Haha, nee das waar.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:08 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Terwijl deze landen normaal zo transparant zijn en bekend staan om hun eerlijke berichtgeving.
En mochten er 128 gevallen met builenpest zijn, gaat ook het zelfde op.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:12 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:RTLnieuws twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 15:03:42"Op dit moment is de kans verschrikkelijk veel groter dat je dood gaat aan de griep." https://t.co/5LepcqgG7H reageer retweet
Ja voor iemand van 34 wel.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:12 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:RTLnieuws twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 15:03:42"Op dit moment is de kans verschrikkelijk veel groter dat je dood gaat aan de griep." https://t.co/5LepcqgG7H reageer retweet
Nee dat zou inderdaad snel klaar zijn, sowieso is Ebola zo agressief, dat brandt heel snel uit.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:13 schreef Evenveel het volgende:
[..]
Ebola is veel moeilijker over te dragen. Dat verspreid hier lang niet zo goed.
Van wat ik van een kennis begrijp worden er in Portugal amper tests afgenomen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook opvallend: Spanje meldt 360 gevallen en Portugal maar 9.
Meh clickbait artikel dat gisteren al rond ging. Ook niet vanuit een betrouwbare bron.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:09 schreef Evenveel het volgende:
Ik zag dit op het AD voorbijkomen:
[..]
"Het is maar een griepje"
Ja zie, daar ga je al. Dan kun je quarantainen zoveel je wilt, als buurlanden gewoon iedereen laat lopen heeft het geen zin.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:14 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Van wat ik van een kennis begrijp worden er in Portugal amper tests afgenomen.
Wat niet meet, wat niet deert.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Haha, nee das waar.
Wat ik bedoel te zeggen is: het lijkt in West-Europa heel hard te gaan maar dat komt vooral omdat er hier veel aandacht voor is.
Klopt maar is wel veel enger.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:13 schreef Evenveel het volgende:
[..]
Ebola is veel moeilijker over te dragen. Dat verspreid hier lang niet zo goed.
En ook voor iemand van 34 is de ziekteverloop echt geen pretje. Met kans op permanente schade aan je ingewanden.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:14 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja voor iemand van 34 wel.
Wat die mensen maar niet willen begrijpen is de druk op ons toch al onderbezette zorgstelsel.
Hij zegt dat geen geld beschikbaar is voor tests.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja zie, daar ga je al. Dan kun je quarantainen zoveel je wilt, als buurlanden gewoon iedereen laat lopen heeft het geen zin.
Waar kun je per leeftijdsgroep vinden hoe zwaar de gevallen zijn?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:15 schreef ToT het volgende:
[..]
En ook voor iemand van 34 is de ziekteverloop echt geen pretje. Met kans op permanente schade aan je ingewanden.
Geen idee, maar er zijn wel interviews her en der te vinden van mensen die het overleefd hebben.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waar kun je per leeftijdsgroep vinden hoe zwaar de gevallen zijn?
Gelukkig hebben we de EU... oh wacht...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:16 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Hij zegt dat geen geld beschikbaar is voor tests.
En zoals in de VS, kan je prima 34 zijn, maar als je 313 kilo weegt denk ik dat je wel in de groep van "Medische voorgeschiedenis" valt. Op zich terecht, alleen in de VS zijn dat er zo veel...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:15 schreef ToT het volgende:
[..]
En ook voor iemand van 34 is de ziekteverloop echt geen pretje. Met kans op permanente schade aan je ingewanden.
twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 15:15:02The Department of Health says the number of people diagnosed with COVID-19 coronavirus in the UK has risen to 163 reageer retweet
twitter:Telegraph twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 15:17:56Second person dies from #coronavirus in UK https://t.co/GG3LQXgUCH https://t.co/eXMIsUvwpq reageer retweet
We hebben ze bijna te pakken.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:18 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 15:15:02The Department of Health says the number of people diagnosed with COVID-19 coronavirus in the UK has risen to 163 reageer retweet
Als die druk te hoog wordt doordat er teveel Corona-patienten tegelijkertijd bijkomen, wordt de kans dat je overlijdt aan iets wat niet Coronagerelateerd is ook weer groter. Doordat de ambulance door drukte te laat komt als je een hartaanval hebt bijvoorbeeld. Of omdat je operatie uitgesteld moet worden.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:14 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja voor iemand van 34 wel.
Wat die mensen maar niet willen begrijpen is de druk op ons toch al onderbezette zorgstelsel.
De kans op permanent schade is er vooral wanneer je in de risicogroep valt en je klachten zwaar of kritiek worden. Het lijkt mij dat aangezien de meeste doden vallen in de 60+ groep dat vooral zij zich hier druk over moeten maken.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Geen idee, maar er zijn wel interviews her en der te vinden van mensen die het overleefd hebben.
Wel weet ik dat het voor kinderen gelukkig mild is.
Zoek maar op "hot toddy corona".quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:18 schreef PSVCL het volgende:
Iemand die genezen is van het virus al zijn verhaal gedaan?
Ziekteverloop is lang niet voor iedereen hetzelfde. Kan, maar hoeft niet.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Daar kan je alleen iets over zeggen als je een breakdown hebt van de zwaardere gevallen. Misschien overlijden ouderen sneller, of jongere mensen minder snel... dat zegt niets over de prevalentie van deze symptomenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:19 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De kans op permanent schade is er vooral wanneer je in de risicogroep valt en je klachten zwaar of kritiek zijn. Het lijkt mij dat aangezien de meeste doden vallen in de 60+ groep dat vooral zij zich hier druk over moeten maken.
Das waar, maar die cijfers zijn er dus niet.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:20 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Daar kan je alleen iets over zeggen als je een breakdown hebt van de zwaardere gevallen. Misschien overlijden ouderen sneller, of jongere mensen minder snel... dat zegt niets over de prevalentie van deze symptomen
Nope, maar ik help het je hopen hoor... alleen ik blijf bij wat ik al vaker heb gezegdquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Das waar, maar die cijfers zijn er dus niet.
Bruno heeft besloten dat de mensen een geruststellend antwoord willen en vooral niet zaken hoeven te laten.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wil je een eerlijk antwoord, of wil je een geruststellend antwoord?
Ja hij dacht dat het gewoon een verkoudheid was en probeerde dat met een hot toddy te verhelpen, maar dat hielp geen donder en hij werd steeds zieker en zieker. Zijn botten deden pijn, zijn longen klonken alsof er continu takken in braken enz.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:22 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat wordt een hoop whisky en honing preppen
Ik denk ze zo reageerden omdat de verspreiding enorm snel ging en de ziekenhuizen werden overspoeld.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:23 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nope, maar ik help het je hopen hoor... alleen ik blijf bij wat ik al vaker heb gezegd
China reageerde alsof ze door een wesp werd gestoken.
Dat is zorgelijk
is het leger al begonnen?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:18 schreef Jane het volgende:
[..]
Als die druk te hoog wordt doordat er teveel Corona-patienten tegelijkertijd bijkomen, wordt de kans dat je overlijdt aan iets wat niet Coronagerelateerd is ook weer groter. Doordat de ambulance door drukte te laat komt als je een hartaanval hebt bijvoorbeeld. Of omdat je operatie uitgesteld moet worden.
En dan zijn mensen nog van mening dat overheden compleet transparant moeten zijn over alles, ongeacht de paniek die t kan veroorzaken. Ik ben van mening dat er zaken zijn die ze best mogen verzwijgen, of zachter mogen brengen onwille van de sociale orde, als die de nationale gezondheid niet direct in gevaar brengen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:05 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tja, in Australië zei de overheid dat ze rekening houden met een miljoen besmettingen in de volgende weken. Nu is er niet alleen gebrek aan WC papier, ook medicijnen worden gehamsterd.
[..]
Misschien een argument voor "geruststellende communicatie".
Ze laten alle besmetten naar Griekenland doorstromen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:55 schreef Aventura het volgende:
[..]
Turkije 0 geloof ik inderdaad ook echt niet. Zeker niet met al die vluchtelingen aan de grens en de gebrekkige hygiëne daar.
Ik denk dat ze zichzelf helemaal de tievus zijn geschrokken... daar leek het wel opquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:25 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik denk ze zo reageerden omdat de verspreiding enorm snel ging en de ziekenhuizen werden overspoeld.
quote:15:26
Het nieuws dat de 86-jarige Oud-Beijerlander is overleden aan de gevolgen van het coronavirus, komt hard aan bij zijn buurtgenoten. De man leefde nog zelfstandig, samen met zijn partner. Hij had geen thuiszorg nodig en was volgens bewoners erg vitaal. ,,Ze hadden allebei een auto, waar ze nog regelmatig in reden’’, vertelt een bewoner. ,,Hij ging nog vaak bridgen. Hij was een ontzettend lieve en vrolijk man.’’ Drie weken geleden zouden de man en zijn vriendin nog samen op vakantie zijn geweest met de auto. ,,Eventjes lekker weg in het oosten van het land.’’
Het is nog altijd niet bekend wie de man heeft besmet. Beangstigend vinden bewoners dat niet. ,,Ik ga gewoon nog naar buiten. Al kan ik mij voorstellen dat het voor een aantal oudere bewoners hier wel even schrikken is’’, reageert een buurvrouw.
Buren die met hem in contact zijn geweest, staan in contact met de GGD. Zij hoeven niet binnen te blijven maar moeten wel twee keer per dag hun temperatuur opmeten. Als zij klachten krijgen, moeten zij direct met de huisarts bellen. De twee huisartsen die op huisbezoek kwamen bij de coronapatiënt zitten in quarantaine
Technisch gezien wel ja maar je begint denk ik eerst met problemen met ademen voordat je een echte longontsteking hebt waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus met deze longontsteking heb je soms wat problemen met ademen?
Chinagodenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
is het leger al begonnen?
[ afbeelding ]
Ga je alleen maar meer van twijfelen.quote:
waarom worden die huisartsen niet getest, nu staan ze 2 weken buitenspel, terwijl we ze hard nodig hebben.quote:
Corona is meer een longvirus toch,bij gewone griep slaat het niet zo je ademhaling en longen?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:29 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ga je alleen maar meer van twijfelen.
Als je hier Corona gaat vergelijken met Flu, dan zit je dus in een lastig parket. Want overal zijn de symptomen frequenter bij flu dan bij corona. Dus dan weet je nog niets als je dat symptoom hebt.
Alleen de allerlaatste "shortness of breath" kan uitsluitsel geven.
Die is NO bij verkoudheid en griep, en is wel bij Corona "sometimes".
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:29 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]
Wel lekker rustig bij die blokkendoos daar in het Midden-Oosten zo.
Ze vertrouwen er niet op dat Allah beschermd?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:29 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]
Wel lekker rustig bij die blokkendoos daar in het Midden-Oosten zo.
Was dus een hele vitale man voor z'n leeftijd. Sneu hoor.quote:
Hier heb je een mooi overzicht:quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waar kun je per leeftijdsgroep vinden hoe zwaar de gevallen zijn?
Geen idee, wellicht kan tijdens de incubatietijd niet positief getest worden?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waarom worden die huisartsen niet getest, nu staan ze 2 weken buitenspel, terwijl we ze hard nodig hebben.
Of ze zijn er gewoon niet zo happig op hem snel te mogen ontmoeten.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze vertrouwen er niet op dat Allah beschermd?
https://www.who.int/docs/(...)-19-final-report.pdfquote:The overall CFR varies by location and intensity of transmission (i.e. 5.8% in Wuhan vs.0.7% in other areas in China).
Dit plaatje klopt niet. Het hangt maar net af van welke influenza je hebt. Spaanse griep zorgde juist voor zware longontstekingen. Dan ervaar je echt wel kortademigheid.quote:
denk die preppersquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:30 schreef onlogisch het volgende:
Heeft er iemand een grafiekje met de exponentiële groei voor Nederland op basis van de beschikbare cijfers van de afgelopen week?
"Allah is groot, Allah is machtig, Allah is misschien een beetje koortsachtig".quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:31 schreef Momo het volgende:
[..]
SA heeft de grenzen dicht gegooid omdat er veel gelovigen uit Iran op bedevaart komen. Begrijpelijk toch?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:31 schreef Momo het volgende:
[..]
1quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:30 schreef onlogisch het volgende:
Heeft er iemand een grafiekje met de exponentiële groei voor Nederland op basis van de beschikbare cijfers van de afgelopen week?
Bedankt, ik ken dat lijstje maar dat is niet echt wat ik zoek. Ik wil weten per leeftijdsgroep hoe zwaar de gevallen zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:31 schreef erkel het volgende:
[..]
Hier heb je een mooi overzicht:
https://www.worldometers.(...)ge-sex-demographics/
Tot 50 jaar zit je wel goed (mits gezond). En er is alleen blijvende longschade natuurlijk wanneer je een ernstige longontsteking oploopt. Van een weekje 'griep' houd je geen schade over.
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
"Allah is groot, Allah is machtig, Allah is misschien een beetje koortsachtig".
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Bedankt, ik ken dat lijstje maar dat is niet echt wat ik zoek. Ik wil weten per leeftijdsgroep hoe zwaar de gevallen zijn.
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:27 schreef Zipportal het volgende:
De twee huisartsen die op huisbezoek kwamen bij de coronapatiënt zitten in quarantaine
Het is toch niet besmettelijk als je geen verschijnselen hebt? Waarom moet de familie niet in quarantaine?quote:De twee huisartsen die op huisbezoek kwamen bij de coronapatiënt zitten in quarantaine
het is wel besmettelijk als je nog geen symptomen hebtquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Het is toch niet besmettelijk als je geen verschijnselen hebt? Waarom moet de familie niet in quarantaine?
Die grafiek staat in een link in de OP: https://public.tableau.co(...)ovid-19NL/Dashboard1quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:34 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
1
2
6
10
18
24
38
82
128
Je moet er alleen zelf nog een grafiek van maken
Volgens het RIVM niet.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het is wel besmettelijk als je nog geen symptomen hebt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:36 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Die grafiek staat in een link in de OP: https://public.tableau.co(...)ovid-19NL/Dashboard1
Ja, maar de scholen doen geen fuck, ouders ook niet, want ja, advies van RIVM. Geen klachten = geen nood om thuis te blijven.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:12 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
De school kan ook zelf actie ondernemen.
Bij mijn kleindochter op school mochten , de afgelopen week, kinderen niet komen als ze in Italië op vakantie waren geweest.
Burgers kunnen zelf ook nadenken. Daarom eenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat kun je burgers niet kwalijk nemen. Die volgen het advies van de overheid.
quote:
Die Ab zit vanavond bij Op1.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:42 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Is dat de username van Ab Osterhaus?
Dat kun je denk ik redelijk relateren aan deze lijst toch?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Bedankt, ik ken dat lijstje maar dat is niet echt wat ik zoek. Ik wil weten per leeftijdsgroep hoe zwaar de gevallen zijn.
Ben benieuwd wat hij ervan denkt.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:43 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Die Ab zit vanavond bij Op1.
Tot zover dit feitje.
Lijkt me onwaarschijnlijk laag.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook opvallend: Spanje meldt 360 gevallen en Portugal maar 9.
Gek he; europa bestaat uit meerdere landen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Lijkt me onwaarschijnlijk laag.
Maar goed,dit is precies wat wij 2 weken terug al voorspelden.
Ik zei dat dit typisch zon accute situatie was waar europa niet mee om kan gaan, en dat ieder land zijn eigen plan zou trekken.
Jij voegde daar aan toe dat nederland helemaal geen plan zou hebben.
Nou, het is echt volledig uit gekomen. Ik heb mezelf er mentaal al op voorbereid dat we allemaal een keer aan de beurt gaan komen.
Jezus die hebben het wel erg slecht getroffen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:38 schreef Salina het volgende:
collega;s met jonge zusjes van amper 22 die chemo ondergaan.
Ja meerdere collega's met zusjes in dezelfde leeftijd zijn met kanker dan heb je echt pech jaquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:47 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Jezus die hebben het wel erg slecht getroffen.![]()
Ja je kan het beter hier vragen, hier zitten de wetenschappersquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Jongens en meisjes de stijging valt enorm mee vandaag. Hoe gaan we dit nu verklaren? Geen 24u cijfers? RIVM houdt bewust achter? Niet genoeg testen beschikbaar?
Zeg t maar!
Ligt eraan wat je verwachtingen zijn. Ik dacht voor vandaag 130 en morgen 210. We zullen zien.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Jongens en meisjes de stijging valt enorm mee vandaag. Hoe gaan we dit nu verklaren? Geen 24u cijfers? RIVM houdt bewust achter? Niet genoeg testen beschikbaar?
Zeg t maar!
Dit dus.. Iemand bron?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:45 schreef TheVulture het volgende:
Op zich valt het me nog mee hoeveel meldingen er bij zijn gekomen. Hoe lang duurt het eigenlijk gemiddeld voordat je weer van je klachten af bent
Ik denk omdat het bijna weekend isquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Zeg t maar!
We zitten 17 onder de trend vandaagquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Zeg t maar!
Ik baseer mij uiteraard op de voorspellingen in dit topic. Als je 130 verwachtte zit je in de buurt. Waar baseer je je eigenlijk op? Gut feeling?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:53 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je verwachtingen zijn. Ik dacht voor vandaag 130 en morgen 210. We zullen zien.
GS heeft een Tickerquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:53 schreef xzaz het volgende:
Hoeveel mensen zijn al weer beter in Nederland?
[..]
Dit dus.. Iemand bron?
Precies is wil het van de experts zelf horenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:52 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Ja je kan het beter hier vragen, hier zitten de wetenschappers
GS als bron gebruikenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:55 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
GS heeft een Ticker
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:55 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Precies is wil het van de experts zelf horen
Gisteren was het hoger dan verwacht, nu lager... verzin zelf wat leuks, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Zeg t maar!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |