Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
• Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Op donderdag 5 maart 2020 13:20 schreef _I het volgende: [..] Het testen!? Geloof niet dat we weten hoe snel de ziekte gaat, slechts welke landen testcapaciteit hebben. Wij testen sinds een week. Incubatietijd gemiddeld 6 dagen, dus zouden we nu rond de 2 a 3 besmettingen moeten zitten met een R0 van 4. Als we vandaag al 60 besmettingen hebben, lijkt het mij beter over ”;bevestigde gevallen” te spreken ipv ”gevallen”.
Opzich klopt dat ook met hoe het RIVM communiceert (aantal positoeve tests)
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 13:22:52 ]
Aan de andere kant moeten we er ook niet te moeilijk over doen want dat doen we ook niet over het griepvirus waar elk jaar heel veel mensen door besmet worden en ook aan overlijden.
Met griep belandt geen 15 a 20% in ernstige dan wel kritieke toestand in het ziekenhuis.
Dat lijkt er bij veel mensen maar niet in te gaan. Ons zorgapparaat gaat vast lopen. Waardoor alsnog draconische maatregelen zullen volgen. Die dan de economie veel harder gaan raken dan dat men diezelfde draconische maatregelen nu kleinschaliger zou treffen.
Het is allemaal geen rocketscience hoor.
De oude oude layout was veel beter!! vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
Waarom hebben we tot nu toe de testresultaten van de vorige dag gekregen en moeten we nu wachten tot de uitslag van een bepaalde test er is?! Komt beter uit voor het debat ofzo?!
Met griep belandt geen 15 a 20% in ernstige dan wel kritieke toestand in het ziekenhuis.
Dat lijkt er bij veel mensen maar niet in te gaan. Ons zorgapparaat gaat vast lopen. Waardoor alsnog draconische maatregelen zullen volgen. Die dan de economie veel harder gaan raken dan dat men diezelfde draconische maatregelen nu kleinschaliger zou treffen.
Wat zouden die draconische maatregelen dan moeten zijn?
Ik blijf op mijn standpunt dat Nederland dit niet vol zal blijven kunnen houden i.v.m internationale druk. Ze spelen het spelletje zoals ze zouden doen als dit alleen in Nederland een probleem was. Beetje downplayen, beetje onder de pet houden, beetje doen alsof je neus bloedt en als men er dan over een tijdje achterkomt, dan hoesten we het 'Met de kennis van nu'-riedeltje wel op.
Op donderdag 5 maart 2020 13:24 schreef Mammietje het volgende: Waarom hebben we tot nu toe de testresultaten van de vorige dag gekregen en moeten we nu wachten tot de uitslag van een bepaalde test er is?! Komt beter uit voor het debat ofzo?!
Waarschijnlijk is het antwoord daarop: "Ja".
De oude oude layout was veel beter!! vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
Op donderdag 5 maart 2020 13:24 schreef Mammietje het volgende: Waarom hebben we tot nu toe de testresultaten van de vorige dag gekregen en moeten we nu wachten tot de uitslag van een bepaalde test er is?! Komt beter uit voor het debat ofzo?!
Het is zo doorzichtig allemaal. Anders zou Bruins het te lastig krijgen.
Op donderdag 5 maart 2020 13:25 schreef Jane het volgende: Ik blijf op mijn standpunt dat Nederland dit niet vol zal blijven kunnen houden i.v.m internationale druk. Ze spelen het spelletje zoals ze zouden doen als dit alleen in Nederland een probleem was. Beetje downplayen, beetje onder de pet houden, beetje doen alsof je neus bloedt en als men er dan over een tijdje achterkomt, dan hoesten we het 'Met de kennis van nu'-riedeltje wel op.
Internationale druk? Volgens mij zijn veel landen naar binnen aan het keren
Testresultaten van de vorige dag, of resultaten van de testen van de vorige dag?
Ik had gehoopt dat die ijzige stilte van de afgelopen dagen kwam van een radicale omslag na een briefing van Italië ofzo.... Was duidelijk ijdele hoop.
Het zit anders in elkaar. Van heel veel griepgevallen weten we niet eens wat mensen hebben omdat er bij een mild verloop niet of nauwelijks getest wordt. Mensen blijven gewoon thuis. Bij Corona is waarschijnlijk hetzelfde aan de hand, heel veel mensen hebben milde klachten of merken er niet al te veel van. Testen blijft bovendien achter vanwege beperkte capaciteit en vanwege de adviezen van GGD en RIVM. En dus zijn de cijfers van de mensen die wel getest worden nogal vertekenend en onbetrouwbaar.
Internationale druk? Volgens mij zijn veel landen naar binnen aan het keren
Mja, ik bedoel vooral dat andere landen op een gegeven moment doorkrijgen dat er bij hen besmettingen binnenkomen van mensen die in NL zijn geweest. Dat we zeg maar de reputatie krijgen die Noord-Italie nu heeft. Dat men NL gaat mijden. Dat is ook een vorm van internationale druk.
Mja, ik bedoel vooral dat andere landen op een gegeven moment doorkrijgen dat er bij hen besmettingen binnenkomen van mensen die in NL zijn geweest. Dat we zeg maar de reputatie krijgen die Noord-Italie nu heeft. Dat men NL gaat mijden. Dat is ook een vorm van internationale druk.
Dat zou inderdaad kunnen. Qua cijfers en verloop ligt dat tot op heden niet echt voor de hand
Op donderdag 5 maart 2020 13:29 schreef Brybry het volgende: Hoor trouwens maar weinig over besmettingen in Scandinavische landen? Zijn zij tot nu toe de dans ontsprongen?
Op donderdag 5 maart 2020 13:25 schreef Jane het volgende: Ik blijf op mijn standpunt dat Nederland dit niet vol zal blijven kunnen houden i.v.m internationale druk. Ze spelen het spelletje zoals ze zouden doen als dit alleen in Nederland een probleem was. Beetje downplayen, beetje onder de pet houden, beetje doen alsof je neus bloedt en als men er dan over een tijdje achterkomt, dan hoesten we het 'Met de kennis van nu'-riedeltje wel op.
Leiderschap van likmevestje.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
Op donderdag 5 maart 2020 13:29 schreef Brybry het volgende: Hoor trouwens maar weinig over besmettingen in Scandinavische landen? Zijn zij tot nu toe de dans ontsprongen?
Er zijn zo'n 150 besmettingen in Scandinavië, Noorwegen heeft er met 62 het meest op de voet gevolgd door Zweden met 60.
Ik deel een appartementencomplex (keuken + badkamer) met iemand die net terugkomt van twee weken Istanboel met het vliegtuig. Ben er niet echt content mee. Ik geloof er geen reet van dat Turkije niet al een grote bron is.
Huh?!
Je volgt het denk ik niet goed genoeg dan. Noorwegen is een grote clusterfuck van jewelste.
Edit: is al paar keer aangegeven zie ik.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Wordt het lijstje met besmettingen in Nederland in de OP niet meer bijgewerkt?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.