Pan is Grieks voor 'alles'.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:53 schreef Belg het volgende:
Kan iemand verschil uitleggen tussen pandemie en epidemie?
Had het who niet beter op moeten letten?quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:55 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Beste Belg, in een volgend leven iets beter opletten op school.
Epedimie is in 1 land danwel gebied.
Pandemie is wereldwijd (pan = alles / de hele aardkloot)
Ja, wordt pyridine aan toegevoegd om het te laten stinken.. Maar doen ze dat met bio-ethanol dan niet?quote:
Onzin. Als je het ontkent is het er ook nietquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:48 schreef Zipportal het volgende:
Noord-Korea heeft een GROOT PROBLEEM. @:lenny_leonard
En? Dat is niet mutually exclusive met het zijn van een YouTube clown.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is gewoon zijn werk inmiddels, je weet wel, het is 2020 enzo. Die jongen doet echt niets verkeerd, hitst niemand op, speculeert niet, hij verzamelt feiten, that's it.
Het bericht moet nog komenquote:
Valt opzich mee. Hoe hebben ze het eigenlijk onder controle gekregen daar?quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:57 schreef riazop het volgende:
alle tijdelijk ziekenhuizen in China zijn nu dicht
heeft 6 weken geduurd
Zeker hoor. Ik kijk op YouTube naar mensen die zichzelf filmen terwijl ze wandelen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ach ja. Andere mensen kijken weer naar de wereld draait door. Of naar heel holland bakt.
Ieder z'n ding he?
Nog LANG niet. Serieus. Wacht nog even een paar weken. Dan zijn er geen beademingsmachines meer en mag 90% van de ernstig zieken hopen dat ze het thuis in hun eigen bed overleven. DAN gaan mensen pas echt gillen.quote:
WHO heeft wel eerder al wereldwijde richtlijnen afgegeven waarover de GGD directeur in NL op 28 februari bij Op1 zei dat 'NL een beetje stout was' omdat ze het toen nog te streng en ingrijpend vonden geloof ik.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:55 schreef riazop het volgende:
[..]
Had het who niet beter op moeten letten?
handen wassen en nix doen, net als onsquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Valt opzich mee. Hoe hebben ze het eigenlijk onder controle gekregen daar?
Chineesjes luisteren tenminste naar de overheidquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Valt opzich mee. Hoe hebben ze het eigenlijk onder controle gekregen daar?
Kan me moeilijk voorstellen dat de rivm directeuren nog op hun plaats zitten over een paar maandenquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:58 schreef Greys het volgende:
[..]
WHO heeft wel eerder al wereldwijde richtlijnen afgegeven waarover de GGD directeur in NL op 28 februari bij Op1 zei dat 'NL een beetje stout was' omdat ze het toen nog te streng en ingrijpend vonden geloof ik.
(Dat van beetje stout is zeker, laatst nog teruggekeken, dat tweede deel met redenen was 'beetje streng' en nog wat zaken).
Serieus? Hebben ze het maar gewoon op z'n beloop gelaten en na een tijdje stopt de storm?quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:58 schreef riazop het volgende:
[..]
handen wassen en nix doen, net als ons
Was niks.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:51 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Hoe gaat het met jouw ziekteverschijnselen!?
Ja niemand meer van de planeet af.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:59 schreef Syd het volgende:
Wat gebeurd er precies bij een pandemie? Wereld lockdown?
The Who wordt gedicteerd door Winnie the Poohquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:55 schreef riazop het volgende:
[..]
Had het who niet beter op moeten letten?
Zo'n mensen moet je echt de zee in gooien. Wat een klootzak ben je dan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:58 schreef Greys het volgende:
[..]
WHO heeft wel eerder al wereldwijde richtlijnen afgegeven waarover de GGD directeur in NL op 28 februari bij Op1 zei dat 'NL een beetje stout was' omdat ze het toen nog te streng en ingrijpend vonden geloof ik.
(Dat van beetje stout is zeker, laatst nog teruggekeken, dat tweede deel met redenen was 'beetje streng' en nog wat zaken).
Ach, als je maar in je elleboog hoest en niet met meer dan 1000 man tegelijk feestquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Serieus? Hebben ze het maar gewoon op z'n beloop gelaten en na een tijdje stopt de storm?
Een pandemie is beschrijvend, het is simpelweg een epidemie van wereldgrootte. Er gebeurt verder niets tenzij specifieke instanties hebben afgesproken dat wanneer er sprake is van een pandemie ze iets bijzonders gaan organiseren.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:59 schreef Syd het volgende:
Wat gebeurd er precies bij een pandemie? Wereld lockdown?
Economie gaat voor hequote:Op woensdag 11 maart 2020 18:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zo'n mensen moet je echt de zee in gooien. Wat een klootzak ben je dan.
Stoer hoor, beetje stout doen. En nu lopen de ziekenhuizen over.
Tja, we kunnen nog steeds niets tegen een nieuw virus doen. Ondanks je smartfoon en alle andere voortgeschreden techniek.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:56 schreef ViviRAWRS het volgende:
Kan dit artikel ook de prullenmand in:
Why the WHO won’t call the coronavirus a pandemic
https://www.vox.com/futur(...)-health-organization
Wel een goede analyse verder. En het bevat een mooie foto uit 1918, ten tijde van de Spaanse griep:[ afbeelding ]
Ruim 100 jaar verder aan wetenschappelijke en industriële vooruitgang, maar we gebruiken wel nog steeds dezelfde mondkapjes.
Ze hebben een stad met miljoenen inwoners hermetisch afgesloten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Serieus? Hebben ze het maar gewoon op z'n beloop gelaten en na een tijdje stopt de storm?
@onlogischquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:01 schreef Richestorags het volgende:
Oké. Komen al de it's just a flu bro mensen nog even hun ongelijk toegeven in dit topic?
Is dat dezelfde man die gortdroog voor de radio eergisteren beweerde dat het uitgesloten is dat je iemand met corona op een trein aan zult treffen?quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Valt me op dat veel managers zo reageren. Schapen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:00 schreef kilon het volgende:
Net even met mijn teamleider overlegd. Het blijkt dat we nog geen enkel plan hebben voor het opvullen van de tijd als de school dicht moet, want "hier is volgens het RIVM nog geen sprake van".
Okee, maar dat gaat wel gebeuren. Is het niet morgen, dan wel een paar dagen daarna. En sowieso is voorbereid zijn fijn. Of denkt hij dat minimaal 2 weken geen les (met kans op veel langer) zomaar kan?
Nou ja, ik trek mijn eigen plan wel en wacht het af. In het ergste geval worden de verloren weken er bij een vakantie afgehaald en hebben mijn leerlingen het te goed onder de knie. Erg hoor, hogere cijfers op het examen straks.
Nee joh!quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
te veel werk volgens het rivmquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:02 schreef einzeinz het volgende:
Het is inmiddels duidelijk dat de genezen patiënten niet in de officiële lijsten verschijnen. Mijn collega is genezen van Corona, ik zie dat niet terug!
minder, wel allebei nog giftigquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:55 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ja, wordt pyridine aan toegevoegd om het te laten stinken.. Maar doen ze dat met bio-ethanol dan niet?
Weet ik niet. Bij Op1 was het Sjaak de Gouw iig. Directeur Publieke Gezondheid en GGD.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:02 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Is dat dezelfde man die gortdroog voor de radio eergisteren beweerde dat het uitgesloten is dat je iemand met corona op een trein aan zult treffen?
Ik hoor jou wel janken als je vanaf deze zomer drie jaar lang werkeloos bent om dat de economie wereld volledig in elkaar gestort isquote:
Dan is het minstens het dubbele, zou je zeggen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:04 schreef Greys het volgende:
Ze leggen het nog wel even goed uit op NOS journaal nu. Dat bij deze cijfers dus NIET alle gezinsleden zitten van degenen die besmet zijn. Want die testen ze niet want gaan toch al in quarantaine. Dus dat drukt het aantal wel behoorlijk. (En dan nog zo hoog)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |