twitter:CHIZMAGA twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 18:05:55Dr. Drew puts the Media in their place!
reageer retweet
Het orakel heeft gesproken.quote:Op maandag 2 maart 2020 02:13 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
In ieder geval niet zoveel desinformatie als bij jou. Gewoon kappen met jezelf als autoriteit voor te doen terwijl je duidelijk laat merken er geen reet van af te weten.
CoRoNa Is EeN vErKoUdHeIdJu
Eens natuurlijk, maar dat verklaard niet waarom het personeel naar huis mag, evenals ontslagen patiënten en bezoek.quote:Op maandag 2 maart 2020 02:15 schreef Kyran het volgende:
Besmetting kan gewoon belachelijk snel gaan, vooral in een relatief klein ziekenhuis als Beatrixziekenhuis.
/snip/
EeN eCHt VeRvElEnD vIrUs DaN Hat dE HeLluF aL oMgeLeGe!quote:
Veel tekst en weinig inhoud.quote:Op maandag 2 maart 2020 02:20 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
EeN eCHt VeRvElEnD vIrUs DaN Hat dE HeLluF aL oMgeLeGe!
Maar goed, gaat dit virus lekker door en krijgt het een vaste aanwezigheidsstatus (waar men dus schrik voor heeft) dan zijn we van jouw leugens en onwaarheiden rap verlost aangezien je toch al in de risicogroep zit natuurlijk
Ben je in het echte leven ook zo sympathiek? Of alleen achter je computertje.quote:Op maandag 2 maart 2020 02:20 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
EeN eCHt VeRvElEnD vIrUs DaN Hat dE HeLluF aL oMgeLeGe!
Maar goed, gaat dit virus lekker door en krijgt het een vaste aanwezigheidsstatus (waar men dus schrik voor heeft) dan zijn we van jouw leugens en onwaarheiden rap verlost aangezien je toch al in de risicogroep zit natuurlijk
Lekker blijven roepen dat het meer een verkoudheid is. Je wordt blijkbaar graag als dorpsgek gezien want het de overtreffende trap van "het is maar een griepje".quote:
Ook in het echte leven heb ik inderdaad een broertje dood aan leugenaars.quote:Op maandag 2 maart 2020 02:27 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ben je in het echte leven ook zo sympathiek? Of alleen achter je computertje.
Dit virus is te vergelijken met soortgelijke die verkoudheid veroorzakenquote:Op maandag 2 maart 2020 02:28 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Lekker blijven roepen dat het meer een verkoudheid is. Je wordt blijkbaar graag als dorpsgek gezien want het de overtreffende trap van "het is maar een griepje".
Raar, aangezien er zelfs in deze reeks al voldoende informatie gegeven is waaruit jouw ongelijk blijkt.
Ben je dan gewoon aan het trollen ofzo? Leg eens uit
twitter:AFP twitterde op maandag 02-03-2020 om 02:30:54French police face off against residents of Le Port protesting against allowing passengers of the Sun Princess cruise ship to disembark in the Indian Ocean island of La Reunion. Residents fear passengers may be carrying the #coronavirus https://t.co/p2qn8N0nXC https://t.co/AehoBGABre reageer retweet
Buiten dat, indien het zo doorgaat ook nog een jaarlijks terugkerend fenomeen kan gaan worden. Dus jaarlijks zelf een grotere kans om ziek te worden. Lijkt me voor niemand wenselijk.quote:Op maandag 2 maart 2020 02:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat is nou precies het probleem hier. Wat een kuttopic.
Zo moeilijk is het toch niet. Virus is 20 keer dodelijker dan griep en iets besmettelijker volgens de laatste stats.
Betekend niet dat iedereen dood gaat nee. Voorlopig alleen maar oudjes en mensen met andere problemen. Maar het kan wel het zorgsysteem overbelasten als het allemaal te snel gaat.
Ja en longkanker is vergelijkbaar met HPV want uiteindelijk kan de laatste kanker veroorzaken.quote:Op maandag 2 maart 2020 02:30 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Dit virus is te vergelijken met soortgelijke die verkoudheid veroorzaken
Hoe lang ben je al viroloog eigenlijk? Beetje een leuke baan? Je zult het vast erg druk hebben deze periode!quote:Op maandag 2 maart 2020 02:36 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ja en longkanker is vergelijkbaar met HPV want uiteindelijk kan de laatste kanker veroorzaken.
Doei.
Nou he meid!quote:Op maandag 2 maart 2020 02:40 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hoe lang ben je al viroloog eigenlijk? Beetje een leuke baan? Je zult het vast erg druk hebben deze periode!
Dit.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juíst het in de kiem smoren van dit virus met "ernstige" maatregelen zorgt ervoor dat de ziekenhuizen later niet overspoeld raken.
twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 02:45:23BREAKING: Washington state reports 4 new cases of coronavirus, including 1 new death, in King County https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
twitter:YonhapNews twitterde op maandag 02-03-2020 om 02:49:21(URGENT) S. Korea reports 476 more cases of new coronavirus, total now at 4,212 https://t.co/zKuq8u3v3M reageer retweet
Dat sowieso. Er zijn tig veel dodelijker ziektes met letterlijk meer dan 100x zoveel slachtoffers als Corona gaat veroorzaken - maar daar wordt niet voor iedere patient een persco gegeven.quote:Op maandag 2 maart 2020 02:46 schreef Djnormandy het volgende:
If borne out by further testing, this could mean that current estimates of a roughly 1% fatality rate are accurate. This would make Covid-19 about 10 times more deadly than seasonal flu, which is estimated to kill between 290,000 and 650,000 people a year globally..
Dit valt me nog mee dan eigenlijk voor al die hype die er omheen is.
Werkenquote:Op maandag 2 maart 2020 05:54 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Zo naar mijn werk
Ik neem aan dat het in dit stadium nog overdreven is om mijn collega's preventief te steriliseren met een vlammenwerper?
Zou zoveel oplossen....
In China en Z-K stampen ze noodhospitaals uit de grond, maar wij nemen aan dat het met in de elleboog niezen en handen wassen ook best allemaal goed komt.quote:Op maandag 2 maart 2020 05:59 schreef Adrie072 het volgende:
Vivian op radio1 zojuist, ging helemaal los op het Rivm, prachtig! Wij sturen 900 studenten nog even op wintersport in N-italie als preventie maatregelen, hollandse nuchterheid voorop..
Dat was ze met Hollandse nuchterheid niet gelukt.quote:Op maandag 2 maart 2020 05:10 schreef DonDruiper het volgende:
AD.nl
De autoriteiten in China melden maandag dat er in een dag tijd 202 nieuwe besmettingen van het nieuwe coronavirus zijn vastgesteld. Dat is het laagste aantal nieuwe infecties in ruim een maand tijd.
Goed hoesten. Gaan ze wel aan de kant.quote:Op maandag 2 maart 2020 06:47 schreef ZwangerPetro het volgende:
Straks weer lekker in een volgepakte trein staan. Dat voelt nu nog iets ongemakkelijker.
Nounouquote:Op maandag 2 maart 2020 07:01 schreef Sickert het volgende:
Via de app van school een brief van de ggd dat kinderen die in risico gebieden of met ouders/familie die daar geweest zijn gewoon naar school mogen wanneer ze niet ziek zijn... Zijn ze nou echt helemaal debiel geworden? Als je de symptomen niet hebt maar in de middag ziek wordt en als kind gaat lopen blaffen??!! Echt te debiel voor woorden.
Hoe ga je je kind 2 weken lang opsluiten op zijn kamertje en alles naleven zonder zelf ziek te worden?!
Als je uit een risico gebied komt ben je gewoon 2 weken lang niet welkom wmbt
Wat een Mongolen zeg, manmanman
De meeste patiënten zijn linkbaar aan Italië.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:02 schreef Tyr80 het volgende:
Tweet van Jacco gezien?
Het systeem heeft al gefaald want we hebben 10 patienten waarbij geen 1 patient-zero te herleiden is.
Zelf geen kinderen onder de 10 zeker?quote:
Of je maakt je gewoon niet zo dik met die rondwandelende ziektekiemen van je.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:09 schreef Sickert het volgende:
[..]
Zelf geen kinderen onder de 10 zeker?
Heb er 2 van 3 en 6 hoe ga je die de hele dag opsluiten laat staan 2 weken binnen houden. Mensen die uit risico gebieden komen moeten gewoon 2 weken wegblijven zodat je zeker weet dat ze niet ziek zijn.
Het komt wel dichtbij nu.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:13 schreef kilon het volgende:
Ik lees net van de patiënt in Hilversum (of daar werkt hij). Dus het is nu ook waar ik woon. Joepie. Straks lekker met de volle trein naar een volle school vol 'verkouden' leerlingen.
Brrrr, moet er niet aan denken.twitter:Lalamfff twitterde op maandag 02-03-2020 om 07:06:09Stehe dichtgedraengt in der S Bahn von Wuppertal nach Mönchengladbach ein Kurzzug , hört sich an wie bei Benjamin Blümchen im Abteil, ein Husten und Prusten TOROE#coronavirus deutschland https://t.co/6nWrVCSowU reageer retweet
Is echt niet overdreven hoor.quote:Op maandag 2 maart 2020 05:54 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Zo naar mijn werk
Ik neem aan dat het in dit stadium nog overdreven is om mijn collega's preventief te steriliseren met een vlammenwerper?
Zou zoveel oplossen....
Chinaquote:Op maandag 2 maart 2020 06:05 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
In China en Z-K stampen ze noodhospitaals uit de grond, maar wij nemen aan dat het met in de elleboog niezen en handen wassen ook best allemaal goed komt.
Hollandse eenvoud
Gekke gele mannen met hun paniek
Vreemd!? Andere meetmethode.twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 03:02:33South Korea is changing how it reports new cases of coronavirus. Effective immediately, the 10 a.m. update will have statistics up to midnight (instead of 9 a.m.). It seems they're no longer doing an afternoon update. https://t.co/pkJn0jyMYy reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 03:51:26NEW: Florida Governor Ron DeSantis reports 2 cases of coronavirus, declares public health emergency https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Maar het warme weer dan!?twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 05:16:31BREAKING: Indonesia reports first 2 cases of coronavirus - Reuters https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
RIPtwitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 06:24:45South Korea reports 4 new deaths from coronavirus, raising death toll to 26 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Dat maakt niks uit het warme weer, in Singapore is het ook hartstikke warm.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:30 schreef _I het volgende:
Vreemd!? Andere meetmethode.twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 03:02:33South Korea is changing how it reports new cases of coronavirus. Effective immediately, the 10 a.m. update will have statistics up to midnight (instead of 9 a.m.). It seems they're no longer doing an afternoon update. https://t.co/pkJn0jyMYy reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 03:51:26NEW: Florida Governor Ron DeSantis reports 2 cases of coronavirus, declares public health emergency https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Maar het warme weer dan!?twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 05:16:31BREAKING: Indonesia reports first 2 cases of coronavirus - Reuters https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
RIPtwitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 06:24:45South Korea reports 4 new deaths from coronavirus, raising death toll to 26 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Ja, simpletons. Als de normale griep opeens in 2 weken zorgt voor overvolle ziekenhuizen dan zie je het ook in elk journaal.quote:Op maandag 2 maart 2020 05:22 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dat sowieso. Er zijn tig veel dodelijker ziektes met letterlijk meer dan 100x zoveel slachtoffers als Corona gaat veroorzaken - maar daar wordt niet voor iedere patient een persco gegeven.
Idd, weer een aanname die niet waar bleek.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat maakt niks uit het warme weer, in Singapore is het ook hartstikke warm.
Meeste virussen doen het prima met warm weer. Droge lucht is wel vaak handig maar daar is ook alles mee gezegd.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
In de warmere gebieden zijn er wel minder patiëntenquote:Op maandag 2 maart 2020 07:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wacht maar af hoe het zich in Europa gaat ontwikkelen, Duitsland, Frankrijk en Italië zijn de regie volkomen kwijt, Nederland heeft de regie nooit gehad en moet constateren dat we dezelfde fout maken als Italië door een patiënt met duidelijk symptomen dagen vrij rond te laten hossen.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:28 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Gelukkig waren er binnen enkele dagen tijd geen duizenden besmettingen
Was heel benieuwd, maar is nu de derde keer deze week dat ik iets bij Harvard wil zien en de site voor geen meter laadt, mis ik een SSO login ofzo?quote:Op maandag 2 maart 2020 07:33 schreef _I het volgende:
Voor de “welopgeleide ontkenners en gekalmeerden” onder ons.
Paniek>ontkenning
https://nieman.harvard.ed(...)_app&utm_name=iossmf
Geen idee, kwam er gewoon op.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:39 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Was heel benieuwd, maar is nu de derde keer deze week dat ik iets bij Harvard wil zien en de site voor geen meter laadt, mis ik een SSO login ofzo?
Okquote:Op maandag 2 maart 2020 07:41 schreef einzeinz het volgende:
Dat van dat warme weer klopt niet en zei ik al begin januari.
Ok sorryquote:Op maandag 2 maart 2020 07:39 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Wacht maar af hoe het zich in Europa gaat ontwikkelen, Duitsland, Frankrijk en Italië zijn de regie volkomen kwijt, Nederland heeft de regie nooit gehad en moet constateren dat we dezelfde fout maken als Italië door een patiënt met duidelijk symptomen dagen vrij rond te laten hossen.
We zullen zien
Ik voorspel dat er bij Het RIVM een paar mensen slecht slapen, na het Q-koorts debacle gaan ze weer grandioos de fout in
Is je collega al dood?quote:Op maandag 2 maart 2020 07:41 schreef einzeinz het volgende:
Kun je evengoed stellen dat koud weer ideaal is om het uit te roeien want op Antarctica is niemand besmet.
Geeft niet, zal iets zijn van voorbereid en geinformeerd zijn vs. verrast worden en nergens van weten?quote:Op maandag 2 maart 2020 07:42 schreef _I het volgende:
[..]
Geen idee, kwam er gewoon op.
Zit op mn telefoon en heb helaas geen idee hoe ik de tekst kan kopieren of foto’s plaats.
Geen andere meet methode voor de zuid-koreanen, alleen andere tijdvakken. Zo hebben ze meer tijd om informatie te verzamelen en te checken voor er een nieuwsbericht uit gaat.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:30 schreef _I het volgende:
Heb de redditlink geplakt in de vorige comment. Werkt dat?quote:Op maandag 2 maart 2020 07:43 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Geeft niet, zal iets zijn van voorbereid en geinformeerd zijn vs. verrast worden en nergens van weten?
Dan klopt Trump z’n marktherstellende bezwering ook niet! Jaja, 1 april.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:41 schreef einzeinz het volgende:
Kun je evengoed stellen dat koud weer ideaal is om het uit te roeien want op Antarctica is niemand besmet.
Ja!quote:Op maandag 2 maart 2020 07:44 schreef _I het volgende:
[..]
Heb de redditlink geplakt in de vorige comment. Werkt dat?
Die studenten gaan zelf, lekker de beest uithangen.quote:Op maandag 2 maart 2020 05:59 schreef Adrie072 het volgende:
Vivian op radio1 zojuist, ging helemaal los op het Rivm, prachtig! Wij sturen 900 studenten nog even op wintersport in N-italie als preventie maatregelen, hollandse nuchterheid voorop..
Vast niet. De trein zit ook nog vol.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:49 schreef hjansen82 het volgende:
Is het al wat rustiger op de weg vanwege het virus?
Heftigquote:Op maandag 2 maart 2020 07:50 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Vast niet. De trein zit ook nog vol.
Opvallend hoeveel mensen hier in de coupe aan het hoesten zijn en vooral dat ze dat gewoon in hun handen doen...
Waarom meld je je niet ziek?quote:Op maandag 2 maart 2020 07:50 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Opvallend hoeveel mensen hier in de coupe aan het hoesten zijn en vooral dat ze dat gewoon in hun handen doen...
Dan zullen ze geen kaartjes gaan controleren.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:50 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Krijg je met zo'n human-made-virus.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:45 schreef KingRadler het volgende:
Als je zweetdruppels van iemand op je lichaam krijgt van iemand die Corona heeft kan je dan besmet raken.
Ik ga niet met de trein, voorlopig in ieder geval nietquote:Op maandag 2 maart 2020 07:53 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Waarom meld je je niet ziek?
Onverantwoord dit
Valt mee hoor, dat virus is al lang verspreid onder iedereen.quote:
Okquote:Op maandag 2 maart 2020 07:54 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Valt mee hoor, dat virus is al lang verspreid onder iedereen.
Maar je kan toch op zijn minst doen alsof je je best doet? Al is het enkel in je elleboog hoesten. Maar dat is blijkbaar teveel gevraagd voor de gemiddelde Nederlander...
wat doet singapore anders dan wij hier? Misschien een idee om hen hierin te volgen (uberhaupt meer met aNdere landen communiceren) ipv te doen of we alle wijsheid in pacht hebben.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:46 schreef Noek het volgende:
Maar eh, Singapore heeft toch helemaal geen gekke cijfers? Als je nagaat hoeveel vliegverkeer daar is en hoeveel Chinezen daar zijn geweest. 0 doden?
Gevallen van griep, zijn ook mooi rechtevenredig verdeeld over het jaar en seizoen?quote:Op maandag 2 maart 2020 07:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, maar het is niet dat als het heel warm is het virus uitsterft, ofzo.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gevallen van griep, zijn ook mooi rechtevenredig verdeeld over het jaar en seizoen?
Ik denk dat het klimaat wel degelijk invloed heeft ook al schrijft men hierboven dat dit niet het geval is.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
wat doet singapore anders dan wij hier? Misschien een idee om hen hierin te volgen (uberhaupt meer met aNdere landen communiceren) ipv te doen of we alle wijsheid in pacht hebben.
lijkt mij dat met warm weer je weerstand wt beter is?quote:Op maandag 2 maart 2020 07:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, maar het is niet dat als het heel warm is het virus uitsterft, ofzo.
Nee, er komen natuurlijk wel mensen het land binnen die het virus al hebben. Daar doe je niks aan.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:56 schreef bitterbal het volgende:
[..]
lijkt mij dat met warm weer je weerstand wt beter is?
Koude lucht is droger en droge lucht zorgt standaard voor een gemakkelijker verspreiding.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:56 schreef bitterbal het volgende:
[..]
lijkt mij dat met warm weer je weerstand wt beter is?
Tuurlijk heeft klimaat invloed.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik denk dat het klimaat wel degelijk invloed heeft ook al schrijft men hierboven dat dit niet het geval is.
Dit zijn hartstikke goede cijfers voor zo'n druk land met enorm veel vliegverkeer, lijkt mij.
En ik ben allesbehalve een downplayer.
Je zal maar in een flat wonen en op liftknopjes moeten drukkenquote:Op maandag 2 maart 2020 07:54 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik ga niet met de trein, voorlopig in ieder geval niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |