abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191961992
quote:
Pandemie

Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.

Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.

Bron
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Informatie bij gezondheidsinstituten:

RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie

ECDC European Centre for Disease Prevention and Control - COVID_19

WHO World Health Organisation - Q & A

• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351

Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 6 maart 2020 door het RIVM

Getallen (aantallen) & Trackers:

• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

https://corona-scanner.com/ World live counter

• Worldometers: https://www.worldometers.info/coronavirus/

Alle gevallen, in een lijst

Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

Kaartjes totdat je er dood bij neervalt:

• Timelapse: Mapping the Outbreak

Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)

Preppers kaart verspreiding in NL

Nog een kaartje van NL

• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER

• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER

Wuhan Corona Virus Map

Informatie & achtergronden:

• Wikipedia: Coronavirus outbreak

• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis

Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.

Dit doet corona met je, als je pech hebt.

On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2

CoronaVirus Freedom Of Speech

• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

COR / Exponentiële groei en epidemieën.

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland

En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet :)

Disclaimer: niet mijn OP
pi_191961998
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:44 schreef HulkHeld het volgende:
Mijn vriendin is lerares. Werd zondag gebeld door een ouder van één van haar leerlingen dat ze bij haar opa was geweest en dat daar een man in dat verzorgingstehuis besmet was. Gelijk afwezig gezet voor afgelopen maandag, dan maar geen risico..
Dat heeft toch geen zin? Dan zul je 2 weken afwezig moeten zetten.
  woensdag 11 maart 2020 @ 16:45:41 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191962003
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:42 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Opsluiten in je bunker, gauw!

Nee maar even serieus, dat is wel kut..
Absoluut. Voor hemzelf en zijn omgeving. Voor de firma ook niet leuk aangezien we maar met een kleine tien man zitten en er dus veel omhoop gegooid gaat worden. Persoonlijk gelukkig geen last van aangezien ik een paar duizend KM verder zit.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 11 maart 2020 @ 16:45:45 #4
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_191962004
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:44 schreef HulkHeld het volgende:
Mijn vriendin is lerares. Werd zondag gebeld door een ouder van één van haar leerlingen dat ze bij haar opa was geweest en dat daar een man in dat verzorgingstehuis besmet was. Gelijk afwezig gezet voor afgelopen maandag, dan maar geen risico..
Heel verstandig!
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  woensdag 11 maart 2020 @ 16:46:04 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191962007
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Welkom bij de club maat. ;(

Kun je thuiswerken?
Ik doe niets anders :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_191962014
quote:
Heb mijn arts gesproken. Gaat niet zozeer met overgewicht te maken maar als je maar geen diabetes hebt.
  woensdag 11 maart 2020 @ 16:47:28 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191962035
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:43 schreef butz0rs het volgende:

[..]

In het oostblok? Daarblijven dan!
Hemelsbreed 10km van Nederlandse grens bij Zeeland.
  Moderator woensdag 11 maart 2020 @ 16:47:29 #8
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_191962036
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:46 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Heb mijn arts gesproken. Gaat niet zozeer met overgewicht te maken maar als je maar geen diabetes hebt.
Obesitas :?

Motiveert me nog meer om te sporten _O_
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_191962046
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:38 schreef Kyran het volgende:
Nog iets anders.

Dag 1: Persoon A, raakt besmet
Dag 7: Persoon A heeft klachten, GGD komt langs (als je geluk hebt) en doet een test
Dag 9: Testuitslag is bekend
Dag 10: RIVM komt met nieuwe cijfers en komt de overheid met nieuwe maatregelen

Als je op dag 10 pas maatregelen gaat treffen loop je dus altijd ongeveer tien dagen achter de feiten aan. Die tien dagen, waar de overheid niet heeft ingegerepen, hebben waarschijnlijk gezorgd voor minstens 4x zoveel besmettingen.

Hier doe ik even twee aannames:

1) Gemiddelde incubatietijd van 7 dagen. Dit verschilt per bron wat je raadpleegt, maar ik hou voor het gemak even dit aan.

2) Aantal besmettingen zonder maatregelen verdubbelen ongeveer iedere 4 dagen.

Wij moeten ons er van bewust zijn dat die 121 bevestigde gevallen van vandaag dus waarschijnlijk al tien dagen eerder besmet zijn geraakt. Wij zijn echt veel verder dan velen denken.
Je doet ook een aanname dat het RIVM/de overheid wacht tot dag 10 en uitsluitend acteert op het aantal positieve testresultaten en te dom zijn om door te hebben wat een incubatietijd is en dat er meer besmettingen zijn dan het aantal positieve testresultaten.

Kom eens met bronnen of bewijs hiervoor of stop met dit ongefundeerde gezeik richting de overheid en het RIVM.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 maart 2020 @ 16:48:20 #10
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191962051
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:26 schreef Kekster het volgende:

[..]

Goochelen met cijfers is wat anders dan selectief testen. Het eerste is pure misleiding, het tweede doe je om meer informatie te krijgen. Waarom mensen testen waarvan de kans groter is dat ze het al hebben als je ook andere mensen kan testen om een beter beeld te krijgen van de verspreiding of mogelijk nieuwe besmettingshaarden?
Je negeert weer een heel belangrijk punt. Het indammen van dit heel gebeuren valt of staat met ONS, de burgers. Als je de burgers, al dan niet opzettelijk, te lage cijfers voor blijft schotelen krijg je ze gewoon niet mee.

Ik snap waarom ze familieleden en huisgenoten met klachten niet testen. Zij hebben zich namelijk niet goed voorbereid en zijn na nog geen twee weken al bijna door alle testen heen. Daarom willen ze de testen vooral gebruiken om nieuwe gevallen op te sporen. Prima, alle begrip voor.

Dan moeten ze die niet bevestigde, maar ZEER waarschijnlijke gevallen gewoon meenemen in het totaal of in ieder geval ergens vermelden. Als er misschien al meer dan 1000 besmette personen zijn en het RIVM komt maar met 500 dan zijn zij gewoon aan het goochelen met de cijfers. Daarnaast kan waarschijnlijk niemand mij uitleggen waarom wij geen informatie meer krijgen over het aantal opgenomen patiënten (inclusief IC) en hoeveel patiënten niet meer te herleiden zijn naar een bron.

Edit: Je vraagt naar een bron. Bron is alles om je heen. Terwijl Italië naar de kloten gaat komen wij hier niet verder dan geen handen geven en wat simpele maatregelen in één provincie. Er is dit weekend niks te doen in Brabant en jij denkt dat iedereen braaf thuis Monopoly gaat spelen?

[ Bericht 7% gewijzigd door Evenstar op 11-03-2020 16:54:18 ]
  woensdag 11 maart 2020 @ 16:48:24 #11
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191962071
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:47 schreef Belg het volgende:

[..]

Obesitas :?

Motiveert me nog meer om te sporten _O_
Mensen beweren dat als je overgewicht hebt dat dat een risico is, dat is het alleen als je diabetes hebt zei mijn arts.
pi_191962078
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat heeft toch geen zin? Dan zul je 2 weken afwezig moeten zetten.
Ik heb niet meer vernomen hoe het verder is gelopen met deze leerling eerlijk gezegd.
  woensdag 11 maart 2020 @ 16:49:59 #14
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191962084
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:45 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik weet het niet en zou ook zo'n aanname niet durven doen op basis van andere coronavirussen. Andere coronavirussen zijn wel blijvertjes gebleken, met name corona-verkoudheidsvirussen. Dit virus lijkt tussen die virussen en de coronavirussen die MERS / CoV-1 veroorzaakten in te zitten.
We weten niet of de aanpak van Nederland afdoende is. Ik hoop van wel, maar ik heb sterk de indruk van niet. Gezien de risico's lijkt het voorzorgprincipe hier van toepassing.
En ik ben het helemaal met je eens dat de epidemie nog niet voorbij is. Achteraf weten we het pas, maar dan is het wel te laat om er nog iets aan te doen.
Dat dus, enkel SARS is verdwenen, en dat was enkel omdat er maatregelen genomen werden (was ook nodig, met een CFR van 11%).
are we infinite or am I alone
  Moderator woensdag 11 maart 2020 @ 16:50:08 #15
Belg
pi_191962086
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:49 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Mensen beweren dat als je overgewicht hebt dat dat een risico is, dat is het alleen als je diabetes hebt zei mijn arts.
Ik neem geen risico. ik ben 5kg verwijderd van de obesitas grens dus nog een extra inspanning :P
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_191962095
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:48 schreef Kyran het volgende:

[..]

Je negeert weer een heel belangrijk punt. Het indammen van dit heel gebeuren valt of staat met ONS, de burgers. Als je de burgers, al dan niet opzettelijk, te lage cijfers voor blijft schotelen krijg je ze gewoon niet mee.

Ik snap waarom ze familieleden en huisgenoten met klachten niet testen. Zij hebben zich namelijk niet goed voorbereid en zijn na nog geen twee weken al bijna door alle testen heen. Daarom willen ze de testen vooral gebruiken om nieuwe gevallen op te sporen. Prima, alle begrip voor.

Dan moeten ze die niet bevestigde, maar ZEER waarschijnlijke gevallen gewoon meenemen in het totaal of in ieder geval ergens vermelden. Als er misschien al meer dan 1000 besmette personen zijn en het RIVM komt maar met 500 dan zijn zij gewoon aan het goochelen met de cijfers. Daarnaast kan waarschijnlijk niemand mij uitleggen waarom wij geen informatie meer krijgen over het aantal opgenomen patiënten (inclusief IC) en hoeveel patiënten niet meer te herleiden zijn naar een bron.
Als burgers moeten wij luisteren naar het RIVM en niet zelf onze conclusies trekken uit de cijfers. Misschien hebben wij er nog een beetje verstand van maar de gemiddelde Henk en Ingrid helemaal niet. Laat dat aan de experts over die er voor gestudeerd hebben.
pi_191962099
quote:

[..]

Overgewicht lijkt mij altijd een risico. Je wordt er niet kansrijker van. Hooguit om een hongerwinter te kunnen overleven.
pi_191962100
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:46 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Dan heeft je arts het mis.
blablablabla
pi_191962103
quote:

[..]

Exact.

En vergeet niet hoeveel mensen helemaal niet getest worden, terwijl zij wel klachten hebben. En die zelf, dan wel hun huisgenoten naar school/werk gaan, want je werkgever/school ziet je aankomen met een ''ik blijf thuis, want mijn huisgenoot is verkouden''.......

Dit i.c.m. de bagatelliserende houding van de overheid zorgt voor een enorme (onnodige) verspreiding.
pi_191962113
U kunt vanaf nu kiezen voor contactloos bezorgen

quote:
Beste pizzaliefhebber,
De veiligheid van ons voedsel, onze medewerkers en klanten, staat op nummer 1. Voor uw veiligheid en die van onze bezorgers, biedt Domino’s u vanaf nu de mogelijkheid om uw pizza contactloos te laten bezorgen. Het werkt als volgt:
- Bestelt u op dominos.nl, kies voor de optie: ‘contactloos bezorgen’. Tijdens het bestelproces, kiest u voor het activeren van deze functie bij het invullen van uw klantgegevens (veld bij de bezorg-instructies). Zodra u kiest voor een contactloze bezorging, vervalt de mogelijkheid om contant aan de deur af te rekenen. U kunt op dominos.nl zonder transactiekosten betalen met iDEAL, creditcard, PayPal of een Domino’s giftcard.
- De bezorger belt bij u aan en legt uw bestelling voor de voordeur in de warmhoud tas.
- De bezorger neemt vervolgens twee meter afstand en wacht tot u de bestelling uit de tas heeft gehaald.
- Zodra de deur dicht is, wordt de tas meegenomen.
We bieden u deze optie vrijblijvend aan. Wij blijven voortdurend de adviezen van de gezondheidsinstantie zoals het RIVM en de GGD volgen. Mocht u vragen hebben over ons voedselveiligheid beleid en extra maatregelen die we hebben genomen, kunt u terecht op onze website.

Met vriendelijke groet,
Het Domino's Team
:D
pi_191962115
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:50 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Overgewicht lijkt mij altijd een risico. Je wordt er niet kansrijker van. Hooguit om een hongerwinter te kunnen overleven.
In Italië zag je de afgelopen dagen ook dat mensen plat op hun buik gelegd werden om de benauwdheid te verlichten, succes als je 120 kilo weegt.
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 maart 2020 @ 16:51:57 #22
416575 crew  Evenstar
pi_191962116
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:47 schreef Kekster het volgende:

[..]

Je doet ook een aanname dat het RIVM/de overheid wacht tot dag 10 en uitsluitend acteert op het aantal positieve testresultaten en te dom zijn om door te hebben wat een incubatietijd is en dat er meer besmettingen zijn dan het aantal positieve testresultaten.

Kom eens met bronnen of bewijs hiervoor of stop met dit ongefundeerde gezeik richting de overheid en het RIVM.
Ik zeg toch nergens dat het RIVM dit niet weet? Als je mijn posts nou eens echt leest, in plaats van alleen maar mijn usericon te kijken voordat je in je toetsenbord klimt zou het wel eens kunnen helpen.

Ik zeg juist dat het RIVM het wel weet en zelfs modellen heeft om hier verder mee te rekenen.

Mijn grootste punt van kritiek is dat zij ONS niet goed inlichten, terwijl WIJ de belangrijkste schakel zijn. Wij zijn de verspreiders en passen ons over het algemeen niet aan zonder goede voorlichting.

Zo moeilijk is het niet.
  Moderator woensdag 11 maart 2020 @ 16:52:08 #23
Belg
pi_191962120
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:51 schreef mschol het volgende:
[..]

Lijkt me een leuke optie voor FOK!kers
pi_191962121
quote:

[..]

Telkens weer de spijker op z'n kop.
pi_191962124
Qatar opeens +238 cases
pi_191962126
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:50 schreef Belg het volgende:

[..]

Ik neem geen risico. ik ben 5kg verwijderd van de obesitas grens dus nog een extra inspanning :P
Ga mij nou niet vertellen dat er in Europa nog niemand is besmet die dik is maar onder de 40 is, niemand is overleden in die age range onder de 40.
pi_191962133
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:52 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Ga mij nou niet vertellen dat er in Europa nog niemand is besmet die dik is maar onder de 40 is, niemand is overleden in die age range onder de 40.
Veel ouderen bewegen nog amper en zijn dus dik, werkt dus twee kanten op.
blablablabla
  woensdag 11 maart 2020 @ 16:53:24 #28
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191962137
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:50 schreef Kekster het volgende:

[..]

Als burgers moeten wij luisteren naar het RIVM en niet zelf onze conclusies trekken uit de cijfers. Misschien hebben wij er nog een beetje verstand van maar de gemiddelde Henk en Ingrid helemaal niet. Laat dat aan de experts over die er voor gestudeerd hebben.
RIVM doet haar eigen ding tegen het strenge advies van de WHO in, daarom nemen vele die RIVM niet serieus.
pi_191962138
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik zeg toch nergens dat het RIVM dit niet weet? Als je mijn posts nou eens echt leest, in plaats van alleen maar mijn usericon te kijken voordat je in je toetsenbord klimt zou het wel eens kunnen helpen.

Ik zeg juist dat het RIVM het wel weet en zelfs modellen heeft om hier verder mee te rekenen.

Mijn grootste punt van kritiek is dat zij ONS niet goed inlichten, terwijl WIJ de belangrijkste schakel zijn. Wij zijn de verspreiders en passen ons over het algemeen niet aan zonder goede voorlichting.

Zo moeilijk is het niet.
Ik lees toch elke keer een hele negatieve sneer richting de overheid en het RIVM. En ja, dat weet ik van te voren als als ik jouw user icon zie.
pi_191962139
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Dan heeft je arts het mis.
Ja tuurlijk.....
pi_191962150
https://www.telegraaf.nl/(...)ere-prangende-vragen Openen in incognito venster

quote:
. Als je alleen verkoudsheidsklachten hebt, nauwelijks koorts hebt en toch in de buurt van een coronapatiënt bent geweest, hoeft er niet getest te worden
quote:
Er zijn in Nederland 12 laboratoria dagelijks bezig met honderden testen. Inmiddels zijn er al zo’n 10.000 testen afgenomen. Dat betekent niet dat 10.000 mensen zijn getest omdat aanvankelijk twee keer getest werd en later niet meer.
  woensdag 11 maart 2020 @ 16:54:08 #32
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_191962151
Hoezo loop je meer risico bij diabetes en overgewicht?
pi_191962152
quote:

[..]

Want overgewicht is verder geen risico, als jij maar lekker slaapt vannacht :*
pi_191962154
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:53 schreef THEFXR het volgende:

[..]

RIVM doet haar eigen ding tegen het strenge advies van de WHO in, daarom nemen vele die RIVM niet serieus.
Nemen we het WHO nu wél serieus? Die werden toch gesponsord door China?
  woensdag 11 maart 2020 @ 16:54:18 #35
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191962155
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:50 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Overgewicht lijkt mij altijd een risico. Je wordt er niet kansrijker van.n.
Wel olijker.
pi_191962170
Als boeren het RIVM wantrouwen zijn het tokkies die niet in wetenschap geloven en nu is het iets dat andere mensen zelf treft en opeens wantrouwen ze ook het RIVM. Het RIVM kan het in deze kwestie amper goed doen want ze moeten uiterst genuanceerd zijn om chaos te voorkomen. Als het aan sommige Fokkers had gelegen zouden we nu ondertussen een bankrun hebben gehad.
pi_191962175
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:41 schreef Elan het volgende:

[..]
-rokers
-obesitas
- hartpatiënten
-diabetes
Je vergeet nog een belangrijke groep:
Mensen met onderliggende hart- en vaatziekten. Dus niet alleen hartpatienten.

quote:

[..]

Op zich klopt dat wat je arts zegt, maar obesitas zorgt nou juist vaak voor weer andere klachten zoals b.v. hoge bloeddruk, etcetera.

Ik ken alleen binnen mijn collega-kring al genoeg mensen in de risicogroepen: diabetes, hartklachten, slaapapneu, hoge bloeddruk, obesitas...en dat zijn dan nog de "gezonde" mensen die gewoon werken. Dan nog iemand die chemo ondergaat en een zusje van een collega die chemo heeft ondergaan. Plus de nodige rokende collega's.
Allemaal hier omgeving Breda/Etten-Leur/Tilburg.

Ik hoop voor hen en voor hun omgeving dat iedereen zich zo goed als mogelijk aan de social distancing houdt.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Meer kans op een hartaanval als je last krijgt van de benauwdheid die het virus met zich mee brengt.
Dit dus.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191962180
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:54 schreef Aventura het volgende:
Meer kans op een hartaanval als je last krijgt van de benauwdheid die het virus met zich mee brengt.
blablablabla
  Moderator woensdag 11 maart 2020 @ 16:56:55 #39
Belg
pi_191962193
Als corona benauwdheid veroorzaakt lijkt me beter dat je een topconditie hebt. Ik kan nu 5 minuten aan een stuk hardlopen, 2 maanden geleden was dit maar 30 seconden. Ik denk persoonlijk dat dit e.v.t de doorslag kan geven om het virus te overleven
  woensdag 11 maart 2020 @ 16:57:30 #40
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191962201
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:54 schreef SunZomer het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ere-prangende-vragen Openen in incognito venster
[..]

[..]

bron RIVM en hetzelfde gelul over risico gebied. Nederland zelf is al een risicogebied vind ik
  woensdag 11 maart 2020 @ 16:58:08 #41
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191962214
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:54 schreef Aventura het volgende:
Algehele gezondheid
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_191962216
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:56 schreef Belg het volgende:
Als corona benauwdheid veroorzaakt lijkt me beter dat je een topconditie hebt. Ik kan nu 5 minuten aan een stuk hardlopen, 2 maanden geleden was dit maar 30 seconden. Ik denk persoonlijk dat dit e.v.t de doorslag kan geven om het virus te overleven
De sterkte van je immuunsysteem is nog veel belangrijker.
  woensdag 11 maart 2020 @ 16:58:45 #44
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191962224
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:54 schreef Kekster het volgende:

[..]

Nemen we het WHO nu wél serieus? Die werden toch gesponsord door China?
iedereen heeft zo hun eigen filter, maar wij, het Nederlandse volk zullen het moeten doen, ik zou niet op de regering vertrouwen als ik jou was.
  woensdag 11 maart 2020 @ 16:58:56 #45
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_191962228
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Makes sense.

Zelf een gezond gewicht en geen diabetes maar wel een chronisch hoge bloeddruk (160/110 gemiddeld). Dus dan loop ik ook een verhoogd risico op complicaties als ik het coronavirus oploop?
pi_191962265
Als we ervanuitgaan dat de toename in Nederland elke dag 30 procent bedraagt dan zitten we op 30 maart op 73500 gevallen. Gaan we uit van een CFR(case fatality ratio) van 2,5 procent dan betekend dat dat er dan 1840 doden zijn in NL
  woensdag 11 maart 2020 @ 17:01:57 #47
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191962266
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:58 schreef Aventura het volgende:

[..]

Makes sense.

Zelf een gezond gewicht en geen diabetes maar wel een chronisch hoge bloeddruk (160/110 gemiddeld). Dus dan loop ik ook een verhoogd risico op complicaties als ik het coronavirus oploop?
Hoge bloeddruk is nog nergens goed voor geweest dus waarom het in dit geval wel zo zijn is mij een raadsel.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 maart 2020 @ 17:03:30 #48
163650 Greys
pi_191962287
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:01 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Hoge bloeddruk is nog nergens goed voor geweest dus waarom het in dit geval wel zo zijn is mij een raadsel.
Er wordt ook niet gevraagd of het een voordeel is. :P

Maar zullen we de medische adviezen en nadelen enzo met z'n allen maar liever een beetje aan dokters overlaten?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191962289
quote:

[..]

Makes sense.

Dat moet je een arts vragen. Je lijf moet in elk geval tyfushard werken om dat virus te bestrijden, alles wat je reeds aan bestaande klachten hebt maakt je dus kwetsbaarder.

Sterke bloeddrukschommelingen kunnen ook een bijverschijnsel zijn tijdens het verloop van de ziekteproces.
blablablabla
  woensdag 11 maart 2020 @ 17:03:47 #50
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191962315
quote:

[..]

Makes sense.

https://www.nationalgeogr(...)het-lichaam-doet/amp

Wat ouder, maar ok artikel
  Moderator woensdag 11 maart 2020 @ 17:05:28 #53
Belg
pi_191962317
Heb een paar persoonlijke maatregelen genomen.

Na de basketbalwedstrijd is afgelast heb ik dan maar besloten om geen drukke evenementen meer bij te wonen.

Sinds eergisteren neem ik deze in om mijn weerstand te verhogen:

woensdag 11 maart 2020 @ 17:05:29 #54
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191962319
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:03 schreef Greys het volgende:

[..]

Er wordt ook niet gevraagd of het een voordeel is. :P

Maar zullen we de medische adviezen en nadelen enzo met z'n allen maar liever een beetje aan dokters overlaten?
Soberzo
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 maart 2020 @ 17:05:46 #55
163650 Greys
pi_191962322
Het helpt mij tussen m'n oren in elk geval wel iets om extra vitamines enzo te nemen. Of het daadwerkelijk helpt is maar afwachten maar tis iets dat je zelf kunt doen en dat geeft mij een goed gevoel. Anderen zullen er weinig waarde aan hechten. Ieder z'n ding om ermee om te gaan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 11 maart 2020 @ 17:06:13 #56
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191962328
Virus is hier tot minimaal 75km hemelsbreed niet geconstateerd. Doch iedere avond :

pi_191962329
flinke stijging. Ondanks het minder testen van mensen
pi_191962332
quote:
[..]

_O- Maar als de bezorger je de doos overhandigt is er toch eigenlijk ook geen contact. Hij houdt de doos aan de ene kant vast en jij aan de andere kant.
pi_191962333
da
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:06 schreef Pumpalov het volgende:
Virus is hier tot minimaal 75km hemelsbreed niet geconstateerd. Doch iedere avond :

[ afbeelding ]
dat willen wij ook
  woensdag 11 maart 2020 @ 17:07:13 #60
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191962340
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:06 schreef bitterbal het volgende:
da
[..]

dat willen wij ook
Zal straks een kek rood brilletje die kanten op sturen.
  woensdag 11 maart 2020 @ 17:07:14 #61
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191962341
quote:
99s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:05 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Dit soort youtube experts kan beter in BNW ofzo

@:tjacka
echt niet, hoe kom je daarbij, zijn allemaal artsen
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 maart 2020 @ 17:07:19 #62
163650 Greys
pi_191962344
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:06 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

_O- Maar als de bezorger je de doos overhandigt is er toch eigenlijk ook geen contact. Hij houdt de doos aan de ene kant vast en jij aan de andere kant.
Maar dan staat ie dichtbij genoeg om in je gezicht te ademen of hoesten. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191962346
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 maart 2020 @ 17:07:36 #64
416575 crew  Evenstar
pi_191962349
quote:
14s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:05 schreef Greys het volgende:
Het helpt mij tussen m'n oren in elk geval wel iets om extra vitamines enzo te nemen. Of het daadwerkelijk helpt is maar afwachten maar tis iets dat je zelf kunt doen en dat geeft mij een goed gevoel. Anderen zullen er weinig waarde aan hechten. Ieder z'n ding om ermee om te gaan.
Prima toch, kan in ieder geval geen kwaad (of je moet hele potten tegelijk naar binnen gooien :P).
pi_191962352
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:55 schreef ConnerJohn het volgende:
Als boeren het RIVM wantrouwen zijn het tokkies die niet in wetenschap geloven en nu is het iets dat andere mensen zelf treft en opeens wantrouwen ze ook het RIVM. Het RIVM kan het in deze kwestie amper goed doen want ze moeten uiterst genuanceerd zijn om chaos te voorkomen. Als het aan sommige Fokkers had gelegen zouden we nu ondertussen een bankrun hebben gehad.
Inderdaad, volgens de experts hier hadden we al lang alle evenementen moeten afgelasten, het openbaar vervoer moeten stil leggen, en alle provincies in een lockdown moeten zetten. Het liefs met wat militair machtsvertoon er bij om de ernst van de situatie door te laten dringen.

Alsof het allemaal zo simpel is. Misschien dat de paniekzaaier hier er erg blij van worden, en misschien dat het virus wel verdwijnt. Maar een week later lopen ze weer te klagen omdat ze geen brood of toiletpapier meer kunnen kopen in de supermarkt of dat hun favoriete snackbar failliet is gegaan. En dan heeft de overheid het weer gedaan hoor!
  woensdag 11 maart 2020 @ 17:08:12 #66
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191962359
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:07 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
WAAR IS OBESITAS
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 maart 2020 @ 17:08:14 #67
163650 Greys
pi_191962360
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:07 schreef Kyran het volgende:

[..]

Prima toch, kan in ieder geval geen kwaad (of je moet hele potten tegelijk naar binnen gooien :P).
Nee dat dan weer niet. :D
Wel meer dan de ADH.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191962364
Punt is wel dat obesitas in China amper een ding is, dus de gevolgen voor bijvoorbeeld het Westen en dan met name Amerika (40% te zwaar :') ) zullen nog moeten blijken...
blablablabla
  woensdag 11 maart 2020 @ 17:08:29 #69
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191962366
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:06 schreef Pumpalov het volgende:

[ afbeelding ]
waar, wanneer is die foto gemaakt?
pi_191962368
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:06 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Sowieso de doos even besproeien met flink wat chloor..
pi_191962382
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:08 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

WAAR IS OBESITAS
quote:

[..]

WAAR IS OBESITAS
Obesitas en hoge bloeddruk gaan redelijk samen. Al til ik er verder niet al te zwaar aan.
blablablabla
  woensdag 11 maart 2020 @ 17:09:45 #73
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_191962390
quote:
[..]

Dus geen verzetjes meer met de hunky pizza bezorger? :@
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  woensdag 11 maart 2020 @ 17:09:51 #74
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191962395
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:08 schreef THEFXR het volgende:

[..]

waar, wanneer is die foto gemaakt?
Afgelopen nacht hier in het noorden van Bulgarije.

Gebeurt dat alles niet in Nederland?
pi_191962405
Als ik zo kijk naar de besmettingen in Limburg en Brabant en dan in mijn achterhoofd houd dat volgens sommige berichten het virus slecht tegen alcohol kan, dan kan ik maar 1 ding concluderen:

Wat een laffe borrelaars daar in Brabant zeg! :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191962409
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar dan staat ie dichtbij genoeg om in je gezicht te ademen of hoesten. :+
Ligt er aan hoe groot de pizza is. Ik was laatst in Amerika, daar was de doos ongeveer een vierkante meter.
pi_191962423
quote:

[..]

WAAR IS OBESITAS
Obesitas kan leiden tot en beinvloed diabetes, hoge bloeddruk en chronische ademhalingsproblemen (respiratory disease). Dat lijkt me voldoende, niet?

Overigens hebben mensen met ademhalingsproblematiek (dus ook asthma, COPD) eveneens een verhoogd risico.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 11 maart 2020 @ 17:11:18 #78
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191962425
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:09 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Afgelopen nacht hier in het noorden van Bulgarije.

Gebeurt dat alles niet in Nederland?
ik vind dat Nederland een bananen republiek is geworden
pi_191962439
quote:
99s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:05 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Dit soort youtube experts kan beter in BNW ofzo

@:tjacka
Die Dr John is gewoon iemand die geen lulverhaaltjes vertelt ofzo hoor.

Het is nou niet zo dat de enige mensen die er verstand van hebben bij het RIVM werken. Of hier posten.
  woensdag 11 maart 2020 @ 17:12:43 #80
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191962452
Domino's _O_

quote:
Beste pizzaliefhebber,

De veiligheid van ons voedsel, onze medewerkers en klanten, staat op nummer 1. Voor uw veiligheid en die van onze bezorgers, biedt Domino’s u vanaf nu de mogelijkheid om uw pizza contactloos te laten bezorgen. Het werkt als volgt:

- Bestelt u op dominos.nl, kies voor de optie: ‘contactloos bezorgen’. Tijdens het bestelproces, kiest u voor het activeren van deze functie bij het invullen van uw klantgegevens (veld bij de bezorg-instructies). Zodra u kiest voor een contactloze bezorging, vervalt de mogelijkheid om contant aan de deur af te rekenen. U kunt op dominos.nl zonder transactiekosten betalen met iDEAL, creditcard, PayPal of een Domino’s giftcard.
- De bezorger belt bij u aan en legt uw bestelling voor de voordeur in de warmhoud tas.
- De bezorger neemt vervolgens twee meter afstand en wacht tot u de bestelling uit de tas heeft gehaald.
- Zodra de deur dicht is, wordt de tas meegenomen

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 11 maart 2020 @ 17:12:56 #81
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_191962456
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:12 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Die Dr John is gewoon iemand die geen lulverhaaltjes vertelt ofzo hoor.

Het is nou niet zo dat de enige mensen die er verstand van hebben bij het RIVM werken. Of hier posten.
Dat zeiden ze ook over cardioloog Jacco ^O^
pi_191962458
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:07 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Toch 140 mensen dood gegaan zònder onderliggende medische toestand.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191962462
quote:
19s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
Domino's _O_
[..]

:')
  woensdag 11 maart 2020 @ 17:13:35 #84
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191962469
quote:
12s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:10 schreef vosss het volgende:
Als ik zo kijk naar de besmettingen in Limburg en Brabant en dan in mijn achterhoofd houd dat volgens sommige berichten het virus slecht tegen alcohol kan, dan kan ik maar 1 ding concluderen:

Wat een laffe borrelaars daar in Brabant zeg! :+
Nouja, dit liep hier over straat (serieus)

woensdag 11 maart 2020 @ 17:14:08 #85
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_191962480
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:13 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die vrouw met belletjes vind ik bijzonderder.
  woensdag 11 maart 2020 @ 17:15:04 #86
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_191962502
Sowieso op zondag bereikbaar zijn!? Hebben leraren geen persoonlijk leven? Maar dat is weer een geheel andere discussie. Een van de weinige ouders die goed heeft gehandeld.

Ik had vandaag 3 hoestende kinderen in de klas en een ouder die aangeeft dat het kind maar extra keelsnoepjes moet nemen. Oké ik werk dan niet in Brabant, maar toch!
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_191962505
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

121 nieuw gevallen in NL toch?
Je hebt gelijk, ik had het getal 172 snel op een briefje geschreven (zonder een korte toelichting erbij).
Maar dat was de stijging in Italië van het aantal doden van 463 naar 631, je ziet dat behalve duidelijk schrijven het hoofdrekenen ook niet is wat het bij mij geweest is.
pi_191962512
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:13 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
lijkt wel carnaval met al die gekke pakkies :p
pi_191962513
quote:
15s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:13 schreef vosss het volgende:

[..]

Toch 140 mensen dood gegaan zònder onderliggende medische toestand.
Ouderdom staat er niet tussen, daar zal de meerderheid van die 140 toch wel onder vallen.
  woensdag 11 maart 2020 @ 17:15:50 #90
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191962518
zo, dat is wel een interessante grafiek
pi_191962529
quote:

[..]

...

...
Technische briefing van gister bekeken? ze zijn er mee bezig om meer inzicht te geven in de cijfers en niet enkel het totaal cijfer (aantal besmettingen) te geven, maar bijvoorbeeld ook het aantal afgenomen testen en het aantal herstelde personen.

Onduidelijk wanneer dit concreet vorm krijgt.

Zie o.a. vanaf 00:54 in de Technische briefing
  woensdag 11 maart 2020 @ 17:16:42 #92
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191962533
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:11 schreef Salina het volgende:

[..]

Obesitas kan leiden tot en beinvloed diabetes, hoge bloeddruk en chronische ademhalingsproblemen (respiratory disease). Dat lijkt me voldoende, niet?

Overigens hebben mensen met ademhalingsproblematiek (dus ook asthma, COPD) eveneens een verhoogd risico.
Lopen mensen met een longziekte meer risico op besmetting?
‘Afgelopen week verscheen er een artikel in het vooraanstaande tijdschrift New England Journal of Medicine. Uit onderzoek onder 1100 patiënten met het coronavirus in China bleek dat maar 1 procent COPD had. Dat is relatief gezien weinig.’

‘Van de mensen die besmet zijn met het coronavirus weten we tot nu toe dat ongeveer 50 procent geen onderliggende aandoening heeft en de andere helft wel. Van de mensen die al een ziekte hebben, hebben de meeste mensen hart- en vaatziekten. Het lijkt er – op basis van wetenschappelijk onderzoek dat nu beschikbaar is - op dat mensen met een longziekte niet méér risico lopen dan anderen om het virus te krijgen
https://www.longfonds.nl/(...)n-met-een-longziekte
  woensdag 11 maart 2020 @ 17:17:45 #93
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_191962552
quote:
Kan al die pseudo nieuws niet in een eigen bnw topic? Mensen laten zichzelf helemaal gek maken.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  woensdag 11 maart 2020 @ 17:18:45 #94
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191962573
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:17 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Kan al die pseudo nieuws niet in een eigen bnw topic? Mensen laten zichzelf helemaal gek maken.
Het enige wat Steve doet is gegevens verzamalen van betrouwbare bronnen en samenvoegen,hij doet nergens aan paniekzaaien, speculeren etc. Dus niets mis mee.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_191962574
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:12 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Dat zeiden ze ook over cardioloog Jacco ^O^

Neem je deze viroloog wel serieus?
  woensdag 11 maart 2020 @ 17:19:05 #96
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_191962579
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:16 schreef Markesh het volgende:

[..]

Lopen mensen met een longziekte meer risico op besmetting?
‘Afgelopen week verscheen er een artikel in het vooraanstaande tijdschrift New England Journal of Medicine. Uit onderzoek onder 1100 patiënten met het coronavirus in China bleek dat maar 1 procent COPD had. Dat is relatief gezien weinig.’

‘Van de mensen die besmet zijn met het coronavirus weten we tot nu toe dat ongeveer 50 procent geen onderliggende aandoening heeft en de andere helft wel. Van de mensen die al een ziekte hebben, hebben de meeste mensen hart- en vaatziekten. Het lijkt er – op basis van wetenschappelijk onderzoek dat nu beschikbaar is - op dat mensen met een longziekte niet méér risico lopen dan anderen om het virus te krijgen
https://www.longfonds.nl/(...)n-met-een-longziekte
Lol. De kans dat een longpatient het krijgt is klein (want er zijn er niet veel). Dat je grotere kans hebt op overlijden zeggen ze maar niet.
  woensdag 11 maart 2020 @ 17:19:52 #97
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_191962596
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:15 schreef THEFXR het volgende:
zo, dat is wel een interessante grafiek
[ afbeelding ]
Waarom, wat zegt het en waar komt het vandaan.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  woensdag 11 maart 2020 @ 17:24:25 #98
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191962679
quote:

[..]

Makes sense.

quote:
While patients who reported no comorbid conditions had a CFRof 1.4%, patients with comorbid conditions had much higher rates: 13.2% for those with cardiovascular disease, 9.2% for diabetes, 8.4% for hypertension, 8.0% for chronic respiratory disease, and 7.6% for cancer.
Zes maal hogere CFR dus (8.4/1.4), maar dat zal vooral zijn omdat die personen met hypertensie meestal ouder waren en vaker ook andere problemen hebben.
Betekent dus niet dat hoge bloeddruk zelf het risico met factor 6 doet stijgen.
are we infinite or am I alone
pi_191962681
quote:
Merkel: ’60 miljoen Duitsers krijgen coronavirus’

We hebben nog geen therapie of mogelijkheid tot inenting”, gaf Merkel ruiterlijk toe op een persconferentie, enkele weken na de uitbraak van het virus in Duitsland: „Zo’n zestig tot zeventig procent van de bevolking zal het virus krijgen.”
https://www.telegraaf.nl/(...)-krijgen-coronavirus

Gewoon eerlijk zijn, dat kan ook gewoon. Haar tip: vaker lachen
pi_191962683
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het enige wat Steve doet is gegevens verzamalen van betrouwbare bronnen en samenvoegen,hij doet nergens aan paniekzaaien, speculeren etc. Dus niets mis mee.
Precies. Net als die Dr John. Ze geven de feiten en dan hun visie op de feiten. Die John is een stuk rustiger en komt wat deskundiger over. Steve is een karikatuur van zichzelf.

Maar heeft helemaal niks met BNW te maken idd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')