Zo wil je het overlijden van iemand goed pratenquote:Op donderdag 5 maart 2020 14:17 schreef riazop het volgende:
[..]
Want een ontgroening moet voor slapneuzen zijn vind je?
In die bussen zitten nu ook feuten die ontgroend worden in de sneeuw. Zo wat?
quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:17 schreef zoost het volgende:
wat een debat.....hoe denkt de minister de kinderen te bereiken die nog niet kunnen lezen. Waarom wordt deze vraag niet gesteld!
Sesamstraat terug is het enige juiste antwoord.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:17 schreef zoost het volgende:
wat een debat.....hoe denkt de minister de kinderen te bereiken die nog niet kunnen lezen. Waarom wordt deze vraag niet gesteld!
Misschien een soort sinterklaasjournaal??quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:19 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Sesamstraat terug is het enige juiste antwoord.
Pino in een xxl-maanmannetjespak
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat dit soort zaken helder en eenduidig worden gecommuniceerd door de overheid zelf.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:17 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat is toch ook nieuws, ik kan me niet voorstellen dat kranten die richtlijnen niet zullen melden.
Nee, maar komen wel met vragen die wij hier ook stellenquote:
Zaterdag alquote:Op donderdag 5 maart 2020 14:20 schreef KingRadler het volgende:
Vindicat is 1 grote Corona Orgie waar Nederland mee kennis gaat maken volgende week.
Ik vind persoonlijk dat ze die adequaat invullen met de websites en telefoonnummer. Je kan het natuurlijk zo gek maken als je wil maar laten ze die energie maar steken in het indammenquote:Op donderdag 5 maart 2020 14:14 schreef _I het volgende:
[..]
Tuurlijk, we kunnen het allemaal zelf. Maar we hebben nou eenmaal een overheid met een zorgplicht voor iedereen.
Kordaat handelen en de kop in trappenquote:Op donderdag 5 maart 2020 14:20 schreef KingRadler het volgende:
Vindicat is 1 grote Corona Orgie waar Nederland mee kennis gaat maken volgende week.
quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, maar komen wel met vragen die wij hier ook stellen
quote:12.48 uur Corona in Culemborg
Net over de Utrechtse provinciegrens, in Culemborg, is een man besmet met het coronavirus. Hij is in Noord-Italië geweest. Bij thuiskomst nam hij contact op met de huisarts omdat hij koorts en luchtwegklachten kreeg. De man is daarna direct thuisgebleven (in isolatie). Het gaat goed met hem, meldt de gemeente. De GGD voert contactonderzoek uit om besmetting te beperken of te voorkomen. De gemeente Culemborg houdt een liveblog bij over het coronavirus.
Meneer Aart dood door Corona, heel Sesamstraat in paniekquote:Op donderdag 5 maart 2020 14:19 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Sesamstraat terug is het enige juiste antwoord.
Pino in een xxl-maanmannetjespak
Ik pleit voor een live intocht van de vindicat bussenquote:Op donderdag 5 maart 2020 14:20 schreef KingRadler het volgende:
Die is al dood.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:23 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Meneer Aart dood door Corona, heel Sesamstraat in paniek
Ik zou het heel fijn vinden als bv mijn ouders dit onder ogen krijgen, zonder er zelf eerst moeite voor te hoeven doen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:21 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk dat ze die adequaat invullen met de websites en telefoonnummer. Je kan het natuurlijk zo gek maken als je wil maar laten ze die energie maar steken in het indammen
Laten we dat doenquote:Op donderdag 5 maart 2020 14:24 schreef _I het volgende:
[..]
Maar laten we zeggen dat we het eens zijn dat we oneens zijn.
Je zou toch denken dat hij wel op de hoogte zou zijn van de actuele getallenquote:Op donderdag 5 maart 2020 14:25 schreef Kyran het volgende:
Denk dat we straks minsten x2 zijn gegaan qua aantallen als ik Bruins zo hoor draaien.
2x 38 noemde hij!!@quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:25 schreef Kyran het volgende:
Denk dat we straks minsten x2 zijn gegaan qua aantallen als ik Bruins zo hoor draaien.
quote:14.24
Een medewerker van de universiteit in Wageningen (WUR) is positief getest op het coronavirus. Dat staat in een e-mailbericht dat de universiteit naar medewerkers heeft verstuurd, schrijft De Gelderlander. De man, die promotieonderzoek doet in Biosystemics, was onlangs op bezoek bij een vriend in de Italiaanse stad Milaan, zo meldt de universiteit. Er volgt nog een tweede test, om de besmetting definitief vast te kunnen stellen. De universiteit stelt dat de kans niet groot is dat medewerkers of studenten van de WUR zijn aangestoken door de man. Immers voelde hij zich nog niet ziek, toen hij voor het laatst op de campus was.
Vrijdag avond.quote:
Klopt ook, maar het blijft wel raar.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
2x 38 noemde hij!!@
Maar in alle ernst had hij daar wel een punt. Laten we gaan focussen op de maatregelen
Wordt aangevuld op basis van meldingen uit GGD's en ziekenhuizen, maar dan moet wel iemand ze plaatsen/melden. Zo te zien heb ik de laatste 10 in die lijst gemeld, maar heb vandaag niet echt de energie ervoor om het bij te houden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:36 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wordt het lijstje met besmettingen in Nederland in de OP niet meer bijgewerkt?
Ja duh, maar zijn dood heeft geen in-universe verklaring gehad. Dat kan nu mooiquote:
Ik stel voor dat we de rekening hiervan naar Vindicat sturen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:28 schreef KingRadler het volgende:
GGD Groningen
@:GGDGroningen
#Vindicat geeft aan dat hun studenten uit Italië zaterdag terugkomen naar #Groningen. Op een nog nader te bepalen locatie vangen we hun bussen dan gefaseerd op. Daar geven we voorlichting, beantwoorden vragen en zo nodig controleren we hen. De details hiervoor werken we nu uit.
Voorlichtingquote:Op donderdag 5 maart 2020 14:28 schreef KingRadler het volgende:
GGD Groningen
#Vindicat geeft aan dat hun studenten uit Italië zaterdag terugkomen naar #Groningen. Op een nog nader te bepalen locatie vangen we hun bussen dan gefaseerd op. Daar geven we voorlichting, beantwoorden vragen en zo nodig controleren we hen. De details hiervoor werken we nu uit.
Al die bussen op een afgelegen verlaten industrieterreintje chemisch ontsmetten.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:28 schreef KingRadler het volgende:
GGD Groningen
"Als je je ziek voelt, meld je je ziek en blijf je thuis. Maar verder tegen niemand vertellen dat je ziek bent hoor!"quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Voorlichtingdie studentjes nemen het helemaal niet serieus
Wanneer begint hetquote:Op donderdag 5 maart 2020 14:26 schreef riazop het volgende:
Je dacht toch niet dat die gasten na aankomst in hun bed duiken?
Wordt zuipen en neuken hoor
Doe maar meteen de hele APK dan. Herpes, Chlamydia, Gonorroe, HIV, zwangerschapstestje.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:28 schreef KingRadler het volgende:
GGD Groningen
Maar de helft gaat gewoon door want ik laat me niet opsluiten.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:30 schreef ToT het volgende:
[..]
"Als je je ziek voelt, meld je je ziek en blijf je thuis. Maar verder tegen niemand vertellen dat je ziek bent hoor!"
Ik moest lachen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:23 schreef -river- het volgende:
Alles gaat mis zo, de beste oplossing is wereldwijd bekend maken dat iedereen voor de juiste informatie, laatste nieuws en beste tips en reisadvies naar de site van FOK! moet.
Als de cijfers omlaag zouden zijn gegaan dan zou hij het van de daken af gillen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
2x 38 noemde hij!!@
Maar in alle ernst had hij daar wel een punt. Laten we gaan focussen op de maatregelen ipv dat gedoe om de cijfers van dit uur. Over een paar uur ligt het weer mogelijk anders.
HPV vaccin. Misschien een breed-spectrum antibiotica kuurtje.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Doe maar meteen de hele APK dan. Herpes, Chlamydia, Gonorroe, HIV, zwangerschapstestje.
Er komen dus wat er ook gebeurt geen maatregelen. Dat is wat ik er van begrijp.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:33 schreef _I het volgende:
Laatste fase is adaptatie.
Of.. Wen d’r maar aan.
OK.
Gewoon gaan imo, goede hygiëne en je gezond verstand gebruiken en dan loopt het wel los.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:03 schreef timmmmm het volgende:
ik heb het allemaal niet gevolgd en ook niet hoe ernstig de zaak op dit moment in NL is.
Ik ga 23 maart op vakabtie naar Brazilië, moet ik me zorgen maken om mn vakantie?
Zelfs Italianen mogen gewoon nog rondreizen volgens mij. En zo ver is Nederland nog lang niet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Brazilië gaat tzt waarschijnlijk mensen uit Nederland weren
Nou ja, dat virus maakt me niet zo gek benauwd als jonge vent, ik vrees dus meer voor mijn vakantie. Dat ik inderdaad het land niet in kan oid.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:14 schreef PirE het volgende:
[..]
Je kan beter maar naar het buitenland gaan ipv hopen op een goed plan vanuit de overheid.
Ik zou gewoon gaan als je überhaupt Brazilië inkomt.
Heb de 2e fase niet meegekregen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Er komen dus wat er ook gebeurt geen maatregelen. Dat is wat ik er van begrijp.
Fase 1: Wat ze nu doen. Geen kut dus.
Fase 2: Paniek, ziekenhuizen lopen vol, misschien een paar noodhospita.
Fase 3: Bekijk het maar, shit happens.
Oftewel ze gaan gewoon net zo lang om alle vragen heen draaien om tijd te rekken totdat de cijfers er zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:35 schreef bitterbal het volgende:
14:31
De Tweede Kamer, die momenteel debatteert over het coronavirus, is ontstemd dat het RIVM net vandaag later dan gepland komt met de dagelijkse update over het aantal besmettingen. De afgelopen dagen werd de update steeds rond 13:00 uur bekendgemaakt, maar volgens het RIVM is het wachten vandaag op enkele tests die nog afgerond moeten worden. Tot nu toe staat de teller op 38 patiënten, maar zorgminister Bruins zal nog tijdens het debat een nieuw getal bekendmaken, zegde hij vanmiddag onder druk toe aan parlementariërs. Volgens Bruins zitten we momenteel in een fase dat het aantal patiënten snel kan stijgen.
ad
Ach das kleingeld voor die mannenquote:Op donderdag 5 maart 2020 14:29 schreef winterapfel het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we de rekening hiervan naar Vindicat sturen.
Waar ik mij druk om zou maken is dat bij mij iemand in het hotel ofzo corona heeft en dat dat hele hotel dan in quarantaine moetquote:Op donderdag 5 maart 2020 14:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, dat virus maakt me niet zo gek benauwd als jonge vent, ik vrees dus meer voor mijn vakantie. Dat ik inderdaad het land niet in kan oid.
en dat je dan zelf de rekening vd extra dagen mag betalenquote:Op donderdag 5 maart 2020 14:37 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Waar ik mij druk om zou maken is dat bij mij iemand in het hotel ofzo corona heeft en dat dat hele hotel dan in quarantaine moet
Nope, geen enkele keer genoemd.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:36 schreef _I het volgende:
[..]
Heb de 2e fase niet meegekregen.
Maar was dat niet met het leger en tenten?
Nergens zit dus quarantaine. Toch!?
Dat gaat echt niet gebeuren. De paniek in dit subforum is niet representatief voor de realiteit.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, dat virus maakt me niet zo gek benauwd als jonge vent, ik vrees dus meer voor mijn vakantie. Dat ik inderdaad het land niet in kan oid.
Klopt. China heeft geen verregaande maatregelen genomen en hun economie naar de klote geholpen. In Italië en Iran zijn de scholen inderdaad gewoon voor de lol gesloten, want ze hadden zin in vakantie. EU is voor de lol bang dat Frankrijk en Italië in een recessie terecht gaan komen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:38 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat gaat echt niet gebeuren. De paniek in dit subforum is niet representatief voor de realiteit.
Fase twee; beteugeling.quote:
Paniek is wat anders dan voorzorgsmaatregelen nemen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
Klopt. China heeft geen verregaande maatregelen genomen en hun economie naar de klote geholpen. In Italië en Iran zijn de scholen inderdaad gewoon voor de lol gesloten, want ze hadden zin in vakantie.
Er is totaal geen paniek in de wereld. Die landen stellen zich aan
Bij welke partij ze horen boeit mij nu ook niet, als ze maar info geven/vragen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:35 schreef Kyran het volgende:
Jansen is wel de enige met goede vragen hoor. PVV of niet, boeit mij echt niet.
Voorzorgmaatregelen neem je niet als het te laat is. Woord zegt het al VOOR ZORG. Dit zijn paniekreacties, omdat ze niet op tijd voorzorgmaatregelen hebben getroffen. Precies wat Nederland nu ook doet zeg maar. Als je enige verregaande maatregel is dat je een reisadvies hebt aangepast en daar ook nog trots op bent ben je niet geschikt als minister hoor, sorry.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:40 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Paniek is wat anders dan voorzorgsmaatregelen nemen.
Wij kunnen beter Danny sturenquote:Op donderdag 5 maart 2020 14:43 schreef Kyran het volgende:
Ik geloof niet dat we achter de feiten aanlopen, aldus Bruins
Toppost, dit.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:23 schreef -river- het volgende:
Alles gaat mis zo, de beste oplossing is wereldwijd bekend maken dat iedereen voor de juiste informatie, laatste nieuws en beste tips en reisadvies naar de site van FOK! moet.
Grunn genot. In de Hongerwinter waren we ook al de baas.quote:14:43
De GGD's gaan mondkapjes en andere beschermingsmiddelen tegen het coronavirus beter verdelen over zorgverleners in Nederland. Ook krijgen ziekenhuizen niet langer automatisch voorrang, maar kunnen bijvoorbeeld ook huisartsen voorgaan als de nood bij hen hoger is. De fabrikanten hebben beloofd daaraan mee te werken.
In bijvoorbeeld Limburg komen artsen, verpleegkundigen en ander zorgpersoneel mondkapjes tekort. In Groningen zijn er juist nog over. De GGD's gaan de voorraden nu beter verdelen, zei minister Bruno Bruins (Medische Zorg) in een debat met de Tweede Kamer over de uitbraak van het virus.
In de Kamer gingen al stemmen op om de export van mondkapjes, handschoenen en beschermende pakken te verbieden, zoals Duitsland heeft gedaan. Of om naar Frans voorbeeld de voorraden in beslag te nemen en door de overheid te laten uitdelen. Maar daar voelt de liberale bewindsman niets voor.
Dat deden we al (niet alleen NL) voordat het eerste geval in NL bekend was. Dit virus gaat gewoon over de wereld heen, is niet meer echt te stoppen. Hooguit remmen. En daar lijken de meeste landen zich ook op te richten.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:43 schreef Kyran het volgende:
Ligt eraan waar je heen gaat, maar niet zozeer wegens het coronavirusquote:Op donderdag 5 maart 2020 14:03 schreef timmmmm het volgende:
ik heb het allemaal niet gevolgd en ook niet hoe ernstig de zaak op dit moment in NL is.
Ik ga 23 maart op vakabtie naar Brazilië, moet ik me zorgen maken om mn vakantie?
Jezus Bruins .... ik zit echt half te lachen en half met de mond vol tanden op zijn reactie. De tering man .....quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:44 schreef _I het volgende:
Ah leuk, een hyperbool.
“Wil je dan dat het land op slot gaat..”
Wat een druif
Busladingen potentieel geïnfecteerde mensen uit een zwaar risicogebied hier naar toe laten komen en hen ff vluchtig wat info geven is niet achter de feiten aan lopen idd!quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:43 schreef Kyran het volgende:
Verpest de "frame" nu nietquote:Op donderdag 5 maart 2020 14:40 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Paniek is wat anders dan voorzorgsmaatregelen nemen.
Zika heerst ook nog steeds toch? Niet zo hip meer, maar nog steeds actueel begreep ik ergens gelezen te hebbenquote:Op donderdag 5 maart 2020 14:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je heen gaat, maar niet zozeer wegens het coronavirus
Haha. Nou dat dus.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Jezus Bruins .... ik zit echt half te lachen en half met de mond vol tanden op zijn reactie. De tering man .....
Als gemiddelde Nederlander kan je altijd zelf mee denken natuurlijk. Ben je ziek met milde klachten die evt zouden kunnen wijzen op Corona...geef dat door aan huisgenoten en kijk of ook zij zo min mogelijk naar buiten kunnen gaan. Met werk misschien niet altijd te regelen, maar los daarvan....we kunnen ook zelf denken of zo.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:45 schreef crystal_meth het volgende:
Het klinkt niet goed.
Vooral dat advies: wie uit risico gebied komt en klachten heeft blijft thuis, maar pas als de klachten erger zijn moet ie de dokter bellen.
We weten dat minder 80% van de gevallen slechts milde klachten hebben, dus 80% van de besmette personen gaan thuis blijven maar wel hun gezinsleden besmetten en die zullen het verder verspreiden...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |