Ben jij inmiddels al een beetje aangesterkt Arjan? In de staat van je UI ben je binnen een dag dood.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:38 schreef erkel het volgende:
[..]
Ook wel een goed stuk eigenlijk. De titel is wat gechargeerd, maar voor de rest staat er correcte info in over de ziekte zelf. Maar niet te vergelijken met het artikel van Remlof wat meer ging over de tsunami van (social) mediaberichten erover en het gevaar daarvan.
Dat wordt dan pizza en platvis eten de komende 2 weken.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:48 schreef Greys het volgende:
twitter:Sleutelstad twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 15:34:54Een student van Universiteit Leiden zit in isolatie in het universiteitsgebouw aan het Anna van Burenplein in Den Haag. De student voelde zich na terugkeer uit Italië ziek, heeft zich laten onderzoeken op het #Coronavirusnl en wacht nu de uitslag af van de 2e test. 1/2 reageer retweet
Dat laatste zinnetje..twitter:Sleutelstad twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 15:36:28De student woont met 400 andere studenten in het gebouw. Deze zijn geïnformeerd. Er is tot de uitslag van de 2e test geen sprake van een officieel vastgestelde besmetting, daarom zijn nog geen extra maatregelen genomen 2/2 reageer retweet
Deze ga ik onthouden en gebruiken op een verjaardag hoor.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:47 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nou, Youp van het Hek kan wel met pensioen idd, woordgrappen ftw
Nee, dit betreft het gebouw van de Leidse Universiteit vlak naast Den Haag CS.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat was dat dus van gisteren met al die marsmannetjes op Rijswijkseplein?
Je klinkt nu net als m'n buurvrouw, die vorige week (een dag voor de eerste Nederlandse bevestiging) riep 'Onzin allemaal alsof het hier komt, over twee dagen lullen we nergens meer over'.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:28 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Volgende week hebben we het weer over de stikstof.
Ik ben kiplekker. Thanks voor het vragen mevrouw manisch89.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:48 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ben jij inmiddels al een beetje aangesterkt Arjan? In de staat van je UI ben je binnen een dag dood.
Ik vertrouw de borrelende onderbuik van jouw buuf anders meer dan de scaremongering van de mainstream media.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Je klinkt nu net als m'n buurvrouw, die vorige week (een dag voor de eerste Nederlandse bevestiging) riep 'Onzin allemaal alsof het hier komt, over twee dagen lullen we nergens meer over'.
Wat een land deeltje TIG. 🙄quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:48 schreef Greys het volgende:
twitter:Sleutelstad twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 15:34:54Een student van Universiteit Leiden zit in isolatie in het universiteitsgebouw aan het Anna van Burenplein in Den Haag. De student voelde zich na terugkeer uit Italië ziek, heeft zich laten onderzoeken op het #Coronavirusnl en wacht nu de uitslag af van de 2e test. 1/2 reageer retweet
Dat laatste zinnetje..twitter:Sleutelstad twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 15:36:28De student woont met 400 andere studenten in het gebouw. Deze zijn geïnformeerd. Er is tot de uitslag van de 2e test geen sprake van een officieel vastgestelde besmetting, daarom zijn nog geen extra maatregelen genomen 2/2 reageer retweet
Buuf had geen gelijk, want die twee dagen zijn inmiddels al lang voorbij en iedereen praat er nog over. Maar ik zal haar de groeten van je doen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:52 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik vertrouw de borrelende onderbuik van jouw buuf anders meer dan de scaremongering van de mainstream media.
Dat eerste stukje lijkt me al heel sterk eigenlijk. Hoe kan hij zo zeker weten dat er niet nog meer gevallen zijn? Meeste mensen blijven bij zoiets (milde klachten) gewoon thuis, of gaan door met hun normale dagbesteding. Gaan er niet van uit dat ze Corona hebben. Grote kans dus dat die 1% nog lager uit valt. Verder wel een goed artikel volgens mij.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:31 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik hecht meer waarde aan dat stuk uit The Guardian:
https://www.theguardian.c(...)virus-myths-covid-19
En dit is een goed artikel jaquote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:24 schreef remlof het volgende:
Goed stuk van de Volkskrant dat iedereen hier eens zou moeten lezen:
De verslaggeving over corona is schadelijker dan het virus zelf
Ik snap niet waarom je hier niet enigszins preventief handelt, inderdaad.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:56 schreef raptorix het volgende:
Dus je gaat geen actie ondernemen tot de 2e test positief is? Ik weet niet, maar zou je niet beter dit kunnen omdraaien? Dus dat je volledige maatregelen neemt tot een 2e test negatief is.
Echt, stel dat er hier ooit ebola of zo zou uitbreken, dan zijn we echt de lul met dit beleid...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:48 schreef Greys het volgende:
Zou je wel denken, je zou maar onnodig een paar mensen een paar dagen extra binnen houden...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:56 schreef raptorix het volgende:
Dus je gaat geen actie ondernemen tot de 2e test positief is? Ik weet niet, maar zou je niet beter dit kunnen omdraaien? Dus dat je volledige maatregelen neemt tot een 2e test negatief is.
Als de eerste al positief is, zal de tweede ook denk ik, 100% positief zijn. Heb nog niks gehoord over eerst wel positief en dan negatief.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:56 schreef raptorix het volgende:
Protocol conform NEN-EN 1948-1:2006 schrijft voor dat dit niet nodig is, een wijziging kost ca. 14 jaar, dus nou ja... we roeien met de riemen die we hebbenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:56 schreef raptorix het volgende:
quote:Man met coronavirus ligt in Catharina Ziekenhuis, zijn vrouw en enkele personeelsleden worden getest
EINDHOVEN - In het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven ligt een patiënt die besmet is met het coronavirus. Hij en zijn vrouw worden in isolatie verpleegd. Ook bij de vrouw is een verdenking van corona. Zij wordt getest.
De patiënt werd op 23 februari opgenomen in het Catharina Ziekenhuis met luchtwegproblemen. Toen was er nog geen aanleiding om de man te testen op het coronavirus. Pas op maandag 2 maart gaf de patiënt aan dat zijn partner ook ziek was en dat familieleden die recent in Italië waren geweest gezondheidsklachten hadden. Op basis van die informatie heeft de behandelend arts de man direct in isolatie geplaatst.
Contact
Voordat de man in isolatie werd geplaatst heeft hij op drie verschillende afdelingen gelegen. Het ziekenhuis heeft de medewerkers op de betrokken afdelingen en de enige patiënt die in contact is geweest met de man geïnformeerd.
Medewerkers op de betrokken afdelingen die klachten hebben, worden getest op het coronavirus en in afwachting van de uitslag naar huis gestuurd.
De GGD doet onderzoek naar de familieleden van de patiënt en heeft een contactonderzoek gestart. Over de toestand van de man wil het Catharina Ziekenhuis vanwege privacyredenen niets zeggen.
https://www.omroepbrabant(...)sleden-worden-getest
twitter:omroepbrabant twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 15:43:42Man met coronavirus ligt in Catharina Ziekenhuis, zijn vrouw en enkele personeelsleden worden getest https://t.co/KIzbFLFhAw reageer retweet
@Lonaa @Tjacka @trein2000quote:26. Man, ligt in het Catharina ziekenhuis in Eindhoven.
Volgens mij zat er wel een grote onzekerheid op de testen dus een kans op false positive of false negative. En misschien voor mensen die bijna geen virus meer heeft?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:57 schreef StephanL het volgende:
[..]
Als de eerste al positief is, zal de tweede ook denk ik, 100% positief zijn. Heb nog niks gehoord over eerst wel positief en dan negatief.
LOL een week later. Ohhh uhhh we waren op vakantie geweest in Italiëquote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:58 schreef Houtenbeen het volgende:
[..][..]twitter:omroepbrabant twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 15:43:42Man met coronavirus ligt in Catharina Ziekenhuis, zijn vrouw en enkele personeelsleden worden getest https://t.co/KIzbFLFhAw reageer retweet
@:Lonaa
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |