SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet
Richtlijnen in dit topic:
-nee, het is niet máár een griepje. Je bent niet lollig als je dat schrijft. Je bent ook niet de eerste.
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2020 13:55:16 ]![]()
Ja dat was mijn eerste reactiequote:Op donderdag 12 maart 2020 13:48 schreef Kyran het volgende:
[..]
Feiten?
Je weet het verschil tussen ALLEEN en VOORNAMELIJK?
Begin het eens serieus te nemen man.![]()
Gaat nu hard hier. CWZ ziekenhuis is nu deels gesloten. Een aantal van mijn vrienden mogen al niet meer op het werk komen.![]()
Spanje nu op 3000? Eergister zaten ze nog onder de 2000 dacht ik? Bijna 1400 cases in Madrid alleen al.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Als de ziekenhuizen vol komen te liggen ja. Maar zouden de ziekenhuizen ook vol komen te liggen zonder deze groep. Of desnoods 70+? Deze hebben namelijk een véél hogere kans om in het ziekenhuis te belanden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:45 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Nee, straks worden 80 plussers überhaupt niet meer geholpen (en nog wat anderen - zie pandemieplan). En zijn de IC bedden nog steeds overbelast.
Het lijkt mij eerlijk gezegd makkelijker om deze groep(en) te isoleren dan een heel land in lockdown te zetten. Denk ook dat de bereidwilligheid om te luisteren bij deze groep een stuk hoger ligt.![]()
Sowieso heeft het hele calamiteitenhospitaal nog geen plek gekregen in die discussie. 300 beddenquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:54 schreef Kekster het volgende:
[..]
Als de ziekenhuizen vol komen te liggen ja. Maar zouden de ziekenhuizen ook vol komen te liggen zonder deze groep. Of desnoods 70+? Deze hebben namelijk een véél hogere kans om in het ziekenhuis te belanden.
Het lijkt mij eerlijk gezegd makkelijker om deze groep(en) te isoleren dan een heel land in lockdown te zetten. Denk ook dat de bereidwilligheid om te luisteren bij deze groep ook een stuk hoger ligt.![]()
OP iets 'netter' (wat witregels weggehaald, lollig plaatje weg gehaald) gemaakt. Bij klachten kan een mod het terugzetten naar hoe het was.![]()
Ik denk dat we op 816 corona gevallen zitten en (rip) 6 doden.
Nieuwe regels van de MP: Geen handen schudden - Brabant dicht - Alle scholen dicht - Alle (sport) evenementen afgelast - FOK!kers morgen elkaar niet meer de moeder doen.![]()
Ja, als het RIVM iedereen zou testen die symptomen heeft... nu is het een wilde gok lijkt het. Nou vandaag maken er 30 van.quote:Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
"we hebben het onder controle"quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja, als het RIVM iedereen zou testen die symptomen heeft... nu is het een wilde gok lijkt het. Nou vandaag maken er 30 van.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Als is het maar 10 nieuwe of 200, die cijfers zeggen toch niks meerquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:56 schreef -river- het volgende:
Ik denk dat we op 816 corona gevallen zitten en (rip) 6 doden.
Nieuwe regels van de MP: Geen handen schudden - Brabant dicht - Alle scholen dicht - Alle (sport) evenementen afgelast - FOK!kers morgen elkaar niet meer de moeder doen.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Niet ALS, maar WANNEER de ziekenhuizen vol komen te liggen.
Dat het gaat gebeuren zonder maatregelen is een feit.![]()
Die Rutte gif mag ook wel weg toch? Hebben we nu inmiddels wel gezien en kan die kop van die vent eerlijk gezegd ook niet uitstaan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:56 schreef Scrummie2.1 het volgende:
OP iets 'netter' (wat witregels weggehaald, lollig plaatje weg gehaald) gemaakt. Bij klachten kan een mod het terugzetten naar hoe het was.Instead of questioning authority, they question those that question authority.![]()
Het is enorm serieus en zo pak ik het ook op. Ik zie alleen geen reden om columnisten van de radio uit te gaan schelden of 385 keer te herhalen dat er weinig bedden zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Verhaaltje?
Snap echt niet dat iemand nu nog zo laconiek kan doen.![]()
Dit!quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:57 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Als is het maar 10 nieuwe of 200, die cijfers zeggen toch niks meer![]()
![]()
Het testen van familieleden van patiënten heeft niet zo veel waarde als je maar een beperkte capaciteit hebt. Ik denk dat ze een % daarvan wel opnemen in hun eigen modellen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja, als het RIVM iedereen zou testen die symptomen heeft... nu is het een wilde gok lijkt het. Nou vandaag maken er 30 van.![]()
eensquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:57 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Die Rutte gif mag ook wel weg toch? Hebben we nu inmiddels wel gezien en kan die kop van die vent eerlijk gezegd ook niet uitstaan.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Litouwen is de volgende waar alles dicht en op slot gaat, van scholen tot shows en evenementen.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Friesland minimaal 2.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:58 schreef Maver24 het volgende:
Weet wel dat regio rijnmond 6 gevallen erbij heeft, 1 in Rotterdam![]()
Draaien ze er nog wel nummers van Lee Towers?quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:58 schreef heywoodu het volgende:
Litouwen is de volgende waar alles dicht en op slot gaat, van scholen tot shows en evenementen.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Daarom de gedachte of ze ook vol zouden komen te liggen zonder de groep 70/80+. Je kan ook maatregelen nemen om te proberen te voorkomen dat deze groep überhaupt ziek wordt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:57 schreef Kyran het volgende:
Rationaliseren is verboden in dit topic hoor. Nieuwe maatregel sinds vanochtend.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:57 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het is enorm serieus en zo pak ik het ook op. Ik zie alleen geen reden om columnisten van de radio uit te gaan schelden of 385 keer te herhalen dat er weinig bedden zijn.![]()
Reken er maar op, die gaan volgende week dichtquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:59 schreef liesje1979 het volgende:
Ben zo benieuwd of de scholen dichtgaan, ik werk op een bso.![]()
14.30 lees ik ergensquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee, na het crisisoverleg pas. Niet bekend hoe laat precies volgens mij.![]()
Prima koopmomentje straks.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:59 schreef Fer_de_Lance het volgende:
https://bitcoinmagazine.nl/2020/03/bitcoin-6000-paniek/
Dat gaat rap met die Bitcoin![]()
Dan zal het nog even duren denk ikquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee, na het crisisoverleg pas. Niet bekend hoe laat precies volgens mij.![]()
Ja hallo, je kunt hier toch geen Italiaanse taferelen verwachten? Dat is wel HEEL vergezocht hoor! Want....ehhh......wij schudden geen handen meer!quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:57 schreef Kyran het volgende:
![]()
Oeh ben je misschien straks gewoon vrij, zonder dat het je verlof kostquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:59 schreef liesje1979 het volgende:
Ben zo benieuwd of de scholen dichtgaan, ik werk op een bso.![]()
![]()
Dat is niet echt haalbaar he?quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja, als het RIVM iedereen zou testen die symptomen heeft... nu is het een wilde gok lijkt het. Nou vandaag maken er 30 van.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
heywoodu
![]()
RIVM is laat
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
met Bitcoin gaat het ook niet lekker ik had verwacht met een crisis dat het veilige investering zou zijn.![]()
Geen luchtmachtoefening Friesland
De grote militaire luchtmachtoefening Frisian Flag gaat over twee weken niet meer door. Defensie heeft dat donderdag besloten, vanwege de ontwikkelingen van het coronavirus, meldt Omrop Fryslân.
Frisian Flag zou van 23 maart tot en met 3 april worden gehouden op de vliegbasis in Leeuwarden. Bij de oefening zouden zo'n vijftig vliegtuigen complexe trainingsmissies uitvoeren.![]()
Kyran, je hebt al 600 berichten gebruikt om te melden dat jij denkt dat we een beddentekort hebben. Dat is je goed recht, maar we snappen het inmiddels wel. Wellicht kan je het houden bij tweemaal daags?quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:57 schreef Kyran het volgende:
Dat het gaat gebeuren zonder maatregelen is een feit.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Rutte om 2 uur een persconferentie?You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.![]()
Dat blijkt al een tijdje helaas.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:59 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Rationaliseren is verboden in dit topic hoor. Nieuwe maatregel sinds vanochtend.![]()
Evenstar
![]()
Zou zeker helpen, mee eens hoor.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:59 schreef Kekster het volgende:
[..]
Daarom de gedachte of ze ook vol zouden komen te liggen zonder de groep 70/80+. Je kan ook maatregelen nemen om te proberen te voorkomen dat deze groep überhaupt ziek wordt.![]()
Is er al nieuws uit het crisisoverleg?Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*![]()
En dan zeggen ze straks dat er geen maatregelen nodig zijn omdat de lijn met bevestigde gevallen al afbuigt....![]()
![]()
Ik ook, volg het een beetje sinds 23 feb, toen het evident was dat de pleuris in NL uit zou gaan brekenquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:00 schreef KingRadler het volgende:
met Bitcoin gaat het ook niet lekker ik had verwacht met een crisis dat het veilige investering zou zijn.
Toen stond hij op ruim 9000 euro![]()
Hmm denk dat ons onderwijs ook wordt afgelast, ook al hebben we maar groepjes van 5 studenten.
ErasmusMC wil geen groepen van groter dan 30 externen en zien studenten als extern.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Evenstar
![]()
Als jij stopt met downplayen, deal?quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Kyran, je hebt al 600 berichten gebruikt om te melden dat jij denkt dat we een beddentekort hebben. Dat is je goed recht, maar we snappen het inmiddels wel. Wellicht kan je het houden bij tweemaal daags?![]()
twitter:Leila_MA twitterde op donderdag 12-03-2020 om 10:22:05The first cases of #COVIDー19 have been recorded in a refugee camp in #Iraq. This is potentially a nightmare scenario for the thousands of people packed into the often filthy temporary settlements, many of whom already have underlying health conditions.
https://t.co/J0NOTytSFI reageer retweet![]()
+ alle mensen die niet getest worden. Denk dat we minstens x3 zitten in realiteitquote:
Je raekt an de dinge geweun.![]()
quote:12-03-2020 | 14.00
111 nieuwe patiënten, in totaal 614 positief geteste personen
Per vandaag zijn 111 nieuwe mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positief geteste mensen op 614.
In totaal zijn 86 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis, dat zijn er 24 meer dan gisteren. Er is een nieuwe patiënt in de provincie Utrecht gevonden middels de Nivel Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg peilstations. Dat brengt het totaal op 2 patiënten via de Nivel peilstations.
Van de 614 gemelde patiënten wonen er 273 in de provincie Noord-Brabant en 80 in de provincie Utrecht. Daarnaast wonen er 68 in Zuid-Holland, 53 in Limburg en 48 in Gelderland. 239 van de 614 personen hadden een bron van besmetting in het buitenland. Landen die een besmettingsbron vormden, zijn vooral Italië (193), Oostenrijk (26) en Duitsland (7). Nieuwe landen waar de besmetting hoogstwaarschijnlijk is opgelopen zijn België, Mauritius, Spanje en Zuid-Korea. Voor 123 gevallen is de bron onbekend, dat zijn er 33 meer dan gisteren. Bij 141 gevallen is dit nog in onderzoek. De meerderheid van de patiënten met een onbekende bron woont in Noord-Brabant.
102 van de gemelde patiënten werken in de zorg.![]()
heywoodu
![]()
Daverend succes.quote:Per vandaag zijn 111 nieuwe mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positief geteste mensen op 614.
In totaal zijn 86 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis, dat zijn er 24 meer dan gisteren. Er is een nieuwe patiënt in de provincie Utrecht gevonden middels de Nivel Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg peilstations. Dat brengt het totaal op 2 patiënten via de Nivel peilstations.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
614!!!!quote:111 nieuwe patiënten, in totaal 614 positief geteste personen
Per vandaag zijn 111 nieuwe mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positief geteste mensen op 614.
In totaal zijn 86 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis, dat zijn er 24 meer dan gisteren. Er is een nieuwe patiënt in de provincie Utrecht gevonden middels de Nivel Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg peilstations. Dat brengt het totaal op 2 patiënten via de Nivel peilstations.
Van de 614 gemelde patiënten wonen er 273 in de provincie Noord-Brabant en 80 in de provincie Utrecht. Daarnaast wonen er 68 in Zuid-Holland, 53 in Limburg en 48 in Gelderland. 239 van de 614 personen hadden een bron van besmetting in het buitenland. Landen die een besmettingsbron vormden, zijn vooral Italië (193), Oostenrijk (26) en Duitsland (7). Nieuwe landen waar de besmetting hoogstwaarschijnlijk is opgelopen zijn België, Mauritius, Spanje en Zuid-Korea. Voor 123 gevallen is de bron onbekend, dat zijn er 33 meer dan gisteren. Bij 141 gevallen is dit nog in onderzoek. De meerderheid van de patiënten met een onbekende bron woont in Noord-Brabant.
102 van de gemelde patiënten werken in de zorg.![]()
Waar is de persconferentie te zien?Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*![]()
Vandaag moeten er fors meer besmettingen zijn.
Daarvoor waren testen voor een deel steekproeven bij mensen met milde klachten die anders absoluut niet getest zouden zijn, er zal daarna gerichter zijn getest. IMO![]()
Hmm misschien gaan ze het OV wel lamleggen
Bij een info bijeenskomst bij ons werk hamerden ze nogal wat op parkeerdruk vanwege OV mijding.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Toch wel goed dat de RIVM het redelijk in de hand lijkt te houden
Geen derdewereldlandtoestanden hier, zoals in Italie.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
"102 van de gemelde patiënten werken in de zorg"
Snel ontslag nemen, dat verlaagt de kans op besmetting aanzienlijk.![]()
In de WW, genotquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Hmm misschien gaan ze het OV wel lamleggen![]()
![]()
22% groei, verdubbeling iedere 3,5 dagen. Brace for impact. Over een maand zijn het een half miljoenquote:You can learn anything, the secret lies in discipline.
Ik denk niet dat er extra maatregelen worden aangekondigd tijdens de persconferentie straks. Denk alleen een statusupdate.It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.![]()
Ik heb net een kaart voor Sparta uit geregeldquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:04 schreef Elan het volgende:
Voetbal kan dus gewoon doorgaan, hoop drama om niks
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Evenstar
![]()
Van 62 naar 86 opgenomen (geweest)
Dat is bijna 40% in een dag.
Verder is alles onder controle.![]()
Wat je niet test hoef je ook niet te rapporteren.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:03 schreef Caland het volgende:
Geen derdewereldlandtoestanden hier, zoals in Italie.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Jij snapt er niks van.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:04 schreef Elan het volgende:
Voetbal kan dus gewoon doorgaan, hoop drama om niksDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Vermoedelijke oorzaken:
- het RIVM kan niet tellen
- er zijn te weinig testen
- er komt een tweede golf die veel dodelijker is![]()
Ga je weer bedden tellen?quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:04 schreef Kyran het volgende:
Van 62 naar 86 opgenomen (geweest)
Dat is bijna 40% in een dag.
Verder is alles onder controle.![]()
Het lijkt de goede kant op te gaan toch?quote:It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.![]()
Monkyyy sloopt Haags. @Wereldgozerquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:04 schreef monkyyy het volgende:
[..]
22% groei, verdubbeling iedere 3,5 dagen. Brace for impact. Over een maand zijn het een half miljoen![]()
-Sorosquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Vermoedelijke oorzaken:
- er komt een tweede golf die veel dodelijker isVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Rutte gaf eerder deze week aan dat niet meer via persco's te doenquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:04 schreef XDo het volgende:
Ik denk niet dat er extra maatregelen worden aangekondigd tijdens de persconferentie straks. Denk alleen een statusupdate.![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:03 schreef Caland het volgende:
Geen derdewereldlandtoestanden hier, zoals in Italie.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Het moppentopic is een deur verderquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:05 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Het RIVM heeft dit gewoon onder controle.![]()
@RIVM
Er zijn sinds gisteren 111 nieuwe patiënten met #COVID-19 bij het RIVM gemeld. Hiermee komt het totaal aantal positieve testen in Nederland op 614. Meer info: http://bit.ly/2TN5f9z
#COVID19 #coronavirus![]()
Waarom geen explosieve toename dan?quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:05 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Het moppentopic is een deur verderblablablabla![]()
Als het allemaal niet zo triest was, zou ik nu hard moeten lachen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:05 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Het RIVM heeft dit gewoon onder controle.![]()
Ik postte vanochtend dit:Wederom gelijk gekregen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:50 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Over een paar uur gaan de nieuwe besmettingen in NL heel erg meevallen en gaat dit topic weer overlopen met 'zie je, het valt wel mee!!!!' posts.
![]()
Nee. Verre van zelfs. Er is nog altijd sprake van een exponentiële groei.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:05 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Het RIVM heeft dit gewoon onder controle.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Interessant idee. Wat het wel lastig maakt is dat als je de rest van het land gewoon door laat gaan het aantal besmette gevallen in het land veel harder groeit en het gezond houden van de 70+-ers steeds moeilijker wordt. En dat jezelf internationaal nogal isoleert.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:59 schreef Kekster het volgende:
[..]
Daarom de gedachte of ze ook vol zouden komen te liggen zonder de groep 70/80+. Je kan ook maatregelen nemen om te proberen te voorkomen dat deze groep überhaupt ziek wordt."The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Stop met praten, alsjeblieft.quote:"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Ten opzichte van gisteren is er geen groei. Je kunt ook doorslaan in je blinde paniek.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee. Verre van zelfs. Er is nog altijd sprake van een exponentiële groei.blablablabla![]()
Te weinig testen sowieso, daarom zijn ze zeer selectief met het doen van een test. Er zitten volgens mij honderden mensen thuis met de COVID-19 symptomen maar die krijgen gewoon geen test. Dus ja. 100% dat er meer dan 1000 besmet zijn, 2000 zou mij ook niks verbazen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Vermoedelijke oorzaken:
- er komt een tweede golf die veel dodelijker is![]()
Mensen die denken dat het onder controle is met exponentiële groei, gebrek aan testen en andere Europese landen waar het virus zich als de pest verspreidt![]()
![]()
Scrumgod.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:06 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik postte vanochtend dit:
[..]
Wederom gelijk gekregen.![]()
Ziener Scrummie2.1, één van de grootste denkers van de 21e eeuw.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:06 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Wederom gelijk gekregen.![]()
![]()
Mee eens.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:05 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Het RIVM heeft dit gewoon onder controle.Zonder wrijving geen glans![]()
Unieke manier om getest te worden; magnetron in de fik steken;
https://www.nederweert24.(...)agnatron-heythuysen/![]()
Wat ik altijd zo dom vind is om zo'n minister voorafgaand om het overleg al om zijn of haar standpunten te vragen. Alsof Bruins dan al aangeeft "Ja mensen, het land gaat op slot. We gaan er nog even goed over praten maar dan weet u dat alvast."Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Evenstar
![]()
Voor sommigen is exponentieel alleen als het x2 gaat per dag.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee. Verre van zelfs. Er is nog altijd sprake van een exponentiële groei.![]()
Gisteren was het aantal nieuwe besmettingen wat hoger omdat daar die steekproeven bij zaten dus het is nu iets lager maar eigenlijk dus niet echt toch?![]()
RIVM meldt woonplaats, niet locatie.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:07 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Nog steeds staat Elspeet er niet bijDaar hebben ze al drie dagen een coronapatiënt.
![]()
Evenstar
![]()
Juist.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:08 schreef KnalPoenani het volgende:
Gisteren was het aantal nieuwe besmettingen wat hoger omdat daar die steekproeven bij zaten dus het is nu iets lager maar eigenlijk dus niet echt toch?![]()
Dit is wel erg flauw, inmiddels zouden we ruimschoots een verdubbeling van het aantal feitelijke aantal besmettingen moeten hebben als we daadwerkelijk de Italië-grafiek zouden volgen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Voor sommigen is exponentieel alleen als het x2 gaat per dag.blablablabla![]()
IkHoorde gisteren bij 1vandaag een inschatting dat 25.000 tot 50.000 mensen in Brabant besmet zouden zijnquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:07 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Te weinig testen sowieso, daarom zijn ze zeer selectief met het doen van een test. Er zitten volgens mij honderden mensen thuis met de COVID-19 symptomen maar die krijgen gewoon geen test. Dus ja. 100% dat er meer dan 1000 besmet zijn, 2000 zou mij ook niks verbazen.![]()
Ik vind het opmerkelijk omdat we nu met gericht testen te maken hebben, en de dagen ervoor het grootdeels steekproef testen betrof bij mensen met geen noemenswaardige klachten, waarbij 4-9% besmet bleek.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:06 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Wederom gelijk gekregen.
Geen idee welke conclusie hieraan te verbinden is, wellicht is er voor de zekerheid doorgegaan met het testen van medisch personeel?![]()
Ja maar steekproef is toch als je iedereen die ze verdenken door heel het land testen Uiteindelijk kom je op hetzelfde resultaatquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:08 schreef KnalPoenani het volgende:
Nee.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:09 schreef Durmada het volgende:
De groei daalt alweer, RIVM is goed bezig"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:37 schreef El-Stinho het volgende:
fallecidos en España y a 2.968 los infectados.quote:Sterfgevallen met coronavirus stijgen tot 84 na registratie van 34 nieuwe sterfgevallen deze donderdag
De overledene met coronavirus in Spanje is nu nummer 84 na registratie van 34 nieuwe sterfgevallen deze donderdag, volgens gegevens van het ministerie van Volksgezondheid, dat registreert 2.968 bevestigde gevallen in Spanje, 816 meer dan op woensdag.
Bijna de helft van het totaal bevindt zich in Madrid (1.388), de meest getroffen gemeenschap samen met Baskenland (346), Catalonië (260) en La Rioja (205).
Dit zijn de meest recente gegevens van de afdeling onder leiding van Salvador Illa, die sinds de uitbraak ook 189 ontslagen heeft gemeld. Deze drie regio's worden gevolgd door Andalusië (115), Castilla-La Mancha (115), Comunidad Valenciana (94), Castilla y León (92), Navarra (73), Aragón (64), Canarias (51), Asturias ( 47), Galicië (35), Murcia (26), Baleares (22), Extremadura (19) en Cantabrië (16).
bron![]()
3 Patiënten...quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:07 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Nog steeds staat Elspeet er niet bijDaar hebben ze al drie dagen een coronapatiënt.
![]()
Zolang die mensen ook serieus 14 dagen thuis uitzieken dan is er niet zoveel aan de hand..quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:09 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Ik
[..]
Hoorde gisteren bij 1vandaag een inschatting dat 25.000 tot 50.000 mensen in Brabant besmet zouden zijn![]()
Alles onder controle, niks aan de handquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:09 schreef Durmada het volgende:
De groei daalt alweer, RIVM is goed bezig![]()
![]()
Dat is er maar 1. Het RIVM begint pas te tellen bij 2 (zie het bolletje)quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:07 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
![]()
Mijn huisarts niet...quote:
Want ondanks een gediagnostiseerde longontsteking/virale luchtweginfectie vindt de ggd een test niet nodig.
Want niet in risico gebied geweest.![]()
Klopt! Die man woont ook in Elspeet, dus vandaar mijn verbazing.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:08 schreef butz0rs het volgende:
[..]
RIVM meldt woonplaats, niet locatie.
https://www.destentor.nl/(...)heden-goed~a3bc214d/![]()
nog minder testen en strengere criteria ?quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:09 schreef KingRadler het volgende:
de cijfers zien er goed uit ik verwacht dat ze het nog verder gaan indammen
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
man man man .. kap es met dat trollenquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:09 schreef Durmada het volgende:
De groei daalt alweer, RIVM is goed bezig![]()
Klopt dat roept zo'n daling van het aantal besmettingen wel op.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:10 schreef _The_General_ het volgende:
Er is maar een oplossing nu. De hele wereld 2 weken op slot!![]()
Ah! Dat is een mooie verklaring.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:10 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Dat is er maar 1. Het RIVM begint pas te tellen bij 2 (zie het bolletje)![]()
![]()
Toch heeft het wel wat. F5en om te kijken of je morgen naar je werk moet terwijl je nu op datzelfde werk druk bezig bent met voorbereidingen voor morgen en volgende week.![]()
Los van dat de trend niet heel erg explodeert is dit ook niet specifiek het succes van de maatregelen eerder deze week lijkt me, gezien de incubatietijd die nog loopt...Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Wanneer horen we de uitslag van dat crisisoverleg? Dan zullen we vast horen over lockdowns, en scholen afluiten. Of gewoon over geen handjes geven?![]()
Ik denk dat de RIVM beter kan ophouden met de cijfers geven.
De reacties hier geven ook alweer aan dat mensen geen flauw idee hebben wat het betekent.
Dit zorgt alleen maar voor een continuering van de "Het valt allemaal mee" mentaliteit."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Een tegengeluid of een compliment naar het RIVM staat hier gelijk aan trollen?quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:11 schreef StruisZVeugelT het volgende:
[..]
man man man .. kap es met dat trollen
AZ
ALKMAAR![]()
Oh, ik bedoel gemeentequote:Op donderdag 12 maart 2020 14:10 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Klopt! Die man woont ook in Elspeet, dus vandaar mijn verbazing.
https://www.destentor.nl/(...)heden-goed~a3bc214d/Of staat Nunspeet ook niet op de kaart?
![]()
Dit inderdaaad. Die aantallen zijn nietszeggend meer en alleen maar verwarrend nuquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:12 schreef DustPuppy het volgende:
De reacties hier geven ook alweer aan dat mensen geen flauw idee hebben wat het betekent.
Dit zorgt alleen maar voor een continuering van de "Het valt allemaal mee" mentaliteit.![]()
Dan komt de klap direct daarna. Wil je het goed doen moet je eigenlijk regio's gefaseerd naar buiten laten gaan/blootstellen aan besmetting, zieken behandelen, immuniteit creëren en dan naar de volgende regio..quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:10 schreef _The_General_ het volgende:
Er is maar een oplossing nu. De hele wereld 2 weken op slot!
Probleem is dat dit heel veel geduld vraagt van de mensen.blablablabla![]()
minder nieuwe gevallen dan in België, heel geloofwaardig met een handenschudverbod !
RIVMGoden !woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Wat een sneue vent is dit tochtwitter:robin_haase twitterde op donderdag 12-03-2020 om 13:49:32I know everyone is having issues but how can @lufthansa not react on 6 different phone numbers and other messages... flight is cancelle. We have to find out online and can not find any information. Any suggestions? reageer retweet
![]()
Klopt. Bovendien: het overlijdensrisico daalt daarmee drastisch naar het bereik 0,01% - 0,02%quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:10 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Zolang die mensen ook serieus 14 dagen thuis uitzieken dan is er niet zoveel aan de hand..
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2020 14:13:33 ]![]()
Kan, maar dan heb je weer een groep mensen die roepen dat er geen transparantie is. RIVM verliest altijd hierquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:12 schreef DustPuppy het volgende:
Dit zorgt alleen maar voor een continuering van de "Het valt allemaal mee" mentaliteit.You can learn anything, the secret lies in discipline.
Nee, daar staat geen stipje. Maar dankzij Roellie80 weet ik ook waarom. Het RIVM zet er pas een stipje neer bij twee besmettingen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:12 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Oh, ik bedoel gemeenteOf staat Nunspeet ook niet op de kaart?
![]()
614, dat kunnen tot 1290 gekende en vermoedelijke gevallen zijn. (gemiddelde gezinsgrootte is 2.1, en gezinleden worden niet getest bij symptomen).are we infinite or am I alone![]()
Ja als je niet roept dat dit het einde der tijden is en we er allemaal aan gaan hoor je er niet bij hierquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:12 schreef Durmada het volgende:
[..]
Een tegengeluid of een compliment naar het RIVM staat hier gelijk aan trollen?
(Ik neem deze shit overigens absoluut zeer serieus, maar probeer ook enigszins positief gestemd te blijven. Iets wat je niet makkelijk gemaakt wordt helaas...)![]()
RIVMKeurig de rust bewaard.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.![]()
Denk dat het zelfregulerend vermogen van Nederlanders ook al wel een belangrijke bijdrage levert/ gaat leveren....Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Nog los van de mensen die al ziek thuis zitten, maar niet in de risicogroepen vallen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:13 schreef crystal_meth het volgende:
614, dat kunnen tot 1290 gekende en vermoedelijke gevallen zijn. (gemiddelde gezinsgrootte is 2.1, en gezinleden worden niet getest bij symptomen)."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Met wachttijd resultaten van 6 dagen en tekorten om de testen volop te kunnen uitvoeren is +111 voor nu nog een bescheiden aantal.![]()
Welke daling precies?quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:11 schreef Remco het volgende:
[..]
Klopt dat roept zo'n daling van het aantal besmettingen wel op.And so is the past![]()
Hier staat die ook niet https://www.rivm.nl/coronavirus-kaart-van-nederlandquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:13 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Nee, daar staat geen stipje. Maar dankzij Roellie80 weet ik ook waarom. Het RIVM zet er pas een stipje neer bij twee besmettingen.
DOOFPOT![]()
![]()
Je merkt gewoon dat de testcapaciteit inmiddels wat is opgehoogd. Rond de 120 per dag nu, vorige week zaten we rond de 60 per dag."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
heywoodu
![]()
Persco in Noorwegen is begonnen.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
testen ze wel efficiëntquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:15 schreef DustPuppy het volgende:
Je merkt gewoon dat de testcapaciteit inmiddels wat is opgehoogd. Rond de 120 per dag nu, vorige week zaten we rond de 60 per dag.![]()
Los daarvan. Realistisch gezien zullen er echt wel vele tienduizenden mensen besmet zijn, waarvan een hele rits milde of geen klachten heeft dus die voelen geen aanleiding voor een test... cijfers zeggen niet alles.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:13 schreef crystal_meth het volgende:
614, dat kunnen tot 1290 gekende en vermoedelijke gevallen zijn. (gemiddelde gezinsgrootte is 2.1, en gezinleden worden niet getest bij symptomen).Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Met onze nuchtere Hollanders mentaliteit overwinnen we het virus.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.![]()
Ik werk op een middelbare school en er zijn sinds enkele dagen crisisteams per regio (ggd/veiligheidsregio) gecreëerd. Schoolleiders moeten alle statistieken aan ziekmeldingen e.d. iedere dag rapporteren. Je merkt dat men op heel veel verschillende niveau's bezig is om een beeld te krijgen van de staat van het land.![]()
blij dat ik niet in nederland zit op het moment....en ja mijn vrouw valt onder de risicogroepwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Ja, virusjes gaan altijd met een grote boog om nuchtere mensen heen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:16 schreef XDo het volgende:
Met onze nuchtere Hollanders mentaliteit overwinnen we het virus.![]()
Moet je nagaan wat voor getallen we gaan krijgen als ze 1000 mensen per dag kunnen testen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:15 schreef DustPuppy het volgende:
Je merkt gewoon dat de testcapaciteit inmiddels wat is opgehoogd. Rond de 120 per dag nu, vorige week zaten we rond de 60 per dag.![]()
Zijn al tientallen doden gevallen in Nederland door corona, maar ze categoriseren het adv onderliggende aandoeningen. Iemand met longontsteking op de IC, die Corona heeft gekregen, noemen ze "overleden aan longontsteking".![]()
De stijging tussen 2 meetpunten is altijd lineair. Zo lang je niet verder kijkt dan vandaag en gister is de stijging altijd lineair. Het zal sommige geruststellenquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:11 schreef Remco het volgende:
Mensen moeten hier toch maar eens de definitie van exponentiële groei gaan uitzoeken.![]()
![]()
Ja dat is de zwakke plek van het virus: hoe je er over denkt!quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:16 schreef XDo het volgende:
Met onze nuchtere Hollanders mentaliteit overwinnen we het virus.![]()
![]()
heywoodu
![]()
Dat is al jaren pijnlijk duidelijk inderdaad.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:17 schreef Maver24 het volgende:
Je ziet echt ook echt precies waar het probleem zich bevind. Noord brabant.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Oh ja ze testen tegenwoordig mensen niet meer waarvan het duidelijk is dat ze het hebben, dus qua symptomen of als je uit Italië komt.. Dus die zitten niet meer in deze cijfers.
Goed man!![]()
![]()
Gelukkig hebben ze nog wel lekker carnaval kunnen vierenquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:17 schreef Maver24 het volgende:
Je ziet echt ook echt precies waar het probleem zich bevind. Noord brabant.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Heb je hier een link van, BVD.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:07 schreef Maver24 het volgende:
Dus 1/6e is zorgpersoneel. Onbekende bron besmetting niet heel hard gestegen.![]()
Dat inderdaad.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:18 schreef Xenorium het volgende:
Oh ja ze testen tegenwoordig mensen niet meer waarvan het duidelijk is dat ze het hebben, dus qua symptomen of als je uit Italië komt.. Dus die zitten niet meer in deze cijfers.
Goed man!"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Inderdaad, maar de cijfers die wel informatief zijn geven ze niet. Zoals, hoeveel patienten krijgen momenteel kunstmatige beademing.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Los daarvan. Realistisch gezien zullen er echt wel vele tienduizenden mensen besmet zijn, waarvan een hele rits milde of geen klachten heeft dus die voelen geen aanleiding voor een test... cijfers zeggen niet alles.are we infinite or am I alone![]()
Dat viert men doorgaans in kleine griepjesquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:18 schreef mazaru het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze nog wel lekker carnaval kunnen vieren
haha
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2020 14:19:34 ]![]()
Je kan eindeloos je land op slot gooien en hier nog de rest van het jaar last van hebben, of gewoon de uitbraak gecontroleerd zijn gang laten gaan zodat je én niet je land op slot hoeft te gooien én er na een maandje of twee van af bent.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:17 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Ja, virusjes gaan altijd met een grote boog om nuchtere mensen heen.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
De cijfers an sich zijn dan ook veel minder interessant dan bronnen achter de cijfers proberen te vinden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:18 schreef Xenorium het volgende:
Goed man!VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Binnenkort is er niemand meer die recent uit Italie is komen reizen, dus dan gaan we naar de 0, denk ik.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:18 schreef Xenorium het volgende:
Oh ja ze testen tegenwoordig mensen niet meer waarvan het duidelijk is dat ze het hebben, dus qua symptomen of als je uit Italië komt.. Dus die zitten niet in deze cijfers.
Goed man!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
Ik begreep dat er rond 14.00 een persco zou zijn. Wordt het programma dat nu op NPO1 is daarvoor onderbroken?
Ik kan geen link vinden naar de persconferentie, ook niet via de NOS app...![]()
Bron?quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:17 schreef merdobach het volgende:
Zijn al tientallen doden gevallen in Nederland door corona, maar ze categoriseren het adv onderliggende aandoeningen. Iemand met longontsteking op de IC, die Corona heeft gekregen, noemen ze "overleden aan longontsteking".![]()
Srsly?quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:18 schreef Xenorium het volgende:
Goed man!![]()
Half 3 verwachten ze. Op Radio 1/ NPO 1, etc.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:19 schreef Coeus het volgende:
Ik begreep dat er rond 14.00 een persco zou zijn. Wordt het programma dat nu op NPO1 is daarvoor onderbroken?
Ik kan geen link vinden naar de persconferentie, ook niet via de NOS app...![]()
Mee eens. Maar het is lastig om in te schatten welke maatregelen nodig zijn om de druk op het zorgsysteem acceptabel te houden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan eindeloos je land op slot gooien en hier nog de rest van het jaar last van hebben, of gewoon de uitbraak gecontroleerd zijn gang laten gaan zodat je én niet je land op slot hoeft te gooien én er na een maandje of twee van af bent.![]()
Ik lees hier dat er een inreisverbod voor de VS wordt overwogen. Echt. Kleuterniveau dit. Jij beledigt mij dus ik beledig jou. 🤣
https://www.volkskrant.nl(...)tensluiten~b799c0c0/![]()
Sja, ik ben niet verrast.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:18 schreef Xenorium het volgende:
Goed man!![]()
Welkom bij het gesprekquote:
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Al een paar dagen ja.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik zie dat Friesland ook al gevallen is.![]()
Dat zou juist lager moeten zijn, omdat het mensen betrof met minimale klachten en zonder link met Italië.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:17 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ah. Cijfers van van gisteren vielen hoger uit door die steekproef hè.
Ik denk echt dat op dit moment een groot deel van de tests en capaciteit gebruikt worden om medisch personeel te testen, dat zou iig verstandig zijn.![]()
Overigens prima als de scholen sluiten. Alleen gaan de kids vanaf morgen dan wel naar opa en oma.Zonder wrijving geen glans![]()
Dit is het grote probleem nu:
Capaciteitsprobleem dreigt in ziekenhuizen, nu aantal coronabesmettingen flink blijft stijgen"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Vindicat nog steeds geen besmettingenquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik zie dat Friesland ook al gevallen is.![]()
![]()
Klopt, en dat terwijl het RIVM heeft aangegeven met de tests niet het aantal gevallen te willen bepalen maar de verspreiding van het virus in het land. Dus wordt er nu heel selectief getest (bijvoorbeeld gezinsleden van besmette personen worden niet meer getest en geteld).quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:13 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Kan, maar dan heb je weer een groep mensen die roepen dat er geen transparantie is. RIVM verliest altijd hier
De cijfers van nu zijn m.i. totaal niet te vergelijken met die van het begin."The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Of hoeveel mensen zijn er hersteld. Want alles maar bij elkaar op blijven tellen slaat nergens op. Van die 600 gevallen in totaal zullen de eerste 20-25 op zijn minst al wel weer hersteld zijn...quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Inderdaad, maar de cijfers die wel informatief zijn geven ze niet. Zoals, hoeveel patienten krijgen momenteel kunstmatige beademing.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Kinderen nemen zonder er voor te kunnen zorgenquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Overigens prima als de scholen sluiten. Alleen gaan de kids vanaf morgen dan wel naar opa en oma.![]()
![]()
Dankjewel.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:20 schreef Maver24 het volgende:
Staat op de rivm site, 102 van de 600 zijn zorgpersoneel, onbekende bron is met 30+ gestegen![]()
Wel de eerste gevallen in Groningen volgens het RIVM kaartjequote:Op donderdag 12 maart 2020 14:21 schreef Collide het volgende:
[..]
Vindicat nog steeds geen besmettingen![]()
Dit hadden we hier nog niet meegekregen of aan zien komen #bedanktquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:21 schreef DustPuppy het volgende:
Capaciteitsprobleem dreigt in ziekenhuizen, nu aantal coronabesmettingen flink blijft stijgen![]()
Dit is nog helemaal GEEN groot probleem.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:21 schreef DustPuppy het volgende:
Capaciteitsprobleem dreigt in ziekenhuizen, nu aantal coronabesmettingen flink blijft stijgen
Dat wordt het wel als we NU niks doen. En dat is op 100% zeker.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Mocht het te veel worden kan je altijd nog die rigoureuze maatregelen nemen. Het RIVM krijgt veel kritiek, maar voorlopig doen ze precies wat ze moeten doen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:20 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Mee eens. Maar het is lastig om in te schatten welke maatregelen nodig zijn om de druk op het zorgsysteem acceptabel te houden.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Die zijn al resistent voor alles, gezien die smerige huizen en het rondneukenquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:21 schreef Collide het volgende:
[..]
Vindicat nog steeds geen besmettingen![]()
![]()
Paar coronaziekenhuizen uit de grond stampen ala China geen optie?quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:21 schreef DustPuppy het volgende:
Capaciteitsprobleem dreigt in ziekenhuizen, nu aantal coronabesmettingen flink blijft stijgen![]()
nee omdat deze cijfers beïnvloed worden door bepaalde criteria....en niet representatief zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:19 schreef PSVCL het volgende:
Iedereen mad omdat het mee lijkt te vallenwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Dan heb je nog geen personeel.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:22 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Paar coronaziekenhuizen uit de grond stampen ala China geen optie?Lying awake, wondering if there is a Dog...
Ja, kunnen ze mooi voor hun opa en oma zorgenquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Overigens prima als de scholen sluiten. Alleen gaan de kids vanaf morgen dan wel naar opa en oma.
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.![]()
Ik geloof er geen bal van. Er is al gezegd dat als er een Vindicatsukkel positief wordt getest dat ze dat niet specifiek gaan melden om nog meer verontwaardiging te voorkomen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:21 schreef Collide het volgende:
[..]
Vindicat nog steeds geen besmettingenIk ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
- Scholen dichtquote:
- Alle voetbalwedstrijden afgelast ( @GGMM )
- Kinderopvang dicht
- Universiteiten dicht
- Bioscopen dicht
Vul aan![]()
![]()
Jawel toch? ik las gisteren ergens dat een studente die mee was geweest op die skitrip positief was getestquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:21 schreef Collide het volgende:
[..]
Vindicat nog steeds geen besmettingenOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
17 Maart UEFA overleg, over de nationale competities en het EKquote:UEFA @UEFA
In the light of ongoing developments in the spread of Covid-19, UEFA has invited various stakeholders to discuss European football’s response to the outbreak.
Discussions will include all domestic and European competitions, including UEFA EURO 2020.
Full statement: 👇![]()
Alleen scholen en kinderopvang verwacht ik.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:24 schreef onlogisch het volgende:
[..]
- Scholen dicht
- Alle voetbalwedstrijden afgelast ( @:GGMM )
- Kinderopvang dicht
- Universiteiten dicht
- Bioscopen dicht
Vul aanAZ
ALKMAAR![]()
Preventieve en steeksproefsgewijze tests.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:21 schreef trein2000 het volgende:
Bijna allemaal medisch personeel. Dat is veel problematischer
Het brengt de situatie in kaart, en besmet personeel blijft even thuis.
Ik vind het echt verstandig indien dat de opzet is.![]()
Zij was al terug uit Noord-Italie voordat Vindicat er naar toe ging.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Jawel toch? ik las gisteren ergens dat een studente die mee was geweest op die skitrip positief was getestoh ah toma toma vem vem vem vem![]()
-hele land: thuiswerken indien mogelijkquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:24 schreef onlogisch het volgende:
[..]
- Scholen dicht
- Kinderopvang dicht
- Universiteiten dicht
- Bioscopen dicht
Vul aan
-geen bezoek meer in verzorgingstehuizenWer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Regel dan een of andere snelle verpleegkundige opleiding waarbij die lui in 6 maanden helemaal klaargestoomd zijn om patiënten te bedienen. De behandeling is sws voor de artsen. Moet lukken.quote:![]()
Wow dan pas.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
17 Maart UEFA overleg, over de nationale competities en het EKOh.![]()
Sportscholen?quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:24 schreef onlogisch het volgende:
[..]
- Scholen dicht
- Kinderopvang dicht
- Universiteiten dicht
- Bioscopen dicht
Vul aan![]()
![]()
Kroegen en restaurants dichtquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:24 schreef onlogisch het volgende:
[..]
- Scholen dicht
- Kinderopvang dicht
- Universiteiten dicht
- Bioscopen dicht
Vul aanOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Je zou maar 7 kleinkinderen hebben.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Overigens prima als de scholen sluiten. Alleen gaan de kids vanaf morgen dan wel naar opa en oma.
Eén van de ouders blijft thuis. Onbetaald verlof. 't Is niet anders.![]()
dus dat zijn die 13 zonder bekende woonplaatsquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:24 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik geloof er geen bal van. Er is al gezegd dat als er een Vindicatsukkel positief wordt getest dat ze dat niet specifiek gaan melden om nog meer verontwaardiging te voorkomen.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Sportscholen dichtquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:24 schreef onlogisch het volgende:
[..]
- Scholen dicht
- Kinderopvang dicht
- Universiteiten dicht
- Bioscopen dicht
Vul aanLying awake, wondering if there is a Dog...
Omroep Max: Geen publiek meer bij radio- en televisie-uitzendingen
https://www.ad.nl/show/om(...)tzendingen~a5f0606a/
Geen Boodschappenspel meer.![]()
![]()
opa en oma besmettenquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:24 schreef Stance het volgende:
[..]
Ja, kunnen ze mooi voor hun opa en oma zorgen
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Bijeenkomsten met meer dan 100 man verboden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:24 schreef onlogisch het volgende:
[..]
- Scholen dicht
- Kinderopvang dicht
- Universiteiten dicht
- Bioscopen dicht
Vul aan![]()
Die studente zat niet in Vindicat-groep. Het opmerkelijke van deze studente gisteren was, dat nog onbekend is wat zij studeert.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Jawel toch? ik las gisteren ergens dat een studente die mee was geweest op die skitrip positief was getest![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:25 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
dus dat zijn die 13 zonder bekende woonplaats
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Nou sommigen vinden het nog steeds allemaal reuze meevallen hoor. Dus kan geen kwaad het nog maar eens te herhalen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:22 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dit hadden we hier nog niet meegekregen of aan zien komen #bedanktZodat diegenen ook niet gaan huilen dat als ze iets anders krijgen de komende tijd waar het ziekenhuis voor nodig is en er geen bedje meer zou zijn of geen verzorgend personeel omdat ze besmet zijn wegens geen kapjes.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Moeilijk te beoordelen. Een aantal andere landen met minder gevallen per capita lijken strengere maatregelen te nemen. Is dat omdat de situatie daar anders is, of omdat ze andere modellen gebruiken?quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mocht het te veel worden kan je altijd nog die rigoureuze maatregelen nemen. Het RIVM krijgt veel kritiek, maar voorlopig doen ze precies wat ze moeten doen.are we infinite or am I alone![]()
Ik werk in het onderwijs dus kan dan thuis blijven. Vriendin is gespecialiseerde verpleegkundige. Die wordt waarschijnlijk gedwongen om fulltime te werken....quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Je zou maar 7 kleinkinderen hebben.
Eén van de ouders blijft thuis. Onbetaald verlof. 't Is niet anders.![]()
Was geen Vindicat Lid, de data van haar skivakantie komen ook niet overeen met die van Vindicat.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Jawel toch? ik las gisteren ergens dat een studente die mee was geweest op die skitrip positief was getest
Groet uit Grunn![]()
Zou de NLse voorhoede dan toch het EK halen bij evt. uitstel?quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
17 Maart UEFA overleg, over de nationale competities en het EK![]()
![]()
ja, een maand geleden, nu moet je handelen, geen data meer verzamelenquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:25 schreef Za het volgende:
[..]
Preventieve en steeksproefsgewijze tests.
Het brengt de situatie in kaart, en besmet personeel blijft even thuis.
Ik vind het echt verstandig indien dat de opzet is.![]()
Hier kunnen we niet van recoveren. Armageddon zoals het 4000 jaar geleden voorspeld is.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:25 schreef Zipportal het volgende:
Omroep Max: Geen publiek meer bij radio- en televisie-uitzendingen
https://www.ad.nl/show/om(...)tzendingen~a5f0606a/
Geen Boodschappenspel meer.You can learn anything, the secret lies in discipline.
Uhm, we zijn in één week tijd van 13 naar 264 gevallen gegaan waarvan de bron (vooralsnog) onduidelijk is. Is dat niet heel hard? We zijn de grip op de situatie allang kwijt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:07 schreef Maver24 het volgende:
Onbekende bron besmetting niet heel hard gestegen.
Hier de cijfers van de NOS en het RIVM:
Do 5 maart: 13
Vr 6 maart: 27
Za 7 maart: 29
Zo 8 maart: 47
Ma 9 maart: 90
Di 10 maart: 156
Wo 11 maart: 182
Do 12 maart: 264
En als grafiek:![]()
![]()
Gaat met het mes op tafel nog wel door?quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:27 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Hier kunnen we niet van recoveren. Armageddon zoals het 4000 jaar geleden voorspeld is.![]()
![]()
Dan ga ik helemaal uit mijn dak en vallen er gewonden. Want ik ben een gymbeest.quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Inmiddels is bekend dat zij sinds ziek worden niet meer naar college is geweestquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:26 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Die studente zat niet in Vindicat-groep. Het opmerkelijke van deze studente gisteren was, dat nog onbekend is wat zij studeert.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Zonder publiek waarschijnlijk, leeg caféquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:27 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Gaat met het mes op tafel nog wel door?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
Ja. Geen andere opties ook natuurlijk.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Overigens prima als de scholen sluiten. Alleen gaan de kids vanaf morgen dan wel naar opa en oma."You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Het probleem waarom je nu al een beslissing over het EK 2020 moet nemen is vooral een planningstechnisch probleem ipv dat er in juni nog steeds problemen met corona zijn. Die competities en het Europees voetbal zijn nooit op tijd zijn afgerond voordat het EK begint of om landen een fatsoenlijke voorbereiding te geven.
Ik zie het EK wel echt verplaatst worden naar volgende zomer, zeker met de opzet van dit jaar met zoveel verschillende wedstrijden in veel verschillende landen.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
We zijn inmiddels op een punt beland waar het gewoon niet meer tegen te houden is, dus een heel groot aantal mensen gaat Corona oplopen. Ook in die landen zal het aantal gewoon stijgen, alleen stellen ze het langer uit.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:26 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Moeilijk te beoordelen. Een aantal andere landen met minder gevallen per capita lijken strengere maatregelen te nemen. Is dat omdat de situatie daar anders is, of omdat ze andere modellen gebruiken?100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Komen haar kinderen bij jou.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:26 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ik werk in het onderwijs dus kan dan thuis blijven. Vriendin is gespecialiseerde verpleegkundige. Die wordt waarschijnlijk gedwongen om fulltime te werken....![]()
Cijfers zeggen dus sowieso geen ruk, juist omdat die steekproef laat zien dat er veel meer mensen besmet zijn als je random test.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:08 schreef KnalPoenani het volgende:
Gisteren was het aantal nieuwe besmettingen wat hoger omdat daar die steekproeven bij zaten dus het is nu iets lager maar eigenlijk dus niet echt toch?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:28 schreef TheVulture het volgende:
Het probleem waarom je nu al een beslissing over het EK 2020 is vooral een planningstechnisch probleem ipv dat er in juni nog steeds problemen met corona zijn. Die competities en het Europees voetbal zijn nooit op tijd zijn afgerond voordat het EK begint of om landen een fatsoenlijke voorbereiding te geven.
Ik zie het EK wel echt verplaatst worden naar volgende zomer, zeker met de opzet van dit jaar met zoveel verschillende wedstrijden in veel verschillende landen.ik zou me er niet druk om maken, als dan de huidige wereld nog bestaatquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:28 schreef TheVulture het volgende:
Het probleem waarom je nu al een beslissing over het EK 2020 is vooral een planningstechnisch probleem ipv dat er in juni nog steeds problemen met corona zijn. Die competities en het Europees voetbal zijn nooit op tijd zijn afgerond voordat het EK begint of om landen een fatsoenlijke voorbereiding te geven.
Ik zie het EK wel echt verplaatst worden naar volgende zomer, zeker met de opzet van dit jaar met zoveel verschillende wedstrijden in veel verschillende landen.![]()
Was dit alles met het Coronavirus in 2012 gebeurd dan hadden we het over het einde der tijden zoals door de Maya's voorspeld.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:27 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Hier kunnen we niet van recoveren. Armageddon zoals het 4000 jaar geleden voorspeld is.![]()
![]()
Dat laatste is dan ook de bedoeling vanwege de druk op de zorg.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We zijn inmiddels op een punt beland waar het gewoon niet meer tegen te houden is, dus een heel groot aantal mensen gaat Corona oplopen. Ook in die landen zal het aantal gewoon stijgen, alleen stellen ze het langer uit.And so is the past![]()
Nou, dat is bij de meeste studenten het geval tegenwoordig hoor.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:26 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Die studente zat niet in Vindicat-groep. Het opmerkelijke van deze studente gisteren was, dat nog onbekend is wat zij studeert.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Hier gaat het vooralsnog helemaal prima zonder alles plat te gooien.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:30 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dat laatste is dan ook de bedoeling vanwege de druk op de zorg.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Voor 123 gevallen is de bron onbekend, dat zijn er 33 meer dan gisteren.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:27 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Uhm, we zijn in één week tijd van 13 naar 264 gevallen gegaan waarvan de bron (vooralsnog) onduidelijk is. Is dat niet heel hard? We zijn de grip op de situatie allang kwijt.
Hier de cijfers van de NOS en het RIVM:
Do 5 maart: 13
Vr 6 maart: 27
Za 7 maart: 29
Zo 8 maart: 47
Ma 9 maart: 90
Di 10 maart: 156
Wo 11 maart: 182
Do 12 maart: 264
En als grafiek:
[ afbeelding ]
Die andere die jij benoemd is nog van in onderzoek dus kan je niet zeggen dat die al geclassificeerd zijn![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Nou, dat is bij de meeste studenten het geval tegenwoordig hoor.![]()
![]()
Andere vraag. Kan men zorgpersoneel met bijv een 24 uurs contract in zo'n crisis dwingen fulltime te werken?![]()
jaquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:31 schreef _The_General_ het volgende:
Andere vraag. Kan men zorgpersoneel met bijv een 24 uurs contract in zo'n crisis dwingen fulltime te werken?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: