Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
• Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Op donderdag 5 maart 2020 13:20 schreef _I het volgende: [..] Het testen!? Geloof niet dat we weten hoe snel de ziekte gaat, slechts welke landen testcapaciteit hebben. Wij testen sinds een week. Incubatietijd gemiddeld 6 dagen, dus zouden we nu rond de 2 a 3 besmettingen moeten zitten met een R0 van 4. Als we vandaag al 60 besmettingen hebben, lijkt het mij beter over ”;bevestigde gevallen” te spreken ipv ”gevallen”.
Opzich klopt dat ook met hoe het RIVM communiceert (aantal positoeve tests)
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 13:22:52 ]
Aan de andere kant moeten we er ook niet te moeilijk over doen want dat doen we ook niet over het griepvirus waar elk jaar heel veel mensen door besmet worden en ook aan overlijden.
Met griep belandt geen 15 a 20% in ernstige dan wel kritieke toestand in het ziekenhuis.
Dat lijkt er bij veel mensen maar niet in te gaan. Ons zorgapparaat gaat vast lopen. Waardoor alsnog draconische maatregelen zullen volgen. Die dan de economie veel harder gaan raken dan dat men diezelfde draconische maatregelen nu kleinschaliger zou treffen.
Het is allemaal geen rocketscience hoor.
De oude oude layout was veel beter!! vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
Waarom hebben we tot nu toe de testresultaten van de vorige dag gekregen en moeten we nu wachten tot de uitslag van een bepaalde test er is?! Komt beter uit voor het debat ofzo?!
Met griep belandt geen 15 a 20% in ernstige dan wel kritieke toestand in het ziekenhuis.
Dat lijkt er bij veel mensen maar niet in te gaan. Ons zorgapparaat gaat vast lopen. Waardoor alsnog draconische maatregelen zullen volgen. Die dan de economie veel harder gaan raken dan dat men diezelfde draconische maatregelen nu kleinschaliger zou treffen.
Wat zouden die draconische maatregelen dan moeten zijn?
Ik blijf op mijn standpunt dat Nederland dit niet vol zal blijven kunnen houden i.v.m internationale druk. Ze spelen het spelletje zoals ze zouden doen als dit alleen in Nederland een probleem was. Beetje downplayen, beetje onder de pet houden, beetje doen alsof je neus bloedt en als men er dan over een tijdje achterkomt, dan hoesten we het 'Met de kennis van nu'-riedeltje wel op.
Op donderdag 5 maart 2020 13:24 schreef Mammietje het volgende: Waarom hebben we tot nu toe de testresultaten van de vorige dag gekregen en moeten we nu wachten tot de uitslag van een bepaalde test er is?! Komt beter uit voor het debat ofzo?!
Waarschijnlijk is het antwoord daarop: "Ja".
De oude oude layout was veel beter!! vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
Op donderdag 5 maart 2020 13:24 schreef Mammietje het volgende: Waarom hebben we tot nu toe de testresultaten van de vorige dag gekregen en moeten we nu wachten tot de uitslag van een bepaalde test er is?! Komt beter uit voor het debat ofzo?!
Het is zo doorzichtig allemaal. Anders zou Bruins het te lastig krijgen.
Op donderdag 5 maart 2020 13:25 schreef Jane het volgende: Ik blijf op mijn standpunt dat Nederland dit niet vol zal blijven kunnen houden i.v.m internationale druk. Ze spelen het spelletje zoals ze zouden doen als dit alleen in Nederland een probleem was. Beetje downplayen, beetje onder de pet houden, beetje doen alsof je neus bloedt en als men er dan over een tijdje achterkomt, dan hoesten we het 'Met de kennis van nu'-riedeltje wel op.
Internationale druk? Volgens mij zijn veel landen naar binnen aan het keren
Testresultaten van de vorige dag, of resultaten van de testen van de vorige dag?
Ik had gehoopt dat die ijzige stilte van de afgelopen dagen kwam van een radicale omslag na een briefing van Italië ofzo.... Was duidelijk ijdele hoop.
Het zit anders in elkaar. Van heel veel griepgevallen weten we niet eens wat mensen hebben omdat er bij een mild verloop niet of nauwelijks getest wordt. Mensen blijven gewoon thuis. Bij Corona is waarschijnlijk hetzelfde aan de hand, heel veel mensen hebben milde klachten of merken er niet al te veel van. Testen blijft bovendien achter vanwege beperkte capaciteit en vanwege de adviezen van GGD en RIVM. En dus zijn de cijfers van de mensen die wel getest worden nogal vertekenend en onbetrouwbaar.
Internationale druk? Volgens mij zijn veel landen naar binnen aan het keren
Mja, ik bedoel vooral dat andere landen op een gegeven moment doorkrijgen dat er bij hen besmettingen binnenkomen van mensen die in NL zijn geweest. Dat we zeg maar de reputatie krijgen die Noord-Italie nu heeft. Dat men NL gaat mijden. Dat is ook een vorm van internationale druk.
Mja, ik bedoel vooral dat andere landen op een gegeven moment doorkrijgen dat er bij hen besmettingen binnenkomen van mensen die in NL zijn geweest. Dat we zeg maar de reputatie krijgen die Noord-Italie nu heeft. Dat men NL gaat mijden. Dat is ook een vorm van internationale druk.
Dat zou inderdaad kunnen. Qua cijfers en verloop ligt dat tot op heden niet echt voor de hand
Op donderdag 5 maart 2020 13:29 schreef Brybry het volgende: Hoor trouwens maar weinig over besmettingen in Scandinavische landen? Zijn zij tot nu toe de dans ontsprongen?
Op donderdag 5 maart 2020 13:25 schreef Jane het volgende: Ik blijf op mijn standpunt dat Nederland dit niet vol zal blijven kunnen houden i.v.m internationale druk. Ze spelen het spelletje zoals ze zouden doen als dit alleen in Nederland een probleem was. Beetje downplayen, beetje onder de pet houden, beetje doen alsof je neus bloedt en als men er dan over een tijdje achterkomt, dan hoesten we het 'Met de kennis van nu'-riedeltje wel op.
Leiderschap van likmevestje.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
Op donderdag 5 maart 2020 13:29 schreef Brybry het volgende: Hoor trouwens maar weinig over besmettingen in Scandinavische landen? Zijn zij tot nu toe de dans ontsprongen?
Er zijn zo'n 150 besmettingen in Scandinavië, Noorwegen heeft er met 62 het meest op de voet gevolgd door Zweden met 60.
Ik deel een appartementencomplex (keuken + badkamer) met iemand die net terugkomt van twee weken Istanboel met het vliegtuig. Ben er niet echt content mee. Ik geloof er geen reet van dat Turkije niet al een grote bron is.
Huh?!
Je volgt het denk ik niet goed genoeg dan. Noorwegen is een grote clusterfuck van jewelste.
Edit: is al paar keer aangegeven zie ik.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Wordt het lijstje met besmettingen in Nederland in de OP niet meer bijgewerkt?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
Het zit anders in elkaar. Van heel veel griepgevallen weten we niet eens wat mensen hebben omdat er bij een mild verloop niet of nauwelijks getest wordt. Mensen blijven gewoon thuis. Bij Corona is waarschijnlijk hetzelfde aan de hand, heel veel mensen hebben milde klachten of merken er niet al te veel van. Testen blijft bovendien achter vanwege beperkte capaciteit en vanwege de adviezen van GGD en RIVM. En dus zijn de cijfers van de mensen die wel getest worden nogal vertekenend en onbetrouwbaar.
ik bedoel het ook zo: in potentie zijn alle relevante landen risicogebied zoals italie. Waarom dan Nederland uitzonderen.
Ja, oke. We zijn het geloof ik niet echt oneens met elkaar. Ik zit aan een situatie te denken waarin andere West-Europese landen wel verregaande maatregelen nemen en Nederland denkt het wel uit te kunnen zingen. Dat is niet lang vol te houden.
Mijn indruk is dat men in andere landen het volk juist probeert te laten wennen aan het idee dat er wellicht strenge maatregelen nodig zijn. Dat zorgt soms wel voor een soort paniekreactie idd, maar als het er dan van komt is men tenminste mentaal al voorbereid. In Nederland houdt men de boel zo lang mogelijk rustig. Wat het beste is, daar kun je van mening over verschillen. Het enige dat je wel zeker weet is dat in de huidige 'brandhaarden' die strenge maatregelen (geen evenementen, scholen dicht etc.) uiteindelijk wel worden genomen. Of je er nu wel of niet al op voorbereid was.
Publieke informatie De huidige fase en hoe verder Zorgcapaciteit Beschermingsmiddelen Internationaal En Varia
Ik speel Internationaal voor 600 euro.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraag van Leonie of het RIVM heeft uitgesteld voor het debat. Lezen ze mee!?
Het corona virus natuurlijk. Kom zeg, dat is gewoon niet echt tegen te houden. Ze slaan natuurlijk een modderfiguur met hun gedraai en gelieg. Dat dan weer wél.
Niet 'wie', maar 'wat', denk ik. Het antwoord is "Elke andere kwaal waar de patient aan leed, al is het een ingegroeide teennagel". Risicogroep he? Was toch al nauwelijks meer te redden.
Ah jammer, dat was de joker. Je hebt nu corona en mag niet doorspelen.
Ik counter met mijn ffp2 mondkapje.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
Zat net in de tram met een groepje Italiaanse vrouwen. Eentje zat volop te hoesten. En daarna natuurlijk zo'n stang vastpakken als de tram de hoek om gaat. Als Nederlandse toeristen het virus niet meenemen vanuit Italië, dan komen de Italianen het zelf wel brengen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
in isolatie. er zijn veel meer IC plaatsen in Nederland
Ze moeten sowieso gaan opschalen, ter voorbereiding. Ook al komt het niet zover, je wilt niet dat je in een kritische tijd ineens geen plekken meer hebt. Nu is de tijd om voorbereidingen te treffen! Opschalen dus!
Nee, er moet eerst even overlegd worden of en hoeveel besmettingen ze willen openbaren.
Hihaho
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Weet ik, maar als er slechts 250 beschikbaar zijn voor besmette personen...
verreweg de meeste patiënten zitten in thuisisolatie dus voorlopig is daar nog ruimte. Maar er wordt al nagedacht over een fase als dat niet meer zou volstaan.
Op donderdag 5 maart 2020 13:58 schreef probeer het volgende: Is er een betrouwbare site die het aantal gevallen bijhoudt en actief update (liefst met historisch overzicht) van alle getroffen landen?
13:58 De 900 leden van Vindicat die in het Italiaanse Sestričre op wintersport zijn, komen een dag eerder dan gepland thuis. Dat meldt RTL Nieuws.
De Vindicat-leden waren van plan om zaterdag aan de terugreis te beginnen, maar stappen nu vrijdagmiddag om 14.30 uur in de bus. Ze komen een dag later (zaterdag) aan in Groningen.
De GGD in Groningen heeft dagelijks contact met de studenten. De GGD laat weten zich op dit moment voor te bereiden op hun terugkeer en op de mogelijke maatregelen die genomen moeten worden. Toen de studenten naar Italië vertrokken was er nog geen sprake van een negatief reisadvies. Nu adviseert Buitenlandse Zaken alleen naar Italië te reizen als het strikt noodzakelijk is.
bedankt .... we horen nu nog tot de weinige provincies zonder besmettingen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
Ging het maar zo makkelijk. We zijn Flevoland niet. Die kunnen de bruggen openzetten en moeten een tunnel blokkeren en klaar. We kennen hier gevallen waarvan huizen letterlijk in zowel Groningen als Drenthe staan.... De IJssel als buffer nemen heeft ook geen zin meer. Ik overweeg evacuatie naar Rottumeroog
De leden van de Groningse studentenvereniging Vindicat die op skivakantie zijn in het Italiaanse Sestriere, wat in coronagebied ligt, komen eerder terug dan gepland van de vakantie
Op donderdag 5 maart 2020 14:09 schreef riazop het volgende: De leden van de Groningse studentenvereniging Vindicat die op skivakantie zijn in het Italiaanse Sestriere, wat in coronagebied ligt, komen eerder terug dan gepland van de vakantie
Op donderdag 5 maart 2020 14:09 schreef riazop het volgende: De leden van de Groningse studentenvereniging Vindicat die op skivakantie zijn in het Italiaanse Sestriere, wat in coronagebied ligt, komen eerder terug dan gepland van de vakantie
Vrijdag nu
Ze vonden al die rochelende en stervende mensen niet zo jofel om te zien?
Vrijdag nu
Grenzen snel dicht voordat deze coronagolf des doods ons bereikt!1
"If you want to make God laugh, tell him about your plans" Mijn reisverslagen
Op donderdag 5 maart 2020 14:03 schreef timmmmm het volgende: ik heb het allemaal niet gevolgd en ook niet hoe ernstig de zaak op dit moment in NL is.
Ik ga 23 maart op vakabtie naar Brazilië, moet ik me zorgen maken om mn vakantie?
Je kan beter maar naar het buitenland gaan ipv hopen op een goed plan vanuit de overheid.
Ik zou gewoon gaan als je überhaupt Brazilië inkomt.
Op donderdag 5 maart 2020 14:17 schreef zoost het volgende: wat een debat.....hoe denkt de minister de kinderen te bereiken die nog niet kunnen lezen. Waarom wordt deze vraag niet gesteld!
Op donderdag 5 maart 2020 14:17 schreef zoost het volgende: wat een debat.....hoe denkt de minister de kinderen te bereiken die nog niet kunnen lezen. Waarom wordt deze vraag niet gesteld!
Dat gezeik over informatievoorziening is wel een beetje overdreven trouwens. Laat ze nou eerst even sowieso goede informatie geven op de site en daarna kijken wij wel verder.
Ze kunnen de site niet eens vaak genoeg updaten. Als dat loopt kunnen we wel eens kijken naar een doventolk, de tering man.
Tuurlijk, we kunnen het allemaal zelf. Maar we hebben nou eenmaal een overheid met een zorgplicht voor iedereen.
Ik vind persoonlijk dat ze die adequaat invullen met de websites en telefoonnummer. Je kan het natuurlijk zo gek maken als je wil maar laten ze die energie maar steken in het indammen
Net over de Utrechtse provinciegrens, in Culemborg, is een man besmet met het coronavirus. Hij is in Noord-Italië geweest. Bij thuiskomst nam hij contact op met de huisarts omdat hij koorts en luchtwegklachten kreeg. De man is daarna direct thuisgebleven (in isolatie). Het gaat goed met hem, meldt de gemeente. De GGD voert contactonderzoek uit om besmetting te beperken of te voorkomen. De gemeente Culemborg houdt een liveblog bij over het coronavirus.
Alles gaat mis zo, de beste oplossing is wereldwijd bekend maken dat iedereen voor de juiste informatie, laatste nieuws en beste tips en reisadvies naar de site van FOK! moet.
Meneer Aart dood door Corona, heel Sesamstraat in paniek
Ik vind persoonlijk dat ze die adequaat invullen met de websites en telefoonnummer. Je kan het natuurlijk zo gek maken als je wil maar laten ze die energie maar steken in het indammen
Ik zou het heel fijn vinden als bv mijn ouders dit onder ogen krijgen, zonder er zelf eerst moeite voor te hoeven doen.
Je wilt geen paniek hebben, maar vraagt wel mensen zelf te F5-en voor actuele informatie.
Maar laten we zeggen dat we het eens zijn dat we oneens zijn.
Op donderdag 5 maart 2020 14:25 schreef Kyran het volgende: Denk dat we straks minsten x2 zijn gegaan qua aantallen als ik Bruins zo hoor draaien.
2x 38 noemde hij!!@
Maar in alle ernst had hij daar wel een punt. Laten we gaan focussen op de maatregelen ipv dat gedoe om de cijfers van dit uur. Over een paar uur ligt het weer mogelijk anders.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 14:28:41 ]
14.24 Een medewerker van de universiteit in Wageningen (WUR) is positief getest op het coronavirus. Dat staat in een e-mailbericht dat de universiteit naar medewerkers heeft verstuurd, schrijft De Gelderlander. De man, die promotieonderzoek doet in Biosystemics, was onlangs op bezoek bij een vriend in de Italiaanse stad Milaan, zo meldt de universiteit. Er volgt nog een tweede test, om de besmetting definitief vast te kunnen stellen. De universiteit stelt dat de kans niet groot is dat medewerkers of studenten van de WUR zijn aangestoken door de man. Immers voelde hij zich nog niet ziek, toen hij voor het laatst op de campus was.
#Vindicat geeft aan dat hun studenten uit Italië zaterdag terugkomen naar #Groningen. Op een nog nader te bepalen locatie vangen we hun bussen dan gefaseerd op. Daar geven we voorlichting, beantwoorden vragen en zo nodig controleren we hen. De details hiervoor werken we nu uit.
Wordt aangevuld op basis van meldingen uit GGD's en ziekenhuizen, maar dan moet wel iemand ze plaatsen/melden. Zo te zien heb ik de laatste 10 in die lijst gemeld, maar heb vandaag niet echt de energie ervoor om het bij te houden.
Ja duh, maar zijn dood heeft geen in-universe verklaring gehad. Dat kan nu mooi
#Vindicat geeft aan dat hun studenten uit Italië zaterdag terugkomen naar #Groningen. Op een nog nader te bepalen locatie vangen we hun bussen dan gefaseerd op. Daar geven we voorlichting, beantwoorden vragen en zo nodig controleren we hen. De details hiervoor werken we nu uit.
Ik stel voor dat we de rekening hiervan naar Vindicat sturen.
Voorlichting die studentjes nemen het helemaal niet serieus
Al die bussen op een afgelegen verlaten industrieterreintje chemisch ontsmetten.
Je dacht toch niet dat die gasten na aankomst in hun bed duiken?
Wordt zuipen en neuken hoor
Wanneer begint het
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real? Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
Doe maar meteen de hele APK dan. Herpes, Chlamydia, Gonorroe, HIV, zwangerschapstestje.
Op donderdag 5 maart 2020 14:23 schreef -river- het volgende: Alles gaat mis zo, de beste oplossing is wereldwijd bekend maken dat iedereen voor de juiste informatie, laatste nieuws en beste tips en reisadvies naar de site van FOK! moet.
Maar in alle ernst had hij daar wel een punt. Laten we gaan focussen op de maatregelen ipv dat gedoe om de cijfers van dit uur. Over een paar uur ligt het weer mogelijk anders.
Als de cijfers omlaag zouden zijn gegaan dan zou hij het van de daken af gillen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
14:31 De Tweede Kamer, die momenteel debatteert over het coronavirus, is ontstemd dat het RIVM net vandaag later dan gepland komt met de dagelijkse update over het aantal besmettingen. De afgelopen dagen werd de update steeds rond 13:00 uur bekendgemaakt, maar volgens het RIVM is het wachten vandaag op enkele tests die nog afgerond moeten worden. Tot nu toe staat de teller op 38 patiënten, maar zorgminister Bruins zal nog tijdens het debat een nieuw getal bekendmaken, zegde hij vanmiddag onder druk toe aan parlementariërs. Volgens Bruins zitten we momenteel in een fase dat het aantal patiënten snel kan stijgen.
Op donderdag 5 maart 2020 14:35 schreef bitterbal het volgende: 14:31 De Tweede Kamer, die momenteel debatteert over het coronavirus, is ontstemd dat het RIVM net vandaag later dan gepland komt met de dagelijkse update over het aantal besmettingen. De afgelopen dagen werd de update steeds rond 13:00 uur bekendgemaakt, maar volgens het RIVM is het wachten vandaag op enkele tests die nog afgerond moeten worden. Tot nu toe staat de teller op 38 patiënten, maar zorgminister Bruins zal nog tijdens het debat een nieuw getal bekendmaken, zegde hij vanmiddag onder druk toe aan parlementariërs. Volgens Bruins zitten we momenteel in een fase dat het aantal patiënten snel kan stijgen.
ad
Oftewel ze gaan gewoon net zo lang om alle vragen heen draaien om tijd te rekken totdat de cijfers er zijn.
Dat gaat echt niet gebeuren. De paniek in dit subforum is niet representatief voor de realiteit.
Klopt. China heeft geen verregaande maatregelen genomen en hun economie naar de klote geholpen. In Italië en Iran zijn de scholen inderdaad gewoon voor de lol gesloten, want ze hadden zin in vakantie. EU is voor de lol bang dat Frankrijk en Italië in een recessie terecht gaan komen.
Er is totaal geen paniek in de wereld. Die landen stellen zich aan
Klopt. China heeft geen verregaande maatregelen genomen en hun economie naar de klote geholpen. In Italië en Iran zijn de scholen inderdaad gewoon voor de lol gesloten, want ze hadden zin in vakantie.
Er is totaal geen paniek in de wereld. Die landen stellen zich aan
Paniek is wat anders dan voorzorgsmaatregelen nemen.
Paniek is wat anders dan voorzorgsmaatregelen nemen.
Voorzorgmaatregelen neem je niet als het te laat is. Woord zegt het al VOOR ZORG. Dit zijn paniekreacties, omdat ze niet op tijd voorzorgmaatregelen hebben getroffen. Precies wat Nederland nu ook doet zeg maar. Als je enige verregaande maatregel is dat je een reisadvies hebt aangepast en daar ook nog trots op bent ben je niet geschikt als minister hoor, sorry.
Op donderdag 5 maart 2020 14:23 schreef -river- het volgende: Alles gaat mis zo, de beste oplossing is wereldwijd bekend maken dat iedereen voor de juiste informatie, laatste nieuws en beste tips en reisadvies naar de site van FOK! moet.
Toppost, dit.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
14:43 De GGD's gaan mondkapjes en andere beschermingsmiddelen tegen het coronavirus beter verdelen over zorgverleners in Nederland. Ook krijgen ziekenhuizen niet langer automatisch voorrang, maar kunnen bijvoorbeeld ook huisartsen voorgaan als de nood bij hen hoger is. De fabrikanten hebben beloofd daaraan mee te werken.
In bijvoorbeeld Limburg komen artsen, verpleegkundigen en ander zorgpersoneel mondkapjes tekort. In Groningen zijn er juist nog over. De GGD's gaan de voorraden nu beter verdelen, zei minister Bruno Bruins (Medische Zorg) in een debat met de Tweede Kamer over de uitbraak van het virus.
In de Kamer gingen al stemmen op om de export van mondkapjes, handschoenen en beschermende pakken te verbieden, zoals Duitsland heeft gedaan. Of om naar Frans voorbeeld de voorraden in beslag te nemen en door de overheid te laten uitdelen. Maar daar voelt de liberale bewindsman niets voor.
Grunn genot. In de Hongerwinter waren we ook al de baas.
Dat deden we al (niet alleen NL) voordat het eerste geval in NL bekend was. Dit virus gaat gewoon over de wereld heen, is niet meer echt te stoppen. Hooguit remmen. En daar lijken de meeste landen zich ook op te richten.
Busladingen potentieel geďnfecteerde mensen uit een zwaar risicogebied hier naar toe laten komen en hen ff vluchtig wat info geven is niet achter de feiten aan lopen idd! En dat terwijl een flink deel van de infecties hier juist naar dat gebied terug te herleiden zijn.
Het klinkt niet goed. Vooral dat advies: wie uit risico gebied komt en klachten heeft blijft thuis, maar pas als de klachten erger zijn moet ie de dokter bellen. We weten dat minder 80% van de gevallen slechts milde klachten hebben, dus 80% van de besmette personen gaan thuis blijven maar wel hun gezinsleden besmetten en die zullen het verder verspreiden...
Op donderdag 5 maart 2020 14:45 schreef crystal_meth het volgende: Het klinkt niet goed. Vooral dat advies: wie uit risico gebied komt en klachten heeft blijft thuis, maar pas als de klachten erger zijn moet ie de dokter bellen. We weten dat minder 80% van de gevallen slechts milde klachten hebben, dus 80% van de besmette personen gaan thuis blijven maar wel hun gezinsleden besmetten en die zullen het verder verspreiden...
Als gemiddelde Nederlander kan je altijd zelf mee denken natuurlijk. Ben je ziek met milde klachten die evt zouden kunnen wijzen op Corona...geef dat door aan huisgenoten en kijk of ook zij zo min mogelijk naar buiten kunnen gaan. Met werk misschien niet altijd te regelen, maar los daarvan....we kunnen ook zelf denken of zo.