Hier staat technisch gezien helemaal niets.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:43 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Nee het is meer familie van verkoudheden.
Dit lijkt mij dus ook. Het lijkt mij dat je nog veel zwaarder kunt inzetten op het opsporen en isoleren van patiënten.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Oké.
Maar dat men bv vorige week die patiënt in Gorinchems ziekenhuis niet testte ondanks verdachte ernstige klachten, want 'protocol', is dat ook iets dat een enorme economische schade had veroorzaakt als ze die wel hadden getest bv? Ik zie dat niet zo. Hadden ze diegene sneller opgemerkt had nu dat hele ziekenhuis niet op slot gehoeven. Had ze 2 testen gekost..
Er zijn toch manieren om te vertragen zonder dat het meteen maar allemaal zulke economische schade geeft die slachtoffers maakt? Daar zit toch nog een heleboel grijs tussen.
Een echt vervelend virus dan lag de helft al om nu.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:45 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Hier staat technisch gezien helemaal niets.
quote:Op maandag 2 maart 2020 01:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit lijkt mij dus ook. Het lijkt mij dat je nog veel zwaarder kunt inzetten op het opsporen en isoleren van patiënten.
De waarde van het platleggen van het openbare leven zie ik ook niet.
Je kunt het proberen maar virus is sneller.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit lijkt mij dus ook. Het lijkt mij dat je nog veel zwaarder kunt inzetten op het opsporen en isoleren van patiënten.
De waarde van het platleggen van het openbare leven zie ik ook niet.
Praat niet zo raar aub.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:47 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Een echt vervelend virus dan lag de helft al om nu.
Het isoleren van verdachte dan wel bevestigde gevallen is van een andere orde dan sluiting van scholen. Lock-downs. Bedrijfssluitingen etc.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:48 schreef aTypisch het volgende:
[..]
De zin ervoor zeg je nog dat je het isoleren van mensen wel snapt. Wat denk je dat (delen) van het dagelijks leven afstoppen doet? Het helpt met isoleren van gevallen die vervolgens niet hun coronagenot overal verspreiden, al voordat ze gevonden zijn.
twitter:GannettAlbany twitterde op maandag 02-03-2020 om 01:49:04#Breaking NY has his first case of #COVID, Cuomo says. Coronavirus diagnosed in person who returned from Iran... https://t.co/tLLgYJXpKP reageer retweet
Okay is goed, bedankt voor je bijdragen.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het isoleren van verdachte dan wel bevestigde gevallen is van een andere orde dan sluiting van scholen. Lock-downs. Bedrijfssluitingen etc.
Evenementen aflossen vind ik dan weer een tussencategorie.
We moeten maatregelen nemen. Maar wel passende maatregelen. Met een kanon op een mug gaan schieten schiet niemand wat mee op.
Ja ik ook. Tot morgen.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:51 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Okay is goed, bedankt voor je bijdragen.
Ik ga slapen.
Toch hadden ze met 2 testjes wellicht kunnen voorkomen dat het hele ziekenhuis nu afgesloten is.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:49 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Je kunt het proberen maar virus is sneller.
Ondertussen hier, ruwweg tussen Diemen en Hilversum...quote:Op maandag 2 maart 2020 01:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wellicht? Of ze hebben de informatie al gekregen omdat het urgent is voor een plek met zoveel mensen.
Hele bericht:
Het Europese hoofdkwartier van Nike in Hilversum blijft maandag en dinsdag op slot en wordt grondig gereinigd. Reden is een besmetting van een van de medewerkers met het nieuwe coronavirus. Dat staat in een mail die zondagavond aan alle werknemers is gestuurd en waarop het ANP de hand heeft gelegd.
Het personeel krijgt dinsdagmiddag verdere instructies over wanneer het weer welkom is op kantoor. De besmette medewerker moet 14 dagen dagen thuis blijven. Op het hoofdkantoor in Hilversum werken meer dan 2000 mensen uit tachtig verschillende landen.
Nike heeft zondag bekend gemaakt dat het Amerikaanse hoofdkantoor in Beaverton in de staat Oregon ook dicht gaat om schoongemaakt te worden. Hier gaat het om een voorzorgsmaatregel, geen enkel personeelslid daar zou besmet zijn met het longvirus.
Er was in de nacht van zondag op maandag niemand van Nike in Nederland bereikbaar voor commentaar.
https://www.ad.nl/dossier(...)n-onbekend~a43f7b86/
Zou het niet allemaal wat anders liggen?quote:Op maandag 2 maart 2020 01:51 schreef Greys het volgende:
Toch hadden ze met 2 testjes wellicht kunnen voorkomen dat het hele ziekenhuis nu afgesloten is.
Ik snap denk ik wat je bedoelt, maar vertragen van de verspreiding is toch al heel waardevol nu. En het beschikbaar houden van ziekenhuisbedden al helemaal. Dan moet je er wel voor zorgen dat er geen ziekenhuizen door dit soort incidenten helemaal dicht moeten.
Vertragen van de verspreiding is juist essentieel om later niet nog véél rigoureuzere maatregelen te moeten nemen.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Toch hadden ze met 2 testjes wellicht kunnen voorkomen dat het hele ziekenhuis nu afgesloten is.
Ik snap denk ik wat je bedoelt, maar vertragen van de verspreiding is toch al heel waardevol nu. En het beschikbaar houden van ziekenhuisbedden al helemaal. Dan moet je er wel voor zorgen dat er geen ziekenhuizen door dit soort incidenten helemaal dicht moeten.
Eens, en voor nu kan men alle gevallen of gebieden direct isoleren dmv een cirkelstrategie.quote:Op maandag 2 maart 2020 02:01 schreef Jane het volgende:
Vertragen van de verspreiding is juist essentieel om later niet nog véél rigoureuzere maatregelen te moeten nemen.
Ik krijg het idee dat het sommigen hier niet aan het verstand te peuteren is. Mensen die nu al denken dat bijvoorbeeld een school 2 weken preventief sluiten een belachelijke maatregel is (ik geef maar een voorbeeld).
Echt mensen, zoveel extra capaciteit hebben onze zorginstellingen helemaal niet om de gevolgen van dit virus aan te kunnen als we niks doen. En als dat misgaat heeft ook iedereen daar last van, al denk je nu nog egoïstisch van niet.
Tja, volgens mij kan dat dus helaas wel. Volgens mij toont het geval op dat cruiseschip aan dat het virus zich wel degelijk via oppervlakten en spullen e.d. kan verspreiden. Daardoor kan het in door zo'n ziekenhuis gaan huishouden. En als er artsen en verpleegkundigen besmet raken, dan is denk ik sowieso het hek van de dam.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:58 schreef Za het volgende:
Ik bedoel een vrouw die op de afdeling longziekten ligt kan onmogelijk patiënten op compleet andere afdelingen besmetten, ook het personeel loopt niet van de ene verdieping naar een compleet andere tussen de patiënten aldaar, dus waarom zou het hele ziekenhuis dicht moeten.
Het kan wel indirect, maar is imo niet de reden dat het ziekenhuis dicht is.quote:Op maandag 2 maart 2020 02:04 schreef Jane het volgende:
Tja, volgens mij kan dat dus helaas wel. Volgens mij toont het geval op dat cruiseschip aan dat het virus zich wel degelijk via oppervlakten en spullen e.d. kan verplaatsen. Daardoor kan het in door zo'n ziekenhuis gaan huishouden.
Tja, ik weet het natuurlijk ook niet. We zullen zien.quote:Op maandag 2 maart 2020 02:07 schreef Za het volgende:
[..]
Het kan wel indirect, maar is imo niet de reden dat het ziekenhuis dicht is.
In dat geval is het nl onlogisch dat ontslagen patiënten gewoon naar huis mogen evenals personeel en bezoek.
Eerder vermoeden ze een patiënt zero aldaar. IMO.
Op dat schip zijn er 700 ziek geworden van 3000quote:Op maandag 2 maart 2020 02:04 schreef Jane het volgende:
-edit- Op dat schip zijn er talloze mensen ziek geworden, ver nadat ze gezond en wel in hun hut in quarantaine waren gegaan.
We zullen het nooit horen. De mevrouw is erg ziek, en dan krijg je claims.quote:Op maandag 2 maart 2020 02:09 schreef Jane het volgende:
Tja, ik weet het natuurlijk ook niet. We zullen zien.
In ieder geval niet zoveel desinformatie als bij jou. Gewoon kappen met jezelf als autoriteit voor te doen terwijl je duidelijk laat merken er geen reet van af te weten.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:56 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Komt er ooit wat fatsoenlijks uit jouw strot?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |