quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet
Disclaimer: niet mijn OP![]()
Dat heeft toch geen zin? Dan zul je 2 weken afwezig moeten zetten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:44 schreef HulkHeld het volgende:
Mijn vriendin is lerares. Werd zondag gebeld door een ouder van één van haar leerlingen dat ze bij haar opa was geweest en dat daar een man in dat verzorgingstehuis besmet was. Gelijk afwezig gezet voor afgelopen maandag, dan maar geen risico..![]()
Absoluut. Voor hemzelf en zijn omgeving. Voor de firma ook niet leuk aangezien we maar met een kleine tien man zitten en er dus veel omhoop gegooid gaat worden. Persoonlijk gelukkig geen last van aangezien ik een paar duizend KM verder zit.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:42 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Opsluiten in je bunker, gauw!
Nee maar even serieus, dat is wel kut.."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Heel verstandig!quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:44 schreef HulkHeld het volgende:
Mijn vriendin is lerares. Werd zondag gebeld door een ouder van één van haar leerlingen dat ze bij haar opa was geweest en dat daar een man in dat verzorgingstehuis besmet was. Gelijk afwezig gezet voor afgelopen maandag, dan maar geen risico..You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.![]()
Ik doe niets andersquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Welkom bij de club maat.
Kun je thuiswerken?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Heb mijn arts gesproken. Gaat niet zozeer met overgewicht te maken maar als je maar geen diabetes hebt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:41 schreef Elan het volgende:
[..]
-rokers
-obesitas
- hartpatiënten
-diabetes![]()
Hemelsbreed 10km van Nederlandse grens bij Zeeland.quote:"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Obesitasquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:46 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Heb mijn arts gesproken. Gaat niet zozeer met overgewicht te maken maar als je maar geen diabetes hebt.![]()
Motiveert me nog meer om te sporten
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Je doet ook een aanname dat het RIVM/de overheid wacht tot dag 10 en uitsluitend acteert op het aantal positieve testresultaten en te dom zijn om door te hebben wat een incubatietijd is en dat er meer besmettingen zijn dan het aantal positieve testresultaten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:38 schreef Kyran het volgende:
Nog iets anders.
Dag 1: Persoon A, raakt besmet
Dag 7: Persoon A heeft klachten, GGD komt langs (als je geluk hebt) en doet een test
Dag 9: Testuitslag is bekend
Dag 10: RIVM komt met nieuwe cijfers en komt de overheid met nieuwe maatregelen
Als je op dag 10 pas maatregelen gaat treffen loop je dus altijd ongeveer tien dagen achter de feiten aan. Die tien dagen, waar de overheid niet heeft ingegerepen, hebben waarschijnlijk gezorgd voor minstens 4x zoveel besmettingen.
Hier doe ik even twee aannames:
1) Gemiddelde incubatietijd van 7 dagen. Dit verschilt per bron wat je raadpleegt, maar ik hou voor het gemak even dit aan.
2) Aantal besmettingen zonder maatregelen verdubbelen ongeveer iedere 4 dagen.
Wij moeten ons er van bewust zijn dat die 121 bevestigde gevallen van vandaag dus waarschijnlijk al tien dagen eerder besmet zijn geraakt. Wij zijn echt veel verder dan velen denken.
Kom eens met bronnen of bewijs hiervoor of stop met dit ongefundeerde gezeik richting de overheid en het RIVM.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Je negeert weer een heel belangrijk punt. Het indammen van dit heel gebeuren valt of staat met ONS, de burgers. Als je de burgers, al dan niet opzettelijk, te lage cijfers voor blijft schotelen krijg je ze gewoon niet mee.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:26 schreef Kekster het volgende:
[..]
Goochelen met cijfers is wat anders dan selectief testen. Het eerste is pure misleiding, het tweede doe je om meer informatie te krijgen. Waarom mensen testen waarvan de kans groter is dat ze het al hebben als je ook andere mensen kan testen om een beter beeld te krijgen van de verspreiding of mogelijk nieuwe besmettingshaarden?
Ik snap waarom ze familieleden en huisgenoten met klachten niet testen. Zij hebben zich namelijk niet goed voorbereid en zijn na nog geen twee weken al bijna door alle testen heen. Daarom willen ze de testen vooral gebruiken om nieuwe gevallen op te sporen. Prima, alle begrip voor.
Dan moeten ze die niet bevestigde, maar ZEER waarschijnlijke gevallen gewoon meenemen in het totaal of in ieder geval ergens vermelden. Als er misschien al meer dan 1000 besmette personen zijn en het RIVM komt maar met 500 dan zijn zij gewoon aan het goochelen met de cijfers. Daarnaast kan waarschijnlijk niemand mij uitleggen waarom wij geen informatie meer krijgen over het aantal opgenomen patiënten (inclusief IC) en hoeveel patiënten niet meer te herleiden zijn naar een bron.
Edit: Je vraagt naar een bron. Bron is alles om je heen. Terwijl Italië naar de kloten gaat komen wij hier niet verder dan geen handen geven en wat simpele maatregelen in één provincie. Er is dit weekend niks te doen in Brabant en jij denkt dat iedereen braaf thuis Monopoly gaat spelen?
[ Bericht 7% gewijzigd door Evenstar op 11-03-2020 16:54:18 ]![]()
Mensen beweren dat als je overgewicht hebt dat dat een risico is, dat is het alleen als je diabetes hebt zei mijn arts.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:47 schreef Belg het volgende:
[..]
Obesitas![]()
Motiveert me nog meer om te sporten![]()
Ik heb niet meer vernomen hoe het verder is gelopen met deze leerling eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat heeft toch geen zin? Dan zul je 2 weken afwezig moeten zetten.![]()
Dat dus, enkel SARS is verdwenen, en dat was enkel omdat er maatregelen genomen werden (was ook nodig, met een CFR van 11%).quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:45 schreef Benger het volgende:
[..]
Ik weet het niet en zou ook zo'n aanname niet durven doen op basis van andere coronavirussen. Andere coronavirussen zijn wel blijvertjes gebleken, met name corona-verkoudheidsvirussen. Dit virus lijkt tussen die virussen en de coronavirussen die MERS / CoV-1 veroorzaakten in te zitten.
We weten niet of de aanpak van Nederland afdoende is. Ik hoop van wel, maar ik heb sterk de indruk van niet. Gezien de risico's lijkt het voorzorgprincipe hier van toepassing.
En ik ben het helemaal met je eens dat de epidemie nog niet voorbij is. Achteraf weten we het pas, maar dan is het wel te laat om er nog iets aan te doen.are we infinite or am I alone![]()
Ik neem geen risico. ik ben 5kg verwijderd van de obesitas grens dus nog een extra inspanningquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:49 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Mensen beweren dat als je overgewicht hebt dat dat een risico is, dat is het alleen als je diabetes hebt zei mijn arts.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Als burgers moeten wij luisteren naar het RIVM en niet zelf onze conclusies trekken uit de cijfers. Misschien hebben wij er nog een beetje verstand van maar de gemiddelde Henk en Ingrid helemaal niet. Laat dat aan de experts over die er voor gestudeerd hebben.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:48 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je negeert weer een heel belangrijk punt. Het indammen van dit heel gebeuren valt of staat met ONS, de burgers. Als je de burgers, al dan niet opzettelijk, te lage cijfers voor blijft schotelen krijg je ze gewoon niet mee.
Ik snap waarom ze familieleden en huisgenoten met klachten niet testen. Zij hebben zich namelijk niet goed voorbereid en zijn na nog geen twee weken al bijna door alle testen heen. Daarom willen ze de testen vooral gebruiken om nieuwe gevallen op te sporen. Prima, alle begrip voor.
Dan moeten ze die niet bevestigde, maar ZEER waarschijnlijke gevallen gewoon meenemen in het totaal of in ieder geval ergens vermelden. Als er misschien al meer dan 1000 besmette personen zijn en het RIVM komt maar met 500 dan zijn zij gewoon aan het goochelen met de cijfers. Daarnaast kan waarschijnlijk niemand mij uitleggen waarom wij geen informatie meer krijgen over het aantal opgenomen patiënten (inclusief IC) en hoeveel patiënten niet meer te herleiden zijn naar een bron.![]()
Overgewicht lijkt mij altijd een risico. Je wordt er niet kansrijker van. Hooguit om een hongerwinter te kunnen overleven.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:49 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Mensen beweren dat als je overgewicht hebt dat dat een risico is, dat is het alleen als je diabetes hebt zei mijn arts.![]()
Dan heeft je arts het mis.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:46 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Heb mijn arts gesproken. Gaat niet zozeer met overgewicht te maken maar als je maar geen diabetes hebt.blablablabla![]()
Exact.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:48 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je negeert weer een heel belangrijk punt. Het indammen van dit heel gebeuren valt of staat met ONS, de burgers. Als je de burgers, al dan niet opzettelijk, te lage cijfers voor blijft schotelen krijg je ze gewoon niet mee.
Dan moeten ze die niet bevestigde, maar ZEER waarschijnlijke gevallen gewoon meenemen in het totaal of in ieder geval ergens vermelden. Als er misschien al meer dan 1000 besmette personen zijn en het RIVM komt maar met 500 dan zijn zij gewoon aan het goochelen met de cijfers. Daarnaast kan waarschijnlijk niemand mij uitleggen waarom wij geen informatie meer krijgen over het aantal opgenomen patiënten (inclusief IC) en hoeveel patiënten niet meer te herleiden zijn naar een bron.
En vergeet niet hoeveel mensen helemaal niet getest worden, terwijl zij wel klachten hebben. En die zelf, dan wel hun huisgenoten naar school/werk gaan, want je werkgever/school ziet je aankomen met een ''ik blijf thuis, want mijn huisgenoot is verkouden''.......
Dit i.c.m. de bagatelliserende houding van de overheid zorgt voor een enorme (onnodige) verspreiding.![]()
U kunt vanaf nu kiezen voor contactloos bezorgenquote:Beste pizzaliefhebber,
De veiligheid van ons voedsel, onze medewerkers en klanten, staat op nummer 1. Voor uw veiligheid en die van onze bezorgers, biedt Domino’s u vanaf nu de mogelijkheid om uw pizza contactloos te laten bezorgen. Het werkt als volgt:
- Bestelt u op dominos.nl, kies voor de optie: ‘contactloos bezorgen’. Tijdens het bestelproces, kiest u voor het activeren van deze functie bij het invullen van uw klantgegevens (veld bij de bezorg-instructies). Zodra u kiest voor een contactloze bezorging, vervalt de mogelijkheid om contant aan de deur af te rekenen. U kunt op dominos.nl zonder transactiekosten betalen met iDEAL, creditcard, PayPal of een Domino’s giftcard.
- De bezorger belt bij u aan en legt uw bestelling voor de voordeur in de warmhoud tas.
- De bezorger neemt vervolgens twee meter afstand en wacht tot u de bestelling uit de tas heeft gehaald.
- Zodra de deur dicht is, wordt de tas meegenomen.
We bieden u deze optie vrijblijvend aan. Wij blijven voortdurend de adviezen van de gezondheidsinstantie zoals het RIVM en de GGD volgen. Mocht u vragen hebben over ons voedselveiligheid beleid en extra maatregelen die we hebben genomen, kunt u terecht op onze website.
Met vriendelijke groet,
Het Domino's Team![]()
![]()
In Italië zag je de afgelopen dagen ook dat mensen plat op hun buik gelegd werden om de benauwdheid te verlichten, succes als je 120 kilo weegt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Overgewicht lijkt mij altijd een risico. Je wordt er niet kansrijker van. Hooguit om een hongerwinter te kunnen overleven.blablablabla![]()
Evenstar
![]()
Ik zeg toch nergens dat het RIVM dit niet weet? Als je mijn posts nou eens echt leest, in plaats van alleen maar mijn usericon te kijken voordat je in je toetsenbord klimt zou het wel eens kunnen helpen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:47 schreef Kekster het volgende:
[..]
Je doet ook een aanname dat het RIVM/de overheid wacht tot dag 10 en uitsluitend acteert op het aantal positieve testresultaten en te dom zijn om door te hebben wat een incubatietijd is en dat er meer besmettingen zijn dan het aantal positieve testresultaten.
Kom eens met bronnen of bewijs hiervoor of stop met dit ongefundeerde gezeik richting de overheid en het RIVM.
Ik zeg juist dat het RIVM het wel weet en zelfs modellen heeft om hier verder mee te rekenen.
Mijn grootste punt van kritiek is dat zij ONS niet goed inlichten, terwijl WIJ de belangrijkste schakel zijn. Wij zijn de verspreiders en passen ons over het algemeen niet aan zonder goede voorlichting.
Zo moeilijk is het niet.![]()
Lijkt me een leuke optie voor FOK!kersquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:51 schreef mschol het volgende:
U kunt vanaf nu kiezen voor contactloos bezorgen
[..]Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Telkens weer de spijker op z'n kop.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:48 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dan moeten ze die niet bevestigde, maar ZEER waarschijnlijke gevallen gewoon meenemen in het totaal of in ieder geval ergens vermelden. Als er misschien al meer dan 1000 besmette personen zijn en het RIVM komt maar met 500 dan zijn zij gewoon aan het goochelen met de cijfers. Daarnaast kan waarschijnlijk niemand mij uitleggen waarom wij geen informatie meer krijgen over het aantal opgenomen patiënten (inclusief IC) en hoeveel patiënten niet meer te herleiden zijn naar een bron.![]()
Ga mij nou niet vertellen dat er in Europa nog niemand is besmet die dik is maar onder de 40 is, niemand is overleden in die age range onder de 40.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:50 schreef Belg het volgende:
[..]
Ik neem geen risico. ik ben 5kg verwijderd van de obesitas grens dus nog een extra inspanning![]()
Veel ouderen bewegen nog amper en zijn dus dik, werkt dus twee kanten op.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:52 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ga mij nou niet vertellen dat er in Europa nog niemand is besmet die dik is maar onder de 40 is, niemand is overleden in die age range onder de 40.blablablabla![]()
RIVM doet haar eigen ding tegen het strenge advies van de WHO in, daarom nemen vele die RIVM niet serieus.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:50 schreef Kekster het volgende:
[..]
Als burgers moeten wij luisteren naar het RIVM en niet zelf onze conclusies trekken uit de cijfers. Misschien hebben wij er nog een beetje verstand van maar de gemiddelde Henk en Ingrid helemaal niet. Laat dat aan de experts over die er voor gestudeerd hebben.![]()
Ik lees toch elke keer een hele negatieve sneer richting de overheid en het RIVM. En ja, dat weet ik van te voren als als ik jouw user icon zie.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat het RIVM dit niet weet? Als je mijn posts nou eens echt leest, in plaats van alleen maar mijn usericon te kijken voordat je in je toetsenbord klimt zou het wel eens kunnen helpen.
Ik zeg juist dat het RIVM het wel weet en zelfs modellen heeft om hier verder mee te rekenen.
Mijn grootste punt van kritiek is dat zij ONS niet goed inlichten, terwijl WIJ de belangrijkste schakel zijn. Wij zijn de verspreiders en passen ons over het algemeen niet aan zonder goede voorlichting.
Zo moeilijk is het niet.![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)ere-prangende-vragen Openen in incognito vensterquote:. Als je alleen verkoudsheidsklachten hebt, nauwelijks koorts hebt en toch in de buurt van een coronapatiënt bent geweest, hoeft er niet getest te wordenquote:Er zijn in Nederland 12 laboratoria dagelijks bezig met honderden testen. Inmiddels zijn er al zo’n 10.000 testen afgenomen. Dat betekent niet dat 10.000 mensen zijn getest omdat aanvankelijk twee keer getest werd en later niet meer.![]()
Want overgewicht is verder geen risico, als jij maar lekker slaapt vannachtquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:49 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Mensen beweren dat als je overgewicht hebt dat dat een risico is, dat is het alleen als je diabetes hebt zei mijn arts.![]()
![]()
Nemen we het WHO nu wél serieus? Die werden toch gesponsord door China?quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
RIVM doet haar eigen ding tegen het strenge advies van de WHO in, daarom nemen vele die RIVM niet serieus.![]()
Wel olijker.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Overgewicht lijkt mij altijd een risico. Je wordt er niet kansrijker van.n."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Als boeren het RIVM wantrouwen zijn het tokkies die niet in wetenschap geloven en nu is het iets dat andere mensen zelf treft en opeens wantrouwen ze ook het RIVM. Het RIVM kan het in deze kwestie amper goed doen want ze moeten uiterst genuanceerd zijn om chaos te voorkomen. Als het aan sommige Fokkers had gelegen zouden we nu ondertussen een bankrun hebben gehad.![]()
Je vergeet nog een belangrijke groep:quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:41 schreef Elan het volgende:
[..]
-rokers
-obesitas
- hartpatiënten
-diabetes
Mensen met onderliggende hart- en vaatziekten. Dus niet alleen hartpatienten.Op zich klopt dat wat je arts zegt, maar obesitas zorgt nou juist vaak voor weer andere klachten zoals b.v. hoge bloeddruk, etcetera.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:49 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Mensen beweren dat als je overgewicht hebt dat dat een risico is, dat is het alleen als je diabetes hebt zei mijn arts.
Ik ken alleen binnen mijn collega-kring al genoeg mensen in de risicogroepen: diabetes, hartklachten, slaapapneu, hoge bloeddruk, obesitas...en dat zijn dan nog de "gezonde" mensen die gewoon werken. Dan nog iemand die chemo ondergaat en een zusje van een collega die chemo heeft ondergaan. Plus de nodige rokende collega's.
Allemaal hier omgeving Breda/Etten-Leur/Tilburg.
Ik hoop voor hen en voor hun omgeving dat iedereen zich zo goed als mogelijk aan de social distancing houdt.Dit dus.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Meer kans op een hartaanval als je last krijgt van de benauwdheid die het virus met zich mee brengt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Meer kans op een hartaanval als je last krijgt van de benauwdheid die het virus met zich mee brengt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:54 schreef Aventura het volgende:
Hoezo loop je meer risico bij diabetes en overgewicht?blablablabla![]()
Als corona benauwdheid veroorzaakt lijkt me beter dat je een topconditie hebt. Ik kan nu 5 minuten aan een stuk hardlopen, 2 maanden geleden was dit maar 30 seconden. Ik denk persoonlijk dat dit e.v.t de doorslag kan geven om het virus te overlevenIk ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
bron RIVM en hetzelfde gelul over risico gebied. Nederland zelf is al een risicogebied vind ikquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:54 schreef SunZomer het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ere-prangende-vragen Openen in incognito venster
[..]
[..]![]()
Algehele gezondheidquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:54 schreef Aventura het volgende:
Hoezo loop je meer risico bij diabetes en overgewicht?The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
De sterkte van je immuunsysteem is nog veel belangrijker.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:56 schreef Belg het volgende:
Als corona benauwdheid veroorzaakt lijkt me beter dat je een topconditie hebt. Ik kan nu 5 minuten aan een stuk hardlopen, 2 maanden geleden was dit maar 30 seconden. Ik denk persoonlijk dat dit e.v.t de doorslag kan geven om het virus te overleven![]()
iedereen heeft zo hun eigen filter, maar wij, het Nederlandse volk zullen het moeten doen, ik zou niet op de regering vertrouwen als ik jou was.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:54 schreef Kekster het volgende:
[..]
Nemen we het WHO nu wél serieus? Die werden toch gesponsord door China?![]()
Makes sense.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Meer kans op een hartaanval als je last krijgt van de benauwdheid die het virus met zich mee brengt.
Zelf een gezond gewicht en geen diabetes maar wel een chronisch hoge bloeddruk (160/110 gemiddeld). Dus dan loop ik ook een verhoogd risico op complicaties als ik het coronavirus oploop?![]()
Als we ervanuitgaan dat de toename in Nederland elke dag 30 procent bedraagt dan zitten we op 30 maart op 73500 gevallen. Gaan we uit van een CFR(case fatality ratio) van 2,5 procent dan betekend dat dat er dan 1840 doden zijn in NL![]()
Hoge bloeddruk is nog nergens goed voor geweest dus waarom het in dit geval wel zo zijn is mij een raadsel.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:58 schreef Aventura het volgende:
[..]
Makes sense.
Zelf een gezond gewicht en geen diabetes maar wel een chronisch hoge bloeddruk (160/110 gemiddeld). Dus dan loop ik ook een verhoogd risico op complicaties als ik het coronavirus oploop?"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Er wordt ook niet gevraagd of het een voordeel is.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:01 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Hoge bloeddruk is nog nergens goed voor geweest dus waarom het in dit geval wel zo zijn is mij een raadsel.
Maar zullen we de medische adviezen en nadelen enzo met z'n allen maar liever een beetje aan dokters overlaten?IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Dat moet je een arts vragen. Je lijf moet in elk geval tyfushard werken om dat virus te bestrijden, alles wat je reeds aan bestaande klachten hebt maakt je dus kwetsbaarder.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:58 schreef Aventura het volgende:
[..]
Makes sense.
Zelf een gezond gewicht en geen diabetes maar wel een chronisch hoge bloeddruk (160/110 gemiddeld). Dus dan loop ik ook een verhoogd risico op complicaties als ik het coronavirus oploop?
Sterke bloeddrukschommelingen kunnen ook een bijverschijnsel zijn tijdens het verloop van de ziekteproces.blablablabla![]()
https://www.nationalgeogr(...)het-lichaam-doet/ampquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:58 schreef Aventura het volgende:
[..]
Makes sense.
Zelf een gezond gewicht en geen diabetes maar wel een chronisch hoge bloeddruk (160/110 gemiddeld). Dus dan loop ik ook een verhoogd risico op complicaties als ik het coronavirus oploop?
Wat ouder, maar ok artikel![]()
Heb een paar persoonlijke maatregelen genomen.
Na de basketbalwedstrijd is afgelast heb ik dan maar besloten om geen drukke evenementen meer bij te wonen.
Sinds eergisteren neem ik deze in om mijn weerstand te verhogen:
Soberzoquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Er wordt ook niet gevraagd of het een voordeel is.
Maar zullen we de medische adviezen en nadelen enzo met z'n allen maar liever een beetje aan dokters overlaten?"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Het helpt mij tussen m'n oren in elk geval wel iets om extra vitamines enzo te nemen. Of het daadwerkelijk helpt is maar afwachten maar tis iets dat je zelf kunt doen en dat geeft mij een goed gevoel. Anderen zullen er weinig waarde aan hechten. Ieder z'n ding om ermee om te gaan.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Virus is hier tot minimaal 75km hemelsbreed niet geconstateerd. Doch iedere avond :
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:51 schreef mschol het volgende:
[..]Maar als de bezorger je de doos overhandigt is er toch eigenlijk ook geen contact. Hij houdt de doos aan de ene kant vast en jij aan de andere kant.
![]()
dadat willen wij ookquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:06 schreef Pumpalov het volgende:
Virus is hier tot minimaal 75km hemelsbreed niet geconstateerd. Doch iedere avond :
[ afbeelding ]![]()
Zal straks een kek rood brilletje die kanten op sturen.quote:"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
echt niet, hoe kom je daarbij, zijn allemaal artsenquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:05 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dit soort youtube experts kan beter in BNW ofzo
@:tjacka![]()
Maar dan staat ie dichtbij genoeg om in je gezicht te ademen of hoesten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Maar als de bezorger je de doos overhandigt is er toch eigenlijk ook geen contact. Hij houdt de doos aan de ene kant vast en jij aan de andere kant.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Evenstar
![]()
Prima toch, kan in ieder geval geen kwaad (of je moet hele potten tegelijk naar binnen gooienquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:05 schreef Greys het volgende:
Het helpt mij tussen m'n oren in elk geval wel iets om extra vitamines enzo te nemen. Of het daadwerkelijk helpt is maar afwachten maar tis iets dat je zelf kunt doen en dat geeft mij een goed gevoel. Anderen zullen er weinig waarde aan hechten. Ieder z'n ding om ermee om te gaan.).
![]()
Inderdaad, volgens de experts hier hadden we al lang alle evenementen moeten afgelasten, het openbaar vervoer moeten stil leggen, en alle provincies in een lockdown moeten zetten. Het liefs met wat militair machtsvertoon er bij om de ernst van de situatie door te laten dringen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:55 schreef ConnerJohn het volgende:
Als boeren het RIVM wantrouwen zijn het tokkies die niet in wetenschap geloven en nu is het iets dat andere mensen zelf treft en opeens wantrouwen ze ook het RIVM. Het RIVM kan het in deze kwestie amper goed doen want ze moeten uiterst genuanceerd zijn om chaos te voorkomen. Als het aan sommige Fokkers had gelegen zouden we nu ondertussen een bankrun hebben gehad.
Alsof het allemaal zo simpel is. Misschien dat de paniekzaaier hier er erg blij van worden, en misschien dat het virus wel verdwijnt. Maar een week later lopen ze weer te klagen omdat ze geen brood of toiletpapier meer kunnen kopen in de supermarkt of dat hun favoriete snackbar failliet is gegaan. En dan heeft de overheid het weer gedaan hoor!![]()
WAAR IS OBESITASquote:"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Nee dat dan weer niet.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Prima toch, kan in ieder geval geen kwaad (of je moet hele potten tegelijk naar binnen gooien).
Wel meer dan de ADH.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Punt is wel dat obesitas in China amper een ding is, dus de gevolgen voor bijvoorbeeld het Westen en dan met name Amerika (40% te zwaar) zullen nog moeten blijken...
blablablabla![]()
waar, wanneer is die foto gemaakt?quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:06 schreef Pumpalov het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Sowieso de doos even besproeien met flink wat chloor..quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:06 schreef bloodymary1 het volgende:
![]()
quote:Obesitas en hoge bloeddruk gaan redelijk samen. Al til ik er verder niet al te zwaar aan.quote:blablablabla![]()
Dus geen verzetjes meer met de hunky pizza bezorger?quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:51 schreef mschol het volgende:
[..]
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.![]()
Afgelopen nacht hier in het noorden van Bulgarije.quote:
Gebeurt dat alles niet in Nederland?"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Als ik zo kijk naar de besmettingen in Limburg en Brabant en dan in mijn achterhoofd houd dat volgens sommige berichten het virus slecht tegen alcohol kan, dan kan ik maar 1 ding concluderen:
Wat een laffe borrelaars daar in Brabant zeg!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Ligt er aan hoe groot de pizza is. Ik was laatst in Amerika, daar was de doos ongeveer een vierkante meter.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar dan staat ie dichtbij genoeg om in je gezicht te ademen of hoesten.![]()
Obesitas kan leiden tot en beinvloed diabetes, hoge bloeddruk en chronische ademhalingsproblemen (respiratory disease). Dat lijkt me voldoende, niet?quote:
Overigens hebben mensen met ademhalingsproblematiek (dus ook asthma, COPD) eveneens een verhoogd risico."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
ik vind dat Nederland een bananen republiek is gewordenquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:09 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Afgelopen nacht hier in het noorden van Bulgarije.
Gebeurt dat alles niet in Nederland?![]()
Die Dr John is gewoon iemand die geen lulverhaaltjes vertelt ofzo hoor.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:05 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dit soort youtube experts kan beter in BNW ofzo
@:tjacka
Het is nou niet zo dat de enige mensen die er verstand van hebben bij het RIVM werken. Of hier posten.![]()
Domino'squote:Beste pizzaliefhebber,
De veiligheid van ons voedsel, onze medewerkers en klanten, staat op nummer 1. Voor uw veiligheid en die van onze bezorgers, biedt Domino’s u vanaf nu de mogelijkheid om uw pizza contactloos te laten bezorgen. Het werkt als volgt:
- Bestelt u op dominos.nl, kies voor de optie: ‘contactloos bezorgen’. Tijdens het bestelproces, kiest u voor het activeren van deze functie bij het invullen van uw klantgegevens (veld bij de bezorg-instructies). Zodra u kiest voor een contactloze bezorging, vervalt de mogelijkheid om contant aan de deur af te rekenen. U kunt op dominos.nl zonder transactiekosten betalen met iDEAL, creditcard, PayPal of een Domino’s giftcard.
- De bezorger belt bij u aan en legt uw bestelling voor de voordeur in de warmhoud tas.
- De bezorger neemt vervolgens twee meter afstand en wacht tot u de bestelling uit de tas heeft gehaald.
- Zodra de deur dicht is, wordt de tas meegenomenThe hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list![]()
Dat zeiden ze ook over cardioloog Jaccoquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Die Dr John is gewoon iemand die geen lulverhaaltjes vertelt ofzo hoor.
Het is nou niet zo dat de enige mensen die er verstand van hebben bij het RIVM werken. Of hier posten.![]()
![]()
Toch 140 mensen dood gegaan zònder onderliggende medische toestand.quote:De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Nouja, dit liep hier over straat (serieus)quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:10 schreef vosss het volgende:
Als ik zo kijk naar de besmettingen in Limburg en Brabant en dan in mijn achterhoofd houd dat volgens sommige berichten het virus slecht tegen alcohol kan, dan kan ik maar 1 ding concluderen:
Wat een laffe borrelaars daar in Brabant zeg!
Die vrouw met belletjes vind ik bijzonderder.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:13 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nouja, dit liep hier over straat (serieus)
[ afbeelding ]![]()
Sowieso op zondag bereikbaar zijn!? Hebben leraren geen persoonlijk leven? Maar dat is weer een geheel andere discussie. Een van de weinige ouders die goed heeft gehandeld.
Ik had vandaag 3 hoestende kinderen in de klas en een ouder die aangeeft dat het kind maar extra keelsnoepjes moet nemen. Oké ik werk dan niet in Brabant, maar toch!Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Je hebt gelijk, ik had het getal 172 snel op een briefje geschreven (zonder een korte toelichting erbij).quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
121 nieuw gevallen in NL toch?
Maar dat was de stijging in Italië van het aantal doden van 463 naar 631, je ziet dat behalve duidelijk schrijven het hoofdrekenen ook niet is wat het bij mij geweest is.![]()
lijkt wel carnaval met al die gekke pakkies :pquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:13 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nouja, dit liep hier over straat (serieus)
[ afbeelding ]![]()
Ouderdom staat er niet tussen, daar zal de meerderheid van die 140 toch wel onder vallen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Toch 140 mensen dood gegaan zònder onderliggende medische toestand.![]()
Technische briefing van gister bekeken? ze zijn er mee bezig om meer inzicht te geven in de cijfers en niet enkel het totaal cijfer (aantal besmettingen) te geven, maar bijvoorbeeld ook het aantal afgenomen testen en het aantal herstelde personen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:48 schreef Kyran het volgende:
[..]
...
...
Onduidelijk wanneer dit concreet vorm krijgt.
Zie o.a. vanaf 00:54 in de Technische briefing![]()
Lopen mensen met een longziekte meer risico op besmetting?quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:11 schreef Salina het volgende:
[..]
Obesitas kan leiden tot en beinvloed diabetes, hoge bloeddruk en chronische ademhalingsproblemen (respiratory disease). Dat lijkt me voldoende, niet?
Overigens hebben mensen met ademhalingsproblematiek (dus ook asthma, COPD) eveneens een verhoogd risico.
‘Afgelopen week verscheen er een artikel in het vooraanstaande tijdschrift New England Journal of Medicine. Uit onderzoek onder 1100 patiënten met het coronavirus in China bleek dat maar 1 procent COPD had. Dat is relatief gezien weinig.’
‘Van de mensen die besmet zijn met het coronavirus weten we tot nu toe dat ongeveer 50 procent geen onderliggende aandoening heeft en de andere helft wel. Van de mensen die al een ziekte hebben, hebben de meeste mensen hart- en vaatziekten. Het lijkt er – op basis van wetenschappelijk onderzoek dat nu beschikbaar is - op dat mensen met een longziekte niet méér risico lopen dan anderen om het virus te krijgen
https://www.longfonds.nl/(...)n-met-een-longziekte![]()
Kan al die pseudo nieuws niet in een eigen bnw topic? Mensen laten zichzelf helemaal gek maken.quote:Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.![]()
Het enige wat Steve doet is gegevens verzamalen van betrouwbare bronnen en samenvoegen,hij doet nergens aan paniekzaaien, speculeren etc. Dus niets mis mee.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:17 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Kan al die pseudo nieuws niet in een eigen bnw topic? Mensen laten zichzelf helemaal gek maken.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:12 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat zeiden ze ook over cardioloog Jacco
Neem je deze viroloog wel serieus?![]()
Lol. De kans dat een longpatient het krijgt is klein (want er zijn er niet veel). Dat je grotere kans hebt op overlijden zeggen ze maar niet.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:16 schreef Markesh het volgende:
[..]
Lopen mensen met een longziekte meer risico op besmetting?
‘Afgelopen week verscheen er een artikel in het vooraanstaande tijdschrift New England Journal of Medicine. Uit onderzoek onder 1100 patiënten met het coronavirus in China bleek dat maar 1 procent COPD had. Dat is relatief gezien weinig.’
‘Van de mensen die besmet zijn met het coronavirus weten we tot nu toe dat ongeveer 50 procent geen onderliggende aandoening heeft en de andere helft wel. Van de mensen die al een ziekte hebben, hebben de meeste mensen hart- en vaatziekten. Het lijkt er – op basis van wetenschappelijk onderzoek dat nu beschikbaar is - op dat mensen met een longziekte niet méér risico lopen dan anderen om het virus te krijgen
https://www.longfonds.nl/(...)n-met-een-longziekte![]()
Waarom, wat zegt het en waar komt het vandaan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:15 schreef THEFXR het volgende:
zo, dat is wel een interessante grafiek
[ afbeelding ]Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:58 schreef Aventura het volgende:
[..]
Makes sense.
Zelf een gezond gewicht en geen diabetes maar wel een chronisch hoge bloeddruk (160/110 gemiddeld). Dus dan loop ik ook een verhoogd risico op complicaties als ik het coronavirus oploop?Zes maal hogere CFR dus (8.4/1.4), maar dat zal vooral zijn omdat die personen met hypertensie meestal ouder waren en vaker ook andere problemen hebben.quote:While patients who reported no comorbid conditions had a CFRof 1.4%, patients with comorbid conditions had much higher rates: 13.2% for those with cardiovascular disease, 9.2% for diabetes, 8.4% for hypertension, 8.0% for chronic respiratory disease, and 7.6% for cancer.
Betekent dus niet dat hoge bloeddruk zelf het risico met factor 6 doet stijgen.are we infinite or am I alone![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)-krijgen-coronavirusquote:Merkel: ’60 miljoen Duitsers krijgen coronavirus’
We hebben nog geen therapie of mogelijkheid tot inenting”, gaf Merkel ruiterlijk toe op een persconferentie, enkele weken na de uitbraak van het virus in Duitsland: „Zo’n zestig tot zeventig procent van de bevolking zal het virus krijgen.”
Gewoon eerlijk zijn, dat kan ook gewoon. Haar tip: vaker lachen![]()
Precies. Net als die Dr John. Ze geven de feiten en dan hun visie op de feiten. Die John is een stuk rustiger en komt wat deskundiger over. Steve is een karikatuur van zichzelf.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het enige wat Steve doet is gegevens verzamalen van betrouwbare bronnen en samenvoegen,hij doet nergens aan paniekzaaien, speculeren etc. Dus niets mis mee.
Maar heeft helemaal niks met BNW te maken idd.![]()
Daarom, er zijn idd genoeg YT kanalen met conspiracymeuk, maar dit zijn bewezen medici, John maakt al 10 jaar ofzo hele goeie flimpjes over medische zaken.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Precies. Net als die Dr John. Ze geven de feiten en dan hun visie op de feiten. Die John is een stuk rustiger en komt wat deskundiger over. Steve is een karikatuur van zichzelf.
Maar heeft helemaal niks met BNW te maken idd.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Ook in het OV
Grote vraag is waarom dit in een land met een bevolkingsdichtheid tienmaal zo groot en nog veel meer reisbewegingen niet gebeurt.
Anderzijds vraag ik me hetzelfde af met alle militairen die in België rondlopen en het in Nederland steevast een "Dat overkomt ons niet" is."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
121 nieuwe gevallen, dat loopt in lijn met de toenames in Spanje, Frankrijk en Duitsland zaten rond die getallen 5-7 maart en die zaten gisteren allemaal boven de 300 nieuwe gevallen. Italie zat op zoveel nieuwe gevallen rond 22 februari, maar daar nam het in het begin iets sneller toe dan in de andere landen. In Italie was eenzelfde toename te zien tussen 26 februari en 1-2 maart.
Als we in lijn blijven lopen, en daar ziet het er wel naar uit, dan is er de komende 2 dagen waarschijnlijk een dag bij met 200+ gevallen, en zitten we na het weekend op 300+ gevallen per dag.![]()
Het Youtube logootje werkt alleen al als een rode lap op een stier, zoveel rommel staat er op. Dat zal het waarschijnlijk zijn. De BNW roepers hebben er denk ik niet een gedegen onderzoek naar gedaan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Daarom, er zijn idd genoeg YT kanalen met conspiracymeuk, maar dit zijn bewezen medici, John maakt al 10 jaar ofzo hele goeie flimpjes over medische zaken.![]()
ja oké. Ik heb mijn leeftijd, gewicht en algehele verdere gezondheid wel mee dan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:24 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Zes maal hogere CFR dus (8.4/1.4), maar dat zal vooral zijn omdat die personen met hypertensie meestal ouder waren en vaker ook andere problemen hebben.
Betekent dus niet dat hoge bloeddruk zelf het risico met factor 6 doet stijgen.![]()
Heeft ook gewoon een heel relevant boekje geschreven wat jaren geleden, waarin exact omschreven staat wat er momenteel aan de gang is (inclusief het falen van overheden).quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Daarom, er zijn idd genoeg YT kanalen met conspiracymeuk, maar dit zijn bewezen medici, John maakt al 10 jaar ofzo hele goeie flimpjes over medische zaken.blablablabla![]()
ik snap ff niet waar die BNW zeikerts vandaan komen, trollen ofzoquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het enige wat Steve doet is gegevens verzamalen van betrouwbare bronnen en samenvoegen,hij doet nergens aan paniekzaaien, speculeren etc. Dus niets mis mee.![]()
Ik lees dat er nu een speciale Teletekst-pagina is met de cijfers van het RIVM (pagina 715).
En nu ik het weer zie staan, vraag ik me toch weer af... Die tip over papieren zakdoekjes... zijn er dan daadwerkelijk nog mensen die met zo'n vieze stoffen snotlap in hun zak rondlopen?Gebruikt de hele wereld niet al minstens 50 jaar papieren zakdoekjes?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
Maar testen ze daar wel iedereen met klachten? Hier niet. Wie weet hoeveel er écht zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
121 nieuwe gevallen, dat loopt in lijn met de toenames in Spanje, Frankrijk en Duitsland zaten rond die getallen 5-7 maart en die zaten gisteren allemaal boven de 300 nieuwe gevallen. Italie zat op zoveel nieuwe gevallen rond 22 februari, maar daar nam het in het begin iets sneller toe dan in de andere landen. In Italie was eenzelfde toename te zien tussen 26 februari en 1-2 maart.
Als we in lijn blijven lopen, en daar ziet het er wel naar uit, dan is er de komende 2 dagen waarschijnlijk een dag bij met 200+ gevallen, en zitten we na het weekend op 300+ gevallen per dag.Je raekt an de dinge geweun.![]()
Ja, dat zou standaard moeten zijn:quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:27 schreef Pumpalov het volgende:
Ook in het OV
[ afbeelding ]
Grote vraag is waarom dit in een land met een bevolkingsdichtheid tienmaal zo groot en nog veel meer reisbewegingen niet gebeurt.
Anderzijds vraag ik me hetzelfde af met alle militairen die in België rondlopen en het in Nederland steevast een "Dat overkomt ons niet" is.
- openbare ruimten extra ontsmetten, van deurknop tot stoelleuning
- winkelkarretjes / mandjes ontsmetten (de handvatten)
- etc
Allemaal van die plekken waar per dag duizenden handen aan zitten en waar je veel kan voorkomen.
Het voordeel is dat je de soldaten in Nederland die nu zitten te kaarten wat nuttigs te doen geeft.![]()
Snap ik wel hoor, het is jarenlang echt alleen maar bagger geweest, maar de laatste jaren is de kwaliteit best goed op sommige gebieden, je moet idd wel even goed opletten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het Youtube logootje werkt alleen al als een rode lap op een stier, zoveel rommel staat er op. Dat zal het waarschijnlijk zijn. De BNW roepers hebben er denk ik niet een gedegen onderzoek naar gedaan.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Nee, absoluut niet.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:30 schreef Jane het volgende:
Gebruikt de hele wereld niet al minstens 50 jaar papieren zakdoekjes?"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
lol, die stoffen snotlappen zijn nog bij zeeman te koopquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:30 schreef Jane het volgende:
Ik lees dat er nu een speciale Teletekst-pagina is met de cijfers van het RIVM (pagina 715).
[ afbeelding ]
En nu ik het weer zie staan, vraag ik me toch weer af... Die tip over papieren zakdoekjes... zijn er dan daadwerkelijk nog mensen die met zo'n vieze stoffen snotlap in hun zak rondlopen?Gebruikt de hele wereld niet al minstens 50 jaar papieren zakdoekjes?
![]()
Lijkt nu inderdaad een pandemie: wijde verspreiding in Azië, Noord Amerika, Europa.are we infinite or am I alone![]()
Van seks krijg je ook corona tegenwoordig, zegt m'n vriendin: zullen we dan maar voetje vrijen? Zucht![]()
Het is een pandemie.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:32 schreef crystal_meth het volgende:
Lijkt nu inderdaad een pandemie: wijde verspreiding in Azië, Noord Amerika, Europa.
De WHO heeft het aangekondigd zojuist.![]()
In Nederland? Werkelijk waar? Dan bevind ik me blijkbaar in een papieren-zakdoek-bubbel.quote:
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
ik post die clips al, toen het nog een NWS topic was, COR bestond toen nog niet.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Snap ik wel hoor, het is jarenlang echt alleen maar bagger geweest, maar de laatste jaren is de kwaliteit best goed op sommige gebieden, je moet idd wel even goed opletten.![]()
quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is een pandemie.
Snel gegaan wel![]()
welke handelen moet Nederland nu ondernemen of doen we hier onze eigen ding?quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is een pandemie.
Ik heb echt geen flauw idee.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
welke handelen moet Nederland nu ondernemen of doen we hier onze eigen ding?![]()
holy fuck, in een dag?quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:34 schreef Toefjes het volgende:
Duitsland 1850 gevallen volgens de liveblog van het ad![]()
Jeetje, maar goed dat we zo'n orgaan hebben om open deuren in te trappen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is een pandemie.
Overal wel volgens mij. Één van mijn beste maten zelfs nog steedsquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:33 schreef Jane het volgende:
[..]
In Nederland? Werkelijk waar? Dan bevind ik me blijkbaar in een papieren-zakdoek-bubbel.
Grappig dat er hier zo veel argwaan is om het rivm inzake covid, maar iedereen hier wel achter het rivm aanloopt mbt de uitstootberekeningen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:15 schreef Kyran het volgende:
Goed, even bijgelezen.
Update vandaag is dus:
Aantal bevestigde patiënten: 503 (+32%)
Aantal overleden patiënten: 5 (1%)
Ondertussen is het RIVM zo aan het goochelen met de cijfers dat je verder helemaal niks meer aan die cijfers hebt. Familieleden en huisgenoten met klachten worden niet getest en dus ook niet meegeteld. Als je niet aan de strikte eisen voldoet wordt je niet getest en ook niet meegeteld. Die 503 is, in ieder geval voor ons, totaal nutteloos. Heel leuk dat ze bij het RIVM modellen hebben en die kunnen gebruiken om te extrapoleren, maar uiteindelijk valt of staat het indammen door wat jij en ik doen. Als je de burgers niet goed voorlicht en ze het gevoel geeft dat het allemaal wel meevalt gaat het in ieder geval niet opschieten. Het is belachelijk dat wij een technische briefing aan de tweede kamer moeten volgen om wat informatie te krijgen.
Daarnaast maken ze het nu ook onmogelijk om uit te rekenen bij hoeveel patiënten geen bron bekend is en ook geven ze al dagenlang niet meer aan hoeveel patiënten zijn opgenomen (geweest).
Ik ben in ieder geval van mening dat wij al ver boven de 1000 zitten qua aantal besmettingen in Nederland. Andere landen, waaronder Italië, hebben veel eerder proberen in te grijpen en dan nog is het totaal uit de hand gelopen. Ik snap de houding van het RIVM en de overheid echt niet.
De maatregelen in Noord-Brabant zijn een prima begin, maar het is toch belachelijk dat het alleen maar voor Noord-Brabant geldt? Hoeveel supporters van Feyenoord en Ajax komen bijvoorbeeld uit de provincies Utrecht en Noord-Brabant? Gaat er dit weekend niemand vanuit Noord-Brabant naar een andere provincie voor een evenement?
Zelfs nu lees ik nog dat mensen arrogant en laconiek met de situatie omgaan.
"Zo snel zal het niet gaan" of "het is maar een griepje" of "het valt allemaal wel mee" .....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ook achterlijk dat je al een week geeneens desinfectiemiddelen kan krijgen in dit land.
Schroef dan de productie op.blablablabla![]()
Ja, het eerste topic over dit virus werd op 17 januari aangemaakt. Nog geen 2 maandjes verder en het is een pandemie.quote:![]()
Pandemie. @Slobeendtwitter:CNN twitterde op woensdag 11-03-2020 om 17:35:03BREAKING: The World Health Organization declares the novel coronavirus outbreak to be a pandemic https://t.co/i934vEmeRz reageer retweet
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Omdat ze hier 1. een beetje stout zijn en 2. de middelen er simpelweg niet voor hebben.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:27 schreef Pumpalov het volgende:
Grote vraag is waarom dit in een land met een bevolkingsdichtheid tienmaal zo groot en nog veel meer reisbewegingen niet gebeurt.![]()
Topspul om je bril mee schoon te maken. Een zachte katoenen zakdoek.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
lol, die stoffen snotlappen zijn nog bij zeeman te koop
Niet om je neus mee te snuiten en dan terug te stoppen![]()
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
bizar wel he.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, het eerste topic over dit virus werd op 17 januari aangemaakt. Nog geen 2 maandjes verder en het is een pandemie.
En dat alles door het eten van een schubdier ofzo![]()
![]()
Daar gebruik je toch gewoon een microvezel brillendoekje voor?quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Topspul om je bril mee schoon te maken. Een zachte katoenen zakdoek.
Niet om je neus mee te snuiten en dan terug te stoppen![]()
![]()
Je kan toch zeep gebruiken? En niet je gezicht aanraken natuurlijk.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:36 schreef Elan het volgende:
Ook achterlijk dat je al een week geeneens desinfectiemiddelen kan krijgen in dit land.
Schroef dan de productie op.![]()
Precies dit heb ik bij al die filmpjes en grafiekjes die gepost worden. Maar dat mag allemaal wel van je.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:37 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als jij ook maar één post van mij kan quoten waarin ik ook maar iets in de richting zeg gooi ik mijn account op FOK! op slot.
Kap nou toch eens met dat onzin. Mensen doen hier hun best om iets inhoudelijks te posten en dan kom jij even met je onderbuikgevoels het onderuit halen.
NUL inhoud.
Bewijs het dan ....
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Weet ik, daarom schreef ik "inderdaad"quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is een pandemie.
De WHO heeft het aangekondigd zojuist.
are we infinite or am I alone![]()
Haha ja, zou die persoon het nou doorhebben?quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:38 schreef bitterbal het volgende:
[..]
bizar wel he.
Hoe erg moet je je dan niet schamen, alleen omdat je trek had in iets nieuwsquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:39 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Haha ja, zou die persoon het nou doorhebben?![]()
als je overal zo argwaan hebt over, past BNW dan niet beter bij je?quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:39 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Precies dit heb ik bij al die filmpjes en grafiekjes die gepost worden. Maar dat mag allemaal wel van je.![]()
Bedoel voor onderweg.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Je kan toch zeep gebruiken? En niet je gezicht aanraken natuurlijk.blablablabla![]()
En die chronic respiratory disease, waar staat die voor denk je?quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:16 schreef Markesh het volgende:
[..]
Lopen mensen met een longziekte meer risico op besmetting?
Precies, chronische ademhalingsproblemen. Waaronder asthma, COPD, longkanker, slaapapneu.
https://www.canada.ca/en/(...)ratory-diseases.html
Wij hebben het niet over hetzelfde vrees ik.
Jij haalt een artikel aan waaruit zou moeten blijken dat mensen met longklachten niet meer risico lopen dan mensen zonder klachten om het virus te krijgen.
Ik refereer aan het eerder vermelde staatje met de death rate onder mensen met longklachten die het virus al hebben, die dus beduidend hoger is dan de death rate bij mensen zonder onderliggende klachten.
De vraag was immers, als ik me niet vergis, of mensen met longklachten een verhoogd riciso lopen. Ik ging er van uit dat er dan bedoeld wordt: verhoogd risico bij besmetting. Het antwoord daarop is dus: ja.
Appels en peren dus.
Loop je met longklachten meer risico om het virus te krijgen: neeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Loop je, als je het virus hebt, meer risico op ernstiger complicaties en eventueel zelfs overlijden: ja.
Zo klopt het allemaal weer."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
M'n vriendin komt morgen al deze kant op om de Nederlandse en nadien Italiaanse en nadien Chinese situatie voor te zijn."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Nou nee hoor, dat ground zero van de uitbraak het epicentrum van bioresearch in china overlapt, op nog geen 40 km van het enige bsl4 lab in het hele land (op een oppervlakte van 9.596.961 km²) berust met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet op toeval.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:38 schreef bitterbal het volgende:
![]()
Je hebt de Mexicaanse griep gemist?quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:36 schreef Minimunt het volgende:
Pandemie confirmed.. Dat ik dit mee mag maken in mijn leven![]()
Virus krijgen is toch sowieso niet relevant? Gaat om het effect."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Meen je dit serieus?quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zelf maken, bio-ethanol, aloe vera creme en geur oliën bij de action
En die componenten zijn nog wel te krijgen?blablablabla![]()
Gelukkig zijn ze daar met nuttige dingen bezig geweestquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is een pandemie.
![]()
Ik ook, uit het niets hebben we weer een milieuramp, die voor 80% bij de buren vandaan komtquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heb mij daar niet in verdiept, anders ben ik er van overtuigd dat ik daar ook kritiek op zou hebben.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
quote:17:40
Volgens WHO-chef Tedros Adhanom Ghebreyesusis is het coronavirus nu een pandemie. Een pandemie is een epidemie op wereldwijde schaal. Volgens hem kunnen alle landen samen de koers van deze wereldwijde epidemie veranderen. ,,We zitten allemaal in hetzelfde schuitje en we moeten juist handelen en kalm blijven", aldus de WHO-chef.![]()
ja, bron preppers forum, maar nu ik het geheim hier hebt gepost, moet je echt snel zijn, hoorquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Meen je dit serieus?
En die componenten zijn nog wel te krijgen?![]()
Dit heb ik al veel vaker zien langskomen hier.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, bron preppers forum, maar nu ik het geheim hier hebt gepost, moet je echt snel zijn, hoor![]()
Was wel benieuwd naar het reisadvies wat andere landen inmiddels aan Nederland hebben gehangen.
Canada:Nieuw-Zeeland:quote:Netherlands - Exercise a high degree of caution
Exercise a high degree of caution in Netherlands due to the current elevated threat of terrorism.
https://travel.gc.ca/destinations/netherlandsAustralië:quote:Exercise increased caution in the Netherlands due to the threat of terrorism.
https://www.safetravel.govt.nz/netherlandsVerenigde Staten:quote:We haven't changed our level of advice:
Exercise normal safety precautions in the Netherlands.
https://www.smartraveller.gov.au/destinations/europe/netherlandsquote:Level 2: Exercise increased caution in the Netherlands due to terrorism.
https://nl.usembassy.gov/(...)-travel-information/Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
https://www.tubantia.nl/e(...)~a734f3f8/102190638/https://www.tubantia.nl/e(...)ewoon-door~a734f3f8/
Deze zijn altijd echt mega groot en druk, veel duitsers ook, heerlijk schuifelend tegen elkaar aan en erg veel kinderkleding wat iedereen aanraakt.. ik begrijp dat dus echt niet he..
[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2020 17:48:30 ]![]()
Is dat die YouTube clown die zogenaamd geen agenda heeft?quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:29 schreef Toefjes het volgende:
Nou, Steve zegt dat de WHO heeft aangekondigd dat het een pandemie is
Bron: Steve![]()
![]()
Niks aan de hand, wij zijn als Nederland toch gewoon graag een beetje brutaal en eigenwijs.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Terrorismquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:46 schreef LTVDK het volgende:
Was wel benieuwd naar het reisadvies wat andere landen inmiddels aan Nederland hebben gehangen.
Canada:
[..]
Nieuw-Zeeland:
[..]
Australië:
[..]
Verenigde Staten:
[..]![]()
Toont maar aan dat kaartjes en codes niet veel zeggen. Hier in nederland is het super veilig.![]()
met dank aan Rutten en het RIVM, toch?quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:46 schreef LTVDK het volgende:
Canada:
[..]
Nieuw-Zeeland:
[..]
Australië:
[..]
Verenigde Staten:
[..]![]()
En die gewoon de Tweets van het WHO voorleest, wat moet je nou de hele tijd?quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:47 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Is dat die YouTube clown die zogenaamd geen agenda heeft?.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, bron preppers forum, maar nu ik het geheim hier hebt gepost, moet je echt snel zijn, hoor![]()
Zal me er eens in gaan verdiepen.blablablabla![]()
In België mogen de mensen niet meer op bezoek in een rusthuis bron VTM nieuwsIk ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Nederland heeft zelf die status verhoogdquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:47 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Terrorism![]()
Toont maar aan dat kaartjes en codes niet veel zeggen. Hier in nederland is het super veilig.You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Fixedquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Niks aan de hand, wij zijn als Nederland toch gewoon graag een beetje brutaal en eigenwijs. stout![]()
![]()
maar daardoor komen er veel geld vrij voor bestrijding, veel landen hebben daar nl een reserve pot voor.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:47 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
een bevestiging van wat heel de wereld al wist.![]()
Evenstar
![]()
Zuchtquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:46 schreef Logician2.0 het volgende:
https://www.tubantia.nl/e(...)~a734f3f8/102190638/https://www.tubantia.nl/e(...)ewoon-door~a734f3f8/
Deze zijn altijd echt mega groot en druk, veel duitsers ook, heerlijk schuifelend tegen elkaar aan en erg veel kinderkleding wat iedereen aanraakt.. ik begrijp dat dus echt niet he..![]()
![]()
![]()
Kijk, dat is nog eens een maatregel die zoden aan de dijk zet. Mensen uit de risico groep beschermen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:48 schreef Belg het volgende:
In België mogen de mensen niet meer op bezoek in een rusthuis bron VTM nieuws
Niet het gezeur van openbare opsluiting van iedereen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Daar ken ik er maar 2 van!quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:47 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Is dat die YouTube clown die zogenaamd geen agenda heeft?
http://www.noagendashow.com/
![]()
![]()
Hoe gaat het met jouw ziekteverschijnselen!?quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:48 schreef -Straw- het volgende:
Nou, officieel een pandemie dus. Was het eigenlijk al een tijdje.I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
Brandspiritus of ethanol gemengd met een beetje water in een kleine spray flacon doen?quote:are we infinite or am I alone![]()
Whyquote:Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Over een paar dagen is dat het dagaantal. Tenzij je denkt dat virale infecties zich niet exponentieel uitbreiden (zijn een aantal fokkertjes die dat glashard beweren hier)quote:I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
brandspiritus meurt wel ergquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:52 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Brandspiritus of ethanol gemengd met een beetje water in een kleine spray flacon doen?![]()
Zelfs als ik niets te doen had dan zou ik nog niet 10 uur per dag vloggen waarbij ik allerlei tweets en twijfelachtige berichtjes ging voorlezen. Maar goed, dit scoort, want mensen zijn dom dus die kijken graag naar dingen waar ze vooral dom van blijven.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En die gewoon de Tweets van het WHO voorleest, wat moet je nou de hele tijd?.
![]()
Kan iemand verschil uitleggen tussen pandemie en epidemie?
Het schijnt nogal problematisch te zijn om voldoende grondstoffen te vinden. En dan mogen fabrieken ook nog eens een maximale hoeveelheid ethanol verwerken.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:36 schreef Elan het volgende:
Schroef dan de productie op.
Ik heb verleden week maar iets duurdere flessen dan die van Kruidvat geaccepteerd; het kon qua prijs nog nét. Anders voel ik (in een risicogroep zittend) me ook maar geblokkeerd.![]()
Pandemie is wereldwijd, epidemie niet.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:53 schreef Belg het volgende:
Kan iemand verschil uitleggen tussen pandemie en epidemie?![]()
Het is gewoon zijn werk inmiddels, je weet wel, het is 2020 enzo. Die jongen doet echt niets verkeerd, hitst niemand op, speculeert niet, hij verzamelt feiten, that's it.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:53 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Zelfs als ik niets te doen had dan zou ik nog niet 10 uur per dag vloggen waarbij ik allerlei tweets en twijfelachtige berichtjes ging voorlezen. Maar goed, dit scoort, want mensen zijn dom dus die kijken graag naar dingen waar ze vooral dom van blijven.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Moet morgen naar het ETZ.
Collega ziek (ja, corona symptomen) waardoor ik niet meer thuis kan werken.
Bid voor mij @KingRoland![]()
Als je al die adviezen volgt kom je nooit meer buiten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:46 schreef LTVDK het volgende:
Canada:
[..]
Nieuw-Zeeland:
[..]
Australië:
[..]
Verenigde Staten:
[..]![]()
Lijkt mij een prima maatregel inderdaad. Ik had hem ook al bedacht.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kijk, dat is nog eens een maatregel die zoden aan de dijk zet. Mensen uit de risico groep beschermen.
Niet het gezeur van openbare opsluiting van iedereen.![]()
Beste Belg, in een volgend leven iets beter opletten op school.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:53 schreef Belg het volgende:
Kan iemand verschil uitleggen tussen pandemie en epidemie?
Epedimie is in 1 land danwel gebied.
Pandemie is wereldwijd (pan = alles / de hele aardkloot)I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
Als je het niet wilt zien klik het niet aan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:53 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Zelfs als ik niets te doen had dan zou ik nog niet 10 uur per dag vloggen waarbij ik allerlei tweets en twijfelachtige berichtjes ging voorlezen. Maar goed, dit scoort, want mensen zijn dom dus die kijken graag naar dingen waar ze vooral dom van blijven.En degenen die dat wel willen klikken wel.
Hij klopt inderdaad niets op, leest feiten op. Maar ja Youtube, dat kan natuurlijk nooit goed zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is gewoon zijn werk inmiddels, je weet wel, het is 2020 enzo. Die jongen doet echt niets verkeerd, hitst niemand op, speculeert niet, hij verzamelt feiten, that's it.![]()
Ach ja. Andere mensen kijken weer naar de wereld draait door. Of naar heel holland bakt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:53 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Zelfs als ik niets te doen had dan zou ik nog niet 10 uur per dag vloggen waarbij ik allerlei tweets en twijfelachtige berichtjes ging voorlezen. Maar goed, dit scoort, want mensen zijn dom dus die kijken graag naar dingen waar ze vooral dom van blijven.
Ieder z'n ding he?![]()
![]()
Pan is Grieks voor 'alles'.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:53 schreef Belg het volgende:
Kan iemand verschil uitleggen tussen pandemie en epidemie?![]()
Had het who niet beter op moeten letten?quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:55 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Beste Belg, in een volgend leven iets beter opletten op school.
Epedimie is in 1 land danwel gebied.
Pandemie is wereldwijd (pan = alles / de hele aardkloot)![]()
Ja, wordt pyridine aan toegevoegd om het te laten stinken.. Maar doen ze dat met bio-ethanol dan niet?quote:are we infinite or am I alone![]()
Onzin. Als je het ontkent is het er ook nietquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:48 schreef Zipportal het volgende:
Noord-Korea heeft een GROOT PROBLEEM. @:lenny_leonard
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
Kan dit artikel ook de prullenmand in:
Why the WHO won’t call the coronavirus a pandemic
https://www.vox.com/futur(...)-health-organization
Wel een goede analyse verder. En het bevat een mooie foto uit 1918, ten tijde van de Spaanse griep:
Ruim 100 jaar verder aan wetenschappelijke en industriële vooruitgang, maar we gebruiken wel nog steeds dezelfde mondkapjes.![]()
![]()
En? Dat is niet mutually exclusive met het zijn van een YouTube clown.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is gewoon zijn werk inmiddels, je weet wel, het is 2020 enzo. Die jongen doet echt niets verkeerd, hitst niemand op, speculeert niet, hij verzamelt feiten, that's it.![]()
Het bericht moet nog komenquote:"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
Valt opzich mee. Hoe hebben ze het eigenlijk onder controle gekregen daar?quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:57 schreef riazop het volgende:
alle tijdelijk ziekenhuizen in China zijn nu dicht
heeft 6 weken geduurd![]()
Zeker hoor. Ik kijk op YouTube naar mensen die zichzelf filmen terwijl ze wandelen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ach ja. Andere mensen kijken weer naar de wereld draait door. Of naar heel holland bakt.
Ieder z'n ding he?![]()
![]()
Nog LANG niet. Serieus. Wacht nog even een paar weken. Dan zijn er geen beademingsmachines meer en mag 90% van de ernstig zieken hopen dat ze het thuis in hun eigen bed overleven. DAN gaan mensen pas echt gillen.quote:I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
WHO heeft wel eerder al wereldwijde richtlijnen afgegeven waarover de GGD directeur in NL op 28 februari bij Op1 zei dat 'NL een beetje stout was' omdat ze het toen nog te streng en ingrijpend vonden geloof ik.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:55 schreef riazop het volgende:
[..]
Had het who niet beter op moeten letten?
(Dat van beetje stout is zeker, laatst nog teruggekeken, dat tweede deel met redenen was 'beetje streng' en nog wat zaken).IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
handen wassen en nix doen, net als onsquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Valt opzich mee. Hoe hebben ze het eigenlijk onder controle gekregen daar?![]()
Chineesjes luisteren tenminste naar de overheidquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Valt opzich mee. Hoe hebben ze het eigenlijk onder controle gekregen daar?genot
![]()
Kan me moeilijk voorstellen dat de rivm directeuren nog op hun plaats zitten over een paar maandenquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:58 schreef Greys het volgende:
[..]
WHO heeft wel eerder al wereldwijde richtlijnen afgegeven waarover de GGD directeur in NL op 28 februari bij Op1 zei dat 'NL een beetje stout was' omdat ze het toen nog te streng en ingrijpend vonden geloof ik.
(Dat van beetje stout is zeker, laatst nog teruggekeken, dat tweede deel met redenen was 'beetje streng' en nog wat zaken).![]()
Serieus? Hebben ze het maar gewoon op z'n beloop gelaten en na een tijdje stopt de storm?quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:58 schreef riazop het volgende:
[..]
handen wassen en nix doen, net als ons![]()
Was niks.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:51 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Hoe gaat het met jouw ziekteverschijnselen!?Denk ik.
![]()
Ja niemand meer van de planeet af.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:59 schreef Syd het volgende:
Wat gebeurd er precies bij een pandemie? Wereld lockdown?![]()
Net even met mijn teamleider overlegd. Het blijkt dat we nog geen enkel plan hebben voor het opvullen van de tijd als de school dicht moet, want "hier is volgens het RIVM nog geen sprake van".
Okee, maar dat gaat wel gebeuren. Is het niet morgen, dan wel een paar dagen daarna. En sowieso is voorbereid zijn fijn. Of denkt hij dat minimaal 2 weken geen les (met kans op veel langer) zomaar kan?
Nou ja, ik trek mijn eigen plan wel en wacht het af. In het ergste geval worden de verloren weken er bij een vakantie afgehaald en hebben mijn leerlingen het te goed onder de knie. Erg hoor, hogere cijfers op het examen straks.![]()
Kazachstan nog steeds geen gevallen
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
The Who wordt gedicteerd door Winnie the Poohquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:55 schreef riazop het volgende:
[..]
Had het who niet beter op moeten letten?(waarschijnlijk omdat het rijmt, maar het zou ook aan het geld uit China kunnen liggen)
Het valt me trouwens erg tegen dat de media vooral gefocust is op maatregelen en cijfertjes. Maar er wordt niet of nauwelijks gesproken over onderzoeksresultaten, doorbraak in zoektocht medicijn en de wijze hoe het zich verspreidt.
De informatievoorziening is soms best beperkt. Waarom kunnen we niet onszelf testen? Dragen gezond verklaarde mensen nog het virus? Worden woningen en autos van slachtoffers grondig gereinigd door de overheid? Hoe kan het virus zich verspreiden? Hoe lang blijft het virus buiten het lichaam nog gevaarlijk? Daar kunnen mensen verdorir toch simpel onderzoek naar doen???![]()
Zo'n mensen moet je echt de zee in gooien. Wat een klootzak ben je dan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:58 schreef Greys het volgende:
[..]
WHO heeft wel eerder al wereldwijde richtlijnen afgegeven waarover de GGD directeur in NL op 28 februari bij Op1 zei dat 'NL een beetje stout was' omdat ze het toen nog te streng en ingrijpend vonden geloof ik.
(Dat van beetje stout is zeker, laatst nog teruggekeken, dat tweede deel met redenen was 'beetje streng' en nog wat zaken).
Stoer hoor, beetje stout doen. En nu lopen de ziekenhuizen over.![]()
Ach, als je maar in je elleboog hoest en niet met meer dan 1000 man tegelijk feestquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Serieus? Hebben ze het maar gewoon op z'n beloop gelaten en na een tijdje stopt de storm?![]()
Een pandemie is beschrijvend, het is simpelweg een epidemie van wereldgrootte. Er gebeurt verder niets tenzij specifieke instanties hebben afgesproken dat wanneer er sprake is van een pandemie ze iets bijzonders gaan organiseren.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:59 schreef Syd het volgende:
Economie gaat voor hequote:Op woensdag 11 maart 2020 18:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zo'n mensen moet je echt de zee in gooien. Wat een klootzak ben je dan.
Stoer hoor, beetje stout doen. En nu lopen de ziekenhuizen over.![]()
![]()
Tja, we kunnen nog steeds niets tegen een nieuw virus doen. Ondanks je smartfoon en alle andere voortgeschreden techniek.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:56 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wel een goede analyse verder. En het bevat een mooie foto uit 1918, ten tijde van de Spaanse griep:[ afbeelding ]
Ruim 100 jaar verder aan wetenschappelijke en industriële vooruitgang, maar we gebruiken wel nog steeds dezelfde mondkapjes.I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
Evenstar
![]()
Ze hebben een stad met miljoenen inwoners hermetisch afgesloten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Serieus? Hebben ze het maar gewoon op z'n beloop gelaten en na een tijdje stopt de storm?![]()
@onlogischquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:01 schreef Richestorags het volgende:
Oké. Komen al de it's just a flu bro mensen nog even hun ongelijk toegeven in dit topic?![]()
Het is inmiddels duidelijk dat de genezen patiënten niet in de officiële lijsten verschijnen. Mijn collega is genezen van Corona, ik zie dat niet terug!Cindy De Vuyst![]()
Is dat dezelfde man die gortdroog voor de radio eergisteren beweerde dat het uitgesloten is dat je iemand met corona op een trein aan zult treffen?quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:58 schreef Greys het volgende:
[..]
(Dat van beetje stout is zeker, laatst nog teruggekeken, dat tweede deel met redenen was 'beetje streng' en nog wat zaken).![]()
Evenstar
![]()
Valt me op dat veel managers zo reageren. Schapen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:00 schreef kilon het volgende:
Net even met mijn teamleider overlegd. Het blijkt dat we nog geen enkel plan hebben voor het opvullen van de tijd als de school dicht moet, want "hier is volgens het RIVM nog geen sprake van".
Okee, maar dat gaat wel gebeuren. Is het niet morgen, dan wel een paar dagen daarna. En sowieso is voorbereid zijn fijn. Of denkt hij dat minimaal 2 weken geen les (met kans op veel langer) zomaar kan?
Nou ja, ik trek mijn eigen plan wel en wacht het af. In het ergste geval worden de verloren weken er bij een vakantie afgehaald en hebben mijn leerlingen het te goed onder de knie. Erg hoor, hogere cijfers op het examen straks.
Alleen de internationale bedrijven zijn wat minder volgend. Gewoon ingrijpen als het nodig is.![]()
Nee joh!quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Serieus? Hebben ze het maar gewoon op z'n beloop gelaten en na een tijdje stopt de storm?Daar hebben ze echt keihard voor moeten werken. Lockdown van het epicentrum (Wuhan), zeer strenge quarantainemaatregelen, duizenden zorgverleners ingevlogen, noodhospitalen uit de grond gestampt, etc.
Deze video geeft wel een goede indruk:
![]()
"We zijn een nuchter volkje he??"A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
te veel werk volgens het rivmquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:02 schreef einzeinz het volgende:
Het is inmiddels duidelijk dat de genezen patiënten niet in de officiële lijsten verschijnen. Mijn collega is genezen van Corona, ik zie dat niet terug!
#truestory![]()
Ze leggen het nog wel even goed uit op NOS journaal nu. Dat bij deze cijfers dus NIET alle gezinsleden zitten van degenen die besmet zijn. Want die testen ze niet want gaan toch al in quarantaine. Dus dat drukt het aantal wel behoorlijk. (En dan nog zo hoog)
minder, wel allebei nog giftigquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:55 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ja, wordt pyridine aan toegevoegd om het te laten stinken.. Maar doen ze dat met bio-ethanol dan niet?![]()
Weet ik niet. Bij Op1 was het Sjaak de Gouw iig. Directeur Publieke Gezondheid en GGD.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:02 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Is dat dezelfde man die gortdroog voor de radio eergisteren beweerde dat het uitgesloten is dat je iemand met corona op een trein aan zult treffen?IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ik hoor jou wel janken als je vanaf deze zomer drie jaar lang werkeloos bent om dat de economie wereld volledig in elkaar gestort isquote:
Dan is het minstens het dubbele, zou je zeggen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:04 schreef Greys het volgende:
Ze leggen het nog wel even goed uit op NOS journaal nu. Dat bij deze cijfers dus NIET alle gezinsleden zitten van degenen die besmet zijn. Want die testen ze niet want gaan toch al in quarantaine. Dus dat drukt het aantal wel behoorlijk. (En dan nog zo hoog)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Zal niet anders zijn in andere Europeese landen nuquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:04 schreef Greys het volgende:
![]()
hoe laat komen de cijfers uit Italië?"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Spanje op rand van lockdown. Madrid iig vanaf morgen of vrijdag
Madrid : 31 doden en nu 1.024 besmettingen![]()
Alle landen publiceren al cijfers van genezen mensen maar NL kakt er weer achteraanquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:03 schreef riazop het volgende:
[..]
te veel werk volgens het rivm
#truestory![]()
quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:02 schreef einzeinz het volgende:
Het is inmiddels duidelijk dat de genezen patiënten niet in de officiële lijsten verschijnen. Mijn collega is genezen van Corona, ik zie dat niet terug!Al heeft het RIVM gister aangegeven er wel aan te werken om deze cijfers binnenkort ook te gaan vermelden.twitter:rivm twitterde op maandag 09-03-2020 om 12:31:52@HetJachthuis Het is in Nederland niet verplicht om genezen patiënten te melden. Daarom kunnen we hier ook geen precieze aantallen over communiceren. Uiteindelijk komt het erop neer dat alle patiënten die niet overlijden, genezen. ^ms reageer retweet
![]()
Meestal rond deze tijd, maarja het blijft Italie dus niet preciesquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:05 schreef Grishenko_ het volgende:
hoe laat komen de cijfers uit Italië?![]()
Nee hoor.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:05 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ik hoor jou wel janken als je vanaf deze zomer drie jaar lang werkeloos bent om dat de economie wereld volledig in elkaar gestort is![]()
#handenwassenquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Alle landen publiceren al cijfers van genezen mensen maar NL kakt er weer achteraan![]()
Heb toch wel het idee dat ze in sommige landen veel meer tests hebben. Zie Duitsland met de drive ins. (En buiten Europa Zuid Korea met 2 miljoen tests.)quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Zal niet anders zijn in andere Europeese landen nuIT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Nuchter is een eufemisme voor laconiek, arrogant en naïef. Wij worden het hardst van alle landen getroffen in dit tempo door aan aantak redenen:quote:
- gebrek aan vooruitzicht
- gebrek aan daadkracht
- economie boven alles
- dichtbevolkt
- nuchter individualistisch volk
In tijden van een pandemie de ergste mix.![]()
of nagelak removerquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:56 schreef KingRadler het volgende:
Kan Je ook deo gebruiken voor je handen?![]()
Wie zei dat!? Een arts of official!? Leuk, maar ontsla zo een persoon graag. Volgende maand heeft de helft van de treinreizigers het.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:02 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Is dat dezelfde man die gortdroog voor de radio eergisteren beweerde dat het uitgesloten is dat je iemand met corona op een trein aan zult treffen?I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
Er is genezen en genezen. Als 90% overleeft met totaal verneukte longen zou ik dat eigenlijk ook wel willen weten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:05 schreef Stupidisco het volgende:
[..]Al heeft het RIVM gister aangegeven er wel aan te werken om deze cijfers binnenkort ook te gaan vermelden.twitter:rivm twitterde op maandag 09-03-2020 om 12:31:52@:HetJachthuis Het is in Nederland niet verplicht om genezen patiënten te melden. Daarom kunnen we hier ook geen precieze aantallen over communiceren. Uiteindelijk komt het erop neer dat alle patiënten die niet overlijden, genezen. ^ms reageer retweet
![]()
Ik denk weer klimaatcrisis, of terrorismecrisis of immigrantencrisis, of een financiële crisis.quote:![]()
Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken. Op zich snap ik wel dat ze die mensen niet testen ivm capaciteit etc. Maar zo krijg je wel een vertekend beeld en blijven mensen denken dat het allemaal wel meevalt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:04 schreef Greys het volgende:
![]()
Is het voor genezen mensen ook nog niet te vroeg? Ik bedoel, je zal niet na een dagje niet hoesten kunnen zeggen 'genezen' denk ik?IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
en 90% van de mensen zag het niet aankomen, want feesboekquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:58 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Nog LANG niet. Serieus. Wacht nog even een paar weken. Dan zijn er geen beademingsmachines meer en mag 90% van de ernstig zieken hopen dat ze het thuis in hun eigen bed overleven. DAN gaan mensen pas echt gillen.![]()
martial law, avondklok, militairen in de straatquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:59 schreef Syd het volgende:
Dat is wel het idee; 24 uur geen klachten dan ben je genezen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:07 schreef Greys het volgende:
Is het voor genezen mensen ook nog niet te vroeg? Ik bedoel, je zal niet na een dagje niet hoesten kunnen zeggen 'genezen' denk ik?![]()
Evenstar
![]()
Precies dit!quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:07 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken. Op zich snap ik wel dat ze die mensen niet testen ivm capaciteit etc. Maar zo krijg je wel een vertekend beeld en blijven mensen denken dat het allemaal wel meevalt.![]()
Is ook zo, gebrek aan vooruitzicht, anticipatie met een ongezonde dosis zelfoverschatting dat dit ons bespaard zou blijven.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Heb toch wel het idee dat ze in sommige landen veel meer tests hebben. Zie Duitsland met de drive ins. (En buiten Europa Zuid Korea met 2 miljoen tests.)
Ipv het eerlijk toe te geven krijg je nu achterlijke testcriteria, gesjoemel met cijfers en beleid op basis daarvan.![]()
Madrid gaat ook niet zo best, hè.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?![]()
Nee.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
martial law, avondklok, militairen in de straat![]()
wat een faalgast of vrouwquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:00 schreef kilon het volgende:
Nou ja, ik trek mijn eigen plan wel en wacht het af. In het ergste geval worden de verloren weken er bij een vakantie afgehaald en hebben mijn leerlingen het te goed onder de knie. Erg hoor, hogere cijfers op het examen straks.![]()
Bij die 90% zat het rivmquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en 90% van de mensen zag het niet aankomen, want feesboek
das het leuke![]()
We moeten het serieus nemen zonder massaal in paniek te raken.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:01 schreef Richestorags het volgende:
Oké. Komen al de it's just a flu bro mensen nog even hun ongelijk toegeven in dit topic?
Het belangrijkste is dat we de verspreiding vertragen/uitsmeren over de tijd zodat onze gezondheidszorg niet overbelast raakt.
Wat dat betreft snap ik niet dat het afgelasten van grote evenementen geen landelijke maatregel is en alleen voor Noord-Brabant geldt. Als je op dezelfde trapsgewijze manier maatregelen neemt net als Italië dan weet je dat je dezelfde groeicurve gaat krijgen.![]()
Evenstar
![]()
Volgens het RIVM wel.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:07 schreef Greys het volgende:
Is het voor genezen mensen ook nog niet te vroeg? Ik bedoel, je zal niet na een dagje niet hoesten kunnen zeggen 'genezen' denk ik?![]()
Spaanse griep was ook wel wat anders. Ook omdat de grootste risicogroep tussen de 0 en 40 jarigen lag.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:56 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wel een goede analyse verder. En het bevat een mooie foto uit 1918, ten tijde van de Spaanse griep:[ afbeelding ]
Ruim 100 jaar verder aan wetenschappelijke en industriële vooruitgang, maar we gebruiken wel nog steeds dezelfde mondkapjes.
En daarbij zat een heel groot deel van de mensheid lekker op elkaar gepakt tussen de ratten, het bloed, de doden en het zweet van de nog levenden van de loopgraven.
En in de veldhospitalen was je ook je leven niet zeker omdat iedereen daar ook bij elkaar lag.
Dat virus had pas een feest.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Maar in China bleken dan mensen na een dag of wat alsnog positief te testen begreep ik toch?quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:08 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat is wel het idee; 24 uur geen klachten dan ben je genezen.
Precies de juiste boodschap. In principe valt het in de regel best mee doch heeft het grote gevolgen.quote:"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
nou, het antwoord op al die vragen staan in de vorige delen, succes met lezenquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:00 schreef VersKers het volgende:
Het valt me trouwens erg tegen dat de media vooral gefocust is op maatregelen en cijfertjes. Maar er wordt niet of nauwelijks gesproken over onderzoeksresultaten, doorbraak in zoektocht medicijn en de wijze hoe het zich verspreidt.
De informatievoorziening is soms best beperkt. Waarom kunnen we niet onszelf testen? Dragen gezond verklaarde mensen nog het virus? Worden woningen en autos van slachtoffers grondig gereinigd door de overheid? Hoe kan het virus zich verspreiden? Hoe lang blijft het virus buiten het lichaam nog gevaarlijk? Daar kunnen mensen verdorir toch simpel onderzoek naar doen???![]()
![]()
Dat is nu al bij onze spaghettivrienden. En zij lopen hooguit 14 dagen op ons voor.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
martial law, avondklok, militairen in de straatI've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
Kan zo maar zijn dat daar het 2x besmet dingetje vandaan komt. Positief testen. 24u na klachten negatief testen maar het nog wel onder de leden hebben. Later weer positief testenquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar in China bleken dan mensen na een dag of wat alsnog positief te testen begreep ik toch?
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2020 18:12:10 ]![]()
Hmmmjah. Mag voor mij wel wat voorzichtiger.quote:Doe maar een week zonder symptomen voor je ze weer de straat op schopt. Maar ze zullen het wel weten.
17:54
Sinds het nieuwe coronavirus rondwaart, verschijnen er bij de bloedbank steeds minder donors om bloed te geven. Dat meldt Sanquin Bloedbank, die vreest dat er een tekort aan bloed ontstaat. De bloedbank heeft normaal een voorraad bloed voor zeven dagen in huis om de ziekenhuizen te kunnen bedienen. Voor de twee meest voorkomende bloedgroepen is de voorraad bloed afgelopen week inmiddels gehalveerd en is er nu nog maar genoeg voor drieënhalve dag, zegt een woordvoerder van Sanquin.
AD![]()
Dat snap ik ook niet. Ze hebben de kans om te leren van de fouten die andere landen maken. Maar in plaats van meer doen, houden we het bij geen handen schuddenquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:10 schreef Breekfast het volgende:
[..]
We moeten het serieus nemen zonder massaal in paniek te raken.
Het belangrijkste is dat we de verspreiding vertragen/uitsmeren over de tijd zodat onze gezondheidszorg niet overbelast raakt.
Wat dat betreft snap ik niet dat het afgelasten van grote evenementen geen landelijke maatregel is en alleen voor Noord-Brabant geldt. Als je op dezelfde trapsgewijze manier maatregelen neemt net als Italië dan weet je dat je dezelfde groeicurve gaat krijgen.![]()
![]()
bewijs dat hij werkelijk is genezen en na hoeveel dagen?quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:02 schreef einzeinz het volgende:
Het is inmiddels duidelijk dat de genezen patiënten niet in de officiële lijsten verschijnen. Mijn collega is genezen van Corona, ik zie dat niet terug!![]()
2.212 (50)quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:10 schreef riazop het volgende:
[..]
Heel Spanje: 2.187 casos confirmados. (49 doden)![]()
Ja lijkt me niet al te goed voor je eigen weerstand. Normaal geen probleem ..quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:11 schreef bitterbal het volgende:
Sinds het nieuwe coronavirus rondwaart, verschijnen er bij de bloedbank steeds minder donors om bloed te geven. Dat meldt Sanquin Bloedbank, die vreest dat er een tekort aan bloed ontstaat. De bloedbank heeft normaal een voorraad bloed voor zeven dagen in huis om de ziekenhuizen te kunnen bedienen. Voor de twee meest voorkomende bloedgroepen is de voorraad bloed afgelopen week inmiddels gehalveerd en is er nu nog maar genoeg voor drieënhalve dag, zegt een woordvoerder van Sanquin.
ADYou're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Als die mensen gewoon weer op Orange Head stemmen, komp alles goedquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en 90% van de mensen zag het niet aankomen, want feesboek
Spaanse griep was pas echt dodelijk in de tweede golfquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Spaanse griep was ook wel wat anders. Ook omdat de grootste risicogroep tussen de 0 en 40 jarigen lag.
En daarbij zat een heel groot deel van de mensheid lekker op elkaar gepakt tussen de ratten, het bloed, de doden en het zweet van de nog levenden van de loopgraven.
En in de veldhospitalen was je ook je leven niet zeker omdat iedereen daar ook bij elkaar lag.
Dat virus had pas een feest.![]()
je zou hem eigenlijk willen slaan, "een beetje stout" zullen we het maar noemenquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:02 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Is dat dezelfde man die gortdroog voor de radio eergisteren beweerde dat het uitgesloten is dat je iemand met corona op een trein aan zult treffen?![]()
Tis maar een griepjequote:Op woensdag 11 maart 2020 18:13 schreef Houtenbeen het volgende:
Zo bijna 200 doden in Italië en 2000 nieuwe gevallen.![]()
Ja en die zei dat carnaval in kleine groepjes wordt gevierd.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:02 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Is dat dezelfde man die gortdroog voor de radio eergisteren beweerde dat het uitgesloten is dat je iemand met corona op een trein aan zult treffen?Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Ebola was pas echt dodelijk meteenquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:12 schreef HiZ het volgende:
[..]
Spaanse griep was pas echt dodelijk in de tweede golf![]()
Evenstar
![]()
Hmm net paar weken geleden gegeven, zal bij een volgende oproep maar z.s.m. gaan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:11 schreef bitterbal het volgende:
AD![]()
bronquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:13 schreef Houtenbeen het volgende:
Zo bijna 200 doden in Italië en 2000 nieuwe gevallen."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: