronavirus te vieren, in gezamenlijkheid, all aboard, en gooi er nog maar wat andere leuzen van de afgelopen jaren tegenaan. Er is komt geen winnaar, het is het festival that never was.

En in 2021 mag Nederland dan gewoon laten zien, dat we een geweldig ESF kunnen produceren, in al zijn pracht en met alle eer en respect die een winnaar verdient.

Gaat dat niet een hoop geld kosten? Ja, maar de EBU heeft geld genoeg. DIt is een uitzonderlijke situatie, die vraagt om uitzonderlijke oplossingen. Maar Nederland, de fans, de artiesten, de 200 miljoen kijkers, verdienen een waardige oplossing. En niet een dooie mus, zoals plan B.
pi_192027561
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:02 schreef Greys het volgende:
Ik heb uiteraard netjes gevraagd of ik het mocht zeggen, want what happens in dm (Twitter) stays in dm, maar Sietse was zo tof om ons vandaag zelf een bericht te sturen om te vragen hoe het sentiment is bij de fans op het forum omdat hij in deze rare tijden geen tijd heeft om alles hier continue mee te lezen. Heel begrijpelijk.

Maar weet dus dat het hem uitmaakt wat er leeft hierover onder de fans.

Ik heb hem via dm een korte samenvatting gegeven over onze/jullie zorgen en verdriet enzo, oa over het gevreesde 'Plan B'. Dit weekend mail ik hem een samenvatting met een aantal van jullie posts van de afgelopen dagen met gevoelens en ideeën.

Dus wellicht vinden jullie dit toch fijn om te horen.

Ik vond het in elk geval héél fijn dat hij het vroeg. _O_
Heel leuk dat hij een berichtje stuurt. Ik vind het voor de organisatie ook gewoon super sneu. Alles gaat zo goed en dan gebeurt er zoiets waar ze verder ook niets aan kunnen veranderen.

(Ja ik weet het er zijn ergere dingen, maar toch)
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 14 maart 2020 @ 15:56:59 #20
163650 Greys
pi_192027713
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:34 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:

[..]

Denk dat Plan B wel klopt maar geen plan is van NL-delegatie maar van EBU zelf
Plan B klopt niet.
Die boodschap kan je vertrouwen. Anders zou ik het hier absoluut niet zeggen. ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door Greys op 14-03-2020 16:02:36 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 14 maart 2020 @ 16:00:27 #21
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192027772
Als je het veilig doet, is plan B niet nodig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  zaterdag 14 maart 2020 @ 16:08:32 #22
478909 molloot200
alles muziek.
pi_192027912
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:02 schreef Greys het volgende:
Ik heb uiteraard netjes gevraagd of ik het mocht zeggen, want what happens in dm (Twitter) stays in dm, maar Sietse was zo tof om ons vandaag zelf een bericht te sturen om te vragen hoe het sentiment is bij de fans op het forum omdat hij in deze rare tijden geen tijd heeft om alles hier continue mee te lezen. Heel begrijpelijk.

Maar weet dus dat het hem uitmaakt wat er leeft hierover onder de fans.

Ik heb hem via dm een korte samenvatting gegeven over onze/jullie zorgen en verdriet enzo, oa over het gevreesde 'Plan B'. Dit weekend mail ik hem een samenvatting met een aantal van jullie posts van de afgelopen dagen met gevoelens en ideeën.

Dus wellicht vinden jullie dit toch fijn om te horen.

Ik vond het in elk geval héél fijn dat hij het vroeg. _O_
*maakt een vreugdedansje*

Dan denk ik dat het het uitstelscenario wordt.

En nu hopen dat alle artiesten kunnen dit najaar of in mei 2021 *O* Lijkt me toch niet dat je als artiest plots allemaal voorbereidingswerk en een song weg gaat gooien, en dat ESF niet het belangrijkste is wat je in je agenda hebt in bijvoorbeeld september 2020 of mei 2021 hebt als het naar dat moment verplaatst gaat worden. Als je dan concerten hebt staan ga je die toch gewoon verzetten lijkt mij. En in mei 2021 hebben ze vast nog niks gepland lijkt mij. Hebben ze in ieder geval een heel jaar om postcards op te nemen en komen er ook postcards met mooi weer :P
  zaterdag 14 maart 2020 @ 16:08:48 #23
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192027916
Nou, hier in huis wordt iig weer een beetje gelachen. ^O^
Niet te veel natuurlijk, nette conservatieve lachjes, wachtend op de volgende bombshell, maar toch. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_192028021
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:56 schreef Greys het volgende:

[..]

Plan B klopt niet.
Die boodschap kan je vertrouwen. Anders zou ik het hier absoluut niet zeggen. ;)
Maar hoe zit dat dan met die uitlatingen van Sloveense omroep?
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 14 maart 2020 @ 16:23:19 #25
163650 Greys
pi_192028214
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:14 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:

[..]

Maar hoe zit dat dan met die uitlatingen van Sloveense omroep?
Er doen zo vaak mensen uitlatingen die niet kloppen toch? Wellicht verkeerd begrepen, of zelf bedacht als optie en is dat door een ander weer verkeerd begrepen of vertaald en toen op Twitter gegooid, of wellicht is dat Plan H ipv B etc.

"Het Plan B verhaal klopt niet."
Je hoeft me niet te geloven maar het is zo, dus het scheelt je misschien zorgen als je het wel gelooft (want het is zo). :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192028278
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:14 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:

[..]

Maar hoe zit dat dan met die uitlatingen van Sloveense omroep?
De betrouwbare bron zal het vast wel weten :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Em31 op 14-03-2020 16:32:58 ]
pi_192028284
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:08 schreef Roger_Epiales het volgende:
Nou, hier in huis wordt iig weer een beetje gelachen. ^O^
Niet te veel natuurlijk, nette conservatieve lachjes, wachtend op de volgende bombshell, maar toch. :P
Ja ik ben ook weer een beetje gezellig-melig nu :P

Ben gewoon héél erg opgelucht dat Plan B niet klopt :@
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_192028851
Tussen alle Corona crisisdiensten die ik draai, ben ik zooooo blij om te lezen dat Plan B niet klopt én dat Sietse 'cares'!

Bedankt Greys, voor dit geruststellende bericht! Ik kan er weer even tegenaan! O+ w/
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 17:00:07 #29
375570 crew  Cyan9
pi_192028988
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:02 schreef Greys het volgende:
Ik heb uiteraard netjes gevraagd of ik het mocht zeggen, want what happens in dm (Twitter) stays in dm, maar Sietse was zo tof om ons vandaag zelf een bericht te sturen om te vragen hoe het sentiment is bij de fans op het forum omdat hij in deze rare tijden geen tijd heeft om alles hier continue mee te lezen. Heel begrijpelijk.

Maar weet dus dat het hem uitmaakt wat er leeft hierover onder de fans.

Ik heb hem via dm een korte samenvatting gegeven over onze/jullie zorgen en verdriet enzo, oa over het gevreesde 'Plan B'. Dit weekend mail ik hem een samenvatting met een aantal van jullie posts van de afgelopen dagen met gevoelens en ideeën.

Dus wellicht vinden jullie dit toch fijn om te horen.

Ik vond het in elk geval héél fijn dat hij het vroeg. _O_
Liefde voor dit. O+
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 17:01:32 #30
375570 crew  Cyan9
pi_192029019
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:14 schreef Greys het volgende:
Overigens heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat het Plan B verhaal niet klopt.

Dus wellicht dat sommigen/velen hier dan toch net wat beter slapen.

(ik wel iig :+ )
Ik zal iedereen afbellen dat het rellen nu niet meer doorgaat. -O-
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 17:02:25 #31
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192029043
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:01 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Ik zal iedereen afbellen dat het rellen nu niet meer doorgaat. -O-
Kan nog steeds gewoon, maar dan tegen corona. Mits minder dan 100 mensen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 17:04:06 #32
375570 crew  Cyan9
pi_192029078
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:02 schreef Strani het volgende:

[..]

Kan nog steeds gewoon, maar dan tegen corona. Mits minder dan 100 mensen.
Beetje matige rel dan.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 17:07:21 #33
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192029142
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:04 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Beetje matige rel dan.
Nou ja met de juiste mensen kan het alsnog heel leuk worden!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  zaterdag 14 maart 2020 @ 17:17:46 #34
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192029347
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:04 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Beetje matige rel dan.
Gewoon een beetje verdelen. 99 man op het Leidseplein, 99 man op het Rembrandtplein, 99 man in het Vondelpark etc. en om het half uur een paar uit de ene groep naar de andere en zo rouleren.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_192029352
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:02 schreef Greys het volgende:
Ik heb uiteraard netjes gevraagd of ik het mocht zeggen, want what happens in dm (Twitter) stays in dm, maar Sietse was zo tof om ons vandaag zelf een bericht te sturen om te vragen hoe het sentiment is bij de fans op het forum omdat hij in deze rare tijden geen tijd heeft om alles hier continue mee te lezen. Heel begrijpelijk.

Maar weet dus dat het hem uitmaakt wat er leeft hierover onder de fans.

Ik heb hem via dm een korte samenvatting gegeven over onze/jullie zorgen en verdriet enzo, oa over het gevreesde 'Plan B'. Dit weekend mail ik hem een samenvatting met een aantal van jullie posts van de afgelopen dagen met gevoelens en ideeën.

Dus wellicht vinden jullie dit toch fijn om te horen.

Ik vond het in elk geval héél fijn dat hij het vroeg. _O_
O+

Zo fijn om dit te lezen en ook dat Plan B niet klopt.
Ik voel mij nu iets beter,was toch echt wel depri en de tranen zitten hoog en had/heb sinds gisteren totaal geen zin meer om naar de odds en reactievideo's te kijken terwijl ik dat eerst altijd wel een paar keer per dag deed.
Ik hoop zo dat het allemaal goed komt, maar in ieder geval dat we elkaar er doorheen slepen!
pi_192029383
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:14 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:

[..]

Maar hoe zit dat dan met die uitlatingen van Sloveense omroep?
Misschien hebben ze zich vergist, en was het plan C ;)
  ESF Reporter zaterdag 14 maart 2020 @ 17:47:58 #37
87554 Cee
Welluk?
pi_192030021
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:19 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Misschien hebben ze zich vergist, en was het plan C ;)
IK ben plan Cee. :(
pi_192030322
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:14 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:

[..]

Maar hoe zit dat dan met die uitlatingen van Sloveense omroep?
Ik twijfel er niet aan dat Greys dit niet zomaar uit haar duim zuigt. Soms denk ik dat ze achter de schermen gewoon het hele ESF regelt, maar ze heeft in elk geval veel bronnen, die ze overal vandaan haalt. Ze ziet ze zelfs bij de bakker.

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:47 schreef Cee het volgende:

[..]

IK ben plan Cee. :(
Het ESF verplaatsen naar de Braobanthallen in Den Bosch zeker, en de winnaar dan uitroepen tot Prins Cèrnevèl, in plaats van de ESF-kampioen? :(
De Sahara is zonder meer erg droog.
  ESF Reporter zaterdag 14 maart 2020 @ 18:08:58 #39
87554 Cee
Welluk?
pi_192030430
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:02 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Het ESF verplaatsen naar de Braobanthallen in Den Bosch zeker, en de winnaar dan uitroepen tot Prins Cèrnevèl, in plaats van de ESF-kampioen? :(
Prins Nondeju d’n Urste.
pi_192030482
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:08 schreef Cee het volgende:

[..]

Prins Nondeju d’n Urste.
AKA Klaas Dijkhoff.
pi_192030651
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:47 schreef Cee het volgende:

[..]

IK ben plan Cee. :(
:D
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_192030661
Dan even mijn voorkeuren voor het ESF, van ideaal naar verschrikkelijk:

1. Het ESF door laten gaan op de geplande datum, zoals voorzien. Ervan uitgaande dat de Corona-crisis binnen een paar weken piekt en zaken dan terug naar normaal gaan, zoals het in China ook ging. Eventueel met maatregelen voor de vorm, zoals het achterwege laten van de Rode Loper-ceremonie of wat willekeurige feestjes schrappen. De praktijk zal helaas wel anders zijn, dus er zijn nog meer alternatieven.

2. Het ESF uitstellen tot in het najaar, als de gemoederen bedaard zijn, en het dan gewoon zo houden als voorzien in mei. Uiteraard moeten landen wel de gelegenheid krijgen van lied te wijzigen, indien de uitvoerende dan op tournee is. De winnaar krijgt hulp, zowel financieel als technisch, indien dit nodig is om een nieuw ESF tijdig te organiseren, of mag dit desgewenst overlaten aan Duitsland of Rusland ofzo. Dit is de motie Fred_B, waarvoor momenteel steun bestaat in de kamer, alsmede in de gang en op de wc.

3. Plan B+-scenario, waarin het ESF van dit jaar wordt beperkt tot een show waarin elk van de kandidaten studio-optredens uit eigen land stuurt, en de AvroTros en EBU dit aan elkaar praten, aangevuld met Nederlandse intervalacts en openingsoptredens. Omdat dit een ESF-light is, krijgt de winnaar wel de beker, maar niet automatisch het recht om het volgend jaar te organiseren. Vanwege de grote investeringen krijgt Rotterdam hiervoor de eerste keus. Indien Rotterdam ja zegt, kan de show wel worden gemaakt in samenwerking met de omroep van het winnende lied (bijv. 1 of 2 IJslandse presentatoren naast de Nederlandse, invloed bij de intervalacts, postcards, etc.).

4. Vanaf hier wordt het allemaal onwenselijk. Het ESF houden zoals gepland in Rotterdam, maar dan zonder publiek. Uit coulance naar de artiesten, moet hen het recht worden geboden als ze niet naar Rotterdam mogen afreizen, een video-optreden te sturen.

5. Het ESF een jaar uitstellen. Dit is wel het slechtst denkbare. Daarmee zijn veel gemaakte kosten voor niets geweest en moet dat volgend jaar weer gedaan worden, voor maar 1 show. Mocht dit gebeuren, verbied dan in elk geval de liedjes van dit jaar mee te doen. Als dat zou gebeuren, zou het ESF immers tussen nu en begin 2022 voor iets van 20 maanden in een soort vegetatieve toestand raken, waarbij er behoudens de liveshows in 2021 niets nieuws naar buiten komt en er voor de fans helemaal niets te volgen is.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_192031642
Uitstel naar het najaar of zelfs 2021 zou een vreemde situatie opleveren, omdat alle liedjes al bekend zijn. Hopelijk lukt het komende maand om de uitbraak van het virus in te dammen, zodat het Songfestival kan doorgaan.

Ik kan me ook nog een optie 4a voorstellen: het Songfestival houden met minder publiek in de zaal. Groepjes mensen met een bepaalde afstand ertussen.
pi_192031845
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:07 schreef DJ11 het volgende:
Uitstel naar het najaar of zelfs 2021 zou een vreemde situatie opleveren, omdat alle liedjes al bekend zijn. Hopelijk lukt het komende maand om de uitbraak van het virus in te dammen, zodat het Songfestival kan doorgaan.

Ik kan me ook nog een optie 4a voorstellen: het Songfestival houden met minder publiek in de zaal. Groepjes mensen met een bepaalde afstand ertussen.
Ja maar de shows zijn tot nu toe uitverkocht (wave 3 nog niet geweest). Hoe gaan ze dan bepalen wie hun tickets in moeten leveren? Daar gaat niemand genoegen mee nemen.

Of alle tickets komen te vervallen en we gaan massaal opnieuw in de rij?
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_192031932
@Fred_B Je slechtste optie lijkt me het reëelst :P en lijkt me persoonlijk helemaal niet zo verschrikkelijk? Meer een 'het is nou eenmaal zo' situatie :+ Verbieden lijkt me ook raar, je zou dan gewoon landen zelf kunnen laten kiezen.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 14 maart 2020 @ 19:19:11 #46
163650 Greys
pi_192031935
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:07 schreef DJ11 het volgende:
Uitstel naar het najaar of zelfs 2021 zou een vreemde situatie opleveren, omdat alle liedjes al bekend zijn. Hopelijk lukt het komende maand om de uitbraak van het virus in te dammen, zodat het Songfestival kan doorgaan.

Ik kan me ook nog een optie 4a voorstellen: het Songfestival houden met minder publiek in de zaal. Groepjes mensen met een bepaalde afstand ertussen.
Soms waren in eerdere jaren sommige liedjes ook al in december bekend toch, soms ook bijna een half jaar voordat het ESF was. Tegenwoordig zijn de allermeeste nummers pas in maart bekend. Dus een paar maanden verschuiven zou voor de liedjes niet zo'n enorm probleem zijn denk ik. Zeker niet in zo'n uitzonderlijke situatie. Niemand heeft ze nog live zien optreden op het uiteindelijke grote podium en daar gaat het imho toch vooral om. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 14 maart 2020 @ 19:20:03 #47
163650 Greys
pi_192031953
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:15 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ja maar de shows zijn tot nu toe uitverkocht (wave 3 nog niet geweest). Hoe gaan ze dan bepalen wie hun tickets in moeten leveren? Daar gaat niemand genoegen mee nemen.

Of alle tickets komen te vervallen en we gaan massaal opnieuw in de rij?
Ik kan me hier echt niks bij voorstellen. Nee, dit doen ze vast niet. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192032088
Heb soms het horrorscenario in mijn hoofd dat Songfestival nooit meer doorgaat.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 14 maart 2020 @ 19:44:51 #49
163650 Greys
pi_192032558
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:24 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Heb soms het horrorscenario in mijn hoofd dat Songfestival nooit meer doorgaat.
Zet dát scenario maar gewoon meteen weer volledig en voorgoed uit je hoofd. Heus, luister naar Tante Greys. :*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 14 maart 2020 @ 19:56:22 #50
478909 molloot200
alles muziek.
pi_192032807
Ik zie het ook echt niet voor me dat als dit uit wordt gesteld dat er dan nieuwe artiesten en nummers komen. Ja, alleen als zij niet kunnen zeg maar, dan kunnen ze iemand anders zoeken. Maar het is sneu voor de artiesten die het zo gegund is en wellicht hun beste lied ooit naar dit festival hebben gestuurd en al allemaal moeite in staging en dergelijke te hebben gestoken, als dat ineens van de baan gaat als het songfestival uit wordt gesteld. Het gaat toch om díe liedjes voor deze lichting artiesten? Ik denk dat er (mensen uit) delegaties zijn die daar fel op tegen zouden zijn, en wellicht zelfs zouden stoppen dan. Is ook iets wat je niet moet willen denk ik.
pi_192032981
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:15 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ja maar de shows zijn tot nu toe uitverkocht (wave 3 nog niet geweest). Hoe gaan ze dan bepalen wie hun tickets in moeten leveren? Daar gaat niemand genoegen mee nemen.

Of alle tickets komen te vervallen en we gaan massaal opnieuw in de rij?
Geen idee, maar dat "leed" vind ik eigenlijk bijzaak in verhouding tot de ernst van het Covid-19-virus.
pi_192033050
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:14 schreef Greys het volgende:
Overigens heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat het Plan B verhaal niet klopt.

Dus wellicht dat sommigen/velen hier dan toch net wat beter slapen.

(ik wel iig :+ )
Oh jaaa! Gelukkig pfieuw _O_
Ik moet weer huilen. Maar dat komt ook omdat mijn zus en zwager heel ziek zijn. Mijn zwager ligt in het ziekenhuis en het wordt maar niet beter.
Longarts heeft gezegd dat het geen influenza is. Wat het dan wel is horen ze vandaag of morgen.

En m’n dochter d’r verkering zit in zwaar weer :{
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_192033126
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:02 schreef Greys het volgende:
Ik heb uiteraard netjes gevraagd of ik het mocht zeggen, want what happens in dm (Twitter) stays in dm, maar Sietse was zo tof om ons vandaag zelf een bericht te sturen om te vragen hoe het sentiment is bij de fans op het forum omdat hij in deze rare tijden geen tijd heeft om alles hier continue mee te lezen. Heel begrijpelijk.

Maar weet dus dat het hem uitmaakt wat er leeft hierover onder de fans.

Ik heb hem via dm een korte samenvatting gegeven over onze/jullie zorgen en verdriet enzo, oa over het gevreesde 'Plan B'. Dit weekend mail ik hem een samenvatting met een aantal van jullie posts van de afgelopen dagen met gevoelens en ideeën.

Dus wellicht vinden jullie dit toch fijn om te horen.

Ik vond het in elk geval héél fijn dat hij het vroeg. _O_
Oh wat heerlijk, wat een geweldige man die Sietse O+

Ik wil zó graag uitstel, liefst een paar maanden. Maar als dat niet kan of enkele landen trekken zich terug, dan maar een jaar.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_192033248
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:19 schreef Em31 het volgende:
@:Fred_B Je slechtste optie lijkt me het reëelst :P en lijkt me persoonlijk helemaal niet zo verschrikkelijk? Meer een 'het is nou eenmaal zo' situatie :+ Verbieden lijkt me ook raar, je zou dan gewoon landen zelf kunnen laten kiezen.
Volgens mij zijn veel mensen iets te veel verblind door het vooruitzicht van een ESF in Nederland en maakt dat het moeilijk om de consequenties voor de gemiddelde fan in te schatten. Als je het deelnemersveld onveranderd laat, gaat er een eeuwigheid gewoon niets gebeuren op ESF-gebied, anders dan de shows met die al zo lang bekende liedjes. 41 landen samen die een productiviteit hebben waar zelfs Duncan om moet lachen.

Stel dat deze situatie zich twee jaar terug had voorgedaan. Dan waren we nu op het punt dat Israël ruim op kop ging bij de bookmakers. Een goed jaar later had Netta de prijs inderdaad gepakt, had Waylon geklungeld met de krumpers en pas in december vorig jaar was er weer iets nieuws geweest met de voorronde van Albanië. Het echte ESF van vorig jaar en alle voorrondes waren er niet geweest. Buiten wat voorpret bij de repetities was het ESF 2 jaar nooit in het nieuws geweest.

Het is alsof je de voetbalcompetitie nu cancelt en die laatste 8 wedstrijden in augustus/september speelt en daarna al het voetbal stillegt en gaat wachten op het uitgestelde EK.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  ESF Reporter zaterdag 14 maart 2020 @ 20:27:52 #55
87554 Cee
Welluk?
pi_192033517
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:07 schreef DJ11 het volgende:
Uitstel naar het najaar of zelfs 2021 zou een vreemde situatie opleveren, omdat alle liedjes al bekend zijn. Hopelijk lukt het komende maand om de uitbraak van het virus in te dammen, zodat het Songfestival kan doorgaan.

Ik kan me ook nog een optie 4a voorstellen: het Songfestival houden met minder publiek in de zaal. Groepjes mensen met een bepaalde afstand ertussen.
Dat laatste eist veel van de begeleiding en van de bezoekers maar zou ook nog een optie zijn. Vraag is hoe je de selectie maakt van wie naar binnen mag en wie niet. En in hoeverre de artiesten nog hier naar toe kunnen en mogen komen.
pi_192033596
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:27 schreef Cee het volgende:

[..]

Dat laatste eist veel van de begeleiding en van de bezoekers maar zou ook nog een optie zijn. Vraag is hoe je de selectie maakt van wie naar binnen mag en wie niet. En in hoeverre de artiesten nog hier naar toe kunnen en mogen komen.
Stel, er krijgt één artiest corona. Die moet dan in isolatie, en mag niet meedoen. Is dat eerlijk?
pi_192033621
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:03 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Geen idee, maar dat "leed" vind ik eigenlijk bijzaak in verhouding tot de ernst van het Covid-19-virus.
Moeten we nu en masse in het zwart gekleed rouwend op de bank gaan zitten en mogen we het verder nergens meer over hebben?
Forbidden but tasteful.
pi_192033638
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:15 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ja maar de shows zijn tot nu toe uitverkocht (wave 3 nog niet geweest). Hoe gaan ze dan bepalen wie hun tickets in moeten leveren? Daar gaat niemand genoegen mee nemen.

Of alle tickets komen te vervallen en we gaan massaal opnieuw in de rij?
Alleen OGAE-leden de zaal in? Die komen toch 6 (of 3 bij juryshows zonder publiek) keer en dan heb je een gecontroleerde groep..
dag
  zaterdag 14 maart 2020 @ 20:46:35 #59
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192034001
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:32 schreef Peter het volgende:

[..]

Alleen OGAE-leden de zaal in? Die komen toch 6 (of 3 bij juryshows zonder publiek) keer en dan heb je een gecontroleerde groep..
Of alleen mensen die in de eerste wave gekocht hebben.
Leden kunnen elk jaar makkelijker kaartjes scoren. :+
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_192034318
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:31 schreef FruitofUtopia het volgende:

[..]

Moeten we nu en masse in het zwart gekleed rouwend op de bank gaan zitten en mogen we het verder nergens meer over hebben?
Nee hoor, maar het borgen van de volksgezondheid en voorkomen van onnodige doden vind ik een paar tandjes belangrijker dan een groep mensen die kaartjes voor een evenement mislopen.
pi_192034567
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:03 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Geen idee, maar dat "leed" vind ik eigenlijk bijzaak in verhouding tot de ernst van het Covid-19-virus.
Dat sowieso! Laat daar duidelijkheid over zijn.

Maar als het niet op die manier hóeft, dan liever dat niet. Daar krijg je enorm veel gezeik mee als organisatie ook.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_192034605
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:06 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Oh jaaa! Gelukkig pfieuw _O_
Ik moet weer huilen. Maar dat komt ook omdat mijn zus en zwager heel ziek zijn. Mijn zwager ligt in het ziekenhuis en het wordt maar niet beter.
Longarts heeft gezegd dat het geen influenza is. Wat het dan wel is horen ze vandaag of morgen.

En m’n dochter d’r verkering zit in zwaar weer :{
Wat een vervelend nieuws allemaal, sterkte!
pi_192034826
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:32 schreef Peter het volgende:

[..]

Alleen OGAE-leden de zaal in? Die komen toch 6 (of 3 bij juryshows zonder publiek) keer en dan heb je een gecontroleerde groep..
Dat zou een criterium kunnen zijn als het inderdaad een best aardige groep is zo'n pakket heeft. Niet dat je dan alsnog met een halflege zaal zit. Maar dat ze dan in ieder geval wel naar alle live shows in ieder geval gaan. Family of juryshows zonder publiek is een stuk minder erg natuurlijk.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_192034870
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:57 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Nee hoor, maar het borgen van de volksgezondheid en voorkomen van onnodige doden vind ik een paar tandjes belangrijker dan een groep mensen die kaartjes voor een evenement mislopen.
Geloof me; dat vindt iedereen hier. ;) We speculeren gewoon over oplossingen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_192035207
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:07 schreef summer52 het volgende:

[..]

Wat een vervelend nieuws allemaal, sterkte!
Dankjewel :*
De uitslag is er: mijn zwager en zus hebben het Corona virus :'(
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_192035374
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:31 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Dankjewel :*
De uitslag is er: mijn zwager en zus hebben het Corona virus :'(
Jezus..ontzettend veel beterschap :'( ik hoop dat ze er snel overheen komen
pi_192035593
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:31 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Dankjewel :*
De uitslag is er: mijn zwager en zus hebben het Corona virus :'(
Oh wat erg, en hebben jullie recent nog contact met ze gehad?
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 21:54:20 #68
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192035784
MattESCunited twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 21:41:39 Just got an email letting me know that my flight to Europe for #Eurovision has been cancelled. https://t.co/y8NFuTvX6c reageer retweet
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 21:55:02 #69
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192035808
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:31 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Dankjewel :*
De uitslag is er: mijn zwager en zus hebben het Corona virus :'(
Sterkte :*
pi_192035814
Het coronavirus maakt offers.
Het is geen ramp als het ESF een jaartje niet door kan gaan,
Het is geen ramp als een artiest zijn of haar droom om op het ESF te winnen in duigen ziet vallen.
Theaters gaan dicht. Artiesten zien voorstellingen waar ze heel lang aan gewerkt hebben gecanceld worden, lijden grote financiële verliezen.
Sporters zien evenementen die worden afgelast, waardoor ze zich niet kunnen kwalificeren voor de Olympische Spelen, als die al door gaan. Een evenement waar ze jaren naar toeleven en ervoor zorgen dat ze juist dan in super vorm zijn.
Bedrijven gaan over de kop omdat ze moeten sluiten.
Mensen verliezen banen, omdat het leven wordt stilgelegd.
Mensen overlijden aan het virus.

Het is geen ramp als het ESF een jaartje niet door kan gaan.
Volgend jaar pakken we de draad weer op.

200 miljoen kijkers die een jaartje zonder ESF moeten doen, zijn niet zielig.
Artiesten die niet dit jaar in Rotterdam kunnen optreden, zijn niet zielig.
Kom even uit je ESF tunnel
Laten we de dingen wel in perspectief blijven bekijken.
pi_192035834
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:31 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Dankjewel :*
De uitslag is er: mijn zwager en zus hebben het Corona virus :'(
Sterkte!
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 14 maart 2020 @ 21:57:11 #72
163650 Greys
pi_192035860
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:54 schreef Momo het volgende:
MattESCunited twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 21:41:39 Just got an email letting me know that my flight to Europe for #Eurovision has been cancelled. https://t.co/y8NFuTvX6c reageer retweet
Huh, zijn de vluchten van mei ook al cancelled? :? Wist niet dat ze al zo ver vooruit cancellen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 14 maart 2020 @ 21:57:30 #73
163650 Greys
pi_192035875
Sterkte GeorgeM :*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192036055
Jeetje. Sterkte!!!
pi_192036100
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:54 schreef Momo het volgende:
MattESCunited twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 21:41:39 Just got an email letting me know that my flight to Europe for #Eurovision has been cancelled. https://t.co/y8NFuTvX6c reageer retweet
-O-

Zo zal het voor veel (fan)pers en delegaties nu wel zijn. Heel rot. Matt zal ook wel niet meteen iets nieuws kunnen boeken en er ook misschien wel terughoudend in zijn, want veel risico.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 22:09:33 #76
375570 crew  Cyan9
pi_192036165
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:31 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Dankjewel :*
De uitslag is er: mijn zwager en zus hebben het Corona virus :'(
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:31 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Dankjewel :*
De uitslag is er: mijn zwager en zus hebben het Corona virus :'(
Heftig! Veel sterkte aan jullie allemaal. ;(
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_192036218
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:06 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

-O-

Zo zal het voor veel (fan)pers en delegaties nu wel zijn. Heel rot. Matt zal ook wel niet meteen iets nieuws kunnen boeken en er ook misschien wel terughoudend in zijn, want veel risico.
Ik denk eerlijk gezegd dat we niet tot begin april hoeven te wachten voordat het ESF voor dit jaar wordt gecanceld. Dat gaat binnen een aantal dagen al gebeuren. Grenzen gaan dicht. EK voetbal wordt naar alle waarschijnlijkheid dinsdag afgelast. Formule 1 gaat ook zo goed als zeker niet door in Zandvoort. Ik weet niet op welk wonder de EBU nog wacht.
pi_192036366
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:37 schreef Nashipeer het volgende:

[..]

Jezus..ontzettend veel beterschap :'( ik hoop dat ze er snel overheen komen
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:55 schreef Momo het volgende:

[..]

Sterkte :*
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:56 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Sterkte!
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:46 schreef summer52 het volgende:

[..]

Oh wat erg, en hebben jullie recent nog contact met ze gehad?
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:57 schreef Greys het volgende:
Sterkte GeorgeM :*
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:04 schreef Pluto1975 het volgende:
Jeetje. Sterkte!!!
Dankjewel jongens :*
Mijn zwager ligt in het ziekenhuis met een dubbele longontsteking. Hij is er slecht aan toe. Mijn zus is ook heel ziek, ze moet nu 2 weken binnen blijven met de kinderen. Zij zijn ook ziek aan het worden. Mijn zus is wel onder de mensen geweest de afgelopen dagen :{
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_192036546
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:17 schreef GeorgeM het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]

Dankjewel jongens :*
Mijn zwager ligt in het ziekenhuis met een dubbele longontsteking. Hij is er slecht aan toe. Mijn zus is ook heel ziek, ze moet nu 2 weken binnen blijven met de kinderen. Zij zijn ook ziek aan het worden. Mijn zus is wel onder de mensen geweest de afgelopen dagen :{
Wat heftig zeg! Heel veel sterkte!
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:35:45 #80
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_192036831
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:31 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Dankjewel :*
De uitslag is er: mijn zwager en zus hebben het Corona virus :'(
Wat erg. Sterkte.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_192037149
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:17 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Dankjewel jongens :*
Mijn zwager ligt in het ziekenhuis met een dubbele longontsteking. Hij is er slecht aan toe. Mijn zus is ook heel ziek, ze moet nu 2 weken binnen blijven met de kinderen. Zij zijn ook ziek aan het worden. Mijn zus is wel onder de mensen geweest de afgelopen dagen :{
Wat heftig, sterkte
pi_192037215
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:24 schreef Manusje_v_a het volgende:

[..]

Wat heftig zeg! Heel veel sterkte!
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:35 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wat erg. Sterkte.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:46 schreef FlyingEagle het volgende:

[..]

Wat heftig, sterkte
Dank O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_192037655
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:55 schreef Aadrianus het volgende:
Het coronavirus maakt offers.
Het is geen ramp als het ESF een jaartje niet door kan gaan,
Het is geen ramp als een artiest zijn of haar droom om op het ESF te winnen in duigen ziet vallen.
Theaters gaan dicht. Artiesten zien voorstellingen waar ze heel lang aan gewerkt hebben gecanceld worden, lijden grote financiële verliezen.
Sporters zien evenementen die worden afgelast, waardoor ze zich niet kunnen kwalificeren voor de Olympische Spelen, als die al door gaan. Een evenement waar ze jaren naar toeleven en ervoor zorgen dat ze juist dan in super vorm zijn.
Bedrijven gaan over de kop omdat ze moeten sluiten.
Mensen verliezen banen, omdat het leven wordt stilgelegd.
Mensen overlijden aan het virus.

Het is geen ramp als het ESF een jaartje niet door kan gaan.
Volgend jaar pakken we de draad weer op.

200 miljoen kijkers die een jaartje zonder ESF moeten doen, zijn niet zielig.
Artiesten die niet dit jaar in Rotterdam kunnen optreden, zijn niet zielig.
Kom even uit je ESF tunnel
Laten we de dingen wel in perspectief blijven bekijken.
^O^
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:05:45 #84
478909 molloot200
alles muziek.
pi_192037773
Sterkte, GeorgeM.
pi_192038159
Jeetje heftig.. veel sterkte!
Laten we ESF uitstellen naar volgende jaar. Rotterdam 2021. Landen kunnen zelf beslissen of ze dezelfde artiesten en liedjes sturen of niet. Gewoon weer een nieuwe competitie. Kaartjes blijven geldig of kunnen worden geretourneerd.
Ik denk dat dit de beste optie is met de minste nadelen.
;(
pi_192038452
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:18 schreef Mlita het volgende:
Jeetje heftig.. veel sterkte!
Laten we ESF uitstellen naar volgende jaar. Rotterdam 2021. Landen kunnen zelf beslissen of ze dezelfde artiesten en liedjes sturen of niet. Gewoon weer een nieuwe competitie. Kaartjes blijven geldig of kunnen worden geretourneerd.
Ik denk dat dit de beste optie is met de minste nadelen.
;(
Dit zal hopelijk gebeuren....want elk andere realistische scenario is zwaar kut voor ons nederlanders!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 14 maart 2020 @ 23:32:49 #87
39237 crew  H_T
2733
pi_192038555
Mijn voorkeur: ESF indien nodig uitstellen tot het najaar. In de tussentijd contact leggen met zalen die het ESF in de afgelopen jaren al hebben georganiseerd en waar dus nog recente plannen van bekend zijn. Eén van die zalen in optie houden als backup, mocht het winnende land het niet binnen de kortere resterende tijd voor elkaar krijgen om de boel te hosten. En het aan het winnende land laten of ze daar gebruik van willen maken
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_192039663
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:55 schreef Aadrianus het volgende:
Het coronavirus maakt offers.
Het is geen ramp als het ESF een jaartje niet door kan gaan,
Het is geen ramp als een artiest zijn of haar droom om op het ESF te winnen in duigen ziet vallen.
Theaters gaan dicht. Artiesten zien voorstellingen waar ze heel lang aan gewerkt hebben gecanceld worden, lijden grote financiële verliezen.
Sporters zien evenementen die worden afgelast, waardoor ze zich niet kunnen kwalificeren voor de Olympische Spelen, als die al door gaan. Een evenement waar ze jaren naar toeleven en ervoor zorgen dat ze juist dan in super vorm zijn.
Bedrijven gaan over de kop omdat ze moeten sluiten.
Mensen verliezen banen, omdat het leven wordt stilgelegd.
Mensen overlijden aan het virus.

Het is geen ramp als het ESF een jaartje niet door kan gaan.
Volgend jaar pakken we de draad weer op.

200 miljoen kijkers die een jaartje zonder ESF moeten doen, zijn niet zielig.
Artiesten die niet dit jaar in Rotterdam kunnen optreden, zijn niet zielig.
Kom even uit je ESF tunnel
Laten we de dingen wel in perspectief blijven bekijken.
Dit heb je heel mooi gezegd en werkt heel mooi relativerend _O_ _O_ Chapeau O+
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_192040040
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:11 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat we niet tot begin april hoeven te wachten voordat het ESF voor dit jaar wordt gecanceld. Dat gaat binnen een aantal dagen al gebeuren. Grenzen gaan dicht. EK voetbal wordt naar alle waarschijnlijkheid dinsdag afgelast. Formule 1 gaat ook zo goed als zeker niet door in Zandvoort. Ik weet niet op welk wonder de EBU nog wacht.
Ja 6 april is officieel vastgelegd op de datum dat de knoop wordt doorgehakt, maar ik verwacht ook al wel eerder bericht over dat het niet nu door gaat in de versie waarin ze denken. Zeker nu heel veel andere grotere evenementen al definitief worden afgelast.

Maar de vorm waarin het wél kan doorgaan uiteindelijk is iets wat echt nog lang niet duidelijk is schat ik. Daar zal nog heel druk over gepraat worden.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_192040510
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:02 schreef Greys het volgende:
Ik heb uiteraard netjes gevraagd of ik het mocht zeggen, want what happens in dm (Twitter) stays in dm, maar Sietse was zo tof om ons vandaag zelf een bericht te sturen om te vragen hoe het sentiment is bij de fans op het forum omdat hij in deze rare tijden geen tijd heeft om alles hier continue mee te lezen. Heel begrijpelijk.

Maar weet dus dat het hem uitmaakt wat er leeft hierover onder de fans.

Ik heb hem via dm een korte samenvatting gegeven over onze/jullie zorgen en verdriet enzo, oa over het gevreesde 'Plan B'. Dit weekend mail ik hem een samenvatting met een aantal van jullie posts van de afgelopen dagen met gevoelens en ideeën.

Dus wellicht vinden jullie dit toch fijn om te horen.

Ik vond het in elk geval héél fijn dat hij het vroeg. _O_
Oh wow, ik lees het nu pas. Wat netjes idd van Sietse _O_

Er wordt echt aan de fans gedacht. En dat betekent niet dat alles wat wij willen mogelijk is, maar ik krijg wel de indruk dat ze - welke keuze ze straks ook maken - de fans hierin niet vergeten.

Bedankt Greys voor de update!
~The present is all there is~
pi_192040538
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:02 schreef Fred_B het volgende:
Het ESF verplaatsen naar de Braobanthallen in Den Bosch zeker, en de winnaar dan uitroepen tot Prins Cèrnevèl
_O-
~The present is all there is~
pi_192040573
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:22 schreef Fred_B het volgende:
2. Het ESF uitstellen tot in het najaar, als de gemoederen bedaard zijn, en het dan gewoon zo houden als voorzien in mei. Uiteraard moeten landen wel de gelegenheid krijgen van lied te wijzigen, indien de uitvoerende dan op tournee is. De winnaar krijgt hulp, zowel financieel als technisch, indien dit nodig is om een nieuw ESF tijdig te organiseren, of mag dit desgewenst overlaten aan Duitsland of Rusland ofzo. Dit is de motie Fred_B, waarvoor momenteel steun bestaat in de kamer, alsmede in de gang en op de wc.
Dit klinkt me wel fijn in de oren.
~The present is all there is~
pi_192040582
Gaat niet geannuleerd worden denk ik. Vooral te hoge financiële gevolgen bij annuleren. ESF is zo groot met 300-400 miljoen kijkers. Nee ik geloof niet dat het geannuleerd gaat worden.
  zondag 15 maart 2020 @ 09:13:09 #94
403253 Meke
after all this time? always.
pi_192043047
Ik had dit nog niet gezien :o

_O_ Sietse _O_
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_192043425
Sterkte GeorgeM :*
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 15 maart 2020 @ 10:43:47 #96
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192044381
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:57 schreef Greys het volgende:

[..]

Huh, zijn de vluchten van mei ook al cancelled? :? Wist niet dat ze al zo ver vooruit cancellen.
Komt hij niet eerder misschien?
Dat hij eerst nog ff bij familie langs wilde of zo? :@

Voor zover ik weet zijn die restricties van Amerika voor 30 dagen. :o
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_192044563
quote:
11s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:43 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Komt hij niet eerder misschien?
Dat hij eerst nog ff bij familie langs wilde of zo? :@

Voor zover ik weet zijn die restricties van Amerika voor 30 dagen. :o
Hij zou het inderdaad combineren met familiebezoek, had ik begrepen. Dus zou goed kunnen dat hij dat ervoor had gepland.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_192044578
Misschien maar een best of-avondje uitzenden op 16 mei _O_
  Redactie Sport zondag 15 maart 2020 @ 10:56:00 #99
274204 crew  Mexicanobakker
pi_192044607
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 01:16 schreef Poepz0r het volgende:
Gaat niet geannuleerd worden denk ik. Vooral te hoge financiële gevolgen bij annuleren. ESF is zo groot met 300-400 miljoen kijkers. Nee ik geloof niet dat het geannuleerd gaat worden.
Dat kun je ook zeggen van de OS en het EK, gaan die dan ook gewoon door?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_192044833
quote:
10s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:00 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Dat valt wel mee hoor. Er zijn wel wat Europese landen te bedenken die in een kortere tijd een hele show uit de grond kunnen stampen.
En wanneer dat niet het geval is kunnen andere landen eventueel ook hulp aanbieden.

Alleen stel je verschuift het naar september, dan moet je er wel zeker van zijn dat alles dan weer helemaal klaar is. Ook nog wel een risico.
pi_192044881
Ik hoop dat ze het annuleren of uitstellen. Eurovisie zonder publiek is een beetje vreemd.
  zondag 15 maart 2020 @ 11:16:29 #102
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_192044920
Wat gedachten op een rij:

Idealiter zie ik het ook voor me dat het een aantal maanden verschoven wordt. Echter lijkt het mij onmogelijk voor een Ahoy om op een dergelijke korte termijn de venue voor zeven weken weer vrij te spelen.

Mocht het een heel jaar verschoven worden: Een jaar geen songfestival en weinig voorpret voor meer dan 12 maanden lijkt mij niet goed voor het songfestival zelf en zeker ook niet voor de fan community.

Mochten ze kiezen begin april om het zonder publiek te doen, dan alsnog zullen er delegaties zich terugtrekken. Wat een ontzettende domper zou zijn.

Ik hoop in elk geval, wat er ook besloten gaat worden begin April dat de stad Rotterdam (met zijn mega grote investering van 15 (!) miljoen, het hoogste bedrag voor een gaststad ooit) en de Nederlandse fans niet worden vergeten in de besluitvorming.
  zondag 15 maart 2020 @ 11:17:02 #103
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_192044931
Wordt het misschien de eerste esc zonder audience.. misschien nog alleen plaatselijke esc-fans (allen proper getest op corina) in de golden-circle gebied voor wat kleurrijke shots met vlaggetjes.. tribunes wel leeg. Dit zou wel eens de SAFEST-ESC in esc-history kunnen zijn

🤔🤔 // 😷😷
  zondag 15 maart 2020 @ 11:27:41 #104
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_192045117
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:05 schreef molloot200 het volgende:
Sterkte, GeorgeM.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:18 schreef Mlita het volgende:
Jeetje heftig.. veel sterkte!
Laten we ESF uitstellen naar volgende jaar. Rotterdam 2021. Landen kunnen zelf beslissen of ze dezelfde artiesten en liedjes sturen of niet. Gewoon weer een nieuwe competitie. Kaartjes blijven geldig of kunnen worden geretourneerd.
Ik denk dat dit de beste optie is met de minste nadelen.
;(
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:37 schreef TheVulture het volgende:
Sterkte GeorgeM :*
Dankjewel allemaal O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  zondag 15 maart 2020 @ 11:31:06 #105
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_192045184
Wiwi William over de ontwikkelingen.
Fijn om hem eens niet hysterisch te horen praten, maar kalm en met duidelijke taal.


[ Bericht 5% gewijzigd door lashatumbai op 15-03-2020 11:39:45 ]
pi_192045238
Maar zonder publiek zijn er nog steeds heel veel mensen bij betrokken en dichtbij elkaar en moeten de vluchten wel gaan van de delegaties.
Jeangu zei op de radio volgens mij dat zijn team al uit 120 mensen bestaat :D
pi_192045255
Ik ben nog niet bijgelezen, zóveel geschreven sinds vrijdag. Maar alvast mijn mening. Ik ben ook tegen het plaatselijk opnemen van studioversies als alternatief voor het Songfestival.

Leuk wat buitenlandse fans zeggen, maar ik vind dat die minder recht van spreken hebben. Nederland wint, dus Nederland heeft gewoon recht op die organisatie. Nederland bepaalt.

Als het niet wordt uitgesteld omdat de EBU/lidstaten wat anders beslissen, dan graag al het geld te vergoeden aan Nederland, voor álle kosten die gemaakt zijn. Betaald door de EBU/de andere lidstaten.
Hotapnyc
pi_192045328
Iets anders wat ik nog wel uit de hoge EBU-hoed zie komen, maar niet zou toejuichen. Het ESF gaat door, zonder publiek of met studio-optredens. En ter compensatie voor de stad Rotterdam en de fans komt er ergens in de kerstvakantie in Ahoy een nieuwe show: “65 Years of Eurovision, only lost to Corona” jubileumshow. Met de geijkte namen als Sandra Kim, Johnny Logan, Conchita Würst, aangevuld met de winnaar van 2020 en Jeangu. Fans met kaartjes voor het ESF mogen die inwisselen voor deze show, zodat ze in elk geval de winnaar live hebben gezien. En Rotterdam mag tussendoor wat promotiefilmpjes maken (die er op de buitenlandse TV uitgeknipt worden).

Ik hoop dat Sietze en co elk compromisvoorstel in deze richting veto’en.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_192045361
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:35 schreef Cirilico het volgende:
Ik ben nog niet bijgelezen, zóveel geschreven sinds vrijdag. Maar alvast mijn mening. Ik ben ook tegen het plaatselijk opnemen van studioversies als alternatief voor het Songfestival.

Leuk wat buitenlandse fans zeggen, maar ik vind dat die minder recht van spreken hebben. Nederland wint, dus Nederland heeft gewoon recht op die organisatie. Nederland bepaalt.

Als het niet wordt uitgesteld omdat de EBU/lidstaten wat anders beslissen, dan graag al het geld te vergoeden aan Nederland, voor álle kosten die gemaakt zijn. Betaald door de EBU/de andere lidstaten.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Overmacht

(Niet lullig bedoeld, maar dit soort compensatie gaat hooguit vrijwillig komen. NL heeft weinig te willen).
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_192045378
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:39 schreef Fred_B het volgende:
wel uit de hoge EBU-hoed zie komen, maar niet zou toejuichen. Het ESF gaat door, zonder publiek of met studio-optredens. En ter compensatie voor de stad Rotterdam en de fans komt er ergens in de kerstvakantie in Ahoy een nieuwe show: “65 Years of Eurovision, only lost to Corona” jubileumshow. Met de geijkte namen als Sandra Kim, Johnny Logan, Conchita Würst, aangevuld met de winnaa
Liever mijn geld terug dan dit soort ongein. De winnaars van voor het corona-tijdperk kunnen mij gestolen worden.
pi_192045473
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:41 schreef Fred_B het volgende:

[..]

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Overmacht

(Niet lullig bedoeld, maar dit soort compensatie gaat hooguit vrijwillig komen. NL heeft weinig te willen).
Ik weet wat overmacht is. Maar beslissen dat Nederland kosten moet maken maar niet mag profiteren (dus het huidige "plan B"), is geen overmacht.
Hotapnyc
pi_192045548
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:16 schreef lashatumbai het volgende:
Mocht het een heel jaar verschoven worden: Een jaar geen songfestival en weinig voorpret voor meer dan 12 maanden lijkt mij niet goed voor het songfestival zelf en zeker ook niet voor de fan community.
Misschien toch goed om te onthouden dat dit echt maar een klein groepje is. De overgrote meerderheid schakelt in op zaterdagavond en dat is het.

Klinkt misschien hard maar er gaat zoveel een jaar niet door nu, dat is ook geen grote ramp, het in nou eenmaal niet anders.
pi_192045662
Misschien een idee om een Songfestival te houden met alle nummers 2? :D

Voor spek en bonen.
Hotapnyc
pi_192045959
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:35 schreef Cirilico het volgende:
Leuk wat buitenlandse fans zeggen, maar ik vind dat die minder recht van spreken hebben. Nederland wint, dus Nederland heeft gewoon recht op die organisatie. Nederland bepaalt.
Dit idd,
(Edit: hoewel het EBU ook een deel mag meebepalen :P)

(Even spoiler, want lange reactie)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Nashipeer op 15-03-2020 12:20:19 ]
  zondag 15 maart 2020 @ 12:21:28 #115
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_192046147
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:31 schreef GeorgeM het volgende:


Dankjewel :*
De uitslag is er: mijn zwager en zus hebben het Corona virus :'(
Wat erg heel veel sterkte GeorgeM
  zondag 15 maart 2020 @ 12:22:10 #116
92054 Peter
bye
pi_192046160
Uitstel naar de herfst en dan ESC 2021 in juli, ESC 2022 weer in Mei.

Of uitstel naar 2021 met nieuwe nummers..

Of een erg beperkt en gescreend publiek

Die drie opties zie ik. Je wil juist vertier bieden in deze tijden, maar wel verantwoord.
dag
  zondag 15 maart 2020 @ 12:30:56 #117
357663 Aoibhin
pi_192046310
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:31 schreef lashatumbai het volgende:
Wiwi William over de ontwikkelingen.
Fijn om hem eens niet hysterisch te horen praten, maar kalm en met duidelijke taal.
Hij vat het goed samen _O_

Het ESF met alles erop en eraan gaat gewoon niet gebeuren in mei; dat is echt enorm onwaarschijnlijk.
En persoonlijk begin ik ook steeds sterker te denken dat het toch door zal gaan in een andere vorm.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zondag 15 maart 2020 @ 12:34:09 #118
97341 Fred_B
pi_192046353
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:47 schreef Cirilico het volgende:

[..]

Ik weet wat overmacht is. Maar beslissen dat Nederland kosten moet maken maar niet mag profiteren (dus het huidige "plan B"), is geen overmacht.
Ik ken de statuten niet, maar er zal vast iets in staan dat bepaalt dat de EBU het ESF onder bepaalde omstandigheden mag annuleren. Dus als Nederland te veel dwarsligt, kunnen ze dat nog doen en vervangen door een ESF-light vanuit het EBU-hoofdkwartier, waarin Petra en Måns de video’s aan elkaar babbelen.

En nee, dit zal nooit gebeuren, maar is wel een goede stok achter de deur.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 15 maart 2020 @ 12:41:41 #119
97341 Fred_B
pi_192046502
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:51 schreef Em31 het volgende:

[..]

Misschien toch goed om te onthouden dat dit echt maar een klein groepje is. De overgrote meerderheid schakelt in op zaterdagavond en dat is het.
Dat is helemaal niet zo. De nationale voorrondes van veel landen komen in de Top 10 van best bekeken niet-sportprogramma’s van het jaar. En dat soort voorpret en inkomsten voor de nationale omroepen vallen allemaal weg.

Dat niet heel Europa de Albanese voorronde bekijkt, geloof ik ook wel (hoewel er volgens mij best veel internationale kijkers zijn voor MF en San Remo en in de verschillende Oost-Europese landen onderling). Maar al die nationale kijkers bij elkaar vormen ook een miljoenenpubliek.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 15 maart 2020 @ 12:53:17 #120
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_192046711
quote:
15s.gif Op zondag 15 maart 2020 12:21 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Wat erg heel veel sterkte GeorgeM
Dank O+
Ik kreeg net een berichtje van m’n zus dat hij nog zó zwak is en niet eens uit eigen kracht uit bed kan komen :o
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  PR en moderator zondag 15 maart 2020 @ 12:55:15 #121
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192046744
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:31 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Dankjewel :*
De uitslag is er: mijn zwager en zus hebben het Corona virus :'(
Oh jeetje, heel veel beterschap voor hen! :o
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 15 maart 2020 @ 13:02:42 #122
210969 Em31
pi_192046874
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 12:41 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet zo. De nationale voorrondes van veel landen komen in de Top 10 van best bekeken niet-sportprogramma’s van het jaar. En dat soort voorpret en inkomsten voor de nationale omroepen vallen allemaal weg.

Dat niet heel Europa de Albanese voorronde bekijkt, geloof ik ook wel (hoewel er volgens mij best veel internationale kijkers zijn voor MF en San Remo en in de verschillende Oost-Europese landen onderling). Maar al die nationale kijkers bij elkaar vormen ook een miljoenenpubliek.
Het ging me om de fan community die 12 maanden niets te doen hebben.

Maar goed op dit moment zou ik zelfs bij dat soort dingen als voorrondes denken tsja, er zijn ergere dingen. Maar dat is misschien niet gewenst :P
  PR en moderator zondag 15 maart 2020 @ 13:07:36 #123
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192046972
@Greys ik heb er eentje voor de Sietse-samenvatting van onze gedachten:

Als de pandemie nog zodanig speelt dat het sowieso niet met publiek door kan gaan, delegaties verkleind moeten worden, en omringende evenementen (Red carpet, Eurovillage, Euroclub) ook gecancelled moeten worden, is het eigenlijk eveneens onverantwoord om delegaties vanuit heel besmet Europa überhaupt naar een ander deel van besmet Europa af te laten reizen.
Dan blijft de optie over dat landen vanuit eigen land hun inzending kunnen opnemen en dat samengevoegd wordt met beelden vanuit Ahoy, maar dat zou rete oneerlijk zijn (o.a. verschillende landen die op eigen kracht niet gelijke kwaliteit kunnen produceren) en eigenlijk ook de hele essentie van het ESF schrappen. In dat geval kun je het dan dus net zo goed helemaal schrappen en eerlijk blijven tov het concept.
Niets aangepast, want zowel organisatoren, deelnemers/delegaties als de kijker en tickethouder verdienen een fantastisch 65e ESF in Rotterdam, zoals de bedoeling was en zoals door de organisatie perfect uitgevoerd werd. Dus dan maar net zo lang wachten tot dat kan. Bijv. een aantal maanden later, eind zomer/begin herfst (met dan ook in overleg hoe het ESF 2021 aan te pakken dat een aantal maanden minder voorbereidingstijd heeft). Of het hele ESF 2020 op pauze en het 65e ESF in Rotterdam in 2021 doen (met dan in overleg welke artiesten/inzendingen deelnemende landen sturen).

Er moet sowieso 'traditie' aangepast worden door deze uitzonderlijke omstandigheden dit jaar, maar het zou enorm unfair zijn voor organisator+deelnemer+kijker/fan (+de essentie en het concept van het ESF zelf) om zo'n feestelijke editie niet op volle kracht uit te kunnen voeren. In zijn volledigheid uitstellen tot dat kan behoort dan tot veruit de beste optie.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 15 maart 2020 @ 13:08:47 #124
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_192046992
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 12:55 schreef Moira het volgende:

[..]

Oh jeetje, heel veel beterschap voor hen! :o
Dankjewel Moira O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  PR en moderator zondag 15 maart 2020 @ 13:10:40 #125
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192047030
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:31 schreef lashatumbai het volgende:
Wiwi William over de ontwikkelingen.
Fijn om hem eens niet hysterisch te horen praten, maar kalm en met duidelijke taal.
Dit vond ik ook ja! Hele normale fijne stem zo en helder rustig uitgelegd. Goede video!
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zondag 15 maart 2020 @ 13:13:12 #126
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192047069
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:39 schreef Fred_B het volgende:
Iets anders wat ik nog wel uit de hoge EBU-hoed zie komen, maar niet zou toejuichen. Het ESF gaat door, zonder publiek of met studio-optredens. En ter compensatie voor de stad Rotterdam en de fans komt er ergens in de kerstvakantie in Ahoy een nieuwe show: “65 Years of Eurovision, only lost to Corona” jubileumshow. Met de geijkte namen als Sandra Kim, Johnny Logan, Conchita Würst, aangevuld met de winnaar van 2020 en Jeangu. Fans met kaartjes voor het ESF mogen die inwisselen voor deze show, zodat ze in elk geval de winnaar live hebben gezien. En Rotterdam mag tussendoor wat promotiefilmpjes maken (die er op de buitenlandse TV uitgeknipt worden).

Ik hoop dat Sietze en co elk compromisvoorstel in deze richting veto’en.
Dit, en wat Cirilico boven jou zegt ook.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 15 maart 2020 @ 13:21:32 #127
464519 blackswangreen
pi_192047251
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:47 schreef Cirilico het volgende:

[..]

Ik weet wat overmacht is. Maar beslissen dat Nederland kosten moet maken maar niet mag profiteren (dus het huidige "plan B"), is geen overmacht.
Wel als die beslissing wordt geforceerd door overmacht. Er hangt hier een sfeer van 'ze proberen Nederland te naaien'. Dat vind ik nogal Calimero-achtig. Niemand probeert dat, maar er zijn meer belangen dan alleen de host nation.
  PR en moderator zondag 15 maart 2020 @ 13:25:30 #128
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192047311
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:21 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Wel als die beslissing wordt geforceerd door overmacht. Er hangt hier een sfeer van 'ze proberen Nederland te naaien'. Dat vind ik nogal Calimero-achtig. Niemand probeert dat, maar er zijn meer belangen dan alleen de host nation.
Ook dan is de hele boel in z'n geheel uitstellen zodat het én veel geld kost (want dat deed het toch al) maar er óók van de investering terugverdiend kan worden de logischere optie.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zondag 15 maart 2020 @ 13:44:36 #129
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192047655
cornaldm twitterde op zondag 15-03-2020 om 12:43:57 Deze tweet blijft me ontroeren. Flashmob in Taranto - van Italiaanse inzending aankomende #Songfestival . Mocht ESF uiteindelijk niet doorgaan: hoe mooi zou het zijn als er een Europa-verbindend alternatief kwam, in de geest van waarom ESF ooit werd bedacht https://t.co/6KcuTh3GUT reageer retweet
Dit zou trouwens ook wel mooi zijn O+
Hele organisatie van het 65e ESF in Rotterdam een jaar uitgesteld (die deden alles perfect en gaan dan volgend jaar weer verder met het perfect afmaken), tegen die tijd nieuwe inzendingen voor 2021 (landen mogen zelf kiezen of dat dezelfde artiest is), en voor nu voor 2020 dat het gastland met de EBU wat anders moois maakt, met de huidige presentatoren en alle 2020-inzendingen, iets bieden voor 'Europa in lockdown op de bank'.

Dan zit logistiek niks in de weg (behalve het verlies dat alle organisaties en bedrijven toch al lijden wegens het virus) want alles was anders toch al voor het ESF 2021 in die periode gepland, alleen blijft het gastland dan in dit geval Nederland.
En is er voor de ESF-fan die zelf ook in 'paniek' thuis op de bank zit en het ESF mist ook iets geboden, en gelijk mooi voor Europese verbintenis en de herkomst van het ESF O+ Kan in 2021 dan gelijk weer een mooi lijntje worden met de 65e jubileumviering in Rotterdam O+
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  ESF Reporter zondag 15 maart 2020 @ 13:54:01 #130
87554 Cee
Welluk?
pi_192047843
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:31 schreef lashatumbai het volgende:
Wiwi William over de ontwikkelingen.
Fijn om hem eens niet hysterisch te horen praten, maar kalm en met duidelijke taal.
Hele heldere, goed geïnformeerde (alhoewel wij nu weten dat Plan B niet klopt) video. William solo vind ik ook nog altijd best te pruimen. Hij doet dit echt goed.
  zondag 15 maart 2020 @ 14:33:19 #131
464519 blackswangreen
pi_192048778
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:25 schreef Moira het volgende:

[..]

Ook dan is de hele boel in z'n geheel uitstellen zodat het én veel geld kost (want dat deed het toch al) maar er óók van de investering terugverdiend kan worden de logischere optie.
Waarom? Het wordt dan uiteindelijk nog duurder. Tenzij ze nu de meeste kosten krijgen vergoed, wat me zou verbazen.
  zondag 15 maart 2020 @ 14:33:19 #132
427465 Poepz0r
Poepz0r
pi_192048779
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:56 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat kun je ook zeggen van de OS en het EK, gaan die dan ook gewoon door?
Die gaan ook gewoon door, misschien verzet dat wel.
  PR en moderator zondag 15 maart 2020 @ 14:41:46 #133
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192048959
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 14:33 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Waarom? Het wordt dan uiteindelijk nog duurder. Tenzij ze nu de meeste kosten krijgen vergoed, wat me zou verbazen.
De kosten die dit jaar gemaakt zijn ben je als EBU/organisatie sowieso al kwijt, net als alle andere organisaties die lijden aan dit virus en diens gevolgen. De kosten voor volgend jaar moeten toch gemaakt worden, omdat er sowieso elk jaar mei een ESF is. Dus dat schaar je dan niet meer onder de kosten van dit jaar.
Ik denk dat de EBU/deelnemende landen samen vast wel dit drama weten te dekken.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 15 maart 2020 @ 14:47:57 #134
210969 Em31
pi_192049082
Het is daarnaast ook niet zo dat alle investeringen die nu gedaan zijn weggegooid zijn. Je hoeft bijv. niet ineens een heel nieuw podium ofzo.
  zondag 15 maart 2020 @ 14:54:46 #135
484748 Aadrianus
pi_192049204
Ik snap niet zo goed waarom sommigen zo vast blijven houden aan de liedjes die dit jaar zijn geselecteerd als belangrijkste onderdeel waar aan vastgehouden moet worden?

Het is gezien de pandemie gewoon niet mogelijk om dit jaar een normaal ESF te organiseren. Doe iets leuks met al die liedjes, zonder wedstrijdelement, maar juist om de verbroedering in deze Corona tijd te benadrukken.

En volgend jaar is er gewoon weer nieuwe voorpret omdat elk land weer gewoon een nieuwe inzending (al of niet intern) selecteert voor Rotterdam 2021.

Take the loss. Niemand komt ongeschonden uit deze wereldwijde crisis. Waarom zouden nou juist die 41 gekozen liedjes daar wel recht op hebben?
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 15:00:07 #136
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192049304
victoriageorge_ twitterde op zondag 15-03-2020 om 14:57:53 With heavy heart I have to confirm that I will not be doing any of the stops of my promo tour for #Eurovision 2020 in London, Madrid and Amsterdam in March and April. 💙 In times like these we need to be responsible for our health and the people around us and to be disciplined... reageer retweet
  zondag 15 maart 2020 @ 15:53:19 #137
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_192050426
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 12:22 schreef Peter het volgende:
Uitstel naar de herfst en dan ESC 2021 in juli, ESC 2022 weer in Mei.

Of uitstel naar 2021 met nieuwe nummers..

Of een erg beperkt en gescreend publiek

Die drie opties zie ik. Je wil juist vertier bieden in deze tijden, maar wel verantwoord.
Beste vrienden,

Peter (en menig) heeft hier 3 goed-bedachte voorstellen gedaan en het is heel hoogstwaarschijnlijk (sterk vermoeden) dat er i/h EBU hoofdkwartier en in Hilversum rond deze opties/plannen wordt gewerkt.

MAAR dan komt er de ANDERE kritische vraag ivm het JUNIOR-esc.. het voorstel om SENIOR-esc in de herfst te houden en dan MAAR met 1 of 1,5 maand tijd (eind nov of begin dec) overspringen naar het JESC zal ook niet gemakkelijk zijn.

Wat gaat men prefereren;

• Redden van JESC en ESC gewoon 1 jaar verhuizen
• Redden van ESC en JESC gewoon 1 jaar verhuizen
• Redden van ECS en JESC door gewoon het behouden van de beide data waarbij alleen ESC met gescreend publiek zonder de extras in de stad en elders EN met verplicht compacte delegaties van totaal x-aantal mensen direct getest (en voorzien van een technisch snufje voor het opvolgen) eens voet op Nederlandse bodem met een extra ESC-ziekenhuis optie voorbehouden alleen voor de delegaties. ELKE DAG op de voet volgen en esc in Rotterdam realiseerbaar maken. Maar dan elke dag transparante persconferentie houden dat elke delegatie vrijwaard is..

Rotterdam 2020 moet er komen in mei
Hemel en Aarde bewegen om het haalbaar te maken.. kan het ja of neen zullen we midden april te weten komen..

“Fingers crossed.. we are into this together fans.. let’s go to the netherlands..” >> beroemde esc-repliek van de (vrouwelijke) presentatrice esc-2001 aan het begin v/d puntentelling)

👍🇳🇱👍🇳🇱👍🇳🇱👍

[ Bericht 0% gewijzigd door fatix op 15-03-2020 15:59:27 ]
  zondag 15 maart 2020 @ 15:56:14 #138
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_192050474
Sorry .. dubbele verzending van voorafgaande en mag weggeveegd worden
  zondag 15 maart 2020 @ 16:09:50 #139
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_192050787
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 12:53 schreef GeorgeM het volgende:


Dank O+
Ik kreeg net een berichtje van m’n zus dat hij nog zó zwak is en niet eens uit eigen kracht uit bed kan komen :o
Wat naar allemaal . Veel beterschap voor je zus en zwager.
  zondag 15 maart 2020 @ 16:44:53 #140
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_192051538
quote:
99s.gif Op zondag 15 maart 2020 16:09 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Wat naar allemaal . Veel beterschap voor je zus en zwager.
Dank O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  zondag 15 maart 2020 @ 17:18:20 #141
484865 Sableheart
pi_192052397
Nog niet bijgelezen, maar:
kunnen we het alsjeblieft niet de term "een jaar uitstel" gebruiken? Zeg dan gewoon afstel, want in 2021 zou er toch wel een songfestival geweest zijn.
  zondag 15 maart 2020 @ 17:28:39 #142
210969 Em31
pi_192052665
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 17:18 schreef Sableheart het volgende:
Nog niet bijgelezen, maar:
kunnen we het alsjeblieft niet de term "een jaar uitstel" gebruiken? Zeg dan gewoon afstel, want in 2021 zou er toch wel een songfestival geweest zijn.
Het is wat!
  zondag 15 maart 2020 @ 17:36:08 #143
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192052918
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 17:18 schreef Sableheart het volgende:
Nog niet bijgelezen, maar:
kunnen we het alsjeblieft niet de term "een jaar uitstel" gebruiken? Zeg dan gewoon afstel, want in 2021 zou er toch wel een songfestival geweest zijn.
Maar (waarschijnlijk) wel door iemand anders.
Dit jaar niks en na een jaar alsnog dit festival door Nederland georganiseerd is dus uitstel.
Afstel is het door ons georganiseerde festival helemaal niet doen en volgend jaar door naar de volgende, hoe dat dan ook zou worden bepaald wie dat is. Wezenlijk verschil.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 15 maart 2020 @ 17:40:39 #144
163650 Greys
pi_192053071
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 17:18 schreef Sableheart het volgende:
Nog niet bijgelezen, maar:
kunnen we het alsjeblieft niet de term "een jaar uitstel" gebruiken? Zeg dan gewoon afstel, want in 2021 zou er toch wel een songfestival geweest zijn.
Een jaar verschuiven dan.
Dus niet ESF Rotterdam overslaan. Rotterdam wordt dan een jaar uitgesteld. Toch?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 15 maart 2020 @ 18:07:16 #145
484865 Sableheart
pi_192053812
Wat er beschreven wordt, is dat Rotterdam een jaar wordt uitgesteld, en het Eurovisiesongfestival van dit jaar wordt afgelast.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:22 schreef Fred_B het volgende:
Dan even mijn voorkeuren voor het ESF, van ideaal naar verschrikkelijk:

1. Het ESF door laten gaan op de geplande datum, zoals voorzien. Ervan uitgaande dat de Corona-crisis binnen een paar weken piekt en zaken dan terug naar normaal gaan, zoals het in China ook ging. Eventueel met maatregelen voor de vorm, zoals het achterwege laten van de Rode Loper-ceremonie of wat willekeurige feestjes schrappen. De praktijk zal helaas wel anders zijn, dus er zijn nog meer alternatieven.

2. Het ESF uitstellen tot in het najaar, als de gemoederen bedaard zijn, en het dan gewoon zo houden als voorzien in mei. Uiteraard moeten landen wel de gelegenheid krijgen van lied te wijzigen, indien de uitvoerende dan op tournee is. De winnaar krijgt hulp, zowel financieel als technisch, indien dit nodig is om een nieuw ESF tijdig te organiseren, of mag dit desgewenst overlaten aan Duitsland of Rusland ofzo. Dit is de motie Fred_B, waarvoor momenteel steun bestaat in de kamer, alsmede in de gang en op de wc.

3. Plan B+-scenario, waarin het ESF van dit jaar wordt beperkt tot een show waarin elk van de kandidaten studio-optredens uit eigen land stuurt, en de AvroTros en EBU dit aan elkaar praten, aangevuld met Nederlandse intervalacts en openingsoptredens. Omdat dit een ESF-light is, krijgt de winnaar wel de beker, maar niet automatisch het recht om het volgend jaar te organiseren. Vanwege de grote investeringen krijgt Rotterdam hiervoor de eerste keus. Indien Rotterdam ja zegt, kan de show wel worden gemaakt in samenwerking met de omroep van het winnende lied (bijv. 1 of 2 IJslandse presentatoren naast de Nederlandse, invloed bij de intervalacts, postcards, etc.).

4. Vanaf hier wordt het allemaal onwenselijk. Het ESF houden zoals gepland in Rotterdam, maar dan zonder publiek. Uit coulance naar de artiesten, moet hen het recht worden geboden als ze niet naar Rotterdam mogen afreizen, een video-optreden te sturen.

5. Het ESF een jaar uitstellen. Dit is wel het slechtst denkbare. Daarmee zijn veel gemaakte kosten voor niets geweest en moet dat volgend jaar weer gedaan worden, voor maar 1 show. Mocht dit gebeuren, verbied dan in elk geval de liedjes van dit jaar mee te doen. Als dat zou gebeuren, zou het ESF immers tussen nu en begin 2022 voor iets van 20 maanden in een soort vegetatieve toestand raken, waarbij er behoudens de liveshows in 2021 niets nieuws naar buiten komt en er voor de fans helemaal niets te volgen is.
Ook mijn volgorde van voorkeur voor opties.

En sterkte @GeorgeM
  zondag 15 maart 2020 @ 18:07:18 #146
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_192053813
Einde verhaal voor mei. Ik kan me niet voorstellen dat de eerstvolgende editie niet in Rotterdam gaat plaatsvinden. Desnoods mei 2021.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zondag 15 maart 2020 @ 18:11:30 #147
255123 Benny
pi_192053929
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 18:07 schreef Andromache het volgende:
Einde verhaal voor mei. Ik kan me niet voorstellen dat de eerstvolgende editie niet in Rotterdam gaat plaatsvinden. Desnoods mei 2021.
Misschien niet het meest wenselijke scenario, maar lijkt mij eigenlijk wel de meest waarschijnlijke.

Duidelijk is wel dat de meeste voorbereiding stil zal komen te liggen.

Wat een bizar jaar.
  zondag 15 maart 2020 @ 18:18:35 #148
448771 Nexum
pi_192054096
Ik zou het echt gek vinden als we mei 2021 dan aanhouden en dan compleet nieuwe liedjes hebben. Dan hebben we 2020 gewoon voor 50 % geskipt :D
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zondag 15 maart 2020 @ 18:34:49 #149
387283 ShippedFromTheNetherlands
pi_192054441
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 18:18 schreef Nexum het volgende:
Ik zou het echt gek vinden als we mei 2021 dan aanhouden en dan compleet nieuwe liedjes hebben. Dan hebben we 2020 gewoon voor 50 % geskipt :D
Denk dat 2021 flink afgeslankt zal zijn, omroepen hebben teveel geld uitgegeven.
  zondag 15 maart 2020 @ 18:54:46 #150
488616 koffieleuk
pi_192054880
Was een beetje achter met lezen.

@Greys bedankt voor de update van Sietse. Hier meelezen is natuurlijk geen prioriteit, des te mooier zijn berichtje! Ben inderdaad ook blij dat het vermoede Plan B niet waar is.

@GeorgeM Buitengewoon veel sterkte gewenst O+
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  zondag 15 maart 2020 @ 19:03:21 #151
92054 Peter
bye
pi_192055087
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 18:34 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:

[..]

Denk dat 2021 flink afgeslankt zal zijn, omroepen hebben teveel geld uitgegeven.
Hoezo? Ze hebben voor 2021 toch gewoon weer een nieuw budget voor het ESC dan?
dag
  zondag 15 maart 2020 @ 19:06:12 #152
484748 Aadrianus
pi_192055152
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 18:18 schreef Nexum het volgende:
Ik zou het echt gek vinden als we mei 2021 dan aanhouden en dan compleet nieuwe liedjes hebben. Dan hebben we 2020 gewoon voor 50 % geskipt :D
Er worden ergere offers gemaakt in deze coronacrisis. Het gaat maar om wat liedjes. Daar kan best nog wel op een feestelijke manier aandacht aan worden gegeven, maar dan niet in wedstrijd verband. 2020 wordt een uitzonderlijk jaar. Dat geldt voor zo’n beetje de hele wereld.
  zondag 15 maart 2020 @ 19:13:39 #153
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_192055294
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 19:03 schreef Peter het volgende:

[..]

Hoezo? Ze hebben voor 2021 toch gewoon weer een nieuw budget voor het ESC dan?
Inderdaad. Het niet alsof ze een bonus voor een bepaald resultaat op het ESC krijgen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zondag 15 maart 2020 @ 19:14:49 #154
387283 ShippedFromTheNetherlands
pi_192055315
quote:
10s.gif Op zondag 15 maart 2020 19:13 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Inderdaad. Het niet alsof ze een bonus voor een bepaald resultaat op het ESC krijgen.
Meer de deelnemende landen zelf denk ik
  zondag 15 maart 2020 @ 19:17:16 #155
484748 Aadrianus
pi_192055361
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 19:14 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:

[..]
Je moet maar zo denken, de verschillende delegaties besparen ook een hoop kosten als ze niet naar Rotterdam hoeven af te reizen.

Meer de deelnemende landen zelf denk ik
  zondag 15 maart 2020 @ 19:20:56 #156
210969 Em31
pi_192055435
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 19:14 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:

[..]

Meer de deelnemende landen zelf denk ik
Huh hoe bedoel je?
  zondag 15 maart 2020 @ 19:23:25 #157
387283 ShippedFromTheNetherlands
pi_192055496
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 19:20 schreef Em31 het volgende:

[..]

Huh hoe bedoel je?
Vanwege de kosten die ze hadden aan nationale voorrondes.
  zondag 15 maart 2020 @ 19:26:45 #158
484748 Aadrianus
pi_192055558
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 19:23 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:

[..]

Vanwege de kosten die ze hadden aan nationale voorrondes.
Dat heeft toch mooie tv opgeleverd? En sowieso organiseren ze het volgend jaar weer.
  zondag 15 maart 2020 @ 19:32:33 #159
210969 Em31
pi_192055718
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 19:23 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:

[..]

Vanwege de kosten die ze hadden aan nationale voorrondes.
Die shows zijn niet verloren uren ofzo verder. Sommige shows worden zelfs beter bekeken dan het Songfestival zelf.
  zondag 15 maart 2020 @ 19:35:25 #160
387283 ShippedFromTheNetherlands
pi_192055778
Inderr
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 19:26 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Dat heeft toch mooie tv opgeleverd? En sowieso organiseren ze het volgend jaar weer.
Mooie tv inderdaad, maar wel mooie tv die bedoeld was om uiteindelijk tot een kandidaat te komen. Als hetgene waar voor het is georganiseerd niet doorgaat kan dat een flinke strop zijn voor omroepen. Ook evt. platenmaatschappijen waarmee is samengewerkt zullen niet echt heel blij zijn.
  zondag 15 maart 2020 @ 19:37:58 #161
484748 Aadrianus
pi_192055830
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 19:35 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Inderr
[..]

Mooie tv inderdaad, maar wel mooie tv die bedoeld was om uiteindelijk tot een kandidaat te komen. Als hetgene waar voor het is georganiseerd niet doorgaat kan dat een flinke strop zijn voor omroepen. Ook evt. platenmaatschappijen waarmee is samengewerkt zullen niet echt heel blij zijn.
Ja, en? Volg je het nieuws wel? De hele wereld staat zo ongeveer still.....
  zondag 15 maart 2020 @ 19:39:29 #162
387283 ShippedFromTheNetherlands
pi_192055858
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 19:37 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Ja, en? Volg je het nieuws wel? De hele wereld staat zo ongeveer still.....
Ik volg het nieuws zeer goed juist. Zou het uitstel dan ook toejuichen.
  zondag 15 maart 2020 @ 19:40:20 #163
92054 Peter
bye
pi_192055885
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 19:35 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Inderr
[..]

Mooie tv inderdaad, maar wel mooie tv die bedoeld was om uiteindelijk tot een kandidaat te komen. Als hetgene waar voor het is georganiseerd niet doorgaat kan dat een flinke strop zijn voor omroepen. Ook evt. platenmaatschappijen waarmee is samengewerkt zullen niet echt heel blij zijn.
Wat is dan precies de strop? De kans van 1 op 41 dat ze zouden winnen?
dag
  zondag 15 maart 2020 @ 19:43:11 #164
387283 ShippedFromTheNetherlands
pi_192055954
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 19:40 schreef Peter het volgende:

[..]

Wat is dan precies de strop? De kans van 1 op 41 dat ze zouden winnen?
Kosten programma's, platenmaatschappijen.
  zondag 15 maart 2020 @ 19:46:36 #165
387283 ShippedFromTheNetherlands
pi_192056025
Hooguit Italië en Zweden zouden dat nog terug kunnen verdienen
  zondag 15 maart 2020 @ 19:49:01 #166
488753 Bicassie
pi_192056084
Het enige waar ik tevreden mee zou zijn is als ze het gaan uitstellen. :)

Elk andere scenario is een traumatische nachtmerrie... :(
  zondag 15 maart 2020 @ 19:50:23 #167
210969 Em31
pi_192056118
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 19:43 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:

[..]

Kosten programma's, platenmaatschappijen.
Hoe zouden ze de kosten van die programma's dan terugverdienen? Ze besparen juist door niet naar Rotterdam te hoeven.
  zondag 15 maart 2020 @ 19:52:20 #168
210969 Em31
pi_192056160
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 19:46 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Hooguit Italië en Zweden zouden dat nog terug kunnen verdienen
Ik denk dat Italië wel wat beters te doen heeft dan zich druk maken over de kosten van het ESF.
  ESF Reporter zondag 15 maart 2020 @ 19:52:36 #169
87554 Cee
Welluk?
pi_192056168
Ergens krijg ik nu het idee dat ze misschien de 2020 editie met zo veel mogelijk samenwerkende omroepen/EBU doen en dan als benefietavond. Dus ipv bellen om te stemmen kan je bellen om te doneren voor je eigen land. En dan 2021 op herkansing in Rotje.
  zondag 15 maart 2020 @ 19:55:32 #170
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_192056232
Ik denk wel echt dat in de tijd van crisis het nummer van Jeangu nog meer binnen zal komen.
  ESF Reporter zondag 15 maart 2020 @ 20:00:09 #171
87554 Cee
Welluk?
pi_192056344
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 19:55 schreef lashatumbai het volgende:
Ik denk wel echt dat in de tijd van crisis het nummer van Jeangu nog meer binnen zal komen.
Het is mijn favoriet van dit jaar (samen met Bulgarije), ik kan er echter vaak niet naar luisteren omdat ik dan echt (bijna) weer ga huilen.
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 20:05:42 #172
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192056460
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 20:00 schreef Cee het volgende:

[..]

Het is mijn favoriet van dit jaar (samen met Bulgarije), ik kan er echter vaak niet naar luisteren omdat ik dan echt (bijna) weer ga huilen.
And it ain't what I thought it would be ;(
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 15 maart 2020 @ 20:15:26 #173
39237 crew  H_T
2733
pi_192056643
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 19:43 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:

[..]

Kosten programma's, platenmaatschappijen.
De programma's rondom de nationale voorrondes zijn uitgezonden, de reclames zijn verkocht, de SMS-inkomsten zijn binnen. Daarvoor maakt het niet uit of de inzending wint, kansloos 23e wordt, strandt in de halve finale of dat het hele ESF niet door gaat. Elk jaar winnen verreweg de meeste landen niet, en toch is het blijkbaar de moeite om het uit te zenden. Dat doen ze heus niet alleen uit liefde voor het ESF.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 15 maart 2020 @ 20:31:29 #174
357663 Aoibhin
pi_192056957
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 17:36 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Maar (waarschijnlijk) wel door iemand anders.
Dit jaar niks en na een jaar alsnog dit festival door Nederland georganiseerd is dus uitstel.
Afstel is het door ons georganiseerde festival helemaal niet doen en volgend jaar door naar de volgende, hoe dat dan ook zou worden bepaald wie dat is. Wezenlijk verschil.
Inderdaad. Ligt er ook maar net aan hoe je het bekijkt. Als je de nadruk legt op het 'het is een jaarlijkse tv-competitie' en er in 2020 geen ESF is dan kun je het zeker als afstel zien van de editie van dat jaar.

Maar ESF edities en organisaties vind ik niet inwisselbaar met elkaar. Rotterdam 2020 (het oorspronkelijke plan) is niet hetzelfde als Sofia 2021 bijvoorbeeld. De plannen een jaar vooruit schuiven zie ik niet als afstel. Integendeel. Het lijkt er steeds meer op dat het überhaupt de enige manier is waarop het geplande festival alsnog door kan gaan. Anders kan alles juist de prullenbak in om dan volgend jaar in een ander land een heel ander evenement te krijgen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zondag 15 maart 2020 @ 20:31:49 #175
357663 Aoibhin
pi_192056966
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 20:05 schreef Momo het volgende:

[..]

And it ain't what I thought it would be ;(
Ja dit steekt nu wel ;(
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zondag 15 maart 2020 @ 20:47:53 #176
2681 Dave
Aardig op drave
pi_192057408
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 19:52 schreef Cee het volgende:
Ergens krijg ik nu het idee dat ze misschien de 2020 editie met zo veel mogelijk samenwerkende omroepen/EBU doen en dan als benefietavond. Dus ipv bellen om te stemmen kan je bellen om te doneren voor je eigen land. En dan 2021 op herkansing in Rotje.
Mooi idee, kan @Greys dit nog meenemen in haar samenvatting voor Sietse?
:o)
  zondag 15 maart 2020 @ 20:49:38 #177
163567 dollce
pi_192057450
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 19:52 schreef Cee het volgende:
Ergens krijg ik nu het idee dat ze misschien de 2020 editie met zo veel mogelijk samenwerkende omroepen/EBU doen en dan als benefietavond. Dus ipv bellen om te stemmen kan je bellen om te doneren voor je eigen land. En dan 2021 op herkansing in Rotje.
Dat lijkt me wel een mooie oplossing ja.
En van 2021 maken we dan gewoon een Eurivision XL met eventueel meer landen en, ik zeg maar wat, extra shows oid. Dat lijkt me wel tof.
I tried to tease it, but i just pissed it off
  zondag 15 maart 2020 @ 20:55:45 #178
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192057598
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 19:52 schreef Cee het volgende:
Ergens krijg ik nu het idee dat ze misschien de 2020 editie met zo veel mogelijk samenwerkende omroepen/EBU doen en dan als benefietavond. Dus ipv bellen om te stemmen kan je bellen om te doneren voor je eigen land. En dan 2021 op herkansing in Rotje.
Dit lijkt mij een heel mooi idee.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zondag 15 maart 2020 @ 21:02:58 #179
2681 Dave
Aardig op drave
pi_192057774
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 19:52 schreef Cee het volgende:
Ergens krijg ik nu het idee dat ze misschien de 2020 editie met zo veel mogelijk samenwerkende omroepen/EBU doen en dan als benefietavond. Dus ipv bellen om te stemmen kan je bellen om te doneren voor je eigen land. En dan 2021 op herkansing in Rotje.
Bij die tweet van Cornald dacht ik trouwens ook al dat ze hier misschien mee bezig zijn.
:o)
  ESF Reporter zondag 15 maart 2020 @ 21:18:42 #180
87554 Cee
Welluk?
pi_192058166
quote:
14s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:02 schreef Dave het volgende:

[..]

Bij die tweet van Cornald dacht ik trouwens ook al dat ze hier misschien mee bezig zijn.
Ja, vandaar ook mijn post. Ik dacht nog even aan die tweet van Cornald en bedacht me ineens dat hij daar misschien op hintte.
Het maakt me echt niet meer uit hoe ze het dit jaar alternatief invullen, zolang ‘we’ het hier uiteindelijk wel alsnog krijgen.
  zondag 15 maart 2020 @ 21:27:12 #181
255123 Benny
pi_192058404
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 19:52 schreef Cee het volgende:
Ergens krijg ik nu het idee dat ze misschien de 2020 editie met zo veel mogelijk samenwerkende omroepen/EBU doen en dan als benefietavond. Dus ipv bellen om te stemmen kan je bellen om te doneren voor je eigen land. En dan 2021 op herkansing in Rotje.
Dat zou wel een vet idee zijn _O_
  zondag 15 maart 2020 @ 21:31:20 #182
97341 Fred_B
pi_192058492
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:18 schreef Cee het volgende:

[..]

Ja, vandaar ook mijn post. Ik dacht nog even aan die tweet van Cornald en bedacht me ineens dat hij daar misschien op hintte.
Het maakt me echt niet meer uit hoe ze het dit jaar alternatief invullen, zolang ‘we’ het hier uiteindelijk wel alsnog krijgen.
Een ESF zonder winnaar lijkt me daarvoor niet de aangewezen manier. Ik zie niet in hoe dit de Corona-problemen op enige manier vermindert en met 41 inzendingen heb je idealiter toch iets van een voorselectie nodig om de zaterdagavond geen oneindige zit te maken.

Gewoon vooraf aangeven dat de winnaar niet mag organiseren het jaar erna is toch genoeg?
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 15 maart 2020 @ 21:42:31 #183
357663 Aoibhin
pi_192058734
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 19:52 schreef Cee het volgende:
Ergens krijg ik nu het idee dat ze misschien de 2020 editie met zo veel mogelijk samenwerkende omroepen/EBU doen en dan als benefietavond. Dus ipv bellen om te stemmen kan je bellen om te doneren voor je eigen land. En dan 2021 op herkansing in Rotje.
Even overheen gelezen maar dit vind ik wel een mooi idee _O_
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 15 maart 2020 @ 21:51:40 #184
163650 Greys
pi_192058918
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:31 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Een ESF zonder winnaar lijkt me daarvoor niet de aangewezen manier. Ik zie niet in hoe dit de Corona-problemen op enige manier vermindert en met 41 inzendingen heb je idealiter toch iets van een voorselectie nodig om de zaterdagavond geen oneindige zit te maken.

Gewoon vooraf aangeven dat de winnaar niet mag organiseren het jaar erna is toch genoeg?
Halve finales overslaan en één lange uitzending van maken op zaterdag. Punten geven hoeft dan namelijk niet, niemand wint.

En dat mensen in elk land dan bv zo'n boodschap van hoop onderin beeld in zo'n balk kunnen laten komen en dat dat dan iets kost en die opbrengst ten goede komt aan organisatie Rdam 2021 om dat extra mooi en feestelijk te maken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 15 maart 2020 @ 21:56:37 #185
357663 Aoibhin
pi_192059010
Riep het net in de chat van de live-vlog van Eurovoxx, maar als het ESF doorgaat wanneer en in wat voor vorm dan ook dan wil ik een interval act van ESF-fans in meerdere landen die met elkaar (al dan niet in corona-lockdown) vanaf hun balkon/tuin/douche/openstaand raam gezamenlijk ESF-nummers zingen. Zoals die Italianen van laatst _O_ O+
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zondag 15 maart 2020 @ 21:58:12 #186
487157 Nashipeer
pi_192059044
Zou wel een mooie boodschap zijn en bijzonder de geschiedenisboeken in gaan.

Of misschien dat de opbrengst naar de slachtoffers gaat of naar onderzoek naar het virus en vaccins. Een beetje om dat saamhorigheidsgevoel en Open Up-gevoel te bekrachtigen.
  zondag 15 maart 2020 @ 22:00:50 #187
97341 Fred_B
pi_192059107
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Halve finales overslaan en één lange uitzending van maken op zaterdag. Punten geven hoeft dan namelijk niet, niemand wint.

En dat mensen in elk land dan bv zo'n boodschap van hoop onderin beeld in zo'n balk kunnen laten komen en dat dat dan iets kost en die opbrengst ten goede komt aan organisatie Rdam 2021 om dat extra mooi en feestelijk te maken.
Ja, sorry dat ik misschien moeilijk doe, maar welk probleem lossen we hier nu precies mee op? De opbrengsten van de televoting kunnen ook naar de Corona-slachtoffers. En nogmaals, in het allerslechtste geval het uitzenden van 41 videoclips en mensen die daarna via de app hun favoriet kiezen, zal de Corona-crisis echt niet verergeren. Het is dan een ESF-light, dat beter is dan niets en volgend jaar in Rotterdam gecompenseerd kan worden door een echte show.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 15 maart 2020 @ 22:06:54 #188
163650 Greys
pi_192059209
Je doet toch niet moeilijk? Je geeft gewoon jouw visie. Niks mis mee. Het is alsnog niet ideaal en er worden geen problemen mee opgelost maar we roepen ook allemaal maar wat we denken en voelen toch. ;)

Misschien hebben sommige landen hier sowieso wel geen zin in omdat ze veel grotere zorgen hebben.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 15 maart 2020 @ 22:11:07 #189
484748 Aadrianus
pi_192059292
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:00 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ja, sorry dat ik misschien moeilijk doe, maar welk probleem lossen we hier nu precies mee op? De opbrengsten van de televoting kunnen ook naar de Corona-slachtoffers. En nogmaals, in het allerslechtste geval het uitzenden van 41 videoclips en mensen die daarna via de app hun favoriet kiezen, zal de Corona-crisis echt niet verergeren. Het is dan een ESF-light, dat beter is dan niets en volgend jaar in Rotterdam gecompenseerd kan worden door een echte show.
Het wedstrijd element kan er in dit uitzonderlijke jaar toch wel uit gehaald worden. Waarom hou je daar zo aan vast? Saamhorigheid door heel Europa is ook iets moois. Dat hebben we misschien wel meer nodig dan een winnaar dit jaar.
  zondag 15 maart 2020 @ 22:29:03 #190
97341 Fred_B
pi_192059675
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:11 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Het wedstrijd element kan er in dit uitzonderlijke jaar toch wel uit gehaald worden. Waarom hou je daar zo aan vast? Saamhorigheid door heel Europa is ook iets moois. Dat hebben we misschien wel meer nodig dan een winnaar dit jaar.
Het kan eruit gehaald worden natuurlijk, maar dat is niet hoe het ESF ooit bedacht is. Dat is juist om die saamhorigheid te stimuleren met een liedjeswedstrijd. “Sport verbroedert” zogezegd, maar zet één vriendschappelijke wedstrijd van het Nederlands Elftal op, en elke kijker is aan het einde geïrriteerd over het gebrek aan amusementswaarde.

Ik vraag me gewoon af welk nut er mee gediend wordt als er niemand mag winnen. Juist in deze tijd kan iedereen wel een verzetje gebruiken, en één langgerekte rode loperparade is saaie televisie en draagt niets bij aan het oplossen van de Coronaproblemen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 15 maart 2020 @ 22:48:26 #191
484748 Aadrianus
pi_192060175
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:29 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Het kan eruit gehaald worden natuurlijk, maar dat is niet hoe het ESF ooit bedacht is. Dat is juist om die saamhorigheid te stimuleren met een liedjeswedstrijd. “Sport verbroedert” zogezegd, maar zet één vriendschappelijke wedstrijd van het Nederlands Elftal op, en elke kijker is aan het einde geïrriteerd over het gebrek aan amusementswaarde.

Ik vraag me gewoon af welk nut er mee gediend wordt als er niemand mag winnen. Juist in deze tijd kan iedereen wel een verzetje gebruiken, en één langgerekte rode loperparade is saaie televisie en draagt niets bij aan het oplossen van de Coronaproblemen.
Het biedt in ieder geval een podium aan de liedjes van dit jaar, die verder anders geen podium meer zouden krijgen.

Dat het niet voldoet aan wat de oorspronkelijke opzet voldoet heb je ook als je wel een winnaar hebt, maar die niet het volgende festival mag organiseren. Dus er moet ergens een roer omgegooid worden. Vasthouden aan wat ‘normaal’ is, lukt niet in zo’n abnormaal jaar als 2020.
  zondag 15 maart 2020 @ 22:49:24 #192
210969 Em31
pi_192060200
Mooi idee @Cee!
  zondag 15 maart 2020 @ 22:53:37 #193
357663 Aoibhin
pi_192060323
Moet ook wel zeggen dat ik het steeds meer vind wringen om überhaupt nu in deze tijden een gezellige muziekcompetitie door te laten gaan terwijl er gewoon veel mensen ziek zijn en er doden vallen :@
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zondag 15 maart 2020 @ 22:55:05 #194
204179 grazz
pi_192060350
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 19:52 schreef Cee het volgende:
Ergens krijg ik nu het idee dat ze misschien de 2020 editie met zo veel mogelijk samenwerkende omroepen/EBU doen en dan als benefietavond. Dus ipv bellen om te stemmen kan je bellen om te doneren voor je eigen land. En dan 2021 op herkansing in Rotje.
Mooi idee en dan idd volgend jaar de real deal. Ik teken ervoor. Ik vind de liedjes dit jaar toch niet zo geweldig, dus zijn we daar ook meteen van af :P
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 15 maart 2020 @ 22:56:34 #195
163650 Greys
pi_192060377
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:29 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Het kan eruit gehaald worden natuurlijk, maar dat is niet hoe het ESF ooit bedacht is. Dat is juist om die saamhorigheid te stimuleren met een liedjeswedstrijd. “Sport verbroedert” zogezegd, maar zet één vriendschappelijke wedstrijd van het Nederlands Elftal op, en elke kijker is aan het einde geïrriteerd over het gebrek aan amusementswaarde.

Ik vraag me gewoon af welk nut er mee gediend wordt als er niemand mag winnen. Juist in deze tijd kan iedereen wel een verzetje gebruiken, en één langgerekte rode loperparade is saaie televisie en draagt niets bij aan het oplossen van de Coronaproblemen.
Voor mijn gevoel past een winnaar niet nu in deze tijd, die durft dan amper te juichen wellicht. En zonder winnaar is het minder zuur voor het land dat anders zou winnen dat het volgend jaar in NL georganiseerd wordt. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 15 maart 2020 @ 23:11:56 #196
97341 Fred_B
pi_192060723
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:53 schreef Aoibhin het volgende:
Moet ook wel zeggen dat ik het steeds meer vind wringen om überhaupt nu in deze tijden een gezellige muziekcompetitie door te laten gaan terwijl er gewoon veel mensen ziek zijn en er doden vallen :@
Tijdens een gemiddelde Eurovisieweek, of gewoon tijdens elke week, vallen er meer verkeersdoden in Nederland dan dat er tot nu toe in totaal aan Corona-slachtoffers zijn te betreuren in ons land.

quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:56 schreef Greys het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel past een winnaar niet nu in deze tijd, die durft dan amper te juichen wellicht. En zonder winnaar is het minder zuur voor het land dat anders zou winnen dat het volgend jaar in NL georganiseerd wordt. :@
Nee, maar voor IJsland, Litouwen of Bulgarije is het toch even goed heel zuur als ze überhaupt niet mogen proberen om voor het eerst te winnen.

Ik vind niet dat een liedjeswedstrijd nou echt kwalijk vermaak is, terwijl Veronica Inside, DWHN of ZML gewoon lollig blijven doen en Wie Is De Mol en Boer Zoekt Vrouw net zo goed puur voor het vermaak langskomen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 15 maart 2020 @ 23:15:16 #197
484748 Aadrianus
pi_192060802
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:11 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Nee, maar voor IJsland, Litouwen of Bulgarije is het toch even goed heel zuur als ze überhaupt niet mogen proberen om voor het eerst te winnen.

Dat is in het licht van wat anderen op de hele wereld door deze crisis moeten opofferen toch een spreekwoordelijke druppel op de gloeiende plaat.
  zondag 15 maart 2020 @ 23:28:59 #198
92054 Peter
bye
pi_192061093
Hoe was het songfestival tijdens de Cubacrisis of golfoorlog?
dag
  zondag 15 maart 2020 @ 23:37:53 #199
97341 Fred_B
pi_192061250
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:15 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Dat is in het licht van wat anderen op de hele wereld door deze crisis moeten opofferen toch een spreekwoordelijke druppel op de gloeiende plaat.
Met het risico mezelf te herhalen, nog één keer de vraag: hoe wordt de Coronaproblematiek met ook maar 0,00000001% verergerd op het moment dat er in een muziekwedstrijd een favoriet liedje wordt gekozen uit de inzendingen?

Je kan zeggen, ik wil het niet, want ik vind een ESF dat niet exact als normaal is per definitie stom. Dan even goede vrienden, dan hebben we gewoon een ander idee.

Maar ik vind het nog steeds merkwaardig. Leg het ook maar een willekeurige voorbijganger voor. Om de Corona-problemen het hoofd te bieden moet u in uw elleboog niezen, bij koorts binnenblijven, zo veel mogelijk afstand bewaren van anderen en accepteren dat het Songfestival geen winnaar heeft. De eerste reactie zal toch zijn, “huh, waarom dat onderste dan?”
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 16 maart 2020 @ 00:03:25 #200
484748 Aadrianus
pi_192061711
Omdat die winnaar niet het volgende festival mag organiseren, want die eer wordt aan Nederland gegund.
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 00:06:38 #201
375570 crew  Cyan9
pi_192061777
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 00:03 schreef Aadrianus het volgende:
Omdat die winnaar niet het volgende festival mag organiseren, want die eer wordt aan Nederland gegund.
In het scenario van een uitgeklede variant in mei. Ik heb liever dan het verplaatst wordt.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  maandag 16 maart 2020 @ 00:16:17 #202
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_192061965
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:56 schreef Aoibhin het volgende:
Riep het net in de chat van de live-vlog van Eurovoxx, maar als het ESF doorgaat wanneer en in wat voor vorm dan ook dan wil ik een interval act van ESF-fans in meerdere landen die met elkaar (al dan niet in corona-lockdown) vanaf hun balkon / tuin / douche / openstaand raam gezamenlijk ESF-nummers zingen. Zoals die Italianen van laatst _O_ O+
Dit laatste is zeeeerrr interessant.. waarom zullen menig afvragen.. (alweer) het puur toeval wil dat het lied van Italië als “FAI RUMORE” titelt war exact betekent als “Maak Lawaai” in de vertaling.

Ik denk ook dat Cornald tevens hiernaar refereerde in zijn tweet.. daar waar Italianen op hun balkon via een esc-liedje er iets gelukkigs van proberen te maken met als de brede onderbetekenis het ‘medeleven’ zelf door het maken/zingen van muziek.. daar waar de Chinezen in WUHAN zelf via hun balkon gewoonweg schreeuwden van schrik/paniek enz.. dit is wat esc is..

ik denk eigenlijk dat het concept van de POSTCARDS kunnen veranderen en dit kan iets zijn voor @Greys om in haar brief te zetten als alternatief idee. Dat elk broadcaster in eigen land opnames doet van min 40 sec tot 1 minuut van verschillende wijken waar mensen zingen via hun balkon .. en dit als een ODE kan gebruikt worden dat ESC en de muziek die gemaakt wordt voor de esc zelf VEEL MEER naties/mensen verbindt in een emotioneler context.. Dit kan als context zo opgelost worden

#OpenUp to Cope with Corona
#OpenUp to Balcony-music in & beyond Europe
#OpenUp to a jubileum year full of unity

Op deze manier kan/zal esc een immense bijdrage leveren in een jaar zonder winnaar zonder puntenverdeling maar weliswaar volledig gewijd aan het mensenverlies in het algemeen en een breder draagwijdte voor COPING in het virus-jaar. Het vluchtelingen concept was tijdens de interval van 2016 in Stockholm goed op beeld gebracht. Al deze nuances zullen in als esc-archief naslag-materiaal worden voor nieuwe generaties

Ik denk dat wij Nederlands-nuchter genoeg zijn (een woordgebruik door @SietseBakker zelf) om deze editie op intellectueel vlak hoger op te tillen. En ik denk als laatste dat er tijd genoeg is voor een eventueel veranderen van het Postcard-Concept.. op deze manier zullen er geen entries zonder postcard vallen. Elk deelnemend land met haar eigen inbreng ivm het virus-coping concept. Is dit ver gezocht? Zou het echt niet haalbaar zijn?

Als het heel erg moest zijn kunnen we er een speciale uitzending van maken.. “ROTTERDAM 2020 special esc-edition” waar toch de liedjes de revue passeren waarbij dit jaar niet wordt afgelast en de waardige uitstel wordt gedaan tot esc-2021 met totaal nieuwe liedjes en desnoods met meer landen.

🤔🤔🧐🧐😞😞😷😷

[ Bericht 0% gewijzigd door fatix op 16-03-2020 00:29:35 ]
  maandag 16 maart 2020 @ 00:22:51 #203
484748 Aadrianus
pi_192062077
@fatix

Ik denk dat de meesten hier ervan uitgaan dat er dit jaar geen festival meer komt en hopen op Rotterdam 2021 in plaats van een verminkt festival in 2020.
  maandag 16 maart 2020 @ 00:27:49 #204
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_192062164
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 00:22 schreef Aadrianus het volgende:
@:Fatix

Ik denk dat de meeste hier ervan uitgaan of hopen op een Rotterdam 2021 in plaats van een verminkt festival dit jaar.
Dat begrijp ik volkomen.. maar het is alsof we in een tink-tank zitten en ieder doet zijn bijdrage van ideeen om tot een zo best mogelijke oplossing.. maar met intellectueel talent hoeft het ook geen verminkt jaar te zijn.. het kan perfect met intellectuele talenten ideeen en oplossingen een heel speciale editie worden..

dit zogezegd “verminkt” jaar hebben we nodig voor MEER Europa voor meer “music-first-always”.. dit is wat ik denk imho..
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 maart 2020 @ 00:35:06 #205
163650 Greys
pi_192062258
Vergeef me want ik ben op dit moment misschien net iets te emo/bezorfd maar vraag me nu ineens ook af of het wel gepast is om THE HEAT IS GETTING HIGHERRRR LALALA LAAA enzo te gaan galmen terwijl mensen voor hun leven vechten.

Aan de andere kant snap ik dat het kan verbroederen enzo. Maar ik voel toch twijfels. Nou ja bij álles momenteel dus dit is geen uitzondering. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 16 maart 2020 @ 00:41:04 #206
484748 Aadrianus
pi_192062363
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 00:27 schreef fatix het volgende:

[..]

Dat begrijp ik volkomen.. maar het is alsof we in een tink-tank zitten en ieder doet zijn bijdrage van ideeen om tot een zo best mogelijke oplossing.. maar met intellectueel talent hoeft het ook geen verminkt jaar te zijn.. het kan perfect met intellectuele talenten ideeen en oplossingen een heel speciale editie worden..

dit zogezegd “verminkt” jaar hebben we nodig voor MEER Europa voor meer “music-first-always”.. dit is wat ik denk imho..
Dat is alleen niet wat de meesten het liefst willen, want er liggen zoveel mooie plannen klaar om er een niet te vergeten mooi festival van te maken. En we zouden graag zien dat Nederland ook de kans krijgt om dat ten volle uit te mogen voeren ipv nu de rotzooit van de coronacrisis op te lappen tot iets wat nooit echt goed van de grond zal komen.
  maandag 16 maart 2020 @ 00:46:26 #207
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_192062426
Beste vrienden ik stel voor om eens de eerste en laatste minuut (30 seconden) van de interval act van esc 2016 in Stockholm te (her) bekijken / Grey People


Hier zien we duidelijk Scandinavisch talent om via de emoties er iets echt UNITED in EMOTIONS van te maken. Dat de Italianen zichzelf zien en herkennen om via “fai rumore” kracht uit te putten (op de balkons van hun quarantaine) in een periode van medeleven.. voor heel het Europees Continent en internationaal.. de kans bestaat dat andere Europeanen in andere landen dit (balkon-gegeven) ook meemaken, wat niet is gewenst natuurlijk.

muziek is geen sport..
muziek is totaal iets anders.. zoals
muziek verbindt mensen anders op een hoger niveau

[ Bericht 1% gewijzigd door fatix op 16-03-2020 01:08:24 ]
  maandag 16 maart 2020 @ 00:52:37 #208
375990 Pluto1975
pi_192062540
Complimenten voor jullie prachtige oplossingen en spirit. Dat wilde ik even kwijt.
Wat, waar, hoe en wanneer er ook georganiseerd moge worden; het gaat een enorme impact maken, daarvan ben ik overtuigd. En de boodschap kan alleen maar mooier worden dan dat hij al was. Sterkte allen!
  maandag 16 maart 2020 @ 02:04:13 #209
357663 Aoibhin
pi_192063286
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 00:35 schreef Greys het volgende:
Vergeef me want ik ben op dit moment misschien net iets te emo/bezorfd maar vraag me nu ineens ook af of het wel gepast is om THE HEAT IS GETTING HIGHERRRR LALALA LAAA enzo te gaan galmen terwijl mensen voor hun leven vechten.

Aan de andere kant snap ik dat het kan verbroederen enzo. Maar ik voel toch twijfels. Nou ja bij álles momenteel dus dit is geen uitzondering. :@
Precies. Sprak me daar eerder ook nog over uit hier; dat ik het gewoon ergens niet helemaal gepast vind om tijdens zo'n pandemie nog een gezellig muziekfeest (niet op het plein) te gaan zitten organiseren :@

En natuurlijk zijn er ook altijd veel doden van de griep, verkeer, ongevallen, etc. maar een pandemie waar meerdere landen zo mee bezig zijn en waar continu bericht over is, waardoor deelnemende landen in lockdown zitten, vluchten worden geschrapt, er strenge maatregelen gelden voor elk geval van contact, vind ik toch wel wat anders.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 16 maart 2020 @ 07:06:04 #210
210969 Em31
pi_192064353
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:37 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Met het risico mezelf te herhalen, nog één keer de vraag: hoe wordt de Coronaproblematiek met ook maar 0,00000001% verergerd op het moment dat er in een muziekwedstrijd een favoriet liedje wordt gekozen uit de inzendingen?

Je kan zeggen, ik wil het niet, want ik vind een ESF dat niet exact als normaal is per definitie stom. Dan even goede vrienden, dan hebben we gewoon een ander idee.

Maar ik vind het nog steeds merkwaardig. Leg het ook maar een willekeurige voorbijganger voor. Om de Corona-problemen het hoofd te bieden moet u in uw elleboog niezen, bij koorts binnenblijven, zo veel mogelijk afstand bewaren van anderen en accepteren dat het Songfestival geen winnaar heeft. De eerste reactie zal toch zijn, “huh, waarom dat onderste dan?”
Die willekeurige voorbijganger zal waarschijnlijk vooral denken, waarom wordt alles afgelast en gaat het Songfestival in godsnaam door?

Sorry hoor maar wat boeit het nog in zo’n situatie.
  maandag 16 maart 2020 @ 07:20:34 #211
478909 molloot200
alles muziek.
pi_192064449
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 00:35 schreef Greys het volgende:
Vergeef me want ik ben op dit moment misschien net iets te emo/bezorfd maar vraag me nu ineens ook af of het wel gepast is om THE HEAT IS GETTING HIGHERRRR LALALA LAAA enzo te gaan galmen terwijl mensen voor hun leven vechten.

Aan de andere kant snap ik dat het kan verbroederen enzo. Maar ik voel toch twijfels. Nou ja bij álles momenteel dus dit is geen uitzondering. :@
Jup. Gewoon uitstellen die hap. En dan de regel dat de artiesten voor deze ene keer mogen blijven komen een jaar later met hetzelfde nummer. Als ze dat zelf willen. En anders mag dat land gewoon weer een nieuwe voorselectie doen maar het voelt gewoon niet goed voor de artiesten in kwestie dat als het uitgesteld wordt, zij ook gelijk als oud vuil aan de straat worden gezet. Dat kan echt niet. Dan maar een jaar geen voorselecties, who cares, er is wel vaker een jaar een programma niet op tv. (Buitenlandse) ESF-fans moeten wat dat betreft niet zo miepen en kunnen in deze andere tijden best een jaartje wachten op een goed songfestival.
  maandag 16 maart 2020 @ 08:02:46 #212
2681 Dave
Aardig op drave
pi_192064906
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 00:35 schreef Greys het volgende:
Vergeef me want ik ben op dit moment misschien net iets te emo/bezorfd maar vraag me nu ineens ook af of het wel gepast is om THE HEAT IS GETTING HIGHERRRR LALALA LAAA enzo te gaan galmen terwijl mensen voor hun leven vechten.

Aan de andere kant snap ik dat het kan verbroederen enzo. Maar ik voel toch twijfels. Nou ja bij álles momenteel dus dit is geen uitzondering. :@
Hetzelfde werd gisteren ook geopperd voor “Still breathing”. Dat zouden best awkward momenten kunnen zijn, al verstaat de helft het misschien niet.
:o)
  maandag 16 maart 2020 @ 08:24:12 #213
484865 Sableheart
pi_192065226
Voor degenen die willen uitstellen/het competitie element weg willen halen zodat Rotterdam volgend jaar de organisatie zoals hij nu gepland was kan doen: is dat nodig? Afhankelijk van hoe je kijkt zijn er in de beginjaren zeven keer winnaars geweest die het het jaar daarop niet organiseerden. In 2017 ging de organisatie in Kiev dusdanig slecht dat de optie het door een ander land te laten organiseren besproken werd. En mocht Australie ooit winnen, dan is al bekend dat zij het niet zullen organiseren.

Vanuit dat opzicht is het prima mogelijk om van te voren af te spreken dat Nederland volgend jaar organiseerd, ongeacht wie er wint.
  maandag 16 maart 2020 @ 08:52:06 #214
464519 blackswangreen
pi_192065649
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 00:35 schreef Greys het volgende:
Vergeef me want ik ben op dit moment misschien net iets te emo/bezorfd maar vraag me nu ineens ook af of het wel gepast is om THE HEAT IS GETTING HIGHERRRR LALALA LAAA enzo te gaan galmen terwijl mensen voor hun leven vechten.

Aan de andere kant snap ik dat het kan verbroederen enzo. Maar ik voel toch twijfels. Nou ja bij álles momenteel dus dit is geen uitzondering. :@
Het is een dilemma, oorlog, ziekte en dood is er altijd en eigenlijk kun je dan nooit een gezellig liedjesfestival houden. Vorig jaar was het nota bene in Israël, wat vond men in Gaza daarvan? Aan de andere kant, juist in een crisis hebben mensen echt behoefte aan een stukje meaningless entertainment. De beste Amerikaanse musicals werden ook gemaakt toen het in dat land het slechtst ging.
  maandag 16 maart 2020 @ 08:59:53 #215
109683 TheVulture
pi_192065752
Ik verwacht eigenlijk dat we deze week al een bericht krijgen dat het hele circus wordt uitgesteld of afgeblazen. Denk niet dat ze die 3e wave kaartverkoop nog door laten gaan. Europa zit tot minimaal 6 april op slot en dan duurt het nog weken voordat alles weer een beetje op gang komt.

Aboutaleb zal echt niet tot 6 april wachten lijkt me. Zodra ze de agenda van Ahoy in het najaar 6 weken hebben kunnen leeggeven zal de mededeling er wel uit gaan.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 16 maart 2020 @ 09:09:13 #216
210969 Em31
pi_192065882
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 08:02 schreef Dave het volgende:

[..]

Hetzelfde werd gisteren ook geopperd voor “Still breathing”. Dat zouden best awkward momenten kunnen zijn, al verstaat de helft het misschien niet.
Oh god :@ :{
  ESF Reporter maandag 16 maart 2020 @ 09:20:53 #217
87554 Cee
Welluk?
pi_192066124
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 08:02 schreef Dave het volgende:

[..]

Hetzelfde werd gisteren ook geopperd voor “Still breathing”. Dat zouden best awkward momenten kunnen zijn, al verstaat de helft het misschien niet.
Wat dacht je van My last breath en Alive en Violent Thing. |:)
  maandag 16 maart 2020 @ 09:34:59 #218
357663 Aoibhin
pi_192066370
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 09:20 schreef Cee het volgende:

[..]

Wat dacht je van My last breath en Alive en Violent Thing. |:)
Prison en Release Me :P In lockdown
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 16 maart 2020 @ 09:42:18 #219
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_192066485
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 09:20 schreef Cee het volgende:

[..]

Wat dacht je van My last breath en Alive en Violent Thing. |:)
Ook andere/menig titels kunnen in verband gebracht worden; #OpenUp to virus-concept

• 🇫🇷 FRA: the best in me
• 🇸🇮 SLO: (betekenis = water (Slavische talen))
• 🇬🇷 GRE: superGIRL (superVIRUS)
• 🇦🇲 ARM: (corina with) chains on you
• 🇬🇧 UK..: my last breath
• 🇦🇹 AUT: alive
• 🇩🇪 GER: violent thing
• 🇱🇻 LAT: still breathing
• 🇲🇩 MOL: Prison
• 🇧🇪 BEL: release me (bevrijd mij van Corona)
• 🇧🇬 BUL: tears getting sober
• 🇦🇺 AUS: don’t break me
• 🇬🇪 GEO: take me as i am
• 🇮🇹 ITA: fai rumore (maak lawaai)
• 🇹🇩 ROM: alcohol you (when i have the virus)
• 🇨🇾 CYP: running
• ...
  maandag 16 maart 2020 @ 09:46:14 #220
357663 Aoibhin
pi_192066565
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 08:59 schreef TheVulture het volgende:
Ik verwacht eigenlijk dat we deze week al een bericht krijgen dat het hele circus wordt uitgesteld of afgeblazen. Denk niet dat ze die 3e wave kaartverkoop nog door laten gaan. Europa zit tot minimaal 6 april op slot en dan duurt het nog weken voordat alles weer een beetje op gang komt.

Aboutaleb zal echt niet tot 6 april wachten lijkt me. Zodra ze de agenda van Ahoy in het najaar 6 weken hebben kunnen leeggeven zal de mededeling er wel uit gaan.
Ja, dat verwacht ik ook. 6 april is een krappe maand verder. Ik verwacht niet dat ze écht zo lang gaan wachten tot het nemen van een definitief besluit.

Achter de schermen zal het ook al wel lang duidelijk zijn denk ik dat het sowieso niet door kan gaan en er vooral druk overlegd worden over hoe en wanneer dan wel.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 16 maart 2020 @ 09:48:04 #221
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192066604
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 08:24 schreef Sableheart het volgende:
Voor degenen die willen uitstellen/het competitie element weg willen halen zodat Rotterdam volgend jaar de organisatie zoals hij nu gepland was kan doen: is dat nodig? Afhankelijk van hoe je kijkt zijn er in de beginjaren zeven keer winnaars geweest die het het jaar daarop niet organiseerden. In 2017 ging de organisatie in Kiev dusdanig slecht dat de optie het door een ander land te laten organiseren besproken werd. En mocht Australie ooit winnen, dan is al bekend dat zij het niet zullen organiseren.

Vanuit dat opzicht is het prima mogelijk om van te voren af te spreken dat Nederland volgend jaar organiseerd, ongeacht wie er wint.
Heel makkelijk af te spreken, maar je gaat er dan ook wel even heel makkelijk vanuit dat elk land (ik noem als voorbeeld een Rusland) daar wel mee akkoord zal gaan.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 16 maart 2020 @ 09:52:07 #222
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_192066680
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 08:59 schreef TheVulture het volgende:
Ik verwacht eigenlijk dat we deze week al een bericht krijgen dat het hele circus wordt uitgesteld of afgeblazen. Denk niet dat ze die 3e wave kaartverkoop nog door laten gaan. Europa zit tot minimaal 6 april op slot en dan duurt het nog weken voordat alles weer een beetje op gang komt.

Aboutaleb zal echt niet tot 6 april wachten lijkt me. Zodra ze de agenda van Ahoy in het najaar 6 weken hebben kunnen leeggeven zal de mededeling er wel uit gaan.
Ik verwacht dat het afgelast wordt.
  maandag 16 maart 2020 @ 09:54:17 #223
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_192066719
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 08:24 schreef Sableheart het volgende:
En mocht Australie ooit winnen, dan is al bekend dat zij het niet zullen organiseren.
ik denk dat deze informatie niet helemaal juist is.. wat ik weet is dat ALS Australië wint.. dat ze het organiseren in een stad (in Europa) naar keuze / waarbij Londen als eerste zou geprefereerd worden..

🤔🤔 of ben ik fout..
het is research-baar natuurlijk
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 maart 2020 @ 10:11:29 #224
163650 Greys
pi_192067005
Ik heb volledig vrede met wat ze ook beslissen inmiddels.

Het wordt tijd dat de mensen van de organisatie zich voorlopig bezig kunnen houden met hun eigen gezondheid en veiligheid en die van hun familie en zich voorlopig geen zorgen moeten hoeven maken om het Songfestival.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 maart 2020 @ 10:34:59 #225
163650 Greys
pi_192067398
Ik zou jullie wat willen vragen.

Voor degenen met Twitter, zouden jullie eventueel zoiets willen tweeten maar dan in je eigen woorden. Dan gaan we die tweets allemaal retweeten op het ESC account.

Ons ESC Rdam komt er heus wel ooit. Maar het wordt tijd dat de mensen van de organisatie zich met andere dingen bezig kunnen houden imho. Sietse was de eerste die onderstaande likete dus het wordt gewaardeerd.

Miranda_ESF twitterde op maandag 16-03-2020 om 10:17:36 Wát de organisatie van het Songfestival ook beslist, ik heb er volledig vrede mee. Het is tijd dat die mensen zich bezig kunnen houden met hun eigen gezondheid en veiligheid en die van hun familie en zich voorlopig geen zorgen moeten hoeven maken om ESF. 🙏 #OpenUp #ESC2020 reageer retweet
Zet even een linkje hier als je mee wilt doen en getweet hebt ajb. :*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 16 maart 2020 @ 10:51:20 #226
477407 Mandy040986
pi_192067653
Mandy040986 twitterde op maandag 16-03-2020 om 10:50:11 Soms zijn er dingen belangrijker dan het ESF. Blijf gezond. Steun elkaar. Open up to hope. Open up to each other. And let’s party hard when this is over. #ESC2020 #openup reageer retweet
  maandag 16 maart 2020 @ 11:16:38 #227
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_192068072
esc_lashatumbai twitterde op maandag 16-03-2020 om 11:07:32 Als groot Songfestivalfan was het een droom die uitkwam, HET #songfestival vanuit mijn eigen stad #Rotterdam. Inmiddels heb ik er vrede mocht dit niet meer door kunnen gaan. Er zijn écht belangrijkere zaken nu. Mijn hoop: een ESC wat zorgt voor verbinding en troost later dit jaar https://t.co/ly2Uh7VHBj reageer retweet
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 maart 2020 @ 11:17:29 #228
163650 Greys
pi_192068091
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 10:51 schreef Mandy040986 het volgende:
Mandy040986 twitterde op maandag 16-03-2020 om 10:50:11 Soms zijn er dingen belangrijker dan het ESF. Blijf gezond. Steun elkaar. Open up to hope. Open up to each other. And let’s party hard when this is over. #ESC2020 #openup reageer retweet
Dankjewel. Geretweet! O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 16 maart 2020 @ 11:31:22 #229
484748 Aadrianus
pi_192068361
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 07:20 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Jup. Gewoon uitstellen die hap. En dan de regel dat de artiesten voor deze ene keer mogen blijven komen een jaar later met hetzelfde nummer. Als ze dat zelf willen. En anders mag dat land gewoon weer een nieuwe voorselectie doen maar het voelt gewoon niet goed voor de artiesten in kwestie dat als het uitgesteld wordt, zij ook gelijk als oud vuil aan de straat worden gezet. Dat kan echt niet. Dan maar een jaar geen voorselecties, who cares, er is wel vaker een jaar een programma niet op tv. (Buitenlandse) ESF-fans moeten wat dat betreft niet zo miepen en kunnen in deze andere tijden best een jaartje wachten op een goed songfestival.
Sorry, maar er zijn ergere dingen in het leven. Je zult je baan maar kwijt zijn, omdat het bedrijf waar je voor werkt failliet is door deze crisis. Je zult maar een geliefde oma kwijt zijn, die je anders misschien nog jaren bij he had gehad. Je zult je bedrijf maar kwijt raken omdat je het vanwege alle maatregelen hebt moeten sluiten. Je zult maar jaren sporten en trainen om precies op tijd voor de Olympische Spelen te kunnen pieken en volgende week horen dat het niet door kan gaan.
Die uitgekozen artiesten met hun liedjes zijn niet zielig. Ze kunnen altijd weer opnieuw proberen om mee te doen, toch?
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 11:55:40 #230
375570 crew  Cyan9
pi_192068836
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:31 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Sorry, maar er zijn ergere dingen in het leven. Je zult je baan maar kwijt zijn, omdat het bedrijf waar je voor werkt failliet is door deze crisis. Je zult maar een geliefde oma kwijt zijn, die je anders misschien nog jaren bij he had gehad. Je zult je bedrijf maar kwijt raken omdat je het vanwege alle maatregelen hebt moeten sluiten. Je zult maar jaren sporten en trainen om precies op tijd voor de Olympische Spelen te kunnen pieken en volgende week horen dat het niet door kan gaan.
Die uitgekozen artiesten met hun liedjes zijn niet zielig. Ze kunnen altijd weer opnieuw proberen om mee te doen, toch?
Zo kun je natuurlijk alles relativeren, en er zijn ook zeker ergere dingen. Maar waarom niet gewoon de optie geven aan de artiesten om als inzending aan te blijven voor de uitgestelde editie?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  maandag 16 maart 2020 @ 12:12:35 #231
484748 Aadrianus
pi_192069186
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:55 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Zo kun je natuurlijk alles relativeren, en er zijn ook zeker ergere dingen. Maar waarom niet gewoon de optie geven aan de artiesten om als inzending aan te blijven voor de uitgestelde editie?
Volgend jaar moeten alle liedjes weer een gelijke kans krijgen. Dat werkt niet als landen een liedje in sturen dat al een jaar bestaat en overal te zien en te horen is.
  maandag 16 maart 2020 @ 12:23:17 #232
163567 dollce
pi_192069428
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 12:12 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Volgend jaar moeten alle liedjes weer een gelijke kans krijgen. Dat werkt niet als landen een liedje in sturen dat al een jaar bestaat en overal te zien en te horen is.
Je zou de artiesten de mogelijkheid kunnen bieden om alsnog mee te doen, maar wel met een ander nummer dan.
I tried to tease it, but i just pissed it off
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 maart 2020 @ 12:26:10 #233
163650 Greys
pi_192069496
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:16 schreef lashatumbai het volgende:
esc_lashatumbai twitterde op maandag 16-03-2020 om 11:07:32 Als groot Songfestivalfan was het een droom die uitkwam, HET #songfestival vanuit mijn eigen stad #Rotterdam. Inmiddels heb ik er vrede mocht dit niet meer door kunnen gaan. Er zijn écht belangrijkere zaken nu. Mijn hoop: een ESC wat zorgt voor verbinding en troost later dit jaar https://t.co/ly2Uh7VHBj reageer retweet
Dankjewel O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 16 maart 2020 @ 12:36:04 #234
477407 Mandy040986
pi_192069721
Ook even hier. *;

  maandag 16 maart 2020 @ 12:37:24 #235
427465 Poepz0r
Poepz0r
pi_192069747
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 12:23 schreef dollce het volgende:

[..]

Je zou de artiesten de mogelijkheid kunnen bieden om alsnog mee te doen, maar wel met een ander nummer dan.
Waarom een ander nummer? Gewoon met deze inzending?
  maandag 16 maart 2020 @ 12:52:01 #236
477407 Mandy040986
pi_192070108
*;

  maandag 16 maart 2020 @ 13:08:09 #237
443801 RipCity
pi_192070436
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 12:36 schreef Mandy040986 het volgende:
Ook even hier. *;

[ afbeelding ]
Ja post t lekker op je Hyves of MySpace
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 16 maart 2020 @ 13:08:57 #238
477407 Mandy040986
pi_192070447
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 13:08 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ja post t lekker op je Hyves of MySpace
Hou jij je er lekker buiten. :)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 maart 2020 @ 13:37:40 #239
163650 Greys
pi_192070955
Hou het ff gezellig.
Lekker belangrijk allemaal.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 16 maart 2020 @ 15:14:38 #240
484748 Aadrianus
pi_192072931
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 12:37 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Waarom een ander nummer? Gewoon met deze inzending?
Dat levert dan volgend jaar een festival op met behoorlijk afgelebberde nummers. En met nummers die door sommige landen voor veel geld behoorlijk het internet op worden gepusht (ik noem een Rusland bijvoorbeeld, waardoor er een erg ongelijke strijd volgt. Wie zit daar op te wachten?
  maandag 16 maart 2020 @ 15:15:45 #241
427465 Poepz0r
Poepz0r
pi_192072958
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 15:14 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Dat levert dan volgend jaar een festival op met behoorlijk afgelebberde nummers. En met nummers die door sommige landen voor veel geld behoorlijk het internet op worden gepusht (ik noem een Rusland bijvoorbeeld, waardoor er een erg ongelijke strijd volgt. Wie zit daar op te wachten?
Afgelebberde nummers? Mwa staging is ook heel belangrijk natuurlijk.
  maandag 16 maart 2020 @ 15:45:20 #242
109683 TheVulture
pi_192073593
Een verschuiving naar 2021 lijkt me ook helemaal niet nodig. Er moet best wel een mouw aan te passen zijn dat je met de huidige inzendngen de show verplaatst naar september/oktober. Als het productietechnisch lastig wordt zou je zelfs nog kunnen overwegen om de juniorvariant een jaar over te slaan vanuit EBU-oogpunt.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 16 maart 2020 @ 15:48:40 #243
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_192073646
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Guanabana op 16-03-2020 15:49:17 (Verkeerde topic) ]
Koel en donker bewaren
  maandag 16 maart 2020 @ 16:19:59 #244
210969 Em31
pi_192074268
Ook geen Koningsdag, we zullen vast eerder dan begin april iets horen, want dit wordt 'm niet.
  ESF Reporter maandag 16 maart 2020 @ 16:37:31 #245
87554 Cee
Welluk?
pi_192074684
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 15:45 schreef TheVulture het volgende:
Een verschuiving naar 2021 lijkt me ook helemaal niet nodig. Er moet best wel een mouw aan te passen zijn dat je met de huidige inzendngen de show verplaatst naar september/oktober. Als het productietechnisch lastig wordt zou je zelfs nog kunnen overwegen om de juniorvariant een jaar over te slaan vanuit EBU-oogpunt.
Maar dan moet je echt 100% zeker zijn dat het echt veilig is om weer duizenden mensen bij elkaar in een zaal te zetten. Want een tweede kans op uitstel krijg je daarna niet meer denk ik.
Er zijn al wel concerten verplaatst naar juni en zo en dat vind ik eerlijk gezegd al ambitieus.
  maandag 16 maart 2020 @ 17:20:37 #246
-1 #ANONIEM
pi_192075690
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 16:19 schreef Em31 het volgende:
Ook geen Koningsdag, we zullen vast eerder dan begin april iets horen, want dit wordt 'm niet.
Zuur voor Maastricht. Geen koningsdag, geen songfestival. 2020 is een jaar om snel te vergeten in Limburg.
  maandag 16 maart 2020 @ 17:52:02 #247
2681 Dave
Aardig op drave
pi_192076419
..

[ Bericht 50% gewijzigd door Dave op 16-03-2020 17:55:56 ]
:o)
  maandag 16 maart 2020 @ 18:00:26 #248
387283 ShippedFromTheNetherlands
pi_192076634
Lees net bij Songfestivalweblog dat er morgen overleg is binnen de referentiegroep
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 18:08:22 #249
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192076807
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 18:00 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Lees net bij Songfestivalweblog dat er morgen overleg is binnen de referentiegroep
songfestivalNL twitterde op maandag 16-03-2020 om 17:57:47 Volgens de Tsjechen overlegt de referentiegroep morgenochtend over de stand van zaken mbt het songfestival https://t.co/ex9dbxzz3p reageer retweet
  PR en moderator maandag 16 maart 2020 @ 18:17:59 #250
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192077006
Beter maakt die referentiegroep ff hard dat de enige optie is om de hele boel in z'n geheel te verplaatsen (desnoods dus een jaar) :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 16 maart 2020 @ 18:31:14 #251
-1 #ANONIEM
pi_192077272
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 18:17 schreef Moira het volgende:
Beter maakt die referentiegroep ff hard dat de enige optie is om de hele boel in z'n geheel te verplaatsen (desnoods dus een jaar) :@
De echte fans die reageren op wiwiblogs ( :') ) gaan dan kapot. Dat kunnen ze niet aan. Een jaar geen songfestival.
  maandag 16 maart 2020 @ 18:35:36 #252
-1 #ANONIEM
pi_192077381
quote:
If they had each participant perform in their own country I would like to see a smaller replica of the Eurovision stage made for each country. At least then the transition between each act would be seem less and would feel like it’s all being done on the same stage.
_O-
  PR en moderator maandag 16 maart 2020 @ 19:17:09 #253
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192078516
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 18:31 schreef 18.32 het volgende:

[..]

De echte fans die reageren op wiwiblogs ( :') ) gaan dan kapot. Dat kunnen ze niet aan. Een jaar geen songfestival.
Ze zullen dan vast wel iets op afstand voor 'tussentijds' maken, ze moeten tenslotte toch nog iets met de huidige inzendingen die ze volgend jaar niet meer kunnen gebruiken (ook al sturen ze dezelfde artiest).
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 16 maart 2020 @ 19:26:33 #254
478909 molloot200
alles muziek.
pi_192078751
Ik zie nog steeds niet waarom de inzendingen vervangen moeten worden als het eind dit jaar doorgaat eerlijk gezegd :@ Het wordt toch al een bijzondere editie. Dan kan voor die ene bijzondere keer de regels toch een keer aangepast worden door de EBU?
  maandag 16 maart 2020 @ 19:29:45 #255
484748 Aadrianus
pi_192078817
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:26 schreef molloot200 het volgende:
Ik zie nog steeds niet waarom de inzendingen vervangen moeten worden als het eind dit jaar doorgaat eerlijk gezegd :@ Het wordt toch al een bijzondere editie. Dan kan voor die ene bijzondere keer de regels toch een keer aangepast worden door de EBU?
Reken er niet op dat het aan het eind van dit jaar doorgaat. We mogen blij zijn als we volgend jaar rond deze tijd kunnen zeggen dat het virus beheersbaar is.
  maandag 16 maart 2020 @ 19:33:05 #256
478909 molloot200
alles muziek.
pi_192078889
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:29 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Reken er niet op dat het aan het eind van dit jaar doorgaat. We mogen blij zijn als we volgend jaar rond deze tijd kunnen zeggen dat het virus beheersbaar is.
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:29 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Reken er niet op dat het aan het eind van dit jaar doorgaat. We mogen blij zijn als we volgend jaar rond deze tijd kunnen zeggen dat het virus beheersbaar is.
Ja, over een jaar dan. Maar ook dan blijft het een uitgestelde editie, en niet een nieuwe editie. Wat wil zeggen dat de liedjes van deze editie in wezen al ingediend zijn, en worden uitgesteld en dus mogen blijven staan lijkt mij (en wat mij betreft).
  maandag 16 maart 2020 @ 19:43:36 #257
484748 Aadrianus
pi_192079162
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:33 schreef molloot200 het volgende:

[..]

[..]

Ja, over een jaar dan. Maar ook dan blijft het een uitgestelde editie, en niet een nieuwe editie. Wat wil zeggen dat de liedjes van deze editie in wezen al ingediend zijn, en worden uitgesteld en dus mogen blijven staan lijkt mij (en wat mij betreft).
Omdat volgend jaar landen als Zweden, Denemarken, Noorwegen, Italië etc gewoon weer hun nationale selectie gaan organiseren. Omdat dat voor die landen net zo’n groot event is als het ESF zelf. Omdat fans graag weer in spanning willen zijn voor wat er uiteindelijk in Rotterdam 2021 te zien zal zijn.

ESF 2020 komt er niet, als gevolg van een wereldwijde crisis. Dat is inclusief de liedjes die voor 2020 uitverkoren zijn. Met die liedjes zal iets anders worden gedaan, waardoor ze niet in de vergetelheid raken. Maar je kunt geen wedstrijd meer houden die nog dezelfde spanning oplevert, als... ik noem maar wat, de inzending van IJsland ondertussen al een Europese hit is geworden.

Waarom hang je zo aan die liedjes? Dat vraag ik me af.
  maandag 16 maart 2020 @ 19:44:33 #258
210969 Em31
pi_192079185
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:33 schreef molloot200 het volgende:

[..]

[..]

Ja, over een jaar dan. Maar ook dan blijft het een uitgestelde editie, en niet een nieuwe editie. Wat wil zeggen dat de liedjes van deze editie in wezen al ingediend zijn, en worden uitgesteld en dus mogen blijven staan lijkt mij (en wat mij betreft).
Ik zou ook zeggen, laat de landen/artiesten gewoon zelf kiezen :Y
  maandag 16 maart 2020 @ 19:53:01 #259
-1 #ANONIEM
pi_192079407
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:43 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Omdat volgend jaar landen als Zweden, Denemarken, Noorwegen, Italië etc gewoon weer hun nationale selectie gaan organiseren. Omdat dat voor die landen net zo’n groot event is als het ESF zelf. Omdat fans graag weer in spanning willen zijn voor wat er uiteindelijk in Rotterdam 2021 te zien zal zijn.

ESF 2020 komt er niet, als gevolg van een wereldwijde crisis. Dat is inclusief de liedjes die voor 2020 uitverkoren zijn. Met die liedjes zal iets anders worden gedaan, waardoor ze niet in de vergetelheid raken. Maar je kunt geen wedstrijd meer houden die nog dezelfde spanning oplevert, als... ik noem maar wat, de inzending van IJsland ondertussen al een Europese hit is geworden.

Waarom hang je zo aan die liedjes? Dat vraag ik me af.
Waarom hang je zo aan die nationale selecties? Dat vraag ik me af.
  maandag 16 maart 2020 @ 20:10:59 #260
469185 DJ11
Radio 49
pi_192079853
Ik kan me niet meer voorstellen dat het Songfestival doorgaat. Hooguit nog een vorm waarbij er vanuit elk land een live optreden of videoclip wordt uitgezonden, met presentatie vanuit een lege tv-studio in Nederland. Meer beslist niet.

Erg jammer voor iedereen die eraan gewerkt heeft.
  maandag 16 maart 2020 @ 20:23:03 #261
484748 Aadrianus
pi_192080127
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:53 schreef 18.32 het volgende:

[..]

Waarom hang je zo aan die nationale selecties? Dat vraag ik me af.
Ik helemaal niet. Maar in de betreffende landen waar dat georganiseerd wordt, zullen ze daar niet zo makkelijk afstand van nemen. Want er kijken heel veel mensen naar, en naar uit.
  maandag 16 maart 2020 @ 20:26:36 #262
92054 Peter
bye
pi_192080216
Alle bezoekers moeten het nu krijgen en in mei immuun zijn. Opgelost :+
dag
  maandag 16 maart 2020 @ 20:42:16 #263
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_192080578
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:26 schreef Peter het volgende:
Alle bezoekers moeten het nu krijgen en in mei immuun zijn. Opgelost :+
:D de eerste 7.000 gevallen krijgen een gratis ticket ^O^
  maandag 16 maart 2020 @ 21:28:04 #264
357663 Aoibhin
pi_192081576
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 18:35 schreef 18.32 het volgende:

[..]

_O-
Man man man wat een droevenis. Er is ook echt nog tijd om in twee maanden 40 extra podia te bouwen _O- :')
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 16 maart 2020 @ 22:10:21 #265
-1 #ANONIEM
pi_192082504
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:28 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Man man man wat een droevenis. Er is ook echt nog tijd om in twee maanden 40 extra podia te bouwen _O- :')
En heeft San Marino een gymzaal beschikbaar waar zo'n groot podium past?
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 22:16:05 #266
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192082642
Verplaatsen naar September ofzo is volgens mij nog steeds geen garantie dat het wel door kan gaan.... dit duurt nog wel even...
  ESF Reporter maandag 16 maart 2020 @ 22:18:34 #267
87554 Cee
Welluk?
pi_192082721
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:16 schreef Momo het volgende:
Verplaatsen naar September ofzo is volgens mij nog steeds geen garantie dat het wel door kan gaan.... dit duurt nog wel even...
Ik zou dat ook echt niet aandurven.
  maandag 16 maart 2020 @ 22:20:21 #268
387283 ShippedFromTheNetherlands
pi_192082779
Zou er morgen meteen al iets bekend worden over Songfestival?
  maandag 16 maart 2020 @ 22:20:53 #269
484748 Aadrianus
pi_192082803
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:18 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik zou dat ook echt niet aandurven.
Dat. En dat de planning voor het volgende ESF in mei 2021 wherever dan wel erg krap wordt.
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 22:22:40 #270
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192082869
Ik ben bang dat plan B toch het echt plan B is... Verplaatsen naar de herfst/winter is geen zekerheid en te krap op 2021. Helemaal cancellen gaan ze ook niet doen.
  maandag 16 maart 2020 @ 22:24:11 #271
357663 Aoibhin
pi_192082900
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:10 schreef 18.32 het volgende:

[..]

En heeft San Marino een gymzaal beschikbaar waar zo'n groot podium past?
De pipo van dat voorstel denkt misschien dat die ook nog wel even gebouwd kan worden :')
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 16 maart 2020 @ 22:24:55 #272
357663 Aoibhin
pi_192082915
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:16 schreef Momo het volgende:
Verplaatsen naar September ofzo is volgens mij nog steeds geen garantie dat het wel door kan gaan.... dit duurt nog wel even...
Nee, is te vroeg. Dan krijg je grote kans dat het alsnog moet worden gecanceld en nóg een keer uitstel krijg je onnodig gedoe van.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 16 maart 2020 @ 22:25:52 #273
357663 Aoibhin
pi_192082935
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:20 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Zou er morgen meteen al iets bekend worden over Songfestival?
Ik verwacht het wel, of in ieder geval de komende dagen. Ze gaan in ieder geval echt niet wachten tot 6 april.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  ESF Reporter maandag 16 maart 2020 @ 22:38:35 #274
87554 Cee
Welluk?
pi_192083272
Nee, het lijkt me nu ook wel duidelijk dat er te veel onzekeheid is om het risico te nemen na 6 april iets op te gaan bouwen, ook al zóu er verbetering in de situatie zichtbaar zijn. Dan nóg ga je niet meteen een maand later weer een heleboel mensen laten reizen en in groepen bij elkaar laten zitten/staan.
Als je net uit het ziekenhuis bent ontslagen na een heupoperatie ga je de dag daarop ook niet meteen een marathon lopen.
  maandag 16 maart 2020 @ 22:42:18 #275
97341 Fred_B
pi_192083376
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:16 schreef Momo het volgende:
Verplaatsen naar September ofzo is volgens mij nog steeds geen garantie dat het wel door kan gaan.... dit duurt nog wel even...
Ik zou wel zeggen dat als je uitstelt tot het najaar en er dan nog steeds problemen blijken te zijn, het ESF van 2021 in normale vorm ook nadrukkelijk op de tocht komt te staan.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:11:22 #276
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_192084106
Ik denk dat we alle denkbare formules hier hebben geformuleerd.. wat ik denk dat zeker is dat 1// deze 2020-editie wordt afgelast EN uitgesteld naar 2021.. 2// dat ze iets creatiefs kunnen/gaan doen met de liedjes.. zoals een 2020-CD maar geen 2020 DVD..

OFFFFF

dat er in een ZEER uitzonderlijk geval een esc2020 komt zonder publiek en dat er gewoon de rehearsals komen met de semis en de jury show erachteraan.. dat deze 3-jury-shows ook de beelden zullen zijn voor Europa/wereld op tv.

Finaal gaan de delegaties naar huis direct na de jury shows.. de eerste 10 van elke semi wordt op video gewoon samen met de hostnatie en big-5 aan elkaar vastgeplakt voor de finale.. geen green-room MAAR wel een live puntentelling van de jury en televotes.. een droog of light-esc is misschien een nieuwe terminologie die zijn intrede zal/gaat doen in esc-history. Maar wel de postcards-concept veranderen dat er gefilmd wordt in het land v/d artiest zodat alle postcards dezelfde motief hebben.. en als laatste dat er duidelijk werk wordt gemaakt ivm #openup to Coping-with-Corona >> 3E

• meer Emancipatie
• meer Europa
• meer Emotie/oneel unity

🤔🤔😞😞🧐🧐😷😷
  maandag 16 maart 2020 @ 23:23:46 #277
488655 joko97
pi_192084385
.

[ Bericht 99% gewijzigd door joko97 op 16-03-2020 23:25:29 ]
  maandag 16 maart 2020 @ 23:25:01 #278
488655 joko97
pi_192084417
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:23 schreef joko97 het volgende:
Dat nummer van Benny is echt nice geworden.
Voor de rest heb ik me de laatste dagen niet alleen thuis geïsoleerd, maar ook van alle meningen die rond vliegen over iedereen en alles including nieuws, ik kan gewoon moeilijk beseffen wat er allemaal gebeurt in de wereld op dit moment. Ik ben jong maar dit is echt het meeste vreemde wat ik ooit heb mee heb gemaakt. Alle leuke evenementen die gepland stonden gaan waarschijnlijk niet meer door, studie die vertraagd word, een crisis...
Laten we allemaal wat lief voor elkaar zijn in deze tijd.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 00:04:43 #279
387283 ShippedFromTheNetherlands
pi_192085009
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:22 schreef Momo het volgende:
Ik ben bang dat plan B toch het echt plan B is... Verplaatsen naar de herfst/winter is geen zekerheid en te krap op 2021. Helemaal cancellen gaan ze ook niet doen.
en we zullen dan pech hebben wat betreft organisatie in 2021, tenzij Jeangu wint of misschien een kleiner land. Denk wel dat als plan B er toch komt dat het het songfestival voorgoed gaat veranderen, andere omroepen gaan dit ook willen als zij organiseren (minder kosten namelijk voor omroep)

[ Bericht 11% gewijzigd door ShippedFromTheNetherlands op 17-03-2020 00:15:32 ]
  dinsdag 17 maart 2020 @ 00:48:58 #280
137596 TLC
pi_192085590
Sla een jaar ESF over en volgend jaar vrolijk verder :) tis niet het einde van de wereld als je een paar daagjes per jaar geen ESF hebt.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 17 maart 2020 @ 07:06:00 #281
-1 #ANONIEM
pi_192087641
Kunnen ze niet gewoon met augmented reality het publiek erin plakken? Gewoon minder shots van de zaal en eventueel combineren met beelden van voorgaande jaren.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 07:07:26 #282
-1 #ANONIEM
pi_192087650
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:04 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:

[..]

en we zullen dan pech hebben wat betreft organisatie in 2021, tenzij Jeangu wint of misschien een kleiner land. Denk wel dat als plan B er toch komt dat het het songfestival voorgoed gaat veranderen, andere omroepen gaan dit ook willen als zij organiseren (minder kosten namelijk voor omroep)
Ik denk niet dat een Plan B Nederland een kostenbesparing gaat opleveren. Het gaat ons eerder meer geld kosten.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 07:25:46 #283
484865 Sableheart
pi_192087758
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:33 schreef molloot200 het volgende:

[..]

[..]

Ja, over een jaar dan. Maar ook dan blijft het een uitgestelde editie, en niet een nieuwe editie. Wat wil zeggen dat de liedjes van deze editie in wezen al ingediend zijn, en worden uitgesteld en dus mogen blijven staan lijkt mij (en wat mij betreft).
Dat hangt er van af wat het songfestival voor je is. Voor degenen voor wie het een jaarlijks festival is, is de editie van 2020 dan afgelast, en is 2021 wel degelijk een nieuwe editie.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:17:10 #284
357663 Aoibhin
pi_192088238
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:04 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:

[..]

en we zullen dan pech hebben wat betreft organisatie in 2021, tenzij Jeangu wint of misschien een kleiner land. Denk wel dat als plan B er toch komt dat het het songfestival voorgoed gaat veranderen, andere omroepen gaan dit ook willen als zij organiseren (minder kosten namelijk voor omroep)
Plan B klopt niet. Sietse zei het zelf.

En in het geval dat wel zou gebeuren zou de EBU in zo'n geval echt ook wel stellen dat zoiets in de toekomst alleen mag in HEEL uitzonderlijke situaties zoals nu.
En omroepen/delegaties zullen denk ik toch echt ook wel een mooi ESF willen organiseren met alles erop en eraan, ondanks eventuele extra kosten.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:01:44 #285
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_192088826
Plan B, zonder publiek, is een financiele strop en hoe wil je die artiesten door alle quarantaines en no fly's hierheen halen? Lokaal optreden en streamen is helemaal een gaar idee.

Ik gok uitstellen naar eind 2020. Een kerst eurovision. Die dan vervolgens zo bevalt, dat het altijd met kerst gaat worden :D Of anders naar Mei 2021.
Dum de dum
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:38:51 #286
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192089598
Nou, na de toespraak van Mark van gisteren zie ik het helemaal niet meer in Nederland gebeuren.
Wie gaat immers zijn artiesten, teams en fans nog hierheen sturen als wij hier zogenaamd gecontroleerd de meerderheid van het volk besmet gaan laten raken. Normaal laat je je inenten voor je naar zo'n land gaat, maar dat kan zonder vaccin nog niet.

Ik houd nu iig vol rekening met enkel een tv registratie, geen publiek, jammer voor ons.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:39:41 #287
487157 Nashipeer
pi_192089612
Het is niet helemaal duidelijk voor mij waar die tekst vandaan komt en wie de bron is, maar er staat iig in dat ze het door willen gaan, niet om financiële redenen maar symbolische redenen, om Europa samen te brengen in moeilijke tijden, net als na de oorlog. Er wordt gesproken over 6 of 13 juni als Finaledag. Maar nogmaals ik weet niet hoe serieus de bron is
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:39:57 #288
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192089618
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:17 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Plan B klopt niet. Sietse zei het zelf.

En in het geval dat wel zou gebeuren zou de EBU in zo'n geval echt ook wel stellen dat zoiets in de toekomst alleen mag in HEEL uitzonderlijke situaties zoals nu.
En omroepen/delegaties zullen denk ik toch echt ook wel een mooi ESF willen organiseren met alles erop en eraan, ondanks eventuele extra kosten.
Plan B klopte niet toen Nederland nog niet besloten had dat virus niet te stoppen.
Ik kan me zo voorstellen dat de mededeling van gisteren eea zal veranderen.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:58:53 #289
464519 blackswangreen
pi_192090015
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:39 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Plan B klopte niet toen Nederland nog niet besloten had dat virus niet te stoppen.
Ik kan me zo voorstellen dat de mededeling van gisteren eea zal veranderen.
Wat verandert er dan? Volgens mij is dit steeds al het beleid.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:06:06 #290
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192090135
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:58 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Wat verandert er dan? Volgens mij is dit steeds al het beleid.
Dat kan. Ik zou zeggen, laat maar zien waar dat voor gisteren gezegd is.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:13:29 #291
427465 Poepz0r
Poepz0r
pi_192090298
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:39 schreef Nashipeer het volgende:
Het is niet helemaal duidelijk voor mij waar die tekst vandaan komt en wie de bron is, maar er staat iig in dat ze het door willen gaan, niet om financiële redenen maar symbolische redenen, om Europa samen te brengen in moeilijke tijden, net als na de oorlog. Er wordt gesproken over 6 of 13 juni als Finaledag. Maar nogmaals ik weet niet hoe serieus de bron is
Leuk verhaal, maar het draait natuurlijk gewoon om de knaken. ESF is het grootste muziekspektakel ter wereld waar miljoenen in omgaan.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:41:11 #292
464519 blackswangreen
pi_192090873
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:06 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Dat kan. Ik zou zeggen, laat maar zien waar dat voor gisteren gezegd is.
Je denkt dat ze dit gisteren hebben verzonnen? Ik weet dat het RIVM er niet zo goed opstaat bij de miljoenen virologen in Nederland, maar dat ze niet verwachten het virus helemaal uit te bannen is al langer duidelijk.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:43:20 #293
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_192090911
nee geen uitstel richting Augustus ...

Sunshine is uitgerekend in 1e week Aug :D kan ze een keertje :')
Dum de dum
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:01:09 #294
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192091268
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:41 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Je denkt dat ze dit gisteren hebben verzonnen? Ik weet dat het RIVM er niet zo goed opstaat bij de miljoenen virologen in Nederland, maar dat ze niet verwachten het virus helemaal uit te bannen is al langer duidelijk.
Oh ja inderdaad. "We vermoeden misschien dat" en "er is officieel medegedeeld dat", die twee situaties zit 0,0 verschil tussen.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:08:07 #295
478909 molloot200
alles muziek.
pi_192091400
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:39 schreef Nashipeer het volgende:
Het is niet helemaal duidelijk voor mij waar die tekst vandaan komt en wie de bron is, maar er staat iig in dat ze het door willen gaan, niet om financiële redenen maar symbolische redenen, om Europa samen te brengen in moeilijke tijden, net als na de oorlog. Er wordt gesproken over 6 of 13 juni als Finaledag. Maar nogmaals ik weet niet hoe serieus de bron is
Ben benieuwd hoeveel delegaties dan af gaan zeggen als dit echt het plan is :X Wat mij betreft doen ze "uitstel" naar mei 2021 (of zoals jullie het liever willen noemen: het schrappen van deze editie :P , wat uiteindelijk natuurlijk op hetzelfde neerkomt)
  dinsdag 17 maart 2020 @ 13:12:33 #296
210969 Em31
pi_192094067
AranBade twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 12:59:15 Vandaag is er een meeting over de doorgang van het Songfestival in Rotterdam. In IJsland wordt nu gemeld dat het Eurovisie Songfestival niet door zou gaan. #eurovision #songfestival #rotterdam https://t.co/n1LES6AbYr reageer retweet
  dinsdag 17 maart 2020 @ 13:14:31 #297
-1 #ANONIEM
pi_192094105
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:12 schreef Em31 het volgende:
AranBade twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 12:59:15 Vandaag is er een meeting over de doorgang van het Songfestival in Rotterdam. In IJsland wordt nu gemeld dat het Eurovisie Songfestival niet door zou gaan. #eurovision #songfestival #rotterdam https://t.co/n1LES6AbYr reageer retweet
Miss Nini

Oké.. waarom daar wel en weten wij nog niks.. wat een rotmedia hebben wij toch


:D _O-

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2020 13:15:20 ]
  dinsdag 17 maart 2020 @ 13:16:17 #298
255123 Benny
pi_192094135
Vandaag zal er sowieso wel duidelijkheid komen.

Van mij mag het ook. De onduidelijkheid, terwijl iedereen het eigenlijk wel weet of aan voelt komen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 13:19:19 #299
488753 Bicassie
pi_192094194
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:12 schreef Em31 het volgende:
AranBade twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 12:59:15 Vandaag is er een meeting over de doorgang van het Songfestival in Rotterdam. In IJsland wordt nu gemeld dat het Eurovisie Songfestival niet door zou gaan. #eurovision #songfestival #rotterdam https://t.co/n1LES6AbYr reageer retweet
Dat weet iedereen al...het enige wat we nog niet weten is wanneer het ESC wel weer zal plaatsvinden. :)
  dinsdag 17 maart 2020 @ 13:19:46 #300
402701 BillDauterive
pi_192094202
Het is fijn dat er duidelijkheid komt. Ik ga er eigenlijk vanuit dat het volgend jaar #OpenUpAgain wordt en dat het festival voor dit jaar uitgesteld wordt ;(
  dinsdag 17 maart 2020 @ 13:21:45 #301
255123 Benny
pi_192094251
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:19 schreef BillDauterive het volgende:
Het is fijn dat er duidelijkheid komt. Ik ga er eigenlijk vanuit dat het volgend jaar #OpenUpAgain wordt en dat het festival voor dit jaar uitgesteld wordt ;(
Denk het ook. Zou ook het meest logische zijn
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')