quote:AMSTERDAM - Ons land heeft zich grotendeels neergelegd bij de corona-maatregelen van het kabinet. De ernst wordt overal gevoeld. We maken ons vooral druk om #hamsteren.
Bron: De Telegraafquote:De afgelopen 48 uur gaan de boeken in als de dagen waarop het ’nuchtere volkje’ werd bevangen door massahysterie, zo klinkt het op sociale media. Talloze toespelingen op het hamstergedrag passeren de revue.
„Na 40 jaar vrijheid in Europa zitten we ineens weer in de DDR”, schrijft iemand. „Ik zet morgen de wekker in de hoop brood te kunnen kopen”, verzucht een ander. „De bizarre realiteit in 2020: wel wifi, geen bifi.”
Allereerst zorgt het hamstergedrag voor een hoop lol. Een ’gratis rol toiletpapier bij een sixpack corona’ werkt op de lachspieren. De GIF’jes – korte animatievideo’s – vliegen je om de oren, meme-makers hebben de tijd van hun leven.
Nederland heeft zijn voorkeuren. Een gebrek aan pasta is de meest gehoorde klacht, terwijl in het kielzog van de Italiaanse penne ook pesto en kip snel in de verdrukking raken. Aardappelen vliegen eruit. Brood. Paracetamol.
Het thuiswerken bevalt Nederland overigens goed, zo blijkt.
Als klap op de vuurpijl is daar natuurlijk wc-papier, hoewel diarree geen specifiek kenmerk van Covid-19 is. „Ik heb nog net de laatste toiletrollen bemachtigd! Het schap is nu gewoon leeg”, zei Pien van Raalte donderdag al tegen een verslaggever van De Telegraaf, vlak nadat ze de AH bij de Dam uitloopt. Columiste Sylvia witteman verkneukelt zich vandaag om ’vers’ pleegerei.
De stemming op Twitter is gemengd, maar veruit de meesten slaken een kreet van afkeuring; mensen zijn ’helemaal gek geworden’, een stelletje ’debielen’ en vooral ’egoïsten’, die eens gauw ’normaal moeten gaan doen’. „Ikke ikke ikke en de rest kan stikke” is een veelgehoorde kreet.
„Ik schaam me voor de Nederlanders, triest volk”, stelt iemand. De ’nuchtere Nederlander’ is een ’sprookje’.
Premier Rutte gaf vandaag geen snoeihard waardeoordeel maar riep op te stoppen met hamsteren; dat treft ook „mensen die hard voor ons aan het werk zijn” en na een lange dag de schappen leeg aantreffen, zegt hij. „Ik vind dat niet sociaal.”
Het hamstergedrag brengt de nodige irritatie met zich mee, een soms ’grimmige sfeer’ hangt in de supermarkten, zo vertelde winkelend publiek aan Telegraaf-verslaggevers. De nodige verwijten klinken – terecht of niet.
De grote vraag: hoe gaat dat morgen? „Voor iedereen die denkt dat de winkels morgen weer bomvol liggen: een leeg geplunderde toko in één avond weer volledig bevoorraad krijgen, is onmogelijk”, stelt een Twitteraar. Albert Heijn benadrukt dat de distributiecentra ’vol liggen’. Consumenten worden opgeroepen ’boodschappen te doen zoals u dat normaal ook doet’. Er wordt ’hard gewerkt’ om de schappen vol te krijgen.
Tegelijkertijd is er steun voor de hamsteraars. Die zijn helemaal niet losgezongen van de werkelijkheid, zeggen sommigen. De Rijksoverheid vraagt niet voor niets om een noodpakket met ’houdbaar eten’ aan te houden – los van de coronacrisis. Onder meer publicist Syp Wynia vindt het hamstergedrag niet zo vreemd.
„Het probleem is niet dat mensen denken dat er niet voldoende voorraad is in supermarkten. Het probleem is dat mensen bang zijn dat ze volgende week plotseling binnen moeten blijven, en dat er dan dus geen boodschappen gedaan kunnen worden”, verdedigt een ander de hamsteraars. „Mag men alsjeblieft zelf uitmaken of je wil hamsteren of niet?”, aldus nog een ander. „Als je wordt opgedragen thuis te blijven, zul je toch moeten.”
Toch blijven alle autoriteiten oproepen: hamster niet. „Hamsteren is echt niet nodig, er is voldoende voedsel in Nederland”, aldus het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL). Telegraaf-lezer Roelof Keijser is er wel uit. „Wat ik in de supermarkt zag, was dat niet het corona-virus ons leven ontwricht, maar het verregaande egoïsme en de hysterie waarmee mensen hamsteren”, schreef hij. „Triest.”
Dat getal haal je ook maar ergens uit de lucht.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 07:49 schreef Nikonlover het volgende:
Hamsteren zou nooit nodig moeten zijn want je moet altijd genoeg in huis hebben in t geval van nood. Dat mensen hamsteren wil zeggen dat 99% van NL geen voorraad heeft.
Ik heb eigenlijk een hekel aan boodschappen doen, en ga pas inkopen doen als in de koelkast alleen nog koffiemelk, mayo en ketchup staat... en de kasten ook zo goed als leeg...quote:
Je kan altijd dus een pot mayo leeg slurpen in geval van noodquote:Op zaterdag 14 maart 2020 07:54 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk een hekel aan boodschappen doen, en ga pas inkopen doen als in de koelkast alleen nog koffiemelk, mayo en ketchup staat... en de kasten ook zo goed als leeg...![]()
WC papier is er altijd!Koop altijd als ermee gestunt wordt! (Page met dat lieve labrador hondje, weet je wel?!)
De kans is bij de Lidl groter dan in de Ah.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:00 schreef torentje het volgende:
De goedkopere supermarkten hebben nu dus gouden tijden door het coronavirus? De kans om besmet te worden in de supermarkten is nu echter wel groter geworden. Dat is dan wel een minpuntje.
Waarschijnlijk heb je gelijk, omdat bij de Lidl de rijke vrekken hun inkopen doen, aangezien het inkopen bij de Lidl goedkoper is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:03 schreef halfway het volgende:
[..]
De kans is bij de Lidl groter dan in de Ah.
Water?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:02 schreef LXIV het volgende:
Je hoeft niet voor jaren op de plank te hebben, maar voedsel en water voor een week of 2 is altijd handig. Niet alleen nu. Ik zou het in ieder geval in huis nemen.
Wat wel fout is, is natuurlijk de hele supermarkt leeghalen en over een maand als er tekorten zijn moet woekerwinsten doorverkopen
Bij een echte ramp kun je er niet zeker van zijn dat er nog drinkwater uit de kraan komt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:32 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Water?
Zijn de leidingen vergiftigd?
Wat is er mis met de kraan?
Idd, Wuhan had ook gewoon water nog.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:32 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Water?
Precies, degene die hamsterden gunnen de armere klanten slechts lege schappen in goedkopere supermarkten. Zodat de armere klanten veel meer reistijd kwijt om zijn om hun dagelijkse maaltijden bij elkaar te krijgen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:34 schreef rododendronneke het volgende:
Het "hamsteren" door de kudde levenlozen van gisteren zou ik eerder plunderen noemen, het is er één morele stap van verwijderd.
Yeah rightquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:15 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Tja, niemand vertrouwt de loze woorden van Mark Rutte.Ik had de meeste spullen wel op voorraad thuis, alleen verwacht ik net als vele anderen dat er nog draconische maatregelen genomen gaan worden. Denk maar aan dat vele winkels gesloten gaan worden en dat steden en provincies echt op slot gaan.
Je spreekt jezelf tegen;quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:02 schreef LXIV het volgende:
Je hoeft niet voor jaren op de plank te hebben, maar voedsel en water voor een week of 2 is altijd handig. Niet alleen nu. Ik zou het in ieder geval in huis nemen.
Wat wel fout is, is natuurlijk de hele supermarkt leeghalen en over een maand als er tekorten zijn moet woekerwinsten doorverkopen
Dit spreekt het individu aan om voedsel voor twee weken in huis te nemen,quote:Je hoeft niet voor jaren op de plank te hebben, maar voedsel en water voor een week of 2 is altijd handig. Niet alleen nu. Ik zou het in ieder geval in huis nemen.
en dit spreekt aan als iedereen het deed.quote:Wat wel fout is, is natuurlijk de hele supermarkt leeghalen en over een maand als er tekorten zijn moet woekerwinsten doorverkopen
Voor een chemische aanval. Je weet maar nooit 🤷🏽♀️quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:32 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Water?
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:31 schreef TjjWester het volgende:
Vanochtend bij de supermarkt: een man blokkeerde met zijn volgeladen kar het pastarek, niemand mocht iets pakken van zijn pasta, komt zijn vrouw aan met een tweede kar en serieus het hele pasta rek ging erin.
De manager stond tevreden toe te kijken.
Echt serieus?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:31 schreef TjjWester het volgende:
Vanochtend bij de supermarkt: een man blokkeerde met zijn volgeladen kar het pastarek, niemand mocht iets pakken van zijn pasta, komt zijn vrouw aan met een tweede kar en serieus het hele pasta rek ging erin.
Ik hoop dat ze beide corona krijgen en sterven.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:31 schreef TjjWester het volgende:
Ik had ze allebei een poffert op de neus gegeven.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:31 schreef TjjWester het volgende:
Supermarkten kunnen er ook iets aan doen en gewoon zeggen van maximaal een x aantal voor bepaalde artikelen per persoon.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:31 schreef TjjWester het volgende:
Dat soort mensen verdient het om onsterfelijk belachelijk gemaakt te worden op Youtube.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:31 schreef TjjWester het volgende:
Dat personeel niet ingrijpt in deze situatie is onvoorstelbaar.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:54 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dat soort mensen verdient het om onsterfelijk belachelijk gemaakt te worden op Youtube.
Ik was direct gaan filmen.
Precies.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:50 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Supermarkten kunnen er ook iets aan doen en gewoon zeggen van maximaal een x aantal voor bepaalde artikelen per persoon.
Dat is inderdaad ook bizar.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:57 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat personeel niet ingrijpt in deze situatie is onvoorstelbaar.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:31 schreef TjjWester het volgende:
Die zullen gek zijn, ik sprak laatst de eigenaar die mij vertelde dat het financieel niet tot tevredenheid liep, hij dacht dat sluiting misschien wel overwogen moest worden. Ik ga er vanuit dat sluiting een jaartje is uitgesteldquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:50 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Supermarkten kunnen er ook iets aan doen en gewoon zeggen van maximaal een x aantal voor bepaalde artikelen per persoon.
Ben je gek. Mensen die zo narcistisch/egoïstisch zijn kennen geen schaamte.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:16 schreef Zwoerd het volgende:
Zouden die mensen nu toch een beetje beschaamd op de bank zitten?
Die zitten de komende anderhalf jaar tegen heug en meug pasta te etenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:16 schreef Zwoerd het volgende:
Zal me niks verbazen als het rechtstreeks marktplaats op gaat.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:20 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Die zitten de komende anderhalf jaar tegen heug en meug pasta te eten
Totaal niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:16 schreef Zwoerd het volgende:
https://www.instagram.com/p/B9r7qjEnqfF/quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Marktplaats wordt nu langzaam gevuld met mensen die rollen toilettenpapier verkopen. Dat zijn stuk voor stuk trolls die denken o zo hilarisch te zijn, of er zijn er een heleboel die denken eens flink te kunnen profiteren.
Ik koester lage verwachtingen, en ben dus niet verbaasd.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:34 schreef ZarB het volgende:
Weet trouwens niet of ik hogere verwachtingen had van de mensheid. Eigenlijk niet echt.
die voorraad wordt gewoon weggepleurd in de grijze container na afloop hoor, maak je maak geen zorgen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:22 schreef von_manstein het volgende:
En het lijkt mij ook heel onlogisch en niet lekker om de komende drie weken soep uit blik, pasta en bonen te freten.
Ja, dan heb je ook wel extra pleepapier nodig.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat extra eten in huis halen = prima.
50 flessen zonnebloem olie inslaan = wtf?
Heb je dat dumpert filmpje gezien? Volgens mij is er genoeg wc papier voor 10 jaar in de magazijnenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Een beetje extra opslaan kan geen kwaad, maar de debielen die al het wc papier kopen.. die zijn niet in orde of op iets anders uit.
Supermarkten zouden dan ook hetzelfde moeten doen als bij bijv. Babymelkpoeder pakken.
Als iemand met 10 pakken wc papier bij de kassa staat, weigeren dus bij de kassa.
Nu ook om 8:30 bij de boodschappen, al het wc papier weg.
Hee dat jij zo'n saai sexleven hebt. Twee weken is lang om binnen te zitten hoor...quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat extra eten in huis halen = prima.
50 flessen zonnebloem olie inslaan = wtf?
Ja dat is gewoon krankzinnig.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Heb je dat dumpert filmpje gezien? Volgens mij is er genoeg wc papier voor 10 jaar in de magazijnen
Proberen te profiteren. Dat, of je bent bang (zoals mijn overbuurman, die gisteren heen en weer aan het fietsen was met tassen vol pleepapier) dat er straks niets meer is doordat anderen zijn begonnen met hamsteren. Een soort sneeuwbaleffect dus.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:49 schreef Cherni het volgende:
Wat moet je met zoveel wc papier. Ik snap daar helemaal niets van. Ik kan mijn reet ook wassen met water(washandje) en afdrogen en gooi het de wasmachine in.
Hebben we straks allemaal net zo'n mooi sterretje als de Japanners!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:49 schreef Cherni het volgende:
Wat moet je met zoveel wc papier. Ik snap daar helemaal niets van. Ik kan mijn reet ook wassen met water(washandje) en afdrogen en gooi het de wasmachine in.
Gister in Leeuwarden was het drukker dan normaal maar gehamsterd met lege schappen enz heb ik niet gezien.quote:
Op zich is dat wel de betere manier.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:56 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Hebben we straks allemaal net zo'n mooi sterretje als de Japanners!
Om te verkopen op marktplaats.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:02 schreef Keukendrol het volgende:
Ben wel benieuwd hoeveel mensen hamsteren omdat er gehamsterd wordt.
Ik denk dat dat het voornaamste motief is voor dit gedrag.
Nee de ruimte per klant is veel kleiner.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:16 schreef torentje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je gelijk, omdat bij de Lidl de rijke vrekken hun inkopen doen, aangezien het inkopen bij de Lidl goedkoper is.
Niet bertolli olijfolie gebruikenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:42 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Hee dat jij zo'n saai sexleven hebt. Twee weken is lang om binnen te zitten hoor...
Tekort gaat er niet komen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:05 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Om te verkopen op marktplaats..
Maak mij geen zorgen. Heb altijd wel genoeg voor een week of twee in huis. Papier had ik toevallig vorige week een 1+2 dus daar kan ik wel even mee vooruit.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet bertolli olijfolie gebruiken
[..]
Tekort gaat er niet komen.
Wellicht dat winkels niet teveel mensen per keer naar binnen laten, (zoals in Italie) dus dan kan het lang duren maar echt een tekort... nah.
Mensen vergeten dat grootgebruikers zoals hotels en restaurants juist nu heel weinig gebruiken.
Prima instelling!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:12 schreef Mr.Ping het volgende:
Vandaag wat extra gehaald. Niet omdat ik bang ben dat er niets meer is, maar omdat ik het aantal supermarktbezoeken wil verminderen.
Gezellige vent ben jij zeg.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:49 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze beide corona krijgen en sterven.
Dat ook, maar het is erger doordat de klanten die het niet nodig hebben om goedkoper hun inkopen in te slaan, massaal bij de goedkopere supermarkten staan te dringen. Zodat het bij de duurdere supermarkten niet zo druk is, maar bij de duurdere supermarkten kunnen armere klanten nooit hun inkopen doen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:09 schreef halfway het volgende:
[..]
Nee de ruimte per klant is veel kleiner.
ik heb ook geen lege schappen gezien, valt allemaal best mee lijkt me.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:19 schreef Sodeknetters het volgende:
Hier in Utrecht viel de gekte mee moet ik zeggen.
Wel mensen die al hamsterend, schande spraken over het hamsteren.
Minder kans op besmetting, en je hoeft minder vaak zeep of desinfect te gebruiken bij thuiskomst (als het je überhaupt nog gelukt is om dat aan te komen). Ik ga ook pas liever als er een redelijke boodschappenlijst samengesteld is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:12 schreef Mr.Ping het volgende:
Vandaag wat extra gehaald. Niet omdat ik bang ben dat er niets meer is, maar omdat ik het aantal supermarktbezoeken wil verminderen.
Eens. Gewoon een gezonde middenweg. Maar ik wil wel een wat ruimere voorraad dan normaal.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:29 schreef Tyr80 het volgende:
Speltheorie zou denk ik zeggen wel voorraad aanleggen maar geen schap leegtrekken.
Voor je eentje de hele super naar je rukbunker brengen maakt dat de rest niks heeft, wat jouw positie op meerdere manieren verzwakt.
Een super vol en iedereen zonder eten wordt ‘m ook niet.
Rustig hamsteren dus. Laat wat staan voor de rest.
Nou in de AH was geen macaroni meer over. Alles van die grote pasta bladen. Werd het gewoon weer spaghetti wat nog thuis was. Zo even kijken of er wel macaroni is. Die lange wokkels lusten ze hier thuis ook niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
ik heb ook geen lege schappen gezien, valt allemaal best mee lijkt me.
Dat middelste filmpje, is dat het dikkerdje van de plus?quote:
Heb en doe ik (en vriendin) al jaren.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:02 schreef LXIV het volgende:
...
Nee joh, dat was een actrice!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:34 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dat middelste filmpje, is dat het dikkerdje van de plus?
Een kleine minderheid die het voor de rest verpest?! Hmmm....quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:24 schreef Nattekat het volgende:
'De nuchtere Nederlander bestaat niet'
Nee, als 5% van het volk zo'n volslagen idioot is die een supermarkt leeg hamstert, dan is die supermarkt leeg, ook al kan 95% wel normaal doen.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Een kleine minderheid die het voor de rest verpest?! Hmmm....
Hmmmm.... hoe veel mensen denk je dat er nodig zijn om zo'n toiletpapierschap leeg te hamsteren dan?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Een kleine minderheid die het voor de rest verpest?! Hmmm....
Shit dat is wel een goede. Ik koop ook altijd pas als een pauper nieuwe schoenen als er gaten in de zolen zitten.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:17 schreef Hexagon het volgende:
Voedsel hamsteren is vrij zinloos inderdaad.
Enige dat ik wel gedaan heb is even snel nieuwe schoenen kopen. De huidige zijn behoorlijk aan het verslijten. Konden nog wel een maand mee. Maar mocht het hier zoals Italie worden dan hoef ik iig niet met gaten in mn schoenen rond te lopen want dat zal dan wel gesloten worden.
Een normale zaterdag dus.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 07:43 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb zes kratten bier gehamsterd. Mocht het echt allemaal naar de tering gaan dan wil ik wel lekker dronken kunnen worden en kut roepen naar de buuf.
Ik had ooit een buurman die sochtends aankwam met een krat, en dat savonds alweer leeg terug bracht. Heb zo'n idee dat hij moet oppassen voor dit virus.quote:
Als hij thuis laveloos op de bank ligt is er niet zoveel aan de hand denk ik.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik had ooit een buurman die sochtends aankwam met een krat, en dat savonds alweer leeg terug bracht. Heb zo'n idee dat hij moet oppassen voor dit virus.
Ach ik ken er 1 die drinkt 6 trays perlenbacher per week. Dat virus is het probleem niet zonder perlenbacher komen te zitten als de winkel dichtgaan overleeft hij dan weer niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik had ooit een buurman die sochtends aankwam met een krat, en dat savonds alweer leeg terug bracht. Heb zo'n idee dat hij moet oppassen voor dit virus.
The fock. Zit toch geen verschil tussen die wokkels en andere pasta. Is hetzelfde spul alleen andere vorm.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:32 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou in de AH was geen macaroni meer over. Alles van die grote pasta bladen. Werd het gewoon weer spaghetti wat nog thuis was. Zo even kijken of er wel macaroni is. Die lange wokkels lusten ze hier thuis ook niet.
Niet gaan schelden nu he.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
The fock. Zit toch geen verschil tussen die wokkels en andere pasta. Is hetzelfde spul alleen andere vorm.
Tijdelijk even over op Pitt of zo.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:31 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ach ik ken er 1 die drinkt 6 trays perlenbacher per week. Dat virus is het probleem niet zonder perlenbacher komen te zitten als de winkel dichtgaan overleeft hij dan weer niet.
Zouden ze dat toch juist lekkerder moeten vinden zou je zeggen. Tenzij de saus gewoon kut is natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Niet gaan schelden nu he.
Iedereen weet dat wokkels beter saus vasthouden.
Ik zou denken dat het met de consistentie van de saus te maken heeft. Dikkere sauzen (vaak tomaat) blijven toch wel plakken aan de ribbeltjes van de normale pennen pasta. Dunnere sauzen (vaak room/creme basis) kunnen denk ik wel wat wokkel gebruiken.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Zouden ze dat toch juist lekkerder moeten vinden zou je zeggen. Tenzij de saus gewoon kut is natuurlijk.
Mensen die dat binnen enkele uren opzuipen hoeven nergens voor op te passen, die zijn onverwoestbaar.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet beter dan penne.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Niet gaan schelden nu he.
Iedereen weet dat wokkels beter saus vasthouden.
Maximaal 6x 500mg per dag, 6 tabletjes.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:01 schreef Bocaj het volgende:
Waarom nemen hamsteren mensen zoveel paracetamol?
Is dat wel goed? (Onderdruk je het 'zelfredzaamheid mechanisme' van je lichaam dan juist niet?
Koorts is toch juist goed om van de 'griep' af te komen?
Waarbij aangetekend dat als iedereen om je heen geen zeep heeft omdat jij 300 flessen hebt ingeslagen je juist NIET veiliger bent.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:08 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Maximaal 6x 500mg per dag, 6 tabletjes.
En dat doe je alleen als je heel hoge koorts hebt en/of heel veel pijn.
Het is niks rationeels, deze hamsterwoede. Alleen ter verhoging van het eigen “gevoel van veiligheid”. Ten koste van anderen.
Gewoon poepen onder de douche, en dan met je tenen de keutel door het putje frotten.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:36 schreef topdeck het volgende:
doe net als moslims gewoon fles water gebruiken ipv wc papier :-)
Hé, maar het voelt veilig, dus wat?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:16 schreef Kassamiep het volgende:
Waarbij aangetekend dat als iedereen om je heen geen zeep heeft omdat jij 300 flessen hebt ingeslagen je juist NIET veiliger bent.
Goede post.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:12 schreef Janneke141 het volgende:
Wat er nu gebeurt is gewoon asociaal, niks meer en niks minder. Er is genoeg voor iedereen, maar als een kudde hersenlozen voor twee maanden aan zooi inslaan dan krijg je het niet meer bijtijds op de goede plek. Met als gevolg dat mensen die gewoon voor de komende dagen wat te eten willen kopen misgrijpen, en dat mensen die afhankelijk zijn van thuisbezorgde boodschappen nu twee weken kunnen wachten.
Als je ook voor langer dan normaal boodschappen hebt gedaan: gefeliciteerd, je hebt een probleem veroorzaakt dat er nooit had hoeven zijn.
Vind het sowieso wel goed, jouw berichten. Had die tot voor kort niet eerder gezien. Maar lekker down to earth i.i.g.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:39 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Vent?
Ik meen het.
Puur uitschot.
Leg dat een 3 jarige uit.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
The fock. Zit toch geen verschil tussen die wokkels en andere pasta. Is hetzelfde spul alleen andere vorm.
Je hebt zelf alleen het broodnodige in huis neem ik aan?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:12 schreef Janneke141 het volgende:
Wat er nu gebeurt is gewoon asociaal, niks meer en niks minder. Er is genoeg voor iedereen, maar als een kudde hersenlozen voor twee maanden aan zooi inslaan dan krijg je het niet meer bijtijds op de goede plek. Met als gevolg dat mensen die gewoon voor de komende dagen wat te eten willen kopen misgrijpen, en dat mensen die afhankelijk zijn van thuisbezorgde boodschappen nu twee weken kunnen wachten.
Als je ook voor langer dan normaal boodschappen hebt gedaan: gefeliciteerd, je hebt een probleem veroorzaakt dat er nooit had hoeven zijn.
In principe besmetten die 3000 anderen morgen. En die weer 9000 anderen. En die weer... Het exponentiële karakter van dit soort fenomenen voelen wij niet aan.quote:
ja en dan? dan zit je thuis met wat griepklachten en overlijden er nog eens 30 mensen of zo.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:03 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
In principe besmetten die 3000 anderen morgen. En die weer 9000 anderen. En die weer... Het exponentiële karakter van dit soort fenomenen voelen wij niet aan.
Experts gaan er vanuit dat je die besmettingen zeker met factor 10-20 moet vermenigvuldigen om een enigszins reëel aantal / beeld te krijgen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:59 schreef SugeLucky het volgende:
Mongolen zijn het.
12 doden, bijna 1000 bekende besmettingen.
Paniek
De fuq
Mensen die als een malle gaan hamsteren nu zijn een stuk enger dan het corona virus.
Ja, dat klopt. Of nou ja, ik heb precies 1 brood extra in de vriezer gelegd, om te voorkomen dat ik, als ik volgende week na een werkdag bij de winkel kom, zonder brood zit omdat er weer zo'n horde hersenlozen de hut heeft leeggekocht.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:02 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Je hebt zelf alleen het broodnodige in huis neem ik aan?
In tegenstelling tot een hoop andere FOK!kers heb ik gewoon een netwerk van vrienden en vriendinnen die me wat kunnen komen brengen als ik er zelf niet uit kan. Net zoals ik dat andersom ook voor hun kan doen indien nodig.quote:Niet bedacht dat je wellicht zelf thuis moet blijven omdat je (enigszins) ziek wordt en de deur niet uit mag om normaal boodschappen te doen?
Het is een dingetje vergelijkbaar met Spaanse Griep. Het afweersysteem gaat over de top en vermoordt de drager. Dat is het probleem m.i. Je verdrinkt in je eigen longen. Het is heel anders en veel erger dan normale griep.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:04 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
ja en dan? dan zit je thuis met wat griepklachten en overlijden er nog eens 30 mensen of zo.
is daar al die heisa voor nodig?
Oh ja johquote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is een dingetje vergelijkbaar met Spaanse Griep. Het afweersysteem gaat over de top en vermoordt de drager. Dat is het probleem m.i. Je verdrinkt in je eigen longen. Het is heel anders en veel erger dan normale griep.
Wat een stumper, hopelijk stikt ie erin.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Mijn oma liet me net weten dat er een vent het brood uit haar winkelwagentje wegpakte.Tijden van (al dan niet vermeende) nood halen zowel het slechtste als het beste in mensen naar boven.
Fijn dat je het zo goed op orde hebt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Of nou ja, ik heb precies 1 brood extra in de vriezer gelegd, om te voorkomen dat ik, als ik volgende week na een werkdag bij de winkel kom, zonder brood zit omdat er weer zo'n horde hersenlozen de hut heeft leeggekocht.
[..]
In tegenstelling tot een hoop andere FOK!kers heb ik gewoon een netwerk van vrienden en vriendinnen die me wat kunnen komen brengen als ik er zelf niet uit kan. Net zoals ik dat andersom ook voor hun kan doen indien nodig.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Mijn oma liet me net weten dat er een vent het brood uit haar winkelwagentje wegpakte.Tijden van (al dan niet vermeende) nood halen zowel het slechtste als het beste in mensen naar boven.
Ik heb 40 toiletrollen en 10 pakken macaroni en 6 broden en tegen de honger 24 blikken bonen met tomaten saus, en 120 soepblikken, en 12 kaarsen , maar ik hamster niet, dat is alleen maar om te voorkomen dat als ik volgende maand dat er dan nog wel wat te eten is en die hersenloze hamsteraars niet alles voor me neus hebben weggekochtquote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Of nou ja, ik heb precies 1 brood extra in de vriezer gelegd, om te voorkomen dat ik, als ik volgende week na een werkdag bij de winkel kom, zonder brood zit omdat er weer zo'n horde hersenlozen de hut heeft leeggekocht.
[..]
Er laconiek over blijven doen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:09 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Oh ja joh
Ik dacht dat zo goed als iedereen slechts milde griepachtige klachten kreeg?
Maar als jij er heel bang voor wil zijn, prima hoor.
Dat zie je aan het niet rationeel hamsteren van toiletpapier. Dieren willen zo groot mogelijke dingen qua voorraad. Echt bizar en bijzonder om te zien wat er gebeurt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:12 schreef Eightyone het volgende:
[..]![]()
Op dit soort dagen merk je wel dat mensen in de kern gewoon dieren zijn.
gaan we allemaal dood, is geld nog wat waard of moet ik me kinderen verkopen??quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:13 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Er laconiek over blijven doen.
Is ook een manier.
Kijk wat gedegen experts zeggen, dan is de situatie en de stand van zaken op z'n allerminst zeer zorgwekkend.
Doe niet zo paniekerig man.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:13 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Er laconiek over blijven doen.
Is ook een manier.
Kijk wat gedegen experts zeggen, dan is de situatie en de stand van zaken op z'n allerminst zeer zorgwekkend.
1% is dus dat zo goed als iedereen het overleeft. En daar ga jij bang voor zijn?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:23 schreef DrMabuse het volgende:
Zolang dit zo blijft voortduren :
Experts gaan er (nu) vanuit dat 60-80% van de bevolking in (westerse) landen dit virus gaat krijgen.
En dat 1% van die 60-80% (te vroeg) zal komen te overlijden.
Do your math.
Dat zijn er aardig wat.
Over de situatie in arme landen maar te zwijgen.
Ik doe niet paniekerig.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:21 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Doe niet zo paniekerig man.
Er is een groot verschil tussen iets serieus nemen of je leven er door laten leiden.
Dit dus.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:31 schreef theunderdog het volgende:
Het hangt er vanaf op welke manier. Een voorraadje voor een maand hebben, vind ik altijd verstandig. Ook als er niets aan de hand is. Je weet namelijk maar nooit.
Chinezen luisteren en gehoorzamen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:29 schreef SugeLucky het volgende:
Ik snap overigens ook niet hoe 60-80 procent er in het westen besmet mee gaat raken en het in china beperkt is gebleven tot iets van 80.000.
Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:01 schreef Bocaj het volgende:
Is dat wel goed? (Onderdruk je het 'zelfredzaamheid mechanisme' van je lichaam dan juist niet?
Bingo.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:34 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Chinezen luisteren en gehoorzamen.
Wij niet. Sterker nog - wij maken er een sport van dat niet te doen.
3-3,5% gaat dood. Dat zijn niet 'nog eens 30 mensen of zo'. Dan heb je het uiteindelijk over duizenden mensen. Denk eens na man.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:04 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
ja en dan? dan zit je thuis met wat griepklachten en overlijden er nog eens 30 mensen of zo.
is daar al die heisa voor nodig?
Hij doet niet paniekerig.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:39 schreef probeer het volgende:
[..]
3-3,5% gaat dood. Dat zijn niet 'nog eens 30 mensen of zo'. Dan heb je het uiteindelijk over duizenden mensen. Denk eens na man.
Tsja, en zo zie ik, iemand als hem weer als een van de mensen die die shit waarschijnlijk blijft verspreiden omdat hij er de ernst niet van in wil zien. Dus deel van het probleem.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:41 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Hij doet niet paniekerig.
Zoals mensen als jij en ik dat volgens hem blijkbaar wel doen.
Mwa ik heb liever spaghetti of kleine elleboog Jes. Vergelijk het met patat. Je hebt de dunnen Franse patatjes, normale en Vlaamse patatten. Allemaal aardappel maar toch is de beleving/smaak anders. #Teamgeenwokkel hier.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Tsja, vrije markt toch? Superraar dat je dan blijkbaar toch waardeoordelen aan die enorm toegenomen vraag gaat hangen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:12 schreef Janneke141 het volgende:
Ja, dat is dus een heel klein percentage.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:39 schreef probeer het volgende:
[..]
3-3,5% gaat dood. Dat zijn niet 'nog eens 30 mensen of zo'. Dan heb je het uiteindelijk over duizenden mensen. Denk eens na man.
Het is volgens mij vooral paniek.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:34 schreef rododendronneke het volgende:
Het "hamsteren" door de kudde levenlozen van gisteren zou ik eerder plunderen noemen, het is er één morele stap van verwijderd.
Eerst fijnstampen...quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:50 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Mwa ik heb liever spaghetti of kleine elleboog Jes. Vergelijk het met patat. Je hebt de dunnen Franse patatjes, normale en Vlaamse patatten. Allemaal aardappel maar toch is de beleving/smaak anders. #Teamgeenwokkel hier.
Paracetamol slik je niet alleen als je koorts hebt...quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:01 schreef Bocaj het volgende:
Ik slik het als ik weer eens last van mijn rug heb.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 18:35 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Paracetamol slik je niet alleen als je koorts hebt...
Zoals al vaker aangegeven gaat het niet alleen om dat percentage doden. Het gaat om de 20% ziekenhuisopname die het land destabiliseert. Kan de medische zorg het daarna niet meer aan, zal het percentage doden ook nog eens verder oplopen inclusief doden onder het medisch personeel (aangezien ze een verlaagde weerstand hebben gekregen door de dan extreem opgelopen werkdruk).quote:Op zaterdag 14 maart 2020 18:08 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Ja, dat is dus een heel klein percentage.
Griep is 2% of zo.
Ga je dan ook hamsteren als een idioot en zoveel mogelijk binnen blijven?
Hoe mensen er nu mee omgaan destabiliseert het land net zo goed toch?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 18:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zoals al vaker aangegeven gaat het niet alleen om dat percentage doden. Het gaat om de 20% ziekenhuisopname die het land destabiliseert.
Ik denk dat het in Nederland, maar ook in landen waar men zwaardere maatregelen heeft genomen, een stuk prettiger vertoeven is dan in Noord-Italië.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 19:00 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Hoe mensen er nu mee omgaan destabiliseert het land net zo goed toch?
Wacht maar tot we een week verder zijn.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 19:07 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik denk dat het in Nederland, maar ook in landen waar men zwaardere maatregelen heeft genomen, een stuk prettiger vertoeven is dan in Noord-Italië.
Wat zullen we dan merken?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 19:10 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Wacht maar tot we een week verder zijn.
De ophef is dat mensen die niet op een vroeg tijdstip naar de winkel kunnen, bijv. omdat ze in de zorg werken, geen boodschappen kunnen doen / niks te eten hebben.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 19:14 schreef PzKpfw het volgende:
Ik snap die hele ophef niet: als mensen willen hamsteren laat ze dan lekker hamsteren.
Die hebben dan pech.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 19:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De ophef is dat mensen die niet op een vroeg tijdstip naar de winkel kunnen, bijv. omdat ze in de zorg werken, geen boodschappen kunnen doen / niks te eten hebben.
Dan zijn alle restaurants en cafe's ook dicht. Scholen gesloten. Het hele dagelijkse leven ligt dan stil.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 19:16 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat zullen we dan merken?
En wat stel jij dan voor als alternatief?
Nou heb je het weer over dat % dat doodgaat en lijk je weer het extreme aantal ziekenhuis opnames te negeren.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 19:20 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Dan zijn alle restaurants en cafe's ook dicht. Scholen gesloten. Het hele dagelijkse leven ligt dan stil.
Wat mij betreft was er niet zoveel ophef overgemaakt en waren er geen hele landen door op lock down gegaan.
Het zou me niet verbazen als dit een man made virus is, en als dat het niet is, dat die er nu wel gaan komen omdat je ziet wat het met de hele wereld doet en je zo alles kan ontregelen.
Dit zal niet de laatste keer zijn dat we zoiets meemaken.
Ik ga niet om de zoveel tijd in m'n kelder zitten omdat er een aantal procent doodgaat aan iets.
Maar suit yourself.
Dan is er in het uiterste geval altijd nog familie die wel iets voor diegene op zou kunnen halen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 19:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De ophef is dat mensen die niet op een vroeg tijdstip naar de winkel kunnen, bijv. omdat ze in de zorg werken, geen boodschappen kunnen doen / niks te eten hebben.
Niet iedereen heeft vrienden/familie (in de buurt).quote:Op zaterdag 14 maart 2020 19:26 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dan is er in het uiterste geval altijd nog familie die wel iets voor diegene op zou kunnen halen.
Door deze massa hysterie en media aandacht zullen er uiteindelijk veel meer doden vallen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 19:24 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nou heb je het weer over dat % dat doodgaat en lijk je weer het extreme aantal ziekenhuis opnames te negeren.
Heb jij de situatie in Noord-Italie een beetje gevolgd? Of in de zwaar getroffen provincie in China een maand terug? Lijkt dat je een beter alternatief?
Op welke doden doel je precies?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 19:28 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Door deze massa hysterie en media aandacht zullen er uiteindelijk veel meer doden vallen.
Denk dat maar eens over na.
lees #174 nog even als je niet snapt wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 19:35 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Op welke doden doel je precies?
En waar baseer jij de aantallen van jouw vergelijking op?
Dan ga je naar een andere supermarkt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 19:28 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft vrienden/familie (in de buurt).
Bezoek ook je (groot)ouders eens dan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 19:36 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
lees #174 nog even als je niet snapt wat ik bedoel.
ik ga de stad in nu.
Lekker holle bewering. Omdat er domme rukkers als jij bestaan is het nodig om horeca e.d. te sluiten.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 19:28 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Door deze massa hysterie en media aandacht zullen er uiteindelijk veel meer doden vallen.
Denk dat maar eens over na.
Door slim te kopen wordt je rijkerquote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:16 schreef torentje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je gelijk, omdat bij de Lidl de rijke vrekken hun inkopen doen, aangezien het inkopen bij de Lidl goedkoper is.
De horeca is hier niet gesloten.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 19:59 schreef elplato het volgende:
[..]
Lekker holle bewering. Omdat er domme rukkers als jij bestaan is het nodig om horeca e.d. te sluiten.
Ben je zo arm dat je de rijkere haatquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:21 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat ook, maar het is erger doordat de klanten die het niet nodig hebben om goedkoper hun inkopen in te slaan, massaal bij de goedkopere supermarkten staan te dringen. Zodat het bij de duurdere supermarkten niet zo druk is, maar bij de duurdere supermarkten kunnen armere klanten nooit hun inkopen doen.
Ik denk er hetzelfde over, maar begrijp niet dat iedereen nu pas zo massaal inkopen begint te doen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 19:16 schreef Arkai het volgende:
Ik heb lang houdbare melk en rijst ingeslagen. Daarnaast moet ik nog wat kant- en klaar diepvriesmaaltijden en soepblikken inslaan. Als ik ziek word, ga ik geen fut hebben om te koken. Een voorraad van 3 weken moet voldoende zijn. Overigens, dit koop ik puur als reserve. Mijn normale boodschappen haal ik ook nog gewoon dus ik snap de ophef over het hamsteren wel.
De rijkeren maken zichzelf toch gehaat door geen afstand te houden bij armere klanten? Waardoor armere klanten een zeer grote kans hebben om besmet te worden met een ziekte.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 20:17 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ben je zo arm dat je de rijkere haat
Ga werken
Lul.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:46 schreef probeer het volgende:
Ik heb genoeg ingekocht om zeker 2-3 weken op te kunnen leven. Terwijl ik normaliter elke dag boodschappen doe.
Omdat er niks aan de hand is als we niet in de paniekmodus schieten. Juist door de uitbraak van paniek, komen er straks maatregelen waardoor we niet meer zomaar even naar de supermarkt kunnen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 19:14 schreef PzKpfw het volgende:
Ik snap die hele ophef niet: als mensen willen hamsteren laat ze dan lekker hamsteren.
Want t kan niet andersom zijn dat die arme sloebers de betere mensen je weet wel die rijkere die de economie draaiende houden aansteken?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 20:28 schreef torentje het volgende:
[..]
De rijkeren maken zichzelf toch gehaat door geen afstand te houden bij armere klanten? Waardoor armere klanten een zeer grote kans hebben om besmet te worden met een ziekte.
Heb de afgelopen 2 weken elke dag 2x zoveel gekocht, en hoef nu in al deze gekte niet meer per se naar de supermarkt. Best handig. Bovendien een goede manier om contact met anderen de komende tijd een heel stuk te beperken.quote:
Lulquote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Heb de afgelopen 2 weken elke dag 2x zoveel gekocht, en hoef nu in al deze gekte niet meer per se naar de supermarkt. Best handig. Bovendien een goede manier om contact met anderen de komende tijd een heel stuk te beperken.
En als dat gedrag er mede heeft toe geleid dat jij nu achter het net gevist hebt, dan kan me dat echt helemaal niets schelen.
Lul.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Heb de afgelopen 2 weken elke dag 2x zoveel gekocht, en hoef nu in al deze gekte niet meer per se naar de supermarkt. Best handig. Bovendien een goede manier om contact met anderen de komende tijd een heel stuk te beperken.
En als dat gedrag er mede heeft toe geleid dat jij nu achter het net gevist hebt, dan kan me dat echt helemaal niets schelen.
Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:59 schreef probeer het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lul.
Dat is duidelijk inderdaad dat het je geen flikker kan schelen. Maar mede door jouw achterlijke ego gedrag kunnen we straks wel op de bon naar de supermarkten over een week. Landen die 'lock down' zijn houden oa hun levensmiddelen winkels open. Logisch, want anders krijg je wel plunderingen en rellen.
Mede jij helpt er aan mee dat we straks dus niet meer gewoon even naar de winkel kunnen gaan.
Dus een dikke fuck you voor jou van iedereen.
Kom beide maar lekker van jullie geveinsde moralistische hoge paard af hoor. Fucking onzin dit.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.
Dat is het helemaal niet. Als jij maar 1% common sense in je kleine teen had gehad, had je dit niet gedaan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:19 schreef probeer het volgende:
Kom beide maar lekker van jullie geveinsde moralistische hoge paard af hoor. Fucking onzin dit.
Ow, we gaan schelden, ja? Omdat ik nu 2 weken aan boodschappen in huis gehaald heb. Een extra pak pasta, rijst, 1 kilo aan divers vlees en vis in de vriezer, wat groenten, een pak diepvriesspinazie en erwten, wat tomaten in blik en wok sauzen, en 4 rollen wc-papier (waar ik overigens in mijn eentje, ik gok, toch wel twee maanden mee doe).quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:18 schreef Fok-it het volgende:
Karma komt wel terug voor egoïstische huftertjes als Probeerjust wait and see
Ik hoop het.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:18 schreef Fok-it het volgende:
Karma komt wel terug voor egoïstische huftertjes als Probeerjust wait and see
Gekke tijden zorgen voor gekke uitkomsten Fok-itquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:26 schreef Fok-it het volgende:
Eerst al eens met Vogeltjesdans. Nu met @:Red_85. Moet niet gekker worden vandaag
Dat heb ik dan ook helemaal niet gedaan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is het helemaal niet. Als jij maar 1% common sense in je kleine teen had gehad, had je dit niet gedaan.
Je bent gewoon een egoïst. Een hele naar wezen. Het is normaal om een basis te hebben inderdaad. Het is niet normaal om met treeën conserven, houdbare melk, wc papier en 10 broden de winkel uit te gaan.
Dan gaan anderen denken 'dat moet ik ook doen, anders heb ik niks' en krijg je een ketting reactie. Jij zit hier triomfantelijk te poshen dat jij dus hebt lopen hamsteren en dus bij hebt gedragen in die ketting reactie van paniek kopen. JIJ motherfucker. Inderdaad JIJ.
Waar haal jij het gore lef vandaan? Samen met al die andere grafpreppers. Door jullie gaan straks de supermarkten op de bon en dat is iets wat we niet moeten hebben hier.
Jij dus niet. Ego.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat heb ik dan ook helemaal niet gedaan.
Ik zeg dat ik de afgelopen twee weken elke dag 2x zoveel boodschappen gedaan heb. Dat betekent dus dat ik nu een voorraad voor 2 weken heb. Ipv elke dag voor 1 dag (dezelfde dag dus) boodschappen te doen, deed ik elke dag voor 2 dagen boodschappen. En dat twee weken lang. Zodat ik uiteindelijk 14 dagen extra aan boodschappen had. Ik dacht dat je dat wel begrepen had.
Maar nee, meteen dit soort zeer nare persoonlijke verwijten? Wat een prachtig mens ben jij zeg.
Wat is dit nou weer voor een onzin? Tuurlijk maakt dat wel uit. Als iedereen gespreid over de afgelopen twee weken net even ietsjes meer boodschappen deed, in de voorziening dat het wellicht wel eens handig zou gaan zijn om ruimten met veel mensen in de nabije toekomst waar mogelijk wat meer te gaan vermijden (besmettingsrisico en zulks), dan was er geen enkel probleem met bevoorrading geweest.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:32 schreef Fok-it het volgende:
Het maakt in the end ook niet uit of je nou 4 of 40 rollen prept. Je doet hetzelfde als diegene die je zelf misschien ridicuul vindt.
Nou ik zal niet ontkennen dat het een onsubtiele opmerking was. Maar in je berichten manifesteerde je je wel als iemand die een schijt aan de rest instelling heeft. Daar raakte ik wat geagiteerd doorquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor een onzin? Tuurlijk maakt dat wel uit. Als iedereen gespreid over de afgelopen twee weken net even ietsjes meer boodschappen deed, in de voorziening dat het wellicht wel eens handig zou gaan zijn om ruimten met veel vreemde mensen in de toekomst waar mogelijk wat meer te gaan vermijden, dan was er geen enkel probleem met bevoorrading geweest.
Dat je dat gedrag op eenzelfde voet plaatst als 'nu in 2 dagen alle schappen leegtrekken' is bizar. Want dat is van een totaal andere orde.
Nu is je kans om dat gewoon toe te geven, en netjes je excuses aan te bieden voor die nare opmerking over karma. Van Red verwacht ik niets beters, van jou deed ik dat wel.
Welkom bij de clubquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:57 schreef rododendronneke het volgende:
Overigens ben ik zelf zo'n suffe klojo die gewoon doet alsof er niks aan de hand is als straks echt de pleuris uitbreekt, mag ik met een gasmasker in de rij staan voor een halfje brood, een pak melk en een blik witte bonen .
Als troost: dat is vast een rij van veel lievere mensen dan het tuig dat nu schappen leegtrekt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:57 schreef rododendronneke het volgende:
Er is niks mis met strategisch méér inkopen doen, verspreid over een langere periode. De ene dag een pak pasta, dan weer groenteconserven, houdbare melk. Gewoon gestaag een voorraad opbouwen. No big deal, dat doen heel veel mensen. Die bouwen een buffer aan bruikbare levensmiddelen op, waar ze mee vooruit kunnen als dat nodig is.
Dat is echt iets heel anders dan het redeloze hyenagedrag van de laatste dagen. Daarbij zijn gewoon hele winkels leeggeplunderd, pakken wat je pakken kan, liefst voor de neus van een ander. Lelijk, liefdeloos, zonder sociaal benul.
Overigens ben ik zelf zo'n suffe klojo die gewoon doet alsof er niks aan de hand isals straks echt de pleuris uitbreekt, mag ik met een gasmasker in de rij staan voor een halfje brood, een pak melk en een blik witte bonen
.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ik zal niet ontkennen dat het een onsubtiele opmerking was. Maar in je berichten manifesteerde je je wel als iemand die een schijt aan de rest instelling heeft. Daar raakte ik wat geagiteerd door
[..]
Is dit voor jou de post waaruit mijn schijt aan de rest instelling blijkt? Het is in mijn ogen een vrij korte uitspraak die zonder verdere info nog niet echt te beoordelen valt als rationeel gedrag ten tijde van een crisis, of triest egoïsme.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:46 schreef probeer het volgende:
Ik heb genoeg ingekocht om zeker 2-3 weken op te kunnen leven. Terwijl ik normaliter elke dag boodschappen doe.
Deze post dan? Zie ik toch eerder als mijn 'advocaat van de duivel' invalshoek.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Tsja, vrije markt toch? Superraar dat je dan blijkbaar toch waardeoordelen aan die enorm toegenomen vraag gaat hangen.
Als anderen er niet op tijd bij zijn, is dat helemaal hun eigen schuld. Zo werkt de markt toch?
Het eerste deel is volgens mij hartstikke rationeel. Een stukje vooruit zien. Nergens een onevenredige belasting op de bevoorrading. Je gewoon realiseren dat de situatie in Nederland een stuk erger gaat worden en het dus 1) handig is om daar zelf enigszins op voorbereid te zijn, en 2) het risico op besmetting (van mezelf én van anderen) te verminderen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Dan volgt dit pracht van een verwijt, waarbij ik op eens verantwoordelijk ben voor komende plunderingen. Helemaal niet compleet overtrokken. Hij is hier trouwens dus al een poosje bezig met het overtreden van de NWS-policy, maar goed.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lul.
Dat is duidelijk inderdaad dat het je geen flikker kan schelen. Maar mede door jouw achterlijke ego gedrag kunnen we straks wel op de bon naar de supermarkten over een week. Landen die 'lock down' zijn houden oa hun levensmiddelen winkels open. Logisch, want anders krijg je wel plunderingen en rellen.
Mede jij helpt er aan mee dat we straks dus niet meer gewoon even naar de winkel kunnen gaan.
Dus een dikke fuck you voor jou van iedereen.
Bij sommige specifieke producten wel ja. Maar er was nog genoeg ander eten. Winkels waren niet eens 1/4e leeg. Er waren meer dan genoeg alternatieven, dus helemaal niemand heeft er niet door kunnen eten.quote:Met als gevolg dat mensen die gewoon voor de komende dagen wat te eten willen kopen misgrijpen
Twee weken ja? Gisteravond was het gehakt op (ik wilde gehaktballetjes in pittige tomatensaus maken), vanochtend was het er weer gewoon. Twee weken is een belachelijke overdrijving.quote:en dat mensen die afhankelijk zijn van thuisbezorgde boodschappen nu twee weken kunnen wachten.
Als er dus genoeg voor iedereen is, maar het toch twee weken duurt voordat afhankelijke mensen hun thuisbezorgde boodschappen weer kunnen krijgen, dan impliceert ze dus dat het in Nederland twee weken duurt om die boodschappen vanuit de distributie- en opslag-centra naar de supermarkten en die mensen te krijgen. Twee weken. In Nederland. Riiiiiiiiiiiight.quote:Er is genoeg voor iedereen, maar als een kudde hersenlozen voor twee maanden aan zooi inslaan dan krijg je het niet meer bijtijds op de goede plek.
Iemand die me een lul noemt om mijn rationele voorbereidingen? Mwah, als ik die iemand op geen enkele manier eerder zou kennen zou ik dat wel van me af laten glijden. In Red's geval, iemand waarvan ik totaal geen hoge indruk heb, kan het me dan inderdaad geen fuck schelen als hij daardoor een paar specifieke artikelen misloopt. En dat wil ik hem ook nog wel laten weten ook. Red, lees je mee? Je krijgt nog geen enkele droge Penne pasta van me.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als het je niet kan schelen dat iemand anders net achter het net gevist heeft.
Nergens gezegd dat me dat niets zou schelen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Misschien is diegene wel veel hulpbehoevender dan jij bent?
Dat zou in theorie best kunnen ja. Dat is inderdaad wat schaarste is. Dat er niet altijd genoeg voor iedereen is. Al hebben we schaarste in onze samenleving dus al gereduceerd tot 'eventjes wachten totdat het er wel weer is'.quote:Waar het bij jou om een extra, nodig of onnodig, zekerheidje gaat, gaat het bij een ander wellicht om drastischere belangen.
Acht je dat waarschijnlijk ja? Paracetamol is iets wat je al in huis hebt en neemt bij onverwachte pijn. Niet iets waar je op vertrouwt als pijnstiller. Daarvoor hebben we voorgeschreven medicatie.quote:Als jij dan net diegene bent die de laatste pakjes paracetamol wegkoopt, ik noem maar een voorbeeld, zodat je een weekje extra niet de deur uit kan.
Rationeel en commons sense denken is het zien van de consequentie van je daden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:43 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Is dit voor jou de post waaruit mijn schijt aan de rest instelling blijkt? Het is in mijn ogen een vrij korte uitspraak die zonder verdere info nog niet echt te beoordelen valt als rationeel gedrag ten tijde van een crisis, of triest egoïsme.
Opmerkelijk genoeg staat er in de post daar letterlijk boven, wel mijn negatieve waardeoordeel over iemand die met een 'och, dan overlijden er nog eens 30 mensen of zo' opmerking komt. Iemand die er niet echt de noodzaak van inziet om eigen verantwoordelijkheid te nemen in het verminderen van sociaal contact om zo de kans op besmetting te verkleinen.
[..]
Deze post dan? Zie ik toch eerder als mijn 'advocaat van de duivel' invalshoek.
Dan volgt een persoonlijke belediging ("lul") aan mijn adres door Red.
En mijn reactie daarop:
[..]
Het eerste deel is volgens mij hartstikke rationeel. Een stukje vooruit zien. Nergens een onevenredige belasting op de bevoorrading. Je gewoon realiseren dat de situatie in Nederland een stuk erger gaat worden en het dus 1) handig is om daar zelf enigszins op voorbereid te zijn, en 2) het risico op besmetting (van mezelf én van anderen) te verminderen.
En met het tweede deel geef ik aan dat Red van mij naar de pomp mag lopen. Niet iedereen. Alleen hij. Als reactie op die, in mijn ogen compleet onterechte en onverdiende persoonlijke belediging.
[..]
Dan volgt dit pracht van een verwijt, waarbij ik op eens verantwoordelijk ben voor komende plunderingen. Helemaal niet compleet overtrokken. Hij is hier trouwens dus al een poosje bezig met het overtreden van de NWS-policy, maar goed.
En dan begin ik in #198 inderdaad fel te worden, omdat ik er dan inmiddels ook wel genoeg van heb om door een idioot zowel persoonlijk beledigd als beschuldigd te worden van aanzetten tot plunderingen (en alle ellende en leed wat daar mee gepaard gaat).
En Janneke loopt volgens mij voornamelijk te zeiken dat ze vanmiddag het gerecht niet kon maken wat ze van te voren bedacht had, en dus ter plekke iets anders moest bedenken. Er was namelijk in elke supermarkt meer en dan ook meer dan genoeg eten. Maar ja, sommige specifieke artikelen waren op. Laten we eens naar haar #113 kijken:
[..]
Bij sommige specifieke producten wel ja. Maar er was nog genoeg ander eten. Winkels waren niet eens 1/4e leeg. Er waren meer dan genoeg alternatieven, dus helemaal niemand heeft er niet door kunnen eten.
[..]
Twee weken ja? Gisteravond was het gehakt op (ik wilde gehaktballetjes in pittige tomatensaus maken), vanochtend was het er weer gewoon. Twee weken is een belachelijke overdrijving.
[..]
Als er dus genoeg voor iedereen is, maar het toch twee weken duurt voordat afhankelijke mensen hun thuisbezorgde boodschappen weer kunnen krijgen, dan impliceert ze dus dat het in Nederland twee weken duurt om die boodschappen vanuit de distributie- en opslag-centra naar de supermarkten en die mensen te krijgen. Twee weken. In Nederland. Riiiiiiiiiiiight.
Complete fucking bullshit dus.
Maar nee, gewoon met valse onzin over de rug van hulpbehoevende mensen, anderen voor egoïsten uitmaken, omdat sommige van Janneke's dagelijkse boodschappen al op waren.
Daar wordt in post #127 door DrMabuse dan nog eens heel redelijk op gereageerd met de vraag "Niet bedacht dat je wellicht zelf thuis moet blijven omdat je (enigszins) ziek wordt en de deur niet uit mag om normaal boodschappen te doen?" waar ze dan ook nog eens op de meest domme manier op antwoordt; Nee, ik laat mijn vrienden het wel langs brengen. Nou, fijn hoor Janneke. Ik neem liever van te voren zelf verantwoordelijkheid, en laat mijn vrienden niet opdraaien voor mijn achteloosheid door ze te vragen risico op besmetting te lopen om mij te voorzien.
En inmiddels zijn we dan wel ongeveer bij het punt van jouw egoïstische huftertjes en karma post.
[..]
Iemand die me een lul noemt om mijn rationele voorbereidingen? Mwah, als ik die iemand op geen enkele manier eerder zou kennen zou ik dat wel van me af laten glijden. In Red's geval, iemand waarvan ik totaal geen hoge indruk heb, kan het me dan inderdaad geen fuck schelen als hij daardoor een paar specifieke artikelen misloopt. En dat wil ik hem ook nog wel laten weten ook. Red, lees je mee? Je krijgt nog geen enkele droge Penne pasta van me.
Goed, verder met jouw post:
[..]
Nergens gezegd dat me dat niets zou schelen.
[..]
Dat zou in theorie best kunnen ja. Dat is inderdaad wat schaarste is. Dat er niet altijd genoeg voor iedereen is. Al hebben we schaarste in onze samenleving dus al gereduceerd tot 'eventjes wachten totdat het er wel weer is'.
[..]
Acht je dat waarschijnlijk ja? Paracetamol is iets wat je al in huis hebt en neemt bij onverwachte pijn. Niet iets waar je op vertrouwt als pijnstiller. Daarvoor hebben we voorgeschreven medicatie.
Maar ja, als ik het laatste pakje gepakt zou hebben, dan betekent dat voor de persoon na mij dat diegene, mocht die diezelfde dag een plotselinge hoofdpijn krijgen, de rit inderdaad maar een paar uurtjes uit zal moeten zitten. Totdat het er weer gewoon is. Of diegene iemand uit zijn/haar netwerk (of willen ze dan niet meer op de fiets springen Janneke?) even langs kan laten komen met een paar paracetamolletjes. Of je leent er eentje bij de buurman. Zo'n situatie zou ik verre van drastisch noemen.
En inderdaad, je paracetamol is maar een voorbeeld. Maar voor letterlijk alles wat er vandaag niet meer was, waren nog genoeg alternatieven. Niemand zat hierdoor in nood. Hooguit ongemak.
En dan vind ik dit soort grove en verregaande persoonlijke beledigingen dus echt veel, maar dan ook veel te ver gaan.
Dat maakt je best een behoorlijke lul probeer. Mensen zoals Probeer zijn het hele probleem. Al 2 weken extra boodschappen doen. Wat een lul ben je dan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Ow, we gaan schelden, ja? Omdat ik nu 2 weken aan boodschappen in huis gehaald heb. Een extra pak pasta, rijst, 1 kilo aan divers vlees en vis in de vriezer, wat groenten, een pak diepvriesspinazie en erwten, wat tomaten in blik en wok sauzen, en 4 rollen wc-papier (waar ik overigens in mijn eentje, ik gok, toch wel twee maanden mee doe).
Fijn, dankje.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:47 schreef Fok-it het volgende:
Duidelijk uitgelegd. Dank.
En ik was in de veronderstelling dat `En als dat gedrag er mede heeft toe geleid dat jij nu achter het net gevist hebt, dan kan me dat echt helemaal niets schelen.' deze opmerking sloeg op iedereen in het algemeen en niet op alleen Red. Dus verkeerd geinterpreteerd. Excusez moi
Je mag met Red om een enkel stukje pasta vechten.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:53 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dat maakt je best een behoorlijke lul probeer. Mensen zoals Probeer zijn het hele probleem. Al 2 weken extra boodschappen doen. Wat een lul ben je dan.
Bah @:probeer
😂quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Je mag met Red om een enkel stukje pasta vechten.
En jij brengt anderen in levensgevaar met je weigering om sociaal contact te beperken door 'gewoon elke dag mijn dagelijkse boodschapjes te willen doen'. Over consequenties van daden gesproken.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Rationeel en commons sense denken is het zien van de consequentie van je daden.
Hamsteren zet straks de supermarkt op de bon.
De rest van je post is het bewijs dat je geen zelfreflectie kent.
Blijf maar in je ego idioterie hangen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:57 schreef probeer het volgende:
[..]
En jij brengt anderen in levensgevaar met je weigering om sociaal contact te beperken door 'gewoon elke dag mijn dagelijkse boodschapjes te willen doen'.
Ongelofelijk idd.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Blijf maar in je ego idioterie hangen.
Dat maak jij er van door niet te kunnen nadenken als normaal persoon.
Wie zegt dat ik iedere dag naar de supermarkt nu.
Enorm dom. Geen zicht op de consequenties van je daden. Nog goedpraten ook.
Waaw...
Je bent nog niet aan het verhongeren dus? Laat even weten wanneer de door mij veroorzaakte plunderingen precies gaan beginnen. Vermeld ook vooral mijn naam mocht je tijdens je gedwongen plunderingen in aanraking met de politie komt. Ik verwacht dat de rechter een hartig woordje met me zal willen spreken over mijn schuld in het aanzetten tot jouw plunderingen.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Blijf maar in je ego idioterie hangen.
Dat maak jij er van door niet te kunnen nadenken als normaal persoon.
Wie zegt dat ik iedere dag naar de supermarkt nu.
Enorm dom. Geen zicht op de consequenties van je daden. Nog goedpraten ook.
Waaw...
Zodra het nog een week doorgaat, gaan de supermarkten dus wel op slot.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Je bent nog niet aan het verhongeren dus? Laat even weten wanneer de door mij veroorzaakte plunderingen precies gaan beginnen.
Ok. Nou, dan weet je wat je over een week te doen staat. Veel succes, en vooral roepen dat het mijn schuld is wanneer jij zaken vernielt en steelt.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zodra het nog een week doorgaat, gaan de supermarkten dus wel op slot.
Mede veroorzaakt door alle hamsteraars, waaronder jij.
Continu nog verkeerd lezen en alleen op jezelf betrekken ook he.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Ok. Nou, dan weet je wat je over een week te doen staat. Veel succes, en vooral roepen dat het mijn schuld is wanneer jij zaken vernielt en steelt.
Oké, bij deze benoem ik je nu tot een rationele hamster. Niet egoïstisch of asociaal. Ben je nu blij?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Fijn, dankje.
Ja, op Red. En en desgewenst op iedereen die nu meteen in de beschuldigende 'trieste egoïst!' modus schiet zonder daarin een rationeel onderscheid te maken in de mate van bevoorradings-gedrag (hallo Janneke).
Ratten zijn het eerder. Hoewel ik ratten nog hoger acht.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:17 schreef rododendronneke het volgende:
Ik vind 'hamster' wel een veel te lief woord voor het plunderende tuig van vandaag.
Richt je felicitaties alsjeblieft tot autoriteiten die SARS-CoV-2 hier vrij baan hebben gegeven en niet tot burgers die wél iets verder vooruitkijken.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:12 schreef Janneke141 het volgende:
Dan moet de lockdown niet te lang duren...quote:Op zaterdag 14 maart 2020 07:43 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb zes kratten bier gehamsterd. Mocht het echt allemaal naar de tering gaan dan wil ik wel lekker dronken kunnen worden en kut roepen naar de buuf.
Heb je geen boer in de omgeving die eieren verkoopt? Is vaak nog goedkoper ook (hier ¤2 voor 15 eieren).quote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik vind mensen die hamsteren geen trieste egoïstenn. Die mensen handelen uit angst, lijkt me niet dat je dat mensen kwalijk kunt nemen.
Denk wel dat hamsteren hamsteren uitlokt. Ik probeer al 2 dagen eieren te kopen, morgen weer een poging wagen. Als er morgen eieren zijn,koop ik uiteraard gelijk een doosje extra om te voorkomen dat ik mis grijp.
Het is nog één stapje lager op de ladder van beschaving, ja.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:52 schreef sp3c het volgende:
plunderen is wel echt wat anders hoor
overdreven gedoe
Idd, hamsteren is nog onschuldig vergeleken met wat er gaat gebeuren als zaken echt uit de hand lopen. Daar is "onze" overheid helemaal niet op voorbereid: "mensen er is niets aan de hand", "luister naar de radio en volg de aanwijzingen van de overheid"quote:Op zondag 15 maart 2020 02:26 schreef MakkieR het volgende:
Ook al durven we het niet toe te geven, maar hamsteren zit in ons DNA. Ik kijk allang niet meer op dat we hamsteren bij een virus uitbraak. Het valt nog mee dat we elkaar de hersenpan niet in elkaar slaan. Hier geldt gewoon de wetten van de jungle en de recht van de sterkste. Zo zit de natuur in elkaar. Dieren doen dit ook.
Wat is er irrationeel aan hamsteren?quote:Op zondag 15 maart 2020 08:23 schreef Oud_student het volgende:
Wat "onze" overheid had moeten doen is een advies geven wat de Nederlanders per persoon in huis zouden moeten hebben /halen: gewoon de normale voorraden (die je al zou moeten hebben).
In plaats daarvan zegt pipo Rutte dat hamsteren helemaal niet nodig is![]()
Hamsteren is wrs irrationeel, maar als je weet dat de meeste mensen irrationeel zijn en dus hamsteren, moet je wel mee doen omdat de kans aanwezig is dat de schappen leeg zijn. Dat is dus weer rationeel.
Niets.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is er irrationeel aan hamsteren?
En wat is er nu precies mis met de afgelopen weken gestaag met en met wat extra eten kopen? Dan ben ik ook een lul.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:53 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dat maakt je best een behoorlijke lul probeer. Mensen zoals Probeer zijn het hele probleem. Al 2 weken extra boodschappen doen. Wat een lul ben je dan.
Bah @:probeer
OK, maar straks moet je in de rij gaan staan omdat er maar 10 mensen tegelijk in de supermarkt mogen of misschien andere beperkingen.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:40 schreef Coppi het volgende:
Ik heb 2 weken geleden ofzo al gehamsterd. Dit zat er duidelijk aan te komen wanneer je de buitenlandse filmpjes zag. Overigens niet echt nodig. In mijn supermarkt was er gewoon nog pasta, wc papier en eieren verkrijgbaar.
Alsof je de apocalyps toen al voelde naderen.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:40 schreef Coppi het volgende:
Ik heb 2 weken geleden ofzo al gehamsterd. Dit zat er duidelijk aan te komen wanneer je de buitenlandse filmpjes zag. Overigens niet echt nodig. In mijn supermarkt was er gewoon nog pasta, wc papier en eieren verkrijgbaar.
Dat zal wel, maar ik heb een flinke voorraad in de schuur.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:45 schreef Oud_student het volgende:
[..]
OK, maar straks moet je in de rij gaan staan omdat er maar 10 mensen tegelijk in de supermarkt mogen of misschien andere beperkingen.
Nee, zit hier midden in Rotterdam. Dan zal ik echt op zoek moeten gaan in de polder.quote:Op zondag 15 maart 2020 03:18 schreef Nober het volgende:
[..]
Heb je geen boer in de omgeving die eieren verkoopt? Is vaak nog goedkoper ook (hier ¤2 voor 15 eieren).
Achteraf gezien ik ook.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:40 schreef Coppi het volgende:
En dat is waar mensen bang voor zijn. Niet dat al dat lang houdbare spul "op" raakt, maar dat de supermarkten zo dicht zijn en ze niets meer kunnen halen. Daarom hamsteren ze ook.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:45 schreef Oud_student het volgende:
[..]
OK, maar straks moet je in de rij gaan staan omdat er maar 10 mensen tegelijk in de supermarkt mogen of misschien andere beperkingen.
Het is irrationeel om met z'n allen een supermarkt in één dag leeg te graaien omdat je buurman zegt dat hij dat óók doet.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is er irrationeel aan hamsteren?
tot nu toe gewoon iedere dag mijn boodschapjes kunnen doen zonder problemenquote:Op zondag 15 maart 2020 09:59 schreef michaelmoore het volgende:
Zal wel erg rustig zijn in de supermarkt maandag
ik heb nog geen boodschappen gedaan , ik ga me daar niet tussen mengen in dei drukte, nu heb ik voor mezelf als oudere toch al haast niets nodig
Maandag middag op de fiets lekker rustig met me fietstas
ik neem aan dat de Chinees gewoon open is vandaagquote:Op zondag 15 maart 2020 10:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
tot nu toe gewoon iedere dag mijn boodschapjes kunnen doen zonder problemen
vrijdag iets drukker dan normaal en gister iets rustiger dan normaal
voor mijn gevoel dan ... misschien heb ik geluk maar volgens mij blazen we ook dit weer gigantisch op hoor
Ik heb eerlijk gezegd ook geen verschil gezien, gisteren toen ik wat boodschappen haalde heb ik in ieder geval geen lege schappen gezien.quote:Op zondag 15 maart 2020 10:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
tot nu toe gewoon iedere dag mijn boodschapjes kunnen doen zonder problemen
vrijdag iets drukker dan normaal en gister iets rustiger dan normaal
voor mijn gevoel dan ... misschien heb ik geluk maar volgens mij blazen we ook dit weer gigantisch op hoor
Ik ga zo even wat halen... heb de keuze tussen Jumbo, Aldi & Appie (winkelcentrum) dus ik zal wel niet misgrijpen hopelijk!quote:Op zondag 15 maart 2020 10:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd ook geen verschil gezien, gisteren toen ik wat boodschappen haalde heb ik in ieder geval geen lege schappen gezien.
Als je het echt nodig bent, dan maar keukenpapier of vochtig toiletpapier of babydoekjes... of dan maar papieren zakdoekjes.... en als het echt niet meer gaat dan maar onder de douche!quote:
ik heb zelf nog zatquote:
ik blijf er nog ff opzitten maar dm me over twee weken nog eensquote:
quote:Op zondag 15 maart 2020 10:52 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Gewoon een nat washandje gebruiken. Of doe zoals de Romeinen vroeger een spons op een stokje.
quote:Op zondag 15 maart 2020 10:57 schreef rododendronneke het volgende:
[..]is een spons zonder stokje niet veel handiger?
Dan eet je toch koeken?quote:Op zondag 15 maart 2020 11:00 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
Hier bij de Hoogvliet het brood al op, na 30 minuten open te zijn.
Tokkies gonna tok.quote:
Tsja, dit is wat de overheid wil toch ? Die wil dat we zo min mogelijk naar buiten gaan;dus MOET je hamsteren.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:59 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Het is irrationeel om met z'n allen een supermarkt in één dag leeg te graaien omdat je buurman zegt dat hij dat óók doet.
Dat is geen 'hamsteren' dat is hyenagedrag.
Strategisch lange termijn inkopen doen is iets anders dan als een stoet wilde gekken de schappen leeg graaien.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:08 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Tsja, dit is wat de overheid wil toch ? Die wil dat we zo min mogelijk naar buiten gaan;dus MOET je hamsteren.
Bescherm het met je leven!quote:Op zondag 15 maart 2020 11:10 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
[..]
Ik had het laatste wit brood, gelukkig
Dan gebruik je maar een keer schuurpapier.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:24 schreef Newone82 het volgende:
Hier bij lokale supermarkt al geen wc papier en brood verkrijgbaar.
Bron: moeder.
Geen F1😰😰😰😰quote:Op zondag 15 maart 2020 11:30 schreef Hathor het volgende:
Maar tsjongejonge wat is het weekend saai als er helemaal geen sport is zeg.
Ik moest een paar supermarkten af voor de boodschappen; maar alles was er wel.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:24 schreef Newone82 het volgende:
Hier bij lokale supermarkt al geen wc papier en brood verkrijgbaar.
Bron: moeder.
Kun je geen oude sportwedstrijden herbekijkenquote:Op zondag 15 maart 2020 11:30 schreef Hathor het volgende:
Ja, maar als je al weet wat er gaat gebeuren is het toch een stuk minder.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kun je geen oude sportwedstrijden herbekijken
geen kut aan iddquote:Op zondag 15 maart 2020 11:30 schreef Hathor het volgende:
ik vind het al vervelend om een films/series voor de tweeee keer te bekijkenquote:Op zondag 15 maart 2020 11:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kun je geen oude sportwedstrijden herbekijken
Gelukkig staat netflix vol met bagger die je vast nog nooit eerder hebt gezien ';)quote:Op zondag 15 maart 2020 12:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind het al vervelend om een films/series voor de tweeee keer te bekijken
Als mensen vegan gaan eten is het einde nabijquote:Op zondag 15 maart 2020 11:45 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ik moest een paar supermarkten af voor de boodschappen; maar alles was er wel.
Alleen had de ene supermarkt geen eieren (en de tweede een heleboel), de tweede geen crackers (maar de derde weer wel) etc.
Netjes verdeeld.
Oh, en bij de AH was al het vegan voedsel op. Dat is nieuw
Nou , Ik ga nog een paar pakken WC papier kopen , Tabeequote:Op zondag 15 maart 2020 11:45 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Alleen had de ene supermarkt geen eieren (en de tweede een heleboel), de tweede geen crackers (maar de derde weer wel) etc.
Netjes verdeeld.
Tja, als gaat hamsteren koop je allemaal troep die niet te vreten is natuurlijk. Zoals bruine bonen.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:45 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Netjes verdeeld.
Dat laatste verklaart dan weer wel die run op wc-papier.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:35 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Tja, als gaat hamsteren koop je allemaal troep die niet te vreten is natuurlijk. Zoals bruine bonen.
ja maar das geen sport hequote:Op zondag 15 maart 2020 12:20 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Gelukkig staat netflix vol met bagger die je vast nog nooit eerder hebt gezien ';)
Al kan je natuurlijk ook een online cursus gaan volgen.
Lees een boekquote:Op zondag 15 maart 2020 12:44 schreef Hathor het volgende:
Alle nieuwe uploads op Xhamster ook al weer gezien, wat valt er nu nog te doen?
Beter idee, ik neem een maandje WoW abbo en ga een paar weken die classic content zitten spelen.quote:Op zondag 15 maart 2020 13:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Lees een boek
TTK / Wat lees je nu? #73
Aantal prima tips voor je
WoWquote:Op zondag 15 maart 2020 13:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Beter idee, ik neem een maandje WoW abbo en ga een paar weken die classic content zitten spelen.
Mjah, voor mij wel, tis alweer een aantal jaar geleden. Boeken lees ik elke avond voor ik ga slapen.quote:
Attaboyquote:Op zondag 15 maart 2020 13:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Boeken lees ik elke avond voor ik ga slapen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |