En volgens mij hadden we dat op geen enkele manier kunnen voorkomen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 03:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
we zitten nu op 100, morgen 150, dan 225 en 300, dus nog een paar dagen, kijk maar om de omringende landen
En blijkbaar ook 11 cases via Iran in de provincie Gansuquote:Op vrijdag 6 maart 2020 03:25 schreef BlaZ het volgende:
Heeft China het onder controle en dan krijg je dit:
00:40: 4 new cases in Beijing. All were imported from Italy. (Source)
twitter:StandfieldKen twitterde op donderdag 05-03-2020 om 11:37:04#COVIDー19 latest confirmed cases #coronavirussingapore #coronavirusuk #coronavirusuk #Coronavirusspain #coronavirusaustralia #CoronavirusFrance #Coronavirusgermany #CoronavirusUSA #Coronavirusspain #coronavirus https://t.co/2RW83rzgup reageer retweet
Viel me ook al op! Amper gevallen in China en dan een ander land terecht wijzen :’)quote:Op vrijdag 6 maart 2020 03:25 schreef BlaZ het volgende:
Heeft China het onder controle en dan krijg je dit:
00:40: 4 new cases in Beijing. All were imported from Italy. (Source)
]van de tweet daaronderquote:Op vrijdag 6 maart 2020 05:26 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Waar vind je deze plaatjes?
Zag eerder deze al voorbij komen
[..]
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 03:22 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
En volgens mij hadden we dat op geen enkele manier kunnen voorkomen.
Serieuze vraag??quote:Op vrijdag 6 maart 2020 06:17 schreef Sigaartje het volgende:
Wat ik me afvraag. Al die besmettingen komen uit Noord-Italie?
Wat is er dan in Noord-Italie dat Nederlanders daar zoveel naar toe gaan??
Lombardije, ik heb er nog nooit van gehoord.
Prima, dat mag jij vinden ik ga deze totaal onzinnige discussie niet eens aan. Ik ga immers ook niet in discussie over de vraag of water nat is of gras groen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 00:37 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nee, dat is hetzelfde. Als je vindt dat er fouten zijn gemaakt dan moet je ook aan kunnen geven waarom die fouten zijn gemaakt en dus wat ze hebben veroorzaakt. Zo niet dan kun je hoogstens zeggen "het is mogelijk dat het RIVM fouten heeft gemaakt maar of dat zo is moeten we uitzoeken en als het antwoord daarop uiteindelijk ja luidt dan moeten we vervolgens uitzoeken of deze fouten verwijtbaar zijn of niet".
Nooit in Rotterdam geweest?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 06:17 schreef Sigaartje het volgende:
Wat ik me afvraag. Al die besmettingen komen uit Noord-Italie?
Wat is er dan in Noord-Italie dat Nederlanders daar zoveel naar toe gaan??
Lombardije, ik heb er nog nooit van gehoord.
Heerlijk als men zo suggestief uit de duim kan zuigen, zonder enige onderbouwing of bron.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 02:01 schreef Libris het volgende:
Het is een erg sneaky virus. Gisteren (5 Maart) werd hier in Singapore een nieuw cluster ontdekt, een etentje in een restaurant op 15 Februari(drie weken later!). In de tussentijd kan het virus zich makkelijk verspreiden. Ander element is dat het tijdens 1 etentje zoveel mensen besmet kunnen worden. (Bron: https://www.channelnewsas(...)d-new-cases-12505112).
In totaal worden nu 8 cases gelinked aan dit cluster. Dit virus kan zich rustig verspreiden als de symptomen mild zijn. Alleen door contact tracing, wat in Singapore intensief wordt gedaan, komen deze links naar voren.
Naast de medische impact, worden we hier ook voorbereid op de economisch impact, die waarschijnlijk enorm gaat zijn. Toerisme zit rond het nulpunt (zowel naar Singapore, maar de mensen hier gaan ook niet meer op vakantie. Mensen gaan veel minder uit eten, mensen shoppen minder. De hogere lagen van de overheid hebben of al een maand salaris ingeleverd of een tijdelijke paycut genomen. Dit gaat zeer waarschijnlijk ook gebeuren voor normal ambtenaren. Daartegenover staat wel, dat mensen op de frontlinie (vooral verpleegkundigen) tot een maand salaris bonus krijgen.
Alleen ga je daar niet voor je lol heen op vakantie....quote:Op vrijdag 6 maart 2020 06:49 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Rotterdam heeft een wijk die Lombardijen heet, vandaar.
Dat sowieso. Volgens mij kunnen ze het testen niet bij houden in Nederland. Ik denk dat we vandaag wel op de 300 bevestigde cases komen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 03:23 schreef MMunkun het volgende:
O, ik dacht dat dit 'onbevestigde' cases waren die morgen bevestigd zouden worden![]()
Dat er binnen een paar dagen 300 cases zijn, ligt wel in de 'normale' lijn der verwachting denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |