quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Het is maar een griepjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Lonaa op 03-03-2020 16:09:40 ]![]()
Ja hoor. Hoef alleen het woord geloofsgemeenschap te zeggen en je weet wat er daar gebeurd is. Toch?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:32 schreef Fer_de_Lance het volgende: [..] Goed beargumenteerde mening
Harvard?
Zover ik t kan zien is dat hier niet aan de hand. Sterker nog. Hoeveel zogenoemde carnavalsbesmetringen zijn er bijgekomen door de eerste man? Of Duitsland bij de grens tot dusver?![]()
Het gaat gelukkig niet zo hard met die besmettingslijst.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Zoals Eddy Zoey jaren geleden zong.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:05 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
En 1 bijna dode volgens de bron die daar werkt
Bijna, is niet helemaal.![]()
@Lonaaquote:23. Oudere vrouw uit de gemeente Altena, contact met patiënte 8, ligt in isolatie in het Amphia Ziekenhuis te Breda.
24. Persoon uit de gemeente Altena, contact met patiënte 8
25. Persoon uit de gemeente Altena, contact met patiënte 8
https://www.bd.nl/dossier(...)ziekenhuis~ad03aa29/![]()
https://edition.cnn.com/a(...)fcaa123a7ca59478d0d6
CNN heeft het ook over 23 leden van het parlement in Iran die geinfecteerd zijn, zo’n 8% van het totale aantal leden.![]()
Goed stuk van de Volkskrant dat iedereen hier eens zou moeten lezen:
De verslaggeving over corona is schadelijker dan het virus zelf![]()
Ja, sorry BD had net het bericht aangepast.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:23 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh. Ik had net die post uit het vorige topic toegevoegd.![]()
![]()
Normaal wel, maar ik had de OP net aangepast en dan kan Houtenbeen er niet meer bij.quote:
Sterkheidsbaas van alles.![]()
Volgens mij kun je die bovenste twee artikelen ook beter in een spoiler zetten. Dat weten we nou wel en dat scheelt weer RSIquote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Normaal wel, maar ik had de OP net aangepast en dan kan Houtenbeen er niet meer bij.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Iedereen is al coronamoe en we zijn pas een paar maanden onderweg en een week hier. Het erge is dat we er nog lang niet vanaf zijn.quote:
Een virus met een incubatietijd in een globaliserende wereld zorgt ervoor dat we er wellicht nooit ecgt vanaf komen.
De geest is uit de fles. Terug naar het normale leven als voor december wordt lastig.
Het is nu al aan het inperken.
Zelfs de het is maar griep roepers en weglachers lopen hier met de dag meer tegen aan. Helaas![]()
Ik heb het allemaal nog niet doorgelezen, maar dit is het actieplan van het VK:
https://www.docdroid.net/(...)ct-across-the-uk.pdf
Daar kan je als burger denk ik wat meer mee dan een losse statement hier of daar.![]()
Maar op je werk na elk hoesje zeggen "hahahahaha pas maar op ik blijf uit je buurt" is al een dag of 4 niet meer grappig. (Als dat het ooit was)quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:26 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Op Facebook en in dit topic nog niet.![]()
Ik hecht meer waarde aan dat stuk uit The Guardian:quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:24 schreef remlof het volgende:
De verslaggeving over corona is schadelijker dan het virus zelf
https://www.theguardian.c(...)virus-myths-covid-19![]()
Genotquote:Student universiteit Leiden in isolatie
De Universiteit Leiden heeft laten weten dat een van haar studenten positief is getest op corona en in isolatie zit in een wooncomplex van de universiteit in Den Haag. Hij was naar Italië geweest, werd na terugkomst ziek en meldde zich meteen bij zijn arts. Er moet nog een tweede test volgen om zeker te zijn dat het om een coronabesmetting gaat. De uitslag daarvan komt op zijn vroegst woensdag.
In het gebouw waar de student in Den Haag in isolatie zit wonen nog zo'n 400 studenten. Zij zijn vanochtend ingelicht.![]()
![]()
![]()
En zo kiest iedereen wat ie wil lezen, en waar ie "waarde aan hecht"quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:31 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik hecht meer waarde aan dat stuk uit The Guardian:
https://www.theguardian.c(...)virus-myths-covid-19![]()
Nja als jij "gewoon" op je kamer blijft en geen contact maakt met andere, dan is het lastig besmetten.quote:
Al was er een ander geval met een studentenhuis. Die persoon moest ergens anders in quarantaine omdat het studentenhuis niet voldeed.![]()
Besmetting en studentenhuizen. Noem een betere combinatie.quote:
Wat meer infohttps://www.student.unive(...)over-het-coronavirusquote:Momenteel verblijft één van onze studenten in isolatie in het universiteitsgebouw aan het Anna van Buerenplein in Den Haag. De student woont in dit gebouw en studeert aan het Leiden University College The Hague (LUC) dat hier gevestigd is. Deze student voelde zich ziek - na terugkeer uit Italië - en heeft contact opgenomen met de huisarts. De student is getest op mogelijke besmetting met het coronavirus (Covid-19) en wacht momenteel op de uitslag van de tweede test. Conform advies wordt die uitslag thuis in isolatie afgewacht. Er is dus nog geen sprake van een vastgestelde besmetting met het coronavirus. Er zijn daarom ook geen extra maatregelen noodzakelijk, behalve de adviezen die hieronder worden gegeven.
Aangezien de student samen met 400 andere studenten in het gebouw aan het Anna van Buerenplein woont, zijn vanochtend de medestudenten in het LUC uit voorzorg geïnformeerd over deze situatie. Wij hopen je zo snel mogelijk te kunnen informeren over de uiteindelijke uitslag. Dat zal niet eerder dan woensdag zijn. Houd deze pagina goed in de gaten. De instanties hebben de student gecomplimenteerd met de manier waarop deze zichzelf in afzondering heeft geplaatst nadat hij zichzelf ziek meldde.![]()
Zeker.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:32 schreef koemleit het volgende:
[..]
En zo kiest iedereen wat ie wil lezen, en waar ie "waarde aan hecht"![]()
Die hebben de ultieme weerstand opgebouwdquote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:34 schreef kilon het volgende:
[..]
Besmetting en studentenhuizen. Noem een betere combinatie.![]()
![]()
studenten en hygiene is niet zo'n geweldige combinatie dus die kan best al wat anderen besmet hebbenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:33 schreef koemleit het volgende:
[..]
Nja als jij "gewoon" op je kamer blijft en geen contact maakt met andere, dan is het lastig besmetten.
Al was er een ander geval met een studentenhuis. Die persoon moest ergens anders in quarantaine omdat het studentenhuis niet voldeed.![]()
Zal ook wel meevallen maar toch, je zal er mee in de lift hebben staan.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:33 schreef koemleit het volgende:
[..]
Nja als jij "gewoon" op je kamer blijft en geen contact maakt met andere, dan is het lastig besmetten.
Van de HLN feed
quote:Maggie De Block: “Blijf in uw kot”
Minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open Vld) werd vanmiddag in het federaal parlement ondervraagd over het coronavirus. Daarbij gaf ze een opmerkelijke boodschap mee vanuit haar ervaring als huisarts.
"Als u ziek bent, blijf thuis", zei de minister. "Ga niemand bezoeken. Denk niet, ik ga toch maar mijn moeder of mijn oma bezoeken, blijf in uw kot. Ik meen het, hé."
"Ja, gisteren was ik ziek maar ging ik nog bij mijn nicht in het ziekenhuis," zei een patiënt me ooit. "Neen, alstublieft, blijf uit het ziekenhuis. En smijt iemand met een snotneus buiten"![]()
Wel hip als mensen die het overleven straks op Facebook de status 'Ik heb colona vilus overleefd' neer kwakken.Zonder wrijving geen glans![]()
Nee is een ander. Dit is mogelijk, staat nog niet 100% vastquote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat was dat dus van gisteren met al die marsmannetjes op Rijswijkseplein?![]()
Ook wel een goed stuk eigenlijk. De titel is wat gechargeerd, maar voor de rest staat er correcte info in over de ziekte zelf. Maar niet te vergelijken met het artikel van Remlof wat meer ging over de tsunami van (social) mediaberichten erover en het gevaar daarvan.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:31 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)virus-myths-covid-19Weisst![]()
nouquote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wel hip als mensen die het overleven straks op Facebook de status 'Ik heb colona vilus overleefd' neer kwakken.
haha![]()
Je suis coronaquote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wel hip als mensen die het overleven straks op Facebook de status 'Ik heb colona vilus overleefd' neer kwakken.Vraag maar raak! :)![]()
Neem aan dat deze ook al bij de 6 van vandaag zit? https://www.limburger.nl/(...)utm_campaign=seeding![]()
twitter:Sleutelstad twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 15:34:54Een student van Universiteit Leiden zit in isolatie in het universiteitsgebouw aan het Anna van Burenplein in Den Haag. De student voelde zich na terugkeer uit Italië ziek, heeft zich laten onderzoeken op het #Coronavirusnl en wacht nu de uitslag af van de 2e test. 1/2 reageer retweet
Dat laatste zinnetje..twitter:Sleutelstad twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 15:36:28De student woont met 400 andere studenten in het gebouw. Deze zijn geïnformeerd. Er is tot de uitslag van de 2e test geen sprake van een officieel vastgestelde besmetting, daarom zijn nog geen extra maatregelen genomen 2/2 reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ben jij inmiddels al een beetje aangesterkt Arjan? In de staat van je UI ben je binnen een dag dood.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:38 schreef erkel het volgende:
[..]
Ook wel een goed stuk eigenlijk. De titel is wat gechargeerd, maar voor de rest staat er correcte info in over de ziekte zelf. Maar niet te vergelijken met het artikel van Remlof wat meer ging over de tsunami van (social) mediaberichten erover en het gevaar daarvan.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Dat wordt dan pizza en platvis eten de komende 2 weken.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:48 schreef Greys het volgende:
twitter:Sleutelstad twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 15:34:54Een student van Universiteit Leiden zit in isolatie in het universiteitsgebouw aan het Anna van Burenplein in Den Haag. De student voelde zich na terugkeer uit Italië ziek, heeft zich laten onderzoeken op het #Coronavirusnl en wacht nu de uitslag af van de 2e test. 1/2 reageer retweet
Dat laatste zinnetje..twitter:Sleutelstad twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 15:36:28De student woont met 400 andere studenten in het gebouw. Deze zijn geïnformeerd. Er is tot de uitslag van de 2e test geen sprake van een officieel vastgestelde besmetting, daarom zijn nog geen extra maatregelen genomen 2/2 reageer retweet
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Deze ga ik onthouden en gebruiken op een verjaardag hoor.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:47 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nou, Youp van het Hek kan wel met pensioen idd, woordgrappen ftw![]()
Nee, dit betreft het gebouw van de Leidse Universiteit vlak naast Den Haag CS.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat was dat dus van gisteren met al die marsmannetjes op Rijswijkseplein?![]()
Je klinkt nu net als m'n buurvrouw, die vorige week (een dag voor de eerste Nederlandse bevestiging) riep 'Onzin allemaal alsof het hier komt, over twee dagen lullen we nergens meer over'.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:28 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Volgende week hebben we het weer over de stikstof.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ik ben kiplekker. Thanks voor het vragen mevrouw manisch89.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:48 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ben jij inmiddels al een beetje aangesterkt Arjan? In de staat van je UI ben je binnen een dag dood.Weisst![]()
Ik vertrouw de borrelende onderbuik van jouw buuf anders meer dan de scaremongering van de mainstream media.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Je klinkt nu net als m'n buurvrouw, die vorige week (een dag voor de eerste Nederlandse bevestiging) riep 'Onzin allemaal alsof het hier komt, over twee dagen lullen we nergens meer over'.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Wat een land deeltje TIG. 🙄quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:48 schreef Greys het volgende:
![]()
Buuf had geen gelijk, want die twee dagen zijn inmiddels al lang voorbij en iedereen praat er nog over. Maar ik zal haar de groeten van je doen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:52 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik vertrouw de borrelende onderbuik van jouw buuf anders meer dan de scaremongering van de mainstream media.
Dat eerste stukje lijkt me al heel sterk eigenlijk. Hoe kan hij zo zeker weten dat er niet nog meer gevallen zijn? Meeste mensen blijven bij zoiets (milde klachten) gewoon thuis, of gaan door met hun normale dagbesteding. Gaan er niet van uit dat ze Corona hebben. Grote kans dus dat die 1% nog lager uit valt. Verder wel een goed artikel volgens mij.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:31 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)virus-myths-covid-19En dit is een goed artikel jaquote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:24 schreef remlof het volgende:
De verslaggeving over corona is schadelijker dan het virus zelf
[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2020 15:55:34 ]![]()
Dus je gaat geen actie ondernemen tot de 2e test positief is? Ik weet niet, maar zou je niet beter dit kunnen omdraaien? Dus dat je volledige maatregelen neemt tot een 2e test negatief is.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Ik snap niet waarom je hier niet enigszins preventief handelt, inderdaad.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:56 schreef raptorix het volgende:
Dus je gaat geen actie ondernemen tot de 2e test positief is? Ik weet niet, maar zou je niet beter dit kunnen omdraaien? Dus dat je volledige maatregelen neemt tot een 2e test negatief is.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Echt, stel dat er hier ooit ebola of zo zou uitbreken, dan zijn we echt de lul met dit beleid...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:48 schreef Greys het volgende:
![]()
Zou je wel denken, je zou maar onnodig een paar mensen een paar dagen extra binnen houden...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:56 schreef raptorix het volgende:
Dus je gaat geen actie ondernemen tot de 2e test positief is? Ik weet niet, maar zou je niet beter dit kunnen omdraaien? Dus dat je volledige maatregelen neemt tot een 2e test negatief is.![]()
Als de eerste al positief is, zal de tweede ook denk ik, 100% positief zijn. Heb nog niks gehoord over eerst wel positief en dan negatief.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:56 schreef raptorix het volgende:
Dus je gaat geen actie ondernemen tot de 2e test positief is? Ik weet niet, maar zou je niet beter dit kunnen omdraaien? Dus dat je volledige maatregelen neemt tot een 2e test negatief is.![]()
Protocol conform NEN-EN 1948-1:2006 schrijft voor dat dit niet nodig is, een wijziging kost ca. 14 jaar, dus nou ja... we roeien met de riemen die we hebbenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:56 schreef raptorix het volgende:
quote:Man met coronavirus ligt in Catharina Ziekenhuis, zijn vrouw en enkele personeelsleden worden getest
EINDHOVEN - In het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven ligt een patiënt die besmet is met het coronavirus. Hij en zijn vrouw worden in isolatie verpleegd. Ook bij de vrouw is een verdenking van corona. Zij wordt getest.
De patiënt werd op 23 februari opgenomen in het Catharina Ziekenhuis met luchtwegproblemen. Toen was er nog geen aanleiding om de man te testen op het coronavirus. Pas op maandag 2 maart gaf de patiënt aan dat zijn partner ook ziek was en dat familieleden die recent in Italië waren geweest gezondheidsklachten hadden. Op basis van die informatie heeft de behandelend arts de man direct in isolatie geplaatst.
Contact
Voordat de man in isolatie werd geplaatst heeft hij op drie verschillende afdelingen gelegen. Het ziekenhuis heeft de medewerkers op de betrokken afdelingen en de enige patiënt die in contact is geweest met de man geïnformeerd.
Medewerkers op de betrokken afdelingen die klachten hebben, worden getest op het coronavirus en in afwachting van de uitslag naar huis gestuurd.
De GGD doet onderzoek naar de familieleden van de patiënt en heeft een contactonderzoek gestart. Over de toestand van de man wil het Catharina Ziekenhuis vanwege privacyredenen niets zeggen.
https://www.omroepbrabant(...)sleden-worden-getesttwitter:omroepbrabant twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 15:43:42Man met coronavirus ligt in Catharina Ziekenhuis, zijn vrouw en enkele personeelsleden worden getest https://t.co/KIzbFLFhAw reageer retweet
@Lonaa @Tjacka @trein2000quote:26. Man, ligt in het Catharina ziekenhuis in Eindhoven.
[ Bericht 7% gewijzigd door Houtenbeen op 03-03-2020 16:18:07 ]![]()
Volgens mij zat er wel een grote onzekerheid op de testen dus een kans op false positive of false negative. En misschien voor mensen die bijna geen virus meer heeft?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:57 schreef StephanL het volgende:
[..]
Als de eerste al positief is, zal de tweede ook denk ik, 100% positief zijn. Heb nog niks gehoord over eerst wel positief en dan negatief.![]()
LOL een week later. Ohhh uhhh we waren op vakantie geweest in Italiëquote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:58 schreef Houtenbeen het volgende:
[..][..]twitter:omroepbrabant twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 15:43:42Man met coronavirus ligt in Catharina Ziekenhuis, zijn vrouw en enkele personeelsleden worden getest https://t.co/KIzbFLFhAw reageer retweet
@:Lonaa![]()
![]()
![]()
quote:35 minuten geleden
Technische briefing RIVM live te volgen
Om 16.30 uur worden leden van de Tweede Kamer bijgepraat door deskundigen van het RIVM over de situatie rond het coronavirus. Met die informatie kunnen Kamerleden beter beoordelen of het kabinet tot nog toe goed heeft gehandeld. De technische briefing is te volgen op NPO Politiek.![]()
Zij niet, familieleden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:59 schreef StephanL het volgende:
[..]
LOL een week later. Ohhh uhhh we waren op vakantie geweest in Italië
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
deskundigen?? welke? diegene die zo laks reageren, die vuile paycheckers, ze zouden voor de rechter gesleept moet worden, wegens mishandelingquote:![]()
Met deskundigen die op nationale tv roepen 'Ja de WHO riep inderdaad op tot meer preventie maar wij zijn een beetje stout geweest' krijg je nou eenmaal begrijpelijke onrust en wantrouwen. Is echt niet gek, als ze zelf zulke domme dingen roepen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:24 schreef remlof het volgende:
De verslaggeving over corona is schadelijker dan het virus zelfIT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Wat een flut artikel, om maar iets te noemen:quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:24 schreef remlof het volgende:
De verslaggeving over corona is schadelijker dan het virus zelfHoe weet je de cijfers als je mensen niet eens vraagt zich als ziek te melden?quote:Op paniek over uit hun verband gerukte cijfers zit niemand te wachten. Wel op het gezamenlijk aanpakken van de virusbestrijding.Ik wil geen filters, ik wil zelf kunnen nagaan of iets waar is of niet, filters = censuur.quote:Met slimme filters, patronen herkennende kunstmatige intelligentie en deskundige webredacties wordt naarstig gespeurd naar feitelijke onjuistheden bij de informatievoorziening.OEH ENG, wat de VK vergeet is dat deze communities geen achterlijken zijn, hier zitten ook gewoon professionele data analisten of mensen met expertise bij.quote:Daarnaast doet ook een groeiend aantal webcommunities dienst als factcheckers.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
deze onzin las ik 3 weken gelden al in internationale media, ook het WHO klaagde hierover teveel. gewoon een jatstuk en dan in het NL geschrevenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:24 schreef remlof het volgende:
De verslaggeving over corona is schadelijker dan het virus zelf![]()
Godver wat een eikel ... op drie verschillende afdelingen gelegen ook nogquote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:59 schreef StephanL het volgende:
[..]
LOL een week later. Ohhh uhhh we waren op vakantie geweest in Italië![]()
![]()
![]()
Of hij wist niet waar familie was geweest.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:05 schreef maily het volgende:
[..]
Godver wat een eikel ... op drie verschillende afdelingen gelegen ook nog
Als jij morgen mensen ziet, weet je ook niet altijd waar ze recent zijn geweest. Niet iedereen is heel mededeelzaam.
Ok, bij vakantie misschien iets meer. Maar als je ze net even op straat tegenkomt en dan kletspraatje maakt.![]()
Deze casus toont aan dat mensen met onverklaarbare luchtwegproblemen getest moeten worden want op deze manier blijven er straks geen behandelplaatsen meer over.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:07 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Of hij wist niet waar familie was geweest.
Als jij morgen mensen ziet, weet je ook niet altijd waar ze recent zijn geweest. Niet iedereen is heel mededeelzaam.
Ok, bij vakantie misschien iets meer. Maar als je ze net even op straat tegenkomt en dan kletspraatje maakt.Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen![]()
er is geen analyse die de waarheid meet, in geen werkveldquote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij zat er wel een grote onzekerheid op de testen dus een kans op false positive of false negative. En misschien voor mensen die bijna geen virus meer heeft?
helaas![]()
Zojuist een 0,5% emergency rate cut door de Fed.quote:
Kruit verschoten. Dat hangt dus niet meer boven de markt.
Nu kan het weer omlaag."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
Heej neef hoe is het? Ook boodschappen doen?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:07 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Of hij wist niet waar familie was geweest.
Ok, bij vakantie misschien iets meer. Maar als je ze net even op straat tegenkomt en dan kletspraatje maakt.
- Beetje verkouden. Met jullie?
Net terug van vakantie in Italië.![]()
Weet je, ik heb hierover na zitten denken. Elke crisis die ik tot nu heb meegemaakt lokte een reactie van sparen uit.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zojuist een 0,5% emergency rate cut door de Fed.
Kruit verschoten. Dat hangt dus niet meer boven de markt.
Nu kan het weer omlaag.
Deze niet, deze crisis leert ons de waarde van geld, ik denk dat als er straks voor een paar miljoen een noodziekenhuis uit de grond wordt gestampt niemand vragen stelt of het wel nodig was, geld speelt in dit soort crises geen rol, of in ieder geval een andere.
Mensen gaan geld uitgeven om zich te beschermen, en ja, sectoren zullen bloeden, maar sectoren zullen ook bloeien.
Op zich is een crisis als deze een impuls, als het niet teveel uit de hand loopt dan he...
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2020 16:20:12 ]![]()
Nee zijn familie. En volgens RIVM was die man geen risico, want zelf niet in Italie geweest. Dus ja, dan krijg je dit soort situaties.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:58 schreef Houtenbeen het volgende:
[..][..]twitter:omroepbrabant twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 15:43:42Man met coronavirus ligt in Catharina Ziekenhuis, zijn vrouw en enkele personeelsleden worden getest https://t.co/KIzbFLFhAw reageer retweet
@:Lonaa![]()
Hoe lopen al die Nederlanders het in Italië op? Serieuze vraag, in wat voor situaties?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:52 schreef Za het volgende:
[..]
Aerosol besmetting van Covid-19 vindt niet plaats in winkelstraten.
Neem niet aan dat iedereen met elkaar staat te tongen tijdens de après-ski, waar komt de besmetting vandaan? Sommigen zullen misschien dicht op elkaar staan te praten, maar toch niet iedereen met al die Italianen? Desondanks toch in alle landen wel behoorlijk wat besmettingen vanuit Italië.
Liftknopjes in hotels? WC's? Skiliften?![]()
Kan het in sneeuw overleven?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:16 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Hoe lopen al die Nederlanders het in Italië op? Serieuze vraag, in wat voor situaties?
Neem niet aan dat iedereen met elkaar staat te tongen tijdens de après-ski, waar komt de besmetting vandaan? Sommigen zullen misschien dicht op elkaar staan te praten, maar toch niet iedereen met al die Italianen? Desondanks toch in alle landen wel behoorlijk wat besmettingen vanuit Italië.
In een rapport van de WHO staat een “lokale transmissie” genoemd voor Nederland. Dit houdt m.i. dat de besmetting vanuit Nederland komt.
Is dat al bekend gemaakt?
(Ik lees al weken mee en was rond 2006 zeer actief, maar weet m’n gebruikersnaam niet meer maar heb geen idee hoe ik een printscreen kan posten hier)![]()
Ik vind zelf ook dat de grootste paniek wordt veroorzaakt door het verschil tussen de officiële berichtgeving van het RIVM en de feiten die door diverse (lokale) media worden verspreid.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Met deskundigen die op nationale tv roepen 'Ja de WHO riep inderdaad op tot meer preventie maar wij zijn een beetje stout geweest' krijg je nou eenmaal begrijpelijke onrust en wantrouwen. Is echt niet gek, als ze zelf zulke domme dingen roepen.
Het wekt weinig vertrouwen als je de indruk krijgt dat ze het van bovenaf niet serieus nemen, ook al zal er best intern daar hard gewerkt worden om de boel in te dammen.![]()
Of met duidelijke redeneringen wordt weerlegdquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:20 schreef Tijn het volgende:
Ik vind zelf ook dat de grootste paniek wordt veroorzaakt door het verschil tussen de officiële berichtgeving van het RIVM en de feiten die door diverse (lokale) media worden verspreid.![]()
uploaden op http://www.imgur.com/upload en dan bovenaan op share links klikken en de BBCode kopieren.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:19 schreef Sunny_83 het volgende:
In een rapport van de WHO staat een “lokale transmissie” genoemd voor Nederland. Dit houdt m.i. dat de besmetting vanuit Nederland komt.
(Ik lees al weken mee en was rond 2006 zeer actief, maar weet m’n gebruikersnaam niet meer maar heb geen idee hoe ik een printscreen kan posten hier)![]()
Dat vraag ik me ook af.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:16 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Hoe lopen al die Nederlanders het in Italië op? Serieuze vraag, in wat voor situaties?
Of gewoon Gyazo installerenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:21 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
uploaden op http://www.imgur.com/upload en dan bovenaan op share links klikken en de BBCode kopieren.![]()
twitter:CNBC twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 16:19:34Top CDC official tells Congress coronavirus almost qualifies as a global pandemic https://t.co/QYruygReMI reageer retweet
![]()
Zelfde manier als bij een normale verkoudheid of griep lijkt me. Je hoeft maar een paar seconden bij iemand in de buurt te staan die wat hoest. Aanraken oppervlaktes. Je komt zoveel mensen tegen op dagelijkse basis. Kan dus op zoveel plaatsen gebeuren.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:16 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Liftknopjes in hotels? WC's? Skiliften?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2020 16:22:46 ]![]()
Hier nog iets van vernomen?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:39 schreef vosss het volgende:
Voor de duidelijkheid, mijn bron is voor mij niet anoniem; die hou ik voor jullie anoniem. Ook omdat nog niet 100% zeker is. Vermoedelijk 1ste dodelijk slachtoffer in Limburg dus. 2de patient ligt ook op de IC aldaar. UMC dus.![]()
Goh, echt? Jezus man. CDC...........quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:22 schreef _I het volgende:
twitter:CNBC twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 16:19:34Top CDC official tells Congress coronavirus almost qualifies as a global pandemic https://t.co/QYruygReMI reageer retweet
![]()
Vakantie, cafe's, bakjes borrelnootjes en kleffe italiaanse skileraren, matige reiniging van glaswerk... noem maar opquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:16 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ja pff nou.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:23 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Goh, echt? Jezus man. CDC...........
RIVM daarentegen![]()
![]()
https://imgur.com/Y98iQ9M
[ Bericht 51% gewijzigd door Sunny_83 op 03-03-2020 16:26:40 (Lukt niet.. ) ]![]()
Die tweede test is niet om aan te tonen dat de eerste fout of correct was he. Die is alleen maar om de test-methode te valideren. Begreep dat ze na het huidige aantal gevallen straks nog maar 1 test zouden moeten doen (en dan bij de nieuwe test centra wel de eerste 20 weer dubbel).quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:56 schreef raptorix het volgende:
Dus je gaat geen actie ondernemen tot de 2e test positief is? Ik weet niet, maar zou je niet beter dit kunnen omdraaien? Dus dat je volledige maatregelen neemt tot een 2e test negatief is.Sometimes I like to hang out with people who aren't that bright, you know, just to see how the other half lives.![]()
Fun fact: dit pand staat zo ongeveer naast Den Haag Centraal.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:48 schreef Greys het volgende:
![]()
![]()
Wel eens in een gondel-skilift gestaan? Dicht op elkaar gepakt in een dicht hokje vol condens...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:16 schreef NedKelly het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)ver-coronavirus.htmlquote:Volgens de woordvoerder hebben mensen vooral vragen over de aangescherpte richtlijnen van het RIVM. Mensen die gebieden waar het coronavirus heerst hebben bezocht, moeten volgens deze richtlijnen een dag thuisblijven. Ook willen velen met de huisarts overleggen, omdat zij zich zorgen maken over de uitbraak van het COVID-19-virus
Bedoelen ze dan bijvoorbeeld als het in je dorp is, of als je naar Italië bent geweest?![]()
Oja ... condens ... dat zou veel verklaren ....quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:28 schreef Pippalena het volgende:
[..]
Wel eens in een gondel-skilift gestaan? Dicht op elkaar gepakt in een dicht hokje vol condens...![]()
Maar natuurlijk, dat die patient uit Loon op Zand hier familieleden besmet heeft was toch vrij snel in de media?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:19 schreef Sunny_83 het volgende:
Ja lijkt mij ook. Maar bij het carnaval kon dat zogezegd niet. Ik zie het verschil niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelfde manier als bij een normale verkoudheid of griep lijkt me. Je hoeft maar een paar seconden bij iemand in de buurt te staan die wat hoest. Aanraken oppervlaktes. Je komt zoveel mensen tegen op dagelijkse basis. Kan dus op zoveel plaatsen gebeuren.
Nou ben ik nog nooit op ski-vakantie geweest en ook geen carnaval gevierd, maar ik heb ook tv hier op mijn zolderkamer dus een heel licht beeld dat het ongeveer gelijk is. Drukke plekken, veel mensen, dicht op elkaar.![]()
The winner takes it allquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nog eentje en we staan gelijk met Zweden.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het is best uitzonderlijk dat er zulke maatregelen worden genomen in de US.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het lijken soms wel voetbal-teams.
En het zijn best uitspraken van de CDC, als er gevraagd wordt om de rust te bewaren.
Politiek of niet, er is geen lijn in te vinden.![]()
We zitten officieel al op 24.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nog eentje en we staan gelijk met Zweden.![]()
![]()
![]()
![]()
O hey, m'n hometown nu ook!Eindhoven de Ziekste.
Altijd geweten dat Helmond onze ondergang zou zijn.L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.![]()
Wat wordt dat daar eigenlijk, côhreaûnâh?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wel hip als mensen die het overleven straks op Facebook de status 'Ik heb colona vilus overleefd' neer kwakken."We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Gedeelde keuken en badkamer?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:33 schreef koemleit het volgende:
[..]
Al was er een ander geval met een studentenhuis. Die persoon moest ergens anders in quarantaine omdat het studentenhuis niet voldeed.
Bizar dat die student thuis in quarantaine zit."Pools are perfect for holding water"![]()
Ah, ik interpreteer het als herleidbaarheid. Daar wordt volgens mij dusver nog van gezegd dat iedereen uit Italië/ Risico gebied komt toch? Logisch dat besmette personen iedereen en hun moeder besmetten zolang ze vrij rond mogen blijven lopen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:29 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Maar natuurlijk, dat die patient uit Loon op Zand hier familieleden besmet heeft was toch vrij snel in de media?
[ Bericht 0% gewijzigd door Sunny_83 op 03-03-2020 16:33:22 (Typo) ]![]()
https://docs.google.com/s(...)c/edit#gid=176307533quote:
Volgens mij wordt deze elke dag bijgewerkt, een sheet![]()
Ja, of anders wel in de rij voor de skilift of in de rij voor de wc bij de skilift, of in de rij voor het buffet in het hotel, of in de rij voor de koffie bij de Serways onderweg, of gezellig in de sauna na het skien enz. enz.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:29 schreef maily het volgende:
[..]
Oja ... condens ... dat zou veel verklaren ....![]()
Ik ben 4 weken geleden op wintersport geweest en ik kan zo wel 20 situaties opnoemen waarbij je elkaar de virussen recht in het gezicht ademt. En toen was het niet eens voorjaarsvakantie (nog drukker)![]()
![]()
Het komt uit een rapport van de WHO dat vanuit HR is rondgestuurd.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:32 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
https://docs.google.com/s(...)c/edit#gid=176307533
Volgens mij wordt deze elke dag bijgewerkt, een sheet![]()
ah zo.. ik denk ik zeg ook eens watquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:34 schreef Sunny_83 het volgende:
[..]
Het komt uit een rapport van de WHO dat vanuit HR is rondgestuurd.![]()
![]()
Voor de mensen die graag alles willen volgen: Nu live op NPO Politiek de technische briefing van het RIVM over nieuwe ontwikkelingen over het corona virus.
https://www.npostart.nl/live/npo-politiek![]()
Ik denk dat je ook gewoon gelijk hebt hoorquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:35 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
ah zo.. ik denk ik zeg ook eens wat![]()
![]()
Link is wel leuk, luiheid is een deugdquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:35 schreef kilon het volgende:
Voor de mensen die graag alles willen volgen: Nu live op NPO Politiek de technische briefing van het RIVM over nieuwe ontwikkelingen over het corona virus.
Zelf ga ik het niet allemaal bijhouden.![]()
https://www.npostart.nl/live/npo-politiekquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:36 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Link is wel leuk, luiheid is een deugd![]()
Ik denk het zelden, maar ik vrees het vaakquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:36 schreef Sunny_83 het volgende:
[..]
Ik denk dat je ook gewoon gelijk hebt hoor![]()
Zaterdag nog langs gelopen op weg naar de FOK!meetquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:26 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Fun fact: dit pand staat zo ongeveer naast Den Haag Centraal.![]()
![]()
Hoor ik die kerel op Politiek24 nu zeggen dat incubatietijd onder een week is?
Daar heb ik toch echt hele andere dingen over gelezen in het buitenland. Met zekerheid kan hij dat echt niet zo zeggen.I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
:quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Gedeelde keuken en badkamer?
Bizar dat die student thuis in quarantaine zit.
"Quarantaine" en "studentenhuis," klinkt al als "het aantal gevallen zal waarschijnlijk toenemen."Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Misschien is de incubatietijd afhankelijk van hoeveelheid virus dat je hebt binnen gekregen, temperatuur, luchtvochtigheid, immuunsysteemsterkte etc...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:37 schreef merino het volgende:
Daar heb ik toch echt hele andere dingen over gelezen in het buitenland. Met zekerheid kan hij dat echt niet zo zeggen.![]()
RIP FOK! ....quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:37 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Zaterdag nog langs gelopen op weg naar de FOK!meet![]()
![]()
En een reuze jolige groepsquarantainequote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
:
"Quarantaine" en "studentenhuis," klinkt al als "het aantal gevallen zal waarschijnlijk toenemen."![]()
![]()
Ah, 24 stuks dus en Eindhoven en Den Haag zijn toegevoegd aan de lijst? Nice. Heb dit topic wel gemist tijdens m'n werkdag![]()
Hoop mensen doen nog steeds wat lacherig over het virus trouwens.The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list![]()
Dat zal wel weer zo'n stouterd van het RIVM zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:37 schreef merino het volgende:
Daar heb ik toch echt hele andere dingen over gelezen in het buitenland. Met zekerheid kan hij dat echt niet zo zeggen.![]()
![]()
Het is iig niet zo vast te stellen dat het minder dan een week is (zonder enige extra context daarbij).quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien is de incubatietijd afhankelijk van hoeveelheid virus dat je hebt binnen gekregen, temperatuur, luchtvochtigheid, immuunsysteemsterkte etc...
Verreweg de meeste onderzoeken in het buitenland tonen eerder 7 tot 14+ dagen aan.I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
Ik ook hoor, en ik heb voldoende te verliezen, maar god... ik kan wel gaan zitten janken, maar ja... dan gaan mensen je troosten en aan je zitten, en dat is riskantquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ah, 24 stuks dus en Eindhoven en Den Haag zijn toegevoegd aan de lijst? Nice. Heb dit topic wel gemist tijdens m'n werkdag![]()
Hoop mensen doen nog steeds wat lacherig over het virus trouwens.
en, heel irritant
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2020 16:41:26 ]![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Echt ongelofelijk hoe ze onwaarheden als feiten blijven brengen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:37 schreef merino het volgende:
Na weken van duimen draaien door Nederlandse autoriteiten zit er ook weinig anders op.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hoop mensen doen nog steeds wat lacherig over het virus trouwens.![]()
ho! het was vakantie!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:41 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Na weken van duimen draaien door Nederlandse autoriteiten zit er ook weinig anders op.![]()
getallen van een week terug? Maar ze zijn nu omlaag gegaan....Sometimes I like to hang out with people who aren't that bright, you know, just to see how the other half lives.![]()
Wacht. Mannetje van RIVM zegt oprecht dat het niet zo erg is als een griepje. Want de cijfers van vorige week zijn minder hoog.![]()
Laat hem snel contact opnemen met de inwoners van Wuhan en de regering van China! Ze zullen daar vast een gat in de lucht springen!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:42 schreef kilon het volgende:
Wacht. Mannetje van RIVM zegt oprecht dat het niet zo erg is als een griepje. Want de cijfers van vorige week zijn minder hoog.![]()
Volgens mij zei hij waarschijnlijk korter dan een week, niet langer dan 2 weken oid.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:37 schreef merino het volgende:
Daar heb ik toch echt hele andere dingen over gelezen in het buitenland. Met zekerheid kan hij dat echt niet zo zeggen.
Hij zei iig twee dingen.Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.![]()
nee, 13 feb, maar dat maakt niet uitquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:42 schreef kilon het volgende:
![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Een dag of zes komt het meest voor.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:37 schreef merino het volgende:
Daar heb ik toch echt hele andere dingen over gelezen in het buitenland. Met zekerheid kan hij dat echt niet zo zeggen.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Er wordt een presentatie gehouden, maar WIJ zien de slides niet?Sometimes I like to hang out with people who aren't that bright, you know, just to see how the other half lives.![]()
Het is dan ook geen presentatie voor ons.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:44 schreef MikeRoss het volgende:
Er wordt een presentatie gehouden, maar WIJ zien de slides niet?Reality is for people who can't imagine anything better.
Het continue downplayen van alles.....WTF in de landen om ons heen reizen de gevallen de pan uit.
WTF...mag de andere presentatie gestart worden..? WAT EEN AMATEUR....WAAROM NIET GEWOON 1 SLIDEDECKSometimes I like to hang out with people who aren't that bright, you know, just to see how the other half lives.![]()
nope, het is net radio, met een hoofd danquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:44 schreef MikeRoss het volgende:
Er wordt een presentatie gehouden, maar WIJ zien de slides niet?![]()
Joh, net noemde hij 13 februari een week geleden, die manquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:45 schreef MikeRoss het volgende:
Het continue downplayen van alles.....WTF in de landen om ons heen reizen de gevallen de pan uit.
WTF...mag de andere presentatie gestart worden..? WAT EEN AMATEUR....WAAROM NIET GEWOON 1 SLIDEDECK![]()
![]()
Dat was niet wat hij aangafquote:I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
HOEZO nemen we zo'n meneer ook serieus? En als je in onze 2ekamer een verhaal komt houden. Knutsel dan 1 slidedeck in elkaar..ipv dat je halverwege moet vragen om de tweede presentatie te starten...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:46 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Joh, net noemde hij 13 februari een week geleden, die manSometimes I like to hang out with people who aren't that bright, you know, just to see how the other half lives.![]()
De laatste cijfers die de kamerleden op papier hebben zijn van 13 feb. Vorige week was deze man hier ook en heeft hij ook cijfers laten zien. De cijfers van vorige week zijn van vorige week, daar doelde hij op. Heeft hij ook opgehelderd na een vraag erover.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:46 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Joh, net noemde hij 13 februari een week geleden, die manReality is for people who can't imagine anything better.
Hij wist ook de aantallen nog niet zo goed. Noemde 23 bevestigde gevallen, op de site van RIVM staat 24.
Hij heeft het vast vroeg voorbereid vandaag.![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:58 schreef Houtenbeen het volgende:
@:Lonaa @:tjacka @:trein2000twitter:ED_Regio twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 16:50:32Patiënt Catharina Ziekenhuis Eindhoven na familiebezoek besmet met coronavirus https://t.co/FAvoVw7k7Z reageer retweet
![]()
Familie uit Italie gekomen en daarna op bezoek in het ziekenhuis. Zullen dus wel een aantal gevallen bijkomen. En het derde ziekenhuis wat in lockdown gaat.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:51 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:ED_Regio twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 16:50:32Patiënt Catharina Ziekenhuis Eindhoven na familiebezoek besmet met coronavirus https://t.co/FAvoVw7k7Z reageer retweet
![]()
En toch. Zo'n man heeft een gigantische waslijst aan artikelen geschreven. Is expert op het gebied van infecties e.d. Dus echt iemand die verstand van zaken heeft.
Hoe zo iemand het dan toch zover krijgt zulke uitspraken te doen. Geen greintje zelfrespect meer over.![]()
Er zijn al 3 ziekenhuizen in lockdown.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:53 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Familie uit Italie gekomen en daarna op bezoek in het ziekenhuis. Zullen dus wel een aantal gevallen bijkomen. En het derde ziekenhuis wat in lockdown gaat.![]()
Computernerds zijn overal goed in though.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:49 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Oh daar heb ik geen probleem mee, ik wil niet persé een computernerd op die stoel...
Vraag maar raak! :)![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:53 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Familie uit Italie gekomen en daarna op bezoek in het ziekenhuis. Zullen dus wel een aantal gevallen bijkomen. En het derde ziekenhuis wat in lockdown gaat.quote:Het Catharina Ziekenhuis meldt dat de zorg aan patiënten gewoon doorgaat. Belangrijke afweging daarbij is dat het risico voor de regionale gezondheidszorg van (gedeeltelijke) sluiting van het ziekenhuis met een belangrijke regionale functie niet opweegt tegen het risico van corona-infectie.![]()
![]()
Medisch personeel draagt puur voor de sier/als fashion statement een "ineffectief" mondkapje en veiligheidsbril.![]()
Behalve chicks scorenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:53 schreef syroto het volgende:
[..]
Computernerds zijn overal goed in though.![]()
![]()
"De patiënt werd op 23 februari opgenomen met luchtwegproblemen. Tijdens zijn ziekenhuisopname is standaard de risicoanalyse afgenomen en de artsen waren alert op corona. De patiënt voldeed bij binnenkomst niet aan de toen geldende casusdefinitie corona van het RIVM en is volgens de richtlijnen hierop niet getest. De GGD Brabant-Zuidoost en de GGD Hart voor Brabant hebben bevestigd dat het ziekenhuis de richtlijn destijds goed heeft toegepast."quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:51 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:ED_Regio twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 16:50:32Patiënt Catharina Ziekenhuis Eindhoven na familiebezoek besmet met coronavirus https://t.co/FAvoVw7k7Z reageer retweet
Okee.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:54 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[ afbeelding ]
Medisch personeel draagt puur voor de sier/als fashion statement een "ineffectief" mondkapje en veiligheidsbril.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ineffectief? Hoe dat zo?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:54 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[ afbeelding ]
Medisch personeel draagt puur voor de sier/als fashion statement een "ineffectief" mondkapje en veiligheidsbril."Pools are perfect for holding water"![]()
Dit ja. Het RIVM dat dwars tegen de adviezen ingaat van WHO. Dat ze dat letterlijk 'een beetje stout' (sorry maar dan heb je wmb een steekje los, hihaho we zijn een beetje stout en nemen het hier niet zo serieus). Het feit dat ze ineens geen plaatsen meer zouden gaan noemen en een uur later ineens weer wel (maar die kaart zou gisteravond komen en is er volgens mij nog steeds niet, dus weer verkeerde info). Het vasthouden aan protocollen van niet testen als men niet uit China etc is gekomen terwijl iemand in een supermarkt al lang naast iemand gestaan kan hebben die van vakantie in Italië terugkwam etc etc.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind zelf ook dat de grootste paniek wordt veroorzaakt door het verschil tussen de officiële berichtgeving van het RIVM en de feiten die door diverse (lokale) media worden verspreid.
Het wekt weinig vertrouwen als je de indruk krijgt dat ze het van bovenaf niet serieus nemen, ook al zal er best intern daar hard gewerkt worden om de boel in te dammen.
Tis allemaal weinig vertrouwen-geven. En dan vinden ze het serieus gek dat 'demense' daar een beetje onrustig van worden. Eigen schuld, dikke bult, met je gebrek aan eensluidende info en je beetje stout.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:54 schreef tesssssssss het volgende:
de toen geldende casusdefinitie corona van het RIVM![]()
Hadden ze toch beter even de zolderkamerexperts van Fok! kunnen raadplegen.![]()
Dat is het punt nou juist, anders dan via de media de afgelopen weken gecommuniceerd is kun je met ffp2 (en veiligheidsbril) al prima het besmettingsrisico aanzienlijk verlagen.quote:![]()
![]()
Tuurlijk niet, maar computernerds kunnen zo ieman dwel helpen (of z'n assistente) om die presentatie even goed te maken. Zodat je niet halverwege hoeft te switchen...EN er geen cijfers van 3 weken terug in zitten.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:49 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Oh daar heb ik geen probleem mee, ik wil niet persé een computernerd op die stoel...Sometimes I like to hang out with people who aren't that bright, you know, just to see how the other half lives.![]()
de rest van de wereld lacht ons uitquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:53 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Er zijn al 3 ziekenhuizen in lockdown.![]()
Waar zeggen ze dat trouwens 'een beetje stout'?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit ja. Het RIVM dat dwars tegen de adviezen ingaat van WHO. Dat ze dat letterlijk 'een beetje stout' (sorry maar dan heb je wmb een steekje los, hihaho we zijn een beetje stout en nemen het hier niet zo serieus). Het feit dat ze ineens geen plaatsen meer zouden gaan noemen en een uur later ineens weer wel (maar die kaart zou gisteravond komen en is er volgens mij nog steeds niet, dus weer verkeerde info). Het vasthouden aan protocollen van niet testen als men niet uit China etc is gekomen terwijl iemand in een supermarkt al lang naast iemand gestaan kan hebben die van vakantie in Italië terugkwam etc etc.
Tis allemaal weinig vertrouwen-geven. En dan vinden ze het serieus gek dat 'demense' daar een beetje onrustig van worden. Eigen schuld, dikke bult, met je gebrek aan eensluidende info en je beetje stout.Sometimes I like to hang out with people who aren't that bright, you know, just to see how the other half lives.![]()
Ach... wie weet was dat zo en snapte hij het gewoon niet... die man is fossiel he... die zoekt nog steeds het onderwaterschermquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:56 schreef MikeRoss het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, maar computernerds kunnen zo ieman dwel helpen (of z'n assistente) om die presentatie even goed te maken. Zodat je niet halverwege hoeft te switchen...![]()
Die woordkeuze alleen alquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Die braafste jongetjes van de klas zijn gewoon jaloers op onze stoere stouterds.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2020 16:59:12 ]![]()
🤣🤣🤣 ALT-F3 was het niet?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ach... wie weet was dat zo en snapte hij het gewoon niet... die man is fossiel he... die zoekt nog steeds het onderwaterschermSometimes I like to hang out with people who aren't that bright, you know, just to see how the other half lives.![]()
Die patiënt was dus al ziek en dan ga je als inwoner van besmet gebied in Italië even langs ?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:53 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Familie uit Italie gekomen en daarna op bezoek in het ziekenhuis. Zullen dus wel een aantal gevallen bijkomen. En het derde ziekenhuis wat in lockdown gaat.
![]()
![]()
En maar RIVM de schuld geven![]()
![]()
Evenstar
![]()
Hoe kunnen verdomme mensen die uit het noorden van Italië terugkomen het in hun hoofd halen op bezoek te gaan in een ziekenhuis.
De tering man.![]()
gelijk opsluiten, in China was het gelijk SOSquote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:01 schreef Kyran het volgende:
Hoe kunnen verdomme mensen die uit het noorden van Italië terugkomen het in hun hoofd halen op bezoek te gaan in een ziekenhuis.
De tering man.![]()
Gelukkig voor het RIVM zijn er mensen in Nederland die nog slechter kunnen lezen dan zij.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:00 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Die patiënt was dus al ziek en dan ga je als inwoner van besmet gebied in Italië even langs ?
![]()
![]()
En maar RIVM de schuld gevenquote:Zorg aan patiënten gaat gewoon door
Afgelopen maandag gaf de patiënt aan dat zijn partner ook ziek was en dat familieleden die recent in Italië waren geweest gezondheidsklachten hadden. De behandelend arts vertrouwde het verhaal niet en heeft direct de man in isolatie geplaatst en een coronatest ingezet, waar de patiënt positief op testte.![]()
"Ik heb nergens last van.."quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:01 schreef Kyran het volgende:
De tering man.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat zijn waarschijnlijk van die " het is maar een griepje" mensen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:01 schreef Kyran het volgende:
De tering man.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Ja eigenlijk moeten die mensen op het vliegveld bij terugkomst standrechtelijk worden geëxecuteerd.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:01 schreef Kyran het volgende:
De tering man.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2020 17:04:22 ]![]()
Gewoon op een afstandje blijven. Zo besmettelijk is het nietquote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk van die " het is maar een griepje" mensen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Evenstar
![]()
In Singapore pakken ze je burgerschap af voor dit soort dingen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk van die " het is maar een griepje" mensen.![]()
Gewoon blikje leverpastei voerenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:03 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ja eigenlijk moeten die mensen op het vliegveld standrechtelijk worden geëxecuteerd![]()
![]()
En hoe zouden zij toch aan die gedachte komen? Zou dat misschien soms de volstrekt waardeloze informatievoorziening door Nederlandse autoriteiten (en media) zijn?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk van die " het is maar een griepje" mensen.![]()
Nou ja, dat zijn waarschijnlijk mensen die de verkeerde bronnen raadplegen. Of vertrouwen. Ja.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:04 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
En hoe zouden zij toch aan die gedachte komen? Zou dat misschien soms de volstrekt waardeloze informatievoorziening door Nederlandse autoriteiten (en media) zijn?Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Wat een prutsers zijn het ook ....eerst willen ze de patienten mogelijk in verpleeghuizen plaatsen, maar daar wonen nu eenmaal wel de meest kwetsbaren.Sometimes I like to hang out with people who aren't that bright, you know, just to see how the other half lives.![]()
Meneer van Dissel kan dus mooie presentaties maken volgens de VVD.Sometimes I like to hang out with people who aren't that bright, you know, just to see how the other half lives.![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:57 schreef MikeRoss het volgende:
[..]
Waar zeggen ze dat trouwens 'een beetje stout'?Is dat "beetje stout" echt gezegd door iemand van het RIVM?quote:![]()
En als je nergens last van hebt, dan ben je toch volgens het RIVM niet besmettelijk? Dus waar zou je je druk om maken?![]()
![]()
Evenstar
![]()
Goeie vraag van 50+ plus.
Wel moet ik toegeven dat die gast van RIVM heel zichtbaar is. Verstopt zich niet. Dat beleid dan niet klopt in mijn ogen is een tweede.![]()
Ik ben benieuwd wat de antwoorden gaan zijn op deze vragen die we hier allemaal ook hebben.
Maar ik verwacht het gebruikelijke gebrabbel dat nergens over gaat.![]()
Ze gaan nu gewoon 1 vraag per parlementarier beantwoorden. Dat waren dus 4-5 vragen. De rest gaat door naar de tweede ronde.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:06 schreef FOKoffieleut het volgende:
plaatsnamen bij gevallen was al moeilijk, nu tig vragen onthouden van de kamerledenSometimes I like to hang out with people who aren't that bright, you know, just to see how the other half lives.![]()
Dat is gewoon een "laat alsjeblieft geen paniek uitbreken protocol"quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:07 schreef kilon het volgende:
Ik ben benieuwd wat de antwoorden gaan zijn op deze vragen die we hier allemaal ook hebben.
Maar ik verwacht het gebruikelijke gebrabbel dat nergens over haat.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Eerste persoonlijke ervaringen met Corona zijn ondertussen binnen.
Vanmiddag zou er een bedrijfspresentatie plus borrel plaatsvinden van mijn werk, maar die is afgezegd vanwege de (toenemende) onrust i.v.m. Corona.
Het zou een borrel en presentatie zijn voor plusminus 100-130 schat ik zo in.
De afzegging vond trouwens plaats nog voordat bekend werd dat er hier in de stad iemand in het ziekenhuis lag met Corona, trouwens.
Gisteren was er ook al wat onrust op de afdeling omdat één iemand terugkwam van vakantie in Oostenrijk en een paar keer de grens met Italie was overgestoken. Toen mensen daar achter kwamen (dat ze in Italie ook was geweest), wilde een enkeling al meteen naar huis.
Paniek paniek.
Oja, ik woon en werk in Brabant trouwens.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Die familie uit Castricum
Ze weten ze zijn ziek maar die vent gaat gewoon werken, waarom blijft die dan niet gewoon thuis?
Het is natuurlijk raar dat ze die mensen niet gewoon testen maar je kan nog steeds je eigen verstand gebruiken natuurlijk.
Maar nu natuurlijk lekker naar de sensatiekrant van Nederland gaan![]()
Of niet paranoïde het nieuws op de voet volgen en er dus gewoon vanuit gaan dat alles verantwoord is zo lang je geen klachten hebt. Want dat heb het RIVM gezegd.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou ja, dat zijn waarschijnlijk mensen die de verkeerde bronnen raadplegen. Of vertrouwen. Ja.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2020 17:09:48 ]![]()
Inderdaad. Lijkt me ook gewoon goeie zaak.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:09 schreef Kyran het volgende:
Wat die nu zegt over verpleeghuizen is dikke prima.
Wel goed voor het 'down-playen' ook van Corona. Eerst zeggen dat er 24 gevallen zijn en dan later terugbrengen naar 23....kijk het wordt minder erg!Sometimes I like to hang out with people who aren't that bright, you know, just to see how the other half lives.![]()
Terecht zeker wanneer die persoon in een risicogroep valt of kwetsbare familie heeft. Jezelf of naasten de dood in laten jagen omdat een ander zonodig op vakantie wil temidden van een pandemie.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:08 schreef Salina het volgende:
Toen mensen daar achter kwamen (dat ze in Italie ook was geweest), wilde een enkeling al meteen naar huis.![]()
![]()
![]()
De wil is er welquote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:12 schreef _I het volgende:
Containment
Tweede code woord. “We willen het virus de kop indrukken zolang het nog kan.”![]()
Serieus? Wat voor bedrijf werk je in hemelsnaam?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:08 schreef Salina het volgende:
Eerste persoonlijke ervaringen met Corona zijn ondertussen binnen.
Vanmiddag zou er een bedrijfspresentatie plus borrel plaatsvinden van mijn werk, maar die is afgezegd vanwege de (toenemende) onrust i.v.m. Corona.
Het zou een borrel en presentatie zijn voor plusminus 100-130 schat ik zo in.
De afzegging vond trouwens plaats nog voordat bekend werd dat er hier in de stad iemand in het ziekenhuis lag met Corona, trouwens.
Gisteren was er ook al wat onrust op de afdeling omdat één iemand terugkwam van vakantie in Oostenrijk en een paar keer de grens met Italie was overgestoken. Toen mensen daar achter kwamen (dat ze in Italie ook was geweest), wilde een enkeling al meteen naar huis.
Paniek paniek.
Oja, ik woon en werk in Brabant trouwens.![]()
Ja. Vooral niet zelf gaan nadenken.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:09 schreef Chia het volgende:
[..]
Of niet paranoïde het nieuws op de voet volgen en er dus gewoon vanuit gaan dat alles verantwoord is zo lang je geen klachten hebt. Want dat heb het RIVM gezegd.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Waar ik werk is zelfs een hele vestiging ontruimd en leeg... maar ok... vestiging Milaanquote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Serieus? Wat voor bedrijf werk je in hemelsnaam?![]()
![]()
Reisadvies naar noord-Italie aanscherpen zou ook goed zijn. Neem dan gelijk China, Korea mee... ;-)Sometimes I like to hang out with people who aren't that bright, you know, just to see how the other half lives.![]()
twitter:chrismartenson twitterde op maandag 02-03-2020 om 11:07:13Either this Dutch virologist doesn't grasp the concept of "overwhelmed hospital system" or they value $$ over lives. I understand the balance that needs to be struck (lives vs economy), but it's rather ignorant (or cruel) to say China ruined its economy "for nothing." https://t.co/1sljrxMPcB reageer retweet
twitter:ThaliaCrafts twitterde op maandag 02-03-2020 om 10:58:59This Dutch virologist claims we are overreacting. That it's okay to shake hands and that China "will look back and realize they ruined their economy for nothing, because their measures didn't stop the spread of the virus"WHAT THE HELL?! https://t.co/Dy1PW81RoA reageer retweet
![]()
![]()
"Zo nodig op vakantie wil te midden van een pandemie"quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Terecht zeker wanneer die persoon in een risicogroep valt of kwetsbare familie heeft. Jezelf of naasten de dood in laten jagen omdat een ander zonodig op vakantie wil temidden van een pandemie.![]()
![]()
Mens, bij de meeste mensen was t totaal nog niet bekend dat t in Noord Italie hommeles was voordat ze op vakantie gingen. Hoe kun je die achteraf iets kwalijk nemen?
Kijk, die ski trip van Vindicat vind ik wel onbegrijpelijk.L'Amour menaçant:
Heb je ze uitgelegd dat het er heerlijk vakantieweer is en de speeltuinen vol spelende kinderen zitten?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:13 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Waar ik werk is zelfs een hele vestiging ontruimd en leeg... maar ok... vestiging Milaan![]()
Die twee mensen die mijn huis kwamen inspecteren in verband met werkzaamheden later, gaven mij ook geen hand in verband met het corona-virus.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Serieus? Wat voor bedrijf werk je in hemelsnaam?
...en die ene man hoestte ook netjes in zijn elleboog.
Ik wilde nog bijna zeggen " goed zo!!"
Niet gedaan.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Nee ik zat hier te postenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Heb je ze uitgelegd dat het er heerlijk vakantieweer is en de speeltuinen vol spelende kinderen zitten?![]()
![]()
het zijn toch maar 'n paar honderd studenten ?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:14 schreef Ang3l het volgende:
Kijk, die ski trip van Vindicat vind ik wel ongebrijpelijk.Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are![]()
Hoezo?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Hier heb ik (heb een leidinggevende functie) gisteren ook gevraagd aan iemand om komende 2 weken vanuit huis te werken. Is conform company policy en de wetenschap dat hij terug kwam van vakantie leverde ook wat rumoer op.
![]()
Misschien denken ze volop zelf na. Maar dan vooral over andere zaken, omdat ze wat corona betreft op de overheid vertrouwen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja. Vooral niet zelf gaan nadenken.![]()
Dat kun je naïef vinden, maar het zou wel zo moeten zijn dat je gewoon op het handelen en informeren van de overheid zou moeten kunnen vertrouwen. Ik vind het toch wel erg flauw om dat dan op individuele personen af te gaan schuiven, een vorm van victim blaming eigenlijk.![]()
Als we 8 van de 10 gevallen niet kunnen achterhalen, dan schrappen we de case definition
Het doel is dan niet langer om het virus te bestrijden, dan wordt het uitsmeren over de tijd
Ha ha![]()
Zijn ze analfabeet? Nee? Dan hadden ze er al sinds chinees nieuwjaar van kunnen en moeten weten.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:14 schreef Ang3l het volgende:
Mens, bij de meeste mensen was t totaal nog niet bekend dat t in Noord Italie hommeles was voordat ze op vakantie gingen. Hoe kun je die iets kwalijk nemen?![]()
![]()
Personen vielen niet in een risicogroep. De dood in laten jagen is dan weer een beetje overtrokken, toch?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Terecht zeker wanneer die persoon in een risicogroep valt of kwetsbare familie heeft. Jezelf of naasten de dood in laten jagen omdat een ander zonodig op vakantie wil temidden van een pandemie.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Dat is hier orde van de dag.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:13 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Waar ik werk is zelfs een hele vestiging ontruimd en leeg... maar ok... vestiging Milaan
Vestigingen in China (3) en Korea (1) en hoofdkantoor in Singapore
L'Amour menaçant:
Wat is hier mis mee dan? kieren bij de voordeur afplakken en er is niets aan de hand. Iedereen die doet alsof het corona virus radio actief isquote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:48 schreef Greys het volgende:
Zulke mensen vervoeren terwijl je niet zeker weet of ze besmet zijn is onzinnig
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
situatie:
Vorige week sinds jaren een keer echt ziek geweest, veel hoesten , 1 nacht koorts en snotteren, spierpijn... je kent het wel : griep.
Maar nu het hoogtepunt voorbij is blijf ik met wat last van mijn luchtwegen ( lees ik hoest nog en ik voel wat slijm zitten wat niet weg lijkt te gaan) maar ik voel me goed genoeg om aan het werk te gaan.
Nu heb ik 2 jonge kinderen en mijn vrouw met dezelfde symptomen, we kwakkelen allemaal wat maar geen koorts .
Dus toch even een belletje met de huisarts, we kregen een assistent te spreken die hoort ons verhaal aan en meld ons “ jullie zouden het kunnen hebben” - wat moet je daar nou mee?
Ik kreeg zelfs het advies om 2 dagen thuis te blijven om te merken of ik koorts zou gaan krijgen ( wat ik op dit moment niet heb).
Dus ik mag de deurklinkjes schoon houden en 2 dagen wachten op koorts , of ik heb gewoon griep.
Wie het weet mag het zeggen![]()
Overheid.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Evenstar
![]()
Gisteren zei hij nog dat het doel was om aantal besmettingen uit te smeren. Vandaag zegt hij dat het doel is om het compleet te bestrijden en een volgende fase pas uitsmeren.
Ik snap er niks meer van.![]()
Griep schijnt vaker voor te komen in deze periodequote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:16 schreef Laurensmarijn het volgende:
situatie:
Vorige week sinds jaren een keer echt ziek geweest, veel hoesten , 1 nacht koorts en snotteren, spierpijn... je kent het wel : griep.
Maar nu het hoogtepunt voorbij is blijf ik met wat last van mijn luchtwegen ( lees ik hoest nog en ik voel wat slijm zitten wat niet weg lijkt te gaan) maar ik voel me goed genoeg om aan het werk te gaan.
Nu heb ik 2 jonge kinderen en mijn vrouw met dezelfde symptomen, we kwakkelen allemaal wat maar geen koorts .
Dus toch even een belletje met de huisarts, we kregen een assistent te spreken die hoort ons verhaal aan en meld ons “ jullie zouden het kunnen hebben” - wat moet je daar nou mee?
Ik kreeg zelfs het advies om 2 dagen thuis te blijven om te merken of ik koorts zou gaan krijgen ( wat ik op dit moment niet heb).
Dus ik mag de deurklinkjes schoon houden en 2 dagen wachten op koorts , of ik heb gewoon griep.
Wie het weet mag het zeggenI may be wrong, but it's highly unlikely.![]()
Wat een gezeik hequote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:15 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat is hier orde van de dag.
Vestigingen in China (3) en Koea (1) en hoofdkantoor in Singapore![]()
https://www.npostart.nl/op1/28-02-2020/POW_04596603quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:57 schreef MikeRoss het volgende:
[..]
Waar zeggen ze dat trouwens 'een beetje stout'?
Op 8.10. Letterlijk. Door de GGD directeur. (Die volgens mij alles in overleg met RIVM doet).
Er zal maar een familielid van je kritiek komen te liggen ofzo of zelfs overlijden door het virus en dat dan zo'n hannes daar zat te vertellen dat ze een beetje stout zijn geweest.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
In CHINA jaquote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Zijn ze analfabeet? Nee? Dan hadden ze er al sinds chinees nieuwjaar van kunnen en moeten weten.
Toch niet in fucking Italie?
Dus als jij hoort dat er een virus is in China, dan zeg jij je trip naar Lutjebroek af?
Of de supermarkt?
Want of t nu Noord Italie vakantie is, of je dagelijkse trip nara de supermarkt, beide is NET zo gevaarlijk als t viorus in China is.L'Amour menaçant:
Ik werk voor een Amerikaans bedrijf en bij ons zijn al diverse events afgelast en we worden meerdere keren per week op de hoogte gehouden van de wereldwijde situatie en hoe wij ons moeten gedragen (met betrekking tot reizen).quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Serieus? Wat voor bedrijf werk je in hemelsnaam?Sometimes I like to hang out with people who aren't that bright, you know, just to see how the other half lives.![]()
Verblijfsrecht. Burgerschap afpakken is tegen international recht als daardoor iemand statenloos wordt.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:04 schreef Kyran het volgende:
[..]
In Singapore pakken ze je burgerschap af voor dit soort dingen.![]()
Nou nee, het verspreidt zich veel verder en iedere geinfecteerde vormt weer een nieuwe bron.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:16 schreef gniffie het volgende:
Iedereen die doet alsof het corona virus radio actief is![]()
huis dicht timmeren aubquote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:16 schreef Laurensmarijn het volgende:
situatie:
Wat wil je dan van ons? Horen dat je het wel of niet hebt.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:16 schreef Laurensmarijn het volgende:
situatie:
THanks!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:17 schreef Greys het volgende:
[..]
https://www.npostart.nl/op1/28-02-2020/POW_04596603
Op 8.10. Letterlijk. Door de GGD directeur. (Die volgens mij alles in overleg met RIVM doet).
Er zal maar een familielid van je kritiek komen te liggen ofzo of zelfs overlijden door het virus en dat dan zo'n hannes daar zat te vertellen dat ze een beetje stout zijn geweest.Sometimes I like to hang out with people who aren't that bright, you know, just to see how the other half lives.![]()
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list![]()
Ah, ze is internationaal gegaan nu. Ik vond het al zo'n raar stuk om te lezen. Best tenenkrommend.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:14 schreef THEFXR het volgende:
twitter:chrismartenson twitterde op maandag 02-03-2020 om 11:07:13Either this Dutch virologist doesn't grasp the concept of "overwhelmed hospital system" or they value $$ over lives. I understand the balance that needs to be struck (lives vs economy), but it's rather ignorant (or cruel) to say China ruined its economy "for nothing." https://t.co/1sljrxMPcB reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:ThaliaCrafts twitterde op maandag 02-03-2020 om 10:58:59This Dutch virologist claims we are overreacting. That it's okay to shake hands and that China "will look back and realize they ruined their economy for nothing, because their measures didn't stop the spread of the virus"WHAT THE HELL?! https://t.co/Dy1PW81RoA reageer retweet
Thuisblijven allemaal en de GGD bellen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:16 schreef Laurensmarijn het volgende:
situatie:
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:17 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou nee, het verspreidt zich veel verder en iedere geinfecteerde vormt weer een nieuwe bron.we gaan eraan !
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Oh zeker daar ben ik mijn bewust zijn, ik vond de reactie van de huisarts assistent wat mak gezien de commotie om dit onderwerp.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:16 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Griep schijnt vaker voor te komen in deze periode![]()
![]()
Is vrij normaal met internationale bedrijven ook.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Hier zijn ook al meerdere mensen naar huis gegaan om veroplicht thuis te werken 2 weken.
En beurzen zijn afgezegd.L'Amour menaçant:
Mevrouw van de GGD vertelt net dat ze “onder deze omstandigheden” een verlengstuk zijn van het RIVM.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:17 schreef Greys het volgende:
[..]
https://www.npostart.nl/op1/28-02-2020/POW_04596603
Er zal maar een familielid van je kritiek komen te liggen ofzo of zelfs overlijden door het virus en dat dan zo'n hannes daar zat te vertellen dat ze een beetje stout zijn geweest.![]()
Evenstar
![]()
True, my bad. Bedankt voor correctie.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Verblijfsrecht. Burgerschap afpakken is tegen international recht als daardoor iemand statenloos wordt.![]()
De richtlijn is koorts dus een vrij logische reactie imoquote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:18 schreef Laurensmarijn het volgende:
[..]
Oh zeker daar ben ik mijn bewust zijn, ik vond de reactie van de huisarts assistent wat mak gezien de commotie om dit onderwerp.I may be wrong, but it's highly unlikely.![]()
Je zóu bv kunnen vragen of z'n medestudenten even binnen blijven vanavond en niet in de kroeg gaan zitten ofzo tot test 2 bekend is? Wie heeft het over vervoeren?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:16 schreef gniffie het volgende:
[..]
Wat is hier mis mee dan? kieren bij de voordeur afplakken en er is niets aan de hand. Iedereen die doet alsof het corona virus radio actief isZulke mensen vervoeren terwijl je niet zeker weet of ze besmet zijn is onzinnig
Dank, kan nu niet kijken. Dan neem ik dus niet onterecht aan dat hij met 'WE zijn een beetje stout' ook RIVM bedoelt?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:18 schreef _I het volgende:
[..]
Mevrouw van de GGD vertelt net dat ze “onder deze omstandigheden” een verlengstuk zijn van het RIVM.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Nou mij krijg je sinds chinees nieuwjaar voor geen geld meer naar een luchthaven, mensen met een reisgeschiedenis in china of buurlanden vermijd ik als 't even kan sind begin februari en wie er uitziet alsof hij/zij deel uit kan maken van een "chinese gemeenschap" daar houd ik ook liever gepaste afstand van. (Toeristenoorden stonden sowieso niet op de planning maar had ik anders absoluut ook vermeden ja.)quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:17 schreef Ang3l het volgende:
[..]
In CHINA ja
Toch niet in fucking Italie?
Dus als jij hoort dat er een virus is in China, dan zeg jij je trip naar Lutjebroek af?
Of de supermarkt?
Want of t nu Noord Italie vakantie is, of je dagelijkse trip nara de supermarkt, beide is NET zo gevaarlijk als t viorus in China is.
Niet dat, dat nu nog echt zin heeft maar ik had toen nog de hoop dat overheden er eerder op zouden inspringen.![]()
![]()
Kost kapitalen.quote:
We kunnen onze machines wel verschepen, maar we krijgen onze engineers niet de landen in om ze te installeren
Maar goed, safety first.
Onze vestigingen in China zijn inmiddels wel weer open, en die werken net als Korea en Singapore nu om en om in 2 ploegen thuis of op kantoor.L'Amour menaçant:
WTF is een "arts maatschappij en gezondheid"?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:24 schreef remlof het volgende:
De verslaggeving over corona is schadelijker dan het virus zelfare we infinite or am I alone![]()
wat ik vind:TESTEN, kijk even in de OP wat het met je longen doetquote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:16 schreef Laurensmarijn het volgende:
situatie:
quote:Elsa heeft het coronavirus en zit met haar man in quarantaine: 'Een heel rare situatie'
EINDHOVEN - Vast in je eigen huis, twee weken lang, omdat je besmet bent met het nieuwe coronavirus. Elsa* kan er over meepraten. Zij is de Eindhovense patiënt bij wie het virus is vastgesteld. Waarschijnlijk is ze besmet door haar zus uit Helmond. Met diens man en kinderen was zij vorige week op wintersport in het Italiaanse Trentino. Afgelopen zaterdag kwamen ze terug. "Niemand is ziek geworden van ons, daar hebben we alles aan gedaan."
Geschreven door
Paul Ruiter
Het was een topvakantie, vertelt Elsa aan de telefoon. Bang om ziek te worden waren ze niet, ook al kwam er nieuws dat in een skigebied verderop het coronavirus was opgedoken. “Dat hebben we opgezocht, dat lag 191 kilometer verderop”, zegt Elsa. “Wij hadden geen reden om ons zorgen te maken, dus we hebben er een heerlijke vakantie gemaakt. Met nog heel veel andere Nederlanders.”
Ze hadden er ook streng op gelet, zegt Elsa: hoesten in je elleboog en extra vaak je handen wassen. “Ik heb in de zorg gewerkt, dus ik weet wel een beetje hoe je met die hygiëneregels omgaat.”
Maar op de terugreis ging het toch mis. Haar zus werd ziek. Misschien heeft iemand in de lift haar besmet, of in de après-ski bar. Ze kreeg klachten die op het nieuwe coronavirus leken. Eenmaal thuis belden ze - nog voordat ze de koffers hadden uitgeladen - de huisartsenpost. Maar omdat de familie uit een ‘veilig’ gebied kwam, was er geen reden een test te doen, zegt Elsa.
Besmet
Na aandringen kwam de GGD dat toch doen. Ze bleek het virus te hebben. En een paar uur later was Elsa aan de beurt. Die nacht was ze niet lekker, vertelt ze. “En die ochtend daarna werd ik niet helemaal fit wakker.”
Ook hier gaf een test het uitsluitsel: Elsa was besmet en moest twee weken in thuisisolatie. Samen het haar partner. Want alhoewel die niet mee was naar Italië, sliep hij wel in dezelfde ruimte als Elsa in de nacht dat zij ziek werd.
Een ding wil Elsa duidelijk maken: zij heeft niemand kunnen besmetten. En haar zus, naast haar eigen familie, ook niet. Haar zus zit ook met haar gezin in thuisisolatie. “Ik ben bij niemand geweest, omdat ik de uitslag van mijn zus wilde afwachten. Hier in Nederland is niemand ziek geworden van ons, daar hebben we alles aan gedaan. ”
Het ziek zijn zelf viel mee, legt Elsa uit. Ze hoest nog wel en is wat schor, maar koorts heeft ze al twee dagen niet meer. “Het is 39 graden geweest, vanochtend zat ik al netjes op 37.”
Mondkapje
Het herstel verloopt dus goed. Maar naar buiten gaan, dat zit er de komende dagen niet in. Elsa verblijft daarom in de keuken, haar partner in de woonkamer. Komen ze in elkaars ‘ruimte’, dan dragen ze een mondkapje. “Hij is nog niet ziek, anders had dat niet uitgemaakt. Het zou vervelend zijn als hij over tien dagen verschijnselen krijgt, want dan gaan die veertien dagen opnieuw in en wij hebben een eigen bedrijf.”
En de praktische dagelijkse dingen? De boodschappen, bijvoorbeeld? “Ik heb zoveel lieve vriendinnen”, lacht Elsa. “Die bellen aan, zetten de tassen voor de deur en weer in de auto zitten. Dan bedank ik ze vanuit de voordeur, en dan krijg ik een tikkie. Hartstikke lief, ben ik echt heel blij mee.”
Het is een heel rare situatie, zegt Elsa. “En het is pas dag drie, moet je nagaan. We proberen daar heel nuchter en luchtig mee om te gaan. We maken grapjes en sturen filmpjes door naar familie en vrienden. Je kunt daar heel moeilijk over doen, maar het is niet anders. Het is allemaal onzin, die grapjes, maar je wordt heel creatief hoor, als je binnen zit en niemand mag ontvangen.”
'Gewoon griepje'
Het nieuwe coronavirus is de afgelopen dagen niet weg te slaan uit het nieuws. In onze provincie zijn inmiddels 15 mensen besmet. Maar bang, dat is Elsa niet. “Ik ben gewoon nog gewoon”, stelt ze. “Ik mankeer verder weinig en ben een gezond mens. Ik kan die ziekte prima handelen. Zwakke of oudere mensen, of mensen die al iets onder de leden hebben, die zullen er waarschijnlijk meer problemen mee hebben.”
Het is gewoon een griepje, voegt Elsa nuchter toe. “Alleen een nog onbekend griepje. Ik denk dat wij ook maar het topje van de ijsberg zijn. Over een jaar zal de helft van Nederland het wel gehad hebben, hoor.”
*Elsa is een gefingeerde naam. De echte naam van Elsa is bekend bij Omroep Brabant.
https://www.omroepbrabant(...)n-heel-rare-situatie![]()
Gelukkig niet dan was heel Nederland straks dood.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:14 schreef Ghostbuster het volgende:
Als dit topic leest zou je denken dat het over Ebola gaatHet is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Zeker! En waarom Rutte zegt; wij varen blind op het RIVM.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Dank, kan nu niet kijken. Dan neem ik dus niet onterecht aan dat hij met 'WE zijn een beetje stout' ook RIVM bedoelt?![]()
Wat dat betreft ben ik het er wel mee eens om de economie zo goed en zo kwaad moeglijk op gang moeten houden, als het een brandende puinhoop wordt valt er ook niet zoveel te genezen...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:20 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Kost kapitalen.
We kunnen onze machines wel verschepen, maar we krijgen onze engineers niet de landen in om ze te installeren
Maar goed, safety first.
Onze vestigingen in China zijn inmiddels wel weer open, en die werken net als Korea en Singapore nu om en om in 2 ploegen thuis of op kantoor.![]()
Rutte is misschien graag ook een beetje stout.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:21 schreef _I het volgende:
[..]
Zeker! En waarom Rutte zegt; wij varen blind op het RIVM.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Sorry, maar dit is echt te erg voor woordenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou mij krijg je sinds chinees nieuwjaar voor geen geld meer naar een luchthaven, mensen met een reisgeschiedenis in china of buurlanden vermijd ik als 't even kan sind begin februari en wie er uitziet alsof hij/zij deel uit kan maken van een "chinese gemeenschap" daar houd ik ook liever gepaste afstand van. (Toeristenoorden stonden sowieso niet op de planning maar had ik anders absoluut ook vermeden ja.)
L'Amour menaçant:
Heeft hij nu niets geantwoord over asymptomatische/pre-symptomatische verspreiding?I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
Het is een zeer besmettelijk broertje van SARS met dank aan een hoge R0, lange incubatietijd en besmettelijkheid zonder symptomen. Iets hoeft niet Ebola te zijn om een enorme bedreiging te vormen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:14 schreef Ghostbuster het volgende:
Als dit topic leest zou je denken dat het over Ebola gaat![]()
![]()
Evenstar
![]()
Wat ik echt niet snap is het volgende.
Hij zegt dat het nu nog gaat over het stoppen van corona. Alleen hoe kan je dat nou doen, zonder alle gevallen in kaart te willen brengen? En zonder dat je mensen uit risicogebieden thuis houdt?
Hoe moet dat dan werken?![]()
Het is klaar.twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 17:15:23WHO on the falling number of cases in China: "We questioned these numbers while we were in China, we scrutinized this data, and we believe that this decline is real." reageer retweet
Dit topic kan gesloten worden.
![]()
![]()
Kunnen ze niet zeker weten.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:21 schreef Houtenbeen het volgende:
Een ding wil Elsa duidelijk maken: zij heeft niemand kunnen besmetten. En haar zus, naast haar eigen familie, ook niet.![]()
heb je nog nooit een domme racist gezien?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:23 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is echt te erg voor woorden![]()
Tja, als verkeer van personen gestopt was voor chinees nieuwjaar of die viering tijdig zou zijn afgelast, was zo'n persoonlijke keuze niet nodig geweest. De enorme volksbewegingen waarmee dat gepaard gaat creëerden nou eenmaal een veel hoger risico van besmetting. Maar door weken van niets doen in Europa en vooral Nederland is dat inmiddels wel weer afgevlakt en kun je nu door letterlijk iedereen besmet worden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:23 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is echt te erg voor woorden![]()
![]()
Het gebouw is toch geïnformeerd. Patiënt vervoeren/gebouw in lockdown zijn de enige maatregelen die je dan kan doen lijkt mij.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Je zóu bv kunnen vragen of z'n medestudenten even binnen blijven vanavond en niet in de kroeg gaan zitten ofzo tot test 2 bekend is? Wie heeft het over vervoeren?"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Ik vind dit een heerlijk artikelquote:
Lekker nuchter. Op vakantie geweest 191km van een besmetting en toch raak, kan gebeuren. Ondanks dat ze daar hygiene maatregelen heeft genomen. Daarna thuis meteen gebeld. Zelfs als de GGD geen zin heeft, toch blijven aandringen en laten testen. En dan nu in quarantaine zelf, en voor haar man een mondkapje dragen uit voorzorg. Weinig paniek verder te bespeuren, wat geen risico groep ne zelf buiten dit gezond. Verder ff alle contact mijden.
Dikke prima zo.L'Amour menaçant:
Evenstar
![]()
Die chick van GGD heeft les gehad van Balkenende. Tien minuten aan het woord, nul inhoud.![]()
Juridisch is het lastig. De arts is verantwoordelijk, maar...
In overleg met huisartsen, ggd, ziekenhuizen wordt per regio overlegd hoe om te gaan met de beschikbare middelen.
Kortom; de arts moet zo goed mogelijk zorgen voor een patient!
Niets over besmetting voor ziekteverschijnselen![]()
Jawelquote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
heb je nog nooit een domme racist gezien?Maar ik verbaas me er nog steeds over.
L'Amour menaçant:
Geen high-fives meer in NBA om coronavirus
https://www.limburger.nl/(...)n-nba-om-coronavirus
EU-parlement-sluit-drie-weken-deuren-voor-bezoekers-om-virus
https://www.limburger.nl/(...)r-bezoekers-om-virus
"Het is gewoon een griepje hoor"
[ Bericht 8% gewijzigd door DavidTwente op 03-03-2020 17:29:42 (leesbaarheid) ]![]()
Dus volledige quarantaine voor 2+ maanden lijkt te helpen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:23 schreef NaturalScience het volgende:
Het is klaar.twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 17:15:23WHO on the falling number of cases in China: "We questioned these numbers while we were in China, we scrutinized this data, and we believe that this decline is real." reageer retweet
Dit topic kan gesloten worden.
![]()
Ja hoor. En ze heeft zeker weten niemand besmet. Haar zus ook niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:27 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vind dit een heerlijk artikel
Lekker nuchter. Op vakantie geweest 191km van een besmetting en toch raak, kan gebeuren. Ondanks dat ze daar hygiene maatregelen heeft genomen. Daarna thuis meteen gebeld. Zelfs als de GGD geen zin heeft, toch blijven aandringen en laten testen. EN dan nu in quarantaine zelf, en voor haar man een mondkapje dragen uit voorzorg. Weiniog paniek verder te bespeuren. Verder ff alle contact mijden.
Dikke prima zo.![]()
wollig in het kwadraatquote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:27 schreef Kyran het volgende:
Die chick van GGD heeft les gehad van Balkenende. Tien minuten aan het woord, nul inhoud.![]()
Ze kregen de vraag of mensen een aantal dagen voordat ze ziek worden besmettelijk zijn, zoals met de griep (en het is ten slotte maar een griepje).quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kan tot 28 dagen zijn, antwoord RIVM vertrouw ik niet![]()
Ik vind t dan weer wel knap hoe ze dat zo zeker weetquote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:28 schreef maily het volgende:
[..]
Ja hoor. En ze heeft zeker weten niemand besmet. Haar zus ook niet.
Maar goed, als ze af moet gaan op t statement dat je pas besmettelijk bent als je ook echt hoest, en ze na thuiskomst meteen zichzelf in quarantaine gepleurd heeft, zal t risico klein zijn.
Alleen die zus die begon t al te merken op de terugreis.
Dus zou toch ff de medereizigers checken
L'Amour menaçant:
Eigenlijk elke keer hoor je het zelfde, Patient vermoed besmetting, GGD weigert te testen, na aandringen toch een test, en toch positief. Dat is toch bijzonder vind ik.quote:*uit lurkstand herrezen*![]()
Die mogen ze van mij in hun studentenhuis opsluiten.quote:
Genoeg fusten bier. En daar gebeurt toch al vanalles, dus ze vervelen zich niet
L'Amour menaçant:
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 17:33:21WHO chief on whether countries with few cases should focus on management rather than containment: "Why would you wave a white flag when you have few cases that you can contain? It's completely irrational" reageer retweet
Forum Opties Forumhop: Hop naar: