Je kan eindeloos je land op slot gooien en hier nog de rest van het jaar last van hebben, of gewoon de uitbraak gecontroleerd zijn gang laten gaan zodat je én niet je land op slot hoeft te gooien én er na een maandje of twee van af bent.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:17 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Ja, virusjes gaan altijd met een grote boog om nuchtere mensen heen.
De cijfers an sich zijn dan ook veel minder interessant dan bronnen achter de cijfers proberen te vinden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:18 schreef Xenorium het volgende:
Oh ja ze testen tegenwoordig mensen niet meer waarvan het duidelijk is dat ze het hebben, dus qua symptomen of als je uit Italië komt.. Dus die zitten niet meer in deze cijfers.
Goed man!
Binnenkort is er niemand meer die recent uit Italie is komen reizen, dus dan gaan we naar de 0, denk ik.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:18 schreef Xenorium het volgende:
Oh ja ze testen tegenwoordig mensen niet meer waarvan het duidelijk is dat ze het hebben, dus qua symptomen of als je uit Italië komt.. Dus die zitten niet in deze cijfers.
Goed man!
Bron?quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:17 schreef merdobach het volgende:
Zijn al tientallen doden gevallen in Nederland door corona, maar ze categoriseren het adv onderliggende aandoeningen. Iemand met longontsteking op de IC, die Corona heeft gekregen, noemen ze "overleden aan longontsteking".
Srsly?quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:18 schreef Xenorium het volgende:
Oh ja ze testen tegenwoordig mensen niet meer waarvan het duidelijk is dat ze het hebben, dus qua symptomen of als je uit Italië komt.. Dus die zitten niet meer in deze cijfers.
Goed man!
Half 3 verwachten ze. Op Radio 1/ NPO 1, etc.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:19 schreef Coeus het volgende:
Ik begreep dat er rond 14.00 een persco zou zijn. Wordt het programma dat nu op NPO1 is daarvoor onderbroken?
Ik kan geen link vinden naar de persconferentie, ook niet via de NOS app...
Mee eens. Maar het is lastig om in te schatten welke maatregelen nodig zijn om de druk op het zorgsysteem acceptabel te houden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan eindeloos je land op slot gooien en hier nog de rest van het jaar last van hebben, of gewoon de uitbraak gecontroleerd zijn gang laten gaan zodat je én niet je land op slot hoeft te gooien én er na een maandje of twee van af bent.
Sja, ik ben niet verrast.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:18 schreef Xenorium het volgende:
Goed man!
Welkom bij het gesprekquote:
Al een paar dagen ja.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik zie dat Friesland ook al gevallen is.
Dat zou juist lager moeten zijn, omdat het mensen betrof met minimale klachten en zonder link met Italië.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:17 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ah. Cijfers van van gisteren vielen hoger uit door die steekproef hè.
Vindicat nog steeds geen besmettingenquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik zie dat Friesland ook al gevallen is.
Klopt, en dat terwijl het RIVM heeft aangegeven met de tests niet het aantal gevallen te willen bepalen maar de verspreiding van het virus in het land. Dus wordt er nu heel selectief getest (bijvoorbeeld gezinsleden van besmette personen worden niet meer getest en geteld).quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:13 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Kan, maar dan heb je weer een groep mensen die roepen dat er geen transparantie is. RIVM verliest altijd hier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |