quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ik ga voor 142,5quote:Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.![]()
153 zou mooi zijn.
Past mooi bij het topicnummer
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Oh ja.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:58 schreef StateOfMind het volgende:
153 zou mooi zijn.
Past mooi bij het topicnummer![]()
Nee, ze tellen het aantal bevestigde besmettingen. Overleden en genezen patiënten worden niet afgetrokken van het totaal.quote:"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Ik vraag mij af hoeveel testen er totaal gedaan zijn en hoeveel van deze testen positief op COVID-19 waren.Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/![]()
Is er een reden waarom Denemarken op 9 staat (https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6)
Andere bronnen geven al 23 aan. (al sinds gister niet bijgewerkt).![]()
Misschien hebben ze die andere 14 over de grens geschopt.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:01 schreef pussycatdoll het volgende:
Is er een reden waarom Denemarken op 9 staat (https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6)
Andere bronnen geven al 23 aan. (al sinds gister niet bijgewerkt).![]()
Hoe weet je dat?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:02 schreef Maver24 het volgende:
Ik ga voor 200+ in mijn regio zijn er al 10 bij gekomen in rijnmond vandaag![]()
Hier staat al 128:
https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirusAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Twitter ook.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:03 schreef miss_sly het volgende:
Hier staat al 128:
https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus![]()
quote:06-03-2020 | 14:00
46 nieuwe patiënten, in totaal 128 positieve testen
Sinds gisteren zijn 46 nieuwe patiënten bij het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu gemeld. Hiermee komt het totaal aantal positief geteste patiënten op 128 waarvan 1 patiënt is overleden. Hiervan zijn 101 patiënten in het buitenland besmet geraakt of zijn contacten van bevestigde patiënten. Van de nieuwe patiënten zijn 5 personen opgenomen in het ziekenhuis. De overige nieuwe patiënten zitten in thuisisolatie.![]()
twitter:rivm twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 14:02:45Sinds gisteren zijn 46 nieuwe patiënten met #COVID-19 bij het RIVM gemeld. Hiermee komt het totaal aantal positief geteste patiënten op 128, waarvan 1 patiënt is overleden. #coronavirus #COVID19 reageer retweet
![]()
Bron: RIVM
Op deze kaart missen nog enkele gevallen. Deze zullen zo snel mogelijk bijgevoegd worden.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Nee, 5 van de nieuwe gevallen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:04 schreef -Straw- het volgende:
5 opgenomen in het ziekenhuis van de 128. Dat valt mee gelukkig.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Zoals te verwachten wasquote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:03 schreef butz0rs het volgende:
128, die 80% formule kan de prullenbak in.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
27 zijn dus besmet geraakt door personen waarbij nog geen corona is vastgesteld? Dat is ook best veelquote:![]()
![]()
Tja, in Australië zei de overheid dat ze rekening houden met een miljoen besmettingen in de volgende weken. Nu is er niet alleen gebrek aan WC papier, ook medicijnen worden gehamsterd.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:43 schreef Ang3l het volgende:
[..]Ja een vriendin van me woont in Australie en die had t er deze week ook over. Serieus een probleem daar nu, wc papier
[ afbeelding ]Misschien een argument voor "geruststellende communicatie".quote:Immediate past president of the Rural Doctors Association of Australia, Dr Adam Coltzau, attended the primary care meeting and said the chief pharmacist raised concern about shortages of medications for blood pressure and Parkinson’s disease after panic buying prompted people to unnecessarily stock up on weeks worth of medications.are we infinite or am I alone![]()
Nee, van de 46 zijn er 5 opgenomenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:04 schreef -Straw- het volgende:
5 opgenomen in het ziekenhuis van de 128. Dat valt mee gelukkig.![]()
Ik hoop dat er iets van een campagne (krant/tv/radio/abri's) komt die mensen erop wijst dat ze in ieder geval hun handen moeten wassen en in hun elleboog moeten hoesten. Als ik zie hoeveel mensen zich daar niet aan houden... Mensen moeten hun eigen verantwoordelijkheid nemen, niet alleen voor zichzelf maar vooral voor anderen.
Als je dan leest dat er nog leerkrachten en leerlingen ziek naar school komen, daar kan ik echt met de pet niet bij.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Ja hoor. Morgen is het virus vast verdwenen. We zijn over het hoogtepunt heen.quote:
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Zeker, de rest zit dus thuis?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:04 schreef -Straw- het volgende:
5 opgenomen in het ziekenhuis van de 128. Dat valt mee gelukkig.
Kijk als de percentages zo blijven komen de ziekenhuizen niet zo snel extreem onder druk.
Moet het nog steeds vertraagd worden natuurlijk.![]()
Ja, dat zegt.. niets.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:06 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Omdat er in mijn regio rijnmond alleen al 10 nieuwe waren![]()
Nee, 5 van de nieuwe lichting, dus van de 46quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:04 schreef -Straw- het volgende:
5 opgenomen in het ziekenhuis van de 128. Dat valt mee gelukkig.![]()
Als ik dit topic moest geloven kon Nederland al in z’n geheel in quarantaine. Een stijging die minder groot is dan verwacht, hoe kán dat?Put these foolish ambitions to rest.![]()
Zeeland, Friesland en Groningen still going strong!In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Er wordt wel gezegd (cijfers uit het buitenland) dat ziekenhuispatienten er 3 tot 6 weken moeten liggen. Ik ben bang dat het dan toch wel snel volloopt.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zeker, de rest zit dus thuis?
Kijk als de percentages zo blijven komen de ziekenhuizen niet zo snel extreem onder druk.
Moet het nog steeds vertraagd worden natuurlijk.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Heb je een ander topic gelezen ofzo?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:08 schreef Koffieplanter het volgende:
Als ik dit topic moest geloven kon Nederland al in z’n geheel in quarantaine.![]()
@Slobeendquote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Zeeland, Friesland en Groningen still going strong!![]()
Gefeliciteerd. Wil je een hand en een zoen van iedereen?quote:
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Hoeveel in totaal dan?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:07 schreef RobinKuiper het volgende:
[..]
Nee, 5 van de nieuwe lichting, dus van de 46![]()
Een Fibonnaci reeks is niet afhankelijk van 24 uur hequote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:09 schreef Maver24 het volgende:
Van gister + 44 naar nu 46 vind ik geen verdubbeling. Had ik wel verwacht![]()
Hoeveel zat België nu?In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Boks, gij Zeeuwquote:
Maar hier komen morgen 900 potentiële gevallen aanIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Allemaal boeren, die zijn wel wat gewend.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Zeeland, Friesland en Groningen still going strong!Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Die 128 zijn de mensen die ze getest hebben.Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen![]()
bedankt, flinke stijging daar dus, groter dan hierquote:In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
128 valt me mee. Maar afgelopen week hadden we maar 1 besmetting. Nu, 8 dagen later dus 128
06-03: 128
14-03: 16.384
22-03: 2.097.152![]()
Ik zou ze gewoon preventief ruimen, gewoon voor de zekerheid.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:14 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Boks, gij Zeeuw
Maar hier komen morgen 900 potentiële gevallen aanAutore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Zijn er veel meer ja. Die het zelf waarschijnlijk niet eens door hebben, of door hebben gehad, omdat ze gewoon milde klachten ervaren.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:15 schreef maryen65 het volgende:
Die 128 zijn de mensen die ze getest hebben.![]()
Uiteraard is het fijn als het cijfer in Nederland niet te hard oploopt, maar het is bijna net zo belangrijk wat er in het buitenland gebeurt. Als het daar een grote puinhoop is, krijgen we er hier ook enorm veel problemen door (zowel qua gezondheid als economie).In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
Heb het gevoel dat 'een dag' niet altijd gelijk staat aan 'een etmaal' bij het RIVM. Gisteren was de 'dag' waarschijnlijk langer dan de afgelopen 'dag'.
Ik gok dat het cijfer dat gistermiddag werd gemeld (82) wél het aantal besmettingen tot dat moment was, aangezien Bruins het live in de 2e Kamer bekend moest maken. Die zal misschien niet nu al beschuldigd hebben willen worden van het verkeerd voorlichten van de kamer.![]()
Maar daarvoor waren het natuurlijk de totalen t/m de avond ervoor, dus tja, wellicht zijn ze daar weer op overgegaan... Dan zijn dit dus de totalen t/m gisteravond. Anyway, we zullen het nooit weten. Het is in alle gevallen, of het nu een sterke stijging of een sterke daling is, dom om je te beroepen op de uitkomsten van 1 dag.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Ja, die is grotendeels bijgewerkt:quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:16 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Is er aal geupdate kaartje.
Moet toch weten of ik mij nu zorgen moet maken.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Klopt, om de zorgcapaciteit overeind te houden moeten er dus 3 dingen gedaan worden. Verspreiding vertragen, aantal wat in het ziekenhuis beland laag houden en ziekenhuisopname verkorten.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:09 schreef Jane het volgende:
[..]
Er wordt wel gezegd (cijfers uit het buitenland) dat ziekenhuispatienten er 3 tot 6 weken moeten liggen. Ik ben bang dat het dan toch wel snel volloopt.![]()
En andersom. Als niet elk land z'n best doet, blijft het voor iedereen dweilen met de kraan open.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:16 schreef Mike het volgende:
Uiteraard is het fijn als het cijfer in Nederland niet te hard oploopt, maar het is bijna net zo belangrijk wat er in het buitenland gebeurt. Als het daar een grote puinhoop is, krijgen we er hier ook enorm veel problemen door (zowel qua gezondheid als economie).Lying awake, wondering if there is a Dog...
Daarom is het ook zo kut dat het ieder voor zich ipv dat men een blok vormt wua beleid.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:16 schreef Mike het volgende:
Uiteraard is het fijn als het cijfer in Nederland niet te hard oploopt, maar het is bijna net zo belangrijk wat er in het buitenland gebeurt. Als het daar een grote puinhoop is, krijgen we er hier ook enorm veel problemen door (zowel qua gezondheid als economie).![]()
Ik denk dat we nu toch wel veilig kunnen stellen dat het patat is, en geen friet. Het is echt de frietregio.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:17 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ja, die is grotendeels bijgewerkt:
[ afbeelding ]Je raekt an de dinge geweun.![]()
Ze hebben na 3 dagen eindelijk eens een keer een stipje bij Breda gezetquote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:17 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ja, die is grotendeels bijgewerkt:
[ afbeelding ]
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Een van de lessen moet hierna toch wel zijn dat we dermate verweven zijn als mensen over de hele wereld, dat we wereldwijd klaar moeten zijn voor een volgende keer. Nu is het virus nog relatief mild, maar dat had ook een stuk ernstiger kunnen zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:18 schreef Jane het volgende:
[..]
En andersom. Als niet elk land z'n best doet, blijft het voor iedereen dweilen met de kraan open.In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
Dit en zolang de paniek toe blijft nemen en landen drastische maatregelen nemen, gaan we dit gewoon keihard in onze economie voelen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:16 schreef Mike het volgende:
Uiteraard is het fijn als het cijfer in Nederland niet te hard oploopt, maar het is bijna net zo belangrijk wat er in het buitenland gebeurt. Als het daar een grote puinhoop is, krijgen we er hier ook enorm veel problemen door (zowel qua gezondheid als economie).“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Als we alles nieuwsberichten die hier gepost zijn bij elkaar optellen, moeten we toch echt wel ver over de 128 zitten?
Ik geloof nog steeds niks van de RIVM cijfers....*geboren in Rotterdam, woonachtig in Duitsland, verlangt naar Zweden*![]()
RIVM loopt altijd een dagje achter, zijn voornamelijk cijfers van gisteren.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:22 schreef suzebol75 het volgende:
Als we alles nieuwsberichten die hier gepost zijn bij elkaar optellen, moeten we toch echt wel ver over de 128 zitten?
Ik geloof nog steeds niks van de RIVM cijfers....Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Ja. Of ik hou van soepstengels.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:22 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja of slecht als er geen besmettingen zijn omdat ze gewoon niemand testen.![]()
Volgens mij zeggen ze in Utrecht ook patat.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:20 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik denk dat we nu toch wel veilig kunnen stellen dat het patat is, en geen friet. Het is echt de frietregio.
Maar ik stel voor om alle bruggen over de IJssel open te zetten
Deden ze 75 jaar geleden ook
https://nos.nl/75jaarbevr(...)ekkers-gestrand.htmlIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Wat is je probleem met mijn post, want ik snap je werkelijk niet. Als je er een conspiracy theory in leest, dan ben je zelf niet helemaal lekker hoor. Ik probeer ermee te zeggen dat het dom is om je (hoog of laag) blind te staren op de cijfers van 1 dag. Iets op tegen?quote:Lying awake, wondering if there is a Dog...
In een maand meer dan de rest van de wereld in de afgelopen twee maanden? Geloof je het zelf?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:15 schreef Toefjes het volgende:
128 valt me mee. Maar afgelopen week hadden we maar 1 besmetting. Nu, 8 dagen later dus 128
06-03: 128
14-03: 16.384
22-03: 2.097.152![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
27 van 128 patiënten hebben dus geen bewezen link met Italië. Dat is ongeveer 20%.
Als je er dan van uit gaat dat ze bij de GGD in principe niet testen zonder link met Italië kan je er van uitgaan dat we tientallen of misschien honderden besmettingen aan het missen zijn.
Maar laten we vooral vasthouden aan risicogebieden.![]()
Negeren en een TR zetten.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:24 schreef Jane het volgende:
[..]
Wat is je probleem met mijn post, want ik snap je werkelijk niet. Als je er een conspiracy theory in leest, dan ben je zelf niet helemaal lekker hoor. Ik probeer ermee te zeggen dat het dom is om je (hoog of laag) blind te staren op de cijfers van 1 dag. Iets op tegen?![]()
Taskforce Corona op Preppersforum doet dat dusquote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:22 schreef suzebol75 het volgende:
Ik geloof nog steeds niks van de RIVM cijfers....
Die kwamen op een totaal van 122, een uur voordat RIVM met de cijfers kwam.
Daarna werden nog 3 gemeld, dus zaten ze op 125In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Ik heb ook zo mijn twijfels. Vragen zijn bijvoorbeeld zijn er genoeg testen en is er consistentie in het testen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:22 schreef suzebol75 het volgende:
Ik geloof nog steeds niks van de RIVM cijfers....![]()
RIVM vermeldt de positief geteste personen. En het is inmiddels bekend dat ze niet er scheutig zijn met de testen. Het zou dus best hoger kunnen liggen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
RIVM loopt altijd een dagje achter, zijn voornamelijk cijfers van gisteren.![]()
In het Radboud ziekenhuis in Nijmegen is gisteren ook een vrouw opgenomen die zich op de Spoedeisende Hulp had gemeld.
Deze vrouw is positief getest.
Ze is niet onlangs in Noord Italië geweest.
https://www.gelderlander.(...)ldermalsen~afcef340/Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
154 nieuwe gevallen in Frankrijk en 2 nieuwe doden, in totaal 577 gevallen en 9 doden.twitter:afpfr twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 14:19:45Coronavirus: 2 nouveaux morts et 154 nouveaux cas en France (officiel) #AFP https://t.co/flkwqn7BgQ reageer retweet
![]()
Okee, gevoelsmatig kwamen er een stuk of 100 patiënten voorbij... My mistakequote:[..]
Taskforce Corona op Preppersforum doet dat dus
Die kwamen op een totaal van 122, een uur voordat RIVM met de cijfers kwam.*geboren in Rotterdam, woonachtig in Duitsland, verlangt naar Zweden*![]()
Ga er maar eens broodjes voor smerenquote:
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Ik ga gewoon weer bij de Chinees eten, volgens mij is dat nu best veilig. Al die mensen die toen naar China zijn gegaan voor het nieuwjaar die zijn al lang en breed terug en niemand was besmet in de incubatietijd.
In tegenstelling tot andere tenten waar van die scholieren werken die net terug uit Italië zijn gekomen met hun ouders. Dus ja, rollen zijn nu omgedraaid.
Het is lang geleden dat ik babi pangang (spek) heb gegeten.![]()
Yup ik sla de domino's over en ga vanavond weer naar de snackbarchinees. Overigens al die tijd ook gewoon gedaan, man is veel te druk om naar China te reizen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:30 schreef Xenorium het volgende:
Ik ga gewoon weer bij de Chinees eten, volgens mij is dat nu best veilig. Al die mensen die toen naar China zijn gegaan voor het nieuwjaar die zijn al lang en breed terug en niemand was besmet in de incubatietijd.
In tegenstelling tot andere tenten waar van die scholieren werken die net terug uit Italië zijn gekomen met hun ouders. Dus ja, rollen zijn nu omgedraaid.
Lang geleden weer babi pangang gegeten.![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ga er maar eens broodjes voor smeren![]()
![]()
hihi nou héquote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:30 schreef Xenorium het volgende:
Het is lang geleden dat ik babi pangang (spek) heb gegeten.![]()
Dat je nog geen conclusies kan trekken.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:34 schreef Maver24 het volgende:
Wat als het nou morgen weer +40 ongeveer is. Wat is dan de conclusie![]()
Dat we de maximale dagelijkse testcapaciteit bereikt hebbenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:34 schreef Maver24 het volgende:
![]()
😫😫quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat je nog geen conclusies kan trekken.![]()
Wil je een eerlijk antwoord, of wil je een geruststellend antwoord?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:34 schreef Maver24 het volgende:
Lolquote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:35 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat we de maximale dagelijkse testcapaciteit bereikt hebben![]()
Als alles in lockdown gaat zoals in China? Of lang wachten op een vaccine of een goedwerkend medicijn die het de kop indrukt.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:35 schreef KingRadler het volgende:
wanneer gaat de daling inzetten
ben een beetje Corona moe
Wat we nu doen is pappen en nathouden of dweilen met de kraan open. Lijkt niet echt te werken hè.![]()
dan zijn we al een jaar verderquote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:37 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Als alles in lockdown gaat zoals in China? Of lang wachten op een vaccine of een goedwerkend medicijn die het de kop indrukt.![]()
Dat zal pas na de zomer zijn, lijkt me.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:35 schreef KingRadler het volgende:
ben een beetje Corona moe![]()
Conspiracy theory. Had ik nog niet eens bij stil gestaan, wie weet.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:24 schreef Jane het volgende:
[..]
Wat is je probleem met mijn post, want ik snap je werkelijk niet. Als je er een conspiracy theory in leest, dan ben je zelf niet helemaal lekker hoor. Ik probeer ermee te zeggen dat het dom is om je (hoog of laag) blind te staren op de cijfers van 1 dag. Iets op tegen?
Vond t alleen een baggertheorie. Zo blijf je bezig, maar hee. Noem me dom.![]()
Gezien China? nog zo'n 8/9 weken. Dan lekker genieten van de zomer want daarna komt de tweede ronde..quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:35 schreef KingRadler het volgende:
ben een beetje Corona moe![]()
En je ziet hoe goed dat helptquote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:39 schreef riazop het volgende:
Let wel, bij 130 gevallen begonnen ze in Italie en Frankrijk al scholen te sluiten![]()
![]()
Oooh, welk middel !!quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:42 schreef theNull het volgende:
https://twitter.com/FirstSquawk/status/1235910689622876166?s=20![]()
Waaruit blijkt dat hij juist daardoor is genezen en niet natuurlijk?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:42 schreef theNull het volgende:
https://twitter.com/FirstSquawk/status/1235910689622876166?s=20Put these foolish ambitions to rest.![]()
Hoezo paniek ? Gewoon je gezonde verstand gebruiken. Wegblijven uit mensen massa's.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:12 schreef KingRadler het volgende:
Optocht in Sittard afgelast deelnemers zijn bang om optocht mee te lopen.
Wat een paniek zeg.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Tja, dat jij niet begrijpt wat ik zeg, daar kan ik ook niks aan doen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:39 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Conspiracy theory. Had ik nog niet eens bij stil gestaan, wie weet.
Vond t alleen een baggertheorie. Zo blijf je bezig, maar hee. Noem me dom.
Het is dom om je blind te staren op 1 dag een grote toename of afname. Het peilmoment hoeft namelijk niet altijd op hetzelfde moment van de dag te zijn geweest en daar kunnen ook begrijpelijke redenen voor zijn. Zoals een minister die de 2e kamer staat te informeren en de meest actuele cijfers wil geven bijvoorbeeld.
Geen idee of dit genoeg Jip- en Janneke-taal was, maar ik heb iig m'n best gedaan.Lying awake, wondering if there is a Dog...
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 12:12:42The number of confirmed coronavirus cases around the world has reached 100,000 https://t.co/x4ao53yWG6 reageer retweet
![]()
quote:14:50
De Zwitserse overheid past zijn aanpak van het nieuwe coronavirus aan. In plaats van te focussen op het vaststellen van besmettingen, het achterhalen van personen met wie iemand in contact kwam en het stoppen van de virusoverdracht, wordt nu de nadruk gelegd op het beschermen van hen die het kwetsbaarst zijn.
Daarnaast proberen de gezondheidsinstanties de route van het virus zolang mogelijk in kaart te brengen. ,,De bescherming van de gezondheid, en die van kwetsbare personen in het bijzonder, krijgt nu de nadruk'', klinkt het in een verklaring.
,,Het doel is om ernstige ziekte- en sterfgevallen te voorkomen en het overladen van ziekenhuizen te voorkomen.'' Tot nu is in het Alpenland één persoon overleden. De 74-jarige vrouw leed al aan andere kwalen. Bij 87 Zwitsers is het virus geconstateerd door een laboratorium in Geneve.![]()
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 13:41:02BREAKING: Peru and Slovakia report first cases of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Goed nieuws:https://www.yahoo.com/new(...)0-000-031000719.htmlquote:South Korea has tested 140,000 people for the coronavirus. That could explain why its death rate is just 0.6% — far lower than in China or the US.I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
Mwoah, ze hebben daar ook geen homo'squote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Rusland 10 cases en Turkije 0
Dat gelooft toch geen hond
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
Damn !, 0,6 is goed idd. Hebben hun daar iets anders ofzo?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:52 schreef Puntenjager het volgende:
Goed nieuws:
https://www.yahoo.com/new(...)0-000-031000719.html![]()
Putin en Erdolf zullen alle ziekenhuizen wel hebben ingefluisterd: als er iemand overlijdt, het mag alles zijn maar geen corona.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:53 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Mwoah, ze hebben daar ook geen homo's
En als zo'n arts zich daar niet aan houdt dan 'verdwijnt' ie.![]()
Er staat letterlijk in de titel waar dat cijfer vandaan komt.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:54 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Damn !, 0,6 is goed idd. Hebben hun daar iets anders ofzo?What Would Goku Do![]()
daar klopt idd niks van, pure stasi censuur en die gasten willen bij de EU horenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat gelooft toch geen hond![]()
![]()
Die zijn allemaal doorgestuurd naar de Griekse grens.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat gelooft toch geen hondAutore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Lees even de headerquote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:54 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Damn !, 0,6 is goed idd. Hebben hun daar iets anders ofzo?I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
Turkije 0 geloof ik inderdaad ook echt niet. Zeker niet met al die vluchtelingen aan de grens en de gebrekkige hygiëne daar.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat gelooft toch geen hond![]()
Het wordt tijd dat iedereen een testpakket thuis opgestuurd gaat krijgen, zodat iedereen zichzelf kan testen. En wat daarna mag gebeuren, mogen jullie bedenken.Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/![]()
Het RIVM stelt nog vrolijk dat het testen geen zin heeft als er geen link is met een risicogebied. Klunzen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:25 schreef Kyran het volgende:
27 van 128 patiënten hebben dus geen bewezen link met Italië. Dat is ongeveer 20%.
Als je er dan van uit gaat dat ze bij de GGD in principe niet testen zonder link met Italië kan je er van uitgaan dat we tientallen of misschien honderden besmettingen aan het missen zijn.
Maar laten we vooral vasthouden aan risicogebieden.![]()
Tja. Wanneer zet je dat testmoment in. Balen als je toch een gewone verkoudheid blijkt te hebben.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:55 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Het wordt tijd dat iedereen een testpakket thuis opgestuurd gaat krijgen, zodat iedereen zichzelf kan testen. En wat daarna mag gebeuren, mogen jullie bedenken.![]()
En naar zulke systemen smachten hele volksstammen hier op FOK!quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Putin en Erdolf zullen alle ziekenhuizen wel hebben ingefluisterd: als er iemand overlijdt, het mag alles zijn maar geen corona.
En als zo'n arts zich daar niet aan houdt dan 'verdwijnt' ie.
"Hadden wij maar zo'n sterke leider (als Putin)" zwijmeldezwijmelI've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
quote:Wetenschappers van de universiteit van Bern zijn er intussen in geslaagd om een synthetische kopie van het dodelijke virus te maken. In een zwaarbeveiligd laboratorium wisten zij, op basis van gistbacteriën, het SARS-CoV-2-virus te recreëren. Het kunstmatige virus kan wetenschappers helpen om een vaccin te ontwikkelen.![]()
Zaterdag een indoor dancefeest in Eindhoven. Blijf er niet om thuis.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hoezo paniek ? Gewoon je gezonde verstand gebruiken. Wegblijven uit mensen massa's.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Be careful what you wish for.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:58 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
En naar zulke system smachtwn hele volksstammen hier op FOK!
"Hadden wij maar zo'n sterke leider (als Putin)" zwijmeldezwijmel![]()
Stel je niet aan. Zelfs jouw Oranjeman houdt het niet tegen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:55 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Mag hopen dat Bruins hoofdelijk aansprakelijk is voor dit fiasco
Prima salaris voor gevangen
So, keep calm and cough on
quote:14:59
Het aantal mensen dat wereldwijd besmet is geraakt met het nieuwe coronavirus, is de 100.000 voorbij. Er zijn nu ook besmettingen vastgesteld in Slowakije, Vaticaanstad, Servië en Kameroen. Het virus verspreidde zich de afgelopen weken vanuit China over de wereld. Op het Chinese vasteland zijn inmiddels ruim 80.000 besmettingen ontdekt en 3000 patiënten overleden. Zeker 53.000 patiënten in het land zijn alweer hersteld.
Het virus is ook opgedoken in zo'n negentig andere landen en territoria. Het wereldwijde dodental staat op ongeveer 3400. Buiten China zijn Zuid-Korea (6284 besmettingen, 42 doden), Italië (3858 besmettingen, 148 doden) en Iran (4747 besmettingen, 123 doden) het zwaarst getroffen. In Nederland zijn 128 gevallen gemeld en is vrijdag voor het eerst een patiënt overleden die was besmet met het virus.![]()
Zwitserland gaat de wereld redden.quote:![]()
Grapje, maar ik heb wel het idee dat ze daar redelijk goed bezig zijn, ook met maatregelen enzo.
Valt volgens mij wel mee hoor. Erdogan is door vrijwel iedereen gehaat en als er al iemand wordt opgehemeld dan is het Trump, niet Putin.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:58 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
En naar zulke system smachtwn hele volksstammen hier op FOK!
"Hadden wij maar zo'n sterke leider (als Putin)" zwijmeldezwijmel![]()
Begrijp je wel hoor. Maar blijft naar mijn mening een baggertheorie. Zo kan je 90 kanten opslaan met verschillende gedachtegangen. Kwestie van je vinger nat maken en kijken van welke zijde de wind komt.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:49 schreef Jane het volgende:
[..]
Tja, dat jij niet begrijpt wat ik zeg, daar kan ik ook niks aan doen.
Het is dom om je blind te staren op 1 dag een grote toename of afname. Het peilmoment hoeft namelijk niet altijd op hetzelfde moment van de dag te zijn geweest en daar kunnen ook begrijpelijke redenen voor zijn. Zoals een minister die de 2e kamer staat te informeren en de meest actuele cijfers wil geven bijvoorbeeld.
Geen idee of dit genoeg Jip- en Janneke-taal was, maar ik heb iig m'n best gedaan.
Maar hee. Jip en Janneke blijft leuk leesvoer.![]()
Mij oranjeman?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:00 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Stel je niet aan. Zelfs jouw Oranjeman houdt het niet tegen.
So, keep calm and cough on
ok![]()
![]()
Zelfs al is hij aansprakelijk dan is het aftreden de meest zware sanctie.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:55 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Mag hopen dat Bruins hoofdelijk aansprakelijk is voor dit fiasco
Prima salaris voor gevangen![]()
Nee, want ik zit in Zwitserland en ik ga zo naar de supermarktquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Zwitserland gaat de wereld redden.![]()
Grapje, maar ik heb wel het idee dat ze daar redelijk goed bezig zijn, ook met maatregelen enzo.
Fantastisch is dat he, geld vangen voor de enorme verantwoordelijke taak, en dan als hoogste straf naar huis gestuurd worden, met salarisquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zelfs al is hij aansprakelijk dan is het aftreden de meest zware sanctie.![]()
![]()
Dan moet jij eens op de frontpage komenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Valt volgens mij wel mee hoor. Erdogan is door vrijwel iedereen gehaat en als er al iemand wordt opgehemeld dan is het Trump, niet Putin.
Lijstje met gevallen is intussen wel weer aardig vertekend. Op Iran na bijna alleen maar landen met hoge levensstandaard in de top-20. Oftewel: niet testen is geen epidemie.
Wie weet gaat het in Afrika wel helemaal los as we speak.![]()
Al die figuren hier met hun 30x dodelijker dan de gewone griep![]()
Zullen we komendniemand inenten en kijken hoeveel procent het dan is? Want jullie vergelijken een griep waar mensen tegen worden ingeënt met een griep waar (nog) niks tegen is. Appels met peren vergelijken dus.De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.![]()
twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 15:04:52Sky News understands a second person in the UK has died relating to COVID-19 coronavirus reageer retweet
![]()
Krijg net te horen dat bij de kinderen van een collega van mij kinderen die net afgelopen weekend uit Noord-Italie zijn teruggekeerd gewoon in de klas zitten.
Want ja, geen klachten. Dus geen noodzaak om thuis te blijven. Ouders die preventief kids thuislaten, tuurlijk niet joh. We volgen het advies van de RIVM.
Brabant.![]()
Ouders.![]()
![]()
RIVM.![]()
![]()
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Van de politiek hoef je niet te verwachten dat dit ooit gaat veranderen. Vooral niet zolang de VVD regeert. Dan zouden ze daadwerkelijk kunnen worden vervolgd voor al hun schandalen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:02 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Fantastisch is dat he, geld vangen voor de enorme verantwoordelijke taak, en dan als hoogste straf naar huis gestuurd worden, met salaris![]()
Waarschijnlijk wel. Ik zou er even wegblijven in ieder geval.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Lijstje met gevallen is intussen wel weer aardig vertekend. Op Iran na bijna alleen maar landen met hoge levensstandaard in de top-20.
Wie weet gaat het in Afrika wel helemaal los as we speak.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Misschien zijn de Afrikanen met hun BBC genetics wel minder vatbaar.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Lijstje met gevallen is intussen wel weer aardig vertekend. Op Iran na bijna alleen maar landen met hoge levensstandaard in de top-20. Oftewel: niet testen is geen epidemie.
Wie weet gaat het in Afrika wel helemaal los as we speak.![]()
De Chinezen bezitten Afrika zowat, dus daar zal het inderdaad al snel zijn uitgebroken. Alleen denk ik dat de symptomen van deze griep in het niet vallen met wat je daar krijgt van een gemiddelde huismug.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Lijstje met gevallen is intussen wel weer aardig vertekend. Op Iran na bijna alleen maar landen met hoge levensstandaard in de top-20.
Wie weet gaat het in Afrika wel helemaal los as we speak.
Ik denk niet dat Membebe in zijn hutje ligt te zweten en denkt, kom ik ga 150 km lopen naar het eerste de beste ziekenhuis...![]()
Massaal testen, zodat je veel gevallen vroeg detecteert, voordat ze in het ziekenhuis belanden. Als het bvb minstens 10 dagen na de eerste symptomen (en nadat je positief test) duurt voordat je eraan sterft, dan komen die 42 sterfgevallen vooral uit de groep van 977 gevallen die reeds op 25 februari bekend waren. Dat is allicht niet de volledige verklaring, maar het speelt wel een rol.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:54 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Damn !, 0,6 is goed idd. Hebben hun daar iets anders ofzo?are we infinite or am I alone![]()
Ik zou me ook drukker maken om Ebola als ik hen was.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:06 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
De Chinezen bezitten Afrika zowat, dus daar zal het inderdaad al snel zijn uitgebroken. Alleen denk ik dat de symptomen van deze griep in het niet vallen met wat je daar krijgt van een gemiddelde huismug.
Ik denk niet dat Membebe in zijn hutje ligt te zweten en denkt, kom ik ga 150 km lopen naar het eerste de beste ziekenhuis...![]()
Terwijl deze landen normaal zo transparant zijn en bekend staan om hun eerlijke berichtgeving.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat gelooft toch geen hondMy friends all drive horses![]()
Dat kun je burgers niet kwalijk nemen. Die volgen het advies van de overheid.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:05 schreef Salina het volgende:
Krijg net te horen dat bij de kinderen van een collega van mij kinderen die net afgelopen weekend uit Noord-Italie zijn teruggekeerd gewoon in de klas zitten.
Want ja, geen klachten. Dus geen noodzaak om thuis te blijven. Ouders die preventief kids thuislaten, tuurlijk niet joh. We volgen het advies van de RIVM.
Brabant.![]()
Ouders.![]()
![]()
RIVM.![]()
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Ik zag dit op het AD voorbijkomen:"Het is maar een griepje"quote:Chinese artsen zeggen, na autopsies op aan Covid-19 overleden patiënten, dat de aandoening op een ‘combinatie van SARS en AIDS’ lijkt. De effecten van het virus kunnen onherstelbare longschade toebrengen, zelfs als de patiënt herstelt. De bevindingen worden vandaag gemeld door de Global Times, dat een spreekbuis van het de Communistische Partij in het land is.Doei.![]()
Ik ook... dat lijkt me helemaal een lastige aandoeningquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik zou me ook drukker maken om Ebola als ik hen was.
maar, wel lekker herkenbaar, ik bedoel, als mijn collega bloed gaat huilen zijn er twee opties, of ik moet snel een pentagram tekenen op de vloer en Kurt Cobain summonen, of hij heb ebola
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2020 15:09:48 ]![]()
Ook opvallend: Spanje meldt 360 gevallen en Portugal maar 9.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Ik zou er even wegblijven in ieder geval.![]()
![]()
.twitter:Pinnacle_PM twitterde op donderdag 05-03-2020 om 15:03:46#COVID19 has gone #pandemic. It is spreading rapidly. Look at the map below, Europe looked like the USA last week, and the USA now looks like Europe did. It'll be a short time til there's a call to quarantine here.#coronavirus https://t.co/s40nmFm9zA reageer retweet
![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:09 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
.twitter:Pinnacle_PM twitterde op donderdag 05-03-2020 om 15:03:46#COVID19 has gone #pandemic. It is spreading rapidly. Look at the map below, Europe looked like the USA last week, and the USA now looks like Europe did. It'll be a short time til there's a call to quarantine here.#coronavirus https://t.co/s40nmFm9zA reageer retweet
De aarde is rond, het kan ook de andere kant opgaan.
![]()
twitter:RTLnieuws twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 15:03:42"Op dit moment is de kans verschrikkelijk veel groter dat je dood gaat aan de griep." https://t.co/5LepcqgG7H reageer retweet
![]()
De school kan ook zelf actie ondernemen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:05 schreef Salina het volgende:
Brabant.![]()
Ouders.![]()
![]()
RIVM.![]()
![]()
Bij mijn kleindochter op school mochten , de afgelopen week, kinderen niet komen als ze in Italië op vakantie waren geweest.“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”![]()
Dat irriteert me zo ongelofelijk bij Plague Inc. (mobiele versie ca. 2014 iig) dat die vliegtuigen en bootjes geen notie hebben dat je ook de andere kant op kunt...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:11 schreef butz0rs het volgende:
[..]De aarde is rond, het kan ook de andere kant opgaan.
De oplichters![]()
![]()
Ebola is veel moeilijker over te dragen. Dat verspreid hier lang niet zo goed.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik zou me ook drukker maken om Ebola als ik hen was.Doei.![]()
Haha, nee das waar.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:08 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Terwijl deze landen normaal zo transparant zijn en bekend staan om hun eerlijke berichtgeving.
Wat ik bedoel te zeggen is: het lijkt in West-Europa heel hard te gaan maar dat komt vooral omdat er hier veel aandacht voor is.![]()
En mochten er 128 gevallen met builenpest zijn, gaat ook het zelfde op.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:12 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:RTLnieuws twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 15:03:42"Op dit moment is de kans verschrikkelijk veel groter dat je dood gaat aan de griep." https://t.co/5LepcqgG7H reageer retweet
Conclusie: de builenpest is maar een griepje?![]()
Ja voor iemand van 34 wel.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:12 schreef Houtenbeen het volgende:
Wat die mensen maar niet willen begrijpen is de druk op ons toch al onderbezette zorgstelsel.![]()
Nee dat zou inderdaad snel klaar zijn, sowieso is Ebola zo agressief, dat brandt heel snel uit.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:13 schreef Evenveel het volgende:
[..]
Ebola is veel moeilijker over te dragen. Dat verspreid hier lang niet zo goed.
De paranoia echter zou moordend zijn![]()
Van wat ik van een kennis begrijp worden er in Portugal amper tests afgenomen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook opvallend: Spanje meldt 360 gevallen en Portugal maar 9.De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.![]()
Meh clickbait artikel dat gisteren al rond ging. Ook niet vanuit een betrouwbare bron.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:09 schreef Evenveel het volgende:
Ik zag dit op het AD voorbijkomen:
[..]
"Het is maar een griepje"![]()
Ja zie, daar ga je al. Dan kun je quarantainen zoveel je wilt, als buurlanden gewoon iedereen laat lopen heeft het geen zin.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:14 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Van wat ik van een kennis begrijp worden er in Portugal amper tests afgenomen.![]()
Wat niet meet, wat niet deert.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Haha, nee das waar.
Wat ik bedoel te zeggen is: het lijkt in West-Europa heel hard te gaan maar dat komt vooral omdat er hier veel aandacht voor is.My friends all drive horses![]()
Klopt maar is wel veel enger.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:13 schreef Evenveel het volgende:
[..]
Ebola is veel moeilijker over te dragen. Dat verspreid hier lang niet zo goed.![]()
En ook voor iemand van 34 is de ziekteverloop echt geen pretje. Met kans op permanente schade aan je ingewanden.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:14 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja voor iemand van 34 wel.
Wat die mensen maar niet willen begrijpen is de druk op ons toch al onderbezette zorgstelsel.![]()
Hij zegt dat geen geld beschikbaar is voor tests.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja zie, daar ga je al. Dan kun je quarantainen zoveel je wilt, als buurlanden gewoon iedereen laat lopen heeft het geen zin.De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.![]()
Waar kun je per leeftijdsgroep vinden hoe zwaar de gevallen zijn?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:15 schreef ToT het volgende:
[..]
En ook voor iemand van 34 is de ziekteverloop echt geen pretje. Met kans op permanente schade aan je ingewanden.![]()
Geen idee, maar er zijn wel interviews her en der te vinden van mensen die het overleefd hebben.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waar kun je per leeftijdsgroep vinden hoe zwaar de gevallen zijn?
Wel weet ik dat het voor kinderen gelukkig mild is.![]()
Gelukkig hebben we de EU... oh wacht...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:16 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Hij zegt dat geen geld beschikbaar is voor tests.![]()
En zoals in de VS, kan je prima 34 zijn, maar als je 313 kilo weegt denk ik dat je wel in de groep van "Medische voorgeschiedenis" valt. Op zich terecht, alleen in de VS zijn dat er zo veel...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:15 schreef ToT het volgende:
[..]
En ook voor iemand van 34 is de ziekteverloop echt geen pretje. Met kans op permanente schade aan je ingewanden.
Wat dat betreft geldt dat de andere kant op voor China, daar is de arbeidsethos zo hoog dat die jonge artsen zich dood hebben gewerkt...![]()
twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 15:15:02The Department of Health says the number of people diagnosed with COVID-19 coronavirus in the UK has risen to 163 reageer retweet
twitter:Telegraph twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 15:17:56Second person dies from #coronavirus in UK https://t.co/GG3LQXgUCH https://t.co/eXMIsUvwpq reageer retweet
![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
We hebben ze bijna te pakken.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:18 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 15:15:02The Department of Health says the number of people diagnosed with COVID-19 coronavirus in the UK has risen to 163 reageer retweet
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Als die druk te hoog wordt doordat er teveel Corona-patienten tegelijkertijd bijkomen, wordt de kans dat je overlijdt aan iets wat niet Coronagerelateerd is ook weer groter. Doordat de ambulance door drukte te laat komt als je een hartaanval hebt bijvoorbeeld. Of omdat je operatie uitgesteld moet worden.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:14 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja voor iemand van 34 wel.
Wat die mensen maar niet willen begrijpen is de druk op ons toch al onderbezette zorgstelsel.Lying awake, wondering if there is a Dog...
De kans op permanent schade is er vooral wanneer je in de risicogroep valt en je klachten zwaar of kritiek worden. Het lijkt mij dat aangezien de meeste doden vallen in de 60+ groep dat vooral zij zich hier druk over moeten maken.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Geen idee, maar er zijn wel interviews her en der te vinden van mensen die het overleefd hebben.
Wel weet ik dat het voor kinderen gelukkig mild is.![]()
Zoek maar op "hot toddy corona".quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:18 schreef PSVCL het volgende:
Iemand die genezen is van het virus al zijn verhaal gedaan?
Zijn verhaal is door de media compleet uit verband gerukt, maar what else is new? Er was hier ergens een link met zijn eigen verhaal voorbij gekomen.![]()
Ziekteverloop is lang niet voor iedereen hetzelfde. Kan, maar hoeft niet.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:15 schreef ToT het volgende:
[..]
En ook voor iemand van 34 is de ziekteverloop echt geen pretje. Met kans op permanente schade aan je ingewanden.![]()
Daar kan je alleen iets over zeggen als je een breakdown hebt van de zwaardere gevallen. Misschien overlijden ouderen sneller, of jongere mensen minder snel... dat zegt niets over de prevalentie van deze symptomenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:19 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De kans op permanent schade is er vooral wanneer je in de risicogroep valt en je klachten zwaar of kritiek zijn. Het lijkt mij dat aangezien de meeste doden vallen in de 60+ groep dat vooral zij zich hier druk over moeten maken.![]()
Das waar, maar die cijfers zijn er dus niet.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:20 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Daar kan je alleen iets over zeggen als je een breakdown hebt van de zwaardere gevallen. Misschien overlijden ouderen sneller, of jongere mensen minder snel... dat zegt niets over de prevalentie van deze symptomen![]()
Nope, maar ik help het je hopen hoor... alleen ik blijf bij wat ik al vaker heb gezegdquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Das waar, maar die cijfers zijn er dus niet.
China reageerde alsof ze door een wesp werd gestoken.
Dat is zorgelijk![]()
Bruno heeft besloten dat de mensen een geruststellend antwoord willen en vooral niet zaken hoeven te laten.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wil je een eerlijk antwoord, of wil je een geruststellend antwoord?![]()
Ja hij dacht dat het gewoon een verkoudheid was en probeerde dat met een hot toddy te verhelpen, maar dat hielp geen donder en hij werd steeds zieker en zieker. Zijn botten deden pijn, zijn longen klonken alsof er continu takken in braken enz.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:22 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat wordt een hoop whisky en honing preppen
De krant: "DEZE MAN ZEGT DAT EEN HOT TODDY HET BESTE MEDICIJN IS TEGEN CORONA!!!!¡!!"![]()
Ik denk ze zo reageerden omdat de verspreiding enorm snel ging en de ziekenhuizen werden overspoeld.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:23 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nope, maar ik help het je hopen hoor... alleen ik blijf bij wat ik al vaker heb gezegd
China reageerde alsof ze door een wesp werd gestoken.
Dat is zorgelijk![]()
is het leger al begonnen?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:18 schreef Jane het volgende:
[..]
Als die druk te hoog wordt doordat er teveel Corona-patienten tegelijkertijd bijkomen, wordt de kans dat je overlijdt aan iets wat niet Coronagerelateerd is ook weer groter. Doordat de ambulance door drukte te laat komt als je een hartaanval hebt bijvoorbeeld. Of omdat je operatie uitgesteld moet worden.![]()
![]()
En dan zijn mensen nog van mening dat overheden compleet transparant moeten zijn over alles, ongeacht de paniek die t kan veroorzaken. Ik ben van mening dat er zaken zijn die ze best mogen verzwijgen, of zachter mogen brengen onwille van de sociale orde, als die de nationale gezondheid niet direct in gevaar brengen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:05 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tja, in Australië zei de overheid dat ze rekening houden met een miljoen besmettingen in de volgende weken. Nu is er niet alleen gebrek aan WC papier, ook medicijnen worden gehamsterd.
[..]
Misschien een argument voor "geruststellende communicatie".L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.![]()
Ze laten alle besmetten naar Griekenland doorstromen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:55 schreef Aventura het volgende:
[..]
Turkije 0 geloof ik inderdaad ook echt niet. Zeker niet met al die vluchtelingen aan de grens en de gebrekkige hygiëne daar.![]()
Nu weten we ook waarom Griekenland zo fel reageert.![]()
Ik denk dat ze zichzelf helemaal de tievus zijn geschrokken... daar leek het wel opquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:25 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik denk ze zo reageerden omdat de verspreiding enorm snel ging en de ziekenhuizen werden overspoeld.![]()
quote:15:26
Het nieuws dat de 86-jarige Oud-Beijerlander is overleden aan de gevolgen van het coronavirus, komt hard aan bij zijn buurtgenoten. De man leefde nog zelfstandig, samen met zijn partner. Hij had geen thuiszorg nodig en was volgens bewoners erg vitaal. ,,Ze hadden allebei een auto, waar ze nog regelmatig in reden’’, vertelt een bewoner. ,,Hij ging nog vaak bridgen. Hij was een ontzettend lieve en vrolijk man.’’ Drie weken geleden zouden de man en zijn vriendin nog samen op vakantie zijn geweest met de auto. ,,Eventjes lekker weg in het oosten van het land.’’
Het is nog altijd niet bekend wie de man heeft besmet. Beangstigend vinden bewoners dat niet. ,,Ik ga gewoon nog naar buiten. Al kan ik mij voorstellen dat het voor een aantal oudere bewoners hier wel even schrikken is’’, reageert een buurvrouw.
Buren die met hem in contact zijn geweest, staan in contact met de GGD. Zij hoeven niet binnen te blijven maar moeten wel twee keer per dag hun temperatuur opmeten. Als zij klachten krijgen, moeten zij direct met de huisarts bellen. De twee huisartsen die op huisbezoek kwamen bij de coronapatiënt zitten in quarantaine![]()
Technisch gezien wel ja maar je begint denk ik eerst met problemen met ademen voordat je een echte longontsteking hebt waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus met deze longontsteking heb je soms wat problemen met ademen?![]()
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Chinagodenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
is het leger al begonnen?
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ga je alleen maar meer van twijfelen.quote:
Als je hier Corona gaat vergelijken met Flu, dan zit je dus in een lastig parket. Want overal zijn de symptomen frequenter bij flu dan bij corona. Dus dan weet je nog niets als je dat symptoom hebt.
Alleen de allerlaatste "shortness of breath" kan uitsluitsel geven.
Die is NO bij verkoudheid en griep, en is wel bij Corona "sometimes".
Je kan dus maar beter HEEL erg ziek zijn (diaree, dit dat alles) omdat dat dan bij Flu voorkomt en niet bij Corona meestal
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.![]()
waarom worden die huisartsen niet getest, nu staan ze 2 weken buitenspel, terwijl we ze hard nodig hebben.quote:![]()
.
[ Bericht 55% gewijzigd door Salina op 06-03-2020 15:38:38 ]"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Corona is meer een longvirus toch,bij gewone griep slaat het niet zo je ademhaling en longen?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:29 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ga je alleen maar meer van twijfelen.
Als je hier Corona gaat vergelijken met Flu, dan zit je dus in een lastig parket. Want overal zijn de symptomen frequenter bij flu dan bij corona. Dus dan weet je nog niets als je dat symptoom hebt.
Alleen de allerlaatste "shortness of breath" kan uitsluitsel geven.
Die is NO bij verkoudheid en griep, en is wel bij Corona "sometimes".![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:29 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]
Wel lekker rustig bij die blokkendoos daar in het Midden-Oosten zo.![]()
![]()
Heeft er iemand een grafiekje met de exponentiële groei voor Nederland op basis van de beschikbare cijfers van de afgelopen week?![]()
![]()
Ze vertrouwen er niet op dat Allah beschermd?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:29 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]
Wel lekker rustig bij die blokkendoos daar in het Midden-Oosten zo.![]()
Was dus een hele vitale man voor z'n leeftijd. Sneu hoor.quote:
Hier heb je een mooi overzicht:quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waar kun je per leeftijdsgroep vinden hoe zwaar de gevallen zijn?
https://www.worldometers.(...)ge-sex-demographics/
Tot 50 jaar zit je wel goed (mits gezond). En er is alleen blijvende longschade natuurlijk wanneer je een ernstige longontsteking oploopt. Van een weekje 'griep' houd je geen schade over.Weisst![]()
Geen idee, wellicht kan tijdens de incubatietijd niet positief getest worden?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waarom worden die huisartsen niet getest, nu staan ze 2 weken buitenspel, terwijl we ze hard nodig hebben.![]()
Of ze zijn er gewoon niet zo happig op hem snel te mogen ontmoeten.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze vertrouwen er niet op dat Allah beschermd?
Ook lullig voor Allah dan.![]()
![]()
https://www.who.int/docs/(...)-19-final-report.pdfquote:The overall CFR varies by location and intensity of transmission (i.e. 5.8% in Wuhan vs.0.7% in other areas in China).
(CFR= crude fatality rate)
Maw: als de ziekenhuizen het aankunnen zal het waarschijnlijk nog meevallen; als het te snel verspreidt...are we infinite or am I alone![]()
Dit plaatje klopt niet. Het hangt maar net af van welke influenza je hebt. Spaanse griep zorgde juist voor zware longontstekingen. Dan ervaar je echt wel kortademigheid.quote:![]()
denk die preppersquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:30 schreef onlogisch het volgende:
Heeft er iemand een grafiekje met de exponentiële groei voor Nederland op basis van de beschikbare cijfers van de afgelopen week?![]()
"Allah is groot, Allah is machtig, Allah is misschien een beetje koortsachtig".quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze vertrouwen er niet op dat Allah beschermd?Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
SA heeft de grenzen dicht gegooid omdat er veel gelovigen uit Iran op bedevaart komen. Begrijpelijk toch?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze vertrouwen er niet op dat Allah beschermd?![]()
1quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:30 schreef onlogisch het volgende:
Heeft er iemand een grafiekje met de exponentiële groei voor Nederland op basis van de beschikbare cijfers van de afgelopen week?
2
6
10
18
24
38
82
128
Je moet er alleen zelf nog een grafiek van maken![]()
Bedankt, ik ken dat lijstje maar dat is niet echt wat ik zoek. Ik wil weten per leeftijdsgroep hoe zwaar de gevallen zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:31 schreef erkel het volgende:
[..]
Hier heb je een mooi overzicht:
https://www.worldometers.(...)ge-sex-demographics/
Tot 50 jaar zit je wel goed (mits gezond). En er is alleen blijvende longschade natuurlijk wanneer je een ernstige longontsteking oploopt. Van een weekje 'griep' houd je geen schade over.![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
"Allah is groot, Allah is machtig, Allah is misschien een beetje koortsachtig".![]()
![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Bedankt, ik ken dat lijstje maar dat is niet echt wat ik zoek. Ik wil weten per leeftijdsgroep hoe zwaar de gevallen zijn.
Dit?![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:27 schreef Zipportal het volgende:
De twee huisartsen die op huisbezoek kwamen bij de coronapatiënt zitten in quarantaineHet is toch niet besmettelijk als je geen verschijnselen hebt? Waarom moet de familie niet in quarantaine?quote:De twee huisartsen die op huisbezoek kwamen bij de coronapatiënt zitten in quarantaine![]()
het is wel besmettelijk als je nog geen symptomen hebtquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Het is toch niet besmettelijk als je geen verschijnselen hebt? Waarom moet de familie niet in quarantaine?![]()
Die grafiek staat in een link in de OP: https://public.tableau.co(...)ovid-19NL/Dashboard1quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:34 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
1
2
6
10
18
24
38
82
128
Je moet er alleen zelf nog een grafiek van maken![]()
Volgens het RIVM niet.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het is wel besmettelijk als je nog geen symptomen hebtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:36 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Die grafiek staat in een link in de OP: https://public.tableau.co(...)ovid-19NL/Dashboard1![]()
![]()
Ja, maar de scholen doen geen fuck, ouders ook niet, want ja, advies van RIVM. Geen klachten = geen nood om thuis te blijven.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:12 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
De school kan ook zelf actie ondernemen.
Bij mijn kleindochter op school mochten , de afgelopen week, kinderen niet komen als ze in Italië op vakantie waren geweest.Burgers kunnen zelf ook nadenken. Daarom eenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat kun je burgers niet kwalijk nemen. Die volgen het advies van de overheid.![]()
Advies RIVM is gewoon lachwekkend kut. Daarom![]()
![]()
Ik heb collega's die net een chemokuur hebben ondergaan, collega's die in de risicogroepen vallen, collega;s met jonge zusjes van amper 22 die chemo ondergaan.
Gewoon een slechte zaak, en dan druk ik me netjes uit."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
quote:
Maar dit soort projecties slaan nooit ergens op....
Achteraf is het interessanter
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2020 15:39:56 ]![]()
Die Ab zit vanavond bij Op1.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:42 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Is dat de username van Ab Osterhaus?
Tot zover dit feitje.![]()
Op zich valt het me nog mee hoeveel meldingen er bij zijn gekomen. Hoe lang duurt het eigenlijk gemiddeld voordat je weer van je klachten af bent
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Dat kun je denk ik redelijk relateren aan deze lijst toch?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Bedankt, ik ken dat lijstje maar dat is niet echt wat ik zoek. Ik wil weten per leeftijdsgroep hoe zwaar de gevallen zijn.Weisst![]()
Ben benieuwd wat hij ervan denkt.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:43 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Die Ab zit vanavond bij Op1.
Tot zover dit feitje.![]()
Lijkt me onwaarschijnlijk laag.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook opvallend: Spanje meldt 360 gevallen en Portugal maar 9.
Maar goed,dit is precies wat wij 2 weken terug al voorspelden.
Ik zei dat dit typisch zon accute situatie was waar europa niet mee om kan gaan, en dat ieder land zijn eigen plan zou trekken.
Jij voegde daar aan toe dat nederland helemaal geen plan zou hebben.
Nou, het is echt volledig uit gekomen. Ik heb mezelf er mentaal al op voorbereid dat we allemaal een keer aan de beurt gaan komen.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Ik voorspelde 128 besmettingen, dus zat aardig in de buurt. Wel vervelend dat er iemand is overleden.Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Gek he; europa bestaat uit meerdere landen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Lijkt me onwaarschijnlijk laag.
Maar goed,dit is precies wat wij 2 weken terug al voorspelden.
Ik zei dat dit typisch zon accute situatie was waar europa niet mee om kan gaan, en dat ieder land zijn eigen plan zou trekken.
Jij voegde daar aan toe dat nederland helemaal geen plan zou hebben.
Nou, het is echt volledig uit gekomen. Ik heb mezelf er mentaal al op voorbereid dat we allemaal een keer aan de beurt gaan komen.![]()
Jezus die hebben het wel erg slecht getroffen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:38 schreef Salina het volgende:
collega;s met jonge zusjes van amper 22 die chemo ondergaan.![]()
![]()
Ja meerdere collega's met zusjes in dezelfde leeftijd zijn met kanker dan heb je echt pech jaquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:47 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Jezus die hebben het wel erg slecht getroffen.
I may be wrong, but it's highly unlikely.![]()
Jongens en meisjes de stijging valt enorm mee vandaag. Hoe gaan we dit nu verklaren? Geen 24u cijfers? RIVM houdt bewust achter? Niet genoeg testen beschikbaar?
Zeg t maar!
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2020 15:50:58 ]![]()
Ja je kan het beter hier vragen, hier zitten de wetenschappersquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Jongens en meisjes de stijging valt enorm mee vandaag. Hoe gaan we dit nu verklaren? Geen 24u cijfers? RIVM houdt bewust achter? Niet genoeg testen beschikbaar?
Zeg t maar!
Ligt eraan wat je verwachtingen zijn. Ik dacht voor vandaag 130 en morgen 210. We zullen zien.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Zeg t maar!![]()
Hoeveel mensen zijn al weer beter in Nederland?Dit dus.. Iemand bron?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:45 schreef TheVulture het volgende:
Op zich valt het me nog mee hoeveel meldingen er bij zijn gekomen. Hoe lang duurt het eigenlijk gemiddeld voordat je weer van je klachten af bent![]()
Ik denk omdat het bijna weekend isquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Zeg t maar!![]()
We zitten 17 onder de trend vandaagquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Zeg t maar!
Dat zou idd kunnen komen doordat er naar t schijnt veel mensen worden weggestuurd zonder te testen![]()
Ik baseer mij uiteraard op de voorspellingen in dit topic. Als je 130 verwachtte zit je in de buurt. Waar baseer je je eigenlijk op? Gut feeling?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:53 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je verwachtingen zijn. Ik dacht voor vandaag 130 en morgen 210. We zullen zien.![]()
GS heeft een Tickerquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:53 schreef xzaz het volgende:
Hoeveel mensen zijn al weer beter in Nederland?
[..]
Dit dus.. Iemand bron?![]()
![]()
Precies is wil het van de experts zelf horenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:52 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Ja je kan het beter hier vragen, hier zitten de wetenschappers![]()
GS als bron gebruikenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:55 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
GS heeft een Ticker
[ afbeelding ]![]()
![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:55 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Precies is wil het van de experts zelf horen
Gisteren was het hoger dan verwacht, nu lager... verzin zelf wat leuks, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Zeg t maar!
Persoonlijk denk ik dat het aan het peilmoment ligt, dan wel aan het moment dat de tests terugkomen. Ik snap sowieso niet dat mensen reageren op de uitslag van 1 dag. Het is de trend die belangrijk is, maar een week is ook nog veel te kort om de trend echt te kunnen bepalen.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
Forum Opties Forumhop: Hop naar: