SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-niet lollig proberen te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
5g![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Nou, kut met peren dus, als jij dit nu zegt zegt dat wel wat .....quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:48 schreef Arts-assistent het volgende:
Ik ben bang. Geen code oranje, geen code rood. Code zwart. Gitzwart. De gezondheidszorg en de maatschappij hebben zich niet kunnen wapenen tegen wat komen gaat. We zien elk land met de dag escaleren, maar zijn te angstig om maatregelen te nemen. Ik denk dat zowel de gezondheidszorg (met name de ziekenhuizen met atm weinig exposure) en de politiek te reactief zijn i.p.v. proactief.![]()
Vanaf morgen treedt het uitdovingsmechanisme in werkingquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar ik zou het ook heel fijn vinden als ik weet wanneer.![]()
![]()
Nederland is dan ook enorm dichtbevolkt, klein en intern verweven. Precies om die redenen hadden autoriteiten deze dreiging juist vele malen serieuzer moeten nemen dan in veel andere landen in plaats van stout te zitten duimen draaien.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:47 schreef Minimunt het volgende:
Ik begin bijna te geloven dat 50% van ons het virus al heeft.![]()
Misschien is dat het ook wel, een griepje..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:48 schreef Kyran het volgende:
[..]
Was het maar waar, want dan was het inderdaad maar een griepje en vallen aantal doden en IC opnamen mee.
Een nieuwe versie waardoor iedereen in paniek raakt![]()
Dat Denemarken gedoe staat ook nergens anders.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Stopt aardappelhoofd weer of heb ik de verkeerde link?“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Het mag nu duidelijk zijn dat je geen reet hebt aan de EU als land, die gasten zijn er alleen om te innenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:47 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hele EU weinig van gezien, normaal staan ze vooraan te schreeuwen dat meer EU de oplossing is.![]()
Op dit moment is het ieder land voor zichzelf in de EU![]()
![]()
Het is nu hier in Brabant al code rood.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:49 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nou, kut met peren dus, als jij dit nu zegt zegt dat wel wat .....Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
stoptquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:50 schreef Stoorzendert het volgende:
Stopt aardappelhoofd weer of heb ik de verkeerde link?![]()
Kan gewoon werken ja, heeft geen verschijnselen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Zo één van het soort dat van de stoute knappe koppen van het RIVM niet meer zou mogen dus?![]()
![]()
Nijmegen vrij druk van wat ik heb begrepen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:50 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Hoe druk zou het zijn in de steden? Qua uitgaanspubliek?"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
In België zijn alle kroegen afgeladen ivm de sluiting vanaf morgen, maar dit was juist niet de bedoeling en is precies wat er gaat gebeuren als Rutte hetzelfde hier doorvoertquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:50 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Hoe druk zou het zijn in de steden? Qua uitgaanspubliek?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Fack als zelfs jij het zegt. Wat kunnen wij als burgers het beste doen? Naast quarantaine etcquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:48 schreef Arts-assistent het volgende:
Ik ben bang. Geen code oranje, geen code rood. Code zwart. Gitzwart. De gezondheidszorg en de maatschappij hebben zich niet kunnen wapenen tegen wat komen gaat. We zien elk land met de dag escaleren, maar zijn te angstig om maatregelen te nemen. Ik denk dat zowel de gezondheidszorg (met name de ziekenhuizen met atm weinig exposure) en de politiek te reactief zijn i.p.v. proactief.And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function![]()
Waarom had jij ons dit niet kunnen zeggen dan? Jij ziet toch ook bijna dagelijks een ziekenhuis van binnen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:49 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nou, kut met peren dus, als jij dit nu zegt zegt dat wel wat .....![]()
25 miljard, noem het maar niksquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:50 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Het mag nu duidelijk zijn dat je geen reet hebt aan de EU als land, die gasten zijn er alleen om te innen![]()
Op dit moment is het ieder land voor zichzelf in de EU
https://www.nporadio1.nl/(...)gsfonds-tegen-corona![]()
Dat is 't ook.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:50 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Misschien is dat het ook wel, een griepje..
Een nieuwe versie waardoor iedereen in paniek raakt
T'is echter meer vergelijkbaar met een normale neusverkoudheid dan met de griep, qua samenstelling van't virus dan.
En inderdaad; een nieuwe versie. Het lichaam kent dat niet. Als je dan al een beetje zwak bent....
Eet maar eens keutel als je dat daarvoor nog nooit eerder gedaan hebt![]()
het is erg normaal om bang te zijn in deze onzekere tijden, enige wat we kunnen doen is onszelf in quarantaine plaatsenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:49 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nou, kut met peren dus, als jij dit nu zegt zegt dat wel wat .....![]()
Vanwaar deze abrupte conclusie?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:48 schreef Arts-assistent het volgende:
Ik ben bang. Geen code oranje, geen code rood. Code zwart. Gitzwart. De gezondheidszorg en de maatschappij hebben zich niet kunnen wapenen tegen wat komen gaat. We zien elk land met de dag escaleren, maar zijn te angstig om maatregelen te nemen. Ik denk dat zowel de gezondheidszorg (met name de ziekenhuizen met atm weinig exposure) en de politiek te reactief zijn i.p.v. proactief.![]()
![]()
Dat moet je ook niet aankondigen. Gewoon 's ochtends melden dat ze die avond niet meer open gaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:51 schreef Fukushima het volgende:
[..]
In België zijn alle kroegen afgeladen ivm de sluiting vanaf morgen, maar dit was juist niet de bedoeling en is precies wat er gaat gebeuren als Rutte hetzelfde hier doorvoert![]()
Wat een clown was dat bij Jinek aan tafel.
Ik ga me ook columnist noemen, dan mag je lekker ongefundeerd van allerlei onzin roepen en verkondigen alsof je mening een feit is.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen![]()
Zo min mogelijk sociale contacten onderhouden de komende wekenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:51 schreef Revanches het volgende:
[..]
Fack als zelfs jij het zegt. Wat kunnen wij als burgers het beste doen?
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Evenstar
![]()
Uh, lees je mijn posts wel eens? Ik schreeuw al weken dat het fout gaat. Bij ons in het ziekenhuis is het nog relatief rustig, vooral aan het voorbereiden. Verder sta ik niet aan het front, maar werk op de radiotherapie.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Waarom had jij ons dit niet kunnen zeggen dan? Jij ziet toch ook bijna dagelijks een ziekenhuis van binnen?![]()
Ik hoorde ze inmiddels al praten over Code Zwartquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het is nu hier in Brabant al code rood.
Triage al in deze fase in Nederland belachelijk![]()
![]()
Hopen dat je gezond bent en blijft en mocht je wel een beroep moeten doen op zorg, heel hard hopen dat die op één of andere manier nog voor je beschikbaar zal zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:51 schreef Revanches het volgende:
[..]
Fack als zelfs jij het zegt. Wat kunnen wij als burgers het beste doen?![]()
nee, is het niet en daar is een ander topic voorquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:50 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Misschien is dat het ook wel, een griepje..
Een nieuwe versie waardoor iedereen in paniek raakt![]()
In Belgie zit men ook veel meer in de kroeg dan hierquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:51 schreef Fukushima het volgende:
[..]
In België zijn alle kroegen afgeladen ivm de sluiting vanaf morgen, maar dit was juist niet de bedoeling en is precies wat er gaat gebeuren als Rutte hetzelfde hier doorvoert![]()
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Welke clown?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:52 schreef nils7 het volgende:
Wat een clown was dat bij Jinek aan tafel.
Ik ga me ook columnist noemen, dan mag je lekker ongefundeerd van allerlei onzin roepen en verkondigen alsof je mening een feit is.![]()
Een andere factor is dat een virus - dat haar drager doet overlijden - alleen kan voortleven/overleven mits het een aantal mogelijke dragers heeft.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:44 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dan zullen mensen snel dood gaan en het virus kan zich dan minder verspreiden dus dooft het ook uit
Kan mij een verhaal herinneren van bv mazelen (meldingsplichtig en ooit erg dodelijk) dat d8 alleen kan voortbestaan in gemeenshappen van een paar honderduizend.
In kleinere gemeenschappen gaat het virus simpelweg dood omdat het sneller zijn dragers ombrengt dan dat het zich via/daarmee kan verspreiden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
hoezo niet?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, is het niet en daar is een ander topic voor![]()
https://en.wikipedia.org/(...)_pandemic_in_Denmark
zegt iets heel anders mbt Denemarken en cijfersIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Binnen blijven en na een paar weken isbhet uitgedoofd. Jonge mensen hoeven zich over het algemeen weinig zorgen te maken, voor ouderen en voor mensen in de gezondheidszorg is het minder makkelijk.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:51 schreef Revanches het volgende:
[..]
Fack als zelfs jij het zegt. Wat kunnen wij als burgers het beste doen?![]()
Ja ik begrijp dat ook niet. Ze zagen toch wat er in noord Italië gebeurde met die lockdownquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:52 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat moet je ook niet aankondigen. Gewoon 's ochtends melden dat ze die avond niet meer open gaan.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Net discussie met mijn vader die denkt dat deze hysterie over een maandje wel is overgewaaid en alles inclusief de handel weer normaal zal zijn.
Vind het lastig om te discussiëren met mensen die zo laconiek zijn maar ondertussen krijg ik ook het gevoel (en verwijt) alsof ik aan het overdrijven ben. Ik verwacht echt totale gekte over 2-3 weken namelijk. Hopelijk heb ik ongelijk.
PS: Is extra vitamine pillen etc nog raadzaam?![]()
Geen idee. Kan ook zijn dat ze gewoon meer testen hebben uitgevoerd.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:47 schreef Kyran het volgende:
Test Denemarken veel meer ... of wat hebben ze daar gedaan? Laks beleid ook?
Ik hecht geen waarde meer aan het aantal besmettingen, want het daadwerkelijke aantal zul je toch niet weten.
Je kunt beter kijken naar het aantal doden:
https://www.volkskrant.nl(...)-frankrijk~bf872ca5/![]()
Griep is ook een virus.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, is het niet en daar is een ander topic voor
Net als deze ziekte.
Dat hij die vergelijking hier vrijblijvend maakt hoeft nog niet te betekenen dat hij maar naar het is-het-griep-topic verband moet worden.![]()
best weinig voor de hele EUquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
25 miljard, noem het maar niks
Ab Osterhaus slaapt volgens mij in de studio van Op1.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:40 schreef Kyran het volgende:
Britt Dekker maakt gewoon even RIVM belachelijk in twee seconden![]()
![]()
op donderdag aankondigen dat het vanaf zaterdag is, is misschien ook niet handig. Beter per direct, of op een doordeweekse dag ofzo, maar geen vrije vrijdagavond ertussenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:51 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Vitamine C en D.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:54 schreef JortKelder het volgende:
Net discussie met mijn vader die denkt dat deze hysterie over een maandje wel is overgewaaid en alles inclusief de handel weer normaal zal zijn.
Vind het lastig om te discussiëren met mensen die zo laconiek zijn maar ondertussen krijg ik ook het gevoel (en verwijt) alsof ik aan het overdrijven ben. Ik verwacht echt totale gekte over 2-3 weken namelijk. Hopelijk heb ik ongelijk.
PS: Is extra vitamine pillen etc nog raadzaam?Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Gekke vraag.... maar nu je dit roept..... zijn virussen gevoelig voor die straling of kunnen ze zo (MRI? of zo) gedetecteerd worden ?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Uh, lees je mijn posts wel eens? Ik schreeuw al weken dat het fout gaat. Bij ons in het ziekenhuis is het nog relatief rustig, vooral aan het voorbereiden. Verder sta ik niet aan het front, maar werk op de radiotherapie."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Spanje +20 graden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:40 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Nee, omdat bij warmte virussen zich minder snel verspreiden.![]()
![]()
Dat vind ik dicht genoeg op het front om jouw indruk even zwaar te laten wegen als die van een arts-assistent, of iemand die hier claimt dat te zijn. Sterker nog, ik denk dat je ook als toevallige bezoeker van een gemiddeld ziekenhuis al snel kunt opmerken dat er verrekt weinig bewustzijn van de immense dreiging is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Uh, lees je mijn posts wel eens? Ik schreeuw al weken dat het fout gaat. Bij ons in het ziekenhuis is het nog relatief rustig, vooral aan het voorbereiden. Verder sta ik niet aan het front, maar werk op de radiotherapie.![]()
Zojuist besloten in overleg met mijn vrouw om mezelf maandag ziek te melden. Mijn vrouw is 38 weken zwanger en ik wil de bevalling niet missen door deze (eventuele) ziekte!.... Het bedrijf waar ik werk doet vrij weinig (ik kom uit Branbant en werk aan de rand in Limburg), buiten een paar flyers ophangen dat je je handen moet wassen... Jullie mening?“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
twitter:LegionHoops twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 23:15:14BREAKING: An elementary school student who received an autograph from Rudy Gobert in his game in Boston has tested positive for coronavirus, via NBC.
It’s uncertain if the virus was transmitted during the exchange. reageer retweet"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Ha:
Ohio official was 'guesstimating' statement that 100,000 people have coronavirus
https://thehill.com/homen(...)t-100000-people-haveare we infinite or am I alone![]()
Geen idee, dat is wat ik 'een expert' hoorde zeggen.quote:|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Doe ik uiteraard. Heb je ook dat bericht gelezen over het aantal jonge mensen in de IC ? Ergens in Brabant was dat.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:53 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Binnen blijven en na een paar weken isbhet uitgedoofd. Jonge mensen hoeven zich over het algemeen weinig zorgen te maken, voor ouderen en voor mensen in de gezondheidszorg is het minder makkelijk.And I am a weapon of massive consumption
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:55 schreef Stoorzendert het volgende:
Zojuist besloten in overleg met mijn vrouw om mezelf maandag ziek te melden. Mijn vrouw is 38 weken zwanger en ik wil de bevalling niet missen door deze (eventuele) ziekte!.... Het bedrijf waar ik werk doet vrij weinig (ik kom uit Branbant en werk aan de rand in Limburg), buiten een paar flyers ophangen dat je je handen moet wassen... Jullie mening?
Ik heb geen klachten maar mijn directe familie wel vrij ernstige klachten.
Ik ben naar huis gestuurd en mag komende week niet terug komen.![]()
Groot gelijkquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:55 schreef Stoorzendert het volgende:
Zojuist besloten in overleg met mijn vrouw om mezelf maandag ziek te melden. Mijn vrouw is 38 weken zwanger en ik wil de bevalling niet missen door deze (eventuele) ziekte!.... Het bedrijf waar ik werk doet vrij weinig (ik kom uit Branbant en werk aan de rand in Limburg), buiten een paar flyers ophangen dat je je handen moet wassen... Jullie mening?![]()
Je vrouw en ongeboren kind zijn nu het belangrijkste![]()
![]()
Ik ga uit van totale gekte, maar ik hoop zo erg dat ik het mis hebquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:54 schreef JortKelder het volgende:
PS: Is extra vitamine pillen etc nog raadzaam?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Doe je goed.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:55 schreef Stoorzendert het volgende:
Zojuist besloten in overleg met mijn vrouw om mezelf maandag ziek te melden. Mijn vrouw is 38 weken zwanger en ik wil de bevalling niet missen door deze (eventuele) ziekte!.... Het bedrijf waar ik werk doet vrij weinig (ik kom uit Branbant en werk aan de rand in Limburg), buiten een paar flyers ophangen dat je je handen moet wassen... Jullie mening?![]()
waarom is zoiets BREAKING??quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:55 schreef Salina het volgende:
twitter:LegionHoops twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 23:15:14BREAKING: An elementary school student who received an autograph from Rudy Gobert in his game in Boston has tested positive for coronavirus, via NBC.
It’s uncertain if the virus was transmitted during the exchange. reageer retweet![]()
Eerste x dat ik dat woord in m'n leven hoor.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:55 schreef crystal_meth het volgende:
Ha:
Ohio official was 'guesstimating' statement that 100,000 people have coronavirus
https://thehill.com/homen(...)t-100000-people-haveIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Zou anders wel heel toevallig zijn. Maar wel mogelijk.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:55 schreef Salina het volgende:
It’s uncertain if the virus was transmitted during the exchange. reageer retweetHet is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Uiteraard!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:55 schreef Stoorzendert het volgende:
Zojuist besloten in overleg met mijn vrouw om mezelf maandag ziek te melden. Mijn vrouw is 38 weken zwanger en ik wil de bevalling niet missen door deze (eventuele) ziekte!.... Het bedrijf waar ik werk doet vrij weinig (ik kom uit Branbant en werk aan de rand in Limburg), buiten een paar flyers ophangen dat je je handen moet wassen... Jullie mening?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Als je het kan financieren, zeker doen. Dat is het probleem bij veel mensen, kan je het lijen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:55 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik stel dat ik bang ben, en denk dat we te laat zijn met (re)ageren. Een gevoelskwestie en iets subjectiefs. Probeer geen conclusies te trekken en hoop dat andere mensen het anders inzien. Misschien dat er andere inzichten zijn die een mooier licht op de situatie doen schijnen. Ik zie ze alleen even niet.quote:![]()
Ik vraag me, opnieuw, af, met de huidige kennis, of ik dit al in januari gehad kan hebben.
Ben toen, serieus, zo ziek geweest. Alle klachten die beschreven worden met een lange nasleep.![]()
Totale gekte ga je niet krijgen mijn inziens. Althans niet op samenlevingsniveau.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:56 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Ik ga uit van totale gekte, maar ik hoop zo erg dat ik het mis heb![]()
Jij hebt je prioriteiten goed op een rijtje. Zorg dat je de komende weken voor zo min mogelijk op een anderen een beroep hoeft te doen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:55 schreef Stoorzendert het volgende:
jij beslist over je gezondheidquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:55 schreef Stoorzendert het volgende:
wat is totale gekte?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:56 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Ik ga uit van totale gekte, maar ik hoop zo erg dat ik het mis heb![]()
Ja, elk nadeel heeft zijn voordeel.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:45 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik herinner het me nog als de dag van gisteren, wekenlang greta/klimaatcrisis in de krantenkoppen.![]()
Belachelijkquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:55 schreef Stoorzendert het volgende:
Zojuist besloten in overleg met mijn vrouw om mezelf maandag ziek te melden. Mijn vrouw is 38 weken zwanger en ik wil de bevalling niet missen door deze (eventuele) ziekte!.... Het bedrijf waar ik werk doet vrij weinig (ik kom uit Branbant en werk aan de rand in Limburg), buiten een paar flyers ophangen dat je je handen moet wassen... Jullie mening?Instead of questioning authority, they question those that question authority.![]()
Heel verstandig.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:55 schreef Stoorzendert het volgende:
Zojuist besloten in overleg met mijn vrouw om mezelf maandag ziek te melden. Mijn vrouw is 38 weken zwanger en ik wil de bevalling niet missen door deze (eventuele) ziekte!.... Het bedrijf waar ik werk doet vrij weinig (ik kom uit Branbant en werk aan de rand in Limburg), buiten een paar flyers ophangen dat je je handen moet wassen... Jullie mening?And I am a weapon of massive consumption
Als het in Afrika ook heel hard gaat weten we in ieder geval dat het virus zich niks aantrekt van temperaturen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:56 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Geen idee, dat is wat ik 'een expert' hoorde zeggen.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Heb het ook dubbel... Aan de ene kant denk ik dat het in april wel klaar is qua gekte. Dan zullen er best mensen ziek worden, maar misschien meer afwisselend en is de samenleving weer op orde. Ontwrichting lijkt me er dan wel af.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:54 schreef JortKelder het volgende:
PS: Is extra vitamine pillen etc nog raadzaam?
Aan de andere kant: als dit nog tot de zomer door gaat verbaast mij dat niets. Virus is voor ieder lichaam nieuw."He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Je bent gewoon even verblind door het licht! Dat krijg je als je de hele dag in die radioactieve lampen staat te kijkenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:57 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik stel dat ik bang ben, en denk dat we te laat zijn met (re)ageren. Een gevoelskwestie en iets subjectiefs. Probeer geen conclusies te trekken en hoop dat andere mensen het anders inzien. Misschien dat er andere inzichten zijn die een mooier licht op de situatie doen schijnen. Ik zie ze alleen even niet.Gaat ook wel weer over
![]()
![]()
![]()
Nee, zou het graag wel lezen. Was vandaag op een OK die al werd omgebouwd tot IC kamer.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:56 schreef Revanches het volgende:
[..]
Doe ik uiteraard. Heb je ook dat bericht gelezen over het aantal jonge mensen in de IC ? Ergens in Brabant was dat.![]()
Waarschijnlijk wel dan en je bent er nog.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:57 schreef Gia het volgende:
Ik vraag me, opnieuw, af, met de huidige kennis, of ik dit al in januari gehad kan hebben.
Ben toen, serieus, zo ziek geweest. Alle klachten die beschreven worden met een lange nasleep.![]()
https://www.rijnmond.nl/n(...)n-jonger-dan-50-jaarquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:58 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Nee, zou het graag wel lezen. Was vandaag op een OK die al werd omgebouwd tot IC kamer.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Naja, Financieren? Ziekmelden wordt vergoed zover ik weet. Daarnaast heb ik wel een apart 'potje' om een tijdje te overleven. Wil uiteraard niet zeggen dat ik mijn baan wil verliezen...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:57 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Als je het kan financieren, zeker doen. Dat is het probleem bij veel mensen, kan je het lijen?“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 22:17:39More countries and overseas territories reporting their first cases:
- Gabon
- Ghana
- Trinidad and Tobago
- Kazakhstan
- Kosovo
- Suriname
- Aruba
- Guadeloupe
- Cayman Islands https://t.co/xPS9nPvuPi reageer retweettwitter:BNODesk twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 22:00:33Countries reporting their first cases today:
- Uruguay 4
- Venezuela 2
- Guatemala 1
- Kenya 1
- Sudan 1
- Ethiopia 1 reageer retweet"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Iedereen die denkt dat we na afloop van dit virus de draad gewoon weer opppakken als over niks is gebeurd is niet goed bij zijn paaseiquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:58 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Heb het ook dubbel... Aan de ene kant denk ik dat het in april wel klaar is qua gekte. Dan zullen er best mensen ziek worden, maar misschien meer afwisselend en is de samenleving weer op orde. Ontwrichting lijkt me er dan wel af.
Aan de andere kant: als dit nog tot de zomer door gaat verbaast mij dat niets. Virus is voor ieder lichaam nieuw.![]()
Dit gaat nog een hele lange nasleep krijgen![]()
![]()
Als je in een god gelooft is dit wel het moment om om een wonder te gaan bidden. De maatregelen die genomen, of liever niet genomen, zijn geven weinig aanleiding tot hoop.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:57 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik stel dat ik bang ben, en denk dat we te laat zijn met (re)ageren. Een gevoelskwestie en iets subjectiefs. Probeer geen conclusies te trekken en hoop dat andere mensen het anders inzien. Misschien dat er andere inzichten zijn die een mooier licht op de situatie doen schijnen. Ik zie ze alleen even niet.![]()
Ik ga het over de andere boeg gooien. We mogen denk ik blij zijn als maar 1% van de Nederlanders besmet raakt, de komende maanden.
Dus we hebben nog een buffetje, nog maximaal 169.000 nederlanders mogen besmet raken. Officieel![]()
![]()
Ik heb helaas geen verzachtende woorden voor iemand die er waarschijnlijk tussen zal moeten staan. Zoek de liefde in je leven op en weet dat ook dit zal voorbij gaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:57 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik stel dat ik bang ben, en denk dat we te laat zijn met (re)ageren. Een gevoelskwestie en iets subjectiefs. Probeer geen conclusies te trekken en hoop dat andere mensen het anders inzien. Misschien dat er andere inzichten zijn die een mooier licht op de situatie doen schijnen. Ik zie ze alleen even niet.![]()
![]()
Nederland alleen heeft al 90 miljard..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
25 miljard, noem het maar niks
Die Marcel met z’n onzin over Coronaquote:N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen![]()
https://nos.nl/l/2326992quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:58 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Nee, zou het graag wel lezen. Was vandaag op een OK die al werd omgebouwd tot IC kamer.And I am a weapon of massive consumption
Op dit moment schrijven ze er in Italie elke dag +200 doden bij als direct gevolg van dit virusquote:
Hoeveel zouden het er zijn inclusief indirecte slachtoffers?![]()
Sught, zit ik opeens in een Facebook-discussie met wat mensen die de paniek nergens op vinden slaan. Dat de griep meer doden geeft.
En het is allemaal de schuld van (social) media.
Ik probeer ze nog duidelijk te maken dat regeringen niet volledige landen op slot gooien vanwege griep of vanwege de media, maar het is praten als brugman.
Ik bedacht me halverwege de discussie dat ik eerder met deze Facebook'vriend' in discussie was geraakt over vaccinaties
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Doe wat je wijs lijkt zolang je anderen daarmee niet in de grotere shit helpt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:55 schreef Stoorzendert het volgende:
Zojuist besloten in overleg met mijn vrouw om mezelf maandag ziek te melden. Mijn vrouw is 38 weken zwanger en ik wil de bevalling niet missen door deze (eventuele) ziekte!.... Het bedrijf waar ik werk doet vrij weinig (ik kom uit Branbant en werk aan de rand in Limburg), buiten een paar flyers ophangen dat je je handen moet wassen... Jullie mening?
Voor het kindje - die vaak buitengewoon resistent zijn voor virale besmettingen - is het risico niet groter dan voor andere zaken. Wat je imo wel serieus vooraf moet bekijken is thuis/ziekenhuis (uitwijk)bevalling en dan inschatten hoe/waar je dan terechtkomt.
Veel suc6 alvast.
//--///
Ben straks wel benieuwd of en hoe ziekenhuizen omgaan met normale opnames die door de Corona-invloed anders verlopen. Andere hygiëne ? Protocol ? etcetc."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Wat moet je anders dan? Natuurlijk zijn er gevolgen die nog doordreunen, maar we blijven geen weken meer alles dicht houden als de boel weer is afgezwakt of wel?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:59 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Iedereen die denkt dat we na afloop van dit virus de draad gewoon weer opppakken als over niks is gebeurd is niet goed bij zijn paasei![]()
Dit gaat nog een hele lange nasleep krijgen"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Domme mensen gewoon negerenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Sught, zit ik opeens in een Facebook-discussie met wat mensen die de paniek nergens op vinden slaan. Dat de griep meer doden geeft.
Ik probeer ze nog duidelijk te maken dat regeringen niet volledige landen op slot gooien vanwege griep of vanwege de media, maar het is praten als brugman.
Ik bedacht me halverwege de discussie dat ik eerder met deze Facebook'vriend' in discussie was geraakt over vaccinaties![]()
![]()
Thanks for the support (meeste dan). Gezondheid van mijn gezin gaat nu voor!“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Evenstar
![]()
Je kan virussen niet zien met MRI.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gekke vraag.... maar nu je dit roept..... zijn virussen gevoelig voor die straling of kunnen ze zo (MRI? of zo) gedetecteerd worden ?
Straling brengt schade toe op DNA niveau. De tumorcellen hebben bij een celdeling niet de capaciteit om deze schade te herstellen en gaan ten onder.
Geen idee hoe dit zou werken in combinatie met een virus, maar zelfs als je het virus zou kunnen beschadigen met bestraling zou het niet haalbaar zijn om het ook daadwerkelijk te doen. Radiotherapie doe je gericht, op een klein deel van je lichaam (waar de tumor zit). Als je je hele lichaam moet bestralen is het in ieder geval niet het virus wat je dood gaat worden![]()
![]()
En die zijn allemaal ouder/chronisch ziek?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:01 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Op dit moment schrijven ze er in Italie elke dag +200 doden bij als direct gevolg van dit virus
Hoeveel zouden het er zijn inclusief indirecte slachtoffers?![]()
De EU begroting is ook zo groot nietquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:00 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nederland alleen heeft al 90 miljard..![]()
Het is niet iets wat we gewend zijn in de westerse wereld, dus in dat opzicht gaat het heftig zijn.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:00 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Is dat totale gekte? Ik vind het vrij nodig.
We komen er ook wel bovenop
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
deze snap ik niet iemand die mij dit kan uit leggen?
.
Susceptibility to SARS coronavirus S protein-driven infection correlates with expression of angiotensin converting enzyme 2 and infection can be blocked by soluble receptor.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15194496![]()
Nee, alle sportwedstrijden zijn afgelast.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:03 schreef Stoorzendert het volgende:
Zijn er nog ergens livesteams te volgen?"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Van ziekenhuizen en ic afdelingen jij bent wel freaky zegquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:03 schreef Stoorzendert het volgende:
Zijn er nog ergens livesteams te volgen?![]()
![]()
Die experts kan je wel met een korreltje zout nemen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:56 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Geen idee, dat is wat ik 'een expert' hoorde zeggen.![]()
Dunning-Kruger effectquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik bedacht me halverwege de discussie dat ik eerder met deze Facebook'vriend' in discussie was geraakt over vaccinatiesN/A
Er zijn ook flink wat mensen erg paniek aan het zaaien. Dat helpt nmi ook niet. Maar ik ben met je eens dat we het zeker erg serieus moeten nemen!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik bedacht me halverwege de discussie dat ik eerder met deze Facebook'vriend' in discussie was geraakt over vaccinaties![]()
Maar als je logisch kan nadenken weet je dat het nodig is, toch? Ik denk niet eens na over economische gevolgen om eerlijk te zijn, dat is nu geen prio. Ik weet bijv dat ik mijn baan kwijt ga raken, mijn sector is ubergevoelig voor dit soort praktijken. So be it. Dont care. JHet komt allemaal wel goed, uiteindelijk.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:03 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Het is niet iets wat we gewend zijn in de westerse wereld, dus in dat opzicht gaat het heftig zijn.
We komen er ook wel bovenop
Had dit 3 weken geleden niet verwacht. Dat wel.![]()
Je ACE2 receptor (Google RAAS systeem) is verantwoordelijk in bloeddrukregulatie. COVID19 zou op deze receptor aangrijpen en daarom extra gevaarlijk zijn voor mensen met al een hoge bloeddruk.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:03 schreef THEFXR het volgende:
.
Susceptibility to SARS coronavirus S protein-driven infection correlates with expression of angiotensin converting enzyme 2 and infection can be blocked by soluble receptor.
Hij is graag de doempredikerquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:02 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Wat moet je anders dan? Natuurlijk zijn er gevolgen die nog doordreunen, maar we blijven geen weken meer alles dicht houden als de boel weer is afgezwakt of wel?![]()
Zijn wel landen met een koud klimaat.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:59 schreef Salina het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 22:17:39More countries and overseas territories reporting their first cases:
- Gabon
- Ghana
- Trinidad and Tobago
- Kazakhstan
- Kosovo
- Suriname
- Aruba
- Guadeloupe
- Cayman Islands https://t.co/xPS9nPvuPi reageer retweettwitter:BNODesk twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 22:00:33Countries reporting their first cases today:
- Uruguay 4
- Venezuela 2
- Guatemala 1
- Kenya 1
- Sudan 1
- Ethiopia 1 reageer retweet![]()
![]()
Stuur ze ditquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik bedacht me halverwege de discussie dat ik eerder met deze Facebook'vriend' in discussie was geraakt over vaccinaties
https://nos.nl/l/2326992And I am a weapon of massive consumption
Van je werkgeverquote:
Instead of questioning authority, they question those that question authority.![]()
Zeer inconclusief onderzoek overigens.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:03 schreef THEFXR het volgende:
.
Thx.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je kan virussen niet zien met MRI.
Straling brengt schade toe op DNA niveau. De tumorcellen hebben bij een celdeling niet de capaciteit om deze schade te herstellen en gaan ten onder.
Geen idee hoe dit zou werken in combinatie met een virus, maar zelfs als je het virus zou kunnen beschadigen met bestraling zou het niet haalbaar zijn om het ook daadwerkelijk te doen. Radiotherapie doe je gericht, op een klein deel van je lichaam (waar de tumor zit). Als je je hele lichaam moet bestralen is het in ieder geval niet het virus wat je dood gaat worden"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Onzin. Zijn gewoon landen die lang gewacht hebben met testen. Het is overal.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zijn wel landen met een koud klimaat.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dit schreef ik vorige week:quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:01 schreef Domnivoor het volgende: [..] Wat gaan wij over een week (zeg 14 maart) normaal vinden? 100 per dag erbij? 200? Een paar FOK!ers per dag erbij?
![]()
Dat bedoel ik.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onzin. Zijn gewoon landen die lang gewacht hebben met testen. Het is overal.![]()
![]()
Dat is inderdaad iets wat al weken in mijn gedachte spookt. Wij hebben met de eerste een thuisbevalling gedaan, en zijn dat met de tweede ook van plan. Het is moeilijk in te schatten wat nu verstandig is? Of geen verloskundige beschikbaar, of geen ziekenhuiskamer / personeel? We laten het op zijn beloop en gaan ervan uit dat er iemand beschikbaar is thuis.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Doe wat je wijs lijkt zolang je anderen daarmee niet in de grotere shit helpt.
Voor het kindje - die vaak buitengewoon resistent zijn voor virale besmettingen - is het risico niet groter dan voor andere zaken. Wat je imo wel serieus vooraf moet bekijken is thuis/ziekenhuis (uitwijk)bevalling en dan inschatten hoe/waar je dan terechtkomt.
Veel suc6 alvast.
//--///
Ben straks wel benieuwd of en hoe ziekenhuizen omgaan met normale opnames die door de Corona-invloed anders verlopen. Andere hygiëne ? Protocol ? etcetc.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Fijn dat je er nog zo in staat. Baan kwijt is ook niet niks. Nja als je nog jong bent kun je nog alle kanten op natuurlijk. Welke sector is het?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:05 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Maar als je logisch kan nadenken weet je dat het nodig is, toch? Ik denk niet eens na over economische gevolgen om eerlijk te zijn, dat is nu geen prio. Ik weet bijv dat ik mijn baan kwijt ga raken, mijn sector is ubergevoelig voor dit soort praktijken. So be it. Dont care. JHet komt allemaal wel goed, uiteindelijk.
Had dit 3 weken geleden niet verwacht. Dat wel."He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Al gedaanquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:06 schreef Revanches het volgende:
[..]
Stuur ze dit
https://nos.nl/l/2326992In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
National Guard activated to combat coronavirus spread in six states, more to follow
https://www.militarytimes(...)ates-more-to-follow/![]()
Capaciteitsproblemen
Fase rood is nodig omdat in Brabantse ziekenhuizen capaciteitsproblemen dreigen te ontstaan. Alle Brabantse ziekenhuizen spraken donderdag met elkaar af dat zij streven naar een verdubbeling van de intensive care-plekken. "Maar ieder ziekenhuis beslist voor zich hoe snel en hoe ver zij gaan met het invoeren van maatregelen", aldus de woordvoerder.
De capaciteitsproblemen komen door het fors stijgende aantal registreerde besmettingen in onze provincie. Het aantal patiënten bij wie het virus is vastgesteld in Brabant is vrijdag met 87 toegenomen, zo blijkt uit de recentste RIVM-cijfers. Dat brengt het totaal op 360 geregistreerde patiënten. Landelijk staat het aantal positieve coronatests op 804. Tien Nederlanders overleden tot nu toe aan het virus.
Na code rood volgt code zwart
In zorgtermen is code rood niet de zwaarste fase waar men naar kan opschalen. Dat is namelijk fase zwart. Dan is er sprake van 'zulke grote bedreiging van de regionale zorgcontinuïteit dat deze vastloopt ondanks aanpassingen van het zorgaanbod'. Er wordt dan gesproken van een (landelijke) crisis. De veiligheidsregio voert in deze fase de regie.
Bron omroepbrabant![]()
Valt best mee hè.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zijn wel landen met een koud klimaat.
Sudan 31, Gabon 31, Venezuela 27, Suriname 31, Cayman Islands 28, Aruba en Guadeloupe 28, dus ja, valt best mee met dat virus in de warmte."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Kan ik niet zeggen, dan weet je meteen wie mijn werkgever is en wil dat graag prive houden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:07 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Fijn dat je er nog zo in staat. Baan kwijt is ook niet niks. Nja als je nog jong bent kun je nog alle kanten op natuurlijk. Welke sector is het?
Ik ben het gewend inmiddels om elk 2 jaar weer een bezuiniging mee te maken, maar weet je, het is maar een baan, mijn gezondheid is belangrijk. Net als de gezondheid van mijn ouders en verdere familieleden. Zolang zij gezond blijven vind ik het goed.![]()
oke, maar als ze die data al hebben kunnen ze het voor dit virus gebruiken?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:05 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Je ACE2 receptor (Google RAAS systeem) is verantwoordelijk in bloeddrukregulatie. COVID19 zou op deze receptor aangrijpen en daarom extra gevaarlijk zijn voor mensen met al een hoge bloeddruk.![]()
Nou zolang ze niet iedereen meer checken is het lastig te zeggen.quote:
Maar tot nu toe is het die 100.N/A
Maatregel wil ik dat niet noemen eerder blijk van onvermogen van de EUquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je was al niet op de hoogte van de EU maatregelen
25 miljard wat ga je er mee doen![]()
De families van de overledenen mee afkopen?![]()
Virussen worden gedetecteerd met een PCR. Een kettingreactie waarbij een klein stukje viraal RNA (voorloper van menselijk DNA) wordt vermenigvuldigd tot het punt bereikt is waarop we het makkelijk kunnen analyseren.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gekke vraag.... maar nu je dit roept..... zijn virussen gevoelig voor die straling of kunnen ze zo (MRI? of zo) gedetecteerd worden ?![]()
Nouja, je moet er wel van leven natuurlijkquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:10 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Kan ik niet zeggen, dan weet je meteen wie mijn werkgever is en wil dat graag prive houden.
Ik ben het gewend inmiddels om elk 2 jaar weer een bezuiniging mee te maken, maar weet je, het is maar een baan, mijn gezondheid is belangrijk. Net als de gezondheid van mijn ouders en verdere familieleden. Zolang zij gezond blijven vind ik het goed.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Evenstar
![]()
Eens! Ik heb het al een paar keer aangegeven ook, maar misschien heb jij het gemist.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:55 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat vind ik dicht genoeg op het front om jouw indruk even zwaar te laten wegen als die van een arts-assistent, of iemand die hier claimt dat te zijn. Sterker nog, ik denk dat je ook als toevallige bezoeker van een gemiddeld ziekenhuis al snel kunt opmerken dat er verrekt weinig bewustzijn van de immense dreiging is.
Ik geef bijvoorbeeld vaak aan wat het verschil is tussen wat het RIVM adviseert en mijn ziekenhuis doet. Zij hebben in Utrecht veel meer patiënten getest, ook zonder connectie tot de risicogebieden waar het RIVM zich zo krampachtig aan bleef vasthouden.
Daarnaast testen ze in Utrecht nog steeds de medewerkers (bij klachten) en als je koorts heb gehad mag je alleen maar komen werken na een negatieve test.
Vandaag was in ieder geval de eerste keer sinds het begonnen is dat ik het gevoel had dat het speelde bij zowel patiënten als personeel. Al heb ik het gevoel dat er nog steeds heel veel mensen zijn die het niet echt serieus nemen, maar ook vooral hun leven niet willen veranderen/aanpassen door dan maar een keer niet uit eten te gaan of een biertje te pakken.
Persoonlijk vind ik dat het UMCU het echt goed aanpakt. Ze informeren goed en bij ons op de afdeling denken ze goed na over hoe wij besmetting kunnen voorkomen en hoe wij zo lang mogelijk zorg kunnen blijven leveren.
Artsen die geen spreekuur hebben moeten verplicht van huis werken, zodat zij niet besmet kunnen raken. Geldt ook voor alle ondersteunende functies zoals versnellertechnici, ICT etc. Daarnaast is er een reisverbod opgelegd. De vakanties staan voor nu nog wel.![]()
Kom net terug van werk. Drukker dan gedacht maar op straat dode boel in centrum van den haag. En het is vrijdag...
Wel geschrokken van het bericht van de banen die geschrapt gaan worden bij klm![]()
Ben al zeven jaar geleden gestopt met Facebook. Beste beslissing ooit.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Dan zou je ook mensen in je omgeving besmet hebben.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:57 schreef Gia het volgende:
Ben toen, serieus, zo ziek geweest. Alle klachten die beschreven worden met een lange nasleep.are we infinite or am I alone![]()
Wat ik bedoel te zeggen is, zolang je gezondheid goed is, volgt de rest wel.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:12 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Nouja, je moet er wel van leven natuurlijk![]()
Elke werking (ACE blokkeren) heeft tientallen bijwerkingen. Daarom zijn er geen geneesmiddelen zonder bijwerkingen. Alles wat effect heeft, werkt op 1000 andere plaatsen ook. De truc is om iets te vinden wat zo specifiek is dat het alleen werking heeft, en geen bijwerking.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
oke, maar als ze die data al hebben kunnen ze het voor dit virus gebruiken?![]()
Economische sectoren en landen steunen. Zo laten ze ook de begrotingsregels in noodsituaties even vieren.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:11 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Maatregel wil ik dat niet noemen eerder blijk van onvermogen van de EU
De families van de overledenen mee afkopen?
En waar het om ziektebestrijding gaat heeft de EU gewoonweg geen taak. Dat gebeurt op nationaal niveau.![]()
Werk je bij Loetje in de Haagse Bluf?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:12 schreef bitterbal het volgende:
Kom net terug van werk. Drukker dan gedacht maar op straat dode boel in centrum van den haag. En het is vrijdag...
Wel geschrokken van het bericht van de banen die geschrapt gaan worden bij klm
Inderdaad triest voor mensen die bij de KLM werken![]()
![]()
Evenstar
![]()
Kan ik alleen maar respect voor hebben. Je familie is nu belangrijker.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:55 schreef Stoorzendert het volgende:
Dan weet je een beetje wat je kunt verwachten. Ook kan je bij een volgend kindje veelal redelijk inschatten of het (waar/om) moeilijk ging/gaat of eerder relatief soepeltjes verliep.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:07 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is inderdaad iets wat al weken in mijn gedachte spookt. Wij hebben met de eerste een thuisbevalling gedaan, en zijn dat met de tweede ook van plan. Het is moeilijk in te schatten wat nu verstandig is? Of geen verloskundige beschikbaar, of geen ziekenhuiskamer / personeel? We laten het op zijn beloop en gaan ervan uit dat er iemand beschikbaar is thuis.
Verder wat vertrouwen hebben dat de natuur bij vrouw en kind z'n gang gaat.
Dat neemt niet weg dat je natuurlijk als vader op alle eventualiteiten moet voorbereid zijn, als was het maar een fles jenever om de boreling welkom te heten.
Ik zou wel goed contact overhouden met de verloskundige en zaken doorspreken."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Neequote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:14 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Werk je bij Loetje in de Haagse Bluf?
Inderdaad triest voor mensen die bij de KLM werken
Werk net buiten centrum maar kwam langs cs en normaal op vrijdag avond zie je daar wel veel beweging. nu nauwelijks![]()
Fijn die globalisering.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
ja rats boem even paar duizend man op straatquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:12 schreef bitterbal het volgende:
Wel geschrokken van het bericht van de banen die geschrapt gaan worden bij klm![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
ja erg sneuquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja rats boem even paar duizend man op straat![]()
![]()
Misschien zorgen de jonkos ervoor dat je minder helder nadenkt.quote:
De pest brak uit in een tijd waar er nog geen sprake was van globalisering zoals we die nu kennen.![]()
Kunnen een bedankje aan Trump sturenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja rats boem even paar duizend man op straat![]()
![]()
O ja hoor. En voor mij persoonlijk (en gezin) komt het ook wel goed. Het zijn mijn (schoon)ouders die in de risicogroep zitten waar ik mij (enigszins) druk om maak. Het lijkt allemaal zo surrealistisch.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:05 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Maar als je logisch kan nadenken weet je dat het nodig is, toch? Ik denk niet eens na over economische gevolgen om eerlijk te zijn, dat is nu geen prio. Ik weet bijv dat ik mijn baan kwijt ga raken, mijn sector is ubergevoelig voor dit soort praktijken. So be it. Dont care. JHet komt allemaal wel goed, uiteindelijk.
Had dit 3 weken geleden niet verwacht. Dat wel.
Financieel komt idd wel weer goed, dat is altijd al zo geweest.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Bedrijven overeind houden? Enorme teruglopende belastinginkomsten opvangen? Bijspringen bij gezondheidszorg? Mensen die zonder baan komen te zitten niet laten verhongeren?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:11 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Maatregel wil ik dat niet noemen eerder blijk van onvermogen van de EU
De families van de overledenen mee afkopen?
Of begrijp ik jou helemaal verkeerd?![]()
Valt me nog mee...quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:14 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nee
Werk net buiten centrum maar kwam langs cs en normaal op vrijdag avond zie je daar wel veel beweging. nu nauwelijks"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
mijn collegas vinden het trouwens maar allemaal overdreven. maar heb niet echt het idee dat zij ook maar iets van het nieuws volgen![]()
Waarschijnlijk zon FvD-demagoogje die per se de EU moet afzeikenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bedrijven overeind houden? Enorme teruglopende belastinginkomsten opvangen? Bijspringen bij gezondheidszorg? Mensen die zonder baan komen te zitten niet laten verhongeren?
Of begrijp ik jou helemaal verkeerd?![]()
Ja maar dat heeft pas zin als je er een 0 achter zetquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bedrijven overeind houden? Enorme teruglopende belastinginkomsten opvangen? Bijspringen bij gezondheidszorg? Mensen die zonder baan komen te zitten niet laten verhongeren?
Of begrijp ik jou helemaal verkeerd?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Volgens mij overleeft het virus het niet bij 30 minuten in 56 graden celcius.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:10 schreef Salina het volgende:
[..]
Valt best mee hè.
Sudan 31, Gabon 31, Venezuela 27, Suriname 31, Cayman Islands 28, Aruba en Guadeloupe 28, dus ja, valt best mee met dat virus in de warmte.![]()
![]()
Mijn man en zonen zijn ook ziek geweest, maar milde klachten. Niet ziektewet waardig.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:13 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dan zou je ook mensen in je omgeving besmet hebben.
Verder 3 weken nergens geweest.![]()
Mog je nog wel met de tram mee?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:14 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nee
Werk net buiten centrum maar kwam langs cs en normaal op vrijdag avond zie je daar wel veel beweging. nu nauwelijks
Ik zag dat de ingang/deuren bij de trambestuurders zijn afgezet met rode linten![]()
Lekker gaan slapen, is goed voor de weerstand!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:17 schreef Sfancta het volgende:
Begin me beetje ziek te voelen mensen....And I am a weapon of massive consumption
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:17 schreef Sfancta het volgende:
Begin me beetje ziek te voelen mensen....
Lijkt een beetje irrelevant deze vraag maar stel hem hier toch;
''Moet je iemand altijd de liefde verklaren als dat is wat je voor diegene voelt?''![]()
Klopt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
oke, maar als ze die data al hebben kunnen ze het voor dit virus gebruiken?![]()
Vaccin ontwikkelen die zorgt dat de ACE2 receptor geblokkeerd wordt, zorgt weer voor andere ernstige bijwerkingen ivm heftige immuunreactie.![]()
Minimaal 80% procent heeft het waarschijnlijk al te pakken,alleen is het niet dodelijk..gewoon een kwestie van uitziekenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:17 schreef Sfancta het volgende:
Begin me beetje ziek te voelen mensen....![]()
Suriname 31, maar wanneer was ook alweer de eerste?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:10 schreef Salina het volgende:
[..]
Valt best mee hè.
Sudan 31, Gabon 31, Venezuela 27, Suriname 31, Cayman Islands 28, Aruba en Guadeloupe 28, dus ja, valt best mee met dat virus in de warmte.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Kan ook een voordeel zijn dat ze geen nieuws volgen. Daar raak je alleen maar gestresst vanquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:17 schreef bitterbal het volgende:
mijn collegas vinden het trouwens maar allemaal overdreven. maar heb niet echt het idee dat zij ook maar iets van het nieuws volgen
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Scooterquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:19 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Mog je nog wel met de tram mee?
Ik zag dat de ingang/deuren bij de trambestuurders zijn afgezet met rode linten
Maar klopt, de vooring mag niet meer gebruikt worden en ze hebben geloof ik de eerste 2 rijen in de tram afgesloten met van die linten![]()
Ik koop alleen kwaliteit.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:17 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Ja toch voor E 2,50 een oplader kopen bij AliAls iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Zou ik nog even mee wachten tot de nood wat hoger wordt. Titanic level dan wordt het weleens tijdquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:19 schreef HetDonkertAan het volgende:
''Moet je iemand altijd de liefde verklaren als dat is wat je voor diegene voelt?''Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Alsof er wat slijm vastzit achter in keel, krijg het er niet uit gerocheld. Wat is er met me aan de hand?![]()
stoppen met rokenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:20 schreef Sfancta het volgende:
Alsof er wat slijm vastzit achter in keel, krijg het er niet uit gerocheld. Wat is er met me aan de hand?"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Ahaa bedankt. Dan krijg je die trompet of niet? Op't eind?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou ik nog even mee wachten tot de nood wat hoger wordt. Titanic level dan wordt het weleens tijd![]()
niksquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:20 schreef Sfancta het volgende:
Alsof er wat slijm vastzit achter in keel, krijg het er niet uit gerocheld. Wat is er met me aan de hand?![]()
Ow, gelukkig - nog maar een paar maandjes wachten dan!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:18 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Volgens mij overleeft het virus het niet bij 30 minuten in 56 graden celcius.![]()
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
serieus hequote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:20 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Scooter
Maar klopt, de vooring mag niet meer gebruikt worden en ze hebben geloof ik de eerste 2 rijen in de tram afgesloten met van die lintenBij de bussen ook al
25 miljard is een druppel op een gloeiende plaatquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of begrijp ik jou helemaal verkeerd?
De EU/ECB pompt al sinds 2013 miljarden in de economie om de boel overeind te houden.
Dit gaat echt niks meer doen voor Europa het vertrouwen is nu weg![]()
Bel even met de hulpdienstenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:20 schreef Sfancta het volgende:
![]()
Nope en ook niet als je de pest aan die persoon hebt,...absoluut niet reageren op drijfveren..... verder een R&P geval "van" wat wel en vooral niet te (snel) doen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:19 schreef HetDonkertAan het volgende:
''Moet je iemand altijd de liefde verklaren als dat is wat je voor diegene voelt?''"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Had ik 2 dagen terug ook,na 48 quarantaine is het verdwenenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:20 schreef Sfancta het volgende:
Bron?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:19 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Minimaal 80% procent heeft het waarschijnlijk al te pakken,alleen is het niet dodelijk..gewoon een kwestie van uitzieken![]()
Nee voelt wel vernauwdquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heb je ook een zoute smaak in je mond?
[ Bericht % gewijzigd door Evenstar op 14-03-2020 00:28:18 ]![]()
Nee, niet altijd. Vaak wel.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:19 schreef HetDonkertAan het volgende:
''Moet je iemand altijd de liefde verklaren als dat is wat je voor diegene voelt?''Klinkt meer als bijholteontsteking, hoor.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:20 schreef Sfancta het volgende:
Evenstar
![]()
Dat moet Rutte nog even uitzoeken, want die weet niet of het nodig is en hoe het precies werktquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:20 schreef THEFXR het volgende:
kan de regering een toestand af roepen waardoor hypotheken kunnen worden open gebroken?![]()
![]()
Ja, bij 56 graden ben ik zelf ook gewoon dood.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:21 schreef Salina het volgende:
[..]
Ow, gelukkig - nog maar een paar maandjes wachten dan!![]()
Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
M'n broertje meende dat hij tegen de verkoudheid de sauna in moest. Daarna pas begon 'ie echt ziek te worden van die Coronaquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:18 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Volgens mij overleeft het virus het niet bij 30 minuten in 56 graden celcius.![]()
![]()
Mensen ben zo bang, heb ik misschien covid 19 te pakken? Ik mijd al weken alles en iedereen en heb medische handalcohol die ik rjkelijk laat vloeien hele dag....![]()
Mensen die zomaar aannames maken neem ik sowieso niet serieus.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:16 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Misschien zorgen de jonkos ervoor dat je minder helder nadenkt.
De pest brak uit in een tijd waar er nog geen sprake was van globalisering zoals we die nu kennen.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
als je bijna geen adem meer kan halen, mag je de hulpdiensten bellen.quote:
Ik zal even in m'n glazen bol kijken.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:23 schreef Sfancta het volgende:
Mensen ben zo bang, heb ik misschien covid 19 te pakken? Ik mijd al weken alles en iedereen en heb medische handalcohol die ik rjkelijk laat vloeien hele dag....Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Hebben ze best snel gedaan, gisteren in Breda en Tilburg echt 0,0 maatregelen in het OV ...quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:20 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Scooter
Maar klopt, de vooring mag niet meer gebruikt worden en ze hebben geloof ik de eerste 2 rijen in de tram afgesloten met van die lintenOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Laat je testen door GGDquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:23 schreef Sfancta het volgende:
Mensen ben zo bang, heb ik misschien covid 19 te pakken? Ik mijd al weken alles en iedereen en heb medische handalcohol die ik rjkelijk laat vloeien hele dag....![]()
![]()
Dank je! Drijfveren kun je er af en toe ook wel eens te veel van hebben.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nope en ook niet als je de pest aan die persoon hebt,...absoluut niet reageren op drijfveren..... verder een R&P geval "van" wat wel en vooral niet te (snel) doen.
Die dingen lijken bij mij nogal eens vanzelf ongecontroleerd af te schieten.
Goed dat je diegene net even vroeg naar wat straling doet met dat virus trouwens, vond dat ook wel interessant![]()
![]()
HTM gaat ook minder rijdenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hebben ze best snel gedaan, gisteren in Breda en Tilburg echt 0,0 maatregelen in het OV ...![]()
Bel 112 en vraag het daar...quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:23 schreef Sfancta het volgende:
Mensen ben zo bang, heb ik misschien covid 19 te pakken? Ik mijd al weken alles en iedereen en heb medische handalcohol die ik rjkelijk laat vloeien hele dag...."He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
weken? Nee dan had je al dood moeten zijn. Het zal wel een andere mutant zijnquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:23 schreef Sfancta het volgende:
Mensen ben zo bang, heb ik misschien covid 19 te pakken? Ik mijd al weken alles en iedereen en heb medische handalcohol die ik rjkelijk laat vloeien hele dag....Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Maar waarom denk je dat?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:23 schreef Sfancta het volgende:
In Den Haag liep er gister al een besmette buschauffeur van de HTM rond vandaarquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hebben ze best snel gedaan, gisteren in Breda en Tilburg echt 0,0 maatregelen in het OV ...![]()
Ja maar kan gezien de berichten hier ook een soort paniekaanval zijn. Dan raak je ook kortademig.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
als je bijna geen adem meer kan halen, mag je de hulpdiensten bellen.![]()
Bij twijfel inwendig gebruiken! (disclaimer: grapje)quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:23 schreef Sfancta het volgende:
Mijn collega's melden nu toch dat ik toch gelijk heb gekregen met de voorspellingen die ik een maand geleden deed.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:17 schreef bitterbal het volgende:
mijn collegas vinden het trouwens maar allemaal overdreven. maar heb niet echt het idee dat zij ook maar iets van het nieuws volgen
Toen deed iedereen er nogal grappig over, inmiddels niet meer.![]()
Stop eens met deze actquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:23 schreef Sfancta het volgende:
Boterhamzakje pakken en dan diep in en uitblazen in het zakjequote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:24 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja maar kan gezien de berichten hier ook een soort paniekaanval zijn. Dan raak je ook kortademig.![]()
![]()
Massale hyperventilatie.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:24 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja maar kan gezien de berichten hier ook een soort paniekaanval zijn. Dan raak je ook kortademig.
Die telefonistes op de spoedeisende hulp weten niet wat ze meemaken.![]()
Denk het wel ja. Geloof dat de situatie dan wel ernstig isquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:25 schreef MCH het volgende:
Kom je eigenlijk altijd op de IC als je geintubeerd bent?![]()
Zo lang je niet slaapt, slaap je ook niet te weinig.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:19 schreef Revanches het volgende:
[..]
Lekker gaan slapen, is goed voor de weerstand!
Dus geen effect op weerstand, aldus het RIVM.![]()
![]()
Dat is zeker. Het vervelende is dat ik me totaal niet ziek voel, maar mensen op de afdeling de hele dag lopen te hoesten. De hollandse nuchterheid lijkt nog steeds te overheersen i.p.v te luisteren naar de adviezen. anyhow ik zit maandag gewoon thuis bij mijn hoogzwangere vrouw. Die heeft mij op het moment harder nodig denk ik.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Kan ik alleen maar respect voor hebben. Je familie is nu belangrijker.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ik heb hier gewoon ventolin liggenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:25 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Massale hyperventilatie.
Die telefonistes op de spoedeisende hulp weten niet wat ze meemaken.![]()
![]()
Ik kijk nu herhalingen van ER op rtl 8 en daar wordt per aflevering 8 keer geintubeerd ofzoquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:26 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Denk het wel ja. Geloof dat de situatie dan wel ernstig is![]()
![]()
Alleen als die persoon het corona virus heeft in Uden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:19 schreef HetDonkertAan het volgende:
''Moet je iemand altijd de liefde verklaren als dat is wat je voor diegene voelt?''![]()
lijkt mij fucking naarquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:26 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik kijk nu herhalingen van ER op rtl 8 en daar wordt per aflevering 8 keer geintubeerd ofzo![]()
Verklaard wel iets ja, maar Breda en Tilburg zijn de hotspots van het virus, wel vreemd dat er dan daar niks is gedaan (of misschien vandaag al wel).quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:24 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
In Den Haag liep er gister al een besmette buschauffeur van de HTM rond vandaarOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Dat zegt ons leken niets hequote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:27 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ja. Op normale verpleegafdelingen gaat ze niet verder dan Optiflow 60L/min op FiO2 0.60![]()
![]()
Ik denk dat je nog dieper in quarantaine moet gaan en zelfs Fok! moet gaan mijden. Er zit niets anders opquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:23 schreef Sfancta het volgende:
Mensen ben zo bang, heb ik misschien covid 19 te pakken? Ik mijd al weken alles en iedereen en heb medische handalcohol die ik rjkelijk laat vloeien hele dag....Weisst![]()
Vandaag met mijn zussen overlegd over de verjaardag van mijn moeder volgende week. Ze wordt 72 en wil het graag vieren. Mijn stiefvader heeft COPD.
Mijn zus en ik zijn allebei aan het snotteren en vinden het verstandig om de verjaardag te verplaatsen. Maar m'n ouders vinden het allemaal "paniekzaaierij".
Echt, die lakse houding kan ik me zo aan storen![]()
![]()
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:26 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Alleen als die persoon het corona virus heeft in Uden.![]()
Hahaha, wat dwaas eigenlijk ook.![]()
Als je het al hebt opgelopen gaat het gevoel je ook niet helpen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:23 schreef Sfancta het volgende:
Mensen ben zo bang, heb ik misschien covid 19 te pakken? Ik mijd al weken alles en iedereen en heb medische handalcohol die ik rjkelijk laat vloeien hele dag....
Dus laat komen wat is en hanteer gewoon simpele hygiëne met normale middelen en vooral geen lichaamssappen uitwisselen.
Die alcohol te ontsmetting is alleen zinnig voor/na bij direct contact.
Verder oefenen wat je wel/niet/hoe aanraakt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Kan, sauna versnelt het proces o.a. qua verkoudheid.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:22 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
M'n broertje meende dat hij tegen de verkoudheid de sauna in moest. Daarna pas begon 'ie echt ziek te worden van die Corona![]()
Drink je dat?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:23 schreef Sfancta het volgende:
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:25 schreef MCH het volgende:
Kom je eigenlijk altijd op de IC als je geintubeerd bent?![]()
Ik zou het verplaatsen, maar goed ik ben maar een mening op fokquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:28 schreef PicoMMP het volgende:
Vandaag met mijn zussen overlegd over de verjaardag van mijn moeder volgende week. Ze wordt 72 en wil het graag vieren. Mijn stiefvader heeft COPD.
Mijn zus en ik zijn allebei aan het snotteren en vinden het verstandig om de verjaardag te verplaatsen. Maar m'n ouders vinden het allemaal "paniekzaaierij".
Echt, die lakse houding kan ik me zo aan storenEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Een kapje met 60 liter per minuut met een zuurstofgehalte van 60%. (Vergelijking, normaal ademhaling is ca. 6l/min op 21%)quote:![]()
Dit moet dus absoluut geen discussie zijn tenzij je heel klare taal wil spreken en graag willen dat ze superveel kans hebben om dood te gaan, dan zou ik dat gewoon zeggenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:28 schreef PicoMMP het volgende:
ga slapen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:27 schreef Sfancta het volgende:
Klopt het verhaal van enorme hoofdpijn? (gelezen op telegraaf)"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
[/quote]Brabanders mogen ook niet meer naar " All you need is love"quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:26 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Alleen als die persoon het corona virus heeft in Uden.
Moest ik ineens aan denken.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Nou ja op zich is de ingreep vrij onorthodox. Maar als je daardoor weer "gewoon" kunt ademen spaar je een IC-bed uit. en intuberen kan met anything, al is het een afgebroken balpen.quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Lees nog eens wat ik schrijfquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Schijnen toch ook een hoop mensen geinfecteerd te zijn zonder verschijnselen, dus lijkt mij niet.![]()
![]()
Gewoon niet komenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:28 schreef PicoMMP het volgende:
![]()
Dus tube is altijd ic? En krijg je die tube ook wel eens bij volle bewustzijn?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:29 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Een kapje met 60 liter per minuut met een zuurstofgehalte van 60%. (Vergelijking, normaal ademhaling is ca. 6l/min op 21%)![]()
Hebben Branders geen recht meer op liefde?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:29 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
[..]
Brabanders mogen ook niet meer naar " All you need is love"
Moest ik ineens aan denken.
Racisme!![]()
![]()
Daar mochten ze voorheen ook al niet heenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:29 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
[..]
Brabanders mogen ook niet meer naar " All you need is love"
Moest ik ineens aan denken.![]()
![]()
ja maar je kan niet praten, zit zon ding in je keel.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja op zich is de ingreep vrij onorthodox. Maar als je daardoor weer "gewoon" kunt ademen spaar je een IC-bed uit. en intuberen kan met anything, al is het een afgebroken balpen.![]()
je hebt er alleen niks aanquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Mijn collega's melden nu toch dat ik toch gelijk heb gekregen met de voorspellingen die ik een maand geleden deed.
Toen deed iedereen er nogal grappig over, inmiddels niet meer.![]()
Als ik ER mag geloven welquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:29 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dus tube is altijd ic? En krijg je die tube ook wel eens bij volle bewustzijn?![]()
![]()
Dat heb ik ook gezegd, maar dan krijg ik zo'n laconiek antwoord zoals "ik moet toch ergens aan doodgaan".quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:29 schreef MCH het volgende:
[..]
Dit moet dus absoluut geen discussie zijn tenzij je heel klare taal wil spreken en graag willen dat ze superveel kans hebben om dood te gaan, dan zou ik dat gewoon zeggen
![]()
![]()
Ik heb tenminste Virugard en de rest van het bedrijf mail de directie voor desinfectiemiddel op kantoor.quote:![]()
![]()
Goed gedaan maar wel ergquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:30 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gezegd, maar dan krijg ik zo'n laconiek antwoord zoals "ik moet toch ergens aan doodgaan".
![]()
![]()
Dat is echt waar ik zal een kijken of ik een linkje kan vindenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hebben Branders geen recht meer op liefde?
Racisme!
Praten is ook niet je eerste behoefte op zo'n momentquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:30 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar je kan niet praten, zit zon ding in je keel.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Nee, die komen niet. Ze gaan je ook niet testen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:30 schreef Sfancta het volgende:
Als ik zou bellen, klopt het dan dan 2 medewerkers van ggd naar mijn huis komen en mij testen (op de gang) door middel van een lange wattenstaaf in mijn neus tot achterin mijn keel?
Ze testen je pas als je het zelf niet meer kunt aangeven.![]()
nou ja heb het bij mijn vader gezien, die wilde toch wel wat zeggen hoor :pquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Praten is ook niet je eerste behoefte op zo'n moment![]()
Ja, tube is IC. En praktisch altijd onder sedatie, anders kan hij ook niet ingebracht worden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:29 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dus tube is altijd ic? En krijg je die tube ook wel eens bij volle bewustzijn?![]()
Lastige keuze. Wij hebben besloten geen visite te ontvangen na de geboorte van onze dochter. We hebben dat tot nader bericht uitgesteld. Wij ontvangen alleen in besloten kring en apart van elkaar. Een verjaardag op die leeftijd is makkelijk een paar weken uit te stellen is mijn mening.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:28 schreef PicoMMP het volgende:
Echt, die lakse houding kan ik me zo aan storen“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Probeer het uit? Hoeveel waarde hecht je aan een antwoord van ons hierop?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:30 schreef Sfancta het volgende:
Als ik zou bellen, klopt het dan dan 2 medewerkers van ggd naar mijn huis komen en mij testen (op de gang) door middel van een lange wattenstaaf in mijn neus tot achterin mijn keel?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Of kan gezien de posthistorie hier ook een troll zijn. Reageert bijna nooit op iemand anders en plaatst bijna alleen maar 'paniek'berichtenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:24 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja maar kan gezien de berichten hier ook een soort paniekaanval zijn. Dan raak je ook kortademig.Weisst![]()
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:30 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Daar mochten ze voorheen ook al niet heenKijk?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hebben Branders geen recht meer op liefde?
Racisme!![]()
https://www.omroepbrabant(...)-ze-uit-Brabant-komtHet is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Als er nog medische vragen open staan, bundel ze en zet ze ergens neer. Ik kom net terug van drukke dienst, maar ben bereid morgen de tijd te nemen om uitgebreid te antwoorden.![]()
Nee, ik heb nog een halve zak brood. Zondagmiddag haal ik wel wat broodjes en wat broden voor de diepvries bij de supermarkt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:32 schreef MCH het volgende:
Gaan jullie morgen vroeg opstaan voor de supermarkt?![]()
Als je geluk hebt, een probe in je anus.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:30 schreef Sfancta het volgende:
Als ik zou bellen, klopt het dan dan 2 medewerkers van ggd naar mijn huis komen en mij testen (op de gang) door middel van een lange wattenstaaf in mijn neus tot achterin mijn keel?![]()
Meteen ook hun laaste verjaardagfeestjequote:[quote]Op zaterdag 14 maart 2020 00:30 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gezegd, maar dan krijg ik zo'n laconiek antwoord zoals "ik moet toch ergens aan doodgaan".
![]()
Ik ken genoeg COPD en astma patienten die er rustig op los roken en dan doodleuk iedere 2 weken bij de longarts zittenom te klagen over hun klachten![]()
Ik hoop niet voor je dat je ouders in de zelfde categorie vallen![]()
![]()
Gast, wat denk je zelf.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:30 schreef Sfancta het volgende:
Als ik zou bellen, klopt het dan dan 2 medewerkers van ggd naar mijn huis komen en mij testen (op de gang) door middel van een lange wattenstaaf in mijn neus tot achterin mijn keel?![]()
Het is zaterdag en ik ben grieperig, dan sta ik echt niet om 7.00 voor een winkeldeurquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:32 schreef MCH het volgende:
![]()
Ja jou wel.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:30 schreef Sfancta het volgende:
Als ik zou bellen, klopt het dan dan 2 medewerkers van ggd naar mijn huis komen en mij testen (op de gang) door middel van een lange wattenstaaf in mijn neus tot achterin mijn keel?“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Evenstar
![]()
Ik las trouwens in/via Italiaanse bronnen dat er bij sommige patiënten gebruik werd gemaakt van CPAP. Ik neem aan dat dat vooral bij patiënten is met lichtere klachten als een extra steuntje in de rug?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:32 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ja, tube is IC. En praktisch altijd onder sedatie, anders kan hij ook niet ingebracht worden.
Heb zelf zo'n ding i.v.m. slaapapneu, dus vond het wel interessant om te lezen.![]()
Ik bedoelde de plaatsing. Die is onder sedatie. Daarna idd tijdens bewustzijn. Met name in geval van eventuele tracheotomie.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:32 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou ja heb het bij mijn vader gezien, die wilde toch wel wat zeggen hoor :p![]()
Mensen die hamsteren moeten ze covid gevenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:32 schreef MCH het volgende:
Gebruiken jullie in ziekenhuizen Sterillium standaard of Virugard/Aseptomann?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:33 schreef Arts-assistent het volgende:
Als er nog medische vragen open staan, bundel ze en zet ze ergens neer. Ik kom net terug van drukke dienst, maar ben bereid morgen de tijd te nemen om uitgebreid te antwoorden.![]()
JA MAAR DAN IS ALLES OP EN HEB JE NIKS MEER!!!!!1!!!!1!!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:33 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Nee, ik heb nog een halve zak brood. Zondagmiddag haal ik wel wat broodjes en wat broden voor de diepvries bij de supermarkt.
ja dat had ik doorquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:34 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik bedoelde de plaatsing. Die is onder sedatie. Daarna idd tijdens bewustzijn. Met name in geval van eventuele tracheotomie.![]()
![]()
Hamsteren hebben wij al een week geleden gedaan. volg je dit topic nu pas?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:32 schreef MCH het volgende:
Gaan jullie morgen vroeg opstaan voor de supermarkt?“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ik ga morgenmiddag wel even kijken. Uit een soort ramptoerisme
Iedereen is vrij om te hamsteren we zitten nog niet op rantsoenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:34 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Mensen die hamsteren moeten ze covid geven![]()
Binnenkort voedsel op de bon![]()
![]()
Nou mensen welterusten.
Ik wil nog wel even wat advies geven:
Maak je niet te druk, dat helpt toch niets.
Let wel even een beetje op jezelf en op elkaar.
Doe een beetje hygiënisch en vergeet vooral niet aardig te zijn voor elkaar en te lachen.
Wees gegroet,
eet een banaan.
wortel mag ook.
kusjes![]()
Nee. Jij wel ? Wat ga je halen?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:32 schreef MCH het volgende:
Populisme, of kan dat niet links zijn?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:35 schreef MCH het volgende:
Ik vind dat campagne voeren van Klaver bij Jinek over de rug van dit virus wel![]()
Wat is het verschil? Hoe heb je niet tracheotomie nodig om een tube te kunnen plaatsen?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:34 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik bedoelde de plaatsing. Die is onder sedatie. Daarna idd tijdens bewustzijn. Met name in geval van eventuele tracheotomie.
Nee, slaap vannacht eens in mijn eigen bed.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:32 schreef MCH het volgende:
Ik kan het wel een tijdje uitzingen, zag dit eerder deze week al gebeuren. Wil wel wat verse groente fixen.quote:![]()
Zet vanavond gewoon ff een ramkraak voor het freshte toiletpapier.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:32 schreef MCH het volgende:
Gaan jullie morgen vroeg opstaan voor de supermarkt?In ieder geval nog iets hoopgevends.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:12 schreef Kyran het volgende:
Ik geef bijvoorbeeld vaak aan wat het verschil is tussen wat het RIVM adviseert en mijn ziekenhuis doet. Zij hebben in Utrecht veel meer patiënten getest, ook zonder connectie tot de risicogebieden waar het RIVM zich zo krampachtig aan bleef vasthouden.
Daarnaast testen ze in Utrecht nog steeds de medewerkers (bij klachten) en als je koorts heb gehad mag je alleen maar komen werken na een negatieve test.![]()
![]()
Even het foto topic aanvullenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga morgenmiddag wel even kijken. Uit een soort ramptoerisme"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Grouphug voor Chantal dan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
[..]
Kijk?
https://www.omroepbrabant(...)-ze-uit-Brabant-komt
Zo lang het maar niet die Chantal uit MAFS is.![]()
![]()
Doe wel een kogel en steekwerendvest aan het gaat er heftig aan toequote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga morgenmiddag wel even kijken. Uit een soort ramptoerismeZeker in het gangpad van het toiletpapier en de houdbare melk
![]()
![]()
Lekker... nu ziek zijn en morgen fruit halenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:36 schreef Sfancta het volgende:
Ja, ik ga morgen wel wat meer fruit halen![]()
2 laags of 3 laags?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Zet vanavond gewoon ff een ramkraak voor het freshte toiletpapier.
[..]
In ieder geval nog iets hoopgevends.![]()
Alleen dat? Diepvriesgroenten?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:36 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik kan het wel een tijdje uitzingen, zag dit eerder deze week al gebeuren. Wil wel wat verse groente fixen.![]()
Vol"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Onjuist.quote:In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
En bij de UNOX worsten, blikvoer.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:37 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Doe wel een kogel en steekwerendvest aan het gaat er heftig aan toeZeker in het gangpad van het toiletpapier en de houdbare melk
![]()
Evenstar
![]()
In al die maanden als BTC moderator heb ik niet zoveel moeten modden als hier. Stelletje monsters![]()
![]()
Verrek... Stond toch echt 1 postquote:
Doe niet zo raar joh. Het zal allemaal best meevallenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:37 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Doe wel een kogel en steekwerendvest aan het gaat er heftig aan toeZeker in het gangpad van het toiletpapier en de houdbare melk
Met ffp3, oordoppen en veiligheidsbril?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga morgenmiddag wel even kijken. Uit een soort ramptoerisme![]()
![]()
veel deletequote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:39 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Verrek... Stond toch echt 1 post
Forum Opties Forumhop: Hop naar: