Honderd jaar geleden werd een stuk minder gereisd. Dan was de verspreiding nooit zo snel over de wereld gegaan.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:31 schreef the_actraiser het volgende:
Wel interessant te bedenken wat een pandemie als deze 100 jaar geleden had aangericht.
Omdat de gezondheidszorg toen weinig kon beginnen tegen een virus als deze was het aantal doden zeker vele malen hoger geweest. En daarnaast ook het aantal besmettingen want hygiëne was ook minder en er was geen desinfectie op grote schaal beschikbaar.
We kunnen het aan mensen.
Twee simpele regels die eigenlijk altijd al van toepassing zijn:
1:Was en desinfecteer je handen meer dan dat je normaal al deed.
2:En ben je aan het hoesten of niezen.. blijf uit de buurt van andere mensen.
(3) Kom je uit brabant? Sluit uzelf op in uw kot!
Ik zou me er ook alleen aan houden als ik echt goed ziek zou zijn ja.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:30 schreef Markesh het volgende:
Lees even voor de aardigheid de reacties op de fb pagina van Omroep Brabant.
Zo te zien is niemand van plan om zich te houden aan het verzoek.
https://m.facebook.com/st(...)6&id=191210474236128
Ook daarom moeten ze dus grote evenementen sowieso aflasten. Koppig, arrogant en laconiek Nederland gaat zich er niet aan houden.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:30 schreef Markesh het volgende:
Lees even voor de aardigheid de reacties op de fb pagina van Omroep Brabant.
Zo te zien is niemand van plan om zich te houden aan het verzoek.
https://m.facebook.com/st(...)6&id=191210474236128
Niet mee eens.. denk aan de pest in de middeleeuwen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:32 schreef Thieske het volgende:
[..]
Honderd jaar geleden werd een stuk minder gereisd. Dan was de verspreiding nooit zo snel over de wereld gegaan.
Ze was tot ruim twee weken geleden in Livigno en omgeving jaquote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:17 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
vermoed je Corona? Was ze in Italië om te langlaufen?
Italië is net als veel andere landen compleet overrompeld en zal alleen risicogevallen checken. Als je echt benieuwd bent naar het risico voor jezelf zou je naar Zuid-Korea moeten kijken. Met zo'n systematische testing geeft dat een beter beeld van de werkelijkheid.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:25 schreef Houtenbeen het volgende:
De cijfers uit Italië:
[ afbeelding ]
462 mensen op de IC
523 hersteld
True en die getallen zijn gelukkig een stuk gunstiger. Sterftecijfers van rond de 0.5%.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:34 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Italië is net als veel andere landen compleet overrompeld en zal alleen risicogevallen checken. Als je echt benieuwd bent naar het risico voor jezelf zou je naar Zuid-Korea moeten kijken. Met zo'n systematische testing geeft dat een beter beeld van de werkelijkheid.
Auto is volgepakt, gaan zo de provincie verlaten. Nog even kijken of we Limburg of Gelderland gaan besmetten.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:36 schreef Tailless het volgende:
RIVM zegt vermijd Brabant. Mooi meer hoef ik niet te lezen
Eindelijk een officiële instantie die het zegtquote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:36 schreef Tailless het volgende:
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:36 schreef Tailless het volgende:
Waar staat dat??quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:36 schreef Tailless het volgende:
Ik erger me hier echt enorm aan.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ook daarom moeten ze dus grote evenementen sowieso aflasten. Koppig, arrogant en laconiek Nederland gaat zich er niet aan houden.
Klopt, zag je ook op de Diamond Princess. Bijna de helft van de geïnfecteerden had geen of asymptomatische symptomen. Die zullen niet naar voren komen bij een beleid zoals in NL.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
True en die getallen zijn gelukkig een stuk gunstiger. Sterftecijfers van rond de 0.5%.
Dus je vergelijkt de pest 1 op 1 terwijl je geen flauw idee hebt of ze vergelijkbaar zijn?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:33 schreef the_actraiser het volgende:
[..]
Niet mee eens.. denk aan de pest in de middeleeuwen.
Het duurt een aantal weken langer maar zal zich toch snel genoeg verspreiden.
Typisch Nederlands.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:38 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik erger me hier echt enorm aan.
Is dit typisch Brabants en is dat volk niet wijzer of zit ons hele land vol met dit soort lui die alleen zichzelf belangerijk vinden...pfff
Want geen directe vluchten op Brabant?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:30 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Buiten Brabant is de situatie beheersbaar.
Ik zou mij er echt aan houden.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik zou me er ook alleen aan houden als ik echt goed ziek zou zijn ja.
Het hele land. Ik herriner mij nog de kop bij dagblad van het noorden onder de sensatie van de 900 studenten: 'afgelasten skivakantie vind nederland niet nodig: wij blijven!'quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:38 schreef Markesh het volgende:
[..]
Is dit typisch Brabants en is dat volk niet wijzer of zit ons hele land vol met dit soort lui die alleen zichzelf belangerijk vinden...pfff
Las van de week dat ze in Noorwegen of Zweden ook problemen hebben om mensen zich aan het quarantaine protocol te laten houden. Democratie.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:38 schreef Markesh het volgende:
[..]
Niet typisch Brabants denk ik.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:38 schreef Markesh het volgende:
[..]
Eindhoven schiphol heeft directe vluchten? #CORONEDquote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:40 schreef riazop het volgende:
[..]
Want geen directe vluchten op Brabant?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |