SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet
Richtlijnen in dit topic:
-nee, het is niet máár een griepje. Je bent niet lollig als je dat schrijft. Je bent ook niet de eerste.
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2020 13:55:16 ]![]()
Ja dat was mijn eerste reactiequote:Op donderdag 12 maart 2020 13:48 schreef Kyran het volgende:
[..]
Feiten?
Je weet het verschil tussen ALLEEN en VOORNAMELIJK?
Begin het eens serieus te nemen man.![]()
Gaat nu hard hier. CWZ ziekenhuis is nu deels gesloten. Een aantal van mijn vrienden mogen al niet meer op het werk komen.![]()
Spanje nu op 3000? Eergister zaten ze nog onder de 2000 dacht ik? Bijna 1400 cases in Madrid alleen al.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Als de ziekenhuizen vol komen te liggen ja. Maar zouden de ziekenhuizen ook vol komen te liggen zonder deze groep. Of desnoods 70+? Deze hebben namelijk een véél hogere kans om in het ziekenhuis te belanden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:45 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Nee, straks worden 80 plussers überhaupt niet meer geholpen (en nog wat anderen - zie pandemieplan). En zijn de IC bedden nog steeds overbelast.
Het lijkt mij eerlijk gezegd makkelijker om deze groep(en) te isoleren dan een heel land in lockdown te zetten. Denk ook dat de bereidwilligheid om te luisteren bij deze groep een stuk hoger ligt.![]()
Sowieso heeft het hele calamiteitenhospitaal nog geen plek gekregen in die discussie. 300 beddenquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:54 schreef Kekster het volgende:
[..]
Als de ziekenhuizen vol komen te liggen ja. Maar zouden de ziekenhuizen ook vol komen te liggen zonder deze groep. Of desnoods 70+? Deze hebben namelijk een véél hogere kans om in het ziekenhuis te belanden.
Het lijkt mij eerlijk gezegd makkelijker om deze groep(en) te isoleren dan een heel land in lockdown te zetten. Denk ook dat de bereidwilligheid om te luisteren bij deze groep ook een stuk hoger ligt.![]()
OP iets 'netter' (wat witregels weggehaald, lollig plaatje weg gehaald) gemaakt. Bij klachten kan een mod het terugzetten naar hoe het was.![]()
Ik denk dat we op 816 corona gevallen zitten en (rip) 6 doden.
Nieuwe regels van de MP: Geen handen schudden - Brabant dicht - Alle scholen dicht - Alle (sport) evenementen afgelast - FOK!kers morgen elkaar niet meer de moeder doen.![]()
Ja, als het RIVM iedereen zou testen die symptomen heeft... nu is het een wilde gok lijkt het. Nou vandaag maken er 30 van.quote:Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
"we hebben het onder controle"quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja, als het RIVM iedereen zou testen die symptomen heeft... nu is het een wilde gok lijkt het. Nou vandaag maken er 30 van.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Als is het maar 10 nieuwe of 200, die cijfers zeggen toch niks meerquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:56 schreef -river- het volgende:
Ik denk dat we op 816 corona gevallen zitten en (rip) 6 doden.
Nieuwe regels van de MP: Geen handen schudden - Brabant dicht - Alle scholen dicht - Alle (sport) evenementen afgelast - FOK!kers morgen elkaar niet meer de moeder doen.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Niet ALS, maar WANNEER de ziekenhuizen vol komen te liggen.
Dat het gaat gebeuren zonder maatregelen is een feit.![]()
Die Rutte gif mag ook wel weg toch? Hebben we nu inmiddels wel gezien en kan die kop van die vent eerlijk gezegd ook niet uitstaan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:56 schreef Scrummie2.1 het volgende:
OP iets 'netter' (wat witregels weggehaald, lollig plaatje weg gehaald) gemaakt. Bij klachten kan een mod het terugzetten naar hoe het was.Instead of questioning authority, they question those that question authority.![]()
Het is enorm serieus en zo pak ik het ook op. Ik zie alleen geen reden om columnisten van de radio uit te gaan schelden of 385 keer te herhalen dat er weinig bedden zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Verhaaltje?
Snap echt niet dat iemand nu nog zo laconiek kan doen.![]()
Dit!quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:57 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Als is het maar 10 nieuwe of 200, die cijfers zeggen toch niks meer![]()
![]()
Het testen van familieleden van patiënten heeft niet zo veel waarde als je maar een beperkte capaciteit hebt. Ik denk dat ze een % daarvan wel opnemen in hun eigen modellen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja, als het RIVM iedereen zou testen die symptomen heeft... nu is het een wilde gok lijkt het. Nou vandaag maken er 30 van.![]()
eensquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:57 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Die Rutte gif mag ook wel weg toch? Hebben we nu inmiddels wel gezien en kan die kop van die vent eerlijk gezegd ook niet uitstaan.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Litouwen is de volgende waar alles dicht en op slot gaat, van scholen tot shows en evenementen.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Friesland minimaal 2.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:58 schreef Maver24 het volgende:
Weet wel dat regio rijnmond 6 gevallen erbij heeft, 1 in Rotterdam![]()
Draaien ze er nog wel nummers van Lee Towers?quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:58 schreef heywoodu het volgende:
Litouwen is de volgende waar alles dicht en op slot gaat, van scholen tot shows en evenementen.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Daarom de gedachte of ze ook vol zouden komen te liggen zonder de groep 70/80+. Je kan ook maatregelen nemen om te proberen te voorkomen dat deze groep überhaupt ziek wordt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:57 schreef Kyran het volgende:
Rationaliseren is verboden in dit topic hoor. Nieuwe maatregel sinds vanochtend.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:57 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het is enorm serieus en zo pak ik het ook op. Ik zie alleen geen reden om columnisten van de radio uit te gaan schelden of 385 keer te herhalen dat er weinig bedden zijn.![]()
Reken er maar op, die gaan volgende week dichtquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:59 schreef liesje1979 het volgende:
Ben zo benieuwd of de scholen dichtgaan, ik werk op een bso.![]()
14.30 lees ik ergensquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee, na het crisisoverleg pas. Niet bekend hoe laat precies volgens mij.![]()
Prima koopmomentje straks.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:59 schreef Fer_de_Lance het volgende:
https://bitcoinmagazine.nl/2020/03/bitcoin-6000-paniek/
Dat gaat rap met die Bitcoin![]()
Dan zal het nog even duren denk ikquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee, na het crisisoverleg pas. Niet bekend hoe laat precies volgens mij.![]()
Ja hallo, je kunt hier toch geen Italiaanse taferelen verwachten? Dat is wel HEEL vergezocht hoor! Want....ehhh......wij schudden geen handen meer!quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:57 schreef Kyran het volgende:
![]()
Oeh ben je misschien straks gewoon vrij, zonder dat het je verlof kostquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:59 schreef liesje1979 het volgende:
Ben zo benieuwd of de scholen dichtgaan, ik werk op een bso.![]()
![]()
Dat is niet echt haalbaar he?quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja, als het RIVM iedereen zou testen die symptomen heeft... nu is het een wilde gok lijkt het. Nou vandaag maken er 30 van.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
heywoodu
![]()
RIVM is laat
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
met Bitcoin gaat het ook niet lekker ik had verwacht met een crisis dat het veilige investering zou zijn.![]()
Geen luchtmachtoefening Friesland
De grote militaire luchtmachtoefening Frisian Flag gaat over twee weken niet meer door. Defensie heeft dat donderdag besloten, vanwege de ontwikkelingen van het coronavirus, meldt Omrop Fryslân.
Frisian Flag zou van 23 maart tot en met 3 april worden gehouden op de vliegbasis in Leeuwarden. Bij de oefening zouden zo'n vijftig vliegtuigen complexe trainingsmissies uitvoeren.![]()
Kyran, je hebt al 600 berichten gebruikt om te melden dat jij denkt dat we een beddentekort hebben. Dat is je goed recht, maar we snappen het inmiddels wel. Wellicht kan je het houden bij tweemaal daags?quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:57 schreef Kyran het volgende:
Dat het gaat gebeuren zonder maatregelen is een feit.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Rutte om 2 uur een persconferentie?You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.![]()
Dat blijkt al een tijdje helaas.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:59 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Rationaliseren is verboden in dit topic hoor. Nieuwe maatregel sinds vanochtend.![]()
Evenstar
![]()
Zou zeker helpen, mee eens hoor.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:59 schreef Kekster het volgende:
[..]
Daarom de gedachte of ze ook vol zouden komen te liggen zonder de groep 70/80+. Je kan ook maatregelen nemen om te proberen te voorkomen dat deze groep überhaupt ziek wordt.![]()
Is er al nieuws uit het crisisoverleg?Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*![]()
En dan zeggen ze straks dat er geen maatregelen nodig zijn omdat de lijn met bevestigde gevallen al afbuigt....![]()
![]()
Ik ook, volg het een beetje sinds 23 feb, toen het evident was dat de pleuris in NL uit zou gaan brekenquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:00 schreef KingRadler het volgende:
met Bitcoin gaat het ook niet lekker ik had verwacht met een crisis dat het veilige investering zou zijn.
Toen stond hij op ruim 9000 euro![]()
Hmm denk dat ons onderwijs ook wordt afgelast, ook al hebben we maar groepjes van 5 studenten.
ErasmusMC wil geen groepen van groter dan 30 externen en zien studenten als extern.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Evenstar
![]()
Als jij stopt met downplayen, deal?quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Kyran, je hebt al 600 berichten gebruikt om te melden dat jij denkt dat we een beddentekort hebben. Dat is je goed recht, maar we snappen het inmiddels wel. Wellicht kan je het houden bij tweemaal daags?![]()
twitter:Leila_MA twitterde op donderdag 12-03-2020 om 10:22:05The first cases of #COVIDー19 have been recorded in a refugee camp in #Iraq. This is potentially a nightmare scenario for the thousands of people packed into the often filthy temporary settlements, many of whom already have underlying health conditions.
https://t.co/J0NOTytSFI reageer retweet![]()
+ alle mensen die niet getest worden. Denk dat we minstens x3 zitten in realiteitquote:
Je raekt an de dinge geweun.![]()
quote:12-03-2020 | 14.00
111 nieuwe patiënten, in totaal 614 positief geteste personen
Per vandaag zijn 111 nieuwe mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positief geteste mensen op 614.
In totaal zijn 86 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis, dat zijn er 24 meer dan gisteren. Er is een nieuwe patiënt in de provincie Utrecht gevonden middels de Nivel Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg peilstations. Dat brengt het totaal op 2 patiënten via de Nivel peilstations.
Van de 614 gemelde patiënten wonen er 273 in de provincie Noord-Brabant en 80 in de provincie Utrecht. Daarnaast wonen er 68 in Zuid-Holland, 53 in Limburg en 48 in Gelderland. 239 van de 614 personen hadden een bron van besmetting in het buitenland. Landen die een besmettingsbron vormden, zijn vooral Italië (193), Oostenrijk (26) en Duitsland (7). Nieuwe landen waar de besmetting hoogstwaarschijnlijk is opgelopen zijn België, Mauritius, Spanje en Zuid-Korea. Voor 123 gevallen is de bron onbekend, dat zijn er 33 meer dan gisteren. Bij 141 gevallen is dit nog in onderzoek. De meerderheid van de patiënten met een onbekende bron woont in Noord-Brabant.
102 van de gemelde patiënten werken in de zorg.![]()
heywoodu
![]()
Daverend succes.quote:Per vandaag zijn 111 nieuwe mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positief geteste mensen op 614.
In totaal zijn 86 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis, dat zijn er 24 meer dan gisteren. Er is een nieuwe patiënt in de provincie Utrecht gevonden middels de Nivel Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg peilstations. Dat brengt het totaal op 2 patiënten via de Nivel peilstations.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
614!!!!quote:111 nieuwe patiënten, in totaal 614 positief geteste personen
Per vandaag zijn 111 nieuwe mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positief geteste mensen op 614.
In totaal zijn 86 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis, dat zijn er 24 meer dan gisteren. Er is een nieuwe patiënt in de provincie Utrecht gevonden middels de Nivel Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg peilstations. Dat brengt het totaal op 2 patiënten via de Nivel peilstations.
Van de 614 gemelde patiënten wonen er 273 in de provincie Noord-Brabant en 80 in de provincie Utrecht. Daarnaast wonen er 68 in Zuid-Holland, 53 in Limburg en 48 in Gelderland. 239 van de 614 personen hadden een bron van besmetting in het buitenland. Landen die een besmettingsbron vormden, zijn vooral Italië (193), Oostenrijk (26) en Duitsland (7). Nieuwe landen waar de besmetting hoogstwaarschijnlijk is opgelopen zijn België, Mauritius, Spanje en Zuid-Korea. Voor 123 gevallen is de bron onbekend, dat zijn er 33 meer dan gisteren. Bij 141 gevallen is dit nog in onderzoek. De meerderheid van de patiënten met een onbekende bron woont in Noord-Brabant.
102 van de gemelde patiënten werken in de zorg.![]()
Waar is de persconferentie te zien?Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*![]()
Vandaag moeten er fors meer besmettingen zijn.
Daarvoor waren testen voor een deel steekproeven bij mensen met milde klachten die anders absoluut niet getest zouden zijn, er zal daarna gerichter zijn getest. IMO![]()
Hmm misschien gaan ze het OV wel lamleggen
Bij een info bijeenskomst bij ons werk hamerden ze nogal wat op parkeerdruk vanwege OV mijding.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Toch wel goed dat de RIVM het redelijk in de hand lijkt te houden
Geen derdewereldlandtoestanden hier, zoals in Italie.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
"102 van de gemelde patiënten werken in de zorg"
Snel ontslag nemen, dat verlaagt de kans op besmetting aanzienlijk.![]()
In de WW, genotquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Hmm misschien gaan ze het OV wel lamleggen![]()
![]()
22% groei, verdubbeling iedere 3,5 dagen. Brace for impact. Over een maand zijn het een half miljoenquote:You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.![]()
Ik denk niet dat er extra maatregelen worden aangekondigd tijdens de persconferentie straks. Denk alleen een statusupdate.It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.![]()
Ik heb net een kaart voor Sparta uit geregeldquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:04 schreef Elan het volgende:
Voetbal kan dus gewoon doorgaan, hoop drama om niks
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Evenstar
![]()
Van 62 naar 86 opgenomen (geweest)
Dat is bijna 40% in een dag.
Verder is alles onder controle.![]()
Wat je niet test hoef je ook niet te rapporteren.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:03 schreef Caland het volgende:
Toch wel goed dat de RIVM het redelijk in de hand lijkt te houden
Geen derdewereldlandtoestanden hier, zoals in Italie.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Jij snapt er niks van.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:04 schreef Elan het volgende:
Voetbal kan dus gewoon doorgaan, hoop drama om niksDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Vermoedelijke oorzaken:
- het RIVM kan niet tellen
- er zijn te weinig testen
- er komt een tweede golf die veel dodelijker is![]()
Ga je weer bedden tellen?quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:04 schreef Kyran het volgende:
Van 62 naar 86 opgenomen (geweest)
Dat is bijna 40% in een dag.
Verder is alles onder controle.![]()
Het lijkt de goede kant op te gaan toch?quote:It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.![]()
Monkyyy sloopt Haags. @Wereldgozerquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:04 schreef monkyyy het volgende:
[..]
22% groei, verdubbeling iedere 3,5 dagen. Brace for impact. Over een maand zijn het een half miljoen![]()
-Sorosquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Vermoedelijke oorzaken:
- het RIVM kan niet tellen
- er zijn te weinig testen
- er komt een tweede golf die veel dodelijker isVBL SC influencer
Left, right, behind
Forum Opties Forumhop: Hop naar: