Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
• Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Ja hoor. Hoef alleen het woord geloofsgemeenschap te zeggen en je weet wat er daar gebeurd is. Toch?
Zover ik t kan zien is dat hier niet aan de hand. Sterker nog. Hoeveel zogenoemde carnavalsbesmetringen zijn er bijgekomen door de eerste man? Of Duitsland bij de grens tot dusver?
23. Oudere vrouw uit de gemeente Altena, contact met patiënte 8, ligt in isolatie in het Amphia Ziekenhuis te Breda. 24. Persoon uit de gemeente Altena, contact met patiënte 8 25. Persoon uit de gemeente Altena, contact met patiënte 8
Iedereen is al coronamoe en we zijn pas een paar maanden onderweg en een week hier. Het erge is dat we er nog lang niet vanaf zijn. Een virus met een incubatietijd in een globaliserende wereld zorgt ervoor dat we er wellicht nooit ecgt vanaf komen. De geest is uit de fles. Terug naar het normale leven als voor december wordt lastig.
Het is nu al aan het inperken. Zelfs de het is maar griep roepers en weglachers lopen hier met de dag meer tegen aan. Helaas
Student universiteit Leiden in isolatie De Universiteit Leiden heeft laten weten dat een van haar studenten positief is getest op corona en in isolatie zit in een wooncomplex van de universiteit in Den Haag. Hij was naar Italië geweest, werd na terugkomst ziek en meldde zich meteen bij zijn arts. Er moet nog een tweede test volgen om zeker te zijn dat het om een coronabesmetting gaat. De uitslag daarvan komt op zijn vroegst woensdag.
In het gebouw waar de student in Den Haag in isolatie zit wonen nog zo'n 400 studenten. Zij zijn vanochtend ingelicht.
Besmetting en studentenhuizen. Noem een betere combinatie.
Wat meer info
quote:
Momenteel verblijft één van onze studenten in isolatie in het universiteitsgebouw aan het Anna van Buerenplein in Den Haag. De student woont in dit gebouw en studeert aan het Leiden University College The Hague (LUC) dat hier gevestigd is. Deze student voelde zich ziek - na terugkeer uit Italië - en heeft contact opgenomen met de huisarts. De student is getest op mogelijke besmetting met het coronavirus (Covid-19) en wacht momenteel op de uitslag van de tweede test. Conform advies wordt die uitslag thuis in isolatie afgewacht. Er is dus nog geen sprake van een vastgestelde besmetting met het coronavirus. Er zijn daarom ook geen extra maatregelen noodzakelijk, behalve de adviezen die hieronder worden gegeven.
Aangezien de student samen met 400 andere studenten in het gebouw aan het Anna van Buerenplein woont, zijn vanochtend de medestudenten in het LUC uit voorzorg geïnformeerd over deze situatie. Wij hopen je zo snel mogelijk te kunnen informeren over de uiteindelijke uitslag. Dat zal niet eerder dan woensdag zijn. Houd deze pagina goed in de gaten. De instanties hebben de student gecomplimenteerd met de manier waarop deze zichzelf in afzondering heeft geplaatst nadat hij zichzelf ziek meldde.
Maggie De Block: “Blijf in uw kot” Minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open Vld) werd vanmiddag in het federaal parlement ondervraagd over het coronavirus. Daarbij gaf ze een opmerkelijke boodschap mee vanuit haar ervaring als huisarts.
"Als u ziek bent, blijf thuis", zei de minister. "Ga niemand bezoeken. Denk niet, ik ga toch maar mijn moeder of mijn oma bezoeken, blijf in uw kot. Ik meen het, hé."
"Ja, gisteren was ik ziek maar ging ik nog bij mijn nicht in het ziekenhuis," zei een patiënt me ooit. "Neen, alstublieft, blijf uit het ziekenhuis. En smijt iemand met een snotneus buiten"
Ook wel een goed stuk eigenlijk. De titel is wat gechargeerd, maar voor de rest staat er correcte info in over de ziekte zelf. Maar niet te vergelijken met het artikel van Remlof wat meer ging over de tsunami van (social) mediaberichten erover en het gevaar daarvan.
Op dinsdag 3 maart 2020 15:38 schreef haags_kwartiertje het volgende: Wel hip als mensen die het overleven straks op Facebook de status 'Ik heb colona vilus overleefd' neer kwakken.
Op dinsdag 3 maart 2020 15:38 schreef haags_kwartiertje het volgende: Wel hip als mensen die het overleven straks op Facebook de status 'Ik heb colona vilus overleefd' neer kwakken.
Sleutelstad twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 15:34:54Een student van Universiteit Leiden zit in isolatie in het universiteitsgebouw aan het Anna van Burenplein in Den Haag. De student voelde zich na terugkeer uit Italië ziek, heeft zich laten onderzoeken op het #Coronavirusnl en wacht nu de uitslag af van de 2e test. 1/2 reageerretweet
twitter:
Sleutelstad twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 15:36:28De student woont met 400 andere studenten in het gebouw. Deze zijn geïnformeerd. Er is tot de uitslag van de 2e test geen sprake van een officieel vastgestelde besmetting, daarom zijn nog geen extra maatregelen genomen 2/2 reageerretweet
Ook wel een goed stuk eigenlijk. De titel is wat gechargeerd, maar voor de rest staat er correcte info in over de ziekte zelf. Maar niet te vergelijken met het artikel van Remlof wat meer ging over de tsunami van (social) mediaberichten erover en het gevaar daarvan.
Ben jij inmiddels al een beetje aangesterkt Arjan? In de staat van je UI ben je binnen een dag dood.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
Sleutelstad twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 15:34:54Een student van Universiteit Leiden zit in isolatie in het universiteitsgebouw aan het Anna van Burenplein in Den Haag. De student voelde zich na terugkeer uit Italië ziek, heeft zich laten onderzoeken op het #Coronavirusnl en wacht nu de uitslag af van de 2e test. 1/2 reageerretweet
twitter:
Sleutelstad twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 15:36:28De student woont met 400 andere studenten in het gebouw. Deze zijn geïnformeerd. Er is tot de uitslag van de 2e test geen sprake van een officieel vastgestelde besmetting, daarom zijn nog geen extra maatregelen genomen 2/2 reageerretweet
Dat laatste zinnetje..
Dat wordt dan pizza en platvis eten de komende 2 weken.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Volgende week hebben we het weer over de stikstof.
Je klinkt nu net als m'n buurvrouw, die vorige week (een dag voor de eerste Nederlandse bevestiging) riep 'Onzin allemaal alsof het hier komt, over twee dagen lullen we nergens meer over'.
Je klinkt nu net als m'n buurvrouw, die vorige week (een dag voor de eerste Nederlandse bevestiging) riep 'Onzin allemaal alsof het hier komt, over twee dagen lullen we nergens meer over'.
Ik vertrouw de borrelende onderbuik van jouw buuf anders meer dan de scaremongering van de mainstream media.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
twitter: