Er staat letterlijk in de titel waar dat cijfer vandaan komt.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:54 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Damn !, 0,6 is goed idd. Hebben hun daar iets anders ofzo?
daar klopt idd niks van, pure stasi censuur en die gasten willen bij de EU horenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Rusland 10 cases en Turkije 0
Dat gelooft toch geen hond
Die zijn allemaal doorgestuurd naar de Griekse grens.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Lees even de headerquote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:54 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Turkije 0 geloof ik inderdaad ook echt niet. Zeker niet met al die vluchtelingen aan de grens en de gebrekkige hygiëne daar.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het RIVM stelt nog vrolijk dat het testen geen zin heeft als er geen link is met een risicogebied. Klunzen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:25 schreef Kyran het volgende:
27 van 128 patiënten hebben dus geen bewezen link met Italië. Dat is ongeveer 20%.
Als je er dan van uit gaat dat ze bij de GGD in principe niet testen zonder link met Italië kan je er van uitgaan dat we tientallen of misschien honderden besmettingen aan het missen zijn.
Maar laten we vooral vasthouden aan risicogebieden.
Tja. Wanneer zet je dat testmoment in. Balen als je toch een gewone verkoudheid blijkt te hebben.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:55 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Het wordt tijd dat iedereen een testpakket thuis opgestuurd gaat krijgen, zodat iedereen zichzelf kan testen. En wat daarna mag gebeuren, mogen jullie bedenken.
En naar zulke systemen smachten hele volksstammen hier op FOK!quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Putin en Erdolf zullen alle ziekenhuizen wel hebben ingefluisterd: als er iemand overlijdt, het mag alles zijn maar geen corona.
En als zo'n arts zich daar niet aan houdt dan 'verdwijnt' ie.
quote:Wetenschappers van de universiteit van Bern zijn er intussen in geslaagd om een synthetische kopie van het dodelijke virus te maken. In een zwaarbeveiligd laboratorium wisten zij, op basis van gistbacteriën, het SARS-CoV-2-virus te recreëren. Het kunstmatige virus kan wetenschappers helpen om een vaccin te ontwikkelen.
Zaterdag een indoor dancefeest in Eindhoven. Blijf er niet om thuis.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hoezo paniek ? Gewoon je gezonde verstand gebruiken. Wegblijven uit mensen massa's.
Be careful what you wish for.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:58 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
En naar zulke system smachtwn hele volksstammen hier op FOK!
"Hadden wij maar zo'n sterke leider (als Putin)" zwijmeldezwijmel
Stel je niet aan. Zelfs jouw Oranjeman houdt het niet tegen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:55 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Mag hopen dat Bruins hoofdelijk aansprakelijk is voor dit fiasco
Prima salaris voor gevangen
quote:14:59
Het aantal mensen dat wereldwijd besmet is geraakt met het nieuwe coronavirus, is de 100.000 voorbij. Er zijn nu ook besmettingen vastgesteld in Slowakije, Vaticaanstad, Servië en Kameroen. Het virus verspreidde zich de afgelopen weken vanuit China over de wereld. Op het Chinese vasteland zijn inmiddels ruim 80.000 besmettingen ontdekt en 3000 patiënten overleden. Zeker 53.000 patiënten in het land zijn alweer hersteld.
Het virus is ook opgedoken in zo'n negentig andere landen en territoria. Het wereldwijde dodental staat op ongeveer 3400. Buiten China zijn Zuid-Korea (6284 besmettingen, 42 doden), Italië (3858 besmettingen, 148 doden) en Iran (4747 besmettingen, 123 doden) het zwaarst getroffen. In Nederland zijn 128 gevallen gemeld en is vrijdag voor het eerst een patiënt overleden die was besmet met het virus.
Zwitserland gaat de wereld redden.quote:
Valt volgens mij wel mee hoor. Erdogan is door vrijwel iedereen gehaat en als er al iemand wordt opgehemeld dan is het Trump, niet Putin.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:58 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
En naar zulke system smachtwn hele volksstammen hier op FOK!
"Hadden wij maar zo'n sterke leider (als Putin)" zwijmeldezwijmel
Begrijp je wel hoor. Maar blijft naar mijn mening een baggertheorie. Zo kan je 90 kanten opslaan met verschillende gedachtegangen. Kwestie van je vinger nat maken en kijken van welke zijde de wind komt.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:49 schreef Jane het volgende:
[..]
Tja, dat jij niet begrijpt wat ik zeg, daar kan ik ook niks aan doen.
Het is dom om je blind te staren op 1 dag een grote toename of afname. Het peilmoment hoeft namelijk niet altijd op hetzelfde moment van de dag te zijn geweest en daar kunnen ook begrijpelijke redenen voor zijn. Zoals een minister die de 2e kamer staat te informeren en de meest actuele cijfers wil geven bijvoorbeeld.
Geen idee of dit genoeg Jip- en Janneke-taal was, maar ik heb iig m'n best gedaan.
Mij oranjeman?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:00 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Stel je niet aan. Zelfs jouw Oranjeman houdt het niet tegen.
So, keep calm and cough on
Zelfs al is hij aansprakelijk dan is het aftreden de meest zware sanctie.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:55 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Mag hopen dat Bruins hoofdelijk aansprakelijk is voor dit fiasco
Prima salaris voor gevangen
Nee, want ik zit in Zwitserland en ik ga zo naar de supermarktquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Zwitserland gaat de wereld redden.![]()
Grapje, maar ik heb wel het idee dat ze daar redelijk goed bezig zijn, ook met maatregelen enzo.
Fantastisch is dat he, geld vangen voor de enorme verantwoordelijke taak, en dan als hoogste straf naar huis gestuurd worden, met salarisquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zelfs al is hij aansprakelijk dan is het aftreden de meest zware sanctie.
Dan moet jij eens op de frontpage komenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Valt volgens mij wel mee hoor. Erdogan is door vrijwel iedereen gehaat en als er al iemand wordt opgehemeld dan is het Trump, niet Putin.
twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 15:04:52Sky News understands a second person in the UK has died relating to COVID-19 coronavirus reageer retweet
Van de politiek hoef je niet te verwachten dat dit ooit gaat veranderen. Vooral niet zolang de VVD regeert. Dan zouden ze daadwerkelijk kunnen worden vervolgd voor al hun schandalen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:02 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Fantastisch is dat he, geld vangen voor de enorme verantwoordelijke taak, en dan als hoogste straf naar huis gestuurd worden, met salaris
Waarschijnlijk wel. Ik zou er even wegblijven in ieder geval.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Lijstje met gevallen is intussen wel weer aardig vertekend. Op Iran na bijna alleen maar landen met hoge levensstandaard in de top-20.
Wie weet gaat het in Afrika wel helemaal los as we speak.
Misschien zijn de Afrikanen met hun BBC genetics wel minder vatbaar.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Lijstje met gevallen is intussen wel weer aardig vertekend. Op Iran na bijna alleen maar landen met hoge levensstandaard in de top-20. Oftewel: niet testen is geen epidemie.
De Chinezen bezitten Afrika zowat, dus daar zal het inderdaad al snel zijn uitgebroken. Alleen denk ik dat de symptomen van deze griep in het niet vallen met wat je daar krijgt van een gemiddelde huismug.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Lijstje met gevallen is intussen wel weer aardig vertekend. Op Iran na bijna alleen maar landen met hoge levensstandaard in de top-20.
Massaal testen, zodat je veel gevallen vroeg detecteert, voordat ze in het ziekenhuis belanden. Als het bvb minstens 10 dagen na de eerste symptomen (en nadat je positief test) duurt voordat je eraan sterft, dan komen die 42 sterfgevallen vooral uit de groep van 977 gevallen die reeds op 25 februari bekend waren. Dat is allicht niet de volledige verklaring, maar het speelt wel een rol.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:54 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik zou me ook drukker maken om Ebola als ik hen was.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:06 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
De Chinezen bezitten Afrika zowat, dus daar zal het inderdaad al snel zijn uitgebroken. Alleen denk ik dat de symptomen van deze griep in het niet vallen met wat je daar krijgt van een gemiddelde huismug.
Ik denk niet dat Membebe in zijn hutje ligt te zweten en denkt, kom ik ga 150 km lopen naar het eerste de beste ziekenhuis...
Terwijl deze landen normaal zo transparant zijn en bekend staan om hun eerlijke berichtgeving.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat kun je burgers niet kwalijk nemen. Die volgen het advies van de overheid.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:05 schreef Salina het volgende:
Krijg net te horen dat bij de kinderen van een collega van mij kinderen die net afgelopen weekend uit Noord-Italie zijn teruggekeerd gewoon in de klas zitten.
Want ja, geen klachten. Dus geen noodzaak om thuis te blijven. Ouders die preventief kids thuislaten, tuurlijk niet joh. We volgen het advies van de RIVM.
Brabant.![]()
Ouders.![]()
![]()
RIVM.![]()
![]()
"Het is maar een griepje"quote:Chinese artsen zeggen, na autopsies op aan Covid-19 overleden patiënten, dat de aandoening op een ‘combinatie van SARS en AIDS’ lijkt. De effecten van het virus kunnen onherstelbare longschade toebrengen, zelfs als de patiënt herstelt. De bevindingen worden vandaag gemeld door de Global Times, dat een spreekbuis van het de Communistische Partij in het land is.
Ik ook... dat lijkt me helemaal een lastige aandoeningquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik zou me ook drukker maken om Ebola als ik hen was.
Ook opvallend: Spanje meldt 360 gevallen en Portugal maar 9.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Ik zou er even wegblijven in ieder geval.
twitter:Pinnacle_PM twitterde op donderdag 05-03-2020 om 15:03:46#COVID19 has gone #pandemic. It is spreading rapidly. Look at the map below, Europe looked like the USA last week, and the USA now looks like Europe did. It'll be a short time til there's a call to quarantine here.#coronavirus https://t.co/s40nmFm9zA reageer retweet
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:09 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
.twitter:Pinnacle_PM twitterde op donderdag 05-03-2020 om 15:03:46#COVID19 has gone #pandemic. It is spreading rapidly. Look at the map below, Europe looked like the USA last week, and the USA now looks like Europe did. It'll be a short time til there's a call to quarantine here.#coronavirus https://t.co/s40nmFm9zA reageer retweet
twitter:RTLnieuws twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 15:03:42"Op dit moment is de kans verschrikkelijk veel groter dat je dood gaat aan de griep." https://t.co/5LepcqgG7H reageer retweet
De school kan ook zelf actie ondernemen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:05 schreef Salina het volgende:
Krijg net te horen dat bij de kinderen van een collega van mij kinderen die net afgelopen weekend uit Noord-Italie zijn teruggekeerd gewoon in de klas zitten.
Want ja, geen klachten. Dus geen noodzaak om thuis te blijven. Ouders die preventief kids thuislaten, tuurlijk niet joh. We volgen het advies van de RIVM.
Brabant.![]()
Ouders.![]()
![]()
RIVM.![]()
![]()
Dat irriteert me zo ongelofelijk bij Plague Inc. (mobiele versie ca. 2014 iig) dat die vliegtuigen en bootjes geen notie hebben dat je ook de andere kant op kunt...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:11 schreef butz0rs het volgende:
[..]De aarde is rond, het kan ook de andere kant opgaan.
Ebola is veel moeilijker over te dragen. Dat verspreid hier lang niet zo goed.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik zou me ook drukker maken om Ebola als ik hen was.
Haha, nee das waar.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:08 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Terwijl deze landen normaal zo transparant zijn en bekend staan om hun eerlijke berichtgeving.
En mochten er 128 gevallen met builenpest zijn, gaat ook het zelfde op.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:12 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:RTLnieuws twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 15:03:42"Op dit moment is de kans verschrikkelijk veel groter dat je dood gaat aan de griep." https://t.co/5LepcqgG7H reageer retweet
Ja voor iemand van 34 wel.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:12 schreef Houtenbeen het volgende:
Nee dat zou inderdaad snel klaar zijn, sowieso is Ebola zo agressief, dat brandt heel snel uit.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:13 schreef Evenveel het volgende:
[..]
Ebola is veel moeilijker over te dragen. Dat verspreid hier lang niet zo goed.
Van wat ik van een kennis begrijp worden er in Portugal amper tests afgenomen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook opvallend: Spanje meldt 360 gevallen en Portugal maar 9.
Meh clickbait artikel dat gisteren al rond ging. Ook niet vanuit een betrouwbare bron.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:09 schreef Evenveel het volgende:
Ik zag dit op het AD voorbijkomen:
[..]
"Het is maar een griepje"
Ja zie, daar ga je al. Dan kun je quarantainen zoveel je wilt, als buurlanden gewoon iedereen laat lopen heeft het geen zin.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:14 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Van wat ik van een kennis begrijp worden er in Portugal amper tests afgenomen.
Wat niet meet, wat niet deert.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Haha, nee das waar.
Wat ik bedoel te zeggen is: het lijkt in West-Europa heel hard te gaan maar dat komt vooral omdat er hier veel aandacht voor is.
Klopt maar is wel veel enger.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:13 schreef Evenveel het volgende:
[..]
Ebola is veel moeilijker over te dragen. Dat verspreid hier lang niet zo goed.
En ook voor iemand van 34 is de ziekteverloop echt geen pretje. Met kans op permanente schade aan je ingewanden.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:14 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja voor iemand van 34 wel.
Wat die mensen maar niet willen begrijpen is de druk op ons toch al onderbezette zorgstelsel.
Hij zegt dat geen geld beschikbaar is voor tests.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja zie, daar ga je al. Dan kun je quarantainen zoveel je wilt, als buurlanden gewoon iedereen laat lopen heeft het geen zin.
Waar kun je per leeftijdsgroep vinden hoe zwaar de gevallen zijn?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:15 schreef ToT het volgende:
[..]
En ook voor iemand van 34 is de ziekteverloop echt geen pretje. Met kans op permanente schade aan je ingewanden.
Geen idee, maar er zijn wel interviews her en der te vinden van mensen die het overleefd hebben.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waar kun je per leeftijdsgroep vinden hoe zwaar de gevallen zijn?
Gelukkig hebben we de EU... oh wacht...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:16 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Hij zegt dat geen geld beschikbaar is voor tests.
En zoals in de VS, kan je prima 34 zijn, maar als je 313 kilo weegt denk ik dat je wel in de groep van "Medische voorgeschiedenis" valt. Op zich terecht, alleen in de VS zijn dat er zo veel...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:15 schreef ToT het volgende:
[..]
En ook voor iemand van 34 is de ziekteverloop echt geen pretje. Met kans op permanente schade aan je ingewanden.
twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 15:15:02The Department of Health says the number of people diagnosed with COVID-19 coronavirus in the UK has risen to 163 reageer retweet
twitter:Telegraph twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 15:17:56Second person dies from #coronavirus in UK https://t.co/GG3LQXgUCH https://t.co/eXMIsUvwpq reageer retweet
We hebben ze bijna te pakken.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:18 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 15:15:02The Department of Health says the number of people diagnosed with COVID-19 coronavirus in the UK has risen to 163 reageer retweet
Als die druk te hoog wordt doordat er teveel Corona-patienten tegelijkertijd bijkomen, wordt de kans dat je overlijdt aan iets wat niet Coronagerelateerd is ook weer groter. Doordat de ambulance door drukte te laat komt als je een hartaanval hebt bijvoorbeeld. Of omdat je operatie uitgesteld moet worden.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:14 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja voor iemand van 34 wel.
Wat die mensen maar niet willen begrijpen is de druk op ons toch al onderbezette zorgstelsel.
De kans op permanent schade is er vooral wanneer je in de risicogroep valt en je klachten zwaar of kritiek worden. Het lijkt mij dat aangezien de meeste doden vallen in de 60+ groep dat vooral zij zich hier druk over moeten maken.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Geen idee, maar er zijn wel interviews her en der te vinden van mensen die het overleefd hebben.
Wel weet ik dat het voor kinderen gelukkig mild is.
Zoek maar op "hot toddy corona".quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:18 schreef PSVCL het volgende:
Iemand die genezen is van het virus al zijn verhaal gedaan?
Ziekteverloop is lang niet voor iedereen hetzelfde. Kan, maar hoeft niet.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Daar kan je alleen iets over zeggen als je een breakdown hebt van de zwaardere gevallen. Misschien overlijden ouderen sneller, of jongere mensen minder snel... dat zegt niets over de prevalentie van deze symptomenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:19 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De kans op permanent schade is er vooral wanneer je in de risicogroep valt en je klachten zwaar of kritiek zijn. Het lijkt mij dat aangezien de meeste doden vallen in de 60+ groep dat vooral zij zich hier druk over moeten maken.
Das waar, maar die cijfers zijn er dus niet.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:20 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Daar kan je alleen iets over zeggen als je een breakdown hebt van de zwaardere gevallen. Misschien overlijden ouderen sneller, of jongere mensen minder snel... dat zegt niets over de prevalentie van deze symptomen
Nope, maar ik help het je hopen hoor... alleen ik blijf bij wat ik al vaker heb gezegdquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Das waar, maar die cijfers zijn er dus niet.
Bruno heeft besloten dat de mensen een geruststellend antwoord willen en vooral niet zaken hoeven te laten.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wil je een eerlijk antwoord, of wil je een geruststellend antwoord?
Ja hij dacht dat het gewoon een verkoudheid was en probeerde dat met een hot toddy te verhelpen, maar dat hielp geen donder en hij werd steeds zieker en zieker. Zijn botten deden pijn, zijn longen klonken alsof er continu takken in braken enz.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:22 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat wordt een hoop whisky en honing preppen
Ik denk ze zo reageerden omdat de verspreiding enorm snel ging en de ziekenhuizen werden overspoeld.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:23 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nope, maar ik help het je hopen hoor... alleen ik blijf bij wat ik al vaker heb gezegd
China reageerde alsof ze door een wesp werd gestoken.
Dat is zorgelijk
is het leger al begonnen?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:18 schreef Jane het volgende:
[..]
Als die druk te hoog wordt doordat er teveel Corona-patienten tegelijkertijd bijkomen, wordt de kans dat je overlijdt aan iets wat niet Coronagerelateerd is ook weer groter. Doordat de ambulance door drukte te laat komt als je een hartaanval hebt bijvoorbeeld. Of omdat je operatie uitgesteld moet worden.
En dan zijn mensen nog van mening dat overheden compleet transparant moeten zijn over alles, ongeacht de paniek die t kan veroorzaken. Ik ben van mening dat er zaken zijn die ze best mogen verzwijgen, of zachter mogen brengen onwille van de sociale orde, als die de nationale gezondheid niet direct in gevaar brengen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:05 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tja, in Australië zei de overheid dat ze rekening houden met een miljoen besmettingen in de volgende weken. Nu is er niet alleen gebrek aan WC papier, ook medicijnen worden gehamsterd.
[..]
Misschien een argument voor "geruststellende communicatie".
Ze laten alle besmetten naar Griekenland doorstromen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:55 schreef Aventura het volgende:
[..]
Turkije 0 geloof ik inderdaad ook echt niet. Zeker niet met al die vluchtelingen aan de grens en de gebrekkige hygiëne daar.
Ik denk dat ze zichzelf helemaal de tievus zijn geschrokken... daar leek het wel opquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:25 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik denk ze zo reageerden omdat de verspreiding enorm snel ging en de ziekenhuizen werden overspoeld.
quote:15:26
Het nieuws dat de 86-jarige Oud-Beijerlander is overleden aan de gevolgen van het coronavirus, komt hard aan bij zijn buurtgenoten. De man leefde nog zelfstandig, samen met zijn partner. Hij had geen thuiszorg nodig en was volgens bewoners erg vitaal. ,,Ze hadden allebei een auto, waar ze nog regelmatig in reden’’, vertelt een bewoner. ,,Hij ging nog vaak bridgen. Hij was een ontzettend lieve en vrolijk man.’’ Drie weken geleden zouden de man en zijn vriendin nog samen op vakantie zijn geweest met de auto. ,,Eventjes lekker weg in het oosten van het land.’’
Het is nog altijd niet bekend wie de man heeft besmet. Beangstigend vinden bewoners dat niet. ,,Ik ga gewoon nog naar buiten. Al kan ik mij voorstellen dat het voor een aantal oudere bewoners hier wel even schrikken is’’, reageert een buurvrouw.
Buren die met hem in contact zijn geweest, staan in contact met de GGD. Zij hoeven niet binnen te blijven maar moeten wel twee keer per dag hun temperatuur opmeten. Als zij klachten krijgen, moeten zij direct met de huisarts bellen. De twee huisartsen die op huisbezoek kwamen bij de coronapatiënt zitten in quarantaine
Technisch gezien wel ja maar je begint denk ik eerst met problemen met ademen voordat je een echte longontsteking hebt waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus met deze longontsteking heb je soms wat problemen met ademen?
Chinagodenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
is het leger al begonnen?
[ afbeelding ]
Ga je alleen maar meer van twijfelen.quote:
waarom worden die huisartsen niet getest, nu staan ze 2 weken buitenspel, terwijl we ze hard nodig hebben.quote:
Corona is meer een longvirus toch,bij gewone griep slaat het niet zo je ademhaling en longen?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:29 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ga je alleen maar meer van twijfelen.
Als je hier Corona gaat vergelijken met Flu, dan zit je dus in een lastig parket. Want overal zijn de symptomen frequenter bij flu dan bij corona. Dus dan weet je nog niets als je dat symptoom hebt.
Alleen de allerlaatste "shortness of breath" kan uitsluitsel geven.
Die is NO bij verkoudheid en griep, en is wel bij Corona "sometimes".
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:29 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]
Wel lekker rustig bij die blokkendoos daar in het Midden-Oosten zo.
Ze vertrouwen er niet op dat Allah beschermd?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:29 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]
Wel lekker rustig bij die blokkendoos daar in het Midden-Oosten zo.
Was dus een hele vitale man voor z'n leeftijd. Sneu hoor.quote:
Hier heb je een mooi overzicht:quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waar kun je per leeftijdsgroep vinden hoe zwaar de gevallen zijn?
Geen idee, wellicht kan tijdens de incubatietijd niet positief getest worden?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waarom worden die huisartsen niet getest, nu staan ze 2 weken buitenspel, terwijl we ze hard nodig hebben.
Of ze zijn er gewoon niet zo happig op hem snel te mogen ontmoeten.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze vertrouwen er niet op dat Allah beschermd?
https://www.who.int/docs/(...)-19-final-report.pdfquote:The overall CFR varies by location and intensity of transmission (i.e. 5.8% in Wuhan vs.0.7% in other areas in China).
Dit plaatje klopt niet. Het hangt maar net af van welke influenza je hebt. Spaanse griep zorgde juist voor zware longontstekingen. Dan ervaar je echt wel kortademigheid.quote:
denk die preppersquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:30 schreef onlogisch het volgende:
Heeft er iemand een grafiekje met de exponentiële groei voor Nederland op basis van de beschikbare cijfers van de afgelopen week?
"Allah is groot, Allah is machtig, Allah is misschien een beetje koortsachtig".quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:31 schreef Momo het volgende:
[..]
SA heeft de grenzen dicht gegooid omdat er veel gelovigen uit Iran op bedevaart komen. Begrijpelijk toch?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:31 schreef Momo het volgende:
[..]
1quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:30 schreef onlogisch het volgende:
Heeft er iemand een grafiekje met de exponentiële groei voor Nederland op basis van de beschikbare cijfers van de afgelopen week?
Bedankt, ik ken dat lijstje maar dat is niet echt wat ik zoek. Ik wil weten per leeftijdsgroep hoe zwaar de gevallen zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:31 schreef erkel het volgende:
[..]
Hier heb je een mooi overzicht:
https://www.worldometers.(...)ge-sex-demographics/
Tot 50 jaar zit je wel goed (mits gezond). En er is alleen blijvende longschade natuurlijk wanneer je een ernstige longontsteking oploopt. Van een weekje 'griep' houd je geen schade over.
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
"Allah is groot, Allah is machtig, Allah is misschien een beetje koortsachtig".
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Bedankt, ik ken dat lijstje maar dat is niet echt wat ik zoek. Ik wil weten per leeftijdsgroep hoe zwaar de gevallen zijn.
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:27 schreef Zipportal het volgende:
De twee huisartsen die op huisbezoek kwamen bij de coronapatiënt zitten in quarantaine
Het is toch niet besmettelijk als je geen verschijnselen hebt? Waarom moet de familie niet in quarantaine?quote:De twee huisartsen die op huisbezoek kwamen bij de coronapatiënt zitten in quarantaine
het is wel besmettelijk als je nog geen symptomen hebtquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Het is toch niet besmettelijk als je geen verschijnselen hebt? Waarom moet de familie niet in quarantaine?
Die grafiek staat in een link in de OP: https://public.tableau.co(...)ovid-19NL/Dashboard1quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:34 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
1
2
6
10
18
24
38
82
128
Je moet er alleen zelf nog een grafiek van maken
Volgens het RIVM niet.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het is wel besmettelijk als je nog geen symptomen hebt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:36 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Die grafiek staat in een link in de OP: https://public.tableau.co(...)ovid-19NL/Dashboard1
Ja, maar de scholen doen geen fuck, ouders ook niet, want ja, advies van RIVM. Geen klachten = geen nood om thuis te blijven.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:12 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
De school kan ook zelf actie ondernemen.
Bij mijn kleindochter op school mochten , de afgelopen week, kinderen niet komen als ze in Italië op vakantie waren geweest.
Burgers kunnen zelf ook nadenken. Daarom eenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat kun je burgers niet kwalijk nemen. Die volgen het advies van de overheid.
quote:
Die Ab zit vanavond bij Op1.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:42 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Is dat de username van Ab Osterhaus?
Dat kun je denk ik redelijk relateren aan deze lijst toch?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Bedankt, ik ken dat lijstje maar dat is niet echt wat ik zoek. Ik wil weten per leeftijdsgroep hoe zwaar de gevallen zijn.
Ben benieuwd wat hij ervan denkt.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:43 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Die Ab zit vanavond bij Op1.
Tot zover dit feitje.
Lijkt me onwaarschijnlijk laag.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook opvallend: Spanje meldt 360 gevallen en Portugal maar 9.
Gek he; europa bestaat uit meerdere landen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Lijkt me onwaarschijnlijk laag.
Maar goed,dit is precies wat wij 2 weken terug al voorspelden.
Ik zei dat dit typisch zon accute situatie was waar europa niet mee om kan gaan, en dat ieder land zijn eigen plan zou trekken.
Jij voegde daar aan toe dat nederland helemaal geen plan zou hebben.
Nou, het is echt volledig uit gekomen. Ik heb mezelf er mentaal al op voorbereid dat we allemaal een keer aan de beurt gaan komen.
Jezus die hebben het wel erg slecht getroffen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:38 schreef Salina het volgende:
collega;s met jonge zusjes van amper 22 die chemo ondergaan.
Ja meerdere collega's met zusjes in dezelfde leeftijd zijn met kanker dan heb je echt pech jaquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:47 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Jezus die hebben het wel erg slecht getroffen.![]()
Ja je kan het beter hier vragen, hier zitten de wetenschappersquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Jongens en meisjes de stijging valt enorm mee vandaag. Hoe gaan we dit nu verklaren? Geen 24u cijfers? RIVM houdt bewust achter? Niet genoeg testen beschikbaar?
Zeg t maar!
Ligt eraan wat je verwachtingen zijn. Ik dacht voor vandaag 130 en morgen 210. We zullen zien.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Jongens en meisjes de stijging valt enorm mee vandaag. Hoe gaan we dit nu verklaren? Geen 24u cijfers? RIVM houdt bewust achter? Niet genoeg testen beschikbaar?
Zeg t maar!
Dit dus.. Iemand bron?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:45 schreef TheVulture het volgende:
Op zich valt het me nog mee hoeveel meldingen er bij zijn gekomen. Hoe lang duurt het eigenlijk gemiddeld voordat je weer van je klachten af bent
Ik denk omdat het bijna weekend isquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Zeg t maar!
We zitten 17 onder de trend vandaagquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Zeg t maar!
Ik baseer mij uiteraard op de voorspellingen in dit topic. Als je 130 verwachtte zit je in de buurt. Waar baseer je je eigenlijk op? Gut feeling?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:53 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je verwachtingen zijn. Ik dacht voor vandaag 130 en morgen 210. We zullen zien.
GS heeft een Tickerquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:53 schreef xzaz het volgende:
Hoeveel mensen zijn al weer beter in Nederland?
[..]
Dit dus.. Iemand bron?
Precies is wil het van de experts zelf horenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:52 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Ja je kan het beter hier vragen, hier zitten de wetenschappers
GS als bron gebruikenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:55 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
GS heeft een Ticker
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:55 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Precies is wil het van de experts zelf horen
Gisteren was het hoger dan verwacht, nu lager... verzin zelf wat leuks, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Zeg t maar!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |