• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER • Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER • Wuhan Corona Virus Map
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet
Richtlijnen in dit topic: -nee, het is niet máár een griepje. Je bent niet lollig als je dat schrijft. Je bent ook niet de eerste. -bij nieuws graag een bron -off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2020 13:55:16 ]
Nee, straks worden 80 plussers überhaupt niet meer geholpen (en nog wat anderen - zie pandemieplan). En zijn de IC bedden nog steeds overbelast.
Als de ziekenhuizen vol komen te liggen ja. Maar zouden de ziekenhuizen ook vol komen te liggen zonder deze groep. Of desnoods 70+? Deze hebben namelijk een véél hogere kans om in het ziekenhuis te belanden.
Het lijkt mij eerlijk gezegd makkelijker om deze groep(en) te isoleren dan een heel land in lockdown te zetten. Denk ook dat de bereidwilligheid om te luisteren bij deze groep een stuk hoger ligt.
Als de ziekenhuizen vol komen te liggen ja. Maar zouden de ziekenhuizen ook vol komen te liggen zonder deze groep. Of desnoods 70+? Deze hebben namelijk een véél hogere kans om in het ziekenhuis te belanden.
Het lijkt mij eerlijk gezegd makkelijker om deze groep(en) te isoleren dan een heel land in lockdown te zetten. Denk ook dat de bereidwilligheid om te luisteren bij deze groep ook een stuk hoger ligt.
Sowieso heeft het hele calamiteitenhospitaal nog geen plek gekregen in die discussie. 300 bedden
Ik denk dat we op 816 corona gevallen zitten en (rip) 6 doden.
Nieuwe regels van de MP: Geen handen schudden - Brabant dicht - Alle scholen dicht - Alle (sport) evenementen afgelast - FOK!kers morgen elkaar niet meer de moeder doen.
Nieuwe regels van de MP: Geen handen schudden - Brabant dicht - Alle scholen dicht - Alle (sport) evenementen afgelast - FOK!kers morgen elkaar niet meer de moeder doen.
Als is het maar 10 nieuwe of 200, die cijfers zeggen toch niks meer
Op donderdag 12 maart 2020 13:56 schreef Scrummie2.1 het volgende: OP iets 'netter' (wat witregels weggehaald, lollig plaatje weg gehaald) gemaakt. Bij klachten kan een mod het terugzetten naar hoe het was.
Die Rutte gif mag ook wel weg toch? Hebben we nu inmiddels wel gezien en kan die kop van die vent eerlijk gezegd ook niet uitstaan.
Instead of questioning authority, they question those that question authority.
Snap echt niet dat iemand nu nog zo laconiek kan doen.
Het is enorm serieus en zo pak ik het ook op. Ik zie alleen geen reden om columnisten van de radio uit te gaan schelden of 385 keer te herhalen dat er weinig bedden zijn.
Ja, als het RIVM iedereen zou testen die symptomen heeft... nu is het een wilde gok lijkt het. Nou vandaag maken er 30 van.
Het testen van familieleden van patiënten heeft niet zo veel waarde als je maar een beperkte capaciteit hebt. Ik denk dat ze een % daarvan wel opnemen in hun eigen modellen.