quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
quote:Het is maar een griepje
Hoewel slijm buiten het lichaam als iets onsmakelijks wordt gezien, helpt het binnenin het lichaam de longen te beschermen tegen ziekteverwekkers en houden ze de luchtwegen vochtig. Epitheelcellen met trilhaartjes zwemmen in het slijm rond en ruimen daar afvalstoffen als pollen en virussen op.
Frieman legt uit dat het SARS-virus goed was in het infecteren en doden van deze trilhaarcellen, die zich vervolgens ophoopten en de luchtwegen van de patiënt met afvalstoffen en vocht vulden. Hij denkt dat hetzelfde gebeurt bij het nieuwe coronavirus, omdat uit het eerste onderzoek naar COVID-19 is gebleken dat bij veel patiënten een dubbele longontsteking optreedt, die zich onder meer uit in kortademigheid.
Daarna begint fase twee en slaat het immuunsysteem alarm. Opgeschrikt door het binnendringende virus, begint het lichaam de ziekte te bestrijden door de longen te overspoelen met immuuncellen, die de beschadigde cellen opruimen en het longweefsel repareren.
Als alles naar behoren werkt, is dit ontstekingsproces nauwgezet en beperkt tot de besmette weefsels. Maar soms slaat het immuunsysteem op hol en begint wild om zich heen te slaan, waarbij ook gezonde cellen worden verwoest.
“Je krijgt door zo’n immuunrespons dus te maken met méér in plaats van minder schade,” zegt Frieman. Nog meer afvalstoffen hopen zich in de longen op en de longontsteking wordt erger.
De longen vullen het lichaam aan met levengevende zuurstof. Leer alles over de anatomie van de longen, hoe de organen ademhaling mogelijk maken en hoe ze gevoelig zijn voor ziekten.
In de derde fase verergert de longontsteking zich nog verder, wat kan leiden tot respiratoire insufficiëntie. Ook als de patiënt hierdoor niet overlijdt, kan de schade aan de longen onherstelbaar zijn. Volgens de WHO leidde SARS tot het ontstaan van gaten in de longen, waardoor ze een “honingraatvormige aanblik” kregen, en het lijkt erop dat dit patroon ook bij patiënten van het nieuwe coronavirus is te herkennen.
De gaten ontstaan waarschijnlijk door de hyperreactiviteit van het immuunstelsel, wat tot de vorming van littekenweefsel en een verstijving van de longen leidt.
In dat geval moet de patiënt doorgaans aan de beademing. Intussen worden de membranen tussen de longblaasjes en de bloedvaten steeds poreuzer, waardoor de blaasjes zich met vocht kunnen vullen en de bloedbaan niet langer van zuurstof kunnen voorzien.
“In zeer ernstige gevallen verdrinken de longen en kan de patiënt niet meer ademhalen,” zegt Frieman. “Dat is hoe mensen aan de ziekte overlijden.”
Dit artikel werd oorspronkelijk in het Engels gepubliceerd op NationalGeographic.com
quote:Coronavirussen
De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
bron
twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 01:22:08NEW: San Marino, one of the world's smallest countries and surrounded by Italy, reports 1st death from coronavirus and 7 new cases https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Ja de gemiddelde leeftijd in San Marino is 85quote:Op maandag 2 maart 2020 01:22 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 01:22:08NEW: San Marino, one of the world's smallest countries and surrounded by Italy, reports 1st death from coronavirus and 7 new cases https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 01:24:23NEW: China's National Health Commission reports 202 new cases of coronavirus and 42 new deaths https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Ik vraag me ook ten zeerste af wat het nut zou zijn van die zware maatregelen. Volgens mij moet je dit gewoon behandelen als een griep en vooral stoppen met publiceren van aantallen besmetten en doden. Dat doen we bij griep ook niet.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja dat is klote voor haar. Maar het illustreert ook mooi wat de gevolgen zijn van zware ‘algemene’ maatregelen. Ik heb het idee dat de mensen die nu roepen om zware maatregelen geen idee hebben wat de impact daar van gaat zijn.
Het is ook achter de feiten aanlopen, dweilen met de kraan open.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:22 schreef trein2000 het volgende:
Tja dat is klote voor haar. Maar het illustreert ook mooi wat de gevolgen zijn van zware ‘algemene’ maatregelen. Ik heb het idee dat de mensen die nu roepen om zware maatregelen geen idee hebben wat de impact daar van gaat zijn.
Paniek betekent clicks.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vraag me ook ten zeerste af wat het nu is van die zware maatregelen. Volgens mij moet je dit gewoon behandelen als een griep en vooral stoppen met publiceren van aantallen besmetten en doden. Dat doen we bij griep ook niet.
In China zijn het een stel aanstellers?quote:Op maandag 2 maart 2020 01:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vraag me ook ten zeerste af wat het nut zou zijn van die zware maatregelen. Volgens mij moet je dit gewoon behandelen als een griep en vooral stoppen met publiceren van aantallen besmetten en doden. Dat doen we bij griep ook niet.
Maar voor griep is niet de hele bevolking vatbaar. Ik heb het RIVM horen zeggen dat de inzet vooral gericht is op vertragen. Zodat je niet ineens een gigantische piek krijgt. Want dat kunnen de ziekenhuizen uiteraard niet aan.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vraag me ook ten zeerste af wat het nut zou zijn van die zware maatregelen. Volgens mij moet je dit gewoon behandelen als een griep en vooral stoppen met publiceren van aantallen besmetten en doden. Dat doen we bij griep ook niet.
De Chinezen lijken het te hebben gestopt met het thuis houden van 140 miljoen mensenquote:Op maandag 2 maart 2020 01:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Wanneer je mensen die weinig last hebben in quarantaine gaat zetten krijg je muiterij.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:25 schreef remlof het volgende:
[..]
het is geen griepquote:Op maandag 2 maart 2020 01:25 schreef remlof het volgende:
[..]
quote:1. Carnavalsvierder uit Loon op Zand
2. Vrouw uit Amsterdam, zit in Diemen
3. Partner van #2
4. Jongste kind van #2
5. Vrouw van #1
6. Dochter van #1
7. Vrouw uit Delft
8. Vrouw uit Nieuwendijk, Gemeente Altena. Op 21 februari opgenomen met klachten in het ziekenhuis van Gorinchem, en vervolgens naar het Erasmus Medisch Centrum gebracht en daar positief getest.
9. Man uit Dalen, gemeente Coevorden, onbekend waar die het virus heeft opgelopen, wel 3 dagen carnaval gevierd in Tilburg
10. Vrouw uit Tilburg
11. Man, broer van #1
Het RIVM riep in januari nog dat het virus hier niet op kan duiken omdat NL geen directe vluchten met Wuhan heeft.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
. Ik heb het RIVM horen zeggen dat de inzet vooral gericht is op vertragen.
In China niet, in veel Europese landen wsl welquote:Op maandag 2 maart 2020 01:27 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Wanneer je mensen die weinig last hebben in quarantaine gaat zetten krijg je muiterij.
Ogay, ik zal het meenemen.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:28 schreef Greys het volgende:
Kan iemand het lijstje in de OP in dit topic dan ff aanpassen? LTVDK had het in het vorige topic op blz 1 gezet.
Lijstje voor de OP:
[..]
Nee.quote:
Ik heb die man wel meer onhandige uitspraken zien doen. Maar gewoon logisch redenerend kom je toch tot de conclusie dat dit een logisch verhaal is?quote:Op maandag 2 maart 2020 01:29 schreef riazop het volgende:
[..]
Het RIVM riep in januari nog dat het virus hier niet op kan duiken omdat NL geen directe vluchten met Wuhan heeft.
De laatsten die je moet vertrouwen
En al die oudjes en andere risicogroepen die normaal de griepprik krijgen en die hier niet tegen helpt dan?quote:Op maandag 2 maart 2020 01:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Oke Hans dankje.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:30 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee.
Wel eens in China geweest? Moeilijk te beschrijven hoe onhygiënisch het daar is.
Ik denk wel het smerigste volk op aarde.
Oh nee? Volgens mij is dit virus qua besmetting juist heel erg met griep vergelijkbaar, al is het geen griep.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:27 schreef trein2000 het volgende:
Maar voor griep is niet de hele bevolking vatbaar.
waarom haal je in godsnaam steeds de griep erbij?quote:Op maandag 2 maart 2020 01:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh nee? Volgens mij is dit virus qua besmetting juist heel erg met griep vergelijkbaar, al is het geen griep.
die man zegt alles om paniek te voorkomen. Als daarvoor gelogen moet wordt, dan doet ie dat. Dat zou ik niet "onhandig" noemen, maar gewoon bedrog.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb die man wel meer onhandige uitspraken zien doen.
Nee, al was het maar omdat de risicogroepen massaal een griepprik krijgen.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh nee? Volgens mij is dit virus qua besmetting juist heel erg met griep vergelijkbaar, al is het geen griep.
en toen was dat een heel logische gedachtequote:Op maandag 2 maart 2020 01:29 schreef riazop het volgende:
[..]
Het RIVM riep in januari nog dat het virus hier niet op kan duiken omdat NL geen directe vluchten met Wuhan heeft.
De laatsten die je moet vertrouwen
Dat wille Rutte en Bruinsquote:Op maandag 2 maart 2020 01:32 schreef aTypisch het volgende:
[..]
waarom haal je in godsnaam steeds de griep erbij?
Bron?quote:Op maandag 2 maart 2020 01:32 schreef riazop het volgende:
die man zegt alles om paniek te voorkomen. Als daarvoor gelogen moet wordt, dan doet ie dat. Dat zou ik niet "onhandig" noemen, maar gewoon bedrog.
Ja, en dat maakt de paniek alleen maar groter. Wat dat betreft is het internet echt de kanker van de samenleving.quote:
wut?quote:Op maandag 2 maart 2020 01:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar voor griep is niet de hele bevolking vatbaar. Ik heb het RIVM horen zeggen dat de inzet vooral gericht is op vertragen. Zodat je niet ineens een gigantische piek krijgt. Want dat kunnen de ziekenhuizen uiteraard niet aan.
En dat is ergens ook wel logisch.
Dat kun je zelf ookquote:Op maandag 2 maart 2020 01:28 schreef Greys het volgende:
Kan iemand het lijstje in de OP in dit topic dan ff aanpassen? LTVDK had het in het vorige topic op blz 1 gezet.
Lijstje voor de OP:
[..]
1422 suspected casesquote:Op maandag 2 maart 2020 01:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nieuwe gevallen in de VS van mensen die naar Egypte zijn geweest. (stream van steve)
Officieel maar 2 cases in Egypte. Ja hoor
Omdat het zich heel erg gedraagt als een griep.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:32 schreef aTypisch het volgende:
[..]
waarom haal je in godsnaam steeds de griep erbij?
uit alles blijkt juist dat het veel heftiger is dan de doorsnee griep johquote:Op maandag 2 maart 2020 01:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat het zich heel erg gedraagt als een griep.
Niet voor een viroloog of een kritisch burger.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:33 schreef mschol het volgende:
[..]
en toen was dat een heel logische gedachte
Ja oké, maar die krijgen ze volgend jaar vast ook voor corona. Mij incluis.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, al was het maar omdat de risicogroepen massaal een griepprik krijgen.
Nogmaals: maar hier is bv geen griepprik voor waarmee men bij de griep 6 miljoen (!) ouderen en andere risicogroepen iig voor een deel beschermt.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh. Er bestaat niet zoiets als een griepprik?quote:Op maandag 2 maart 2020 01:34 schreef aTypisch het volgende:
[..]
iedereen is vatbaar voor de griep
graag geen misinformatie verspreiden
Precies.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar nu dus niet. Dus tot volgend jaar moet je roeien met de riemen die je hebt.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja oké, maar die krijgen ze volgend jaar vast ook voor corona. Mij incluis.
quote:Op maandag 2 maart 2020 01:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh. Er bestaat niet zoiets als een griepprik?
Alleen de sterfte ratio van 2 tot 4 % ligt vér boven die van een gewone griep.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:34 schreef remlof het volgende:
[..]
En degenen die er voor die tijd dat er een prik is aan overlijden? Gewoon maar pech? Niks aan te doen. Niet proberen te vertragen. Niet proberen de ziekenhuizen niet te laten verstoppen met gevallen, waardoor andere aandoeningen etc ook pech hebben want geen plek, etc?quote:Op maandag 2 maart 2020 01:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja oké, maar die krijgen ze volgend jaar vast ook voor corona. Mij incluis.
Ja dan kun je wel zo gaan doen. Maar het lijkt mij een groot verschil of je risicogroepen (6 miljoen mensen!) massaal zijn ingeënt of niet.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:36 schreef aTypisch het volgende:
[..]
gast
jij denkt dat je door een griepprik helemaal geen griep meer kunt krijgen?
jij stelt dat er mensen bestaan die immuun zijn voor de 'griep'quote:Op maandag 2 maart 2020 01:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dan kun je wel zo gaan doen. Maar het lijkt mij een groot verschil of je risicogroepen (6 miljoen mensen!) massaal zijn ingeënt of niet.
Maar als die Redenatie niet klopt hoor ik dat graag, met alleen een smiley kan ik niet zoveel.
Zou ook kunnen zijn doorgereisd naar het buitenland natuurlijk. Het lijkt mij dat zo’ hoofdkwartier een komen en gaan van mensen is.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het Europese hoofdkwartier van Nike in Hilversum blijft maandag en dinsdag op slot en wordt grondig gereinigd. Reden is een besmetting van een van de medewerkers met het nieuwe coronavirus. Dat staat in een mail die zondagavond aan alle werknemers is gestuurd en waarop het ANP de hand heeft gelegd.
Huh. Nieuwe case?
bron is AD
Dat gemiddelde wordt enorm omhoog gebracht door de groep in de leeftijdscategorie 70+quote:Op maandag 2 maart 2020 01:37 schreef riazop het volgende:
[..]
Alleen de sterfte ratio van 2 tot 4 % ligt vér boven die van een gewone griep.
als je 3% kans hebt te sterven als je een straat oversteekt, blijf je liever binnen denk ik
hey greysquote:Op maandag 2 maart 2020 01:39 schreef Greys het volgende:
Mensen echt kap eens met dat geneuzel over henken en hansen en taalfouten. Door dat persoonlijke gejengel tussendoor is er voor mensen die morgenochtend weer willen bijlezen geen doorkomen aan.
Niet als dat enorme economische schade veroorzaakt. Want dan heb je ook slachtoffers.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:38 schreef Greys het volgende:
[..]
En degenen die er voor die tijd dat er een prik is aan overlijden? Gewoon maar pech? Niks aan te doen. Niet proberen te vertragen. Niet proberen de ziekenhuizen niet te laten verstoppen met gevallen, waardoor andere aandoeningen etc ook pech hebben want geen plek, etc?
Wellicht? Of ze hebben de informatie al gekregen omdat het urgent is voor een plek met zoveel mensen.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zou ook kunnen zijn doorgereisd naar het buitenland natuurlijk. Het lijkt mij dat zo’ hoofdkwartier een komen en gaan van mensen is.
Allerlei italiaans familiehotels bv. Die gaan dit jaar niet overleven. Economischquote:Op maandag 2 maart 2020 01:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Niet als dat enorme economische schade veroorzaakt. Want dan heb je ook slachtoffers.
Er zijn nogal wat verschillende types influenza die allemaal griep veroorzaken. Er is geen vaccin tegen griep in z'n geheel.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dan kun je wel zo gaan doen. Maar het lijkt mij een groot verschil of je risicogroepen (6 miljoen mensen!) massaal zijn ingeënt of niet.
Maar als die Redenatie niet klopt hoor ik dat graag, met alleen een smiley kan ik niet zoveel.
Kom op, hey.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Niet als dat enorme economische schade veroorzaakt. Want dan heb je ook slachtoffers.
wauwquote:Op maandag 2 maart 2020 01:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Lees aanvulling op m’n post.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:42 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wauw
wat is jouw maatregel die geen of minder effect heeft op de economie dan? ben benieuwd
Nee het is meer familie van verkoudheden.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:34 schreef remlof het volgende:
[..]
ah ja, je hebt het opgelost!quote:Op maandag 2 maart 2020 01:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Lees aanvulling op m’n post.
Weltrusten.
Vertel! Wat is hier logisch aan?quote:Op maandag 2 maart 2020 01:33 schreef mschol het volgende:
[..]
en toen was dat een heel logische gedachte
en das weer familie van niezenquote:Op maandag 2 maart 2020 01:43 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Nee het is meer familie van verkoudheden.
Oké..quote:Op maandag 2 maart 2020 01:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Juíst het in de kiem smoren van dit virus met "ernstige" maatregelen zorgt ervoor dat de ziekenhuizen later niet overspoeld raken.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:40 schreef remlof het volgende:
[..]
En dat zijn oa ook die mensen die niet terecht kunnen in ziekenhuizen omdat er coronapaniek is.
Dit. Die halfzachte maatregelen zorgen er weer voor dat er later juist meer gedaan moet worden.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juíst het in de kiem smoren van dit virus met "ernstige" maatregelen zorgt ervoor dat de ziekenhuizen later niet overspoeld raken.
Hier staat technisch gezien helemaal niets.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:43 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Nee het is meer familie van verkoudheden.
Dit lijkt mij dus ook. Het lijkt mij dat je nog veel zwaarder kunt inzetten op het opsporen en isoleren van patiënten.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Oké.
Maar dat men bv vorige week die patiënt in Gorinchems ziekenhuis niet testte ondanks verdachte ernstige klachten, want 'protocol', is dat ook iets dat een enorme economische schade had veroorzaakt als ze die wel hadden getest bv? Ik zie dat niet zo. Hadden ze diegene sneller opgemerkt had nu dat hele ziekenhuis niet op slot gehoeven. Had ze 2 testen gekost..
Er zijn toch manieren om te vertragen zonder dat het meteen maar allemaal zulke economische schade geeft die slachtoffers maakt? Daar zit toch nog een heleboel grijs tussen.
Een echt vervelend virus dan lag de helft al om nu.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:45 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Hier staat technisch gezien helemaal niets.
quote:Op maandag 2 maart 2020 01:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit lijkt mij dus ook. Het lijkt mij dat je nog veel zwaarder kunt inzetten op het opsporen en isoleren van patiënten.
De waarde van het platleggen van het openbare leven zie ik ook niet.
Je kunt het proberen maar virus is sneller.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit lijkt mij dus ook. Het lijkt mij dat je nog veel zwaarder kunt inzetten op het opsporen en isoleren van patiënten.
De waarde van het platleggen van het openbare leven zie ik ook niet.
Praat niet zo raar aub.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:47 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Een echt vervelend virus dan lag de helft al om nu.
Het isoleren van verdachte dan wel bevestigde gevallen is van een andere orde dan sluiting van scholen. Lock-downs. Bedrijfssluitingen etc.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:48 schreef aTypisch het volgende:
[..]
De zin ervoor zeg je nog dat je het isoleren van mensen wel snapt. Wat denk je dat (delen) van het dagelijks leven afstoppen doet? Het helpt met isoleren van gevallen die vervolgens niet hun coronagenot overal verspreiden, al voordat ze gevonden zijn.
twitter:GannettAlbany twitterde op maandag 02-03-2020 om 01:49:04#Breaking NY has his first case of #COVID, Cuomo says. Coronavirus diagnosed in person who returned from Iran... https://t.co/tLLgYJXpKP reageer retweet
Okay is goed, bedankt voor je bijdragen.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het isoleren van verdachte dan wel bevestigde gevallen is van een andere orde dan sluiting van scholen. Lock-downs. Bedrijfssluitingen etc.
Evenementen aflossen vind ik dan weer een tussencategorie.
We moeten maatregelen nemen. Maar wel passende maatregelen. Met een kanon op een mug gaan schieten schiet niemand wat mee op.
Ja ik ook. Tot morgen.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:51 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Okay is goed, bedankt voor je bijdragen.
Ik ga slapen.
Toch hadden ze met 2 testjes wellicht kunnen voorkomen dat het hele ziekenhuis nu afgesloten is.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:49 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Je kunt het proberen maar virus is sneller.
Ondertussen hier, ruwweg tussen Diemen en Hilversum...quote:Op maandag 2 maart 2020 01:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wellicht? Of ze hebben de informatie al gekregen omdat het urgent is voor een plek met zoveel mensen.
Hele bericht:
Het Europese hoofdkwartier van Nike in Hilversum blijft maandag en dinsdag op slot en wordt grondig gereinigd. Reden is een besmetting van een van de medewerkers met het nieuwe coronavirus. Dat staat in een mail die zondagavond aan alle werknemers is gestuurd en waarop het ANP de hand heeft gelegd.
Het personeel krijgt dinsdagmiddag verdere instructies over wanneer het weer welkom is op kantoor. De besmette medewerker moet 14 dagen dagen thuis blijven. Op het hoofdkantoor in Hilversum werken meer dan 2000 mensen uit tachtig verschillende landen.
Nike heeft zondag bekend gemaakt dat het Amerikaanse hoofdkantoor in Beaverton in de staat Oregon ook dicht gaat om schoongemaakt te worden. Hier gaat het om een voorzorgsmaatregel, geen enkel personeelslid daar zou besmet zijn met het longvirus.
Er was in de nacht van zondag op maandag niemand van Nike in Nederland bereikbaar voor commentaar.
https://www.ad.nl/dossier(...)n-onbekend~a43f7b86/
Zou het niet allemaal wat anders liggen?quote:Op maandag 2 maart 2020 01:51 schreef Greys het volgende:
Toch hadden ze met 2 testjes wellicht kunnen voorkomen dat het hele ziekenhuis nu afgesloten is.
Ik snap denk ik wat je bedoelt, maar vertragen van de verspreiding is toch al heel waardevol nu. En het beschikbaar houden van ziekenhuisbedden al helemaal. Dan moet je er wel voor zorgen dat er geen ziekenhuizen door dit soort incidenten helemaal dicht moeten.
Vertragen van de verspreiding is juist essentieel om later niet nog véél rigoureuzere maatregelen te moeten nemen.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Toch hadden ze met 2 testjes wellicht kunnen voorkomen dat het hele ziekenhuis nu afgesloten is.
Ik snap denk ik wat je bedoelt, maar vertragen van de verspreiding is toch al heel waardevol nu. En het beschikbaar houden van ziekenhuisbedden al helemaal. Dan moet je er wel voor zorgen dat er geen ziekenhuizen door dit soort incidenten helemaal dicht moeten.
Eens, en voor nu kan men alle gevallen of gebieden direct isoleren dmv een cirkelstrategie.quote:Op maandag 2 maart 2020 02:01 schreef Jane het volgende:
Vertragen van de verspreiding is juist essentieel om later niet nog véél rigoureuzere maatregelen te moeten nemen.
Ik krijg het idee dat het sommigen hier niet aan het verstand te peuteren is. Mensen die nu al denken dat bijvoorbeeld een school 2 weken preventief sluiten een belachelijke maatregel is (ik geef maar een voorbeeld).
Echt mensen, zoveel extra capaciteit hebben onze zorginstellingen helemaal niet om de gevolgen van dit virus aan te kunnen als we niks doen. En als dat misgaat heeft ook iedereen daar last van, al denk je nu nog egoïstisch van niet.
Tja, volgens mij kan dat dus helaas wel. Volgens mij toont het geval op dat cruiseschip aan dat het virus zich wel degelijk via oppervlakten en spullen e.d. kan verspreiden. Daardoor kan het in door zo'n ziekenhuis gaan huishouden. En als er artsen en verpleegkundigen besmet raken, dan is denk ik sowieso het hek van de dam.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:58 schreef Za het volgende:
Ik bedoel een vrouw die op de afdeling longziekten ligt kan onmogelijk patiënten op compleet andere afdelingen besmetten, ook het personeel loopt niet van de ene verdieping naar een compleet andere tussen de patiënten aldaar, dus waarom zou het hele ziekenhuis dicht moeten.
Het kan wel indirect, maar is imo niet de reden dat het ziekenhuis dicht is.quote:Op maandag 2 maart 2020 02:04 schreef Jane het volgende:
Tja, volgens mij kan dat dus helaas wel. Volgens mij toont het geval op dat cruiseschip aan dat het virus zich wel degelijk via oppervlakten en spullen e.d. kan verplaatsen. Daardoor kan het in door zo'n ziekenhuis gaan huishouden.
Tja, ik weet het natuurlijk ook niet. We zullen zien.quote:Op maandag 2 maart 2020 02:07 schreef Za het volgende:
[..]
Het kan wel indirect, maar is imo niet de reden dat het ziekenhuis dicht is.
In dat geval is het nl onlogisch dat ontslagen patiënten gewoon naar huis mogen evenals personeel en bezoek.
Eerder vermoeden ze een patiënt zero aldaar. IMO.
Op dat schip zijn er 700 ziek geworden van 3000quote:Op maandag 2 maart 2020 02:04 schreef Jane het volgende:
-edit- Op dat schip zijn er talloze mensen ziek geworden, ver nadat ze gezond en wel in hun hut in quarantaine waren gegaan.
We zullen het nooit horen. De mevrouw is erg ziek, en dan krijg je claims.quote:Op maandag 2 maart 2020 02:09 schreef Jane het volgende:
Tja, ik weet het natuurlijk ook niet. We zullen zien.
In ieder geval niet zoveel desinformatie als bij jou. Gewoon kappen met jezelf als autoriteit voor te doen terwijl je duidelijk laat merken er geen reet van af te weten.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:56 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Komt er ooit wat fatsoenlijks uit jouw strot?
twitter:CHIZMAGA twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 18:05:55Dr. Drew puts the Media in their place!
reageer retweet
Het orakel heeft gesproken.quote:Op maandag 2 maart 2020 02:13 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
In ieder geval niet zoveel desinformatie als bij jou. Gewoon kappen met jezelf als autoriteit voor te doen terwijl je duidelijk laat merken er geen reet van af te weten.
CoRoNa Is EeN vErKoUdHeIdJu
Eens natuurlijk, maar dat verklaard niet waarom het personeel naar huis mag, evenals ontslagen patiënten en bezoek.quote:Op maandag 2 maart 2020 02:15 schreef Kyran het volgende:
Besmetting kan gewoon belachelijk snel gaan, vooral in een relatief klein ziekenhuis als Beatrixziekenhuis.
/snip/
EeN eCHt VeRvElEnD vIrUs DaN Hat dE HeLluF aL oMgeLeGe!quote:
Veel tekst en weinig inhoud.quote:Op maandag 2 maart 2020 02:20 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
EeN eCHt VeRvElEnD vIrUs DaN Hat dE HeLluF aL oMgeLeGe!
Maar goed, gaat dit virus lekker door en krijgt het een vaste aanwezigheidsstatus (waar men dus schrik voor heeft) dan zijn we van jouw leugens en onwaarheiden rap verlost aangezien je toch al in de risicogroep zit natuurlijk
Ben je in het echte leven ook zo sympathiek? Of alleen achter je computertje.quote:Op maandag 2 maart 2020 02:20 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
EeN eCHt VeRvElEnD vIrUs DaN Hat dE HeLluF aL oMgeLeGe!
Maar goed, gaat dit virus lekker door en krijgt het een vaste aanwezigheidsstatus (waar men dus schrik voor heeft) dan zijn we van jouw leugens en onwaarheiden rap verlost aangezien je toch al in de risicogroep zit natuurlijk
Lekker blijven roepen dat het meer een verkoudheid is. Je wordt blijkbaar graag als dorpsgek gezien want het de overtreffende trap van "het is maar een griepje".quote:
Ook in het echte leven heb ik inderdaad een broertje dood aan leugenaars.quote:Op maandag 2 maart 2020 02:27 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ben je in het echte leven ook zo sympathiek? Of alleen achter je computertje.
Dit virus is te vergelijken met soortgelijke die verkoudheid veroorzakenquote:Op maandag 2 maart 2020 02:28 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Lekker blijven roepen dat het meer een verkoudheid is. Je wordt blijkbaar graag als dorpsgek gezien want het de overtreffende trap van "het is maar een griepje".
Raar, aangezien er zelfs in deze reeks al voldoende informatie gegeven is waaruit jouw ongelijk blijkt.
Ben je dan gewoon aan het trollen ofzo? Leg eens uit
twitter:AFP twitterde op maandag 02-03-2020 om 02:30:54French police face off against residents of Le Port protesting against allowing passengers of the Sun Princess cruise ship to disembark in the Indian Ocean island of La Reunion. Residents fear passengers may be carrying the #coronavirus https://t.co/p2qn8N0nXC https://t.co/AehoBGABre reageer retweet
Buiten dat, indien het zo doorgaat ook nog een jaarlijks terugkerend fenomeen kan gaan worden. Dus jaarlijks zelf een grotere kans om ziek te worden. Lijkt me voor niemand wenselijk.quote:Op maandag 2 maart 2020 02:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat is nou precies het probleem hier. Wat een kuttopic.
Zo moeilijk is het toch niet. Virus is 20 keer dodelijker dan griep en iets besmettelijker volgens de laatste stats.
Betekend niet dat iedereen dood gaat nee. Voorlopig alleen maar oudjes en mensen met andere problemen. Maar het kan wel het zorgsysteem overbelasten als het allemaal te snel gaat.
Ja en longkanker is vergelijkbaar met HPV want uiteindelijk kan de laatste kanker veroorzaken.quote:Op maandag 2 maart 2020 02:30 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Dit virus is te vergelijken met soortgelijke die verkoudheid veroorzaken
Hoe lang ben je al viroloog eigenlijk? Beetje een leuke baan? Je zult het vast erg druk hebben deze periode!quote:Op maandag 2 maart 2020 02:36 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ja en longkanker is vergelijkbaar met HPV want uiteindelijk kan de laatste kanker veroorzaken.
Doei.
Nou he meid!quote:Op maandag 2 maart 2020 02:40 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hoe lang ben je al viroloog eigenlijk? Beetje een leuke baan? Je zult het vast erg druk hebben deze periode!
Dit.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juíst het in de kiem smoren van dit virus met "ernstige" maatregelen zorgt ervoor dat de ziekenhuizen later niet overspoeld raken.
twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 02:45:23BREAKING: Washington state reports 4 new cases of coronavirus, including 1 new death, in King County https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
twitter:YonhapNews twitterde op maandag 02-03-2020 om 02:49:21(URGENT) S. Korea reports 476 more cases of new coronavirus, total now at 4,212 https://t.co/zKuq8u3v3M reageer retweet
Dat sowieso. Er zijn tig veel dodelijker ziektes met letterlijk meer dan 100x zoveel slachtoffers als Corona gaat veroorzaken - maar daar wordt niet voor iedere patient een persco gegeven.quote:Op maandag 2 maart 2020 02:46 schreef Djnormandy het volgende:
If borne out by further testing, this could mean that current estimates of a roughly 1% fatality rate are accurate. This would make Covid-19 about 10 times more deadly than seasonal flu, which is estimated to kill between 290,000 and 650,000 people a year globally..
Dit valt me nog mee dan eigenlijk voor al die hype die er omheen is.
Werkenquote:Op maandag 2 maart 2020 05:54 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Zo naar mijn werk
Ik neem aan dat het in dit stadium nog overdreven is om mijn collega's preventief te steriliseren met een vlammenwerper?
Zou zoveel oplossen....
In China en Z-K stampen ze noodhospitaals uit de grond, maar wij nemen aan dat het met in de elleboog niezen en handen wassen ook best allemaal goed komt.quote:Op maandag 2 maart 2020 05:59 schreef Adrie072 het volgende:
Vivian op radio1 zojuist, ging helemaal los op het Rivm, prachtig! Wij sturen 900 studenten nog even op wintersport in N-italie als preventie maatregelen, hollandse nuchterheid voorop..
Dat was ze met Hollandse nuchterheid niet gelukt.quote:Op maandag 2 maart 2020 05:10 schreef DonDruiper het volgende:
AD.nl
De autoriteiten in China melden maandag dat er in een dag tijd 202 nieuwe besmettingen van het nieuwe coronavirus zijn vastgesteld. Dat is het laagste aantal nieuwe infecties in ruim een maand tijd.
Goed hoesten. Gaan ze wel aan de kant.quote:Op maandag 2 maart 2020 06:47 schreef ZwangerPetro het volgende:
Straks weer lekker in een volgepakte trein staan. Dat voelt nu nog iets ongemakkelijker.
Nounouquote:Op maandag 2 maart 2020 07:01 schreef Sickert het volgende:
Via de app van school een brief van de ggd dat kinderen die in risico gebieden of met ouders/familie die daar geweest zijn gewoon naar school mogen wanneer ze niet ziek zijn... Zijn ze nou echt helemaal debiel geworden? Als je de symptomen niet hebt maar in de middag ziek wordt en als kind gaat lopen blaffen??!! Echt te debiel voor woorden.
Hoe ga je je kind 2 weken lang opsluiten op zijn kamertje en alles naleven zonder zelf ziek te worden?!
Als je uit een risico gebied komt ben je gewoon 2 weken lang niet welkom wmbt
Wat een Mongolen zeg, manmanman
De meeste patiënten zijn linkbaar aan Italië.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:02 schreef Tyr80 het volgende:
Tweet van Jacco gezien?
Het systeem heeft al gefaald want we hebben 10 patienten waarbij geen 1 patient-zero te herleiden is.
Zelf geen kinderen onder de 10 zeker?quote:
Of je maakt je gewoon niet zo dik met die rondwandelende ziektekiemen van je.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:09 schreef Sickert het volgende:
[..]
Zelf geen kinderen onder de 10 zeker?
Heb er 2 van 3 en 6 hoe ga je die de hele dag opsluiten laat staan 2 weken binnen houden. Mensen die uit risico gebieden komen moeten gewoon 2 weken wegblijven zodat je zeker weet dat ze niet ziek zijn.
Het komt wel dichtbij nu.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:13 schreef kilon het volgende:
Ik lees net van de patiënt in Hilversum (of daar werkt hij). Dus het is nu ook waar ik woon. Joepie. Straks lekker met de volle trein naar een volle school vol 'verkouden' leerlingen.
Brrrr, moet er niet aan denken.twitter:Lalamfff twitterde op maandag 02-03-2020 om 07:06:09Stehe dichtgedraengt in der S Bahn von Wuppertal nach Mönchengladbach ein Kurzzug , hört sich an wie bei Benjamin Blümchen im Abteil, ein Husten und Prusten TOROE#coronavirus deutschland https://t.co/6nWrVCSowU reageer retweet
Is echt niet overdreven hoor.quote:Op maandag 2 maart 2020 05:54 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Zo naar mijn werk
Ik neem aan dat het in dit stadium nog overdreven is om mijn collega's preventief te steriliseren met een vlammenwerper?
Zou zoveel oplossen....
Chinaquote:Op maandag 2 maart 2020 06:05 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
In China en Z-K stampen ze noodhospitaals uit de grond, maar wij nemen aan dat het met in de elleboog niezen en handen wassen ook best allemaal goed komt.
Hollandse eenvoud
Gekke gele mannen met hun paniek
Vreemd!? Andere meetmethode.twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 03:02:33South Korea is changing how it reports new cases of coronavirus. Effective immediately, the 10 a.m. update will have statistics up to midnight (instead of 9 a.m.). It seems they're no longer doing an afternoon update. https://t.co/pkJn0jyMYy reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 03:51:26NEW: Florida Governor Ron DeSantis reports 2 cases of coronavirus, declares public health emergency https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Maar het warme weer dan!?twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 05:16:31BREAKING: Indonesia reports first 2 cases of coronavirus - Reuters https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
RIPtwitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 06:24:45South Korea reports 4 new deaths from coronavirus, raising death toll to 26 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Dat maakt niks uit het warme weer, in Singapore is het ook hartstikke warm.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:30 schreef _I het volgende:
Vreemd!? Andere meetmethode.twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 03:02:33South Korea is changing how it reports new cases of coronavirus. Effective immediately, the 10 a.m. update will have statistics up to midnight (instead of 9 a.m.). It seems they're no longer doing an afternoon update. https://t.co/pkJn0jyMYy reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 03:51:26NEW: Florida Governor Ron DeSantis reports 2 cases of coronavirus, declares public health emergency https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Maar het warme weer dan!?twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 05:16:31BREAKING: Indonesia reports first 2 cases of coronavirus - Reuters https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
RIPtwitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 06:24:45South Korea reports 4 new deaths from coronavirus, raising death toll to 26 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Ja, simpletons. Als de normale griep opeens in 2 weken zorgt voor overvolle ziekenhuizen dan zie je het ook in elk journaal.quote:Op maandag 2 maart 2020 05:22 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dat sowieso. Er zijn tig veel dodelijker ziektes met letterlijk meer dan 100x zoveel slachtoffers als Corona gaat veroorzaken - maar daar wordt niet voor iedere patient een persco gegeven.
Idd, weer een aanname die niet waar bleek.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat maakt niks uit het warme weer, in Singapore is het ook hartstikke warm.
Meeste virussen doen het prima met warm weer. Droge lucht is wel vaak handig maar daar is ook alles mee gezegd.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
In de warmere gebieden zijn er wel minder patiëntenquote:Op maandag 2 maart 2020 07:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wacht maar af hoe het zich in Europa gaat ontwikkelen, Duitsland, Frankrijk en Italië zijn de regie volkomen kwijt, Nederland heeft de regie nooit gehad en moet constateren dat we dezelfde fout maken als Italië door een patiënt met duidelijk symptomen dagen vrij rond te laten hossen.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:28 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Gelukkig waren er binnen enkele dagen tijd geen duizenden besmettingen
Was heel benieuwd, maar is nu de derde keer deze week dat ik iets bij Harvard wil zien en de site voor geen meter laadt, mis ik een SSO login ofzo?quote:Op maandag 2 maart 2020 07:33 schreef _I het volgende:
Voor de “welopgeleide ontkenners en gekalmeerden” onder ons.
Paniek>ontkenning
https://nieman.harvard.ed(...)_app&utm_name=iossmf
Geen idee, kwam er gewoon op.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:39 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Was heel benieuwd, maar is nu de derde keer deze week dat ik iets bij Harvard wil zien en de site voor geen meter laadt, mis ik een SSO login ofzo?
Okquote:Op maandag 2 maart 2020 07:41 schreef einzeinz het volgende:
Dat van dat warme weer klopt niet en zei ik al begin januari.
Ok sorryquote:Op maandag 2 maart 2020 07:39 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Wacht maar af hoe het zich in Europa gaat ontwikkelen, Duitsland, Frankrijk en Italië zijn de regie volkomen kwijt, Nederland heeft de regie nooit gehad en moet constateren dat we dezelfde fout maken als Italië door een patiënt met duidelijk symptomen dagen vrij rond te laten hossen.
We zullen zien
Ik voorspel dat er bij Het RIVM een paar mensen slecht slapen, na het Q-koorts debacle gaan ze weer grandioos de fout in
Is je collega al dood?quote:Op maandag 2 maart 2020 07:41 schreef einzeinz het volgende:
Kun je evengoed stellen dat koud weer ideaal is om het uit te roeien want op Antarctica is niemand besmet.
Geeft niet, zal iets zijn van voorbereid en geinformeerd zijn vs. verrast worden en nergens van weten?quote:Op maandag 2 maart 2020 07:42 schreef _I het volgende:
[..]
Geen idee, kwam er gewoon op.
Zit op mn telefoon en heb helaas geen idee hoe ik de tekst kan kopieren of foto’s plaats.
Geen andere meet methode voor de zuid-koreanen, alleen andere tijdvakken. Zo hebben ze meer tijd om informatie te verzamelen en te checken voor er een nieuwsbericht uit gaat.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:30 schreef _I het volgende:
Heb de redditlink geplakt in de vorige comment. Werkt dat?quote:Op maandag 2 maart 2020 07:43 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Geeft niet, zal iets zijn van voorbereid en geinformeerd zijn vs. verrast worden en nergens van weten?
Dan klopt Trump z’n marktherstellende bezwering ook niet! Jaja, 1 april.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:41 schreef einzeinz het volgende:
Kun je evengoed stellen dat koud weer ideaal is om het uit te roeien want op Antarctica is niemand besmet.
Ja!quote:Op maandag 2 maart 2020 07:44 schreef _I het volgende:
[..]
Heb de redditlink geplakt in de vorige comment. Werkt dat?
Die studenten gaan zelf, lekker de beest uithangen.quote:Op maandag 2 maart 2020 05:59 schreef Adrie072 het volgende:
Vivian op radio1 zojuist, ging helemaal los op het Rivm, prachtig! Wij sturen 900 studenten nog even op wintersport in N-italie als preventie maatregelen, hollandse nuchterheid voorop..
Vast niet. De trein zit ook nog vol.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:49 schreef hjansen82 het volgende:
Is het al wat rustiger op de weg vanwege het virus?
Heftigquote:Op maandag 2 maart 2020 07:50 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Vast niet. De trein zit ook nog vol.
Opvallend hoeveel mensen hier in de coupe aan het hoesten zijn en vooral dat ze dat gewoon in hun handen doen...
Waarom meld je je niet ziek?quote:Op maandag 2 maart 2020 07:50 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Opvallend hoeveel mensen hier in de coupe aan het hoesten zijn en vooral dat ze dat gewoon in hun handen doen...
Dan zullen ze geen kaartjes gaan controleren.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:50 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Krijg je met zo'n human-made-virus.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:45 schreef KingRadler het volgende:
Als je zweetdruppels van iemand op je lichaam krijgt van iemand die Corona heeft kan je dan besmet raken.
Ik ga niet met de trein, voorlopig in ieder geval nietquote:Op maandag 2 maart 2020 07:53 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Waarom meld je je niet ziek?
Onverantwoord dit
Valt mee hoor, dat virus is al lang verspreid onder iedereen.quote:
Okquote:Op maandag 2 maart 2020 07:54 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Valt mee hoor, dat virus is al lang verspreid onder iedereen.
Maar je kan toch op zijn minst doen alsof je je best doet? Al is het enkel in je elleboog hoesten. Maar dat is blijkbaar teveel gevraagd voor de gemiddelde Nederlander...
wat doet singapore anders dan wij hier? Misschien een idee om hen hierin te volgen (uberhaupt meer met aNdere landen communiceren) ipv te doen of we alle wijsheid in pacht hebben.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:46 schreef Noek het volgende:
Maar eh, Singapore heeft toch helemaal geen gekke cijfers? Als je nagaat hoeveel vliegverkeer daar is en hoeveel Chinezen daar zijn geweest. 0 doden?
Gevallen van griep, zijn ook mooi rechtevenredig verdeeld over het jaar en seizoen?quote:Op maandag 2 maart 2020 07:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, maar het is niet dat als het heel warm is het virus uitsterft, ofzo.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gevallen van griep, zijn ook mooi rechtevenredig verdeeld over het jaar en seizoen?
Ik denk dat het klimaat wel degelijk invloed heeft ook al schrijft men hierboven dat dit niet het geval is.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
wat doet singapore anders dan wij hier? Misschien een idee om hen hierin te volgen (uberhaupt meer met aNdere landen communiceren) ipv te doen of we alle wijsheid in pacht hebben.
lijkt mij dat met warm weer je weerstand wt beter is?quote:Op maandag 2 maart 2020 07:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, maar het is niet dat als het heel warm is het virus uitsterft, ofzo.
Nee, er komen natuurlijk wel mensen het land binnen die het virus al hebben. Daar doe je niks aan.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:56 schreef bitterbal het volgende:
[..]
lijkt mij dat met warm weer je weerstand wt beter is?
Koude lucht is droger en droge lucht zorgt standaard voor een gemakkelijker verspreiding.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:56 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft klimaat invloed.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik denk dat het klimaat wel degelijk invloed heeft ook al schrijft men hierboven dat dit niet het geval is.
Dit zijn hartstikke goede cijfers voor zo'n druk land met enorm veel vliegverkeer, lijkt mij.
En ik ben allesbehalve een downplayer.
Je zal maar in een flat wonen en op liftknopjes moeten drukkenquote:Op maandag 2 maart 2020 07:54 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik ga niet met de trein, voorlopig in ieder geval niet
Kan wel zijn dat er even minder mensen ziek worden,in de zomer, maar in de winter is het dan gewoon weer hetzelfde.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:56 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Worden ook nog mensen ziek van de Mexicaanse griep maar daar hoor je ook niemand over.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Kan wel zijn dat er even minder mensen ziek worden,in de zomer, maar in de winter is het dan gewoon weer hetzelfde.
Als er dan nog geen vaccin is.
7x per dag ontsmetten, doen ze in HK al jaren (gelukkig).quote:Op maandag 2 maart 2020 07:58 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Je zal maar in een flat wonen en op liftknopjes moeten drukken
Droog weer is prima.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft klimaat invloed.
Men spreekt niet voor niets over de wintergriep. Virussen overleven veel slechter in warm droog weer zonder kunstmatige verwarming.
Hier ben ik dus bang voor.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:50 schreef zatoichi het volgende:
[..]
twitter:shossontwits twitterde op zondag 01-03-2020 om 17:43:14Wat is er bij een corona-infectie nu precies aan de hand? Wat speelt er als je milde klachten hebt en wat als zieker bent? Een draadje 👇. reageer retweet
twitter:shossontwits twitterde op zondag 01-03-2020 om 17:43:24Ons ademhalingsstelsel bestaat grof gezegd uit twee delen: de luchtwegen (of bronchieën) en de longen zelf waarin de longblaasjes (alveoli) liggen.i https://t.co/jBgOrBcAve reageer retweet
twitter:shossontwits twitterde op zondag 01-03-2020 om 17:43:26De luchtwegen (bronchieen) zorgen voor het transport van zuurstof naar de longblaasjes. Als deze ontstoken raken door een virus, noemen we dat luchtweginfectie of (acute) bronchitis.Het slijmvlies van de bronchieen zwelt op waardoor slijm wordt aangemaakt en mensen hoesten. https://t.co/QetQAW3Fca reageer retweet
twitter:shossontwits twitterde op zondag 01-03-2020 om 17:43:27Bronchitis geeft meestal hoesten en slijm opgeven, maar kan soms ook benauwdheid en piepen geven, zeker bij mensen met onderliggende astma of chronische bronchitis (copd). reageer retweet
twitter:shossontwits twitterde op zondag 01-03-2020 om 17:43:27Je lichaam reageert op de acute luchtwegontsteking met een immuunrespons: er ontstaat vaak koorts en hierbij zijn ook vermoeidheid, zweten en spierpijn aanwezig. reageer retweet
twitter:shossontwits twitterde op zondag 01-03-2020 om 17:43:27Bronchitis komt bij voor bij gewone verkoudheid, maar ook bij griep (influenza) en het coronavirus heel veel voor. Het verschil tussen een verkoudheid en griep/corona is dat mensen er gemiddeld zieker van zijn (hoewel je uiteraard bij flinke verkoudheid ook goed ziek kan zijn). reageer retweet
twitter:shossontwits twitterde op zondag 01-03-2020 om 17:43:29Het spectrum van symptomen van #corona varieert erg: van milde klachten (bronchitis met hoesten) tot zeer forse ziekteverschijnselen bij longontsteking. Hier zie je symptomen bij een grote groep patiënten in China: vaak hoesten, opvallend weinig typische verkoudheidsklachten 👇 https://t.co/wFT5KDM4EH reageer retweet
twitter:shossontwits twitterde op zondag 01-03-2020 om 17:43:29Ernstigere ziekte bij #COVID19 ontstaat als niet alleen bronchitis ontstaat, maar ook een (virale) longontsteking. Pas bij longontsteking zie je afwijkingen op de longfoto of -scan.In de longen vindt gaswisseling plaats en indien verstoord, kan er benauwdheid optreden. reageer retweet
twitter:shossontwits twitterde op zondag 01-03-2020 om 17:43:31De beelden van de foto’s wisselen, maar in het algemeen ziet men in verschillende longgebieden ontsteking, zoals hier: https://t.co/PeGH8caDbI reageer retweet
twitter:shossontwits twitterde op zondag 01-03-2020 om 17:43:31De witte gebieden met pijltjes zijn de gebieden van de longontsteking, die op deze foto zwart horen te zijn. U ziet uiteraard ook de bronchieën en de bloedvaten. reageer retweet
twitter:shossontwits twitterde op zondag 01-03-2020 om 17:43:33De Koreanen publiceren veel studies.We krijgen een steeds duidelijker beeld van de verschillende afwijkingen op de foto.Voor de liefhebber: https://t.co/kFPzWdYzKU https://t.co/bBrav2vUJo reageer retweet
twitter:shossontwits twitterde op zondag 01-03-2020 om 17:43:33Dan de behandeling: Het veruit belangrijkste geneesmiddel tegen covid19 is je éigen immuunsysteem. Antibiotica hebben tegen een virus uiteraard geen zin. reageer retweet
twitter:shossontwits twitterde op zondag 01-03-2020 om 17:43:34Maar toch geven we bij patienten met een viruslongontsteking die zo ziek zijn dat ze in het ziekenhuis liggen, wel vaak antibiotica. Door virus ziek geworden longweefsel is toegankelijker is voor bacterieën (dit noemen we superinfectie). reageer retweet
twitter:shossontwits twitterde op zondag 01-03-2020 om 17:43:34Bij milde klachten heeft dat geen zin en is zelfs schadelijk. Antibiotica kunnen ook weer bijwerkingen geven. Gepast gebruik dus! reageer retweet
twitter:shossontwits twitterde op zondag 01-03-2020 om 17:43:35De behandeling van corona is dus vooral ondersteunen: zuurstof als er benauwdheid is, beademing als de longen het niet kunnen volhouden. Uiteraard is behandelen van complicaties als een superinfectie belangrijk. reageer retweet
twitter:shossontwits twitterde op zondag 01-03-2020 om 17:43:35Alle ziekenhuizen in Nederland hebben veel ervaring met dit soort ziektebeelden, want ook influenza (griep) kan soms leiden tot een virale longontsteking. We kennen het beeld. Wordt behandeld door longartsen en IC-dokters (intensivisten). reageer retweet
twitter:shossontwits twitterde op zondag 01-03-2020 om 17:43:35Er lopen momenteel in China onderzoeken naar het middel chloroquine, een oud malariamiddel, waarbij momenteel in allerijl gekeken wordt of effectiviteit kan worden aangetoond. Je vergelijkt dan patienten die het wel gebruiken met mensen die het niet gebruiken. reageer retweet
twitter:shossontwits twitterde op zondag 01-03-2020 om 17:43:36De studieresultaten van deze trials zijn nog niet gepubliceerd. De medische wereld volgt uiteraard deze en ook andere lopende studies. Er worden momenteel veel studies gepubliceerd, veel bijlezen voor zorgverleners dus. Belangrijke taak voor ons! reageer retweet
twitter:shossontwits twitterde op zondag 01-03-2020 om 17:43:36Volg het @rivm voor updates over het coronavirus op: https://t.co/9sr7im2Wnr reageer retweet
twitter:shossontwits twitterde op zondag 01-03-2020 om 17:43:37En blijf handen wassen 🧼, in je elleboog hoesten en bewaar afstand van hoestende mensen. En: https://t.co/HKLMpTjpLV reageer retweet
twitter:shossontwits twitterde op zondag 01-03-2020 om 17:44:26Dat doen wij ook. Het heeft geen zin om in paniek te raken. Post geen onzin op social media en deel het ook niet. Wees wijs.Het helpt én ons én uzelf niet.Laat ons als zorgverleners ons werk doen. We zijn er voor u als u dat nodig hebt. reageer retweet
De liftknopjes in een ziekenhuis zijn risicovoller, denk ik.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:58 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Nou ja, hoe meer gevaarlijke virussen er verschijnen hoe meer mensen er in totaal ziek worden.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Worden ook nog mensen ziek van de Mexicaanse griep maar daar hoor je ook niemand over.
En dat zal hier straks ook zo mee zijn.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Worden ook nog mensen ziek van de Mexicaanse griep maar daar hoor je ook niemand over.
Warm droog weer heeft wel een hoge relatieve vochtigheid van de lucht. Das wat anders.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:03 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Droog weer is prima.
Kunstmatige verwarming droogt de lucht overigens uit dus je spreekt jezelf al tegen.
Dit geld andersom net zo.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:05 schreef _I het volgende:
[..]
En dat zal hier straks ook zo mee zijn.
Maar nu nog niet. Het mag best even spannend en eng zijn, toch!? Door te blijven roepen dat het maar een griepje is en wel mee valt geef je daar weinig ruimte voor.
Zolang paniek niet omslaat in massahysterie kan het toch prima bestaan!? Sommige mensen zijn graag voorbereid, anderen laten het leven gebeuren. Vanwaar de drang om zo te blijven hameren dat het niets is als de hele wereld in rep en roer is?
Wellicht ff een nieuw topic openen met deze uitleg? Zodat iedereen dat kan lezen en we kunnen verwijzen als er weer zo'n lul langskomt die zegt: het is toch gewoon griep?quote:
Okquote:Op maandag 2 maart 2020 08:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Warm droog weer heeft wel een hoge relatieve vochtigheid van de lucht. Das wat anders.
Maar vnl de kunstmatige verwarming en dicht opeen zitten van mensen in de winter zorgt voor de verspreiding.
Subtielquote:Op maandag 2 maart 2020 08:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Wellicht ff een nieuw topic openen met deze uitleg? Zodat iedereen dat kan lezen en we kunnen verwijzen als er weer zo'n lul langskomt die zegt: het is toch gewoon griep?
Die andere kant zie ik alleen niet. Niemand die roept dat we er allemaal aan gaan.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit geld andersom net zo.
Vanwaar de drang om te blijven hameren "dat we allemaal dood gaan!!argh argh paniek!"
Tja denk omdat ik de psychologie erachter interessant vind en als ik het tegendeel overtuig vind ik die reacties leuk.
Nee, dat is niet de paniek, de paniek is een simpele rekensom, laat ik uitgaan van conservatieve cijfersquote:Op maandag 2 maart 2020 08:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Vanwaar de drang om te blijven hameren "dat we allemaal dood gaan!!argh argh paniek!"
Je moet niks. Gewoon de trap nemen naar de 14e verdieping.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:58 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Lastig te zeggen aangezien het best een groot land met vrij veel klimaten is. Momenteel waarschijnlijk maar een spreiding van een dertig graden ofzo.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:11 schreef Noek het volgende:
[..]
Iran heeft momenteel geen hele hoge temperaturen.
Daar heb je knokkels/ellebogen voor.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:58 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Dat zie ik mijn ouders nog niet doen. Sterker, de meeste mensen die écht risico's lopen bij dit virus zullen dan niet doen.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:14 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Je moet niks. Gewoon de trap nemen naar de 14e verdieping.
Ook nog goed voor je conditie, dus helpt je misschien aan net dat beetje extra weerstand om niet ernstig ziek te worden wanneer je het virus toch ergens oppikt.
De trappenleuning zit ook vol met COVID-19quote:Op maandag 2 maart 2020 08:14 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Je moet niks. Gewoon de trap nemen naar de 14e verdieping.
Ook nog goed voor je conditie, dus helpt je misschien aan net dat beetje extra weerstand om niet ernstig ziek te worden wanneer je het virus toch ergens oppikt.
Zeer weinig want dit zit tegenwoordig verwerkt in het griepvaccinquote:Op maandag 2 maart 2020 08:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En dat de WHO om het woord -pandemie- heen blijft draaien, maar ondertussen wel zegt dat elk land zich op het ergste moet voorbereiden en prijst China voor haar aanpak.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:13 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nee, dat is niet de paniek, de paniek is een simpele rekensom, laat ik uitgaan van conservatieve cijfers
40 - 70% krijgt het virus
17.000.000 * 0,4 = 6.800.000 mensen krijgen het
Schattiingen van de aantallen die ernstig zijn/worden varieren van 10 tot 20% dus laten we uitgaan van 10%
6.800.000 * 0,1 = 680.000 opnames
Hoe gaat ons zorgsysteem dit doen?
Wat nou als jij van je fiets pleurt onderweg naar school?
?
Goed idee, niet bij stilgestaan.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Wellicht ff een nieuw topic openen met deze uitleg? Zodat iedereen dat kan lezen en we kunnen verwijzen als er weer zo'n lul langskomt die zegt: het is toch gewoon griep?
Doe handschoenen aan. Of doe je hand in een boterhamzakje bij gebrek aan handschoenen.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:17 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
De trappenleuning zit ook vol met COVID-19
De angst mag bestaan maar de scheidslijn tussen angst en hysterie is klein als het gaat om iets waar je moeilijk controle over krijgt zoals een virus. Mensen gaan die controle dan op andere manieren zoeken en dat kan negatieve gevolgen hebben. + sociale media geeft veel aandacht aan berichten zonder wetenschappelijke basis. Iedereen kan wat roepen en het krijgt allemaal aandacht want men is bang en neemt dan liever "het zekere voor het onzekere" en daar zit een gevaar.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:05 schreef _I het volgende:
[..]
En dat zal hier straks ook zo mee zijn.
Maar nu nog niet. Het mag best even spannend en eng zijn, toch!? Door te blijven roepen dat het maar een griepje is en wel mee valt geef je daar weinig ruimte voor.
Zolang paniek niet omslaat in massahysterie kan het toch prima bestaan!? Sommige mensen zijn graag voorbereid, anderen laten het leven gebeuren. Vanwaar de drang om zo te blijven hameren dat het niets is als de hele wereld in rep en roer is?
We kunnen proberen zowel het totale aantal opnames als het aantal opnames per tijdseenheid zo laag mogelijk te houden met allerlei maatregelen.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:13 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
680.000 opnames
Nee want veel milde gevallen zijn niet getest. Verwacht dat het echte percentage lager ligt.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Is het nou zo dat 15-20% dan een virale longontsteking oploopt?
En loop je dat op omdat je immuunsysteem slechter is of heb je dan gewoon pech dat het je harder raakt?
Eens. Maar ontkenning geeft helemaal geen ruimte voor angst.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:21 schreef -Straw- het volgende:
[..]
De angst mag bestaan maar de scheidslijn tussen angst en hysterie is klein als het gaat om iets waar je moeilijk controle over krijgt zoals een virus. Mensen gaan die controle dan op andere manieren zoeken en dat kan negatieve gevolgen hebben. + sociale media geeft veel aandacht aan berichten zonder wetenschappelijke basis. Iedereen kan wat roepen en het krijgt allemaal aandacht want men is bang en neemt dan liever "het zekere voor het onzekere" en daar zit een gevaar.
Terwijl als iedereen gewoon blijft leven maar wel denkt aan zijn hygiëne, er relatief weinig aan de hand is (tenzij je een risicogroep bent. Maar risicogroepen moesten al voorzichtig zijn met griep. Dat is nu niet anders.)
Nou weet ik ook dat het niet helemaal een normale griep is. Het verspreidt snel en het is een soort pandemie die je eens in de 100 jaar ziet, maar er zijn ook veel milde cases. Qua ziekenhuizen zit je in Nederland wel goed.
https://www.nationalgeogr(...)het-lichaam-doet/ampquote:Op maandag 2 maart 2020 08:28 schreef Injetta het volgende:
Het lijkt wel of mensen heel plotseling ziek worden. Mensen lopen rond zonder klachten en ineens binnen 1 tot 2 dagen zijn ze ziek.
Je leest weinig over het verloop.
99% van de Nederlands leest zich niet in op fora of is geïnteresseerd zich verder te verdiepen. Wellicht kunnen ze de waarheid wel aan, maar de boodschap als je de waarheid precies vertelt goed interpreteren kan lastig zijn. Als je nu de boodschap uitstuurt dat de poep ontzettend de ventilatoren heeft geraakt gaan mensen massaal op standje paniekquote:Op maandag 2 maart 2020 08:26 schreef _I het volgende:
Dat is heel wat anders dan bij elk geval “verrast” reageren en steeds de richtlijnen aanscherpen. Het is zo geforceerd allemaal, zo gericht op onwetende mensen.
Je hebt gelijk vwb social media, maar het is er nou eenmaal. Maak er dan gebruik van. Ik geloof in transparantie en eerlijkheid. Niet in “demense kunnen de waarheid niet aan, de schapen..”
quote:Op maandag 2 maart 2020 08:30 schreef _I het volgende:
[..]
https://www.nationalgeogr(...)het-lichaam-doet/amp
Tip van andere user!
Niet veel anders dan met normale griep toch? Tenminste.. dat overvalt mij ook altijd van de een op andere dag.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:28 schreef Injetta het volgende:
Het lijkt wel of mensen heel plotseling ziek worden. Mensen lopen rond zonder klachten en ineens binnen 1 tot 2 dagen zijn ze ziek.
Je leest weinig over het verloop.
Hij heeft gewoon gelijk. Het sterftecijfer onder gezonde volwassenen is niet eens veel hoger. En het is eigenlijk toch niet meer te stoppen. Dus gewoon laten uitwoedden, klaar.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:30 schreef aTypisch het volgende:
remlof redenatie: hey, de maatregels vind ik erg overdreven op basis van mijn kennis dus waarom behandelen we het niet gewoon als griep?!
lekker man
Ik ben meestal de dagen ervoor al niet echt fit. Moe, spierpijn, wat rillerig en dan begint het met verkoudheid. Heel enkele keer inderdaad binnen een uur van niks naar verkouden en ziek.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet veel anders dan met normale griep toch? Tenminste.. dat overvalt mij ook altijd van de een op andere dag.
Weet je wat? Je hebt helemaal gelijk.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk. Het sterftecijfer onder gezonde volwassenen is niet eens veel hoger. En het is eigenlijk toch niet meer te stoppen. Dus gewoon laten uitwoedden, klaar.
Mensen die eraan overlijden waren vaak al ernstig ziek of 80+, dus de kans dat die dit jaar zouden overlijden was al heel groot. Corona geeft ze enkel het laatste zetje.
Goed leiderschap zou ook niet zeggen dat SHTF.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:34 schreef noodgang het volgende:
[..]
99% van de Nederlands leest zich niet in op fora of is geïnteresseerd zich verder te verdiepen. Wellicht kunnen ze de waarheid wel aan, maar de boodschap als je de waarheid precies vertelt goed interpreteren kan lastig zijn. Als je nu de boodschap uitstuurt dat de poep ontzettend de ventilatoren heeft geraakt gaan mensen massaal op standje paniek
Ow, ik lees ook best vaak hier, maar voel me prima. Als je je niet lekker voelt, zou ik gewoon even de temperatuur opmeten. Voor je eigen gemoedsrust.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:39 schreef Injetta het volgende:
Doordat ik te veel op het forum lees, moet ik zeggen dat ik me gewoon daarvan al niet zo lekker voel.
Dan is het eerste wat ik mij af vraag als ik weer bij kom wat ik in godsnaam van plan was te gaan doen op school, want daar zit ik al 25 jaar niet meer op. Dus dat zou raar zijn. Het volgende wat ik mij af zou vragen was: "van wie is in godsnaam die fiets?!", want ik heb helemaal geen fiets!quote:Op maandag 2 maart 2020 08:13 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Wat nou als jij van je fiets pleurt onderweg naar school??
Dit zouden ze eigenlijk in heel Nederland moeten invoeren. DE RIVM richtlijn werkt alleen als iedereen die in een risicogebied is geweest zich aan de richtlijn houdt. In theorie klinkt het goed, maar in praktijk werkt het niet.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:23 schreef bitterbal het volgende:
de nos
TU Delft: blijf thuis met klachten, ook als je niet in risicogebied bent geweest
De TU Delft verzoekt iedereen met luchtwegklachten, hoesten, kortademigheid of koorts preventief thuis te blijven, ook als zij niet in risicogebied zijn geweest of contact hebben gehad met iemand met coronavirus. Dit is een strengere maatregel dan de GGD de universiteit adviseert. De TU Delft "acht deze maatregel noodzakelijk gezien ons open en internationale karakter in combinatie met de constatering van een met het coronavirus besmette student".
Heb daarom het hele weekend rondjes gefietst door Tilburg, maar helaas..quote:Op maandag 2 maart 2020 08:41 schreef dodoria het volgende:
Wat denken jullie,
Als je egoïstisch zou denken en je bent jong en gezond , is het dan niet het beste om zo snel mogelijk covid te krijgen nu?
Als het ernstig wordt is er nu nog plek in de ziekenhuizen. En als het niet ernstig wordt kun je nu gewoon even door de zure appel heen bijten, zodat je straks niet meer ziek bent (waarschijnlijk) als de epidemie explodeert. En dan kun je eventueel nog je zieke familie enzo helpen dan.
Want hoe langer je het uitstelt, hoe groter de kans op overvolle ziekenhuizen en lege supermarkten... lijken me minder fijne omstandigheden om in uit te zieken:..
HET WORDT STEEDS GEKKERquote:Op maandag 2 maart 2020 08:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan is het eerste wat ik mij af vraag als ik weer bij kom wat ik in godsnaam van plan was te gaan doen op school, want daar zit ik al 25 jaar niet meer op. Dus dat zou raar zijn. Het volgende wat ik mij af zou vragen was: "van wie is in godsnaam die fiets?!", want ik heb helemaal geen fiets!
Het is net half negen geweest, jij verwacht ieder uur een update, 24/7?quote:Op maandag 2 maart 2020 08:41 schreef Injetta het volgende:
Wat is nou de officiële stand in Nederland? Ik vind het akelig stil qua berichtgeving.
Durven ze niet de waarheid te melden?
Ik snap die gedachte wel. Schiet soms ook door mijn hoofd. Beter nu en alle aandacht en plek in ziekenhuis dan straks als alles uit de hand is gelopen.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:41 schreef dodoria het volgende:
Wat denken jullie,
Als je egoïstisch zou denken en je bent jong en gezond , is het dan niet het beste om zo snel mogelijk covid te krijgen nu?
Als het ernstig wordt is er nu nog plek in de ziekenhuizen. En als het niet ernstig wordt kun je nu gewoon even door de zure appel heen bijten, zodat je straks niet meer ziek bent (waarschijnlijk) als de epidemie explodeert. En dan kun je eventueel nog je zieke familie enzo helpen dan.
Want hoe langer je het uitstelt, hoe groter de kans op overvolle ziekenhuizen en lege supermarkten... lijken me minder fijne omstandigheden om in uit te zieken:..
Dit geeft wel aan dat we een ernstiger virus ook niet zullen kunnen tegenhouden.quote:
Dadelijk heel de wereld Corona behalve China.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:37 schreef _I het volgende:
https://www.reuters.com/a(...)_app&utm_name=iossmf
Eerste noodziekenhuizen in China sluiten weer.
Gewoon in de plaatselijke gymzaal.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:13 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nee, dat is niet de paniek, de paniek is een simpele rekensom, laat ik uitgaan van conservatieve cijfers
40 - 70% krijgt het virus
17.000.000 * 0,4 = 6.800.000 mensen krijgen het
Schattiingen van de aantallen die ernstig zijn/worden varieren van 10 tot 20% dus laten we uitgaan van 10%
6.800.000 * 0,1 = 680.000 opnames
Wat nou als jij van je fiets pleurt onderweg naar school?
?
Vanochtend al gepost. Zeker interessant!quote:Op maandag 2 maart 2020 08:44 schreef -Straw- het volgende:
Hoe reageren mensen in een pandemie? Volgens dit stuk is het niet goed om de ernst te ontkennen. Laat mensen hun paniekmoment ervaren zodat ze ermee dealen.
https://nieman.harvard.ed(...)nAPandemic.aspx.html
Wel interessant.
Je jeugdige onwetendheid, onkunde en arrogantie is stuitendquote:Op maandag 2 maart 2020 08:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gewoon in de plaatselijke gymzaal.
Een virus wat net zo besmettelijk is maar veel dodelijker? Dat kan wel, maar dan alleen met zeer verregaande maatregelen. Nu zouden die maatregelen niet opwegen tegen het te verwachten voordeel.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:45 schreef BertV het volgende:
[..]
Dit geeft wel aan dat we een ernstiger virus ook niet zullen kunnen tegenhouden.
...als een stel met myxomatose besmette konijnen.
https://www.nu.nl/coronav(...)oronabesmetting.htmlquote:Het Europese hoofdkantoor van Nike in Hilversum sluit vanaf dinsdag voor onbepaalde tijd haar deuren, meldt het ANP maandagochtend. Een medewerker zou besmet zijn met het coronavirus, aldus het bedrijf in een mail aan alle medewerkers, waar het persbureau de handen op heeft gelegd. Nike wil het gebouw grondig reinigen voor het weer open gaat.
Rusland zit al in Europa? Deze begrijp ik niet zo goed haha.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:55 schreef Pumpalov het volgende:
Russische vriendin wordt door dokter afgeraden over een maand naar Europa te gaan
Wat ben jij een lieve vriend/zoon/broer voor de mensen om je heenquote:Op maandag 2 maart 2020 08:49 schreef _I het volgende:
[..]
Vanochtend al gepost. Zeker interessant!
Logisch ook. Als we op 23 januari al hadden gezegd dat mensen rustig de kasten moesten vullen, gewoon voor het geval dat, had je nu ongeveer een plan in alle kalmte kunnen uitwerken.
Nu moet je mensen gaan vertellen dat maskers niet werken en handgel niets doet, omdat anders iedereen paniekerig wordt dat ze boot gemist hebben.
Ik heb al twee weken op elk kantoor spullen staan, een voorraad aangelegd en bij alle bekenden thuis de kasten gevuld. Vaak met een hoop weerstand. “Laat mij maar in mn manie..”
Nu wel overal rust. Op t werk, bij mn ouders en familie.
Je mag nu leerlingen met koorts naar huis sturen?quote:Op maandag 2 maart 2020 08:43 schreef kilon het volgende:
Brief vanuit ons overkoepelend bestuur: je mag leerlingen met klachten als hoesten, verkouden en koorts naar huis sturen.
Als ik dat nou als of lees, ben ik van al mijn druktemakers af.
Overigens laat ik de groep die over de exchange van volgende maand gaat wel even weten dat ze vooral niet naar het advies van het RIVM moeten luisteren. Gelukkig ga ik dit jaar niet mee.
Het is waar vriend.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:51 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Je jeugdige onwetendheid, onkunde en arrogantie is stuitend
Nogal een verschil tussen Moskou en Vladivostok.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:56 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Rusland zit al in Europa? Deze begrijp ik niet zo goed haha.
Rusland heeft zelf ook al besmettingen toch?
quote:Op maandag 2 maart 2020 08:57 schreef dodoria het volgende:
[..]
Wat ben jij een lieve vriend/zoon/broer voor de mensen om je heen
ik snap dit ook niet helemaal, dit zou dan patiënt nummer 11 moeten zijn inderdaad, maar dat wordt nergens bevestigd. Terwijl dit gister al bekend was.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:52 schreef vosss het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)oronabesmetting.html
Is dat een van de 11 gevallen, of is dat een nieuw geval?
Nog niks gehoord van Rusland, maar kan me niet voorstellen dat het daar nog niet is. Zo'n groot land.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:56 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Rusland zit al in Europa? Deze begrijp ik niet zo goed haha.
Rusland heeft zelf ook al besmettingen toch?
Je moet eens weten hoeveel mensen een prik doodeng vinden.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:03 schreef -Straw- het volgende:
Man man man.
Nu ook iemand uit mijn kring. Vertikte maanden geleden om de griepprik te halen terwijl ze een enorm risico loopt daarmee (gezondheidsproblemen). En nu is ze natuurlijk dik in de stress om dit virus. Maar die griepprik? Ho maar.
Ben zelf ook geen fan. Maar bij haar is het meer een anti vaccinatie mentaliteit.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je moet eens weten hoeveel mensen een prik doodeng vinden.
Als het een grieppil zou zijn, dan zouden ze die gewoon slikken denk ik.
Mensen moeten gewoon niet zo huilen om een simpel prikje.... het is toch te zot voor woorden dat ze liever het risico op ziekte lopen......quote:Op maandag 2 maart 2020 09:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je moet eens weten hoeveel mensen een prik doodeng vinden.
Als het een grieppil zou zijn, dan zouden ze die gewoon slikken denk ik.
Paar besmet op cruise in Japan.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:03 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Nog niks gehoord van Rusland, maar kan me niet voorstellen dat het daar nog niet is. Zo'n groot land.
De mens zit wonderlijk in elkaarquote:Op maandag 2 maart 2020 09:07 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Ben zelf ook geen fan. Maar bij haar is het meer een anti vaccinatie mentaliteit.
En nu natuurlijk wel hopen op een vaccinHet is zo krom allemaal.
quote:Op maandag 2 maart 2020 08:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan is het eerste wat ik mij af vraag als ik weer bij kom wat ik in godsnaam van plan was te gaan doen op school, want daar zit ik al 25 jaar niet meer op. Dus dat zou raar zijn. Het volgende wat ik mij af zou vragen was: "van wie is in godsnaam die fiets?!", want ik heb helemaal geen fiets!
Heb de griepprik gehad, maar half januari zwaar de griep gehad.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:03 schreef -Straw- het volgende:
Man man man.
Nu ook iemand uit mijn kring. Vertikte maanden geleden om de griepprik te halen terwijl ze een enorm risico loopt daarmee (gezondheidsproblemen). En nu is ze natuurlijk dik in de stress om dit virus. Maar die griepprik? Ho maar.
Dat klinkt positief!quote:Op maandag 2 maart 2020 08:37 schreef _I het volgende:
https://www.reuters.com/a(...)_app&utm_name=iossmf
Eerste noodziekenhuizen in China sluiten weer.
Nee het is nooit een zekerheid, maar beter dan niets als je echt risico loopt.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb de griepprik gehad, maar half januari zwaar de griep gehad.
Of de griepprik de juiste antistoffen tegen de seizoensgriep had, weten ze pas na de griepgolf.
Dit jaar? Denk het niet. In jaren niet zo ziek geweest.
Ben je wel weer goed hersteld? (Ja ik weet je achtergrond, vandaar mijn vraag)quote:Op maandag 2 maart 2020 09:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb de griepprik gehad, maar half januari zwaar de griep gehad.
Of de griepprik de juiste antistoffen tegen de seizoensgriep had, weten ze pas na de griepgolf.
Dit jaar? Denk het niet. In jaren niet zo ziek geweest.
Als er een vaccin komt, hoop ik dat de anti-vaxxers wel consequent zijn.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:07 schreef -Straw- het volgende:
Ben zelf ook geen fan. Maar bij haar is het meer een anti vaccinatie mentaliteit.
En nu natuurlijk wel hopen op een vaccinHet is zo krom allemaal.
quote:Op maandag 2 maart 2020 09:14 schreef trein2000 het volgende:
IC maasstadziekenhuis opnamestop. Positieve coronatest bron:Telegraaf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |