quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
man man man lekker uit van 't weekend.
Ik zal tegen de dames zeggen dat ik niet beschikbaar ben om mee naar huis te gaan omdat ik niet zeker weet of ze corona hebben.![]()
Dat is wel een originele manier om de eer aan jezelf te houden inderdaad. Ik ga m onthouden.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:23 schreef Silverdigger2 het volgende:
man man man lekker uit van 't weekend.
Ik zal tegen de dames zeggen dat ik niet beschikbaar ben om mee naar huis te gaan omdat ik niet zeker weet of ze corona hebben.![]()
Gaat Jacco straks toch gelijk krijgen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:17 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:omroepbrabant twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 18:17:33Vier patiënten met coronavirus in ziekenhuis Bernhoven: twintig operaties voor komende week afgezegd https://t.co/mcX18iyB7O reageer retweet
![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
10% op IC is wel ziek veel zeg. Meeste andere landen lieten toch 5-6% zien? Komen dus per dag 70 IC patiënten bij daar.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:25 schreef Houtenbeen het volgende:
De cijfers uit Italië:
[ afbeelding ]
462 mensen op de IC
523 hersteld![]()
Evenstar
![]()
Hoezo?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:25 schreef KingRadler het volgende:
Waarom heb ik het gevoel dat het RIVM zo politiek correct is.![]()
Er sterven er ook elke dag een stuk of 45 . Daar ben je dan weer vanaf.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
10% op IC is wel ziek veel zeg. Meeste andere landen lieten toch 5-6% zien? Komen dus per dag 70 IC patiënten bij daar.![]()
Hij claimt het al (en terecht)quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:26 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Gaat Jacco straks toch gelijk krijgen.twitter:cardio_jacco twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 18:22:21Het had beperkt kunnen worden... @rivm @ggdhvb Er dienen een aantal mensen op te stappen. Dit weekend nog. https://t.co/ZQb1ef5Ijj reageer retweet
twitter:cardio_jacco twitterde op woensdag 26-02-2020 om 17:19:19There are a couple of independent sources telling me that there is a more then normal amount of pneumonia cases and flu-like illness in “Noord-Brabant”. Especially in the triangle Gemert-Veghel-Uden. Trying to figure out if there are testing #COVID19. No confirmed cases. Yet. reageer retweet
![]()
Sportscholen door het hele land nemen maatregelen om coronabesmettingen tegen te gaan. Branchevereniging NL Actief roept fitnesscentra op om bezoekers te weren die ziek zijn. Bij sportschoolketen Fit For Free worden voorlopig geen high-fives gegeven bij het behalen van sportprestaties.![]()
RIVM gaat steekproeven houden hier in Brabant.
Hoe moet ik me dat voorstellen. Worden dan willekeurige
mensen benaderd?
. Ik hoop stiekem dat ze mijn man en mij benaderen.
Wij hoesten al vanaf de dag na Carnaval en het wil maar niet minderen.
De andere verkoudheidsklachten zijn stukken minder geworden.
Door het aanhouden zijn we beiden licht bezorgd dat het toch best Corona zou kunnen zijn
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”![]()
Alleen nog al die spullen die worden aangeraaktquote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:28 schreef KingRadler het volgende:
Sportscholen door het hele land nemen maatregelen om coronabesmettingen tegen te gaan. Branchevereniging NL Actief roept fitnesscentra op om bezoekers te weren die ziek zijn. Bij sportschoolketen Fit For Free worden voorlopig geen high-fives gegeven bij het behalen van sportprestaties.![]()
Evenstar
![]()
Geen high-fivesquote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:28 schreef KingRadler het volgende:
Sportscholen door het hele land nemen maatregelen om coronabesmettingen tegen te gaan. Branchevereniging NL Actief roept fitnesscentra op om bezoekers te weren die ziek zijn. Bij sportschoolketen Fit For Free worden voorlopig geen high-fives gegeven bij het behalen van sportprestaties.Godver Nederland .......
Daar heb je niet van terug he CoronaVirus!
...nee dat gaat helpen in een sportschool, man man man.
China: We gooien een miljoenenstad in quarantaine, volledige isolatie, verneuken onze economie.
Nederland: Geen high-fives meer in sportscholen en niezen in je elleboog jongens! Komt goed.![]()
Dat van die highfives bij FFF is toch absoluut symboolpolitiek? Wellicht zelfs alleen marketing.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:28 schreef KingRadler het volgende:
Lees even voor de aardigheid de reacties op de fb pagina van Omroep Brabant.
Zo te zien is niemand van plan om zich te houden aan het verzoek.
https://m.facebook.com/st(...)6&id=191210474236128![]()
Oh nee, wat nu . . .quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:28 schreef KingRadler het volgende:
Bij sportschoolketen Fit For Free worden voorlopig geen high-fives gegeven bij het behalen van sportprestaties.![]()
Wel interessant te bedenken wat een pandemie als deze 100 jaar geleden had aangericht.
Omdat de gezondheidszorg toen weinig kon beginnen tegen een virus als deze was het aantal doden zeker vele malen hoger geweest. En daarnaast ook het aantal besmettingen want hygiëne was ook minder en er was geen desinfectie op grote schaal beschikbaar.
We kunnen het aan mensen.
Twee simpele regels die eigenlijk altijd al van toepassing zijn:
1:Was en desinfecteer je handen meer dan dat je normaal al deed.
2:En ben je aan het hoesten of niezen.. blijf uit de buurt van andere mensen.
(3) Kom je uit brabant? Sluit uzelf op in uw kot!"This is the first day of the rest of your life"![]()
Evenstar
![]()
Aan de andere kant, 100 jaar geleden was het niet binnen een paar weken tijd zo hard verspreid.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:31 schreef the_actraiser het volgende:
Wel interessant te bedenken wat een pandemie als deze 100 jaar geleden had aangericht.
Omdat de gezondheidszorg toen weinig kon beginnen tegen een virus als deze was het aantal doden zeker vele malen hoger geweest. En daarnaast ook het aantal besmettingen want hygiëne was ook minder en er was geen desinfectie op grote schaal beschikbaar.
(3) Kom je uit brabant? Sluit uzelf op in uw kot!![]()
Honderd jaar geleden werd een stuk minder gereisd. Dan was de verspreiding nooit zo snel over de wereld gegaan.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:31 schreef the_actraiser het volgende:
(3) Kom je uit brabant? Sluit uzelf op in uw kot!![]()
Ik zou me er ook alleen aan houden als ik echt goed ziek zou zijn ja.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:30 schreef Markesh het volgende:
https://m.facebook.com/st(...)6&id=191210474236128Zonder wrijving geen glans![]()
Evenstar
![]()
Ook daarom moeten ze dus grote evenementen sowieso aflasten. Koppig, arrogant en laconiek Nederland gaat zich er niet aan houden.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:30 schreef Markesh het volgende:
https://m.facebook.com/st(...)6&id=191210474236128![]()
Niet mee eens.. denk aan de pest in de middeleeuwen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:32 schreef Thieske het volgende:
[..]
Honderd jaar geleden werd een stuk minder gereisd. Dan was de verspreiding nooit zo snel over de wereld gegaan.
Het duurt een aantal weken langer maar zal zich toch snel genoeg verspreiden."This is the first day of the rest of your life"![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Ze was tot ruim twee weken geleden in Livigno en omgeving jaquote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:17 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
vermoed je Corona? Was ze in Italië om te langlaufen?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Italië is net als veel andere landen compleet overrompeld en zal alleen risicogevallen checken. Als je echt benieuwd bent naar het risico voor jezelf zou je naar Zuid-Korea moeten kijken. Met zo'n systematische testing geeft dat een beter beeld van de werkelijkheid.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:25 schreef Houtenbeen het volgende:
De cijfers uit Italië:
[ afbeelding ]
462 mensen op de IC
523 hersteld![]()
Rutte zegt dat we gewoon handjes mogen schudden totdat de deskundigen van het RIVM anders zeggen.“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”![]()
Evenstar
![]()
True en die getallen zijn gelukkig een stuk gunstiger. Sterftecijfers van rond de 0.5%.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:34 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Italië is net als veel andere landen compleet overrompeld en zal alleen risicogevallen checken. Als je echt benieuwd bent naar het risico voor jezelf zou je naar Zuid-Korea moeten kijken. Met zo'n systematische testing geeft dat een beter beeld van de werkelijkheid.![]()
Auto is volgepakt, gaan zo de provincie verlaten. Nog even kijken of we Limburg of Gelderland gaan besmetten.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:36 schreef Tailless het volgende:
RIVM zegt vermijd Brabant. Mooi meer hoef ik niet te lezen"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Eindelijk een officiële instantie die het zegtquote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:36 schreef Tailless het volgende:
RIVM zegt vermijd Brabant. Mooi meer hoef ik niet te lezenVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:36 schreef Tailless het volgende:
RIVM zegt vermijd Brabant. Mooi meer hoef ik niet te lezen
Waar staat dat??quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:36 schreef Tailless het volgende:
RIVM zegt vermijd Brabant. Mooi meer hoef ik niet te lezen![]()
Ik erger me hier echt enorm aan.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ook daarom moeten ze dus grote evenementen sowieso aflasten. Koppig, arrogant en laconiek Nederland gaat zich er niet aan houden.
Is dit typisch Brabants en is dat volk niet wijzer of zit ons hele land vol met dit soort lui die alleen zichzelf belangerijk vinden...pfff![]()
Klopt, zag je ook op de Diamond Princess. Bijna de helft van de geïnfecteerden had geen of asymptomatische symptomen. Die zullen niet naar voren komen bij een beleid zoals in NL.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
True en die getallen zijn gelukkig een stuk gunstiger. Sterftecijfers van rond de 0.5%.![]()
Dus je vergelijkt de pest 1 op 1 terwijl je geen flauw idee hebt of ze vergelijkbaar zijn?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:33 schreef the_actraiser het volgende:
[..]
Niet mee eens.. denk aan de pest in de middeleeuwen.
Het duurt een aantal weken langer maar zal zich toch snel genoeg verspreiden.![]()
Typisch Nederlands.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:38 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik erger me hier echt enorm aan.
Is dit typisch Brabants en is dat volk niet wijzer of zit ons hele land vol met dit soort lui die alleen zichzelf belangerijk vinden...pfff“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”![]()
Want geen directe vluchten op Brabant?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:30 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Buiten Brabant is de situatie beheersbaar.![]()
Ik zou mij er echt aan houden.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik zou me er ook alleen aan houden als ik echt goed ziek zou zijn ja.
Als ik maar iets zou hoesten zou ik binnen blijven.
Eigenlijk blijf ik nu al zoveel mogelijk thuis![]()
Het hele land. Ik herriner mij nog de kop bij dagblad van het noorden onder de sensatie van de 900 studenten: 'afgelasten skivakantie vind nederland niet nodig: wij blijven!'quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:38 schreef Markesh het volgende:
[..]
Is dit typisch Brabants en is dat volk niet wijzer of zit ons hele land vol met dit soort lui die alleen zichzelf belangerijk vinden...pfff![]()
Las van de week dat ze in Noorwegen of Zweden ook problemen hebben om mensen zich aan het quarantaine protocol te laten houden. Democratie.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:38 schreef Markesh het volgende:
[..]
Evenstar
![]()
Niet typisch Brabants denk ik.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:38 schreef Markesh het volgende:
[..]
Is dit typisch Brabants en is dat volk niet wijzer of zit ons hele land vol met dit soort lui die alleen zichzelf belangerijk vinden...pfff
Eerder vandaag zei ik ook al dat ik mij erg verbaas over hoe laconiek mensen hiermee omgaan. Zelfs hoog opgeleide mensen in de zorg zijn laconiek en ik hoor zo vaak "zal wel meevallen" of "het is een soort van griep".
Alleen daaraan kan je al zien dat berichtgeving en informatievoorzieningen keihard falen.
Ik blijf toch niet thuis met een "kuchje" ..... dus lekker voor de klas staan kinderen besmetten, kinderen die volgens nieuwe onderzoeken zonder klachten te krijgen anderen kunnen besmetten.
![]()
![]()
Eindhoven schiphol heeft directe vluchten? #CORONEDquote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:40 schreef riazop het volgende:
[..]
Want geen directe vluchten op Brabant?![]()
https://www.gelderlander.(...)E5UXIsq2Sl336F1Hkb3A
Een vrijwilliger in een zorgcentrum [in de Achterhoek heeft het ook.
Ook weer in Italië geweest. Is gelukkig niet op d'r werk geweest na haar vakantie.![]()
Die gasten testen alles wat los en vast zit.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:34 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Als je echt benieuwd bent naar het risico voor jezelf zou je naar Zuid-Korea moeten kijken. Met zo'n systematische testing geeft dat een beter beeld van de werkelijkheid.
Denk dat die over 2 weken hun luchthavens gaan dichthouden voor Europese landen![]()
Maar posters met "De gaten vallen in je longen" zullen ook niet goed vallen. Zelfs niet met alle voorbereidingen op de pakjes sigaretten.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:41 schreef Kyran het volgende:
[..]
Niet typisch Brabants denk ik.
Eerder vandaag zei ik ook al dat ik mij erg verbaas over hoe laconiek mensen hiermee omgaan. Zelfs hoog opgeleide mensen in de zorg zijn laconiek en ik hoor zo vaak "zal wel meevallen" of "het is een soort van griep".
Alleen daaraan kan je al zien dat berichtgeving en informatievoorzieningen keihard falen.
Ik blijf toch niet thuis met een "kuchje" ..... dus lekker voor de klas staan kinderen besmetten, kinderen die volgens nieuwe onderzoeken zonder klachten te krijgen anderen kunnen besmetten.
![]()
Het is natuurlijk wel verdacht dat Bernhoven al plaats aan het creëren is binnen hun ziekenhuis en dat het RIVM morgen begint met een steekproef in Noord-Brabant![]()
![]()
We kunnen nu overigens wel stellen dat RIVM voor Brabant in de volgende fase zit. Er zijn dus wel degelijk opschalingsmodellen![]()
Evenstar
![]()
Daarom wel en goed beeld van de daadwerkelijke gemiddelden/percentages wat mij betreft.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:41 schreef riazop het volgende:
[..]
Die gasten testen alles wat los en vast zit.
Denk dat die over 2 weken hun luchthavens gaan dichthouden voor Europese landen
Nieuwe Preppers kaart:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat is niet verdacht, dat is schromelijk laat. Dat soort acties had men weken terug al moeten doen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:42 schreef Jojoke het volgende:
Het is natuurlijk wel verdacht dat Bernhoven al plaats aan het creëren is binnen hun ziekenhuis en dat het RIVM morgen begint met een steekproef in Noord-Brabant![]()
Spannend.twitter:cardio_jacco twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 18:30:03Despite my earlier announcement about the 100 official cases. I will post new data in one hour. reageer retweet
![]()
Wel beter, want dan krijg je de echte cijfers.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:41 schreef riazop het volgende:
[..]
Die gasten testen alles wat los en vast zit.
Denk dat die over 2 weken hun luchthavens gaan dichthouden voor Europese landen![]()
Zijn zijn tweets nou als betrouwbaar gekwalificeerd?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:43 schreef _I het volgende:
Spannend.twitter:cardio_jacco twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 18:30:03Despite my earlier announcement about the 100 official cases. I will post new data in one hour. reageer retweet
![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Daarom wel en goed beeld van de daadwerkelijke gemiddelden/percentages wat mij betreft.
Nieuwe Preppers kaart:Onder de rivierenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Apart. Zelfs met de vakantiespreiding.![]()
Ik heb hem even niet zo goed gevolgd. In het begin kwamen allemaal ongefundeerde aantallen van zijn account. Waarom kunnen we hem nu wel serieus nemen?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:43 schreef _I het volgende:
![]()
Nemen mensen hem nog steeds serieus?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:43 schreef _I het volgende:
![]()
Dat niet, maar ze lijken wel te kloppen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:45 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Zijn zijn tweets nou als betrouwbaar gekwalificeerd?
Wat wel eng is, want in zijn vorige twee had hij al bijna 300 gevallen en zei hij dat de RIVM een week achterloopt met rapporteren.![]()
hoe kan hij dat weten dan?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:46 schreef _I het volgende:
[..]
Dat niet, maar ze lijken wel te kloppen.
Wat wel eng is, want in zijn vorige twee had hij al bijna 300 gevallen en zei hij dat de RIVM een week achterloopt met rapporteren.![]()
Maar elke gek kan dit roepen. En hij krijgt vanzelf gelijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:46 schreef _I het volgende:
[..]
Dat niet, maar ze lijken wel te kloppen.
De afgelopen week was de vakantie toch onder de rivieren?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:45 schreef _I het volgende:
[..]
Onder de rivieren
Hij noemde tilburg en brabant als start. Geloof wel dat hij echt in contact staat met diverse artsen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:45 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik heb hem even niet zo goed gevolgd. In het begin kwamen allemaal ongefundeerde aantallen van zijn account. Waarom kunnen we hem nu wel serieus nemen?
Maar ook hij mist een groot gedeelte van de informatie, denk ik. Geen idee verder, zou het ter kennisgeving aannemen.![]()
ja en nee,quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dus je vergelijkt de pest 1 op 1 terwijl je geen flauw idee hebt of ze vergelijkbaar zijn?
Het ging om een historisch perspectief van een zich over de wereld verspreidende ziekte."This is the first day of the rest of your life"![]()
De afgelopen week was de vakantie toch onder de rivieren?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:45 schreef _I het volgende:
[..]
Onder de rivieren
Apart. Zelfs met de vakantiespreiding.Volgens mij had hij het in het begin over tientallen gevallen in veghel / uden. Ohja en Limburg. Maar goed het maakt niet zo veel uitquote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:47 schreef _I het volgende:
[..]
Hij noemde tilburg en brabant als start. Geloof wel dat hij echt in contact staat met diverse artsen.
Maar ook hij mist een groot gedeelte van de informatie, denk ik. Geen idee verder, zou het ter kennisgeving aannemen.![]()
Ja, en een beetje realistisch vooruitkijken hoe dit zich zal ontwikkelen zonder maatregelen, en je bent een profeet.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Maar elke gek kan dit roepen. En hij krijgt vanzelf gelijk natuurlijk.![]()
Hij is arts en heeft contact met diverse artsen/ziekenhuizen. Maar ik weet niet meer dan wat ik hier gelezen heb. Heb de man nog niet ge-instector-gadgeted.quote:![]()
Klopt, dit gaf Rutte ook net aan bij Een Vandaag. Daarbij zei hij dat het nodig is om zo lang mogelijk in die eerste fase te blijven. Informatie losgeven over de volgende fase zou daar niet bij helpen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:43 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
We kunnen nu overigens wel stellen dat RIVM voor Brabant in de volgende fase zit. Er zijn dus wel degelijk opschalingsmodellen![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Daarom wel en goed beeld van de daadwerkelijke gemiddelden/percentages wat mij betreft.
Nieuwe Preppers kaart:Mag ik een linkje? Wil ff kijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Jacco kan met kruit schieten nu per dag de besmettingen omhoog schieten
Trouwens fijn kaartje in de OP, was daar al een tijdje naar opzoek
"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Eens. Dit is de gek die er het dichtste bij zat.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Maar elke gek kan dit roepen. En hij krijgt vanzelf gelijk natuurlijk.![]()
Geen idee, woon in Noord-Holland en heb geen kinderen. Dat soort dingen ontgaan me.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
De afgelopen week was de vakantie toch onder de rivieren?
[..]
Volgens mij had hij het in het begin over tientallen gevallen in veghel / uden. Ohja en Limburg. Maar goed het maakt niet zo veel uit
Hij had het over tientallen verdachte gevallen en een potentiele brandhaard.![]()
Hoe gaan ze die steekproef uitvoeren dan?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:42 schreef Jojoke het volgende:
Het is natuurlijk wel verdacht dat Bernhoven al plaats aan het creëren is binnen hun ziekenhuis en dat het RIVM morgen begint met een steekproef in Noord-Brabant
Bij mensen aanbellen en monsters afnemen of hoe?![]()
Eredivisie maar tijdelijk stil leggen, teveel clubs uit Brabant doen er aan mee
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Evenstar
![]()
Vraag me inderdaad af wat ze met steekproef bedoelen. Gewoon willekeurige mensen testen?![]()
twitter:NHNieuws twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 18:53:24Twee patiënten met coronavirus in Zaanstreek-Waterland https://t.co/K2vGRTt8Aa https://t.co/z9gXMPZsxr reageer retweet
![]()
Zondag gaan we lekker naar de Kuipquote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:54 schreef TLC het volgende:
Eredivisie maar tijdelijk stil leggen, teveel clubs uit Brabant doen er aan mee![]()
![]()
![]()
Die lui daar houden het erg netjes bijquote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
https://forum.preppers.nl(...)en/page/63/#comments![]()
![]()
Die in Knokke is voor mij het dichtstbijzijnde geval.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:51 schreef zipcon het volgende:
De huidige verspreiding in België (via HLN)
[ afbeelding ]“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”![]()
Alleen worden ze hier door de "Het is maar een griepje"-roepers geridiculiseerd.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die lui daar houden het erg netjes bij![]()
Alle bruggen afsluiten dus.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:45 schreef _I het volgende:
[..]
Onder de rivieren
Tja dat is de stijl van Rutte, stilhouden. Ben het daar persoonlijk niet mee eens maar soit.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:48 schreef ulghh het volgende:
[..]
Klopt, dit gaf Rutte ook net aan bij Een Vandaag. Daarbij zei hij dat het nodig is om zo lang mogelijk in die eerste fase te blijven. Informatie losgeven over de volgende fase zou daar niet bij helpen.![]()
Betrouwbare informatie over risico's is wel handig voor een prepper. Preppen is gewoon risico's vermijden en zolang mogelijk in control blijven.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die lui daar houden het erg netjes bij“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”![]()
Zo. Mooi kaartje houden ze daar bij.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
https://forum.preppers.nl(...)en/page/63/#comments"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
In Knokke zijn er 4.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:55 schreef PirE het volgende:
[..]
Die in Knokke is voor mij het dichtstbijzijnde geval.Kijkt mee.![]()
quote:Het is al te laat. Rottumeroog!?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:54 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:NHNieuws twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 18:53:24Twee patiënten met coronavirus in Zaanstreek-Waterland https://t.co/K2vGRTt8Aa https://t.co/z9gXMPZsxr reageer retweet
![]()
Waarschijnlijk alweer een stuk beter, als hij/zij zich al ziek heeft gevoeld. Geen idee dat 'ie patient zero überhaupt is.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:58 schreef Momo het volgende:
Hoe zou patient zero die waarschijnlijk van China naar Italie ging zich voelen?Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
Ik hou er ook niet van.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Tja dat is de stijl van Rutte, stilhouden. Ben het daar persoonlijk niet mee eens maar soit.
Maar zo werkt zijn kabinet met alles. Ministers houden alles stil totdat het echt niet kan en dan komt de knieval met excuses.“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”![]()
"Met de kennis van nu..."quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:03 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik hou er ook niet van.
Maar zo werkt zijn kabinet met alles. Ministers houden alles stil totdat het echt niet kan en dan komt de knieval met excuses.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Patiënt zero is toch niet te traceren. Laat staan diegene die patiënt zero geïnfecteerd heeft.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:01 schreef Jane het volgende:
[..]
Waarschijnlijk alweer een stuk beter, als hij/zij zich al ziek heeft gevoeld. Geen idee dat 'ie patient zero überhaupt is.
Ook een vreemde benaming trouwens. Patiënt zero is diegene die in China de eerste was.![]()
En vervolgens verdwijnen toevallig allerlei soorten belastbaar bewijs.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:03 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik hou er ook niet van.
Maar zo werkt zijn kabinet met alles. Ministers houden alles stil totdat het echt niet kan en dan komt de knieval met excuses.
(Gaat in dit geval wel lastiger, maar ze vinden vast wel een zondebok.)![]()
Precies. Door die tactiek zit hij al die jaren in het zadel dus weinig kans dat dit op korte termijn wordt aangepast.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:03 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik hou er ook niet van.
Maar zo werkt zijn kabinet met alles. Ministers houden alles stil totdat het echt niet kan en dan komt de knieval met excuses.![]()
Ik word wel helemaal zenuwachtig van dat mensquote:
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Tijd om de westerscheldetunnel te blokkeren. Zeeuws-Vlaanderen geven we op maar daar geeft niemand om.quote:“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”![]()
Zit nu op minuut 2. die kerel vliegt er gelijk goed in.quote:
"In mijn land verwacht ik dat 60-80% dit virus zal krijgen, en dat zal in jouw land niet anders zijn. Voor jou hoop ik dat je de milde versie krijgt"![]()
Nog zo'n ophitser voor de views. Kwalijke zaak als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:07 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zit nu op minuut 2. die kerel vliegt er gelijk goed in.
"In mijn land verwacht ik dat 60-80% dit virus zal krijgen, en dat zal in jouw land niet anders zijn. Voor jou hoop ik dat je de milde versie krijgt"![]()
Dat falen begon daar echt met carnaval. Door niet te zeggen waar die man is geweest kan iedereen het daar hebben zonder het te weten. Mijzelf en 3 vrienden kuchen ons sinds carnavalszaterdag al achterover.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:42 schreef Jojoke het volgende:
Het is natuurlijk wel verdacht dat Bernhoven al plaats aan het creëren is binnen hun ziekenhuis en dat het RIVM morgen begint met een steekproef in Noord-Brabant1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Die roken allemaal en vreten veel te vette pizza, en zijn oud...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:10 schreef Noordzijde het volgende:
Wtf zijn ze in Italië aan het doen dan daar zoveel doden vallen?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2020 19:12:13 ]![]()
In Italië zijn de pizza's heul niet vet.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Die roken allemaal en vreten veel te vette pizza, en zijn oud...
Ze verkopen daar geen Domino's.Je raekt an de dinge geweun.![]()
Let op dit ga je met verpleeghuizen ook krijgen. Overigens apart. Mijn reuinie van vandaag is door de uni naar 25 juni verplaatst.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:26 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Gaat Jacco straks toch gelijk krijgen.
Lijkt mij niet echt een verbetering.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Ik heb nieuws.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:08 schreef riazop het volgende:
Italie op 200 doden nu
Wat voor medicijnen geven die daar op de ic?
Er is geen medicijn.
Daar gaat je berekening.![]()
Waarschijnlijk al veel meer mensen besmet dan officieel getest.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:10 schreef Noordzijde het volgende:
Wtf zijn ze in Italië aan het doen dan daar zoveel doden vallen?
Topje van de ijsberg belandt in het ziekenhuis.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Italië loopt gewoon anderhalve week voor op de rest van Europa.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:10 schreef Noordzijde het volgende:
Wtf zijn ze in Italië aan het doen dan daar zoveel doden vallen?![]()
Lekker nieuws nu ik vandaag in het mooie Brabant op bezoek ben
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list![]()
Vrijwillig?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Lekker nieuws nu ik vandaag in het mooie Brabant op bezoek ben
And what rough beast, its hour come round at last,
Ik ga er zelfs naartoe verhuizen eind dit jaar.quote:The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list![]()
Zo zie je maar, er bestaan de vreemdste mensen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik ga er zelfs naartoe verhuizen eind dit jaar.And what rough beast, its hour come round at last,
twitter:bopanc twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 19:19:35On a brighter note, the head of Bulgaria's disease control agency has been reported as saying that "regular drinkers of hard liquor" are better-protected from contracting #coronavirus because the bug is sensitive to alcohol #Balkans #raki(j)a https://t.co/HWhieR6Vjb reageer retweet
![]()
![]()
![]()
welkom, gezellig!!quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Lekker nieuws nu ik vandaag in het mooie Brabant op bezoek ben![]()
Carnavals sjalen weer om en die lockdown vliegt voorbij
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2020 19:24:06 ]![]()
Mwah. Eerste keer dat ie dit zegt, hoor. Hij roept wel al weken dat overheden wat actiever zouden moeten zijn in het optreden tegen het virus en proactiever moeten handelen. Hij plaatst dagelijks updates hierover. Hij maakt ook meer algemene video's over infectieziekten, trouwens.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Nog zo'n ophitser voor de views. Kwalijke zaak als je het mij vraagt.![]()
https://www.rivm.nl/coron(...)e-voor-professionalsquote:Informatie over coronavirus (COVID-19) voor professionals
CONCEPT gezamenlijk advies NVZ en RIVM inzet zorgprofessionals ziekenhuizen tijdens uitbraak van nieuwe coronavirus (COVID-19)
Definitieve versie in afwachting van spoedoverleg op 6 maart 2020.
Hieronder volgt de conceptversie van het gezamenlijke advies van NVZ Nederlandse vereniging van ziekenhuizen en RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu over de wijze waarop het ziekenhuis het beste kan omgaan met de inzet van zorgprofessionals die:
recent in één van de risicogebieden (zoals bijv. Noord-Italië) met circulatie van het nieuwe coronavirus zijn geweest;
in het ziekenhuis mogelijk in (onbeschermd) contact zijn geweest met een patiënt die besmet bleek met het nieuwe coronavirus.
Toelichting
Vanuit verschillende ziekenhuizen komen vragen hoe zij moeten omgaan met de inzet van zorgprofessionals die ofwel recent in één van de risicogebieden (bijv. delen van Noord-Italië) zijn geweest, ofwel in het ziekenhuis mogelijk in onbeschermd contact zijn geweest met een patiënt die achteraf besmet bleek met het nieuwe coronavirus.
Kunnen zij voor de patiëntenzorg worden ingezet of moeten zij twee weken thuis blijven? Welke maatregelen mogen van ziekenhuizen worden verwacht om zorgvuldig om te gaan met medewerkers bij wie de vooraf kans dat zij besmet zijn geraakt met het nieuwe coronavirus groter is dan anderen?
Het RIVM adviseert hiervoor de onderstaande lijn.
Voor ziekenhuismedewerkers die:
In een risicogebied geweest zijn of;
In het ziekenhuis in onbeschermd contact geweest zijn met een patiënt met coronavirusinfectie.
Uitgangspunt:
1.1. kritische zorgmedewerkers (IC intensive care afdeling, SEH Spoedeisende Hulp , hartbewaking, aangewezen verpleegafdelingen met boxen, ed) voor wie vervanging moeizaam te regelen is dienen zo snel mogelijk aan het werk te kunnen cq te blijven.
1.2. Vanuit oogpunt van schaarste van reagentia is (te) ongericht testen van personeel ongewenst.
Ergo:
Zonder verkoudheidsklachten of klachten van een luchtweginfectie kunnen deze medewerkers gewoon aan het werk. Zij dienen hun gezondheidssituatie gedurende twee weken nauwgezet te controleren (klachten, koorts). Het is aan te raden dat deze medewerkers niet ingezet worden op afdelingen met extra kwetsbare patiënten zoals bijv. transplantatie afdelingen of afdelingen met veel afweergestoorde patiënten. In dergelijke situaties moet men nagaan of deze medewerkers gedurende twee weken elders in het ziekenhuis ingezet kunnen, bijv. op reguliere verpleegafdelingen, traumatologie, ed.
Nota Bene: Het heeft geen zin om zorgprofessionals die geen klachten hebben, te testen op het coronavirus.
Als deze medewerkers ook maar de geringste verkoudheidsklachten of klachten van een luchtweginfectie krijgen, moeten zij thuisblijven en direct contact opnemen met de bedrijfsarts. Vanaf dit moment moeten zij de sociale omgang met anderen beperken, liefst geen enkel nieuw contact buiten het huishouden aangaan, en absoluut groepen zoals bijv. het bezoeken van feestjes, vermijden.
De bedrijfsarts moet vaststellen (desgewenst in overleg met ziekenhuis-responseteam) of betrokkene behoort tot de groep kritische zorgmedewerkers. Indien dat het geval is, wordt na tenminste twee dagen klachten, een coronavirus test uitgevoerd*). Indien negatief dan kan betrokkene aan het werk. De bedrijfsarts vervolgt het ziektebeeld en besluit zo nodig anders over de werkinzet.
Behoort betrokkene niet tot de groep kritische zorgmedewerkers, dan blijft hij/zij thuis tot één dag nadat de klachten voorbij zijn. De bedrijfsarts vervolgt het ziektebeeld en besluit zo nodig anders over de werkinzet.
Bij elke progressie van de klachten van bovenstaande betrokkenen (kritische of niet-kritische zorgmedewerkers) in de eerste twee weken na terugkomst cq blootstelling, tot hoesten, koorts en/of benauwdheid, moet betrokkene direct telefonisch contact opnemen met de huisarts om te beoordelen of een bemonstering ten behoeve van een test op het nieuwe coronavirus geïndiceerd is. Tevens wordt de bedrijfsarts verwittigd van de verandering in gezondheidssituatie.
De risicogebieden in Europa en daarbuiten zijn:
China (inclusief Hong Kong en Macau)
Singapore
Zuid-Korea
Iran
de Noord-Italiaanse provincies Aosta-vallei, Piëmont, Lombardije, Trentino-Zuid-Tirol, Friuli-Julisch-Venetië, Veneto, Emilia-Romagna en Ligurië.
Kijk voor de meest actuele update op deze website.
*Afhankelijk van de situatie kunnen ziekenhuizen kiezen voor een afwijkend beleid, bijv. wanneer de capaciteit van de lokale zorg te zeer onder druk komt door personen met milde klachten direct naar huis te sturen. Indien zorgmedewerkers luchtwegklachten krijgen zonder koorts, benauwdheid of algemeen ziekzijn kan ervoor gekozen worden de betrokkene door te laten werken en te testen op infectie door het nieuwe coronavirus. Het beleid wordt daarna vorm gegeven conform bovenstaande.
Deze zin springt er wel uit:
Vanuit oogpunt van schaarste van reagentia is (te) ongericht testen van personeel ongewenst.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Dit is juist helemaal geen sensatiekanaal.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Nog zo'n ophitser voor de views. Kwalijke zaak als je het mij vraagt."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
RIVM adviseert iedereen in Brabant met milde klachten: blijf thuis
Buiten Brabant is de situatie beheersbaar, benadrukt het RIVM.
Ja want Nederland is zoooooooo groot dat het echt uitmaakt waar je woont![]()
/spuit11 gok ikYou're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Ik zou Egypte inmiddels ook op de lijst met risicogebieden zetten. Volgens de officiële cijfers zijn daar weinig gevallen, maar met name in de VS hebben heel wat gevallen de ziekte opgelopen in Egypte.![]()
twitter:cardio_jacco twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 19:30:50The new numbers of the accumulated suspicious (unconfirmed) corona cases in The Netherlands:Friesland: 11Groningen: 12Drenthe: 26Overijssel: 45Flevoland: 28Gelderland 55Utrecht: 62Noord-Brabant: 231Limburg: 37Zeeland: 2Zuid-Holland: 36Noord-Holland: 42 reageer retweet
![]()
Religie maakt meer kapot dan je lief istwitter:lookner twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 19:03:26The rabbi at the temple in New Rochelle, NY attended by the lawyer connected to many NY coronavirus cases has tested positive for the virushttps://t.co/Xu1NUiFB5D reageer retweet
![]()
heywoodu
![]()
Waar is die rechter in Flevoland? Biddinghuizen?quote:Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
twitter:omroepbrabant twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 19:32:37RIVM gaat ziekenhuispersoneel met gezondheidsklachten extra testen op coronavirus https://t.co/8mEwpZlAcz reageer retweet
![]()
Ok, en wat kunnen we met deze ongefundeerde cijfers? Is het überhaupt wel zeker dat degene achter dit account ook degene is die achter het originele cardio-jacco-account zat?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:32 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:cardio_jacco twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 19:30:50The new numbers of the accumulated suspicious (unconfirmed) corona cases in The Netherlands:Friesland: 11Groningen: 12Drenthe: 26Overijssel: 45Flevoland: 28Gelderland 55Utrecht: 62Noord-Brabant: 231Limburg: 37Zeeland: 2Zuid-Holland: 36Noord-Holland: 42 reageer retweet
![]()
Geen zorgen, het virus verdwijnt vanzelf weer.![]()
Book "End Of Days"[Predictions & Prophecies about the end of the world] written by American author Sylvia Browne.![]()
Zeewoldequote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waar is die rechter in Flevoland? Biddinghuizen?![]()
Ik doe niet mee. Ben gek op Carnaval, maar ben nog niet uitgerust van die 3 dagen, vorige weekquote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Carnavals sjalen weer om en die lockdown vliegt voorbij
Zeewoldequote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waar is die rechter in Flevoland? Biddinghuizen?![]()
heywoodu
![]()
Ah, natuurlijkquote:
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
In België zijn er allerlei beurzen afgelast in het grote Brussels Expo (IT beurs, machines voor carwash en autogarages, ...), maar de grote klepper is een beurs waar 70.000 mensen normaal voor naar het Brusselse afzakken:https://www.madeinasia.be/nl/twitter:StraussMarine twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 18:09:17Due to the global consequences of #coronavirus, Brussels "Made in Asia" fair is postponed to September. Almost all of the Asian guests can no longer travel and many exhibitors face logistical problems for imported products #Belgium https://t.co/nUBRo7VBmX reageer retweet
quote:BELANGRIJKE COMMUNICATIE VAN DE MADE IN ASIA-ORGANISATIE:
Zo’n 70.000 fans van manga, anime en videogames maakten zich klaar – letterlijk (in cosplay) en figuurlijk – om deel te nemen aan het Aziatische popcultuurfestival Made in Asia.
Omwille van de wereldwijde impact van COVID-19 kunnen nagenoeg alle Aziatische gasten het evenement niet meer bezoeken door maatregelen van hun respectievelijke overheden. Daarenboven kunnen veel exposanten geen noodzakelijke producten meer importeren uit regio’s die getroffen zijn en ondervinden ze logistieke problemen.
Door de groeiende problemen van de laatste dagen is het voor ons te moeilijk geworden om een
kwaliteitsvol evenement te garanderen met alle voorziene activiteiten. Dus, omwille van verschillende redenen moeten we u helaas meedelen dat de editie van 13-14-15 maart uitgesteld
wordt naar 4-5-6 september, in Brussels Expo. Het is net omdat we al onze bezoekers de unieke ervaring willen bieden die ze verdienen, dat we besloten hebben om Made in Asia uit te stellen.
De algemene opzet van het evenement én de locatie (Brussels Expo) blijven behouden, alsook de kwaliteit die de fans van ons gewend zijn. De fans van Made in Asia hoeven hun cosplay dus nog niet te ver weg te leggen.
De tickets blijven geldig voor de volgende editie van Made in Asia, op 4, 5 en 6 september 2020. Tickethouders die vragen voor een terugbetaling, worden terugbetaald.Alle gasten, partners en
standhouders worden in de komende dagen persoonlijk gecontacteerd met een nieuw voorstel.
Wij willen ook graag Stad Brussel en Brussels Expo bedanken voor hun flexibiliteit bij het bepalen van nieuwe data.![]()
Epicentre Maaskantje (dat ligt daarin)twitter:cardio_jacco twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 19:30:50Epicentre Noord-Brabant: 🔼 Gemert-Uden-VeghelEpicentre Utrecht: 🔼 Houten-Soest-Utrecht (city) reageer retweet
![]()
![]()
Hoor net dat het rivm steekproeven wil nemen. Op het rtl nieuws.
Je mag niet eens met je hoestje naar je huisarts toe.
Hoe dan?![]()
![]()
Het gaat niet alleen om aantallen. Maar ook of de oorsprong aan te duiden valt: bezoek Italië of ander besmet gebied is een duidelijke oorsprong. Dat is nog fase 1. Dan kun je terug herleiden.quote:
Op moment dat die oorsprong er niet meer is, en er haarden ontstaan zonder duidelijke oorzaak, gaat men naar Fase 2.
Dat is kennelijk in N-Brabant het geval.
Voorspelt niet veel goeds.. dit is het Italië scenario.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
‘Made in Asia’ is juist toepasselijk als we het over Corona hebben...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:35 schreef zipcon het volgende:
In België zijn er allerlei beurzen afgelast in het grote Brussels Expo (IT beurs, machines voor carwash en autogarages, ...), maar de grote klepper is een beurs waar 70.000 mensen normaal voor naar het Brusselse afzakken:https://www.madeinasia.be/nl/twitter:StraussMarine twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 18:09:17Due to the global consequences of #coronavirus, Brussels "Made in Asia" fair is postponed to September. Almost all of the Asian guests can no longer travel and many exhibitors face logistical problems for imported products #Belgium https://t.co/nUBRo7VBmX reageer retweet
[..]![]()
597... Tel ik dat nou goed?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:32 schreef Houtenbeen het volgende:
![]()
Precies!quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit is juist helemaal geen sensatiekanaal.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Zelfde probleem als België dus...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:29 schreef Felixa het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/coron(...)e-voor-professionals
Deze zin springt er wel uit:
Vanuit oogpunt van schaarste van reagentia is (te) ongericht testen van personeel ongewenst.are we infinite or am I alone![]()
15 tot 20% belandt in het ziekenhuis. Dat noem ik geen topje van de ijsberg.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarschijnlijk al veel meer mensen besmet dan officieel getest.
Topje van de ijsberg belandt in het ziekenhuis.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
We weten niet eens of er überhaupt een betrouwbare bron (of arts) achter de tweets zit.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:33 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Ok, en wat kunnen we met deze ongefundeerde cijfers? Is het überhaupt wel zeker dat degene achter dit account ook degene is die achter het originele cardio-jacco-account zat?
Maar hij lijkt toch wel inside info te hebben![]()
Dan snap ik het rivm wel. 231 in noord brabant. De fuckquote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:32 schreef Houtenbeen het volgende:
![]()
Flinke top danquote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:37 schreef vosss het volgende:
[..]
15 tot 20% belandt in het ziekenhuis. Dat noem ik geen topje van de ijsberg.maar ik vermoed dus dat er daar al een stuk meer mensen besmet zijn dan officieel gemeten.
Een Nederlandse cardioloog die oa in Berlijn werkt.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
We weten niet eens of er überhaupt een betrouwbare bron (of arts) achter de tweets zit.
Maar hij lijkt toch wel inside info te hebbenPerhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
128 gevallen zijn er nu een stuk of 7 in het ziekenhuis. Niet de nieuwe meegerekend na rivm plublicatiequote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:37 schreef vosss het volgende:
[..]
15 tot 20% belandt in het ziekenhuis. Dat noem ik geen topje van de ijsberg.![]()
Yep.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zelfde probleem als België dus...
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Brabant heeft een ophokplicht voor zieke Brabanders. Over 9 maanden nieuwe Brabanders is dit wel een goed idee.![]()
Maaskantje ligt niet in die driehoek. Hoort bij Den Dungen, vlakbij Den Boschquote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:35 schreef Momo het volgende:
Epicentre Maaskantje (dat ligt daarin)twitter:cardio_jacco twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 19:30:50Epicentre Noord-Brabant: 🔼 Gemert-Uden-VeghelEpicentre Utrecht: 🔼 Houten-Soest-Utrecht (city) reageer retweet
"Vermijd Brabant"
President Macron: "bezoek ouderen even niet"
leuke headlines wel zoYou're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Naar dat advies in Brabant gaan mensen alleen niet luisteren. ‘Ach het is maar een hoestje, heb ik altijd’. Is het in 99% van de gevallen ook, maar toch. Blijf dan lekker thuis. Maar dat willen mensen niet, want leven moet wel doorgaan. Commentaar geven naar instanties is makkelijk, maar je eigen deel doen gaat voor velen niet lukken hoor.![]()
231. Dat klapt er op. Ik begin te gokken dat wij maandag bericht gaan krijgen om verpleegafdelingen leeg te maken.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:32 schreef Houtenbeen het volgende:
Vorige al het verzoek gekregen of we geen hele afdelingen op onderdruk konden houden.
Ik gok op thuiswerken vanaf de week erop.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Evenstar
![]()
Daarom snap ik niet waarom ze niet nog één stapje verder gaan en grote evenementen aflasten. België doet het nu ook bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
Naar dat advies in Brabant gaan mensen alleen niet luisteren. ‘Ach het is maar een hoestje, heb ik altijd’. Is het in 99% van de gevallen ook, maar toch. Blijf dan lekker thuis. Maar dat willen mensen niet, want leven moet wel doorgaan. Commentaar geven naar instanties is makkelijk, maar je eigen deel doen gaat voor velen niet lukken hoor.![]()
Het is een paar uur bekend dat FvD gaat meeregeren in Noord-Brabant en direct moet de hele provincie in quarantaine.
#complot #deepstateMy friends all drive horses![]()
Tuurlijk is ook wel logisch, het is alleen raar dat ze dat ontkenden.quote:1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Nee hoor gewoon door laten gaan. Anders gaat ons land failliet.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Daarom snap ik niet waarom ze niet nog één stapje verder gaan en grote evenementen aflasten. België doet het nu ook bijvoorbeeld.![]()
Zou financieel aspect meespelen? Ivm compensatie? Als organisaties dat nu zelf moeten doen dan zijn zij er voor de compensatie naar deelnemers.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Daarom snap ik niet waarom ze niet nog één stapje verder gaan en grote evenementen aflasten. België doet het nu ook bijvoorbeeld.![]()
Paniekzaaier, het is maar een griepjequote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:42 schreef KennyPowers het volgende:
"Vermijd Brabant"
President Macron: "bezoek ouderen even niet"
leuke headlines wel zo![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:46 schreef PippenScottie het volgende:
Het is een paar uur bekend dat FvD gaat meeregeren in Noord-Brabant en direct moet de hele provincie in quarantaine.
#complot #deepstate
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Evenstar
![]()
Ja, stel je voor dat NAC - Roda niet doorgaat dit weekend, of een dance festival. WAT ERRUUUG.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:48 schreef quirina het volgende:
[..]
Nee hoor gewoon door laten gaan. Anders gaat ons land failliet.
@NedKelly Dat zal waarschijnlijk wel en rol spelen, vrees ik. Zeker weten doet niemand het, behalve diegenen die de beslissingen nemen.![]()
Ze hadden vóór Carnaval duidelijk moeten zijn. Ik had ook niet door dat het zo ernstig kon worden en ben gewoon gegaanquote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Tuurlijk is ook wel logisch, het is alleen raar dat ze dat ontkenden.. Met de wetenschap van nu, zou ik thuis gebleven zijn.
Dat gaat niet door onze "zuinigheid"quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Daarom snap ik niet waarom ze niet nog één stapje verder gaan en grote evenementen aflasten.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Over festivals gesproken... Das Coen und Sander Fest van 538 is vanavond in de Jaarbeurs in Utrecht. Lekker veel mensen bij elkaar daar.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:49 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat NAC - Roda niet doorgaat dit weekend, of een dance festival. WAT ERRUUUG.
@:NedKelly Dat zal waarschijnlijk wel en rol spelen, vrees ik. Zeker weten doet niemand het, behalve diegenen die de beslissingen nemen.![]()
![]()
Ja idd maar kan zijn dat er een zooi toch klachten had en gewoon is gaan feesten want die dachten, no fucks givenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Tuurlijk is ook wel logisch, het is alleen raar dat ze dat ontkenden.![]()
Evenstar
![]()
Nou, dan kan ik volgende week ook vrij nemen denk ikquote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:50 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Over festivals gesproken... Das Coen und Sander Fest van 538 is vanavond in de Jaarbeurs in Utrecht. Lekker veel mensen bij elkaar daar.Utrecht in quarantaine.
![]()
Ja natuurlijk, het RIVM had ook zoiets van joh... doe lekker, wat kan er nou mis gaanquote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:51 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ja idd maar kan zijn dat er een zooi toch klachten had en gewoon is gaan feesten want die dachten, no fucks given
Sowieso, tijdens de vakantieperiode komt dit gewoon niet zo uit
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2020 19:52:06 ]![]()
Financieel speelt zeker mee.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:48 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Zou financieel aspect meespelen? Ivm compensatie? Als organisaties dat nu zelf moeten doen dan zijn zij er voor de compensatie naar deelnemers.
Maar er is geen verzekering hiervoor. Dus of een organisatie zelf het evenement aflast of de overheid dwingt het op, in beide gevallen kost het de organisatie evenveel geld.
Veel evenementen hebben op dit moment al enorm veel geld geïnvesteerd. Dit is de doodsteek voor veel organisaties![]()
Zodra wij azijnzeikers klaar zijn met vuurwerk verbieden gaan we carnaval aanpakkenYou're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Die beredenering van, geen klachten niet besmettelijk klopt ook nog steeds alleen waren er hier dus al een paar ziek en zijn gaan carnavalenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:51 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, het RIVM had ook zoiets van joh... doe lekker, wat kan er nou mis gaan
Sowieso, tijdens de vakantieperiode komt dit gewoon niet zo uit![]()
Is Brabant in quarantaine ja?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:46 schreef PippenScottie het volgende:
#complot #deepstateGroot fan van User Wotte![]()
Het model zei toch echt dat er geen probleem wasquote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:53 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Die beredenering van, geen klachten niet besmettelijk klopt ook nog steeds alleen waren er hier dus al een paar ziek en zijn gaan carnavalen![]()
Evenstar
![]()
Toch jammer dat het een rol speelt (waarschijnlijk).quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Financieel speelt zeker mee.
Maar er is geen verzekering hiervoor. Dus of een organisatie zelf het evenement aflast of de overheid dwingt het op, in beide gevallen kost het de organisatie evenveel geld.
Je roept een hele provincie op om aub. binnen te blijven als ze ook maar iets van klachten hebben. Op Twitter en Facebook zie je meteen "opstand" en 75% (schatting) roept dat ze het nooit gaan doen. Als je dan serieus bent als overheid zorg je dat er sowieso geen grote evenementen zijn waar ze naar toe zouden kunnen gaan.![]()
En daarbij, Carnaval vier je doorgaans in kleine griepjes...
ik bedoel
groepjes
hihaho
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2020 19:55:56 ]![]()
Ik heb overigens geen carnaval gevierd en kom niet veel met mensen in aanraking, enkel bij het GGZ, op het werk paar collega's en de supermarkt..
Werk volgt overigens richtlijnen van het RIVM dus gok dat ik maandag niet welkom ben op kantoor, nu werk ik voornamelijk buiten dus dat scheelt..
Zou het overigens wel bijzonder vinden als het wel Corona is..![]()
Dat zie je op Nu.nl al. Mensen gaan dit echt niet doen. Vinden het maar onzin.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
Carnaval verbieden zou voor een aantal horeca-ondernemingen ook de doodsteek geweest. Ik hoor wel eens dat een groot deel van de jaaromzet uit de Carnaval komtquote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Financieel speelt zeker mee.
Veel evenementen hebben op dit moment al enorm veel geld geïnvesteerd. Dit is de doodsteek voor veel organisaties“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Idd alleen hebben ze niet gedacht dat er dus al zieken waren die dus zijn gaan feesten. Heel brabant in quarantaine bittequote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:54 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Het model zei toch echt dat er geen probleem was![]()
twitter:euronews twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 19:54:16BREAKING: France to close schools amid #COVID19 outbreak. https://t.co/cjZJmWZIfz reageer retweet
![]()
Pak die gasten bij het RIVM heel hard aan alstublieftquote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:56 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Idd alleen hebben ze niet gedacht dat er dus al zieken waren die dus zijn gaan feesten. Heel brabant in quarantaine bitte![]()
Ik vraag me af wanneer we binnen school gaan kijken naar de verschillende mogelijkheden om vanuit thuis les te geven aan klassen.
Met name voor de examenjaren lijkt me dat wel handig. Misschien maandag even in de wandelgangen droppen.![]()
Ja het is echt bizar.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:56 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Carnaval verbieden zou voor een aantal horeca-ondernemingen ook de doodsteek geweest. Ik hoor wel eens dat een groot deel van de jaaromzet uit de Carnaval komt
In Oeteldonk halen veel kroegen met carnaval en nog 1 druk weekend al voldoende geld binnen om de rest van het jaar niks meer te hoeven doen.![]()
50 miljoen doden.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:31 schreef the_actraiser het volgende:
(3) Kom je uit brabant? Sluit uzelf op in uw kot!
Leuk gedachte experiment, maar bijna op de dag af 100 jaar geleden hebben we toevallig een pandemie gehad.![]()
Misschien moet dit echt gaan gebeuren. Maar een enorm invloed op het bedrijfslevenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:58 schreef Maver24 het volgende:
Gooi hier in nederland nu ook alle scholen maar dicht en blijf thuis. Ouders ook thuis![]()
Spreadsheet is weer geupdate, inclusief data van de overleden personen van vandaag.~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Maar wel een Wereldoorlog waarbij de troepen allemaal terug naar huis gingen en zo het virus verspreidden...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Aan de andere kant, 100 jaar geleden was het niet binnen een paar weken tijd zo hard verspreid.![]()
Waar vind ik die?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:01 schreef joyvke het volgende:
Spreadsheet is weer geupdate, inclusief data van de overleden personen van vandaag.![]()
Evenstar
![]()
Toch wel knap hoe bijna alle landen eerst niet willen ingrijpen, dan lichte maatregelen nemen en uiteindelijk gedwongen verregaande maatregelen moeten treffen.
Weinig landen die even verder willen kijken en het een stap voor willen zijn. Volgens mij is Singapore één van de weinigen. Zuid-Korea pakte het ook goed aan uiteindelijk.![]()
Waaronder ik zelf. Zal geen corona zijn geweest want niet meer dan zware verkoudheid maar toch.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:51 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ja idd maar kan zijn dat er een zooi toch klachten had en gewoon is gaan feesten want die dachten, no fucks given
Moet morgen trouwens een wedstrijd spelen in loon op zand. Benieuwd of dat door gaat.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Volmondig eensquote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Toch jammer dat het een rol speelt (waarschijnlijk).
Je roept een hele provincie op om aub. binnen te blijven als ze ook maar iets van klachten hebben. Op Twitter en Facebook zie je meteen "opstand" en 75% (schatting) roept dat ze het nooit gaan doen. Als je dan serieus bent als overheid zorg je dat er sowieso geen grote evenementen zijn waar ze naar toe zouden kunnen gaan.![]()
Je zag het ook echt niet aankomenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:02 schreef Kyran het volgende:
Toch wel knap hoe bijna alle landen eerst niet willen ingrijpen, dan lichte maatregelen nemen en uiteindelijk gedwongen verregaande maatregelen moeten treffen.
Weinig landen die even verder willen kijken en het een stap voor willen zijn. Volgens mij is Singapore één van de weinigen. Zuid-Korea pakte het ook goed aan uiteindelijk.![]()
Belgie heeft Brabant al.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:02 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Zullen we gewoon maar Brabant aan België geven?Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
En brabant op slotquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:04 schreef Maver24 het volgende:
Ik voorspel morgen 100 nieuwe cases erbij. Een voorgevoel![]()
Evenstar
![]()
https://twitter.com/HSesports/status/1236004168973746176
Zelfs Blizzard moet maatregelen treffen.quote:Adjusting travel plans can be a difficult ask, so we will be providing up to $1,500 in reimbursement for non-refundable travel arrangements to all qualified competitors who have already booked their travel to Los Angeles.![]()
Wat de Belgen doen moeten ze zelf weten.quote:Un dann rettet kein Kavallerie,
Evenstar
![]()
Niet eens, go imagine als ik straks wel de lul benquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:06 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Wat doe je nou allemaal????
Hebbie ook koorts?![]()
![]()
Woon in Brabant, werk in Utrecht (vlakbij de Jaarbeurs!). Dussuh.....quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nou, dan kan ik volgende week ook vrij nemen denk ikUtrecht in quarantaine.
“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Singapore is ten eerste hoog ontwikkeld en een halve dictatuur welke sars nog kennen. Toen ik daar in 2010 ging studeren kreeg iedere student nog steeds een thermometer.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:02 schreef Kyran het volgende:
Weinig landen die even verder willen kijken en het een stap voor willen zijn. Volgens mij is Singapore één van de weinigen. Zuid-Korea pakte het ook goed aan uiteindelijk.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
124 is waar mijn collega woont waarvan iemand uit het gezin besmet zou zijn. inmiddels blijft zijn afdeling vanaf a.s maandag thuis voor 1 a 2 weken (3 personen ‘maar’ ).quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
https://forum.preppers.nl(...)en/page/63/#comments
Ik hoop niet dat dit het begin is van verdere verspreiding binnen ons bedrijf.
Ik loop al een paar dagen met een hoestje rond maar voel mij verder goed...Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Niet eens, go imagine als ik straks wel de lul benkut man... zou je wel willen knuffelen, maar ja...
![]()
Rewimo
![]()
Nederduitse/Mevrouw qltel![]()
Op mijn werk nemen ze komende week een proef met een dag waarop iedereen thuiswerkt. Om te kijken of alles goed blijft functioneren als het nodig mocht zijn om het kantoor inderdaad te sluiten.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
Evenstar
![]()
Mja, schrik zit er daar dus goed in en dat weet en de regering snel te reageren en luisteren de burgers netjes (of het nou door angst voor de regering of voor besmetting is maakt dan even niet uit).quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Singapore is ten eerste hoog ontwikkeld en een halve dictatuur welke sars nog kennen. Toen ik daar in 2010 ging studeren kreeg iedere student nog steeds een thermometer.![]()
Hierquote:
Hou er alleen rekening mee dat ik van heel veel gevallen geen cijfers heb. Zo gooit Italie het vaak op 1 hoop. Waar ik wel leeftijden van heb staat de bron er grotendeels achter.~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:56 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:euronews twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 19:54:16BREAKING: France to close schools amid #COVID19 outbreak. https://t.co/cjZJmWZIfz reageer retweet
quote:Ghebreyesus, the director-general of WHO, had strong words during this week on the spread of COVID-19.
"We are concerned that some countries have either not taken this seriously enough, or have decided there is nothing they can do," WHO director-general Tedros Adhanom Ghebreyesus said on Thursday.
"This is not a drill, this is not a time to give up, this is not a time for excuses, this is a time for pulling out all the stops."
"We are preoccupied with the fact that in certain countries the level of political engagement and actions does not correspond with the level of the threat with which we are confronted," said Ghebreyesus.
"Countries have been preparing themselves for such a scenario for decades," he added. "It is time to react.
"This epidemic is a threat to all countries, rich and poor.
"Even high-income countries should expect surprises, the solution is to prepare in an aggressive manner.
"We don't think that containment should be abandoned. Don't give up, don't surrender, use a comprehensive approach," he added.are we infinite or am I alone![]()
Evenstar
![]()
Respect dat ze vooruit denkenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:07 schreef Rewimo het volgende:
Op mijn werk nemen ze komende week een proef met een dag waarop iedereen thuiswerkt. Om te kijken of alles goed blijft functioneren als het nodig mocht zijn om het kantoor inderdaad te sluiten.![]()
![]()
Dan hoop ik dat je niet bij een tandarts werkt of zo. Dan zie ik die proef geen succes worden.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:07 schreef Rewimo het volgende:
Op mijn werk nemen ze komende week een proef met een dag waarop iedereen thuiswerkt. Om te kijken of alles goed blijft functioneren als het nodig mocht zijn om het kantoor inderdaad te sluiten.Un dann rettet kein Kavallerie,
Had ie een groen pak aan en gevaarlijk uitziende schietapparaten om?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:10 schreef Mortaxx het volgende:
Zag vanmiddag iemand met een gasmasker op SchipholUn dann rettet kein Kavallerie,
Nee gewoon een rare Aziaatquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:11 schreef Zorro het volgende:
[..]
Had ie een groen pak aan en gevaarlijk uitziende schietapparaten om?![]()
Enkeltje naar zijn doomsday-bunker in Tasmanië natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:10 schreef Mortaxx het volgende:
Zag vanmiddag iemand met een gasmasker op SchipholAnd what rough beast, its hour come round at last,
Oh gelukkig. Anders zou ik beginnen met me zorgen te maken.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
welnee, niet zo jokken, krijg je een grote neus vanUn dann rettet kein Kavallerie,
Tr gemaaktquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
welnee, niet zo jokken, krijg je een grote neus van![]()
heywoodu
![]()
Tasmanië? Daar waar mensen besmet zijn?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Enkeltje naar zijn doomsday-bunker in Tasmanië natuurlijk.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Alsof hij de enige was die dat zag en er geen filmpje op dumpert nu zou staanquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:12 schreef Zorro het volgende:
[..]
Oh gelukkig. Anders zou ik beginnen met me zorgen te maken.
hou toch op![]()
Boeiend, alsof alles alleen om geld gaat.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Misschien moet dit echt gaan gebeuren. Maar een enorm invloed op het bedrijfsleven![]()
Een verplichte vakantie misschien, het land verplicht drie weken platquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:13 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Boeiend, alsof alles alleen om geld gaat.
op vakantie
thuis
echt kut
volgend jaar beter![]()
Eentje maar ofzo. Lukt gasmasker-guy vast nog om heelhuids zijn bunker te bereiken.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tasmanië? Daar waar mensen besmet zijn?And what rough beast, its hour come round at last,
Kijkje in de Intensive Care in Italie (video):
https://www.la7.it/piazza(...)QHNBOKKTqq5eZOMOMgq0Ik hoop zo dat dit ons bespaard gaat blijven.quote:Coronavirus, op de intensive care 2020/03/05
Patiënten vermenigvuldigen, artsen die continu werken. Dit is wat er op onze intensive care-units gebeurt in de dagen van het coronavirus-noodgeval. Alessio Lasta
De camera's van Piazzapulita gingen de intensive care van de Asst van Cremona binnen, een van de ziekenhuizen die zich het dichtst bij de rode zone bevinden. Hier vermenigvuldigen patiënten zich en werken artsen tussen de 12 en 14 uur per dag. Massimo Galli, specialist in infectieziekten bij Sacco di Milano, zegt: "Als mensen denken dat we overdrijven, zou ik ze willen vertellen om te komen kijken wat er op onze afdelingen gebeurt"."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Evenstar
![]()
Chinese taferelen. Veel mensen geloofden China niet, maar nu is het een paar uur rijden van ons verwijderd.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:16 schreef capricia het volgende:
https://www.la7.it/piazza(...)QHNBOKKTqq5eZOMOMgq0
[..]
Coronavirus, op de intensive care 2020/03/05
Patiënten vermenigvuldigen, artsen die continu werken. Dit is wat er op onze intensive care-units gebeurt in de dagen van het coronavirus-noodgeval. Alessio Lasta
De camera's van Piazzapulita gingen de intensive care van de Asst van Cremona binnen, een van de ziekenhuizen die zich het dichtst bij de rode zone bevinden. Hier vermenigvuldigen patiënten zich en werken artsen tussen de 12 en 14 uur per dag. Massimo Galli, specialist in infectieziekten bij Sacco di Milano, zegt: "Als mensen denken dat we overdrijven, zou ik ze willen vertellen om te komen kijken wat er op onze afdelingen gebeurt".
Ik hoop zo dat dit ons bespaard gaat blijven.![]()
Bij ons op werk raden ze af om gebruik te maken van bedrijfs kantine. Ik moet mijn eigen brood meenemen.![]()
Wanneer zat Italië op 120 besmettingen? Dan weet je ongeveer wanneer het bij ons zo er uit gaat zien. Waarschijnlijk ergens eind volgende week.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop het ook, ik denk het niet.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat dit ons bespaard gaat blijven.And what rough beast, its hour come round at last,
Ik verwacht eerder, N-B gaat exploderen... dat Carnaval was echt slim, geen symptomen, geen probleemquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:17 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Wanneer zat Italië op 120 besmettingen? Dan weet je ongeveer wanneer het bij ons zo er uit gaat zien. Waarschijnlijk ergens eind volgende week.![]()
En dan komt er na 3 weken iemand uit Italië/ China whatever alsnog ons land binnen, of op vakantie geweest . Begint het feestje weer van voor af aan.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Een verplichte vakantie misschien, het land verplicht drie weken plat
op vakantie
thuis
echt kut
volgend jaar beter"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
'Cardioloog' 'Jacco Schreuder' blijkt voetbalfantast
https://www.geenstijl.nl/(...)voetbalfantast/#more
[ Bericht 29% gewijzigd door AchJa op 06-03-2020 20:38:14 ]![]()
22-2-2020 79 besmettingen, 2 doden.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:17 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Wanneer zat Italië op 120 besmettingen? Dan weet je ongeveer wanneer het bij ons zo er uit gaat zien. Waarschijnlijk ergens eind volgende week.
23-2-2020 157 besmettingen, 3 doden.~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Rewimo
![]()
Nederduitse/Mevrouw qltel![]()
Ik vind het ook wel slim eigenlijk jaquote:Gut, nu je het zegt...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:10 schreef Zorro het volgende:
Dan hoop ik dat je niet bij een tandarts werkt of zo. Dan zie ik die proef geen succes worden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
Meer kans op vaccin ofzo... je hebt ook wel gelijk, maar het zo uit de hand laten lopen zoals de afgelopen weken... verbijsterendquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan komt er na 3 weken iemand uit Italië/ China whatever alsnog ons land binnen, of op vakantie geweest . Begint het feestje weer van voor af aan.![]()
Zegt genoeg.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:19 schreef AchJa het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)voetbalfantast/#more![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:08 schreef joyvke het volgende:
[..]
Hier
Hou er alleen rekening mee dat ik van heel veel gevallen geen cijfers heb. Zo gooit Italie het vaak op 1 hoop. Waar ik wel leeftijden van heb staat de bron er grotendeels achter.![]()
Thx/![]()
Brabanders zijn de Italianen van de Chinezen
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2020 20:21:02 ]![]()
Yup. Pas als veel mensen immuniteit hebben opgebouwd wordt de kans op dat soort nieuwe clusters kleiner.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan komt er na 3 weken iemand uit Italië/ China whatever alsnog ons land binnen, of op vakantie geweest . Begint het feestje weer van voor af aan.
Kan best maaaanden duren, zeker als we ons best doen om niet iedereen tegelijk geïnfecteerd te laten worden.And what rough beast, its hour come round at last,
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd alleen kan het niet zo snel meer vinden.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:17 schreef Sapstengel het volgende:
Wanneer zat Italië op 120 besmettingen? Dan weet je ongeveer wanneer het bij ons zo er uit gaat zien. Waarschijnlijk ergens eind volgende week.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Hopen heeft geen zin, gaat gewoon gebeuren.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:16 schreef capricia het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:46 schreef PippenScottie het volgende:
#complot #deepstate![]()
![]()
Je zal verpleegkundige (heet dat) zijn en dit op je af zien komen....
[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2020 20:22:02 ]![]()
Gelukkig speelt het niet zo in de provincie Utrecht.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:50 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Over festivals gesproken... Das Coen und Sander Fest van 538 is vanavond in de Jaarbeurs in Utrecht. Lekker veel mensen bij elkaar daar.![]()
![]()
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 20:20:06UPDATE: Switzerland has reported 123 new cases of coronavirus over the past day, raising the total to 210 cases and 1 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Nog ff paar nachtjes goed slapenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:21 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Je zal verpleegkundige (heet dat) zijn en dit op je af zien komen....
Wat betreft Brabant hé, het lijkt erop dat ze hier in Brabant als eerste willen kijken hoe ze het weer onder controle krijgen. Rest van NL boeit gewoon niet.
![]()
Wel blij dat ik net hersteld ben van mijn met carnaval opgelopen verkoudheid, anders wilde die RIVM'ers me een feestje door de neus boren morgenavond.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Heuy!quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:20 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Brabanders zijn de Italianen van de Chinezen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ben ik blij dat ik nu medisch wetenschappelijk onderzoek doe ipv routine ziekenhuis analistquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:21 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Je zal verpleegkundige (heet dat) zijn en dit op je af zien komen....![]()
Prikte dagelijks mensen bloed 's ochtends. Lijkt me echt niet chill in de aankomende periode.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Mwa we hebben qua inwoners in Europa ongeveer de helft tov China, maar aan de andere kant hier gaan geen steden op lockdown. Misschien dat het nog gaat gebeuren ookquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:24 schreef asco het volgende:
Iemand al uitgerekend wanneer we (Europa) China inhalen?
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
De volgende fase is dan zeker een verbod op het coronavirus, aantal besmettingen terugbrengen van 130 naar 100 en geen actieve herinnering hebben aan het virus.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:48 schreef ulghh het volgende:
[..]
Klopt, dit gaf Rutte ook net aan bij Een Vandaag. Daarbij zei hij dat het nodig is om zo lang mogelijk in die eerste fase te blijven. Informatie losgeven over de volgende fase zou daar niet bij helpen.![]()
![]()
Eerst willen ze ons aan België afstaan, wat ik al niet erg zou vinden, maar vervolgens zijn ze jaloers dat zij niet steekproefsgewijs getest gaan worden.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:26 schreef bleiblei het volgende:
Wat betreft Brabant hé, het lijkt erop dat ze hier in Brabant als eerste willen kijken hoe ze het weer onder controle krijgen. Rest van NL boeit gewoon niet.
![]()
Evenstar
![]()
Ik baal nu ook dat ik in een ziekenhuis werk moet ik zeggen. Vooral als ik zie hoe laconiek mijn collega's zijn en extra hygiëne regels grotendeels negeren.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ben ik blij dat ik nu medisch wetenschappelijk onderzoek doe ipv routine ziekenhuis analist![]()
Prikte dagelijks mensen bloed 's ochtends. Lijkt me echt niet chill in de aankomende periode.![]()
twitter:rivm twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 20:16:33@cardio_jacco Deze cijfers kloppen niet! De juiste cijfers staan op deze pagina https://t.co/Rsw1kje0hp ^mk reageer retweet
![]()
Wij likken aan de deurklinken dus euh..quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:29 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik baal nu ook dat ik in een ziekenhuis werk moet ik zeggen. Vooral als ik zie hoe laconiek mijn collega's zijn en extra hygiëne regels grotendeels negeren.Vakman pur sang![]()
Ooit gelezen dat moderne ziekenhuizen vatbaarder zijn voor MRSA door het gebruik van kunstof in plaats van koperlegeringen in deurklinken en leuningen zoals in oude ziekenhuizen (havenziekenhuis had het nog, maar dicht)quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:29 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik baal nu ook dat ik in een ziekenhuis werk moet ik zeggen. Vooral als ik zie hoe laconiek mijn collega's zijn en extra hygiëne regels grotendeels negeren.
Totaal niet terzake
maar ik wilde ook wat vertellen
leuk he
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2020 20:32:24 ]![]()
account nu ook verwijderdquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:30 schreef Wereldgozer het volgende:
Cardio Jacco is een fakeaccount (GeenStijl)
@:zipportal![]()
Zie ook de SC.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:30 schreef Wereldgozer het volgende:
Cardio Jacco is een fakeaccount (GeenStijl)
@:zipportal![]()
Nou moe...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:22 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 20:20:06UPDATE: Switzerland has reported 123 new cases of coronavirus over the past day, raising the total to 210 cases and 1 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
are we infinite or am I alone![]()
Evenstar
![]()
https://www.ed.nl/dossier(...)tot-paniek~ac469fa9/
Volgens RIVM is het dus niet echt een maatregelen om verspreiding tegen te gaan, maar een maatregelen om de situatie te "bevriezen", zodat ze een steekproef kunnen doen.
Met andere woorden, er zijn nog steeds geen echte maatregelen getroffen.![]()
Fittie!quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:29 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:rivm twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 20:16:33@:cardio_jacco Deze cijfers kloppen niet! De juiste cijfers staan op deze pagina https://t.co/Rsw1kje0hp ^mk reageer retweet
![]()
Goede postquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:19 schreef AchJa het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)voetbalfantast/#moreGroot fan van User Wotte![]()
uhuquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:33 schreef Kyran het volgende:
https://www.ed.nl/dossier(...)tot-paniek~ac469fa9/
Volgens RIVM is het dus niet echt een maatregelen om verspreiding tegen te gaan, maar een maatregelen om de situatie te "bevriezen", zodat ze een steekproef kunnen doen.![]()
quote:Rutte: virus indammen is een gezamenlijke nationale opdracht
Het bestrijden van corona is een "gezamenlijke, nationale opdracht". Dat heeft premier Mark Rutte gezegd. Ook zei hij dat er in Nederland vooralsnog sprake is van het "indammen" van het virus.
Om te voorkomen dat het virus zich verder verspreidt en we een volgende fase in gaan, is het volgens Rutte raadzaam om de adviezen van het RIVM te volgen over hygiëne. "We kunnen geen garanties geven dat dat lukt, maar we kunnen er wel alles aan doen."
De volgende stap is volgens Rutte de 'beheersingsfase', maar daar wilde hij nog niets over kwijt. Het is niet precies te zeggen wanneer wordt opgeschaald naar zo'n volgende fase, zei Rutte.
Volgens de premier is er in Nederland geen sprake van paniek: "Nederland is geen land voor paniek, wij zijn een nuchter land. Dat zie je aan hoe we met het virus omgaan." Het gewone leven moet zo veel mogelijk doorgaan, benadrukte de minister-president.
nos liveblog![]()
Ja ik dacht aan de ene kant probleem dat ik in detailhandel zit want dagelijks aardig wat mensen binnen lopen. Aan de andere kant, mensen met Corona denken niet zo snel "ik voel me echt beroerd vandaag, dus trek vanavond even een Barolo open".quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:29 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik baal nu ook dat ik in een ziekenhuis werk moet ik zeggen. Vooral als ik zie hoe laconiek mijn collega's zijn en extra hygiëne regels grotendeels negeren.
Echt sterkte aan iedereen in de zorg de komende tijd, want denk niet dat het mee gaat vallen.![]()
Volgens de premier is er in Nederland geen sprake van paniek: "Nederland is geen land voor paniek, wij zijn een nuchter land. Dat zie je aan hoe we met het virus omgaan." Het gewone leven moet zo veel mogelijk doorgaan, benadrukte de minister-president.
![]()
![]()
![]()
Lol, is dat wat de WHO bedoelde metquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:35 schreef Noordzijde het volgende:
![]()
"We are concerned that some countries have either not taken this seriously enough, or have decided there is nothing they can do,"are we infinite or am I alone![]()
Ja maar wij hebben ons wel heel erg druk gemaakt of het allemaal niet heel erg racistisch en non-inclusief wasquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Lol, is dat wat de WHO bedoelde met
"We are concerned that some countries have either not taken this seriously enough, or have decided there is nothing they can do,"
is ook belangrijk
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2020 20:37:33 ]![]()
Evenstar
![]()
WHO schreeuwt van de daken dat er ingegrepen moet worden.
Rutte: Boeien, we zijn lekker nuchter, YOLO.![]()
Evenstar
![]()
Snap nu in ieder geval wel waarom evenementen gewoon doorgaan. Het is dus geen echte maatregel.![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:35 schreef Noordzijde het volgende:
![]()
![]()
Vakman pur sang
Forum Opties Forumhop: Hop naar: