Was deze keer geen kritiek op het RIVM.quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:22 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Opzich klopt dat ook met hoe het RIVM communiceert (aantal positoeve tests)
Zelfs een relatief rijk land als NL kan op dit moment maar 2000 mensen per week testenquote:Op donderdag 5 maart 2020 13:18 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Zou het daar aan liggen, aantal testkits? Dat zou wel sneu zijn
Mja, ik bedoel vooral dat andere landen op een gegeven moment doorkrijgen dat er bij hen besmettingen binnenkomen van mensen die in NL zijn geweest. Dat we zeg maar de reputatie krijgen die Noord-Italie nu heeft. Dat men NL gaat mijden. Dat is ook een vorm van internationale druk.quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Internationale druk? Volgens mij zijn veel landen naar binnen aan het keren
Sommige staten in de VS gaven aan maar 6 mensen per dag te kunnen testen...quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:27 schreef riazop het volgende:
[..]
Zelfs een relatief rijk land als NL kan op dit moment maar 2000 mensen per week testen
Dat zou inderdaad kunnen. Qua cijfers en verloop ligt dat tot op heden niet echt voor de handquote:Op donderdag 5 maart 2020 13:28 schreef Jane het volgende:
[..]
Mja, ik bedoel vooral dat andere landen op een gegeven moment doorkrijgen dat er bij hen besmettingen binnenkomen van mensen die in NL zijn geweest. Dat we zeg maar de reputatie krijgen die Noord-Italie nu heeft. Dat men NL gaat mijden. Dat is ook een vorm van internationale druk.
Dat zou wel verklaren waarom de info later gebracht wordt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Veel meer. De 80 totaal halen we wel. Plus de eerste dooie gok ik zo maar.
https://www.worldometers.info/coronavirus/quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:29 schreef Brybry het volgende:
Hoor trouwens maar weinig over besmettingen in Scandinavische landen? Zijn zij tot nu toe de dans ontsprongen?
Leiderschap van likmevestje.quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:25 schreef Jane het volgende:
Ik blijf op mijn standpunt dat Nederland dit niet vol zal blijven kunnen houden i.v.m internationale druk. Ze spelen het spelletje zoals ze zouden doen als dit alleen in Nederland een probleem was. Beetje downplayen, beetje onder de pet houden, beetje doen alsof je neus bloedt en als men er dan over een tijdje achterkomt, dan hoesten we het 'Met de kennis van nu'-riedeltje wel op.
Er zijn zo'n 150 besmettingen in Scandinavië, Noorwegen heeft er met 62 het meest op de voet gevolgd door Zweden met 60.quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:29 schreef Brybry het volgende:
Hoor trouwens maar weinig over besmettingen in Scandinavische landen? Zijn zij tot nu toe de dans ontsprongen?
Wow. Inderdaad! Zelfs IJsland..quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:30 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Noorwegen en zweden ontspringen niet bepaald de dans
Oude cijfers?quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:31 schreef Durmada het volgende:
[..]
Er zijn zo'n 150 besmettingen in Scandinavië, Noorwegen heeft er met 62 het meest op de voet gevolgd door Zweden met 60.
Er is toch niet zo heel veel verschil met de eerste week in Italië?quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad kunnen. Qua cijfers en verloop ligt dat tot op heden niet echt voor de hand
Relatief gezien veel besmettingen daar, gezien het aantal inwoners.quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:31 schreef Durmada het volgende:
[..]
Er zijn zo'n 150 besmettingen in Scandinavië, Noorwegen heeft er met 62 het meest op de voet gevolgd door Zweden met 60.
Huh?!quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:29 schreef Brybry het volgende:
ik bedoel het ook zo: in potentie zijn alle relevante landen risicogebied zoals italie. Waarom dan Nederland uitzonderen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:33 schreef Jane het volgende:
[..]
Er is toch niet zo heel veel verschil met de eerste week in Italië?
Ik vermoed dat t overal zo snel gaat alleen houden de andere landen het domweg niet zo goed in de gaten.quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:34 schreef -0- het volgende:
[..]
Relatief gezien veel besmettingen daar, gezien het aantal inwoners.
IJsland al 34.
om de 2 dagenquote:Op donderdag 5 maart 2020 13:36 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wordt het lijstje met besmettingen in Nederland in de OP niet meer bijgewerkt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |