Ja lijkt mij ook. Maar bij het carnaval kon dat zogezegd niet. Ik zie het verschil niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelfde manier als bij een normale verkoudheid of griep lijkt me. Je hoeft maar een paar seconden bij iemand in de buurt te staan die wat hoest. Aanraken oppervlaktes. Je komt zoveel mensen tegen op dagelijkse basis. Kan dus op zoveel plaatsen gebeuren.
The winner takes it allquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nog eentje en we staan gelijk met Zweden.![]()
![]()
![]()
Het is best uitzonderlijk dat er zulke maatregelen worden genomen in de US.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het lijken soms wel voetbal-teams.
We zitten officieel al op 24.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nog eentje en we staan gelijk met Zweden.![]()
![]()
![]()
Wat wordt dat daar eigenlijk, côhreaûnâh?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wel hip als mensen die het overleven straks op Facebook de status 'Ik heb colona vilus overleefd' neer kwakken.
Gedeelde keuken en badkamer?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:33 schreef koemleit het volgende:
[..]
Nja als jij "gewoon" op je kamer blijft en geen contact maakt met andere, dan is het lastig besmetten.
Al was er een ander geval met een studentenhuis. Die persoon moest ergens anders in quarantaine omdat het studentenhuis niet voldeed.
Ah, ik interpreteer het als herleidbaarheid. Daar wordt volgens mij dusver nog van gezegd dat iedereen uit Italië/ Risico gebied komt toch? Logisch dat besmette personen iedereen en hun moeder besmetten zolang ze vrij rond mogen blijven lopen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:29 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Maar natuurlijk, dat die patient uit Loon op Zand hier familieleden besmet heeft was toch vrij snel in de media?
https://docs.google.com/s(...)c/edit#gid=176307533quote:
Ja, of anders wel in de rij voor de skilift of in de rij voor de wc bij de skilift, of in de rij voor het buffet in het hotel, of in de rij voor de koffie bij de Serways onderweg, of gezellig in de sauna na het skien enz. enz.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:29 schreef maily het volgende:
[..]
Oja ... condens ... dat zou veel verklaren ....
Het komt uit een rapport van de WHO dat vanuit HR is rondgestuurd.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:32 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
https://docs.google.com/s(...)c/edit#gid=176307533
Volgens mij wordt deze elke dag bijgewerkt, een sheet
ah zo.. ik denk ik zeg ook eens watquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:34 schreef Sunny_83 het volgende:
[..]
Het komt uit een rapport van de WHO dat vanuit HR is rondgestuurd.
Ik denk dat je ook gewoon gelijk hebt hoorquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:35 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
ah zo.. ik denk ik zeg ook eens wat
Link is wel leuk, luiheid is een deugdquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:35 schreef kilon het volgende:
Voor de mensen die graag alles willen volgen: Nu live op NPO Politiek de technische briefing van het RIVM over nieuwe ontwikkelingen over het corona virus.
Zelf ga ik het niet allemaal bijhouden.
https://www.npostart.nl/live/npo-politiekquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:36 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Link is wel leuk, luiheid is een deugd
Ik denk het zelden, maar ik vrees het vaakquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:36 schreef Sunny_83 het volgende:
[..]
Ik denk dat je ook gewoon gelijk hebt hoor
Zaterdag nog langs gelopen op weg naar de FOK!meetquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:26 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Fun fact: dit pand staat zo ongeveer naast Den Haag Centraal.
:quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Gedeelde keuken en badkamer?
Bizar dat die student thuis in quarantaine zit.
Misschien is de incubatietijd afhankelijk van hoeveelheid virus dat je hebt binnen gekregen, temperatuur, luchtvochtigheid, immuunsysteemsterkte etc...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:37 schreef merino het volgende:
Hoor ik die kerel op Politiek24 nu zeggen dat incubatietijd onder een week is?
Daar heb ik toch echt hele andere dingen over gelezen in het buitenland. Met zekerheid kan hij dat echt niet zo zeggen.
RIP FOK! ....quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:37 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Zaterdag nog langs gelopen op weg naar de FOK!meet
En een reuze jolige groepsquarantainequote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
:
"Quarantaine" en "studentenhuis," klinkt al als "het aantal gevallen zal waarschijnlijk toenemen."
Dat zal wel weer zo'n stouterd van het RIVM zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:37 schreef merino het volgende:
Daar heb ik toch echt hele andere dingen over gelezen in het buitenland. Met zekerheid kan hij dat echt niet zo zeggen.
Het is iig niet zo vast te stellen dat het minder dan een week is (zonder enige extra context daarbij).quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien is de incubatietijd afhankelijk van hoeveelheid virus dat je hebt binnen gekregen, temperatuur, luchtvochtigheid, immuunsysteemsterkte etc...
Ik ook hoor, en ik heb voldoende te verliezen, maar god... ik kan wel gaan zitten janken, maar ja... dan gaan mensen je troosten en aan je zitten, en dat is riskantquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ah, 24 stuks dus en Eindhoven en Den Haag zijn toegevoegd aan de lijst? Nice. Heb dit topic wel gemist tijdens m'n werkdag![]()
Hoop mensen doen nog steeds wat lacherig over het virus trouwens.
Echt ongelofelijk hoe ze onwaarheden als feiten blijven brengen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:37 schreef merino het volgende:
Na weken van duimen draaien door Nederlandse autoriteiten zit er ook weinig anders op.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hoop mensen doen nog steeds wat lacherig over het virus trouwens.
ho! het was vakantie!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:41 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Na weken van duimen draaien door Nederlandse autoriteiten zit er ook weinig anders op.
Laat hem snel contact opnemen met de inwoners van Wuhan en de regering van China! Ze zullen daar vast een gat in de lucht springen!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:42 schreef kilon het volgende:
Wacht. Mannetje van RIVM zegt oprecht dat het niet zo erg is als een griepje. Want de cijfers van vorige week zijn minder hoog.
Volgens mij zei hij waarschijnlijk korter dan een week, niet langer dan 2 weken oid.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:37 schreef merino het volgende:
nee, 13 feb, maar dat maakt niet uitquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:42 schreef kilon het volgende:
Wacht. Mannetje van RIVM zegt oprecht dat het niet zo erg is als een griepje. Want de cijfers van vorige week zijn minder hoog.
Een dag of zes komt het meest voor.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:37 schreef merino het volgende:
Het is dan ook geen presentatie voor ons.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:44 schreef MikeRoss het volgende:
Er wordt een presentatie gehouden, maar WIJ zien de slides niet?
nope, het is net radio, met een hoofd danquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:44 schreef MikeRoss het volgende:
Er wordt een presentatie gehouden, maar WIJ zien de slides niet?
Joh, net noemde hij 13 februari een week geleden, die manquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:45 schreef MikeRoss het volgende:
Het continue downplayen van alles.....WTF in de landen om ons heen reizen de gevallen de pan uit.
WTF...mag de andere presentatie gestart worden..? WAT EEN AMATEUR....WAAROM NIET GEWOON 1 SLIDEDECK
Dat was niet wat hij aangafquote:
HOEZO nemen we zo'n meneer ook serieus? En als je in onze 2ekamer een verhaal komt houden. Knutsel dan 1 slidedeck in elkaar..ipv dat je halverwege moet vragen om de tweede presentatie te starten...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:46 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Joh, net noemde hij 13 februari een week geleden, die man
De laatste cijfers die de kamerleden op papier hebben zijn van 13 feb. Vorige week was deze man hier ook en heeft hij ook cijfers laten zien. De cijfers van vorige week zijn van vorige week, daar doelde hij op. Heeft hij ook opgehelderd na een vraag erover.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:46 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Joh, net noemde hij 13 februari een week geleden, die man
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:58 schreef Houtenbeen het volgende:
[..][..]twitter:omroepbrabant twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 15:43:42Man met coronavirus ligt in Catharina Ziekenhuis, zijn vrouw en enkele personeelsleden worden getest https://t.co/KIzbFLFhAw reageer retweet
@:Lonaa @:tjacka @:trein2000
twitter:ED_Regio twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 16:50:32Patiënt Catharina Ziekenhuis Eindhoven na familiebezoek besmet met coronavirus https://t.co/FAvoVw7k7Z reageer retweet
Familie uit Italie gekomen en daarna op bezoek in het ziekenhuis. Zullen dus wel een aantal gevallen bijkomen. En het derde ziekenhuis wat in lockdown gaat.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:51 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:ED_Regio twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 16:50:32Patiënt Catharina Ziekenhuis Eindhoven na familiebezoek besmet met coronavirus https://t.co/FAvoVw7k7Z reageer retweet
Er zijn al 3 ziekenhuizen in lockdown.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:53 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Familie uit Italie gekomen en daarna op bezoek in het ziekenhuis. Zullen dus wel een aantal gevallen bijkomen. En het derde ziekenhuis wat in lockdown gaat.
Computernerds zijn overal goed in though.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:49 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Oh daar heb ik geen probleem mee, ik wil niet persé een computernerd op die stoel...
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:53 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Familie uit Italie gekomen en daarna op bezoek in het ziekenhuis. Zullen dus wel een aantal gevallen bijkomen. En het derde ziekenhuis wat in lockdown gaat.
quote:Het Catharina Ziekenhuis meldt dat de zorg aan patiënten gewoon doorgaat. Belangrijke afweging daarbij is dat het risico voor de regionale gezondheidszorg van (gedeeltelijke) sluiting van het ziekenhuis met een belangrijke regionale functie niet opweegt tegen het risico van corona-infectie.
Behalve chicks scorenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:53 schreef syroto het volgende:
[..]
Computernerds zijn overal goed in though.
"De patiënt werd op 23 februari opgenomen met luchtwegproblemen. Tijdens zijn ziekenhuisopname is standaard de risicoanalyse afgenomen en de artsen waren alert op corona. De patiënt voldeed bij binnenkomst niet aan de toen geldende casusdefinitie corona van het RIVM en is volgens de richtlijnen hierop niet getest. De GGD Brabant-Zuidoost en de GGD Hart voor Brabant hebben bevestigd dat het ziekenhuis de richtlijn destijds goed heeft toegepast."quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:51 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:ED_Regio twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 16:50:32Patiënt Catharina Ziekenhuis Eindhoven na familiebezoek besmet met coronavirus https://t.co/FAvoVw7k7Z reageer retweet
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:54 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[ afbeelding ]
Medisch personeel draagt puur voor de sier/als fashion statement een "ineffectief" mondkapje en veiligheidsbril.
Ineffectief? Hoe dat zo?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:54 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[ afbeelding ]
Medisch personeel draagt puur voor de sier/als fashion statement een "ineffectief" mondkapje en veiligheidsbril.
Dit ja. Het RIVM dat dwars tegen de adviezen ingaat van WHO. Dat ze dat letterlijk 'een beetje stout' (sorry maar dan heb je wmb een steekje los, hihaho we zijn een beetje stout en nemen het hier niet zo serieus). Het feit dat ze ineens geen plaatsen meer zouden gaan noemen en een uur later ineens weer wel (maar die kaart zou gisteravond komen en is er volgens mij nog steeds niet, dus weer verkeerde info). Het vasthouden aan protocollen van niet testen als men niet uit China etc is gekomen terwijl iemand in een supermarkt al lang naast iemand gestaan kan hebben die van vakantie in Italië terugkwam etc etc.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind zelf ook dat de grootste paniek wordt veroorzaakt door het verschil tussen de officiële berichtgeving van het RIVM en de feiten die door diverse (lokale) media worden verspreid.
Het wekt weinig vertrouwen als je de indruk krijgt dat ze het van bovenaf niet serieus nemen, ook al zal er best intern daar hard gewerkt worden om de boel in te dammen.
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:54 schreef tesssssssss het volgende:
de toen geldende casusdefinitie corona van het RIVM
Dat is het punt nou juist, anders dan via de media de afgelopen weken gecommuniceerd is kun je met ffp2 (en veiligheidsbril) al prima het besmettingsrisico aanzienlijk verlagen.quote:
Tuurlijk niet, maar computernerds kunnen zo ieman dwel helpen (of z'n assistente) om die presentatie even goed te maken. Zodat je niet halverwege hoeft te switchen...EN er geen cijfers van 3 weken terug in zitten.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:49 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Oh daar heb ik geen probleem mee, ik wil niet persé een computernerd op die stoel...
de rest van de wereld lacht ons uitquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:53 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Er zijn al 3 ziekenhuizen in lockdown.
Waar zeggen ze dat trouwens 'een beetje stout'?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit ja. Het RIVM dat dwars tegen de adviezen ingaat van WHO. Dat ze dat letterlijk 'een beetje stout' (sorry maar dan heb je wmb een steekje los, hihaho we zijn een beetje stout en nemen het hier niet zo serieus). Het feit dat ze ineens geen plaatsen meer zouden gaan noemen en een uur later ineens weer wel (maar die kaart zou gisteravond komen en is er volgens mij nog steeds niet, dus weer verkeerde info). Het vasthouden aan protocollen van niet testen als men niet uit China etc is gekomen terwijl iemand in een supermarkt al lang naast iemand gestaan kan hebben die van vakantie in Italië terugkwam etc etc.
Tis allemaal weinig vertrouwen-geven. En dan vinden ze het serieus gek dat 'demense' daar een beetje onrustig van worden. Eigen schuld, dikke bult, met je gebrek aan eensluidende info en je beetje stout.
Ach... wie weet was dat zo en snapte hij het gewoon niet... die man is fossiel he... die zoekt nog steeds het onderwaterschermquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:56 schreef MikeRoss het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, maar computernerds kunnen zo ieman dwel helpen (of z'n assistente) om die presentatie even goed te maken. Zodat je niet halverwege hoeft te switchen...
Die woordkeuze alleen alquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Die braafste jongetjes van de klas zijn gewoon jaloers op onze stoere stouterds.
🤣🤣🤣 ALT-F3 was het niet?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ach... wie weet was dat zo en snapte hij het gewoon niet... die man is fossiel he... die zoekt nog steeds het onderwaterscherm
Die patiënt was dus al ziek en dan ga je als inwoner van besmet gebied in Italië even langs ?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:53 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
gelijk opsluiten, in China was het gelijk SOSquote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:01 schreef Kyran het volgende:
Hoe kunnen verdomme mensen die uit het noorden van Italië terugkomen het in hun hoofd halen op bezoek te gaan in een ziekenhuis.
De tering man.
Gelukkig voor het RIVM zijn er mensen in Nederland die nog slechter kunnen lezen dan zij.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:00 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Die patiënt was dus al ziek en dan ga je als inwoner van besmet gebied in Italië even langs ?
![]()
![]()
En maar RIVM de schuld geven
quote:Zorg aan patiënten gaat gewoon door
Afgelopen maandag gaf de patiënt aan dat zijn partner ook ziek was en dat familieleden die recent in Italië waren geweest gezondheidsklachten hadden. De behandelend arts vertrouwde het verhaal niet en heeft direct de man in isolatie geplaatst en een coronatest ingezet, waar de patiënt positief op testte.
"Ik heb nergens last van.."quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:01 schreef Kyran het volgende:
Hoe kunnen verdomme mensen die uit het noorden van Italië terugkomen het in hun hoofd halen op bezoek te gaan in een ziekenhuis.
De tering man.
Dat zijn waarschijnlijk van die " het is maar een griepje" mensen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:01 schreef Kyran het volgende:
De tering man.
Ja eigenlijk moeten die mensen op het vliegveld bij terugkomst standrechtelijk worden geëxecuteerd.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:01 schreef Kyran het volgende:
De tering man.
Gewoon op een afstandje blijven. Zo besmettelijk is het nietquote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk van die " het is maar een griepje" mensen.
In Singapore pakken ze je burgerschap af voor dit soort dingen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Gewoon blikje leverpastei voerenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:03 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ja eigenlijk moeten die mensen op het vliegveld standrechtelijk worden geëxecuteerd
En hoe zouden zij toch aan die gedachte komen? Zou dat misschien soms de volstrekt waardeloze informatievoorziening door Nederlandse autoriteiten (en media) zijn?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou ja, dat zijn waarschijnlijk mensen die de verkeerde bronnen raadplegen. Of vertrouwen. Ja.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:04 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
En hoe zouden zij toch aan die gedachte komen? Zou dat misschien soms de volstrekt waardeloze informatievoorziening door Nederlandse autoriteiten (en media) zijn?
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:57 schreef MikeRoss het volgende:
[..]
Waar zeggen ze dat trouwens 'een beetje stout'?
Is dat "beetje stout" echt gezegd door iemand van het RIVM?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |