7 Maart?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:07 schreef Markesh het volgende:
Het zou fijn zijn als jullie deze discussie kunnen staken.
Er is echt geen doorkomen meer aan voor degenen die morgen even bij willen lezen
Bij een bepaald aantal gevallen verandert het menselijk gedrag echter. Men geeft elkaar niet langer een hand, wast de handen beter, blijft thuis bij een verkoudheid etc. Daardoor kan het virus zich minder goed verspreiden.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 00:06 schreef riazop het volgende:
Voor het slapen ff d voorspellingen van morgen
Niets doen (Belgie, NL) = + 80% per 24 uur
Iets doen (Italie, Duitsland, Frankrijk) = + 60% per 24 uur
Veel doen (China) = + 20 daarna > 2 % per 24 uur
Nederland
Nederland 3 maart 23 gevallen
Nederland 4 maart 38) gevallen
Nederland 5 maart 82 gevallen
Nederland 6 maart 145 gevallen
Belgie
3 maart 11
4 maart 23
5 maart 50
Belgie 6 maart 90
Duitsland houdt zich redelijk aan de +60% regel
3 maart 150
4 maart 220
5 maart 440
Duitsland 6 maart 700
Nr 7, nr 16, nr 20 uit de OP bijvoorbeeld. Die hebben het in ieder geval niet in de gebruikelijke regio's opgelopen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 00:58 schreef Kyran het volgende:
Trouwens, ik bedenk me opeens iets.
RIVM zegt "zolang een groot deel van de besmettingen te herleiden zijn naar risicogebieden zitten wij nog goed".
Nu is mijn vraag hoe ze dit testen. Het is namelijk niet zo gek dat tot nu toe bijna alles is te herleiden naar Italië, want ze testen verdomme alleen maar als je daar bent geweest.
Mooie self fulfilling prophecy dit.
Misschien kun jij beter aangeven welk nut de middenweg concreet heeft tov de paniek.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:01 schreef Byzantynixschii het volgende:
Noodzakelijkheid veronderstelt dat er geen middenweg zou zijn.
Dat zijn jouw twee modi: apathie en paniek?
Bij mij valt het kwartje nu pas!quote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:04 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik ben programmeur. Deze logicakronkel was me gelijk al een doorn in het oog.
Ik begrijp niks van deze post.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:13 schreef Felixa het volgende:
Ik had eigenlijk ook al wel meer gevallen in/rond Amsterdam verwacht met de vele toeristen daar. Bijv ziek winkel- of horecapersoneel.
Nou, ik ben prima in staat om taken uit te voeren terwijl ik gewoon normaal relaxed ben, paniek is verder niet nodig. Maar ik snap, gezien de tendens van de reacties van de veelposters in dit forum, dat zwart/wit zijn niet voor iedereen een keuze is.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:10 schreef Za het volgende:
[..]
Misschien kun jij beter aangeven welk nut de middenweg concreet heeft tov de paniek.
Ik zie de energie die vrijkomt bij heftige emoties als iets dat positief aangewend kan worden.
Sowieso wel, met dit zeer besmettelijke virusquote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:13 schreef Felixa het volgende:
Ik had eigenlijk ook al wel meer gevallen in/rond Amsterdam verwacht met de vele toeristen daar. Bijv ziek winkel- of horecapersoneel.
Valt tegenwoordig wel mee hoorquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:54 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Het mooie is ook dat niemand die liften voor de oneven verdiepingen gebruikt. Iedereen staat in de rij voor de even verdiepingen en loopt dan een verdieping naar beneden met de trap
Op een gegeven moment is gezegd dat 'anderszins onverklaarbare longontstekingen' ook getest mochten worden. Alleen die memo was blijkbaar niet bij elk ziekenhuis aangekomen. Pas toen een arts in het Erasmus MC zo slim was om die overgebrachte patient te testen, zijn andere ziekenhuizen wakker geschud, zo lijkt het.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nr 8, nr 16 uit de OP bijvoorbeeld. Die hebben het in ieder geval niet in de gebruikelijke regio's opgelopen.
En ze zijn getest....
Voor mij in elk geval niet. Het is zwart of het is wit. In Nederland is het vaak grijs. Ik vind dat ontzettend jammer.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:15 schreef Byzantynixschii het volgende:
zwart/wit zijn niet voor iedereen een keuze is.
Winkel/horecapersoneel dat in contact komt met bijv Chinese/Italiaanse toeristen of wie dan ook die al besmet waren.quote:
Ja, in jouw geval is dat erg duidelijk ja.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Voor mij in elk geval niet. Het is zwart of het is wit. In Nederland is het vaak grijs. Ik vind dat ontzettend jammer.
Waarom?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Voor mij in elk geval niet. Het is zwart of het is wit. In Nederland is het vaak grijs. Ik vind dat ontzettend jammer.
Ah goed punt, ziekenhuis patiënten. Dat zag ik over het hoofd, essentieel gegevenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:17 schreef Jane het volgende:
[..]
Op een gegeven moment is gezegd dat 'anderszins onverklaarbare longontstekingen' ook getest mochten worden. Alleen die memo was blijkbaar niet bij elk ziekenhuis aangekomen. Pas toen een arts in het Erasmus MC zo slim was om die overgebrachte patient te testen, zijn andere ziekenhuizen wakker geschud, zo lijkt het.
Ik kan er naast zitten, maar volgens mij liggen alle patienten zonder link met een risicogebied allemaal in het ziekenhuis en is het daar ontdekt. Mensen met 'milde' klachten die thuis zijn worden niet getest zonder link met een van de risicogebieden.
1 ervan staat op beide BNO/ Worldmeters, heb bij de 2e gezet dat er in een bron van de werkgever stond dat de zieke collega er niet goed aan toe is (als bij noot).quote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:18 schreef vosss het volgende:
Hoeveel liggen er in Nederland in kritieke toestand? Volgens de lijst van joyvke zijn dat er 2. Hebben we daar bronnen van?
Ik ben daar ook prima toe in staat, anderen presteren beter onder druk in welke vorm dan ook, het verscherpt de zintuigen wat van nut is wanneer alert zijn wenselijk is.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:15 schreef Byzantynixschii het volgende:
Nou, ik ben prima in staat om taken uit te voeren terwijl ik gewoon normaal relaxed ben, paniek is verder niet nodig. Maar ik snap, gezien de tendens van de reacties van de veelposters in dit forum, dat zwart/wit zijn niet voor iedereen een keuze is.
Maar druk is iets anders dan de noodzaak waar Vos het over heeft. Die vindt klaarblijkelijk dat de Nederlandse samenleving nu in paniek moet zijn vanwege Corona omdat .. (vul maar in, ik heb geen idee verder).quote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:23 schreef Za het volgende:
[..]
Ik ben daar ook prima toe in staat, anderen presteren beter onder druk in welke vorm dan ook, het verscherpt de zintuigen wat van nut is wanneer alert zijn wenselijk is.
Maar de meeste mensen die daar werken begrijpen niks van het Nederlandse zorgsysteem en zijn jong dus gaan niet naar de huisarts voor een kuchje??quote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:18 schreef Felixa het volgende:
[..]
Winkel/horecapersoneel dat in contact komt met bijv Chinese/Italiaanse toeristen of wie dan ook die al besmet waren.
Geen idee wat dat is, maar hij is bezorgd om zijn partner die in een ziekenhuis werkt en dat snap ik.quote:
Niet allemaal jonge mensen natuurlijk en ze hebben ook nog collega’s, managers en familie die ze daar op kunnen wijzen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:26 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Maar de meeste mensen die daar werken begrijpen niks van het Nederlandse zorgsysteem en zijn jong dus gaan niet naar de huisarts voor een kuchje??
doofpot toch?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:18 schreef vosss het volgende:
Hoeveel liggen er in Nederland in kritieke toestand?
IMO was dat een reactie op deze RIVM uitspraak:quote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:25 schreef Byzantynixschii het volgende:
Maar druk is iets anders dan de noodzaak waar Vos het over heeft. Die vindt klaarblijkelijk dat de Nederlandse samenleving nu in paniek moet zijn vanwege Corona omdat .. (vul maar in, ik heb geen idee verder).
Bingoquote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:35 schreef Za het volgende:
Alsof er ook maar iets is wat onnodig is wat wel zinvol en wenselijk is.
Ouders in het Oostblok mwa en managers willen vooral cashflow.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:34 schreef Felixa het volgende:
[..]
Niet allemaal jonge mensen natuurlijk en ze hebben ook nog collega’s, managers en familie die ze daar op kunnen wijzen.
Daar staat in feite niks, inderdaad. Een loze uitspraak. Maar veel mensen valt dat blijkbaar niet op. Politici zeggen ook vaak dit soort dingen en hun aanhangers vinden het dan toch geweldig.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:35 schreef Za het volgende:
[..]
IMO was dat een reactie op deze RIVM uitspraak:
"Onnodige paniek is zinloos, en onwenselijk.”
Alsof er ook maar iets is wat onnodig is wat wel zinvol en wenselijk is.
Omdat het waar is? Paniek is niet goed, nooit.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:40 schreef Jane het volgende:
[..]
Daar staat in feite niks, inderdaad. Een loze uitspraak. Maar veel mensen valt dat blijkbaar niet op. Politici zeggen ook vaak dit soort dingen en hun aanhangers vinden het dan toch geweldig.
Paniek kan wel degelijk erg nuttig zijn, onnodige paniek daarintegen...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:46 schreef Stray_cat het volgende:
Omdat het waar is? Paniek is niet goed, nooit.
Ehm, nee, angst is een slechte raadgever altijdquote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:55 schreef Za het volgende:
[..]
Paniek kan wel degelijk erg nuttig zijn, onnodige paniek daarintegen...
Het hoeft niet meteen paniek en angst te zijn, maar awareness is goed, en mensen kunnen beter een beetje bang zijn, dan non-chalant. Was je handen wat vaker, mijdt drukke evenementen. En ga door met je leven.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:59 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ehm, nee, angst is een slechte raadgever altijd
Ze pakken het daar toch wel puik aan met dat contactonderzoek.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 02:01 schreef Libris het volgende:
Het is een erg sneaky virus. Gisteren (5 Maart) werd hier in Singapore een nieuw cluster ontdekt, een etentje in een restaurant op 15 Februari(drie weken later!). In de tussentijd kan het virus zich makkelijk verspreiden. Ander element is dat het tijdens 1 etentje zoveel mensen besmet kunnen worden. (Bron: https://www.channelnewsas(...)d-new-cases-12505112).
In totaal worden nu 8 cases gelinked aan dit cluster. Dit virus kan zich rustig verspreiden als de symptomen mild zijn. Alleen door contact tracing, wat in Singapore intensief wordt gedaan, komen deze links naar voren.
Naast de medische impact, worden we hier ook voorbereid op de economisch impact, die waarschijnlijk enorm gaat zijn. Toerisme zit rond het nulpunt (zowel naar Singapore, maar de mensen hier gaan ook niet meer op vakantie. Mensen gaan veel minder uit eten, mensen shoppen minder. De hogere lagen van de overheid hebben of al een maand salaris ingeleverd of een tijdelijke paycut genomen. Dit gaat zeer waarschijnlijk ook gebeuren voor normal ambtenaren. Daartegenover staat wel, dat mensen op de frontlinie (vooral verpleegkundigen) tot een maand salaris bonus krijgen.
Eh ja, dat zei ik alquote:Op vrijdag 6 maart 2020 02:05 schreef Libris het volgende:
[..]
Het hoeft niet meteen paniek en angst te zijn, maar awareness is goed, en mensen kunnen beter een beetje bang zijn, dan non-chalant. Was je handen wat vaker, mijdt drukke evenementen. En ga door met je leven.
Overzichtje: https://infographics.chan(...)lelinks_24082018_cnaquote:Op vrijdag 6 maart 2020 02:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Ze pakken het daar toch wel puik aan met dat contactonderzoek.
Chapeau
Ja echt heel mooi gedaan.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 02:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Ze pakken het daar toch wel puik aan met dat contactonderzoek.
Chapeau
https://nos.nl/liveblog/2(...)-voorzorg-thuis.htmlquote:Niemand besmet in Beatrixziekenhuis
In het Beatrixziekenhuis in Gorinchem zijn geen patiënten, medewerkers of bezoekers besmet door de corona-patiënt die een week op de intensive care lag van het ziekenhuis, zonder dat bekend was dat zij het virus had. Dat zei Robert Chabot, voorzitter van de medische staf van het ziekenhuis zojuist in Nieuws en Co op NPO Radio 1. "Alle medewerkers die in direct contact zijn geweest met de patiënt zijn allemaal negatief getest." Het ziekenhuis is vandaag weer opengegaan.
Nee, omdat de zin iets zegt over 'onnodige paniek', niet over 'paniek'.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:46 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Omdat het waar is? Paniek is niet goed, nooit.
ze kunnen over een week gewoon positief testen, hoeft er maar een tussen te zitten en kan anderen besmettenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 02:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
Hoi! Dit topic gaat te snel voor mij, maar was het onderstaande al opgevallen?
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)-voorzorg-thuis.html
Die coronapatiënt is afgelopen vrijdag overgeplaatst uit dit ziekenhuis. Nu is het nog geen week later en de vlag kan uit, want niemand is besmet. Wat is er gebeurd met 14 dagen wachten, incubatietijd dit dat?
"Nee, ziekenhuizen weten bij wie ze kunnen en zouden moeten testen", zegt de RIVM-woordvoerder. "We hebben nu een aantal keer gezien dat er in het ziekenhuis coronapatiënten werden ontdekt, die daar al enige tijd lagen. Dat is wat mij betreft heel erge pech, want dat heeft grote consequenties voor het ziekenhuis."quote:
twitter:cardio_jacco twitterde op donderdag 05-03-2020 om 17:07:25Suspicious (unconfirmed) corona-cases:Friesland: 6 Groningen: 4 Flevoland: 15 Overijssel: 10Drenthe: 22Gelderland: 15Utrecht: 40Noord-Brabant: 110Limburg: 26Zeeland: 0Zuid-Holland: 25Noord-Holland: 15 reageer retweet
Dat kunnen ze heus wel, ze hebben waarschijnlijk een beter beeld van de situatie dan wij hier op FOK. Wanneer ze zeggen dat mondkapjes niet helpen bijvoorbeeld blijkt dat een leugen kut RIVM.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 00:10 schreef riazop het volgende:
[..]
Gewoon omdat wij op FOK kennelijk wél in staat zijn om gebeurtenissen redelijk accuraat te voorspellen, daar waar politici en hun ambtenaren voortdurend doen alsof ze compleet verrast zijn door de nieuwe cijfers en gebeurtenissen
Bijna 300 casesquote:Op vrijdag 6 maart 2020 03:14 schreef THEFXR het volgende:
twitter:cardio_jacco twitterde op donderdag 05-03-2020 om 17:07:25Suspicious (unconfirmed) corona-cases:Friesland: 6 Groningen: 4 Flevoland: 15 Overijssel: 10Drenthe: 22Gelderland: 15Utrecht: 40Noord-Brabant: 110Limburg: 26Zeeland: 0Zuid-Holland: 25Noord-Holland: 15 reageer retweet
we zitten nu op 100, morgen 150, dan 225 en 300, dus nog een paar dagen, kijk maar om de omringende landenquote:
En volgens mij hadden we dat op geen enkele manier kunnen voorkomen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 03:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
we zitten nu op 100, morgen 150, dan 225 en 300, dus nog een paar dagen, kijk maar om de omringende landen
En blijkbaar ook 11 cases via Iran in de provincie Gansuquote:Op vrijdag 6 maart 2020 03:25 schreef BlaZ het volgende:
Heeft China het onder controle en dan krijg je dit:
00:40: 4 new cases in Beijing. All were imported from Italy. (Source)
twitter:StandfieldKen twitterde op donderdag 05-03-2020 om 11:37:04#COVIDー19 latest confirmed cases #coronavirussingapore #coronavirusuk #coronavirusuk #Coronavirusspain #coronavirusaustralia #CoronavirusFrance #Coronavirusgermany #CoronavirusUSA #Coronavirusspain #coronavirus https://t.co/2RW83rzgup reageer retweet
Viel me ook al op! Amper gevallen in China en dan een ander land terecht wijzen :’)quote:Op vrijdag 6 maart 2020 03:25 schreef BlaZ het volgende:
Heeft China het onder controle en dan krijg je dit:
00:40: 4 new cases in Beijing. All were imported from Italy. (Source)
]van de tweet daaronderquote:Op vrijdag 6 maart 2020 05:26 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Waar vind je deze plaatjes?
Zag eerder deze al voorbij komen
[..]
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 03:22 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
En volgens mij hadden we dat op geen enkele manier kunnen voorkomen.
Serieuze vraag??quote:Op vrijdag 6 maart 2020 06:17 schreef Sigaartje het volgende:
Wat ik me afvraag. Al die besmettingen komen uit Noord-Italie?
Wat is er dan in Noord-Italie dat Nederlanders daar zoveel naar toe gaan??
Lombardije, ik heb er nog nooit van gehoord.
Prima, dat mag jij vinden ik ga deze totaal onzinnige discussie niet eens aan. Ik ga immers ook niet in discussie over de vraag of water nat is of gras groen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 00:37 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nee, dat is hetzelfde. Als je vindt dat er fouten zijn gemaakt dan moet je ook aan kunnen geven waarom die fouten zijn gemaakt en dus wat ze hebben veroorzaakt. Zo niet dan kun je hoogstens zeggen "het is mogelijk dat het RIVM fouten heeft gemaakt maar of dat zo is moeten we uitzoeken en als het antwoord daarop uiteindelijk ja luidt dan moeten we vervolgens uitzoeken of deze fouten verwijtbaar zijn of niet".
Nooit in Rotterdam geweest?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 06:17 schreef Sigaartje het volgende:
Wat ik me afvraag. Al die besmettingen komen uit Noord-Italie?
Wat is er dan in Noord-Italie dat Nederlanders daar zoveel naar toe gaan??
Lombardije, ik heb er nog nooit van gehoord.
Heerlijk als men zo suggestief uit de duim kan zuigen, zonder enige onderbouwing of bron.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 02:01 schreef Libris het volgende:
Het is een erg sneaky virus. Gisteren (5 Maart) werd hier in Singapore een nieuw cluster ontdekt, een etentje in een restaurant op 15 Februari(drie weken later!). In de tussentijd kan het virus zich makkelijk verspreiden. Ander element is dat het tijdens 1 etentje zoveel mensen besmet kunnen worden. (Bron: https://www.channelnewsas(...)d-new-cases-12505112).
In totaal worden nu 8 cases gelinked aan dit cluster. Dit virus kan zich rustig verspreiden als de symptomen mild zijn. Alleen door contact tracing, wat in Singapore intensief wordt gedaan, komen deze links naar voren.
Naast de medische impact, worden we hier ook voorbereid op de economisch impact, die waarschijnlijk enorm gaat zijn. Toerisme zit rond het nulpunt (zowel naar Singapore, maar de mensen hier gaan ook niet meer op vakantie. Mensen gaan veel minder uit eten, mensen shoppen minder. De hogere lagen van de overheid hebben of al een maand salaris ingeleverd of een tijdelijke paycut genomen. Dit gaat zeer waarschijnlijk ook gebeuren voor normal ambtenaren. Daartegenover staat wel, dat mensen op de frontlinie (vooral verpleegkundigen) tot een maand salaris bonus krijgen.
Alleen ga je daar niet voor je lol heen op vakantie....quote:Op vrijdag 6 maart 2020 06:49 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Rotterdam heeft een wijk die Lombardijen heet, vandaar.
Dat sowieso. Volgens mij kunnen ze het testen niet bij houden in Nederland. Ik denk dat we vandaag wel op de 300 bevestigde cases komen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 03:23 schreef MMunkun het volgende:
O, ik dacht dat dit 'onbevestigde' cases waren die morgen bevestigd zouden worden![]()
Dat er binnen een paar dagen 300 cases zijn, ligt wel in de 'normale' lijn der verwachting denk ik.
Jawel, eerste, maar misschien tevens de laatste.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 06:23 schreef Kickstart het volgende:
oh oh Australie?
hebben we gvd volgend weekend ook al geen eerste F1 weekend??![]()
Zolang ze hun case definition niet aanpassen gaan wij minder hard omhoog qua officiële aantallen. Terwijl er honderden onderling besmette personen zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 07:07 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Dat sowieso. Volgens mij kunnen ze het testen niet bij houden in Nederland. Ik denk dat we vandaag wel op de 300 bevestigde cases komen.
We moeten beleid hebben zoals Israël. Die pakken het tenminste serieus aan.
Zou zeggen van wel.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 07:12 schreef heywoodu het volgende:
Wat is er hier ook alweer nodig om getest te worden? Valt 'ruim twee weken geleden teruggekeerd uit Noord-Italië en nu koortsig, wat duizelig en pijn in de borst bij het ademhalen' daar onder?
Dan blijf ik maar even aandringen bij m'n vriendin om (met mondkapje toch wel) richting ziekenhuis te gaan.quote:
Dan kan ze beter eerst even bellen met de huisarts? Heeft ze dat nog niet gedaan?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 07:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan blijf ik maar even aandringen bij m'n vriendin om (met mondkapje toch wel) richting ziekenhuis te gaan.
Bellen!quote:Op vrijdag 6 maart 2020 07:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan blijf ik maar even aandringen bij m'n vriendin om (met mondkapje toch wel) richting ziekenhuis te gaan.
Die hebben ze niet echt in Brazilië. Telefonisch contact opnemen met het ziekenhuis is ook al nauwelijks te doen. Als bellen mogelijk is zou ze dat honderdmljoen keer liever doen dan er naartoe gaan.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 07:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Dan kan ze beter eerst even bellen met de huisarts? Heeft ze dat nog niet gedaan?
Oeh ja, snap ik.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 07:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die hebben ze niet echt in Brazilië. Telefonisch contact opnemen met het ziekenhuis is ook al nauwelijks te doen. Als bellen mogelijk is zou ze dat honderdmljoen keer liever doen dan er naartoe gaan.
Het probleem is ook dat ze wel weet hoe het daar gaat in zo'n ziekenhuis: "Je hebt griep, dit en dat medicijn nemen en dan komt het goed."quote:Op vrijdag 6 maart 2020 07:15 schreef Noek het volgende:
[..]
Oeh ja, snap ik.
Dan moet ze gewoon dat doen waar ze hulp kan krijgen.
Zij woont daar of is ze daar tijdelijk waarbij ze geholpen kan worden door haar verzekering?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 07:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het probleem is ook dat ze wel weet hoe het daar gaat in zo'n ziekenhuis: "Je hebt griep, dit en dat medicijn nemen en dan komt het goed."
De standaardprocedure is dat zo ongeveer, voor bijna alles.
Ze woont daar.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 07:18 schreef Noek het volgende:
[..]
Zij woont daar of is ze daar tijdelijk waarbij ze geholpen kan worden door haar verzekering?
Mja, als ze horen dat ze in Italië is geweest... Die ziekenhuizen willen zelf niet besmet worden, dus zal het advies waarschijnlijk zijn: thuis blijven.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 07:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het probleem is ook dat ze wel weet hoe het daar gaat in zo'n ziekenhuis: "Je hebt griep, dit en dat medicijn nemen en dan komt het goed."
De standaardprocedure is dat zo ongeveer, voor bijna alles.
Maar dat advies krijgt ze dan dus pas in het ziekenhuis omdat bellen niet kan, zijn ze mooi op tijd meequote:Op vrijdag 6 maart 2020 07:22 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mja, als ze horen dat ze in Italië is geweest... Die ziekenhuizen willen zelf niet besmet worden, dus zal het advies waarschijnlijk zijn: thuis blijven.
Ja!!quote:Op vrijdag 6 maart 2020 07:12 schreef heywoodu het volgende:
Wat is er hier ook alweer nodig om getest te worden? Valt 'ruim twee weken geleden teruggekeerd uit Noord-Italië en nu koortsig, wat duizelig en pijn in de borst bij het ademhalen' daar onder?
Is het daar ook complete chaos op de EHBO zoals in Paramaribo?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 07:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dat advies krijgt ze dan dus pas in het ziekenhuis omdat bellen niet kan, zijn ze mooi op tijd mee
Nou ja, mocht ze zich nog slechter gaan voelen dan nu en echt die kant op willen/moeten, dan heeft ze in elk geval mondkapjes. Beter dan helemaal niks, gok ik dan maar.
Ik denk door de lange quarantaine. Toen het in Wuhan uitbrak was het nog niet zo ver in de andere provincies. Pro actief heeft gewerkt - denk ik.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 07:35 schreef einzeinz het volgende:
Hoe komt het dat het in China niet meer stijgt? Ze blijven daar op 'in de 80.000' besmettingen steken. Zijn de testkits op ofzo?
Echt lekker opschieten doet het niet nee. Voor minder spoedeisende zaken staat er inderdaad een wachttijd van 4-5 uur op de borden. Vorig jaar waren we er met haar oma die zich echt behoorlijk niet goed voelde, maar die werd gelukkig vrij snel geholpen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 07:33 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Is het daar ook complete chaos op de EHBO zoals in Paramaribo?Heb daar toen ruim 6 uur gewacht voor ik eens aan de beurt was. Dingen daar gezien die je in een NL ziekenhuis nooit mee zal maken...
Sterkte voor je vriendin iig!
RIPquote:Op vrijdag 6 maart 2020 07:12 schreef heywoodu het volgende:
Haha thanks, het is iets groter geworden dan ik eigenlijk gepland hadquote:Op vrijdag 6 maart 2020 07:38 schreef einzeinz het volgende:
Nogmaals dank je voor je mooi overzichtje, Joyvke
Eerst koorts meten en hoest ze?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 07:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Echt lekker opschieten doet het niet nee. Voor minder spoedeisende zaken staat er inderdaad een wachttijd van 4-5 uur op de borden. Vorig jaar waren we er met haar oma die zich echt behoorlijk niet goed voelde, maar die werd gelukkig vrij snel geholpen.
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 07:12 schreef heywoodu het volgende:
Wat is er hier ook alweer nodig om getest te worden?
https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden#Ik%20ben%20ziek.%20Kan%20dat%20het%20nieuwe%20coronavirus%20quote:Ik maak me zorgen over mijn gezondheid, wat moet ik doen?
Heb je
Verkoudheidsklachten of verhoging tot 38,0 graden Celsius
Contact gehad met een patiënt met het coronavirus, of ben je in een gebied geweest waar het coronavirus heerst:
China (inclusief Hong Kong en Macau)
Singapore
Zuid-Korea
Iran
de Noord-Italiaanse provincies Aosta-vallei, Piëmont, Lombardije, Trentino-Zuid-Tirol, Friuli-Julisch-Venetië, Veneto, Emilia-Romagna en Ligurië.
Dan hoef je de huisarts niet te bellen. Je klachten zijn mild. Dit kan ook een gewone verkoudheid zijn. Blijf thuis, ziek uit en zorg dat je anderen niet besmet. Houd dus afstand tot andere mensen.
Worden je klachten erger:
• Je hebt koorts (meer dan 38 graden Celsius)
• Je moet hoesten of je bent benauwd
Dan moet je wel bellen met de huisarts.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |