Nee, alle sportwedstrijden zijn afgelast.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:03 schreef Stoorzendert het volgende:
Zijn er nog ergens livesteams te volgen?
Van ziekenhuizen en ic afdelingen jij bent wel freaky zegquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:03 schreef Stoorzendert het volgende:
Zijn er nog ergens livesteams te volgen?
Die experts kan je wel met een korreltje zout nemen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:56 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Geen idee, dat is wat ik 'een expert' hoorde zeggen.
Dunning-Kruger effectquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Sught, zit ik opeens in een Facebook-discussie met wat mensen die de paniek nergens op vinden slaan. Dat de griep meer doden geeft.
En het is allemaal de schuld van (social) media.
Ik probeer ze nog duidelijk te maken dat regeringen niet volledige landen op slot gooien vanwege griep of vanwege de media, maar het is praten als brugman.
Ik bedacht me halverwege de discussie dat ik eerder met deze Facebook'vriend' in discussie was geraakt over vaccinaties
Er zijn ook flink wat mensen erg paniek aan het zaaien. Dat helpt nmi ook niet. Maar ik ben met je eens dat we het zeker erg serieus moeten nemen!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Sught, zit ik opeens in een Facebook-discussie met wat mensen die de paniek nergens op vinden slaan. Dat de griep meer doden geeft.
Ik probeer ze nog duidelijk te maken dat regeringen niet volledige landen op slot gooien vanwege griep of vanwege de media, maar het is praten als brugman.
Ik bedacht me halverwege de discussie dat ik eerder met deze Facebook'vriend' in discussie was geraakt over vaccinaties
Maar als je logisch kan nadenken weet je dat het nodig is, toch? Ik denk niet eens na over economische gevolgen om eerlijk te zijn, dat is nu geen prio. Ik weet bijv dat ik mijn baan kwijt ga raken, mijn sector is ubergevoelig voor dit soort praktijken. So be it. Dont care. JHet komt allemaal wel goed, uiteindelijk.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:03 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Het is niet iets wat we gewend zijn in de westerse wereld, dus in dat opzicht gaat het heftig zijn.
We komen er ook wel bovenop
Je ACE2 receptor (Google RAAS systeem) is verantwoordelijk in bloeddrukregulatie. COVID19 zou op deze receptor aangrijpen en daarom extra gevaarlijk zijn voor mensen met al een hoge bloeddruk.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:03 schreef THEFXR het volgende:
deze snap ik niet iemand die mij dit kan uit leggen?
.
Susceptibility to SARS coronavirus S protein-driven infection correlates with expression of angiotensin converting enzyme 2 and infection can be blocked by soluble receptor.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15194496
Hij is graag de doempredikerquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:02 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Wat moet je anders dan? Natuurlijk zijn er gevolgen die nog doordreunen, maar we blijven geen weken meer alles dicht houden als de boel weer is afgezwakt of wel?
Zijn wel landen met een koud klimaat.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:59 schreef Salina het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 22:17:39More countries and overseas territories reporting their first cases:
- Gabon
- Ghana
- Trinidad and Tobago
- Kazakhstan
- Kosovo
- Suriname
- Aruba
- Guadeloupe
- Cayman Islands https://t.co/xPS9nPvuPi reageer retweettwitter:BNODesk twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 22:00:33Countries reporting their first cases today:
- Uruguay 4
- Venezuela 2
- Guatemala 1
- Kenya 1
- Sudan 1
- Ethiopia 1 reageer retweet
Stuur ze ditquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Van je werkgeverquote:
Zeer inconclusief onderzoek overigens.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:03 schreef THEFXR het volgende:
deze snap ik niet iemand die mij dit kan uit leggen?
.
Susceptibility to SARS coronavirus S protein-driven infection correlates with expression of angiotensin converting enzyme 2 and infection can be blocked by soluble receptor.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15194496
Thx.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je kan virussen niet zien met MRI.
Straling brengt schade toe op DNA niveau. De tumorcellen hebben bij een celdeling niet de capaciteit om deze schade te herstellen en gaan ten onder.
Geen idee hoe dit zou werken in combinatie met een virus, maar zelfs als je het virus zou kunnen beschadigen met bestraling zou het niet haalbaar zijn om het ook daadwerkelijk te doen. Radiotherapie doe je gericht, op een klein deel van je lichaam (waar de tumor zit). Als je je hele lichaam moet bestralen is het in ieder geval niet het virus wat je dood gaat worden
Onzin. Zijn gewoon landen die lang gewacht hebben met testen. Het is overal.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zijn wel landen met een koud klimaat.
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:01 schreef Domnivoor het volgende: [..] Wat gaan wij over een week (zeg 14 maart) normaal vinden? 100 per dag erbij? 200? Een paar FOK!ers per dag erbij?
Dat bedoel ik.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onzin. Zijn gewoon landen die lang gewacht hebben met testen. Het is overal.
Dat is inderdaad iets wat al weken in mijn gedachte spookt. Wij hebben met de eerste een thuisbevalling gedaan, en zijn dat met de tweede ook van plan. Het is moeilijk in te schatten wat nu verstandig is? Of geen verloskundige beschikbaar, of geen ziekenhuiskamer / personeel? We laten het op zijn beloop en gaan ervan uit dat er iemand beschikbaar is thuis.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Doe wat je wijs lijkt zolang je anderen daarmee niet in de grotere shit helpt.
Voor het kindje - die vaak buitengewoon resistent zijn voor virale besmettingen - is het risico niet groter dan voor andere zaken. Wat je imo wel serieus vooraf moet bekijken is thuis/ziekenhuis (uitwijk)bevalling en dan inschatten hoe/waar je dan terechtkomt.
Veel suc6 alvast.
//--///
Ben straks wel benieuwd of en hoe ziekenhuizen omgaan met normale opnames die door de Corona-invloed anders verlopen. Andere hygiëne ? Protocol ? etcetc.
Fijn dat je er nog zo in staat. Baan kwijt is ook niet niks. Nja als je nog jong bent kun je nog alle kanten op natuurlijk. Welke sector is het?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:05 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Maar als je logisch kan nadenken weet je dat het nodig is, toch? Ik denk niet eens na over economische gevolgen om eerlijk te zijn, dat is nu geen prio. Ik weet bijv dat ik mijn baan kwijt ga raken, mijn sector is ubergevoelig voor dit soort praktijken. So be it. Dont care. JHet komt allemaal wel goed, uiteindelijk.
Had dit 3 weken geleden niet verwacht. Dat wel.
Al gedaanquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:06 schreef Revanches het volgende:
[..]
Stuur ze dit
https://nos.nl/l/2326992
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |